quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:43 schreef picodealion het volgende:
Welkom in het motorclubtopic. Neem een korreltje zout. En negeer alles wat Sala zegt.
quote:Op maandag 31 maart 2014 22:23 schreef Nero22 het volgende:
En dan nog een "sport"Jouw uitlaat lijkt precies op onze wcborstelhouderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha Al vind ik deze uitlaat er wel beter uitzien dan die van de oudere modellen. Die hadden een helemaal verchroomde. Leek wel op een beschuitbus, zoals hier al eens eerder over een uitlaat gezegd werd.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:51 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Jouw uitlaat lijkt precies op onze wcborstelhouder
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 31 maart 2014 22:51 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Jouw uitlaat lijkt precies op onze wcborstelhouder
[ afbeelding ]
Resonantie Alles wat massa heeft, heeft een eigenfrequentie. En die eigenfrequentie is de trillingsfrequentie (snelheid dus) waarbij een onderdeel gevoelig is voor trillingen. Dat hangt af van massa en materiaal. Als een voorwerp trilt met zijn eigenfrequentie, zal het zijn eigen trilling versterken, of althans volledig doorgeven. Trilt het met een andere frequentie, dempt het de trilling. Als de eigenfrequentie van het frame zo rond de 3000/60 Hz ligt (Hz is per seconde, dus toeren/60) dan zal het op dat toerental meetrillen. Hoger niet meer, dan gaat het zijn eigen trilling dempen.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:49 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
minder heftig omdat ze elkaar bij hoge toeren uitschakelen toch? neem aan dat die cilinder van jou wel vaker heen en weer klapt op 170 dan bij 30. Als we ervan uitgaat dat je geen 9k bij 30 maakt :p
Mooi Das wel ongeveer wat ik zoek! Bedankt allemaal!quote:Op maandag 31 maart 2014 21:45 schreef mjan het volgende:
[..]
Hier fotootje van een voor jou betaalbare Bandit. Hebben we ook allemaal onze fiets weer laten zien voor vanavond
[ afbeelding ]
Wil je hem toevallig verkopen? Hahaquote:Op dinsdag 1 april 2014 00:24 schreef Tunafish het volgende:
Mag de mijne ook nog meedoen?
[ afbeelding ]
Inmiddels met een mooie groene veeg aan de rechterkant en een stuk nagellak op de tank Op de foto lijkt 'ie nog best aardig, maar er zitten daar al de nodige gebruikssporen van mijn voorgangers op.
600 euro
bij elke nieuwe OP krijg je een quote alert?quote:
Nee gelukkig niet, maar ik kijk normaal nooit in de OP dus ik was gewoon verbaasd.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:34 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
bij elke nieuwe OP krijg je een quote alert?
quote:
quote:Op maandag 31 maart 2014 22:50 schreef BlackLining het volgende:
Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt.
Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen.
Oh dat lijstje sta ik niet eens in, ik koop toch elke 3 maanden een nieuwe motor dus dat is niet bij te houden voor SD en Anne .quote:
Ouch . Gelukkig al een tijdje niet meer dit soort verrassingen gehad, laatste was in december voor 54 euro. Ook zonde, maar minder pijnlijk voor de portemonnee gelukkig.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Totdat dit soort bekeuringen op de mat vallen:
[ afbeelding ]
.
Auw Woonde je nu maar in Duitsland, daar is het nog betaalbaar.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Totdat dit soort bekeuringen op de mat vallen:
[ afbeelding ]
.
Nee je hebt hem 4 keer opgezocht omdat je hem zo mooi vindquote:Op dinsdag 1 april 2014 10:46 schreef KneusTeun het volgende:
Heb ik die foto nu 4x voorbij zien komen in de afgelopen topic?
Ach ja, hij is blijkbaar blij met z'n fietsquote:Op dinsdag 1 april 2014 10:46 schreef KneusTeun het volgende:
Heb ik die foto nu 4x voorbij zien komen in de afgelopen topic?
Vorige maand ook redelijk CJIB gesponsord, stomme flitspalen op van die 100km/h ringwegen, krijg je van die 4km te hard boetes.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Totdat dit soort bekeuringen op de mat vallen:
[ afbeelding ]
.
Dat snap ikquote:Op dinsdag 1 april 2014 10:57 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ach ja, hij is blijkbaar blij met z'n fiets
Eens, binnenkort een sportcam kopen. Zag laatst een mooie op ebay voor 100 dollar, dat is het proberen waard.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:59 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dat snap ik
Maar als nou verschillende foto's waren nu steeds exact dezelfde.
Ik zou ook dat ding vaak op de foto zetten hoor, maar dan ook beetje actie shots
Ja, en die 4km te hard boetes zijn ook prijzig geworden !quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:57 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ach ja, hij is blijkbaar blij met z'n fiets
[..]
Vorige maand ook redelijk CJIB gesponsord, stomme flitspalen op van die 100km/h ringwegen, krijg je van die 4km te hard boetes.
Ja klopt, al snel zo'n ¤10 per kmquote:Op dinsdag 1 april 2014 11:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Ja, en die 4km te hard boetes zijn ook prijzig geworden !
Dat ligt niet zo zeer aan de Vmax, maar aan de compleet uit de klauwen gelopen boetebedragen die geen fluit meer met veiligheid te maken hebbenquote:Op dinsdag 1 april 2014 10:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Totdat dit soort bekeuringen op de mat vallen:
[ afbeelding ]
.
Was destijds ingevoerd om budget vrij te maken om de gratis schoolboeken te bekostigen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:22 schreef Tunafish het volgende:
Gewoon een noemertje om wat extra te vangen. Heb ze ooit eens horen claimen dat ze het gebruiken voor systeemonderhoud
Al wat vanaf gevallen?quote:
Rekening houdende met 3% marge en een tellerafwijking, rij je dan 110 km/h op de teller. Lullig maar toch aan jezelf te danken, helemaal bij vast opgestelde flitspalen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:57 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ach ja, hij is blijkbaar blij met z'n fiets
[..]
Vorige maand ook redelijk CJIB gesponsord, stomme flitspalen op van die 100km/h ringwegen, krijg je van die 4km te hard boetes.
Echt waar ?quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:57 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Rekening houdende met 3% marge en een tellerafwijking, rij je dan 110 km/h op de teller. Lullig maar toch aan jezelf te danken, helemaal bij vast opgestelde flitspalen.
Ook weer zo'n dooddoener altijd. Van die mensen (in het algemeen hoor) die meteen met het vingertje komen. "Ja, maar er zijn nou eenmaal regeltjes in dit land, en daar heb je aan te houden! Ze kunnen de verkeersboetes niet hoog genoeg maken!". Ik kan daar slecht tegen, het is meer dat de boetebedragen compleet buiten proportie zijn. En denk maar niet dat ik ooit expres te hard langs een flitspaal rijd omdat ik dat nou zo leuk vind.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:57 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Rekening houdende met 3% marge en een tellerafwijking, rij je dan 110 km/h op de teller. Lullig maar toch aan jezelf te danken, helemaal bij vast opgestelde flitspalen.
Dit idd, dan gaan de nek haren een klein beetje overeind van die uitspraken.quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ook weer zo'n dooddoener altijd. Van die mensen (in het algemeen hoor) die meteen met het vingertje komen. "Ja, maar er zijn nou eenmaal regeltjes in dit land, en daar heb je aan te houden! Ze kunnen de verkeersboetes niet hoog genoeg maken!". Ik kan daar slecht tegen, het is meer dat de boetebedragen compleet buiten proportie zijn. En denk maar niet dat ik ooit expres te hard langs een flitspaal rijd omdat ik dat nou zo leuk vind.
Laatste boete met de motor is wel een jaar geleden trouwens. Altijd met de auto, en dat terwijl ik in de auto altijd als een braaf burgerlulletje rijd en op de motor structureel te hard. Flitsen van voren
Geld, ja. Geflitst op de terugwegquote:
Eens. Ik word altijd gepakt op een weg waar geen hond rijdt. Vandaag dus ook weer, met dat nieuwe ding.quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:04 schreef BlackLining het volgende:
Ook weer zo'n dooddoener altijd. Van die mensen (in het algemeen hoor) die meteen met het vingertje komen. "Ja, maar er zijn nou eenmaal regeltjes in dit land, en daar heb je aan te houden! Ze kunnen de verkeersboetes niet hoog genoeg maken!". Ik kan daar slecht tegen, het is meer dat de boetebedragen compleet buiten proportie zijn. En denk maar niet dat ik ooit expres te hard langs een flitspaal rijd omdat ik dat nou zo leuk vind.
Laatste boete met de motor is wel een jaar geleden trouwens. Altijd met de auto, en dat terwijl ik in de auto altijd als een braaf burgerlulletje rijd en op de motor structureel te hard. Flitsen van voren
De 3 en 4% marge is voor de onnauwkeurigheid in de meetapparatuur en de afwijking gedurende de ijking. Het is dus geen cadeau wat je krijgt van de overheid.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:57 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Rekening houdende met 3% marge en een tellerafwijking, rij je dan 110 km/h op de teller. Lullig maar toch aan jezelf te danken, helemaal bij vast opgestelde flitspalen.
Ja, dus nu hou ik lekker het verkeer op, door op de middelste baan te rijden met 100 op de tellerquote:Op dinsdag 1 april 2014 11:57 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Rekening houdende met 3% marge en een tellerafwijking, rij je dan 110 km/h op de teller. Lullig maar toch aan jezelf te danken, helemaal bij vast opgestelde flitspalen.
