abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 augustus 2013 @ 09:36:55 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_129571137


quote:
Emirates wil tweede A380 naar Schiphol

De Arabische vliegmaatschappij Emirates wil volgend jaar een tweede luchtreus A380 dagelijks tussen Dubai en Schiphol inzetten. Opnieuw een aanval op KLM in haar thuishaven.

Emirates is nog steeds de enige die met de dubbeldeks Airbus voor ruim 500 passagiers zeven dagen per week op Schiphol vliegt. KLM vindt dat de luchthaven een oneerlijke concurrent met financiele steun binnenhaalt. Volgens topman Peter Hartman verkeerde keuzes. „Wij worden in Dubai tegengewerkt.”

„Onzin”, zegt Benelux-directeur Raymond van der Veer van het winstgevende Emirates. „Er is een gelijk speelveld. Wij strijden met open vizier. Schiphol doet er verstandig aan nieuwe spelers te verwelkomen. Dat is ook goed voor de consumen, het houdt de prijzen scherp.”

Emirates vliegt nu drie jaar naar Amsterdam, eerst met een Boeing 777 en sinds afgelopen zomer met de A380, het grootste passagiersvliegtuig. Daarvan komt er in 2014 eentje bij, is volgens Van der Veer het plan. „We hebben meer dan negentig van deze joekels besteld. Die moeten wel vliegen.”

Schiphol is volgens hem voor Emirates interessant om reizigers via Dubai naar verre bestemmingen in Azië, Afrika en Australië te vervoeren. „Ook bijvoorbeeld naar Indonesië en Sri Lanka. Andersom brengen we onder meer veel Indiërs hierheen.”

Van der Veer legt de KLM-kritiek naast zich neer. „Nederlandse maatschappijen vliegen ook naar Dubai. Het is een vrije route.” Etihad Airways, waarmee Air France KLM samenwerking zoekt, start volgende week vluchten tussen Abu Dhabi en Schiphol. Die moeten de groei van Emirates en Dubai wat afzwakken.
pi_129572404
Over dat KLM niet innovatief was had ik vorige maand al een aantal punten:

quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2013 20:45 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Probeer eens met Emirates van Amsterdam naar Trondheim te vliegen. Of New York naar Buenos Aires. Of Belgrado naar Eindhoven. Of Parijs naar San Fransisco. Het is niet dat ze omdat ze met tig A380s vliegen gelijk de wereld domineren. Europa-Azie/Afrika/Kangaroo doen ze wat dat betreft lekker ja, maar echt innovatief is het ook niet.

Paar KLM plusjes ;)
-webcare in 8? talen 24/7
-meet&seat
-maaltijden preorder in economy
-passbook ondersteuning in de iOS app (sinds vandaag)
-paid luggage intra-europa, of je het leuk vindt of niet, ze zijn wel voorlopers in Europa
-vliegen op biofuel (mix)
-een van de hoogste aircraft utilization rates wereldwijd (longhaul) ik geloof dat een kist gemiddeld 17 van de 24u vliegend is
Men is bezig de vernieuwde WBC uit te rollen. OK, ze hebben geen A380 maar als je hiermee innoverend bent :')
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_129574199
Enige reden dat ik nog vrij veel met KLM vlieg is omdat het onze nationale vliegtuigmaatschappij is waar ik als kind al in vloog en het een zekere mate van stabiele zekerheid heeft inzake veiligheid en alles wat ermee te maken heeft. Qua service e.d. vind ik ze hopeloos verouderd en achter de feiten aanlopen als ik dat vergelijk met andere vliegtuigmaatschappijen waar ik mee gevlogen heb.

Van Panam (bestaat niet meer) tot Lufthansa, tot British/Virgin Airways,JAL tot uiteindelijk Emirates,daar ervaar je meer waar voor je geld is mijn ervaring.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 17:30:09 #4
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129584694
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 06:04 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Sinds 2010 vliegt Emirates al op AMS.
Niet met de A380 :P
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129584901
Die topman van Emirates zei eerder in een interview dat New York via A'dam ook wel een optie zou zijn.
pi_129609096
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 09:36 schreef Sunri5e het volgende:


Een bijna karakteristieke foto die de TT eer aandoet.
A new sheriff comes to town. ;)
pi_129611645
Maar de 747 schopt nog steeds kont.