Ik lees al ruim een half jaar mee met de motorclub-topics en heb sinds twee maanden mijn A-rijbewijs. Sinds een maand heb ik een motor. Ik rij op een Yamaha FZ6-n uit 2005. Inmiddels ongeveer 1200 km ermee gereden. Heerlijk!quote:Op maandag 31 maart 2014 09:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
PTA / Motorclub topic #1154: Met een vangnet. Melden aub
Die mensen die dan gaan inhalen met Vmax + 1 wat is dát irritant zeg. Als je geen 120 (of 110, desnoods) wilt rijden, ga dan niet in de linkerstrook. Te vaak zie je weer iemand die met z'n politiek correcte getuf een hele file achter zich aan heeft rijden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:42 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ja, dus nu hou ik lekker het verkeer op, door op de middelste baan te rijden met 100 op de teller
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heb er 40+quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:17 schreef Erasmo het volgende:
Voor degene die nog een ritje zoeken vandaag
quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:24 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Die mensen die dan gaan inhalen met Vmax + 1 wat is dát irritant zeg. Als je geen 120 (of 110, desnoods) wilt rijden, ga dan niet in de linkerstrook. Te vaak zie je weer iemand die met z'n politiek correcte getuf een hele file achter zich aan heeft rijden.Ja, dat is inderdaad irritant. Ik doe het dan ook alleen op de driebaanswegen, dan is er nog ruimte om in te halen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast heb ik geen zin om 90 per uur tussen de vrachtwagens te zitten, dus dan maar 102km/h op de middelste baan. Sowieso zijn die banen er om op te rijden en je mag nou eenmaal maar max 100 km/hThere's a frood who really knows where his towel is.
[politiemodus] De topcriminaliteit is weer een zware slag toegebracht [/politiemodus]quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:29 schreef JAY-T het volgende:
Laatst ook nog een gekregen. Kwam uit m'n werk (was al donker buiten), reed over een 50-weg tussen een woonwijk en een industrieterrein, echt een stukje niemandsland dus.. 6km/h te hard, 96 euro Als ze die camera op een weg ín die woonwijk hadden gezet, dan had ik de gavaarzetting nog enigszins kunnen begrijpen, maar dit ging echt nergens over
quote:Vier complete vrachtwagenladingen verduisterd door Nederlands transportbedrijf - UPDATE
VENLO - [update di 08:45 uur] "Maar liefst vier complete vrachtwagenladingen zijn spoorloos verdwenen. De ladingen zijn vorige week donderdag en vrijdag opgehaald in België en vervolgens niet afgeleverd op de afleveradressen. De vrachten werden uitgevoerd door Viking Internationaal Koel- en Vriestransport uit Papendrecht", meldt de heer G. Wigmans, directeur van Innova Trans uit Venlo maandag aan Transport Online.
Van Innova Trans zijn twee complete ladingen houtpakketten voor de industriële houtverwerking spoorloos verdwenen. Van een Belgische collega-vervoerder zijn eveneens twee ladingen verdwenen, een lading bier en een lading roestvrij staal.
Betrouwbaar
Viking Internationaal Koel- en Vriestransport had zelf contact gezocht met Innova Trans met de vraag of zij nog retourvrachten in België hadden. Zij wilden deze graag doen voor het transportbedrijf. Daarop heeft de heer Wigmans de Kamer van Koophandelgegevens van Viking gecheckt. Daar leek zo op het eerste gezicht niets mis mee. "Ik heb alles gecontroleerd en een uitdraai gemaakt van de Kamer van Koophandelgegevens. Als dat klopt ga ik er vanuit dat het een betrouwbare vervoerder is."
De redactie van Transport Online heeft daarnaast gekeken of het bedrijf een NIWO vergunning heeft. Ook dit is het geval.
"Donderdag 27 maart hebben wij een lading in het Belgische Vielsalm laten ophalen door de firma Viking Internationaal Koel- en Vries Transport uit Papendracht. Deze moest hemelsbreed 200 kilometer verderop in Antwerpen worden gelost. Daar is de vracht echter nooit aangekomen. Vrijdag 28 maart is eveneens een lading in Vielsalm opgehaald en deze moest in het Belgische Lint afgeleverd worden. Ook deze vracht is niet op de bestemming aangekomen", vervolgt Wigman.
Niet bereikbaar
"Ik heb daarop het bedrijf gebeld maar krijg een voicemail die ik niet kan inspreken. Ook de verhuurder van het bedrijfspand heb ik gebeld. Deze vertelde mij dat het bedrijf met de Noorderzon vertrokken is en enkel een dikke stapel post heeft achtergelaten."
Wigmans heeft maandagmiddag geprobeerd om aangifte te doen bij de politie in Venlo. Hij was echter onaangenaam verrast toen bleek dat hij hiervoor een afspraak diende te maken. "Na veel gekibbel heb ik het uiteindelijk voor elkaar gekregen om vanavond aangifte te kunnen doen van diefstal en oplichting. Dit heeft toch de hoogste prioriteit? Er zijn twee complete ladingen van ons verdwenen!", zegt de gedupeerde ondernemer uit Venlo.
De Belgische collega-transporteur heeft inmiddels wel aangifte kunnen doen bij de Belgische politie. Tijdens de aangifte werd duidelijk dat mogelijk veel meer ondernemers de dupe zijn geworden.
Valse kentekens
De vrachtwagens die donderdag en vrijdag de ladingen opgehaald hebben en, tot nu toe niet op de afleveradressen afgeleverd hebben, worden uiteraard door Wigmans gezocht. De kentekens van de vrachtwagens waarmee de lading opgehaald is zijn BS-ZD-46 en BS-ZV-96, echter van het eerste kenteken is al vast komen te staan dat het gestolen is. Het eerste kenteken behoort namelijk toe aan een vrachtwagen van MDI Logistics uit Nieuwleusen. Vermoedelijk hebben de daders met valse kentekenplaten gereden.
Ook de redactie van Transport Online heeft maandagmiddag geprobeerd om contact te leggen met Viking Internationaal Koel- en Vriestransport echter eveneens zonder succes. Ook de redactie kreeg een voicemail te horen en daarna wordt de verbinding verbroken.
Heeft u de trekkers met bovenstaande kentekens zien rijden of ergens zien staan? Of bent u zelf eveneens gedupeerd door Viking Internationaal Koel- en Vriestransport uit Papendrecht? Neemt u dan alstublieft zo spoedig mogelijk contact op met de redactie op e-mail: redactie@transport-online.nl of telefonisch tijdens kantooruren op 0511 420425.
Van de drie boetes die ik heb gekregen met de Alp waren er 2 voor een paar km te hard, op verlaten snelwegen op zondagochtend gaat helemaal nergens over.quote:Op dinsdag 1 april 2014 15:26 schreef BlackLining het volgende:
Ik kan me absoluut niet drukmaken om de Vmax. Weet hem vaak niet eens. Die paar boetes die dat per jaar kost heb ik er nog wel voor over om gewoon zo hard te rijden als ik zelf wil. Veel relaxter dan krampachtig 100 rijden.
Brave jongen. Nu nog even je monsters (je hebt er toch meer?) posten en je filmpjes, want dan kunnen we daar even kritiek op uiten .quote:Op dinsdag 1 april 2014 15:26 schreef Isdatzo het volgende:
Hoi.
Ik ben Isdatzo. Ik rijd motor en ik moet me hier komen melden van Anne.
quote:Op zondag 12 januari 2014 11:05 schreef BlackLining het volgende:
We kunnen ook een soort highscore archievement lijstje gaan bijhouden natuurlijk.
Gecrashd: 1 punt
Motor total loss: 5 punten
Kentekenplaat verloren: 5 punten
Ambulance gebeld: 10 punten
In de sloot beland: 10 punten
Bewusteloos geweest: 10 punten
Met loeiende sirenes afgevoerd: 15 punten
Het nieuws gehaald: 15 punten
Traumaheli: 25 punten
En dan nog verder optellen:
Per nachtje ziekenhuis: 7,5 punt
Per botbreuk: 7,5 punt
Per geraakt koekblik: 5 punten
Per jankende omstander: 5 punten
Per veroorzaakte km file: 5 punten
De monsters:quote:Op dinsdag 1 april 2014 15:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Brave jongen. Nu nog even je monsters (je hebt er toch meer?) posten en je filmpjes, want dan kunnen we daar even kritiek op uiten .
'92 SZR660 in de sloot, '03 R6 van 't talud af, '07 R1 tegen een lantaarnpaal, '07 daytona 675 de oprit af.quote:Geen foto's van je valpartijen, maar we hebben wel een telling waar je jezelf misschien even op los kunt laten. Volgens mij scoor je ook aardig hoog, toch? Of was dat alleen op de fiets zonder motor?
[..]
quote:Op dinsdag 1 april 2014 15:54 schreef Isdatzo het volgende:
En voor de fun een '13 690 SMC-R:
[ afbeelding ]
Nee dat zijn falers die alleen maar hard rechtdoor kunnen.. liefst binnen de bebouwde kom in grote groepen.quote:
Naja, ik rijd elke dag op een stuk met 100% flitsgarantie, dan ga je na een paar boetes in een week vanzelf krampachtig 100 rijden en anders werk je de hele dag voor niksquote:Op dinsdag 1 april 2014 15:26 schreef BlackLining het volgende:
Ik kan me absoluut niet drukmaken om de Vmax. Weet hem vaak niet eens. Die paar boetes die dat per jaar kost heb ik er nog wel voor over om gewoon zo hard te rijden als ik zelf wil. Veel relaxter dan krampachtig 100 rijden.