Jammer dat de efficiënte zo achter loopt op de andere toestellen. Heel erg jammer, want de -8 wordt nauwelijks verkocht dus over een jaar of 10 zal de 747 een curiositeit worden ;( ...

(De 747's zijn bij KLM toch al vrij oud en overal gaan de -400 eruit. Brandstofprijzen worden gewoon te hoog (en zullen alleen nog maar stijgen) dus moeten ze over op efficiëntere toestellen.
Pax ombouwen naar vracht gebeurd ook al niet meer dus weg = weg).

Oh, een Virtual Tour in een Emirates A380.

EDIT: Face-off! 8-)

Ik zat liever in die A318 though...

[ Bericht 18% gewijzigd door Iemand91 op 02-08-2013 13:58:10 ]
pi_129616750
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:27 schreef Iwanius het volgende:

[..]
A new sheriff comes to town. ;)
Alleen jammer dat de sheriff weinig goeds in petto heft voor zowel de town als het land... Maar daar komen we over 5 tot 10 jaar wel achter (helaas).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_129624220
quote:
DUBAI - Luchtvaartmaatschappij Emirates vliegt vijf jaar met de Airbus A380. Op 1 augustus 2008 vloog Emirates voor het eerst met de dubbeldekker naar New York. Volgens de maatschappij vlogen inmiddels zo’n 18 miljoen passagiers in het grootste commerciële passagiersvliegtuig. Het toestel doet ook Amsterdam aan.

De maatschappij uit Dubai heeft op dit moment 35 A380’s in actieve dienst. In een speciale A380 hangar in Toulouse bij Airbus wordt dagelijks gewerkt aan de afbouw van nog eens 55 A380’s voor Emirates.

Routenetwerk
Het volledige overzicht van de A380 bestemmingen omvat Dubai, Amsterdam, Auckland, Bangkok, Beijing, Brisbane, Hong Kong, Jeddah, Kuala Lumpur, Londen Heathrow, Manchester, Melbourne, Moskou, München, New York JFK, Parijs, Rome, Seoul, Singapore, Shanghai, Sydney en Toronto.

In de komende maanden zal het A380 routenetwerk uitgebreid worden naar Brisbane (1 oktober), Los Angeles (2 december), Mauritius (16 december) en Zürich vanaf (1 januari 2014).

Feiten
Het PR-bureau van Emirates heeft enkele feiten op een rijtje gezet over de toestellen in dienst van de golfmaatschappij:

Dagelijks doen 7.000 cabine personeelsleden en zo’n 670 piloten dienst op de A380.
In de afgelopen vijf jaar van exploitatie, zijn er bijna 20 miljoen maaltijden geserveerd tijdens de 20.000 reizen, verspreid over 265 miljoen kilometer.
In totaal zijn er 37 vliegvelden bezocht, hetzij voor lijnvluchten, eenmalige speciale gelegenheden of als gevolg van omleidingen.
Het meest populaire item, onder de passagiers die ooit in het bovendek van de A380 met Emirates gevlogen hebben, is de Onboard Lounge.
Alle Emirates A380s zijn uitgerust met WiFi.
De A380s langste non-stop route binnen het Emirates netwerk is naar New York, een vlucht van 11.023 km die 13 uur en 26 minuten duurt. De kortste A380 route is tussen Hong Kong en Bangkok, een afstand van 1900 kilometer met een vliegtijd van twee uur en 20 minuten.

Verder werd aan boord geserveerd:

Broodjes: 14.000.000
Verse fruitmanden: 22.438
Vaasjes met verse bloemen: 157.062
Kaviaar blikken (30 gram): 210.477 of 6.314 kilogram
Scheersetjes: 224.414
Tandenborstels: 1.009.767
Cornflakes pakjes: 516.061
Pakken koffie: 2.153.988
Theezakjes: 4.375.237
Suikerzakjes: 6.731.580
Babyvoedingspotjes: 538.500
bron

Op bron klikken voor Google street view van de A380.