Je ziet toch duidelijk dat hij van WheelieTime isquote:
En fok!-er met z'n smileyquote:Op dinsdag 1 april 2014 16:03 schreef mstx het volgende:
[..]
Je ziet toch duidelijk dat hij van WheelieTime is
[ afbeelding ]
Volgend jaar een derde remlichtquote:Op dinsdag 1 april 2014 16:35 schreef Maegrim het volgende:
De EU is weer bezig met nieuwe regels voor motorrijders
Watquote:Op dinsdag 1 april 2014 16:35 schreef Maegrim het volgende:
De EU is weer bezig met nieuwe regels voor motorrijders
beter dan zeggen dat je een echte motor hebt gekocht een yamaha :p he deka?quote:
Je vond 'm wel leuk he had ook een GS kunnen doen, maar dat ligt er weer te dik bovenop.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:39 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
beter dan zeggen dat je een echte motor hebt gekocht een yamaha :p he deka?
Een GS was wat geloofwaardiger, dan ga je er nog op vooruit. Maar een Honda inruilen tegen een Yamaha...quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:42 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Je vond 'm wel leuk he had ook een GS kunnen doen, maar dat ligt er weer te dik bovenop.
Over een 2tal jaar komt mijn Alp vrij Of zou ik um houden? Tis wel m'n eerste fietsquote:Op dinsdag 1 april 2014 17:51 schreef Dekatria het volgende:
Een oude Alp erbij om aan te sleutelen zou ik dan wel weer tof vinden. Zo'n witte. 500 Euro Challenge, alles
Houden natuurlijk mijn Alp gaat ook nooit de deur uit.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:52 schreef Gummiebeer het volgende:
Over een 2tal jaar komt mijn Alp vrij Of zou ik um houden? Tis wel m'n eerste fiets
Dan ga ik er wel een project van maken. Dikke noppen, verhoogd spatbord, in het kontje zagen, matte kleur spuiten en alle overbodige meuk eraf halen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Houden natuurlijk mijn Alp gaat ook nooit de deur uit.
Gewoon doen. Nieuw leven aan een ouwe machinequote:Op dinsdag 1 april 2014 18:06 schreef Gummiebeer het volgende:
Dan ga ik er wel een project van maken. Dikke noppen, verhoogd spatbord, in het kontje zagen, matte kleur spuiten en alle overbodige meuk eraf halen.
Gelijk effe de lagerschalen aanpakken. Vandaag ook weer.. zodra de naald van de temp het midden raakt begint het blok te piepen. Ik verdenk de lagerschalen wel want het geluid komt onderin het blok vandaanquote:
quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:09 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Gelijk effe de lagerschalen aanpakken. Vandaag ook weer.. zodra de naald van de temp het midden raakt begint het blok te piepen. Ik verdenk de lagerschalen wel want het geluid komt onderin het blok vandaan
Nee hoor, het carter raakt de grond nietquote:
.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:40 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Nee hoor, het carter raakt de grond niet
Kort gezegd, ja.quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:26 schreef KneusTeun het volgende:
Dus eigenlijk wil je dan een dominator met een v-twin?
quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:48 schreef Salatrel het volgende:
nou gummie je kan nog een z1000 kopen... wel een opknapper
Neu, ben wel van plan om 'm te houden, maar ben bang dat die tank niet meer te herstellen is.quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:48 schreef Salatrel het volgende:
nou gummie je kan nog een z1000 kopen... wel een opknapper
Z1000 klinkt leuk, maar geen opknapperquote:Op dinsdag 1 april 2014 19:48 schreef Salatrel het volgende:
nou gummie je kan nog een z1000 kopen... wel een opknapper
Pica's zeggen meer dan (Z)1000 woorden.quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:50 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Neu, ben wel van plan om 'm te houden, maar ben bang dat die tank niet meer te herstellen is.
Hopelijk is er hier iemand die kan zeggen dat ongeacht de schade ze dit altijd wel weer recht kunnen trekken, desnoods met plamuur, als het resultaat maar weer eruit ziet als nieuw.
Hangt ook van je budget af natuurlijk, maar de Z'jes zijn wel erg leuke motoren.quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:51 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Z1000 klinkt leuk, maar geen opknapper
Na mijn huidige fiets wil ik wel iets meer dan een opknapper want daar blijf je mee bezig. De Alp is nog steeds niet wat het zou moeten zijn qua conditie ondanks dat ik er al die tijd ermee heb gered.
Zelf er niks aan over gehouden?quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:47 schreef DarkNoize het volgende:
Al even hier niet meer gereageerd maar ik heb dus een paar weken geleden mijn Z1000 om een paal gevouwen en nu ligt de tank alleraardigst in de kreukels.
Budget is tegen die tijd geen probleem. En ik wil perse minimaal een literfiets, gewoon omdat het kan.quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:53 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hangt ook van je budget af natuurlijk, maar de Z'jes zijn wel erg leuke motoren.
Anders zo'n Suzuki GSR 750?
compensatiefiets dus?quote:Op dinsdag 1 april 2014 20:03 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Budget is tegen die tijd geen probleem. En ik wil perse minimaal een literfiets, gewoon omdat het kan.
Eigenlijk welquote:
Meh.. eigenlijk heb ik al gereden op een +literfiets. De Goldwing 1600 van m'n ouwe..quote:
maar die GSR die ik neergepoot had heeft meer PK dan de XJR 1300... alleen legt die XJR 22Nm meer op het asfaltquote:Op dinsdag 1 april 2014 20:09 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Eigenlijk wel
Ik wil gewoon eens ervaren hoe dat is om zo'n pk monster tussen de benen te hebben. Een aantal jaar terug had ik nog vooroordelen tegen gastjes op een literfiets, het bekende doodjagen opmerkingen, maar nu weet ik van mezelf dat het puur aan jouw rechterhand ligt.
And torque is master!quote:Op dinsdag 1 april 2014 20:10 schreef Salatrel het volgende:
[..]
maar die GSR die ik neergepoot had heeft meer PK dan de XJR 1300... alleen legt die XJR 22Nm meer op het asfalt
Gewoon balls-out met een Hayabusa gaan.quote:
Dat laat ik aan stinkie overquote:Op dinsdag 1 april 2014 20:15 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Gewoon balls-out met een Hayabusa gaan.
SDquote:Op dinsdag 1 april 2014 20:23 schreef Maegrim het volgende:
ik ken nog wel iemand met een 1000+cc opknapper
Is nu bijna 3,5 week geleden maar heb nog wel een klein beetje last van mijn schouder. Spiertje verrekt denk ik, want ben er met een best mooie koprol vanaf gekomen en verder niks aan over gehouden. Pak en helm zijn ook nog in volle glorie zonder enig krasje gelukkig.quote:
b-king... dikke naked met het blok van een busaquote:Op dinsdag 1 april 2014 20:18 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dat laat ik aan stinkie over
Lekker in de 2e versnelling een FOK!rit maken.
Das ook wel een heftige fiets iddquote:Op dinsdag 1 april 2014 20:48 schreef Salatrel het volgende:
[..]
b-king... dikke naked met het blok van een busa
Staat nog een mooie op MF, met supercharger.quote:Op dinsdag 1 april 2014 20:48 schreef Salatrel het volgende:
[..]
b-king... dikke naked met het blok van een busa
Die 300pk-ish monster? Wat een bruut ding maar mij iets te gortigquote:Op dinsdag 1 april 2014 20:54 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Staat nog een mooie op MF, met supercharger.
Later als ik de 50 ben gepasseerd, dan kan het weer rustig anquote:Op dinsdag 1 april 2014 20:55 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.speurders.nl/o(...)0018158.html?sr_ab=0
Of gewoon lekker chill
en ook met een dikke turbo jonguh!quote:
Tof dingquote:Op dinsdag 1 april 2014 20:55 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.speurders.nl/o(...)0018158.html?sr_ab=0
Of gewoon lekker chill
Haha, ja dat dingquote:Op dinsdag 1 april 2014 20:55 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Die 300pk-ish monster? Wat een bruut ding maar mij iets te gortig
Zelf doen Valt alles mee. Ik heb de deuk op mijn tank ook zelf weg kunnen krijgen. Mensen die niet weten waar hij gezeten heeft, krijgen hem met geen mogelijkheid aangewezen Zo ver mogelijk uitdeuken met een flinke metalen staaf en een hamer, oppervlak flink opruwen, plamuren, schuren, spuitplamuur, primer en lakken.quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:50 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Neu, ben wel van plan om 'm te houden, maar ben bang dat die tank niet meer te herstellen is.
Hopelijk is er hier iemand die kan zeggen dat ongeacht de schade ze dit altijd wel weer recht kunnen trekken, desnoods met plamuur, als het resultaat maar weer eruit ziet als nieuw.
Had je nou zelf ook al wat geregeld voor je vering?quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:00 schreef Salatrel het volgende:
Bij hyperpro werkendam stond een bmw hp4 die ze aan het prepareren waren voor Man tt. 225pk op het achterwiel
Dat soort mensen gaat vaak alleen met het openbaar vervoer of zijn een groot gevaar op de weg.quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ook weer zo'n dooddoener altijd. Van die mensen (in het algemeen hoor) die meteen met het vingertje komen. "Ja, maar er zijn nou eenmaal regeltjes in dit land, en daar heb je aan te houden! Ze kunnen de verkeersboetes niet hoog genoeg maken!". Ik kan daar slecht tegen, het is meer dat de boetebedragen compleet buiten proportie zijn. En denk maar niet dat ik ooit expres te hard langs een flitspaal rijd omdat ik dat nou zo leuk vind.
Laatste boete met de motor is wel een jaar geleden trouwens. Altijd met de auto, en dat terwijl ik in de auto altijd als een braaf burgerlulletje rijd en op de motor structureel te hard. Flitsen van voren
you don't have the gutsquote:Op dinsdag 1 april 2014 20:15 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Gewoon balls-out met een Hayabusa gaan.
kanshebber als opvolger idd. Hoewel ik de Busa voorlopig nog niet zat benquote:Op dinsdag 1 april 2014 20:48 schreef Salatrel het volgende:
[..]
b-king... dikke naked met het blok van een busa
Speaking off which; ik ben blijkbaar met de CB in Nijmegen langs zo'n hoerending gereden met +26km; 266¤. Slaat echt helemaal nergens meer op idd.quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ook weer zo'n dooddoener altijd. Van die mensen (in het algemeen hoor) die meteen met het vingertje komen. "Ja, maar er zijn nou eenmaal regeltjes in dit land, en daar heb je aan te houden! Ze kunnen de verkeersboetes niet hoog genoeg maken!". Ik kan daar slecht tegen, het is meer dat de boetebedragen compleet buiten proportie zijn. En denk maar niet dat ik ooit expres te hard langs een flitspaal rijd omdat ik dat nou zo leuk vind.
Laatste boete met de motor is wel een jaar geleden trouwens. Altijd met de auto, en dat terwijl ik in de auto altijd als een braaf burgerlulletje rijd en op de motor structureel te hard. Flitsen van voren
Ook dat idd.. is een weg waar je qua indeling eigenlijk 70 of zelfs 80 zou moeten mogen- en kunnen rijden.quote:
nieuwe cockpit ligt al in de schuur, stuur zit er al op, en alle andere zooi is denk ik volgende week wel binnen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 20:23 schreef Maegrim het volgende:
ik ken nog wel iemand met een 1000+cc opknapper
nice. Ben je zelf alweer helemaal de sheriff?quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nieuwe cockpit ligt al in de schuur, stuur zit er al op, en alle andere zooi is denk ik volgende week wel binnen.
Heb trouwens een complete set spuitdelen op de kop getikt met inruil van al mijn plastic; hij wordt nu profi gespoten mat zwart, inclusief originele stickers en matte blanke lak
Nope, nog steeds pijnstillers, en mijn schouder is nog steeds kut op bepaalde momenten. Tevens heb ik sinds een weekje of 2 een dikke vette bult vocht aan de zijkant van mijn knie, knie heb ik verder niet overdreven veel last van, maar tis niet goed. Zal wel te maken hebben met het feit dat ik dmv de pijnstillers gewoon aan het werk ben, en dat is fysiek redelijk stevig belastend. Ben al een paar dagen aan het proberen om het op één setje smarties per dag te doen, maar zeker als ik moet overwerken red ik dat eigenlijk nét niet..quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:34 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nice. Ben je zelf alweer helemaal de sheriff?
Dat wordt dus zo'n zelfde tafereel als stinkie die de hele Fok rit niet in de derde versnelling komtquote:Op dinsdag 1 april 2014 21:53 schreef Nero22 het volgende:
SD is verplicht achter mij te blijven rijden.
Misschien mag hij wel blijven, ik ben er nog niet helemaal uit.quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:52 schreef BlackLining het volgende:
Nog steeds joh? Mijn schouder is ook nog niet helemaal 100% maar op wat pijnscheuten na bij een verkeerde beweging gelukkig niet echt last meer van dus ook van de pillen af. Heeft wel ruim anderhalve maand geduurd ook. Word je niet vrolijk van.
Blijft de CB nou toch als je hem gefixt hebt? En red je het om hem de 19e te komen showen?
Ik neem aan dat je inmiddels ook een andere koplamp gefixt hebt? Ik heb de elektronica van de Bandit grotendeels verhuist naar onder de tank, dus de CB lamp past nu vrij aardig. Hoef hem iig niet meer kwijt, want hij staat wel erg vet
Ik denk eerder achter Annequote:Op dinsdag 1 april 2014 21:53 schreef Nero22 het volgende:
SD is verplicht achter mij te blijven rijden.
post even gemist. Vrijdag krijgt de 10 hyperpro voor. Achter laat ik nog eben standaardquote:Op dinsdag 1 april 2014 21:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zelf doen Valt alles mee. Ik heb de deuk op mijn tank ook zelf weg kunnen krijgen. Mensen die niet weten waar hij gezeten heeft, krijgen hem met geen mogelijkheid aangewezen Zo ver mogelijk uitdeuken met een flinke metalen staaf en een hamer, oppervlak flink opruwen, plamuren, schuren, spuitplamuur, primer en lakken.
Als je een beetje handig bent kun je zo honderden euro's besparen.
[..]
Had je nou zelf ook al wat geregeld voor je vering?
een mf sticker is niet nodigquote:Op dinsdag 1 april 2014 22:45 schreef picodealion het volgende:
Het is zo goed als officieel, deze haal ik vrijdag op.
[ afbeelding ]
Naaisquote:Op dinsdag 1 april 2014 22:45 schreef picodealion het volgende:
Het is zo goed als officieel, deze haal ik vrijdag op.
[ afbeelding ]
Never said I did.quote:
Mooi man, ben benieuwd. Zou leuk zijn als ie daarna niet verkocht wordtquote:Op dinsdag 1 april 2014 21:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nieuwe cockpit ligt al in de schuur, stuur zit er al op, en alle andere zooi is denk ik volgende week wel binnen.
Heb trouwens een complete set spuitdelen op de kop getikt met inruil van al mijn plastic; hij wordt nu profi gespoten mat zwart, inclusief originele stickers en matte blanke lak
En daar gaat het mis. Dit ik ga ik nooit zelf kunnen maken, ik begin er niet eens aanquote:Op dinsdag 1 april 2014 21:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zelf doen Valt alles mee. Ik heb de deuk op mijn tank ook zelf weg kunnen krijgen. Mensen die niet weten waar hij gezeten heeft, krijgen hem met geen mogelijkheid aangewezen Zo ver mogelijk uitdeuken met een flinke metalen staaf en een hamer, oppervlak flink opruwen, plamuren, schuren, spuitplamuur, primer en lakken.
Als je een beetje handig bent kun je zo honderden euro's besparen.
Doet eens een plaatje van dat deukje danquote:Op woensdag 2 april 2014 00:23 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
En daar gaat het mis. Dit ik ga ik nooit zelf kunnen maken, ik begin er niet eens aan
Niet mee eens!quote:Op woensdag 2 april 2014 00:18 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Mooi man, ben benieuwd. Zou leuk zijn als ie daarna niet verkocht wordt
Gebeurt dit nou vaak? Zijn dit nou bepaalde wegen of bepaalde flitsauto's? Wel heel relax. Gelukkig zijn er mooie wegen genoeg waar je lekker door kan rijden rondom Apeldoorn. In het centrum sowieso nooit te hard rijden. Donderdag en vrijdag weer kleine stukje rijden. Moet nog een beetje het gevoel krijgen om iets sneller weg te rijden maar komt vast wel. Pas 200km motor ervaringquote:Op dinsdag 1 april 2014 12:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ook weer zo'n dooddoener altijd. Van die mensen (in het algemeen hoor) die meteen met het vingertje komen. "Ja, maar er zijn nou eenmaal regeltjes in dit land, en daar heb je aan te houden! Ze kunnen de verkeersboetes niet hoog genoeg maken!". Ik kan daar slecht tegen, het is meer dat de boetebedragen compleet buiten proportie zijn. En denk maar niet dat ik ooit expres te hard langs een flitspaal rijd omdat ik dat nou zo leuk vind.
Laatste boete met de motor is wel een jaar geleden trouwens. Altijd met de auto, en dat terwijl ik in de auto altijd als een braaf burgerlulletje rijd en op de motor structureel te hard. Flitsen van voren
Alleen olie (osco)quote:Op woensdag 2 april 2014 10:08 schreef Scheringa het volgende:
Wat doen jullie trouwens aan onderhoud aan de ketting van je motorfiets?
Alleen invetten per x km of ook cleanen?
Als je langs het Prins gebouw rijdt, even zwaaien naar mijn kawa .quote:Op woensdag 2 april 2014 10:18 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Gebeurt dit nou vaak? Zijn dit nou bepaalde wegen of bepaalde flitsauto's? Wel heel relax. Gelukkig zijn er mooie wegen genoeg waar je lekker door kan rijden rondom Apeldoorn. In het centrum sowieso nooit te hard rijden. Donderdag en vrijdag weer kleine stukje rijden. Moet nog een beetje het gevoel krijgen om iets sneller weg te rijden maar komt vast wel. Pas 200km motor ervaring
Inderdaadquote:Op woensdag 2 april 2014 10:18 schreef stoeltafel het volgende:
Wel heel relax. Gelukkig zijn er mooie wegen genoeg waar je lekker door kan rijden rondom Apeldoorn.