En dan dit: KLM vliegt voor het eerst met vernieuwde World Business Class

Ik word er niet echt warm van.



  vrijdag 2 augustus 2013 @ 20:47:48 #10
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129626395
Is het nou zo dat KLM doodleuk geen geld heeft of geen 'zin' heeft in de aankoop van nieuwe toestellen?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129627124
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:47 schreef Mylene het volgende:
Op bron klikken voor Google street view van de A380.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:34 schreef Iemand91 het volgende:
Oh, een Virtual Tour in een Emirates A380.
;)
quote:
Ik word er niet echt warm van.
Helaas met geen van beide ervaring maar ik vind het denk mooier dan die kitch van Emirates. (puur afgaand op uiterlijk)
Mooi simpel en strak dit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:47 schreef Woods het volgende:
Is het nou zo dat KLM doodleuk geen geld heeft of geen 'zin' heeft in de aankoop van nieuwe toestellen?
Fokker 70's gaan eruit en worden vervangen door Embraers.
MD-11 gaat eruit en wordt vervangen door A330's en 777's (paar in de order).
Verder komen er nog A350's en 787's.

Hoewel ze nu dus een gedeeltelijk nieuw interieus krijgen gaan de 747's over paar jaar ook wel uit. Die moeten (waarschijnlijk) ook vervangen worden door iets nieuws.
Bovendien is meerderheid van KLM's 747's een combi dus ze moeten ook wat voor vracht gaan verzinnen (ombouwen van pax naar volledig cargo gebeurd ook niet meer dus een paar 747's ombouwen gaat ook niet gebeuren).

Lijkt me voor een kleine maatschappij als KLM toch aardige nummers.
Bovendien; waarom zou KLM een grotere vloot moeten hebben?
Alles wijst erop dat ze dat totaal niet nodig hebben.

[ Bericht 23% gewijzigd door Iemand91 op 02-08-2013 21:07:50 ]
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:12:21 #12
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129627604
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[..]

;)

[..]

Helaas met geen van beide ervaring maar ik vind het denk mooier dan die kitch van Emirates. (puur afgaand op uiterlijk)
Mooi simpel en strak dit.

[..]

Fokker 70's gaan eruit en worden vervangen door Embraers.
MD-11 gaat eruit en wordt vervangen door A330's en 777's (paar in de order).
Verder komen er nog A350's en 787's.

Hoewel ze nu dus een gedeeltelijk nieuw interieus krijgen gaan de 747's over paar jaar ook wel uit. Die moeten (waarschijnlijk) ook vervangen worden door iets nieuws.
Bovendien is meerderheid van KLM's 747's een combi dus ze moeten ook wat voor vracht gaan verzinnen (ombouwen van pax naar volledig cargo gebeurd ook niet meer dus een paar 747's ombouwen gaat ook niet gebeuren).

Lijkt me voor een kleine maatschappij als KLM toch aardige nummers.
Bovendien; waarom zou KLM een grotere vloot moeten hebben?
Alles wijst erop dat ze dat totaal niet nodig hebben.
Heeft KLM dan geen potentie om te groeien, Schiphol is groot genoeg lijkt me daarvoor. Bovendien als je nieuwe vliegtuigen aanschaft kan je op den duur toch meer mensen transporteren tegenover lagere prijzen. Als ik het zo lees zijn bijv. de 777 aardig vergelijkbaar met de huidige 747, het is maar hoe je het inricht.

Als ik die interviews laatst zag met ondermeer Eurlings blijven ze maar hameren op de cargo, heeft het dan geen zin om de 747 totaal om te bouwen naar cargo en nieuwe 777 in te zetten?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129628609
Nope, KLM vliegt nu met 4 ERF's, en doet de rest met combi's omdat ze anders te veel capaciteit hebben.
pi_129629863
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:12 schreef Woods het volgende:
Heeft KLM dan geen potentie om te groeien, Schiphol is groot genoeg lijkt me daarvoor.
KLM heeft nog wel ruimte om te groeien; maar wel moeilijk. Het geeft sowieso veel problemen daar; denk aan het gedoe over de Polderbaan, vliegroutes, taxibaan naar de Polderbaan, geluidsoverlast enz. enz. Verder nog boeken vol met regels.

Het gaat ook niet alleen wat ze fysiek aankunnen. KLM doet samen met Air France welke op haar beurt toch wel de grote routes en vliegtuigen heeft. Wil KLM concurreren dan moet ze iets unieks hebben. Lage prijzen, comfort, ledenprogramma's of whatever.
Lage prijzen gaat moeilijk; westerse maatschappijen hebben dat sowieso tegen t.o.v. bijvoorbeeld Emirates. Er is gewoon veel overhead bij KLM (en andere maatschappijen).

Kort gezegd; er moet een markt wezen voordat KLM kan/wil uitbreiden.
quote:
Bovendien als je nieuwe vliegtuigen aanschaft kan je op den duur toch meer mensen transporteren tegenover lagere prijzen. Als ik het zo lees zijn bijv. de 777 aardig vergelijkbaar met de huidige 747, het is maar hoe je het inricht.
Sterker nog, in de 777-300ER gaan 425 passagiers, in de 747-combi 275 en de 747 415.
Verder is de 777 zuiniger (2 versus 4 motoren) en nieuwer. De 777 is eigenlijk op alle (financiële, praktische) zaken veel beter dan de 747. Er gaan dus meer in een 777 welke ook nog eens zuiniger is.

Daarom heeft Boeing zélf de 747-8 deels de das omgedaan; hun eigen 777 is gewoon efficiënter.

Maar goed, een 747 verkopen levert niet bijzonder veel meer op, en een nieuwe 777 (à ¤260 - 315 miljoen) moet de aanschafkosten natuurlijk wel weer uitgehaald worden (al zal dat ook steeds beter gaan met de oplopende kosten van brandstof en de 747)
quote:
Als ik die interviews laatst zag met ondermeer Eurlings blijven ze maar hameren op de cargo, heeft het dan geen zin om de 747 totaal om te bouwen naar cargo en nieuwe 777 in te zetten?
Ombouwen doen ze geloof ik niet meer. Kan niet meer uit geloof ik.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:33 schreef blingbling11 het volgende:
Nope, KLM vliegt nu met 4 ERF's, en doet de rest met combi's omdat ze anders te veel capaciteit hebben.
Blijft wel dat als de 747-combi's eruit gaan (15 v.d. 22 stuks) dat het vrachtgedeelte waarschijnlijk wel opgevangen moet worden...
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:25:44 #15
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_129633348
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 17:30 schreef Woods het volgende:

[..]

Niet met de A380 :P
Dat zei je niet :P
pi_129649714
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:47 schreef Mylene het volgende:

Ik word er niet echt warm van.





I.i.g. zal Doutzen Kroes verheugd zijn omdat ze nu tenminste helemaal plat kan gaan.

Ik zelf vind het een monstert na de maaltijd oplossing want andere vliegtuigmaatschappijen hebben deze opzet voor hun 1st & business class allang. Had KLM nou echt niet iets beters kunnen bedenken ? |:(

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2013 16:56:22 ]
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 18:34:37 #17
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_129652338
quote:
6s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:39 schreef Iwanius het volgende:
Enige reden dat ik nog vrij veel met KLM vlieg
Welke status heb je?

Al zal daar waarschijnlijk geen antwoord op komen. :')
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_129655773
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 16:55 schreef Iwanius het volgende:
Ik zelf vind het een monstert na de maaltijd oplossing want andere vliegtuigmaatschappijen hebben deze opzet voor hun 1st & business class allang. Had KLM nou echt niet iets beters kunnen bedenken ? |:(
Wat is beter dan stoelen ruim en efficiënt opstellen in een vliegtuig met nieuwe bekleding en aankleding van de cabine?
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 18:34 schreef static het volgende:
Al zal daar waarschijnlijk geen antwoord op komen. :')
:D
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 20:19:53 #19
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129656131
26 stoelen in 1st class, vraag me af of die elke keer minimaal zo 3/4 vol zitten..
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129656269
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 20:19 schreef Woods het volgende:
26 stoelen in 1stbusiness class,
Groot verschil. Zeker in prijs. Niet voor niets dat KLM (en vele andere maatschappijen first class hebben verwijderd.
quote:
vraag me af of die elke keer minimaal zo 3/4 vol zitten..
Ze schijnen aardig vol te zitten ja. Exacte cijfers weet ik niet maar die schijnen nog best goed te lopen.

Emirates beweert hetzelfde; sterker nog die beweren dat First Class in hun A380 van/naar Amsterdam zo populair is dat ze daar eigenlijk te weinig van hebben. "Beweren"...
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 20:25:41 #21
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129656401
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 20:23 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Groot verschil. Zeker in prijs. Niet voor niets dat KLM (en vele andere maatschappijen first class hebben verwijderd.

[..]

Ze schijnen aardig vol te zitten ja. Exacte cijfers weet ik niet maar die schijnen nog best goed te lopen.