En onderweg even een ijsje eten.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Inderdaad
Bij Hoenderloo het bos in. Echt prachtige omgeving daar
Gister nog 130 gedaan op 80 weg.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:18 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Gebeurt dit nou vaak? Zijn dit nou bepaalde wegen of bepaalde flitsauto's? Wel heel relax. Gelukkig zijn er mooie wegen genoeg waar je lekker door kan rijden rondom Apeldoorn. In het centrum sowieso nooit te hard rijden. Donderdag en vrijdag weer kleine stukje rijden. Moet nog een beetje het gevoel krijgen om iets sneller weg te rijden maar komt vast wel. Pas 200km motor ervaring
TAquote:Op woensdag 2 april 2014 10:42 schreef A4papier het volgende:
binnenkort beginnen met mijn A2 rijbewijs. ondertussen al druk aan het kijken naar een geschikte allroad. jullie nog tips?
Dit moet je ook eens rijden, https://www.google.nl/map(...)ata=!4m3!4m2!1m0!1m0quote:Op woensdag 2 april 2014 10:45 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Gister nog 130 gedaan op 80 weg.
https://www.google.nl/map(...)ata=!4m3!4m2!1m0!1m0
Heerlijke weg om goed door te rijden!
Beetje rechtquote:Op woensdag 2 april 2014 10:55 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dit moet je ook eens rijden, https://www.google.nl/map(...)ata=!4m3!4m2!1m0!1m0
Hele mooie weg door de hei en vervolgens rijdt je door richting Nunspeet, Elsspeet, Vierhouten, enz
Eens, kan je dus wel lekker hard en wel handig voor mij in het begin.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:57 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Beetje recht
Edit: deze is ook mooi! https://www.google.nl/map(...)ata=!4m3!4m2!1m0!1m0
Suzuki GSX-R Of KTM Duke 390?quote:Op woensdag 2 april 2014 10:42 schreef A4papier het volgende:
binnenkort beginnen met mijn A2 rijbewijs. ondertussen al druk aan het kijken naar een geschikte allroad. jullie nog tips?
Dat zijn wel mooie allroads jaquote:
Duke wordt wel mijn les fiets. maar vind allroad toch echt mooierquote:
Ja? Kicke! Welke Duke?quote:Op woensdag 2 april 2014 11:16 schreef A4papier het volgende:
[..]
Duke wordt wel mijn les fiets. maar vind allroad toch echt mooier
Eerste wordt lastig maar de Duke zou wel kunnen. Zie KTM genoeg filmpjes posten waarin ze offroad rijden.quote:
Echt, 130? Ik vertrouw het daar voor geen meter met al die stukken asfalt die ze op het wegdek hebben geplakt bij wijze van reparatie. 100 doe ik nog wel, daarboven kijk ik wel uit.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:45 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Gister nog 130 gedaan op 80 weg.
https://www.google.nl/map(...)ata=!4m3!4m2!1m0!1m0
Heerlijke weg om goed door te rijden!
Waar is dat!? Ga ik even langs voor een proeflesquote:
Haha ja inderdaad mooi ff wat stunten op het AVB terreinquote:Op woensdag 2 april 2014 11:45 schreef 1517 het volgende:
[..]
Waar is dat!? Ga ik even langs voor een proefles
Heb er de 160 aangetikt na mijn eerste praktijk, mocht even de agressie eruit gooienquote:Op woensdag 2 april 2014 11:20 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Echt, 130? Ik vertrouw het daar voor geen meter met al die stukken asfalt die ze op het wegdek hebben geplakt bij wijze van reparatie. 100 doe ik nog wel, daarboven kijk ik wel uit.
Flitsen doen ze niet neequote:Op woensdag 2 april 2014 11:55 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Heb er de 160 aangetikt na mijn eerste praktijk, mocht even de agressie eruit gooien
Heb er nog nooit een flitser gezien
Nou danquote:
Dominator daar heb ik nog op gelestquote:
Best wel leuke fiets volgens mij, dan wel de 650 halen.quote:
Ja, maar ik ga niet met 130 door die bochten daarquote:Op woensdag 2 april 2014 12:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Nou dan
Als ze achter je rijden houden ze je toch niet bij
Kom op man, dit gaat toch echt helemaal nergens meer over. Doe dat gewoon op het circuit en breng niet onnodig anderen in gevaar met dit stompzinnige gedrag. Jammer dat de politie niet op basis van dit soort beelden rijbewijzen invordert.quote:Op dinsdag 1 april 2014 15:56 schreef Isdatzo het volgende:
Wat beeldmateriaal van afgelopen weekend als bonus:
Ik wacht mijn nieuwe band wel even af en dan ga ik hem eens proberen, kijken hoe ver ik komquote:
Gezien zijn crash-historie zou je denken dat hij het wat rustiger aan doet, blijkt iig niet uit de beelden inderdaad.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:08 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Kom op man, dit gaat toch echt helemaal nergens meer over. Doe dat gewoon op het circuit en breng niet onnodig anderen in gevaar met dit stompzinnige gedrag. Jammer dat de politie niet op basis van dit soort beelden rijbewijzen invordert.
Rijden kan die wel als ik kijk hoe makkelijk de Wheelies gaan.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:08 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Kom op man, dit gaat toch echt helemaal nergens meer over. Doe dat gewoon op het circuit en breng niet onnodig anderen in gevaar met dit stompzinnige gedrag. Jammer dat de politie niet op basis van dit soort beelden rijbewijzen invordert.
Dan moet je nog niet te ver weg rijden, anders kun je nog aardig aan het dwalen komen zo te zien.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:46 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Rijden kan die wel als ik kijk hoe makkelijk de Wheelies gaan.
Niet bang
Allemaal tegelijk een lesje daar nemenquote:Op woensdag 2 april 2014 11:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Haha ja inderdaad mooi ff wat stunten op het AVB terrein
"Hoi! Wij zijn de Fok!kers, en komen voor een gezamenlijke proefrit "quote:Op woensdag 2 april 2014 14:28 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Allemaal tegelijk een lesje daar nemen
xt660 is precies 35kwquote:Op woensdag 2 april 2014 10:42 schreef A4papier het volgende:
binnenkort beginnen met mijn A2 rijbewijs. ondertussen al druk aan het kijken naar een geschikte allroad. jullie nog tips?
Ah! De bekende wegquote:Op woensdag 2 april 2014 10:45 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Gister nog 130 gedaan op 80 weg.
https://www.google.nl/map(...)ata=!4m3!4m2!1m0!1m0
Heerlijke weg om goed door te rijden!
Ligt eraan tot welke snelheidquote:Op woensdag 2 april 2014 17:54 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ah! De bekende weg
Deze week 3x genomen, die weg dan, tijdens de spits. Dan wordt het een sport om een gaatje te vinden om in te halen
Vanmiddag nog een engelsman te kakken gezet in z'n Bentley, kerel dacht echt dat hij sneller was dan een Alp met optrekken.
Was in Oldenzaal city (place to be ) ging tot een 75km/u. Boven de 100km/u heb ik natuurlijk niks te zeggen met m'n oliebootquote:
Wat, dat viel toch best mee? Zal maar geen filmpjes van een paar jaar geleden uploaden dan .quote:Op woensdag 2 april 2014 13:08 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Kom op man, dit gaat toch echt helemaal nergens meer over. Doe dat gewoon op het circuit en breng niet onnodig anderen in gevaar met dit stompzinnige gedrag. Jammer dat de politie niet op basis van dit soort beelden rijbewijzen invordert.
Daarom had ik juist die KTM gehaald.. en dat pakt goed uit want ik heb 'm nu ongeveer een jaar en ik heb er maar één "momentje" mee gehad. Op supersports elke week wel eigenlijk.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:19 schreef BRooster het volgende:
[..]
Gezien zijn crash-historie zou je denken dat hij het wat rustiger aan doet, blijkt iig niet uit de beelden inderdaad.
minder huilen man, dit ritje reden we niet eens zo hard door.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:08 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Kom op man, dit gaat toch echt helemaal nergens meer over. Doe dat gewoon op het circuit en breng niet onnodig anderen in gevaar met dit stompzinnige gedrag. Jammer dat de politie niet op basis van dit soort beelden rijbewijzen invordert.
Na de beelden gezien te hebben valt het ook wel allemaal mee wat mij betreft. Er zitten wat momenten tussen dat het wel iets aso gaat en dan moet je dan effe zien door de bril van een koekblikker. Die denken dan dat alle motorrijders aso's zijn, en met alle respect, daar kan ik ze dan geen ongelijk in geven. Je moet effe in het achterhoofd houden dat met deze filmpjes en actie's wel weer het vooroordeel om de hoek komt kijken.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:10 schreef Drinky het volgende:
[..]
minder huilen man, dit ritje reden we niet eens zo hard door.
ik rij dan juist extra rustig op en ga bij het eerstvolgende stoplicht voor hem staanquote:Op woensdag 2 april 2014 17:54 schreef Gummiebeer het volgende:
Vanmiddag nog een engelsman te kakken gezet in z'n Bentley, kerel dacht echt dat hij sneller was dan een Alp met optrekken.
De automobilisten die wel opletten vinden het altijd mooi als je erlangs gaat, en degene die een negatief beeld hebben en gaan kloten ga je op het achterwiel voorbij om even te laten schrikken, dat negatieve beeld staat er toch wel.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:25 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Na de beelden gezien te hebben valt het ook wel allemaal mee wat mij betreft. Er zitten wat momenten tussen dat het wel iets aso gaat en dan moet je dan effe zien door de bril van een koekblikker. Die denken dan dat alle motorrijders aso's zijn, en met alle respect, daar kan ik ze dan geen ongelijk in geven. Je moet effe in het achterhoofd houden dat met deze filmpjes en actie's wel weer het vooroordeel om de hoek komt kijken.