Emirates beweert hetzelfde; sterker nog die beweren dat First Class in hun A380 van/naar Amsterdam zo populair is dat ze daar eigenlijk te weinig van hebben. "Beweren"...
Ik weet niet precies hoe ze al die classes noemen maar ik doelde op die bovenste foto's waarin je alle luxe hebt van de wereld. Ze zijn ook zo verwarrend dat ik juist denk alsof je in een luxe klasse zit.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129656872
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 20:25 schreef Woods het volgende:
Ik weet niet precies hoe ze al die classes noemen maar ik doelde op die bovenste foto's waarin je alle luxe hebt van de wereld. Ze zijn ook zo verwarrend dat ik juist denk alsof je in een luxe klasse zit.
Ach, First of Business class; beide zit je geloof ik uitstekend.

Grootste verschil tegenwoordig (op service na) is dat je bij First meer privacy hebt; tot complete afgesloten suites aan toe. Het zijn dé stoelen waaraan een maatschappij verdient (zie prijzen hieronder).
Men heeft liever 10 economystoelen leeg dan 1 business/first stoel.

Maar omdat ze ook zo duur zijn en de crisis ook niet echt meehelpt zijn ze toch wel minder populair geworden. Business vult nog wel aardig maar First wordt gewoon moeilijker; en niets is zo onprettig als met lege stoelen vliegen voor een maatschappij.

Mag ook wat kosten though;
Op 1 oktober een enkeltje Emirates in Business naar Dubai kost je zo'n ¤2450-2500 en in First zo'n ¤3700. :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 03-08-2013 20:50:06 ]
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 20:47:22 #23
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129657362
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 20:36 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ach, First of Business class; beide zit je geloof ik uitstekend.

Grootste verschil tegenwoordig is dat je bij First meer privacy hebt; toch complete afgesloten suites aan toe. Het zijn dé stoelen waaraan een maatschappij verdient (zie prijzen hieronder).
Men heeft liever 10 economystoelen leeg dan 1 business/first stoel.

Maar omdat ze ook zo duur zijn en de crisis ook niet echt meehelpt zijn ze toch wel minder populair geworden. Business vult nog wel aardig maar First wordt gewoon moeilijker; en niets is zo onprettig als met lege stoelen vliegen voor een maatschappij.

Mag ook wat kosten though;
Op 1 oktober een enkeltje Emirates in Business naar Dubai kost je zo'n ¤2450-2500 en in First zo'n ¤3700. :P
Wat een geld terwijl het ook voor ¤400 kan of in die richting?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 21:41:59 #24
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_129659226
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 20:23 schreef Iemand91 het volgende:
Ze schijnen aardig vol te zitten ja.
Ik vlieg regelmatig naar Azie, daar zit business class meestal wel helemaal vol.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 21:43:02 #25
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_129659261
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 20:36 schreef Iemand91 het volgende:
Op 1 oktober een enkeltje
Enkeltjes zijn altijd stukken duurder.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_129659848
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 20:47 schreef Woods het volgende:
Wat een geld terwijl het ook voor ¤400 kan of in die richting?
Als je geld hebt, privacy wilt of het betaalt wordt zou ik ook lekker business of first class gaan.
Business of First Class met Emirates is beter dan in een 737 van Arkefly die ook die kant opgaat. :P
Zeker op een lange reis, maar geen ervaring hoe erg economy nou eigenlijk is.

Voor mij zit er nog enige romantiek aan vliegen om het zo te zeggen. :+
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:43 schreef static het volgende:
Enkeltjes zijn altijd stukken duurder.
Uiteraard, maar ¤2500 en ¤3700 voor een enkeltje Dubai is nog steeds duurder dan ¤700 voor een enkeltje in Economy ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 03-08-2013 22:13:04 ]
pi_129723051


Waarom, in mijn ogen, zo`n vreemde aanvliegroute?
  maandag 5 augustus 2013 @ 22:59:21 #28
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_129735717
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:10 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom, in mijn ogen, zo`n vreemde aanvliegroute?
Wat vind je er zo gek aan? Gewoon via Artip, inbound SPL en dan een linkerhand circuit voor baan 18R?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_129751539
KLM loopt op bepaalde vlakken wel een beetje achter de feiten aan, maar er is wel iets wat ik bij KLM vrijwel altijd goed vind en dat is klantvriendelijkheid aan boord. Niet overdreven, maar gewoon aardig, vrolijk, gezellig en toegankelijk. Misschien is het typisch Nederlands, want bij veel andere maatschappijen is het anders. Dus dat is écht een pluspunt en heel belangrijk voor veel passagiers.

De World Business Class is wel echt iets waar KLM jaren mee achterloopt, gelukkig komen er nu nieuwe stoelen, maar er gaat veel tijd in zitten... Deze stoelen hadden jaren geleden al geïntroduceerd moeten worden. Hetzelfde gold eigenlijk voor de Economy Class, het duurde een eeuwigheid voordat de hele widebody vloot beschikte over persoonlijke TV schermpjes.

De Economy Comfort is ook een vreemd product. Het zijn gewoon dezelfde stoelen als de Economy Class, alleen een paar centimeter meer beenruimte en ze kunnen iets verder naar achteren. Vooral de 3-4-3 indeling in de 777-300s is alles behalve comfortabel. Veel concurrenten die ook een Comfort Class aanbieden, hebben wel écht ruimere stoelen en vaak wat meer Service. Ook op Europese vluchten is de Economy Comfort nauwelijks merkbaar. Ze hebben in de 737s een Comfort zone ingericht, zonder stoelen te verwijderen, en zijn er juist meer bijgekomen. Ze willen meer geld verdienen, zonder echt iets meer te bieden.

Wat ik vooral jammer vind is dat KLM, en ook andere Nederlandse maatschappijen, niet meer voorop lopen als het gaat om de vloot. Vroeger was het echt andersom, KLM beschikte direct over de nieuwste types... ze waren soms zelfs Launch customer. Nu gaat het vele jaren duren voordat we een 787 of A350 zullen zien, en de A380 zal er wel helemaal niet meer komen. Als een aantal maatschappijen met een kleinere hub dan Amsterdam zelfs een aantal A380s kunnen vullen, dan moet KLM het ook kunnen. Maar de wil is er denk ik niet. Zelfs een Sky Interior in de nieuwere 737-vloot is al teveel gevraagd... En een groot deel van de 737-vloot heeft zelfs nog geeneens een aantal tv-schermen in de cabine, terwijl deze toestellen ook gebruikt worden op vluchten van 3 a 4 uur.

De vloten van andere Nederlandse maatschappijen als Transavia en Arkefly zijn ook al niets bijzonders. Op vakantievluchten naar Zuid-Europa vlieg je vrijwel altijd met een Boeing 737-800, met een beetje geluk heel soms een zeer oude 767 van Arkefly. Helemaal schokkend is dat die 737s zelfs gebruikt worden naar bestemmingen als Dubai... Arkefly vliegt er soms zelfs mee naar Brazilië... Je moet wel heel wanhopig zijn wil je ervoor kiezen met een 737 naar Dubai of Brazilië te vliegen... In de jaren 90 en beginjaren 2000 toen ik jong was, was het heel normaal dat je bijvoorbeeld met een A310, 747, 757, 767, MD-11 naar Zuid-Europa vloog. Dat waren leuke tijden, vooral dankzij Martinair!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:46:02 #30
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_129757820
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:33 schreef dutchgirl86 het volgende:
Wat ik vooral jammer vind is dat KLM, en ook andere Nederlandse maatschappijen, niet meer voorop lopen als het gaat om de vloot. Vroeger was het echt andersom, KLM beschikte direct over de nieuwste types... ze waren soms zelfs Launch customer. Nu gaat het vele jaren duren voordat we een 787 of A350 zullen zien, en de A380 zal er wel helemaal niet meer komen.
Als je ziet welke problemen er nu met de 787 zijn is het juist handig dat dit ding pas later bij KLM komt. Enkele jaren na de introductie zijn de meeste kinderziektes eruit, alleen maar logisch om zo'n besluit te nemen.
quote:
Als een aantal maatschappijen met een kleinere hub dan Amsterdam zelfs een aantal A380s kunnen vullen, dan moet KLM het ook kunnen. Maar de wil is er denk ik niet.
De wil voor een A380, ik denk dat je van het pad af bent. KLM heeft natuurlijk gewoon een strategie die ze gebruiken en daar komt op dit moment niet een A380 in voor. En dan een A380 kopen voor prestige terwijl het niet in het routenetwerk past. Dat zou niet erg slim zijn. Je bent als maatschappij gewoon minder flexibel met 1 A380 ipv bijvoorbeeld 2 B777. Je kunt dan (uitgaande van een totale economy configuratie) evenveel mensen vervoeren op 1 dag, maar wel 2 vertrek momenten aan bieden aan de klant. Het is net waar je voor kiest als bedrijf.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')