Ik zeg ook niet dat ik heel netjes rij. Soms zijn er momenten dat ik naderhand denk van, dat had wel iets anders gekunt. Al is het maar om de imago van motorrijders wat op te krikken want alles wordt vrij snel over 1 kam geschoren.
Maar als dit alles jou niks aantrekt en als een malle overal langsheen doordendert dan kan je beter naar een club als B&B heengaan, of als een echte baas op MF posten.
Maar hij ging revven in z'n Bentley..wat moet ik dan?quote:Op woensdag 2 april 2014 20:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik rij dan juist extra rustig op en ga bij het eerstvolgende stoplicht voor hem staan
meerevven en dan zie vorige post.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:32 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Maar hij ging revven in z'n Bentley..wat moet ik dan?
Ik snap het wel. Krijg ook vaak een duimpje als ik erlangs klapper, vaker nog een gebaartje dat ik erlangs mag. Dan laat ik m'n twin ook effe klappen met open pijp en dat vinden ze geweldig. Maar het gros is er toch niet zo van gedient. En laten we eerlijk wezen, motorrijders staan niet hoog op de lijst van toffe peren in het verkeer, dus waarom het er nog extra dik erbij opgooien?quote:Op woensdag 2 april 2014 20:31 schreef Drinky het volgende:
[..]
De automobilisten die wel opletten vinden het altijd mooi als je erlangs gaat, en degene die een negatief beeld hebben en gaan kloten ga je op het achterwiel voorbij om even te laten schrikken, dat negatieve beeld staat er toch wel.
Het is niet zo dat we overal lak aan hebben, we letten best goed op.
Toch wou ik Bentley rijdert eruit trekken met mijn olieboot, ze verwachten het domweg niet van zo'n grafhok op 2 wielen!quote:
Wat anderen van mij denken boeit me niet bijzonder veel.. als 't een beetje kan dan ga ik erlangs. Liefst op 1 wiel .quote:Op woensdag 2 april 2014 20:36 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Krijg ook vaak een duimpje als ik erlangs klapper, vaker nog een gebaartje dat ik erlangs mag. Dan laat ik m'n twin ook effe klappen met open pijp en dat vinden ze geweldig. Maar het gros is er toch niet zo van gedient. En laten we eerlijk wezen, motorrijders staan niet hoog op de lijst van toffe peren in het verkeer, dus waarom het er nog extra dik erbij opgooien?
Dat zijn over 't algemeen ook gewoon bosmongolen die niet kunnen rijden. Ja, heel hard rechtdoor. Liefst met een zo groot mogelijke groep.quote:Over het opletten zwijg ik maar. Verwijs nog recent naar B&B...
Zeg je nu indirect dat ze hier niet welkom zijn .quote:Op woensdag 2 april 2014 20:25 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Maar als dit alles jou niks aantrekt en als een malle overal langsheen doordendert dan kan je beter naar een club als B&B heengaan, of als een echte baas op MF posten, of wachten op een Darwin award
minder minder minder?quote:Op woensdag 2 april 2014 21:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Zeg je nu indirect dat ze hier niet welkom zijn .
Dat is bij klusjes die je nooit gedaan hebt altijd een voorbode van uren ploeterwerkquote:
Is ook zo maar ik probeer graag alles zelf. Uitbesteden kan altijd nog als het niet lukt. Nu heb ik nog genoeg skai leer over om het nog een keer te doen, en ik weet wat ik nu verneukt heb. Dus ik zou het nog een keer kunnen proberen en dan wel een strak resultaat krijgen. Denk ik. En dan is het toch leuk om te kunnen zeggen dat je je eigen zadel bekleed heb, net zoals ik zelf de rest van die motor hersteld heb..quote:Op woensdag 2 april 2014 21:40 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat is bij klusjes die je nooit gedaan hebt altijd een voorbode van uren ploeterwerk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
Willen jullie meer of minder gas?quote:
ik roep al jaren dat die newbies hier niet welkom zijn, hopelijk dringt het nu door.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Zeg je nu indirect dat ze hier niet welkom zijn .
Nee, dat zeg ik niet.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Zeg je nu indirect dat ze hier niet welkom zijn .
Wat:quote:Op woensdag 2 april 2014 22:13 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet.
Ik hoop wel dat ze bij een eventuele FOK!rit normaal rijden.
ze moeten het heel gek maken willen ze de wilde zwijnen rit evenarenquote:Op woensdag 2 april 2014 22:13 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet.
Ik hoop wel dat ze bij een eventuele FOK!rit normaal rijden.
Je kunt idd moeilijk bewijzen welke motor het is en wie er rijdtquote:Op woensdag 2 april 2014 13:08 schreef RichardHammond het volgende:
Jammer dat de politie niet op basis van dit soort beelden rijbewijzen invordert.
mwah maak je daar maar niet druk om, die bejaardentempo ritten zijn niet aan ons besteed.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:13 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet.
Ik hoop wel dat ze bij een eventuele FOK!rit normaal rijden.
Morgenmiddag weer ff vegen?quote:Op woensdag 2 april 2014 22:38 schreef Drinky het volgende:
[..]
mwah maak je daar maar niet druk om, die bejaardentempo ritten zijn niet aan ons besteed.
quote:Op woensdag 2 april 2014 21:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Is ook zo maar ik probeer graag alles zelf. Uitbesteden kan altijd nog als het niet lukt. Nu heb ik nog genoeg skai leer over om het nog een keer te doen, en ik weet wat ik nu verneukt heb. Dus ik zou het nog een keer kunnen proberen en dan wel een strak resultaat krijgen. Denk ik. En dan is het toch leuk om te kunnen zeggen dat je je eigen zadel bekleed heb, net zoals ik zelf de rest van die motor hersteld heb..Je tank lijkt ook niet helemaal strak of hoort die zo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spuitbusje was leeg Is gewoon nog niet helemaal dekkend. Komt nog goedquote:Op woensdag 2 april 2014 23:19 schreef klawie het volgende:
[..]
Je tank lijkt ook niet helemaal strak of hoort die zo?
Haha geloof het bestquote:Op woensdag 2 april 2014 23:20 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Spuitbusje was leeg Is gewoon nog niet helemaal dekkend. Komt nog goed
Ik had hem helemaal strak, maar zaten nog wat krasjes in door te lomp schuren. Dus weer fijn opschuren, spuitplamuur, weer primen en weer overspuiten. Maar dat was dus nét teveel voor één busje Motip..
Valt alles mee hoor, spuiten met zo'n busje. Kwestie van heel veel geduld hebben. Aan die achterkuip kun jij niet zien dat ie met een busje is gedaan in plaats van met een spuitpistool.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:32 schreef klawie het volgende:
[..]
Haha geloof het best
Het kutte is ook dat de druk in zo'n busje niet overal gelijk is daar moet je ook opletten
Heb een paar onduidelijke foto's op m'n telefoon, ellende om die hier te posten.quote:Op woensdag 2 april 2014 00:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Doet eens een plaatje van dat deukje dan
quote:Op woensdag 2 april 2014 21:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]heej er zit helemaal geen ketting op joh!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed idee, heb je ook een garmin bestand van die route? Dan kan ik eens wat prutsen om het stuk Dokkum er af te snijden.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:28 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Wat:
De Fok! Elfstedentocht
Waar:
Verzamelpunt in Lemmer (aan de A6) (McDonalds?)
Route:
http://www.routeyou.com/nl-nl/product/file/379760.nl
(exclusief Dokkum, route zal +-150km zijn)
Data:
Ik wacht nog op suggesties, ergens in Mei is al geroepen.
Deelnemers (onder voorbehoud)
Vrieskist
Sharpdressedman
Freezer
Tunafish
ManageTheAnger
Het is de bedoeling dat we er gewoon een gezellige rit van maken, en ja het is bekend dat er ook een officiële elfstedentocht voor motoren is. (laten we eerlijk zijn, met een klein clubje Fok!kers is het natuurlijk veeeeeel gezelliger!)
Suggesties, klachten, opmerkingen, toevoegingen en/of vragen zijn welkom.
De plekken waar we kunnen stoppen om wat te eten en te drinken zullen nog nader bepaald gaan worden.
Hu die dopjes hoeven er toch helemaal niet af? Zit gewoon een ontluchtingspijpje aan?quote:Op donderdag 3 april 2014 15:33 schreef vannelle het volgende:
Ik wilde mijn motor aan de acculader zetten dus de vliering op, lader pakken, vliering weer af, naar benedenlopen want bovenwoning, omlopen naar de schuur, zadel er af, lader aangesloten op het daarvoor bestemde draadje, lampje op lader ging aan......MOOI!!
Dan is het nu een kwestie van tijd.
Fout! Want ik heb geen gelaccu maar nog een gewone ouderwetse waarbij je de dopjes er tijdens het laden af moet halen.
Maar dan moet de zijkap er af en uiteraard had ik geen gereedschap bij me.
Ja fuck it, heb nu geen zin meer.
Bovendien, bedenk ik me net, heeft de motor pas geleden op z'n kant gelegen, ik kan ook beter eerst ff het vloeistofniveau van de accu checken.
/lief dagboek
Trap die oude accu eruit en doe er een gelaccu in, zo veel meer gemak.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:33 schreef vannelle het volgende:
Ik wilde mijn motor aan de acculader zetten dus de vliering op, lader pakken, vliering weer af, naar benedenlopen want bovenwoning, omlopen naar de schuur, zadel er af, lader aangesloten op het daarvoor bestemde draadje, lampje op lader ging aan......MOOI!!
Dan is het nu een kwestie van tijd.
Fout! Want ik heb geen gelaccu maar nog een gewone ouderwetse waarbij je de dopjes er tijdens het laden af moet halen.
Maar dan moet de zijkap er af en uiteraard had ik geen gereedschap bij me.
Ja fuck it, heb nu geen zin meer.
Bovendien, bedenk ik me net, heeft de motor pas geleden op z'n kant gelegen, ik kan ook beter eerst ff het vloeistofniveau van de accu checken.
/lief dagboek
Goed punt!quote:Op donderdag 3 april 2014 15:43 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hu die dopjes hoeven er toch helemaal niet af? Zit gewoon een ontluchtingspijpje aan?
[ afbeelding ]
Hier dat rode dingetje
Nah, niet zo lang ie nog goed is.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Trap die oude accu eruit en doe er een gelaccu in, zo veel meer gemak.
Dat varieert nogal.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:02 schreef KapiteinKoala het volgende:
Ik had even een vraag. Ik ben momenteel bezig met het bij elkaar sparen van mijn motorrijbewijs en ik zou graag even willen weten ik ongeveer nodig zou moeten hebben om mijn motorrijbewijs te halen.
Alvast bedankt!
Bedankt. Er zijn bronnen die zeggen dat je meestal tussen 15 en 20 lessen zit, maar bij veel rijscholen in de buurt zit je als je een pakket zou pakken minimaal op 30 lessen.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat varieert nogal.
Hangt er van af hoeveel lessen je nodig hebt en hoe vaak je (eventueel en niet te hopen) zakt voor je examen.
Neem eens een intakeles, wellicht kan de instructeur dan een inschatting maken.
iig een betere inschatting dan wij vanaf hier kunnen maken.
Twee keer de helft.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:02 schreef KapiteinKoala het volgende:
Ik had even een vraag. Ik ben momenteel bezig met het bij elkaar sparen van mijn motorrijbewijs en ik zou graag even willen weten ik ongeveer nodig zou moeten hebben om mijn motorrijbewijs te halen.
Alvast bedankt!
Nope. Ik wordt dit jaar 18 en als alles op school gewoon goed gaat betalen mijn ouders mijn autorijles, waar ik na de zomervakantie pas mee ga beginnen.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:14 schreef vannelle het volgende:
By the way, heb je je autorijbewijs?
Scheelt weer in gevoel voor gas/koppeling en het aanleren van verkeersinzicht.
Is een 16 lessenpakket+AVB+AVD voor ¤900 een goeie prijs denk je?quote:Op donderdag 3 april 2014 16:11 schreef Tunafish het volgende:
Dat komt omdat ze die lessen gebruiken voor zowel AVB als AVD. De meeste mensen waar ik mee heb gereden of gesproken hadden zo'n 15 lessen (als in, 15 x 45 minuten) nodig voor AVB en nog eens datzelfde voor AVD.
Persoonlijk zou ik eerst auto en dan motor doen.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:26 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Nope. Ik wordt dit jaar 18 en als alles op school gewoon goed gaat betalen mijn ouders mijn autorijles, waar ik na de zomervakantie pas mee ga beginnen.
12 AVB en 12 AVD + theorie + examens ¤1450 hier.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:28 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Is een 16 lessenpakket+AVB+AVD voor ¤900 een goeie prijs denk je?
Ik heb ook nog het probleem dat volgend jaar mijn examenjaar is, met de enige echt rustige periode het eerste halfjaar.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:29 schreef ManageTheAnger het volgende:
Persoonlijk zou ik eerst auto en dan motor doen.
(zo is het ook gegaan)
PTA / Motorrijles #67 - Met aankomend geslaagden!quote:Op donderdag 3 april 2014 16:28 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Is een 16 lessenpakket+AVB+AVD voor ¤900 een goeie prijs denk je?
En daarom rij ik daar geen 130quote:Op donderdag 3 april 2014 16:14 schreef KneusTeun het volgende:
nou vliegveld weg is er nu een dood gereden! was 10 min voordat ik daar langs zou gaan ff schrikken. Weer auto die niet kijkt schijnbaar
Och, kan slechter lijkt me. Ik had zelf een of andere aanbieding dat je 20 lessen plus AVB/D examen had voor 700, maar uiteindelijk mocht ik vier keer examen doen waardoor ik toch niks aan dat pakket had Oftewel, ja, dat kan mooi zijn als je alles in een keer haalt, maar ga niet tot 1000 euro sparen en dan vol ervoor gaan. Je zult zien dat je een keer zakt en dan ben je weer een paar honderd euro verder, die je dan wel wil hebben liggen.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:28 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Is een 16 lessenpakket+AVB+AVD voor ¤900 een goeie prijs denk je?
ja is momenteel het verhaal, hoop dat duidelijk wordt hoe precies, wan is geen fijne weg om over te moeten steken.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:03 schreef JaFFe het volgende:
Ik las net dat hij moest uitwijken voor een fietser die overstak en daarbij gevallen en aangereden is.
is bij dat zandpad, waar we wel eens insloegen.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:09 schreef Gummiebeer het volgende:
Is dat niet het stuk bij dat restaurantje? Sowieso altijd uitkijken daar, gisteren ging het daar ook bijna mis 2 auto's voor mij. Moest iemand opeens afslaan en dus vol op de remmen, de achterligger kon het nog net redden want zat te pielen met zijn telefoon
Ah okee, stukkie verder dus. Zal straks dan wel op tv oost komen lijkt mijquote:Op donderdag 3 april 2014 17:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
is bij dat zandpad, waar we wel eens insloegen.
quote:Op donderdag 3 april 2014 08:32 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Goed idee, heb je ook een garmin bestand van die route? Dan kan ik eens wat prutsen om het stuk Dokkum er af te snijden.
Even kiek'n of ik bij familie in Groningen kan crashen, dan wil ik denk ik wel mee.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:28 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Wat:
De Fok! Elfstedentocht
Waar:
Verzamelpunt in Lemmer (aan de A6) (McDonalds?)
Route:
http://www.routeyou.com/nl-nl/product/file/379760.nl
(exclusief Dokkum, route zal +-150km zijn)
Data:
Ik wacht nog op suggesties, ergens in Mei is al geroepen.
Deelnemers (onder voorbehoud)
Vrieskist
Sharpdressedman
Freezer
Tunafish
ManageTheAnger
Het is de bedoeling dat we er gewoon een gezellige rit van maken, en ja het is bekend dat er ook een officiële elfstedentocht voor motoren is. (laten we eerlijk zijn, met een klein clubje Fok!kers is het natuurlijk veeeeeel gezelliger!)
Suggesties, klachten, opmerkingen, toevoegingen en/of vragen zijn welkom.
De plekken waar we kunnen stoppen om wat te eten en te drinken zullen nog nader bepaald gaan worden.
Als je geen ervaring hebt én geen autorijbewijs, zou ik toch wel op (veel) meer dan 1000 rekenen.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:02 schreef KapiteinKoala het volgende:
Ik had even een vraag. Ik ben momenteel bezig met het bij elkaar sparen van mijn motorrijbewijs en ik zou graag even willen weten hoeveel lessen ik ongeveer nodig zou moeten hebben om mijn motorrijbewijs te halen.
Alvast bedankt!
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=186680&cat=1quote:Op donderdag 3 april 2014 17:05 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
ja is momenteel het verhaal, hoop dat duidelijk wordt hoe precies, wan is geen fijne weg om over te moeten steken.
quote:Op woensdag 2 april 2014 21:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Is ook zo maar ik probeer graag alles zelf. Uitbesteden kan altijd nog als het niet lukt. Nu heb ik nog genoeg skai leer over om het nog een keer te doen, en ik weet wat ik nu verneukt heb. Dus ik zou het nog een keer kunnen proberen en dan wel een strak resultaat krijgen. Denk ik. En dan is het toch leuk om te kunnen zeggen dat je je eigen zadel bekleed heb, net zoals ik zelf de rest van die motor hersteld heb..Je kan met een hele warme lepel dat schuim in model krijgenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I are Baboon
met een slechte techniek door de bochten, waarschijnlijk niet erg schuin.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:57 schreef ManageTheAnger het volgende:
Hoe schuin ga je, als je voeten over het asfalt schrapen?
Hoe dan?quote:Op donderdag 3 april 2014 20:59 schreef Drinky het volgende:
[..]
met een slechte techniek door de bochten, waarschijnlijk niet erg schuin.
lol wat?quote:Op donderdag 3 april 2014 18:32 schreef Daantke het volgende:
[..]
Als je geen ervaring hebt én geen autorijbewijs, zou ik toch wel op (veel) meer dan 1000 rekenen.
Ik zat zelf zonder ervaring op tien uur AVB en (mét rijbewijs B) op 6 uur AVD. En een proefles vooraf.
Grove inschatting: reken op 10-15 uur AVB en 20-25 uur AVD.
je zit niet met je tenen op het stepje, maar waarschijnlijk midden van je voet of je hak. Als je met je tenen op je stepjes staat ga je met de meeste motoren al behoorlijk schuin voor je ze aan de grond rijdt.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hoe dan?
Het is mij 2x gebeurt op een rotonde (niet bewust), en ik had het idee dat als het niet mijn voet was geweest (maat 45/46) dan had het wel het stepje geweest...
Voor mijn gevoel was het best spectaculair
Ben er hier ook achter dat de meeste mensen je gewoon écht niet zien.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:44 schreef picodealion het volgende:
Net bijna van m'n sokken gereden door een auto die vanuit het niets de weg op draaide vanaf zijn parkeerplek. Zit nog even na te trillen .
Stepje over de grond kan prima hoor, had ik een aantal keren tijdens mijn rijlessen met de snelle slalom. Gebeurd dan helemaal niks.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:32 schreef BlackLining het volgende:
Zo'n probleem als hoe Drinky het laat voorkomen is het echt niet hoor. Liever je tenen dan het stepje. En zo ver ben je afhankelijk van het type motor al vrij snel zolang je niet als een bejaarde rijdt. Beetje sportieve laarzen hebben ook niet voor niks toesliders.
Gewoon met een spuitbusje kettingvet.quote:Op donderdag 3 april 2014 22:33 schreef ManageTheAnger het volgende:
Wat gebruiken jullie om de ketting te smeren?
Bij de action "Kroon Handy Oil" gehaald maar twijfel of ik dat wel moet gebruiken
I know. Mijn steppies klappen zelfs weg naar achter als het moet.quote:Op donderdag 3 april 2014 22:15 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Stepje over de grond kan prima hoor, had ik een aantal keren tijdens mijn rijlessen met de snelle slalom. Gebeurd dan helemaal niks.
merk?quote:Op donderdag 3 april 2014 22:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Gewoon met een spuitbusje kettingvet.
Moet niet te dun zijn iig want dat slinger je er tijdens het rijden zo uit.
Ik krijg hem maar niet op de middenbok... paar keer geprobeerd nu tot een hernia aan toe.. no luckquote:Op donderdag 3 april 2014 23:04 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb Castrol kettingspray. Bevalt prima. Al gaat er deze zomer wel een automatisch smeersysteem komen. Word een beetje simpel van dat sprayen. Zeker nu ik straks geen middenbok meer heb.
Kan bij een verlaagde motor knap lastig zijn ja..quote:Op donderdag 3 april 2014 23:05 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik krijg hem maar niet op de middenbok... paar keer geprobeerd nu tot een hernia aan toe.. no luck
ALS hij verlaagt is.. die vraag staat dus nog steeds uit... hoe kan ik dat verder nog checken?quote:Op donderdag 3 april 2014 23:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan bij een verlaagde motor knap lastig zijn ja..
Ik heb een beetje het tegenovergestelde met mijn verhoogde Bandit kan hem wel opbokken maar vervolgens staat ie nog steeds op zijn wielen en hangt de bok een beetje los tegen de grond
Kwestie van goed trappen en niet de motor proberen te tillenquote:Op donderdag 3 april 2014 23:16 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
ALS hij verlaagt is.. die vraag staat dus nog steeds uit... hoe kan ik dat verder nog checken?
Die verkoper deed het gewoon 1 2 3 hop en klaar daar stond hij op de middenbok.
Wat een afgang voor mij haha
Heb nog een scottoiler liggen die ik niet goed werkend kreeg, misschien kan jij het werkend krijgen of fixen. Ga waarschijnlijk zelf nog eens een OSCO zoeken.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:04 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb Castrol kettingspray. Bevalt prima. Al gaat er deze zomer wel een automatisch smeersysteem komen. Word een beetje simpel van dat sprayen. Zeker nu ik straks geen middenbok meer heb.
Plankje er onder?quote:Op donderdag 3 april 2014 23:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan bij een verlaagde motor knap lastig zijn ja..
Ik heb een beetje het tegenovergestelde met mijn verhoogde Bandit kan hem wel opbokken maar vervolgens staat ie nog steeds op zijn wielen en hangt de bok een beetje los tegen de grond
Wees niet bang om om te lazeren bij het opbokken, ga echt met je volle gewicht op de bok staan ( eerst controleren of beide kanten de grond raken ) en geef een ruk aan je stuur.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:16 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
ALS hij verlaagt is.. die vraag staat dus nog steeds uit... hoe kan ik dat verder nog checken?
Die verkoper deed het gewoon 1 2 3 hop en klaar daar stond hij op de middenbok.
Wat een afgang voor mij haha
Kom op joh, maak je even kwaad en hij staat erop. Lukt mij zelfs en ik heb echt puddingkracht.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:16 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
ALS hij verlaagt is.. die vraag staat dus nog steeds uit... hoe kan ik dat verder nog checken?
Die verkoper deed het gewoon 1 2 3 hop en klaar daar stond hij op de middenbok.
Wat een afgang voor mij haha
Gniffel.....gewicht is in deze belangrijker dan kracht...gniffel.....quote:Op donderdag 3 april 2014 23:24 schreef mjan het volgende:
[..]
Lukt mij zelfs en ik heb echt puddingkracht.
Hahaquote:Op donderdag 3 april 2014 23:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Gniffel.....gewicht is in deze belangrijker dan kracht...gniffel.....
Bok eronderuit.. Ik bewaar hem wel en heb hem er binnen de minuut onder hangen als het een keer moet, maar onderweg heb ik er zo toch niks aan als ik geen plank meeneem. En als ik een automagisch smeersysteem fix hoef ik hem daarvoor niet meer op te bokken. Dan zou het alleen voor onderhoud zijn, dus dan schroef ik hem er dan wel ff onder met het plankje erbij.quote:
Vooral goeie techniek. Volle gewicht op de bok, maar minstens zo belangrijk is de achterkant omhoog tillen, en het stuur niet naar boven maar naar achteren trekken.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:25 schreef vannelle het volgende:
[..]
Gniffel.....gewicht is in deze belangrijker dan kracht...gniffel.....
Interesting. Welke oiler heb je? V of E system? En wat zou dat moeten kosten?quote:Op donderdag 3 april 2014 23:19 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Kwestie van goed trappen en niet de motor proberen te tillen
Heb nog een scottoiler liggen die ik niet goed werkend kreeg, misschien kan jij het werkend krijgen of fixen. Ga waarschijnlijk zelf nog eens een OSCO zoeken.
quote:
Nee echt niet, afgetankt 250 kiloquote:Op donderdag 3 april 2014 23:24 schreef mjan het volgende:
[..]
Kom op joh, maak je even kwaad en hij staat erop. Lukt mij zelfs en ik heb echt puddingkracht.
Het is een V systeem, dus via 't vacuum. Wat mij betreft te koop voor een pannenkoek/lunch tijdens de volgende rit Weet namelijk niet zeker of het 100% in orde is of dat ik een prutser benquote:Op donderdag 3 april 2014 23:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Interesting. Welke oiler heb je? V of E system? En wat zou dat moeten kosten?
Lolquote:
Dan denk ik dat hij inderdaad verlaagd is. Rijschool motor lukte wel gewoon? Mijn oude banditje weegt volgens mij echt niet veel lichter.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:41 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nee echt niet, afgetankt 250 kilo
Bij mijn GSX-F heb ik zelfs nooit een middenbok gehad, ook niet vaak gemist eerlijk gezegd en ik ben het met je eens dat het een stuk mooier staat!quote:Op donderdag 3 april 2014 23:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Bok eronderuit.. Ik bewaar hem wel en heb hem er binnen de minuut onder hangen als het een keer moet, maar onderweg heb ik er zo toch niks aan als ik geen plank meeneem. En als ik een automagisch smeersysteem fix hoef ik hem daarvoor niet meer op te bokken. Dan zou het alleen voor onderhoud zijn, dus dan schroef ik hem er dan wel ff onder met het plankje erbij.
Sowieso is ie een stuk mooier zonder dat ding eronder
Niks toe te voegen, je hebt gelijk.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vooral goeie techniek. Volle gewicht op de bok, maar minstens zo belangrijk is de achterkant omhoog tillen, en het stuur niet naar boven maar naar achteren trekken.
En toch gaat het op een verlaagde motor, als ie dat idd is, toch echt een stuk zwaarder. Lager zwaartepunt wat over een hogere stand heen moet..
Geintje hoor.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:29 schreef mjan het volgende:
[..]
Haha
Nouja, 63 kilo moet MTA toch ook wel wegen denk ik
quote:Op donderdag 3 april 2014 23:29 schreef mjan het volgende:
[..]
Haha
Nouja, 63 kilo moet MTA toch ook wel wegen denk ik
Mis ik iets?quote:
Nja doe een voorstel, dit was een snelle route die ik gemaakt had... maar als je een betere weet dan graag!quote:Op donderdag 3 april 2014 23:44 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Lol
Alternatief kan ook nog zijn om Leeuwarden nog van de route te snijden. Dus vanaf Franeker weer naar Sneek.
Wat ik me herinner van de officiële tocht is het stuk bovenin Friesland nogal saai
Zuid-west Friesland is nog wel mooi, bos, water etc.
Nou en. XJ900 van mijn vader is met alle koffers en volgetankt ook een dikke 280kg, die kreeg ik ook op de bok. Hij zelf ook trouwens Wat men al zegt, niet bang zijn. Vol gewicht erop zetten, achterkant een beetje optillen een slinger aan het stuur, voila.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:41 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nee echt niet, afgetankt 250 kilo
Mijne ook ongeveer.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:41 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nee echt niet, afgetankt 250 kilo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |