abonnement Unibet Coolblue
pi_110224423
Vertel je ervaringen hier.

Enige keer dat ik wat heb meegemaakt is al weer een hele tijd terug. Ik ben nu 24 en toen was ik 12 ofzo. Ik was met m'n broertje en een vriend in een bos naast ons dorp. We waren diep in het bos een hut aan het bouwen. Ik hoorde m'n naam vallen alsof diegene vlak naast me stond, maar het vreemde is dat ik toen hoog in een boom zat en feitelijk niemand naast me kan staan :') .
Dus ik riep naar beneden of iemand mij had geroepen. M'n broertje was wat verder in het bos en zei dat hij niks gehoord had, noch dat hij me geroepen had. M'n maatje ook niet.

M'n maatje klom ook een boom in die naast de boom stond waarin ik geklommen was. Hij klom tot op dezelfde hoogte als waar ik zat. En plots hoorde we beide zijn naam. Het was geen geroep of iets dergelijks. Echt alsof iemand tussen ons in zat. We keken elkaar aan. We dachten letterlijk dat het gewoon iets natuurlijks was.

Op een gegeven moment kwam mijn broertje aangerend en riep naar boven "Wat is er?". Ik zei toen "Waarom?". Hij zei dat ik hem geroepen had. Nou echt niet dus.
Vervolgens zei die vriend van me dus dat als we nog één keer ons naam horen dat we er dan van door gingen. En ja hoor.... dit keer heel hard in ons oor. Je wilt niet weten hoe hard we naar m'n huis gingen fietsen en op mijn kamer bleven. M'n maatje durfde niet meer naar buiten, dus moest zijn vader hem komen ophalen :')

We lachen er nu nog om.

Ik heb nooit een geest gezien, maar dit vond ik wel genoeg. :')




[ Bericht 97% gewijzigd door deVerdeler op 12-04-2012 13:14:41 ]
youtube --> iamclanhq :')
pi_110224825
TS begint!
*O*

En doe eens een OP ofzo :P
  donderdag 12 april 2012 @ 12:39:39 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110225110
Alleen gevoel gehad aangekeken te worden en shadow-people zien vanuit mijn ooghoeken, maar ook dat al jaren niet meer.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_110226558
OP en m'n eigen ervaring toegevoegd....
youtube --> iamclanhq :')
  donderdag 12 april 2012 @ 13:15:59 #5
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_110226591
Persoonlijk zie ik ze niet (wil ik ze ook niet zien ).
Heb wel een nichtje van 13 die zegt ze altijd om haar heen te hebben maar der helemaal niet bang voor is.
Mijn dochter heeft wel eens tijdens een webcamgesprek met haar een paar printscreens gemaakt van het beeld waarop duidelijk donkere silhouetten te zien waren op de achtergrond. Oom derbij gehaald aan de andere kant, zag niets bijzonders maar silhouet was wel verplaatst.
Bij het terugkijken van de foto's liep de computer van mijn dochter muurvast. Kon hij naar de reparateur die behoorlijk wat moeite heeft moeten doen om alle bestanden weer terug te krijgen.
Alles terug behalve die desbetreffende printscreentjes en ik heb toch echt duidelijk gezien dat ze er waren.
Ikke ...........ik weet dus niet .
pi_110226607
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
TS begint!
*O*

En doe eens een OP ofzo :P
Done! Ik heb een youtube video bij gezet. Kijk em maar even... Best ziek. Ik ben nogal sceptisch, maar ik weet wat ik heb ervaren. Dus ergens diep in m'n hart weet ik wel, dat wij mensen nog heel weinig af weten van de dingen die om ons heen gebeuren.
youtube --> iamclanhq :')
pi_110226686
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:15 schreef Aleandra het volgende:
Persoonlijk zie ik ze niet (wil ik ze ook niet zien ).
Heb wel een nichtje van 13 die zegt ze altijd om haar heen te hebben maar der helemaal niet bang voor is.
Mijn dochter heeft wel eens tijdens een webcamgesprek met haar een paar printscreens gemaakt van het beeld waarop duidelijk donkere silhouetten te zien waren op de achtergrond. Oom derbij gehaald aan de andere kant, zag niets bijzonders maar silhouet was wel verplaatst.
Bij het terugkijken van de foto's liep de computer van mijn dochter muurvast. Kon hij naar de reparateur die behoorlijk wat moeite heeft moeten doen om alle bestanden weer terug te krijgen.
Alles terug behalve die desbetreffende printscreentjes en ik heb toch echt duidelijk gezien dat ze er waren.
Ikke ...........ik weet dus niet .
Ze zijn er wel, maar doen hun eigen ding vaak. Kans dat je ze ziet is bijna verwaarloosbaar. Tuurlijk heb je mensen die ze zien.
youtube --> iamclanhq :')
pi_110226715
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:39 schreef Skull-splitter het volgende:
Alleen gevoel gehad aangekeken te worden en shadow-people zien vanuit mijn ooghoeken, maar ook dat al jaren niet meer.
Dat is echt een irritant gevoel. Dat was op die ene dag heel erg aanwezig, maar ik negeerde het, want ik wist niet beter.
youtube --> iamclanhq :')
pi_110226932
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:16 schreef deVerdeler het volgende:

[..]

Done! Ik heb een youtube video bij gezet. Kijk em maar even... Best ziek. Ik ben nogal sceptisch, maar ik weet wat ik heb ervaren. Dus ergens diep in m'n hart weet ik wel, dat wij mensen nog heel weinig af weten van de dingen die om ons heen gebeuren.
Mooi! Dank je wel :)
Filmpje kijk ik later nog wel :P
pi_110227655
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Mooi! Dank je wel :)
Filmpje kijk ik later nog wel :P
:9
youtube --> iamclanhq :')
pi_110229908
Leuk filmpje k hou wel van zulke verhalen.
Zie zelf ook geesten alleen de laatste tijd is het erg rustig. Ben dr ook niet bang van zie ze al zolang en ze hebben me nog nooit wat aangedaan.
pi_110234499
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:32 schreef mousy31 het volgende:
Leuk filmpje k hou wel van zulke verhalen.
Zie zelf ook geesten alleen de laatste tijd is het erg rustig. Ben dr ook niet bang van zie ze al zolang en ze hebben me nog nooit wat aangedaan.
Wat zie je dan? En waarom zie jij ze? Heb je er een trucje voor?
youtube --> iamclanhq :')
  donderdag 12 april 2012 @ 17:04:06 #13
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_110237471
Ik heb ze wel gezien , ook al jaren niet nu en heb er geen truc voor .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 12 april 2012 @ 17:05:20 #14
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_110237529
Meestal zag ik ze als mensen maar met lichte afwijkingen
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_110240589
Ikzelf heb nog nooit dergelijke dingen waargenomen en sta er vaak ook kritisch tegenover, maar ik sta er wel voor open dat "het zou kunnen" en iemand eventueel te geloven als het na lang zoeken écht niet verklaard zou kunnen worden.
pi_110244215
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:05 schreef Summers het volgende:
Meestal zag ik ze als mensen maar met lichte afwijkingen
Hoe bedoel je dat precies?
pi_110245578
Geesten zijn (meestal) dolers.
Moeten op weg geholpen worden naar hier "hiernamaals" of dat witte licht oid.
Demonen zijn geesten die gefrustreerd zijn, angst of een andere negatieve emotie hebben en willen (soms per ongeluk) mensen daarmee lastig vallen.
Bijvoorbeeld door aan je bed te gaan spoken, je naar te laten voelen, dat soort dingen.
Demonen zijn vaak ook een slag sterker, soms een behoorlijke slag sterker.
:)

[ Bericht 8% gewijzigd door summer2bird op 12-04-2012 20:31:59 ]
Twiddel
  vrijdag 13 april 2012 @ 02:04:32 #18
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_110262006
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies?
bijv dat je wel of niet door ze heen kan kijken of het hoofd is in verhouding ietsjes groter dan het lichaam en een keer zag ik alleen de romp en het hoofd en waren de benen niet zichtbaar , ik heb ze ook weleens gevoeld en niet gezien .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_110271385
En waar zie jij ze dan? Gewoon in een winkelcentrum? Zouden andere mensen het dan ook niet moeten zien?
youtube --> iamclanhq :')
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:51:42 #20
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_110283141
Demonen zijn laffe honden. Word strontziek van ze.
pi_110285094
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:51 schreef Manke het volgende:
Demonen zijn laffe honden. Word strontziek van ze.
Wat heb je dan zoal meegemaakt.?
Ура для россии
pi_110285895
ik had afgelopen nacht toen het pikkedonker was (liep even naar beneden vanuit mijn kamer) vanaf het moment dat ik mijn kamerdeur dicht ging tot op het moment dat ik beneden onderaan de trap een licht aan deed een heel misselijkmakend gevoel alsof iemand naar je staart/bijna tegen je aan staat.. heel bizar. heb het gelukkig maar erg weinig
Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
  vrijdag 13 april 2012 @ 20:13:59 #23
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_110289988
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:52 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Wat heb je dan zoal meegemaakt.?
Ik had geesten (=demonen) opgeroepen via bandstemmen en sindsdien hoor ik ze in m'n linker oor praten. Dat was 3 jaar geleden, sinds dien zijn het er alleen maar meer geworden.
  vrijdag 13 april 2012 @ 20:20:22 #24
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_110290315
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:13 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik had geesten (=demonen) opgeroepen via bandstemmen en sindsdien hoor ik ze in m'n linker oor praten. Dat was 3 jaar geleden, sinds dien zijn het er alleen maar meer geworden.
Heb je al eens geprobeerd vrienden te worden met ze?
  vrijdag 13 april 2012 @ 20:24:31 #25
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_110290554
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:20 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Heb je al eens geprobeerd vrienden te worden met ze?
Ja :P zonder resultaat, "hij denkt dat we zijn vrienden zijn" was het antwoord.
Heb wel meer gekke dingen uit wanhoop geprobeerd.
  vrijdag 13 april 2012 @ 20:43:27 #26
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_110291610
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:24 schreef Manke het volgende:

[..]

Ja :P zonder resultaat, "hij denkt dat we zijn vrienden zijn" was het antwoord.
Heb wel meer gekke dingen uit wanhoop geprobeerd.
Maar HOE heb je het geprobeerd?
Uit wanhoop is verkeerde uitgangspunt denk ik, dan wil je niet echt vriendschap om zomaar te zeggen, maar meer omdat je verlost wil worden van ze.

In mijn ervaring bestaan geen demonen, slechte geesten of hoe men ze ook noemt.
Want voor mij bestaat er geen goed of fout.
Zoals ervaringen in mijn leven gewoon Zijn, zo zijn spirits (zo noem ik ze) ook gewoon.
Je kunt ze als goed of slecht ervaren maar dat is slechts menselijk oordeel, en dat oordeel bepaalt hoe jij je erbij voelt.
  zaterdag 14 april 2012 @ 16:33:55 #27
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_110317464
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:43 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Maar HOE heb je het geprobeerd?
Uit wanhoop is verkeerde uitgangspunt denk ik, dan wil je niet echt vriendschap om zomaar te zeggen, maar meer omdat je verlost wil worden van ze.

In mijn ervaring bestaan geen demonen, slechte geesten of hoe men ze ook noemt.
Want voor mij bestaat er geen goed of fout.
Zoals ervaringen in mijn leven gewoon Zijn, zo zijn spirits (zo noem ik ze) ook gewoon.
Je kunt ze als goed of slecht ervaren maar dat is slechts menselijk oordeel, en dat oordeel bepaalt hoe jij je erbij voelt.
Hoe heb jij geesten of spirits ervaren dan?
Als je hun echte stem zou horen, dan zou je beseffen wat hun ware aard is, nl. puur kwaadaardig.
  Moderator zaterdag 14 april 2012 @ 18:53:14 #28
249559 crew  Lavenderr
pi_110321350
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:13 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik had geesten (=demonen) opgeroepen via bandstemmen en sindsdien hoor ik ze in m'n linker oor praten. Dat was 3 jaar geleden, sinds dien zijn het er alleen maar meer geworden.
Is het nog steeds even erg Manke? Hoopte dat je er inmiddels vanaf zou zijn -O-
pi_110321496
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:13 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik had geesten (=demonen) opgeroepen via bandstemmen en sindsdien hoor ik ze in m'n linker oor praten. Dat was 3 jaar geleden, sinds dien zijn het er alleen maar meer geworden.
Dit gaat misschien heel naar klinken,
maar weet je zeker dat het niks psychisch is? :@
En wat kunnen ze? Alleen maar praten of ook echt pijn doen of uitschelden of met je praten?
Twiddel
  zaterdag 14 april 2012 @ 19:40:20 #30
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_110322808
Ben er niet vanaf, maar heb er weinig last van door medicijnen, maar die medicijnen maken weer andere dingen erger. Als ik er vanaf ben dan is het feest :)

Het is helaas niks psychisch. Ze kunnen niks, als ik ga luisteren dan hoor ik ze onderling praten, continu, ze schelden ook tegen me en ik kan met ze praten. Als ik net wakker ben dan zie ik beelden achter m'n oogleden, simpele animaties zeg maar, ook een keer hun gezichten lieten ze zien. Ik voel er 1 in m'n linker onderbeen kruipen.
  Moderator zaterdag 14 april 2012 @ 19:42:07 #31
249559 crew  Lavenderr
pi_110322875
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 19:40 schreef Manke het volgende:
Ben er niet vanaf, maar heb er weinig last van door medicijnen, maar die medicijnen maken weer andere dingen erger. Als ik er vanaf ben dan is het feest :)

Het is helaas niks psychisch. Ze kunnen niks, als ik ga luisteren dan hoor ik ze onderling praten, continu, ze schelden ook tegen me en ik kan met ze praten. Als ik net wakker ben dan zie ik beelden achter m'n oogleden, simpele animaties zeg maar, ook een keer hun gezichten lieten ze zien. Ik voel er 1 in m'n linker onderbeen kruipen.
Ik vind het zo klote voor je ;(
pi_110322998
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 19:40 schreef Manke het volgende:
Ben er niet vanaf, maar heb er weinig last van door medicijnen, maar die medicijnen maken weer andere dingen erger. Als ik er vanaf ben dan is het feest :)

Het is helaas niks psychisch. Ze kunnen niks, als ik ga luisteren dan hoor ik ze onderling praten, continu, ze schelden ook tegen me en ik kan met ze praten. Als ik net wakker ben dan zie ik beelden achter m'n oogleden, simpele animaties zeg maar, ook een keer hun gezichten lieten ze zien. Ik voel er 1 in m'n linker onderbeen kruipen.
He bah.
Dat moet echt klote zijn :X
Twiddel
pi_110323569
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:13 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik had geesten (=demonen) opgeroepen via bandstemmen en sindsdien hoor ik ze in m'n linker oor praten. Dat was 3 jaar geleden, sinds dien zijn het er alleen maar meer geworden.
Heb je al eens een topic gemaakt over die ervaring van 3 jaar geleden?
Rustig aan.
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:53:35 #34
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_110328772
Het is ook klote. Hoop er ooit vanaf te komen. Alleen God kan me helpen.
Volgens hun word ik 36 jaar, dat zagen ze zeiden ze, hoop dat ze liegen.

Had er nooit een topic over gemaakt, meestal vervuilde ik er andermans topics mee :P , ik post er wel over sinds het begin.
  Moderator zaterdag 14 april 2012 @ 21:54:44 #35
249559 crew  Lavenderr
pi_110328819
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:53 schreef Manke het volgende:
Het is ook klote. Hoop er ooit vanaf te komen. Alleen God kan me helpen.
Volgens hun word ik 36 jaar, dat zagen ze zeiden ze, hoop dat ze liegen.

Had er nooit een topic over gemaakt, meestal vervuilde ik er andermans topics mee :P , ik post er wel over sinds het begin.
Over de bandstemmen heb je toch wel een topic gemaakt Manke? Of stond dat ook op een ander topic?
pi_110328823
Zou je dat niet een keer willen doen? Hoe oud ben je nu?
Rustig aan.
pi_110387970
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:53 schreef Manke het volgende:
Het is ook klote. Hoop er ooit vanaf te komen. Alleen God kan me helpen.
Volgens hun word ik 36 jaar, dat zagen ze zeiden ze, hoop dat ze liegen.

Had er nooit een topic over gemaakt, meestal vervuilde ik er andermans topics mee :P , ik post er wel over sinds het begin.
Geesten staan bekend om hun schaamteloosheid qua liegen. Liegen doen ze graag.
youtube --> iamclanhq :')
pi_110388020
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:24 schreef Manke het volgende:

[..]

Ja :P zonder resultaat, "hij denkt dat we zijn vrienden zijn" was het antwoord.
Heb wel meer gekke dingen uit wanhoop geprobeerd.
Bizar....
youtube --> iamclanhq :')
pi_110402850
Ook een keer zoiets meegemaakt met 2 andere vrienden.

We zaten in de auto en de radio was kapot dus het was helemaal stil, het was ook midden in de nacht rond 3 uur en we reden op een verlaten landweggetje.

Iedereen zat stil voor zich uit te staren op dat moment, we hoorde toen ineens duidelijk iemand 'hey!' roepen of iets in die trand, overduidelijk.
Het leek wel op de stem van een vriend van ons, dus wij dachten misschien dat iemand perongeluk met zijn telefoon gebeld had. Maar de enige die zijn telefoon bij had, daarvan bleken de batterijen op te zijn., en ook de volgende dag bleek dat er niet mee gebeld was als hij keek bij gekozen nummers of ontvangen oproepen.

Wij zaten daar alledrie in de auto van wtf... :{ :o
pisvlek
pi_110405465
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 17:33 schreef Wintelligence het volgende:
Ook een keer zoiets meegemaakt met 2 andere vrienden.

We zaten in de auto en de radio was kapot dus het was helemaal stil, het was ook midden in de nacht rond 3 uur en we reden op een verlaten landweggetje.

Iedereen zat stil voor zich uit te staren op dat moment, we hoorde toen ineens duidelijk iemand 'hey!' roepen of iets in die trand, overduidelijk.
Het leek wel op de stem van een vriend van ons, dus wij dachten misschien dat iemand perongeluk met zijn telefoon gebeld had. Maar de enige die zijn telefoon bij had, daarvan bleken de batterijen op te zijn., en ook de volgende dag bleek dat er niet mee gebeld was als hij keek bij gekozen nummers of ontvangen oproepen.

Wij zaten daar alledrie in de auto van wtf... :{ :o
Ik heb dat ook wel eens dat ik iets mijn naam hoor roepen. :{ :{
Ура для россии
pi_110450966
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:09 schreef deVerdeler het volgende:

[..]

Wat zie je dan? En waarom zie jij ze? Heb je er een trucje voor?
Het lijkt op rook, of ik zie een lichtgevende verschijning, moeilijk uit te leggen zie de contouren wel maar geen gezicht of kleding of wat dan ook t is net een geel/wittig vlak, in de vorm van een mens of dier.
Heb ook wel zwarte schimmen gezien die vind ik niet prettig. Die zien eruit als tot aan flarden gescheurde zwarte vuilniszakken ze zijn echter heel snel dus heb ze nooit goed kunnen bekijken.

Ik heb er geen truckje voor het overkomt me zeg maar. Waarom ik ze zie geen idee heb t al van kinds af aan. Ik denk dat ze naar het licht willen maar ik wil er eigenlijk niets mee te maken hebben.
Ik heb me dus leren afsluiten , ik visualiseer wit licht om me heen en dan is het rustiger.
Als ik in bed lig en wil slapen zie ik soms hele rijen gezichten voorbij komen, weet niet wat ze willen dus sluit me af en ga slapen.
pi_110450996
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:53 schreef Manke het volgende:
Het is ook klote. Hoop er ooit vanaf te komen. Alleen God kan me helpen.
Volgens hun word ik 36 jaar, dat zagen ze zeiden ze, hoop dat ze liegen.

Had er nooit een topic over gemaakt, meestal vervuilde ik er andermans topics mee :P , ik post er wel over sinds het begin.
Ik hoop zo voor jou dat de dag dat je er geen last meer van hebt, gauw komt :*
pi_110493258
Vroeger als klein jochie zag ik shadowpeople.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 18 april 2012 @ 19:51:12 #44
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_110500019
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 18:54 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Ik hoop zo voor jou dat de dag dat je er geen last meer van hebt, gauw komt :*
Thanks, hoop ook dat jij geen last meer gaat hebben van die rotzakken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Over de bandstemmen heb je toch wel een topic gemaakt Manke? Of stond dat ook op een ander topic?
Oh ja klopt :)
  Moderator woensdag 18 april 2012 @ 20:18:46 #45
249559 crew  Lavenderr
pi_110501609
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:51 schreef Manke het volgende:

[..]

Thanks, hoop ook dat jij geen last meer gaat hebben van die rotzakken.

[..]

Oh ja klopt :)
Wat Mousy hierboven zegt.
Hoop echt dat het eens een keer voorbij is, die ellende :*
pi_110524443
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:51 schreef Manke het volgende:

[..]

Thanks, hoop ook dat jij geen last meer gaat hebben van die rotzakken.

[..]

Oh ja klopt :)
Ik heb er niet echt last van zoals jij maar weet wel wat het is heb t meegemaakt in 1999 nadat iemand zo leuk vond om lsd in mn drinken te doen. Heb er 3 maanden last van gehad en jij al 3 jaar vind het knap hoe je het volhoud , maar ik wed dat er een dag komt dat ze je gaan verlaten als ze geen lol aan je beleven gaan ze wel weg, maar ze willen je de donkere kant optrekken zolang jij daar niet naar toe gaat komt het goed.
Blijf op God vertrouwen die is sterker dan hen en de bijbel heeft mij in die 3 maanden ook erg geholpen en ik geloof dat ik door de bijbel en God eruit gekomen ben.
Verder brand ik af en toe salie in huis en sinds die tijd is het rustiger geworden k zie ze ook alleen en ze praten gelukkig niet tegen me. Zou wel kunnen denk ik maar k stel me daar niet open voor ik wil t niet als ze naar t licht willen moeten ze naar iemand gaan die dat goed kan begeleiden.
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:42:12 #47
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_110567656
- boeiend -

[ Bericht 95% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 21-04-2012 11:07:09 ]
we cant feed the poor but we can fund a war
pi_110587811
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:19 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Ik heb er niet echt last van zoals jij maar weet wel wat het is heb t meegemaakt in 1999 nadat iemand zo leuk vond om lsd in mn drinken te doen. Heb er 3 maanden last van gehad en jij al 3 jaar vind het knap hoe je het volhoud , maar ik wed dat er een dag komt dat ze je gaan verlaten als ze geen lol aan je beleven gaan ze wel weg, maar ze willen je de donkere kant optrekken zolang jij daar niet naar toe gaat komt het goed.
Blijf op God vertrouwen die is sterker dan hen en de bijbel heeft mij in die 3 maanden ook erg geholpen en ik geloof dat ik door de bijbel en God eruit gekomen ben.
Verder brand ik af en toe salie in huis en sinds die tijd is het rustiger geworden k zie ze ook alleen en ze praten gelukkig niet tegen me. Zou wel kunnen denk ik maar k stel me daar niet open voor ik wil t niet als ze naar t licht willen moeten ze naar iemand gaan die dat goed kan begeleiden.
Wat een heftig verhaal Mousy! Het is ook echt een streek om iemand zomaar te laten trippen.
pi_111455444
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:53 schreef Manke het volgende:
Het is ook klote. Hoop er ooit vanaf te komen. Alleen God kan me helpen.
Volgens hun word ik 36 jaar, dat zagen ze zeiden ze, hoop dat ze liegen.

Had er nooit een topic over gemaakt, meestal vervuilde ik er andermans topics mee :P , ik post er wel over sinds het begin.
Las dit vandaag toevallig en las gister toevallig een verslag van een klinisch psycholoog, die onderzoekt deed naar de relatie tussen "hallucinaties" en de geestenwereld en hij put ook uit de informatie van een man die paar eeuwen geleden leefde en zei bewust contact te zoeken met geesten en tegelijkertijd ook gewoon functioneerde in de maatschappij.

http://www.swedenborg.be/swedenborgiana/wvdusen.pdf

Het gaat erin ieder geval over dat deze lage geesten altijd liegen en je de meest vreselijke dingen willen laten geloven. Ook dat je doodgaat en dan leef je daarna dus nog gewoon.
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_111458345
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:22 schreef sientelo het volgende:

[..]

Las dit vandaag toevallig en las gister toevallig een verslag van een klinisch psycholoog, die onderzoekt deed naar de relatie tussen "hallucinaties" en de geestenwereld en hij put ook uit de informatie van een man die paar eeuwen geleden leefde en zei bewust contact te zoeken met geesten en tegelijkertijd ook gewoon functioneerde in de maatschappij.

http://www.swedenborg.be/swedenborgiana/wvdusen.pdf

Het gaat erin ieder geval over dat deze lage geesten altijd liegen en je de meest vreselijke dingen willen laten geloven. Ook dat je doodgaat en dan leef je daarna dus nog gewoon.
Ik heb een heel klein stukje gelezen. Het lijkt best interessant te zijn.
Wat een idee om een dialoog aan te gaan met de hallucinaties van een patient. :)
pi_111460912
Wat een leuk filmpje in de OP. Heb hem net gezien op YouTube nog een paar teruggezocht. Niets moeilijk. Ze staan er voleldig op. Niet allemaal erg geloofwaardig, moet ik toegeven, maar vermakelijk is het wel.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 20 mei 2012 @ 19:10:55 #52
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_111794151
ik geloof in geesten. soms denk ik dat m'n overleden grootmoeder in de kamer staat maar dan bleek het een droom te zijn :@
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 21 mei 2012 @ 13:36:09 #53
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111828261
Dus je droomt dat je overleden grootmoeder in de hoek staat ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_111836622
Dat kan even goed een soort slaap verlamming zijn.
Ура для россии
pi_111836786
Kan ook gewoon een droom zijn, ik droom ook wel eens over mn overleden broer. Daar hoef je niet gelijk iets achter te zoeken
  maandag 21 mei 2012 @ 18:07:57 #56
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_111839525
Dat weet je meestal zelf het beste of het een droom was , vertrouw op je eigen gevoel .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 21 mei 2012 @ 18:31:01 #57
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111840602
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 17:04 schreef mousy31 het volgende:
Kan ook gewoon een droom zijn, ik droom ook wel eens over mn overleden broer. Daar hoef je niet gelijk iets achter te zoeken
Ik droom ook over allerlei dingen, nee niet alles heeft een betekenis maar ik denk dat de dromen die heel sterk zijn en je bijblijven wel iets kunnen aangeven.
The truth was in here.
pi_111841016
Dat denk ik ook wel Bastard. Maar iemand begon weer eens over slaapverlamming daarom zei ik dat.
pi_111842684
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:40 schreef mousy31 het volgende:
iemand begon weer eens over slaapverlamming.
Ik lees dat ik niet de enige ben die dat denkt :)
  maandag 21 mei 2012 @ 19:31:09 #60
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111843628
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:40 schreef mousy31 het volgende:
Dat denk ik ook wel Bastard. Maar iemand begon weer eens over slaapverlamming daarom zei ik dat.
oh dat lees ik niet.
The truth was in here.
pi_111845494
Anyhow, ik heb twee weken terug voor het eerst een geest gezien.
Een bekende, en het was iemand die ik zelf begeleid heb naar het licht.
Ik herkende hem aan de vorm van z'n hoofd, en z'n lengte.
Het was 's nachts toen ik ineens wakker schoot uit m'n slaap.
Toen hij zag dat ik 'm zag ging hij rustig weg.

Twee nachten daarna heb ik er nog twee gezien, maar dat waren geen bekenden denk ik.

Tot dat moment twee weken geleden heb ik geesten alleen maar gevoeld. Als in emotie/energie/aanraken.
Voor mij een grote stap/mijlpaal, aan gezien ik altijd heb gedacht dat ik ze pas ging zien als ik er aan toe was. Stuk angst is weg dus blijkbaar :)
pi_111845706
Ik denk dat de ervaringen die ik met geesten heb, dat dat ervaringen met demonen zijn.
De dingen die ik ben tegen gekomen wilde alleen maar angst en paniek zaaien.
Godzijdank heb ik geen last van slaapverlamming, mijn moeder wel ;( :X
Twiddel
pi_111847158
quote:
17s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:08 schreef summer2bird het volgende:
Ik denk dat de ervaringen die ik met geesten heb, dat dat ervaringen met demonen zijn.
De dingen die ik ben tegen gekomen wilde alleen maar angst en paniek zaaien.
Godzijdank heb ik geen last van slaapverlamming, mijn moeder wel ;( :X
Dat lijkt me erg beangstigend, Mousy :o
pi_111847282
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat lijkt me erg beangstigend, Mousy :o
Ik ben Mousy niet ;)
En ja, is wel beangstigend soms. Maar ik weet hoe ik mij er tegen kan wapenen :)
Bergkristal naast mijn bed, en vooral kalm blijven.
Als je bang wordt voelen ze dat en dan worden ze erger.
Bovendien ga je er zelf dan ook kapot aan.

Mijn moeder heeft het, ik heb het ook, mijn opa schijnt er ook last van te hebben.
Familie dingetje :')
Twiddel
pi_111847916
quote:
17s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:32 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik ben Mousy niet ;)
En ja, is wel beangstigend soms. Maar ik weet hoe ik mij er tegen kan wapenen :)
Bergkristal naast mijn bed, en vooral kalm blijven.
Als je bang wordt voelen ze dat en dan worden ze erger.
Bovendien ga je er zelf dan ook kapot aan.

Mijn moeder heeft het, ik heb het ook, mijn opa schijnt er ook last van te hebben.
Familie dingetje :')
Oh verdorie, ik zat nog met Mousy in mijn hoofd :)

Maar goed dat je ermee om kunt gaan. :)
pi_111864108
Ik heb altijd wel de indruk dat angst de foute lui aantrekt. Daarmee geef je het ook een kans.
Maar ik word zelf ook wel bang als ze beginnen te "peuteren".
pi_111866156
Wat vinden jullie van de series die steeds populairder worden als Ghost Adventures, Ghostlab, Ghost Hunters, Ghost Hunters International?

Ghostlab vond ik zelf wel een paar afleveringen leuk, maar veel verder dan EVP's en irritatie opwekkende gast als 'hoofdpersonage' heb ik dit snel links laten liggen.

Ghost Hunters hetzelfde, kon me al snel niet meer boeien.

Maar, Ghost Adventures vind ik erg gaaf. Ik betwijfel of alles wat ze meemaken 'echt' is, maar ik geloof wel dat de makers alle goede bedoelingen hebben. Laatst een episode gezien waarbij ze contact maakten met het overleden dochtertje van een man die o.a. de apparatuur ontwikkeld waar zij zelf mee werken. Erg mooi, bijzonder, hoe ze een gesprek hadden met de geest van de dochter via hun gadgets. En van het weekend een aflevering gezien waarbij ze in een oud gesloten ziekenhuis waren waar heel veel doden waren gevallen. Ze leveren echt bewijs, en de EVP's die ze soms krijgen zijn echt weerzinwekkend. De presentator, Zak, is wel af en toe lichtelijk overdreven aanwezig, maar dat is ook iets Amerikaans geloof ik, dus dat neem ik voor lief. Maar het heeft mijn interesse en visie op het bovennatuurlijke drastisch veranderd. Eerst was het een ver van mijn bed show, nu staat het zo dichtbij..

Enkele afleveringen:


Stanley Hotel, waar oa. de inspiratie voor de Shining weg is gekomen zo blijkt.



Hier gaan ze terug naar Bobby Mackey's club, waar ze eerder een aflevering hebben gehad, bizar..



Onderzoek naar de Salem Witch Trials, vind ik ook weer een bizarre aflevering.


Het ziekenhuis. Ik heb nu een stuk of 6/7 afleveringen gezien, en vond dit echt de meest enge.
pi_111866221
Ik vind het altijd een beetje storend als ze met allerlei meetapparatuur gaan werken.
Je hebt ook zo'n programma waarmee ze dingen proberen te reproduceren. Is dat Ghostlab?
pi_111866321
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:50 schreef lezzer het volgende:
Ik vind het altijd een beetje storend als ze met allerlei meetapparatuur gaan werken.
Je hebt ook zo'n programma waarmee ze dingen proberen te reproduceren. Is dat Ghostlab?
Dat doen ze allemaal wel eigenlijk, Ghost Adventures wat minder. Maar ze zoeken wel altijd eerst de 'logische' verklaring. Bijvoorbeeld koude lucht: staat er ergens een raam open, ventilatie? Een 'onverklaarbaar' licht? Kan er ergens een auto langsrijden waardoor de lampen naar binnen schijnen? Lijkt me ook alleen maar goed, want anders is het te verklaren..

Waarom vind je het eigenlijk storend als ze met meet apparatuur gaan werken? :)
pi_111866387
Die bewijsdrang, ik heb er niet zo veel mee. Dat zal het hem wel zijn.
Als het op een apparaatje staat is het dan meer waar ofzo?
pi_111866523
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:55 schreef lezzer het volgende:
Die bewijsdrang, ik heb er niet zo veel mee. Dat zal het hem wel zijn.
Als het op een apparaatje staat is het dan meer waar ofzo?
Wetenschappelijk gezien wel ja. Ik zou het mooi vinden als geesten meer geaccepteerd werden, dat je niet meer raar aangekeken word als je beweert dat ze bestaan. Als men door dit soort appatuur en metingen wetenschappelijk kunnen aantonen dat er 'iets' is, graag! :)
pi_111866628
Voor mij gaat dat allemaal niet zo samen. Deze dingen moet je met je hart doen.
De wetenschap zit de echte ontwikkeling in de weg.
-vind ik-
  maandag 28 mei 2012 @ 15:06:06 #73
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_112126992
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:36 schreef Summers het volgende:
Dus je droomt dat je overleden grootmoeder in de hoek staat ?
soms.

sorry voor de late reactie :@
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_112129138
Geloven jullie dat een succubus uit een slaapverlamming nog iets van spirituele betekenis heeft?
Rustig aan.
pi_112622019
tvp
pi_112643599
STEMMEN HOREN

Ondertussen is er in de afgelopen tien jaar wel het een en ander veranderd ten aanzien van onderzoek naar schizofrenie. In 1999 begon de Stichting Platform Paranormaal Contact (Richard Krebber) in samenwerking met een paranormaal therapeut (Harry Beckers) met het project Stemmen Horen. Van de 100 schizofrene mensen die tijdens hun vooronderzoek waren behandeld, raakte 82% van de klachten verlost. Kijk eens aan. Mensen die hinderlijke stemmen horen, zijn vaak bezeten door een problematische entiteit (meestal een overledene, vaak een familielid). Er is namelijk doorgaans sprake van een ‘trillingsverwantschap’, met andere woorden de patiënt en de Stem lijken ergens veel op elkaar, of hun problematiek is verwant. De stem kan iemand opdracht geven om allerlei dingen te doen of juist te laten. Als de patiënt met hulp van zijn therapeut gaat vragen naar de ‘boodschap’ of bedoeling achter de situatie, kan de lifter of obsessor meestal geholpen worden met zijn of haar probleem. De meeste dolende, verdwaalde zielen maar ook de plaaggeesten zijn toegankelijk voor verbetering en verandering, ook in hun vreemde tussenbestaan, dat scheelt. Krebber legde ooit zijn behandelmethode vast in een boekje Handvat voor herstel dat uit drie delen bestaat. De meeste hypnotherapeuten (ik ook) werken nog steeds met die fasen.

1. de entiteit en de patiënt worden energetisch ontkoppeld doordat de therapeut of sjamaan de trilling van de laatste verhoogt;
2. de patiënt wordt afgeschermd voor toekomstige lifters en leert zichzelf voortaan beter te beschermen;
3. aan de entiteit wordt hulp geboden: hij kan dan moed verzamelen voor een ‘echte’ incarnatie of in contact worden gebracht met een hogere wezen, dat hem/haar naar een tijdelijke, andere dimensie (het Licht) kan gidsen.

En zo kunnen we verdichten in het donker maar ook verlichten in het licht.

http://home.kpn.nl/pdh2000/nieuwsbrieven.htm
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_112685291
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 00:08 schreef sientelo het volgende:
STEMMEN HOREN

Ondertussen is er in de afgelopen tien jaar wel het een en ander veranderd ten aanzien van onderzoek naar schizofrenie. In 1999 begon de Stichting Platform Paranormaal Contact (Richard Krebber) in samenwerking met een paranormaal therapeut (Harry Beckers) met het project Stemmen Horen. Van de 100 schizofrene mensen die tijdens hun vooronderzoek waren behandeld, raakte 82% van de klachten verlost. Kijk eens aan. Mensen die hinderlijke stemmen horen, zijn vaak bezeten door een problematische entiteit (meestal een overledene, vaak een familielid). Er is namelijk doorgaans sprake van een ‘trillingsverwantschap’, met andere woorden de patiënt en de Stem lijken ergens veel op elkaar, of hun problematiek is verwant. De stem kan iemand opdracht geven om allerlei dingen te doen of juist te laten. Als de patiënt met hulp van zijn therapeut gaat vragen naar de ‘boodschap’ of bedoeling achter de situatie, kan de lifter of obsessor meestal geholpen worden met zijn of haar probleem. De meeste dolende, verdwaalde zielen maar ook de plaaggeesten zijn toegankelijk voor verbetering en verandering, ook in hun vreemde tussenbestaan, dat scheelt. Krebber legde ooit zijn behandelmethode vast in een boekje Handvat voor herstel dat uit drie delen bestaat. De meeste hypnotherapeuten (ik ook) werken nog steeds met die fasen.

1. de entiteit en de patiënt worden energetisch ontkoppeld doordat de therapeut of sjamaan de trilling van de laatste verhoogt;
2. de patiënt wordt afgeschermd voor toekomstige lifters en leert zichzelf voortaan beter te beschermen;
3. aan de entiteit wordt hulp geboden: hij kan dan moed verzamelen voor een ‘echte’ incarnatie of in contact worden gebracht met een hogere wezen, dat hem/haar naar een tijdelijke, andere dimensie (het Licht) kan gidsen.

En zo kunnen we verdichten in het donker maar ook verlichten in het licht.

http://home.kpn.nl/pdh2000/nieuwsbrieven.htm
Ik denk al, wat komt die post me bekend voor. Maar je had hem ook ergens anders gezet. :P
pi_112882776
Hallo, ik ben nieuw hier(is het gebruikelijk je ergens voor te stellen?)

Ik heb vroeger het één ander meegemaakt met geesten, waarschijnlijk mijn eigen schuld, maar er zijn een aantal dingen waar ik, vooral de laatste tijd, wel eens over nadenk.

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met buitentreden?
  Moderator donderdag 14 juni 2012 @ 13:26:46 #79
249559 crew  Lavenderr
pi_112883693
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:04 schreef TPOD het volgende:
Hallo, ik ben nieuw hier(is het gebruikelijk je ergens voor te stellen?)

Ik heb vroeger het één ander meegemaakt met geesten, waarschijnlijk mijn eigen schuld, maar er zijn een aantal dingen waar ik, vooral de laatste tijd, wel eens over nadenk.

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met buitentreden?
Hey hallo, welkom :)
Er zijn vast wel mensen die je daar meer over kunnen vertellen hier op TRU.
Ik niet, heb daar geen ervaring mee (gelukkig).
pi_112883760
Hoezo "gelukkig"?
  Moderator donderdag 14 juni 2012 @ 13:30:33 #81
249559 crew  Lavenderr
pi_112883859
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:28 schreef lezzer het volgende:
Hoezo "gelukkig"?
Omdat ik dat soort dingen heel eng vind.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:31:02 #82
8372 Bastard
Persona non grata
pi_112883881
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:04 schreef TPOD het volgende:

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met buitentreden?
Je bedoelt ' uittredingen ' of OoB experience? Persoonlijk te weinig om je daarmee te kunnen helpen.
Heb je last van 'klevers' (entiteiten die bij je blijven rondlopen) denk je?
The truth was in here.
pi_112883887
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Omdat ik dat soort dingen heel eng vind.
Oh, maar dat is het niet hoor ;)
  Moderator donderdag 14 juni 2012 @ 13:38:57 #84
249559 crew  Lavenderr
pi_112884269
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:31 schreef lezzer het volgende:

[..]

Oh, maar dat is het niet hoor ;)
Nee, jij vindt het misschien niet eng, dat kan :)
pi_112884395
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, jij vindt het misschien niet eng, dat kan :)
Nou, je zegt dat je er geen ervaring mee hebt, dus ik vraag me dan af waar jouw angst op gebaseerd is.
Maar prima.

Hele hordes mensen treden 's nachts uit, op natuurlijke wijze, merken ze niks van.
  Moderator donderdag 14 juni 2012 @ 13:48:38 #86
249559 crew  Lavenderr
pi_112884701
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:41 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou, je zegt dat je er geen ervaring mee hebt, dus ik vraag me dan af waar jouw angst op gebaseerd is.
Maar prima.

Hele hordes mensen treden 's nachts uit, op natuurlijke wijze, merken ze niks van.
Als ik er niks van merk vind ik het natuurlijk ook niet eng :)
Maar geesten die mensen soms waarnemen bedoel ik, die vind ik wél eng en ben ik zelf niet benieuwd naar
pi_112884764
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:31 schreef Bastard het volgende:

[..]

Je bedoelt ' uittredingen ' of OoB experience? Persoonlijk te weinig om je daarmee te kunnen helpen.
Heb je last van 'klevers' (entiteiten die bij je blijven rondlopen) denk je?
Nee geen last van klevers. Het is een lang verhaal. Vroeger toen ik jong was, net voor men pubertijd, waren we (ik en vrienden) erg geïnteresseerd in de geesten wereld. Dit is tamelijk "slecht" afgelopen nadat we ze een paar keer hebben opgeroepen. Een paar keer pendelen en daarna een ouija bord. Bij dat tweede was ik gelukkig niet bij, dat is flink mis gegaan. Bij dat eerste echter wel een paar keer. Ik ben toen "aangeraakt". Een koude hand rustte plotseling op mijn schouder tijdens de sessie waarna ik half in shock heel hard ben weggerend. Tijdens mijn pubertijd heb ik een erg moeilijke periode gehad voor mezelf en waren er meerdere entiteiten in ons huis, waarvan we 3 op film hadden. Dit stond echter los van mijn persoonlijke situatie maar is daar denk ik, in combinatie met het feit dat ik mezelf wellicht heb open gezet voor deze materie, een gevolg van.

Ik probeer de laatste tijd steeds meer deze herinneringen te verklaren. Ik heb meerdere malen een buitentreding gehad waarvan er eentje het meeste indruk maakte. Ik was aan het slapen en vertrok in mijn droom uit mijn lichaam waarna ik tegen het plafond werd gedrukt. Ik keek neer op mezelf en zag mezelf slapen. Naast mijn bed stond mijn bureau stoel waarop iemand zat die ik niet kende. Ik kon de persoon heel duidelijk zien en zag dat hij naar mij keek, hij zat heel relaxed alsof hij over me "waakte". Toen opeens schrok ik wakker en zat ik weer in mezelf. Toen zat de persoon er echter nog. Ik deed men ogen dicht omdat uit ongeloof waarna de contouren als een vlek nog op mijn oogleden stonden.

Tamelijk aangeslagen ben ik naar men moeder gegaan en heb het verhaal verteld waarna ik de persoon omschreef. Zij zei meteen dat het haar vader was, die ik nooit heb gekend, die zichzelf kapot heeft gezopen. De omschrijving was overduidelijk, de kleren die ik omschreef waren de kleren die hij elke dag droeg. Hij liep altijd in een donkerblauw pak met licht blauwe strepen zoals ik omschreef(dat was vroeger wat meer gebruikelijk naar het schijnt). Toen we het fotoboek erbij pakten kon ik hem dan ook meteen aanwijzen.

Nadat we meerdere ervaringen kregen thuis, en ik niet alleen, zijn we eens naar een medium geweest. Ik was daar persoonlijk niet bij want ik heb het daar niet zo op. Zij wist precies het zelfde te vertellen. Het was mijn moeders vader die nog één keer iets goeds wilde doen, hij was niet echt bepaald een droomvader heb ik gehoord.

Nu ben ik erg benieuwd naar wat deze ervaring nou precies betekend. Ik kan er zelf geen aanvulling aan geven. En misschien zijn er mensen met eenzelfde ervaring. Ik praat er weinig over met andere mensen in mijn directe omgeving en heb daar ook geen behoefte aan. Maar toch zou ik graag eens het één willen weten.
pi_112884970
Excuses voor de soms wat onsamenhangende zinnen trouwens* Ik typ wel eens te snel. :)
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:25:09 #89
8372 Bastard
Persona non grata
pi_112888579
Dat is toch alleen maar mooi? ;) Iemand die over je waakt.. zich dienstbaar heeft gesteld voor je.
Je bent niet de enige die hier mee te maken heeft, veruit de meeste mensen hebben het niet door, geen weet van een dergelijke begeleider. Hij zal je vermoedelijk ook niks dwars liggen.
The truth was in here.
pi_112889265
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Bastard het volgende:
Dat is toch alleen maar mooi? ;) Iemand die over je waakt.. zich dienstbaar heeft gesteld voor je.
Je bent niet de enige die hier mee te maken heeft, veruit de meeste mensen hebben het niet door, geen weet van een dergelijke begeleider. Hij zal je vermoedelijk ook niks dwars liggen.
Dat klopt, alleen zijn er meerdere dingen gebeurt hier in huis die niet altijd "positief" zijn. We zijn thuis allemaal vrij sceptisch. Ik ben eigenlijk de enige thuis die ook gelooft. Toch zijn er wel eens wat dingen gebeurd die minder leuk waren. Ik ben benieuwt of er ook mensen zijn die soortgelijke ervaringen hebben.

Ik heb één keer iets meegemaakt waarbij ik echt dacht dat mijn laatste uurtje had geslagen. Maar er bewegen hier ook wel eens kopjes en er vloog ook eens het deksel van het senseo door de keuken. En dan niet 1meter maar echt 3.

Zijn er hier ook mensen met dezelfde ervaringen?
Ik moet zeggen dat ik gelukkig al 3jaar niks meer heb mee gemaakt. Daarvoor ging ik met een iemand om, die er bij was toen ze gingen "glaasjedraaien" en daar was altijd wel iets mee als wij samen waren. Ik kon ook geen normale foto van hem maken. Toen ik een keer een foto maakte was zijn bovenlichaam helemaal zwart, alsof het ontbrak, en naast hem zag je een vreemd gezicht.

Een andere keer maakte ik een foto van hem toen we aan het water zaten en toen verscheen er ook een gezicht naast hem. Dat was echt beangstigend, hij was er als de dood voor, want hij heeft veel meer negatieve dingen meegemaakt.
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:21:32 #91
8372 Bastard
Persona non grata
pi_112890956
Daarom, glaasje draaien, not funny :N
Er was hier laatst ook iemand met nare glaasje ervaringen dacht ik..
The truth was in here.
pi_112892224
Tijdens het glaasje draaien gebeurde er weinig. Eigenlijk helemaal niks. Er vloeide wat drank en werden wat grapjes gemaakt. Op een gegeven moment ging iedereen naar buiten om te roken door de schuifpui. Toen ze stonden te roken begon het glas opeens uit zichzelf te bewegen. één iemand schrok daar zo van dat hij erheen rende en het glas kapot gooide. Sindsdien is er een hoop ellende uit voort gekomen.
  donderdag 14 juni 2012 @ 19:33:07 #93
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_112899059
Ik ben van mening dat er toenemende demonische activiteit op aarde is, alleen zijn demonen lachwekkend (ik hoor ze constant en er komen er constant nieuwe bij)
  Moderator donderdag 14 juni 2012 @ 19:36:54 #94
249559 crew  Lavenderr
pi_112899250
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 19:33 schreef Manke het volgende:
Ik ben van mening dat er toenemende demonische activiteit op aarde is, alleen zijn demonen lachwekkend (ik hoor ze constant en er komen er constant nieuwe bij)
Nog steeds? ;( wat ellendig toch Manke.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:49 schreef TPOD het volgende:
Tijdens het glaasje draaien gebeurde er weinig. Eigenlijk helemaal niks. Er vloeide wat drank en werden wat grapjes gemaakt. Op een gegeven moment ging iedereen naar buiten om te roken door de schuifpui. Toen ze stonden te roken begon het glas opeens uit zichzelf te bewegen. één iemand schrok daar zo van dat hij erheen rende en het glas kapot gooide. Sindsdien is er een hoop ellende uit voort gekomen.
Ik denk dat dit een goeie waarschuwing is voor mensen die 'voor de lol' gaan glaasjedraaien.
pi_112899599
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 19:33 schreef Manke het volgende:
Ik ben van mening dat er toenemende demonische activiteit op aarde is, alleen zijn demonen lachwekkend (ik hoor ze constant en er komen er constant nieuwe bij)
Hoe hoor jij ze dan? En wat onderscheidt een demoon van een geest? Of is dat gewoon een "negatieve geest" ?
pi_112899998
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 19:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nog steeds? ;( wat ellendig toch Manke.

[..]

Ik denk dat dit een goeie waarschuwing is voor mensen die 'voor de lol' gaan glaasjedraaien.
De persoon waarbij we het thuis deden schijnt er geen problemen mee te hebben. Er is overduidelijk een zeer negatieve entiteit in dat huis die gasten ook lastig valt. Nieuwe mensen die er komen en op de bank gaan zitten krijgen het vaak erg koud, soms zo koud dat je de waterdamp van de adem kunt zien. Hij luistert wel, als hij hem wegstuurt hebben we er geen last van, tenzij je naar de wc gaat. Daar moet je gewoon niet alleen heen gaan, er zijn ook weinig mensen die daar naar de wc gaan. Je hoort ook van alles gebeuren daar als je daar zit. Voetstappen, deuren, dingen verdwijnen overal. Ik zou er niet willen wonen :).

Het klinkt voor sommigen ongeloofwaardig, maar iedereen die daar komt, zelfs de grootste sceptici, maken er wel iets mee.
  donderdag 14 juni 2012 @ 20:03:40 #97
8372 Bastard
Persona non grata
pi_112900439
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 19:53 schreef TPOD het volgende:

[..]

De persoon waarbij we het thuis deden schijnt er geen problemen mee te hebben. Er is overduidelijk een zeer negatieve entiteit in dat huis die gasten ook lastig valt. Nieuwe mensen die er komen en op de bank gaan zitten krijgen het vaak erg koud, soms zo koud dat je de waterdamp van de adem kunt zien. Hij luistert wel, als hij hem wegstuurt hebben we er geen last van, tenzij je naar de wc gaat. Daar moet je gewoon niet alleen heen gaan, er zijn ook weinig mensen die daar naar de wc gaan. Je hoort ook van alles gebeuren daar als je daar zit. Voetstappen, deuren, dingen verdwijnen overal. Ik zou er niet willen wonen :).

Het klinkt voor sommigen ongeloofwaardig, maar iedereen die daar komt, zelfs de grootste sceptici, maken er wel iets mee.
Kent hij ook de geschiedenis van die persoon? Is er meer informatie over die aanwezigheid en waarom hij er is?
The truth was in here.
pi_112900672
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:03 schreef Bastard het volgende:

[..]

Kent hij ook de geschiedenis van die persoon? Is er meer informatie over die aanwezigheid en waarom hij er is?
Die aanwezigheid is er gekomen na het glaasje draaien. Ik denk dat het kapot gooien van het glas nooit een goed idee is geweest.

Het maakt de persoon zelf trouwens weinig uit. Hij kan er wel om lachen en schijnt er totaal niet bang voor te zijn. Hij heeft er dus ook nooit enig onderzoek naar gedaan.
pi_112900718
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:09 schreef TPOD het volgende:

[..]

Die aanwezigheid is er gekomen na het glaasje draaien. Ik denk dat het kapot gooien van het glas nooit een goed idee is geweest.
Maar hij komt verder wel over als prima spook, gaat gewoon weg als je het vraagt enzo.
Rustig aan.
pi_112900923
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:10 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Maar hij komt verder wel over als prima spook, gaat gewoon weg als je het vraagt enzo.
Haha, ik heb toch liever andere huisdieren :)
pi_112900945
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:14 schreef TPOD het volgende:

[..]

Haha, ik heb toch liever andere huisdieren :)
Is het bij jou dan? Ik zou het wel een keer willen zien ofzo :P
Rustig aan.
  donderdag 14 juni 2012 @ 20:15:07 #102
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_112900960
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 19:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nog steeds? ;( wat ellendig toch Manke.

Helaas nog steeds.
als ik blow galmen de stemmen door m'n hoofd, geen goed idee om meer te doen dus :P
pi_112900978
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:14 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Is het bij jou dan? Ik zou het wel een keer willen zien ofzo :P
Nee, het is niet bij mij.
pi_112901002
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:15 schreef Manke het volgende:

[..]

Helaas nog steeds.
als ik blow galmen de stemmen door m'n hoofd, geen goed idee om meer te doen dus :P
En als je niet blowt niet? Of ook?
pi_112901008
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:15 schreef Manke het volgende:

[..]

Helaas nog steeds.
als ik blow galmen de stemmen door m'n hoofd, geen goed idee om meer te doen dus :P
Keb het een en ander van je gelezen wel.. Weet het alleen niet meer precies... Het was toch een keer gebeurt toen je het ''opzocht'' ofzo?

Wel enorm kut ja..
Rustig aan.
pi_112901098
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:15 schreef Manke het volgende:

[..]

Helaas nog steeds.
als ik blow galmen de stemmen door m'n hoofd, geen goed idee om meer te doen dus :P
Wat voor stemmen eigenlijk als ik vragen mag?
  donderdag 14 juni 2012 @ 20:26:54 #107
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_112901411
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Bastard het volgende:
Dat is toch alleen maar mooi? ;) Iemand die over je waakt.. zich dienstbaar heeft gesteld voor je.
Je bent niet de enige die hier mee te maken heeft, veruit de meeste mensen hebben het niet door, geen weet van een dergelijke begeleider. Hij zal je vermoedelijk ook niks dwars liggen.
Nou fijn idee... dat als je op een avond zin hebt om te fappen en dan zit er zo'n entiteit mee te kijken. -O-
  donderdag 14 juni 2012 @ 20:26:57 #108
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_112901414
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:16 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Keb het een en ander van je gelezen wel.. Weet het alleen niet meer precies... Het was toch een keer gebeurt toen je het ''opzocht'' ofzo?

Wel enorm kut ja..
Ik maakte bandstemmen en ging ermee door totdat het fout ging. Ze vlogen naar m'n hoofd en ik voelde letterlijk wind.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:18 schreef TPOD het volgende:

[..]

Wat voor stemmen eigenlijk als ik vragen mag?
Ik hoor al 3+ jaar stemmen in m'n linker oor van entiteiten waarvan ik tot de conclusie ben gekomen dat ze allemaal kwaadaardig zijn. Als ik blow wordt het erger.
pi_112901570
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:26 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik maakte bandstemmen en ging ermee door totdat het fout ging. Ze vlogen naar m'n hoofd en ik voelde letterlijk wind.

[..]

Ik hoor al 3+ jaar stemmen in m'n linker oor van entiteiten waarvan ik tot de conclusie ben gekomen dat ze allemaal kwaadaardig zijn. Als ik blow wordt het erger.
Hoe ging het fout? Kreeg je echt stemmen op de bandrecorder?

En, als ik het vragen mag, hoe weet je dat ze allemaal kwaadaardig zijn? Wat zeggen ze zoal? Proberen ze je dingen te laten doen o.i.d.?
  donderdag 14 juni 2012 @ 21:57:32 #110
8372 Bastard
Persona non grata
pi_112905882
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:26 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Nou fijn idee... dat als je op een avond zin hebt om te fappen en dan zit er zo'n entiteit mee te kijken. -O-
Die momenten hoeven ze niet te zien hoor :P
The truth was in here.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 12:54:15 #111
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_112924070
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:31 schreef TPOD het volgende:

[..]

Hoe ging het fout? Kreeg je echt stemmen op de bandrecorder?

En, als ik het vragen mag, hoe weet je dat ze allemaal kwaadaardig zijn? Wat zeggen ze zoal? Proberen ze je dingen te laten doen o.i.d.?
Ik kreeg echt stemmen in de opnames te horen.
Ik weet dat omdat ze allemaal samenspannen tegen mij en allemaal met GVD schelden.
Ik hoor ook stemmen die dierlijk klinken en 1 lacht als een kikker ofzo, heel bizar, kan het niet omschrijven. Andere stemmen klinken gewoon puur evil, anderen weer menselijk, maar 1 van de hoofdaanwezige waarvan ik dacht dat het een mens was, weet zo weinig (weet niet eens wat een buik is of wat een hakenkruis inhoudt) dat hij gewoon niet van hier kan komen.
Hoorde ook een vrouw, maar die was weggehaald door een medium, totdat ik half sliep, toen hoorde ik haar weet met die andere praten en doorbriefen wat ik zei (dacht). Ik hoorde ook m'n oma die ik zogenaamd opgepikt heb bij het afscheid, die wist ook precies haar volle naam te vertellen, maar dat bleek ook een imitator te zijn.
pi_112924400
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 12:54 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik kreeg echt stemmen in de opnames te horen.
Ik weet dat omdat ze allemaal samenspannen tegen mij en allemaal met GVD schelden.
Ik hoor ook stemmen die dierlijk klinken en 1 lacht als een kikker ofzo, heel bizar, kan het niet omschrijven. Andere stemmen klinken gewoon puur evil, anderen weer menselijk, maar 1 van de hoofdaanwezige waarvan ik dacht dat het een mens was, weet zo weinig (weet niet eens wat een buik is of wat een hakenkruis inhoudt) dat hij gewoon niet van hier kan komen.
Hoorde ook een vrouw, maar die was weggehaald door een medium, totdat ik half sliep, toen hoorde ik haar weet met die andere praten en doorbriefen wat ik zei (dacht). Ik hoorde ook m'n oma die ik zogenaamd opgepikt heb bij het afscheid, die wist ook precies haar volle naam te vertellen, maar dat bleek ook een imitator te zijn.
Oei, klinkt erg naar. En er is geen enkele manier om er vanaf te komen? Hoe val je dan trouwens ooit in slaap als je continu stemmen hoort? En ze zeggen wat je denkt? Klinkt echt naar.

Wat voor stemmen(wat zeiden ze?) kreeg je zoal op de bandrecorder? En heb je die ooit aan anderen laten horen?
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:47:16 #113
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_112926483
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:02 schreef TPOD het volgende:

[..]

Oei, klinkt erg naar. En er is geen enkele manier om er vanaf te komen? Hoe val je dan trouwens ooit in slaap als je continu stemmen hoort? En ze zeggen wat je denkt? Klinkt echt naar.

Wat voor stemmen(wat zeiden ze?) kreeg je zoal op de bandrecorder? En heb je die ooit aan anderen laten horen?
Ik krijg medicijnen, ik zat aan de seroquel, maar dat blijkt nogal dodelijk te zijn, ben er meteen mee gestopt toen ik dat las. Zit nu aan de haloperidol, dat dempt de stemmen redelijk, redelijk genoeg om te slapen en de dag door te komen.
Ze herhalen wat ik denk voor de genen die me niet 'horen', hoor ook erg vaak "wat zegt ie?" door de zelfde zeggen.

Ik zal die bandstemmen binnenkort plaatsen, kan je ze zelf horen :)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:48:54 #114
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_112926550
http://www.sendspace.com/file/k2csyu
Moet je beluisteren met koptelefoon.
pi_112929033
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:47 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik krijg medicijnen, ik zat aan de seroquel, maar dat blijkt nogal dodelijk te zijn, ben er meteen mee gestopt toen ik dat las. Zit nu aan de haloperidol, dat dempt de stemmen redelijk, redelijk genoeg om te slapen en de dag door te komen.
Ze herhalen wat ik denk voor de genen die me niet 'horen', hoor ook erg vaak "wat zegt ie?" door de zelfde zeggen.

Ik zal die bandstemmen binnenkort plaatsen, kan je ze zelf horen :)
Echt heftig!, respect dat je toch er mee kunt leven! Niet om je ten schande te maken of wat dan ook hoor, maar heb je ooit eens een onderzoek laten doen bij een psychiater of zo? En ben je wel eens bij een "medium" geweest? Hier in de buurt schijnt een hele goeie te zitten, "zelf" ook veel goede ervaringen mee, die mensen ook helpt(uiteraard gratis, zoals het hoort).

Ik zou met zoiets echt niet kunnen leven, ik neem aan dat het luisteren van die bestanden op sendspace geen risico's met zich mee brengt ? :P
pi_112930326
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:48 schreef Manke het volgende:
http://www.sendspace.com/file/k2csyu
Moet je beluisteren met koptelefoon.
Ik neem aan dat de namen van de bestanden vertellen wat er zegt wordt? Bij 1 bestand staat er "nemas ti kurac bre" Dat is 3 talen. Sloveens en lets(volgens mij) (een kennis van mij is erg thuis in slavische talen) en betekend, "dat wil ik je constant zeggen lul". Of had je al iemand gevonden die het kon vertalen?
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:23:19 #117
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_112930708
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:26 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik maakte bandstemmen en ging ermee door totdat het fout ging. Ze vlogen naar m'n hoofd en ik voelde letterlijk wind.

[..]

Ik hoor al 3+ jaar stemmen in m'n linker oor van entiteiten waarvan ik tot de conclusie ben gekomen dat ze allemaal kwaadaardig zijn. Als ik blow wordt het erger.
Duidt op een gevalletje schitzofrenie om eerlijk te zijn...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:30:27 #118
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_112931029
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:48 schreef Manke het volgende:
http://www.sendspace.com/file/k2csyu
Moet je beluisteren met koptelefoon.
Ik weet niet wat jij gebruikt om hier iets in te horen, want ik hoor geen samenhang.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_112975947
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:23 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Duidt op een gevalletje schitzofrenie om eerlijk te zijn...
Laten we niet te snel een oordeel vellen over elkander vanachter een toetsenbord en beeldscherm over een persoon die je niet kent.
pi_112976012
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:30 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij gebruikt om hier iets in te horen, want ik hoor geen samenhang.
Meestal vereist het wel een beetje oefening om een EVP "goed te beluisteren". Of dat is om je hersenen de tijd te geven ergens een draai aan te geven, of dat je "het" daardoor daadwerkelijk hoort is een ander punt :) .

Als je van te voren "weet wat er gezegd wordt" is het bij voorbaat verspilde moeite.
pi_112977015
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:23 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Duidt op een gevalletje schitzofrenie om eerlijk te zijn...
*proest*. Is het zó simpel een diagnose te stellen? Haha..
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:32:32 #122
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113094972
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:15 schreef TPOD het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de namen van de bestanden vertellen wat er zegt wordt? Bij 1 bestand staat er "nemas ti kurac bre" Dat is 3 talen. Sloveens en lets(volgens mij) (een kennis van mij is erg thuis in slavische talen) en betekend, "dat wil ik je constant zeggen lul". Of had je al iemand gevonden die het kon vertalen?
Dat is servisch voor "je hebt geen kloten (lul)" :P
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:35:01 #123
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113095085
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:46 schreef TPOD het volgende:

[..]

Echt heftig!, respect dat je toch er mee kunt leven! Niet om je ten schande te maken of wat dan ook hoor, maar heb je ooit eens een onderzoek laten doen bij een psychiater of zo? En ben je wel eens bij een "medium" geweest? Hier in de buurt schijnt een hele goeie te zitten, "zelf" ook veel goede ervaringen mee, die mensen ook helpt(uiteraard gratis, zoals het hoort).

Ik zou met zoiets echt niet kunnen leven, ik neem aan dat het luisteren van die bestanden op sendspace geen risico's met zich mee brengt ? :P
Ik ga naar een psychiater, volgens hem zijn het hallucinaties.
Mediums ben ik ook naartoe geweest, kost alleen maar geld, haalde niks uit, 1 van hun heeft een geest die haar "helpt", hem hoorde ik ook, hij speelde het spelletje mee met die geesten die bij mij zitten.
Het beluisteren brengt geen risico's met zich mee :)
hoewel, ik begon ze te horen toen ik me begon open te stellen door het bekijken van youtube filmpjes over EVP
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:36:04 #124
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_113095128
Hier meerdere keren iemand gehad die het huis kwam 'ontgeesten'. M'n groot deel van mijn familie is er heilig van overtuigd dat geesten/demonen bestaan. Helaas vallen mijn moeder/zusje hier ook onder en hebben we eens in de twee jaar 'entiteiten' in huis. Ook wonen mijn oom en tante in een grote boerderij waar allemaal creapy shit schijnt te gebeuren.

Nou, ik heb nooit iets van gemerkt in de twee weken dat ik op hun huis moest passen. :')
Ook thuis nooit wat gemerkt. Ik kan voor mezelf dus concluderen dat geesten niet bestaan en dat mijn opa/oma mij gelukkig niet 4x per dag zien masturberen.
Get this guy a jockstrap and a cookie!
pi_113096350
Grappig, die mensen die (waarschijnlijk dagelijks) blowen beweren geesten te zien of horen. Drugs kunnen een versterkende werking hebben op allerlei psychische aandoeningen, zoals schizofrenie, angsten en het horen van stemmen. Anti-psychotica is een aanrader voor mensen met hallucinaties en waanbeelden. Ik snap dus ook niet dat iedereen hier mogelijke waanbeelden van mensen aan het voeden zijn en hier zo makkelijk mee in stemmen. Wees ook realistisch en kritisch. Het zou zomaar mogelijk kunnen zijn dat bijvoorbeeld Manke hiermee geholpen kan worden.
pi_113096523
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:36 schreef BMS-THAD het volgende:
Ik kan voor mezelf dus concluderen dat geesten niet bestaan en dat mijn opa/oma mij gelukkig niet 4x per dag zien masturberen.
Concludeer jij ook dat president Obama niet bestaat omdat je die nog nooit in het echt hebt gezien? Ben je wel eens in China geweest? Niet? Dan bestaat dat ook niet.

Ik was trouwens in 1998 in New York. Mooi hoor, die Twin Towers. Ik heb ze ook niet in zien storten, dus die staan er nog gewoon.

@Cockwhale:

Wat ook grappig is: mensen die overal 'drugs' de schuld van geven. Wat een onzin zeg.. Ik snap dus ook niet dat men mogelijke waanbeelden aan het 'debunken' zijn door drugs de schuld te geven.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:22:00 #127
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113097068
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:03 schreef Cockwhale het volgende:
Grappig, die mensen die (waarschijnlijk dagelijks) blowen beweren geesten te zien of horen. Drugs kunnen een versterkende werking hebben op allerlei psychische aandoeningen, zoals schizofrenie, angsten en het horen van stemmen. Anti-psychotica is een aanrader voor mensen met hallucinaties en waanbeelden. Ik snap dus ook niet dat iedereen hier mogelijke waanbeelden van mensen aan het voeden zijn en hier zo makkelijk mee in stemmen. Wees ook realistisch en kritisch. Het zou zomaar mogelijk kunnen zijn dat bijvoorbeeld Manke hiermee geholpen kan worden.
Ik blow nooit, ik haalde toen 1 haaltje en het versterkte de stemmen, ze begonnen te galmen door m'n hoofd.

Ik zag ook gezichten achter m'n oogleden, 1 daarvan had een cape over z'n hoofd en een open mond.
pi_113097187
Mensen die drugs gebruiken nemen deze dingen inderdaad vaker waar.
Drugs zijn niet de schuld van de illusies maar stimuleren deze wel.

Zelf heb ik nog nooit drugs gebruikt en ik heb nooit illusies.
oké oké, ik droom wel eens.

Maar je hersenen kunnen een leuk spelletje spelen als je onder invloed bent, maar ook als je vermoeid bent.
pi_113097210
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:03 schreef Cockwhale het volgende:
Grappig, die mensen die (waarschijnlijk dagelijks) blowen beweren geesten te zien of horen. Drugs kunnen een versterkende werking hebben op allerlei psychische aandoeningen, zoals schizofrenie, angsten en het horen van stemmen. Anti-psychotica is een aanrader voor mensen met hallucinaties en waanbeelden. Ik snap dus ook niet dat iedereen hier mogelijke waanbeelden van mensen aan het voeden zijn en hier zo makkelijk mee in stemmen. Wees ook realistisch en kritisch. Het zou zomaar mogelijk kunnen zijn dat bijvoorbeeld Manke hiermee geholpen kan worden.
:')!
Ik heb nog nooit geblowt, drink ook geen alcohol en ik hoor ze ook wel eens.
Het is zo makkelijk om maar heel kortzichtig te gaan denken.
Twiddel
pi_113097402
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:22 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik blow nooit, ik haalde toen 1 haaltje en het versterkte de stemmen, ze begonnen te galmen door m'n hoofd.

Ik zag ook gezichten achter m'n oogleden, 1 daarvan had een cape over z'n hoofd en een open mond.
Drugs hoeven ook niet de oorzaak te zijn, ze kunnen ook versterken.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:30:53 #131
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_113097412
Het is aan de andere kant ook zeer kortzichtig om alles op geesten/'het paranormale' te verhalen. Wetenschappelijk is dat gewoon niet aantoonbaar, waar onbekende hersengolven/kortsluiting wel te verklaren vallen.
Gezien de huidige datering, 2012, weet ik wel voor welke kant ik kies.
Get this guy a jockstrap and a cookie!
pi_113097443
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:03 schreef Cockwhale het volgende:
Grappig, die mensen die (waarschijnlijk dagelijks) blowen beweren geesten te zien of horen. Drugs kunnen een versterkende werking hebben op allerlei psychische aandoeningen, zoals schizofrenie, angsten en het horen van stemmen. Anti-psychotica is een aanrader voor mensen met hallucinaties en waanbeelden. Ik snap dus ook niet dat iedereen hier mogelijke waanbeelden van mensen aan het voeden zijn en hier zo makkelijk mee in stemmen. Wees ook realistisch en kritisch. Het zou zomaar mogelijk kunnen zijn dat bijvoorbeeld Manke hiermee geholpen kan worden.
Ik blow niet en gebruik ook geen drugs, of zou het die ene koude heineken zijn 's avonds op de bank? Ga een ander toch niet de gek aansteken omdat zijn of haar wereldbeeld niet schaart met die van jou. En ga helemaal niet andere mensen beschuldigen voor het gebruiken van drugs of lijden aan een psychologische aandoening omdat het anders niet overeenkomt met jouw perceptie van de realiteit.
pi_113097525
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:25 schreef summer2bird het volgende:

[..]

:')!
Ik heb nog nooit geblowt, drink ook geen alcohol en ik hoor ze ook wel eens.
Het is zo makkelijk om maar heel kortzichtig te gaan denken.
Ik gebruik ook geen drugs, betekend nog niet dat je geen illusies kan krijgen.

edit:

Eigenlijk niet helemaal waar wat ik zeg.
Mensen zien/horen de hele dag illusies.

Zoals stemmen horen in bandjes(die vaak veel ruis hebben), Nederlandse teksten horen in Engelse liedjes.
Of wat dacht je van teksten horen in het achteruit spelen van liedjes.
Zijn dat ook allemaal geesten?

Je brein houd je echt vaak voor de gek.
pi_113097621
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:31 schreef TPOD het volgende:

[..]

Ik blow niet en gebruik ook geen drugs, of zou het die ene koude heineken zijn 's avonds op de bank? Ga een ander toch niet de gek aansteken omdat zijn of haar wereldbeeld niet schaart met die van jou. En ga helemaal niet andere mensen beschuldigen voor het gebruiken van drugs of lijden aan een psychologische aandoening omdat het anders niet overeenkomt met jouw perceptie van de realiteit.
Maar die mensen lijden aan een psychologische aandoening en kunnen daar ook mee geholpen worden. Wat is daar mis mee?

En je eerste zin is trouwens tegenstrijdig.
pi_113097630
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:30 schreef BMS-THAD het volgende:
Het is aan de andere kant ook zeer kortzichtig om alles op geesten/'het paranormale' te verhalen. Wetenschappelijk is dat gewoon niet aantoonbaar, waar onbekende hersengolven/kortsluiting wel te verklaren vallen.
Gezien de huidige datering, 2012, weet ik wel voor welke kant ik kies.
Klopt. Als iets gebeurt ga je op zoek naar een verklaring. Als die er niet is, ga je het dan nog ontkennen? De wetenschap zegt totaal niets. Misschien loopt dat nog wel erg achter. De wetenschap pretendeerde 500jaar terug ook dat de aarde plat was, en hadden ze gelijk?

Je hoeft niet alles toe te schrijven aan het paranormale, maar het hele fenomeen afdoen als onzin omdat de wetenschap het niet erkent lijkt me ook een stap te ver.

Sommige dingen kun je gewoon niet verklaren, maar het is toch gebeurd. Dat houd ik persoonlijk de optie open dat het iets paranormaals kan zijn, maar ook even zo goed niet. Ergens zal er toch een verklaring voor zijn.
pi_113097744
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:33 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Ik gebruik ook geen drugs, betekend nog niet dat je geen illusies kan krijgen.

edit:

Eigenlijk niet helemaal waar wat ik zeg.
Mensen zien/horen de hele dag illusies.

Zoals stemmen horen in bandjes(die vaak veel ruis hebben), Nederlandse teksten horen in Engelse liedjes.
Of wat dacht je van teksten horen in het achteruit spelen van liedjes.
Zijn dat ook allemaal geesten?

Je brein houd je echt vaak voor de gek.
Klopt, zoals het gezicht op Mars. Het menselijk brein is altijd op zoek naar een ritme, naar een patroon en is in staat zoiets te creëren zonder dat de persoon in kwestie daar erg in heeft.
pi_113097827
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:35 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Maar die mensen lijden aan een psychologische aandoening en kunnen daar ook mee geholpen worden. Wat is daar mis mee?

En je eerste zin is trouwens tegenstrijdig.
Dat kun je niet stellen. Als het slachtoffer stelt dat het iets paranormaals is, en een psycholoog stelt dat "het wel hallucinaties zijn"(dat kan een kind van 5 ook wel zeggen) dan wil dat niet zeggen dat de P. gelijk heeft. Feit is dat de wetenschap nog erg weinig weet van de werking van de hersenen.
pi_113098017
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:35 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Maar die mensen lijden aan een psychologische aandoening en kunnen daar ook mee geholpen worden. Wat is daar mis mee?

En je eerste zin is trouwens tegenstrijdig.
Je gaat trouwens voorbij aan het feit dat een paranormale ervaring niet altijd bestaat uit een psychologische reactie.

Zo zat ik hier eens samen met mijn moeder en zusje een bakje koffie te drinken toen er in de keuken een glas over het aanrecht bewoog. Dat was duidelijk hoorbaar, zowel het kopje dat schoof als het lepeltje dat erin zat dat rinkelde. Het eerste wat wij dachten dat het de kat was(die slikt bij ons wel eens de vaat af). Toen ik echter naar de keuken liep bleek er geen kat te zijn, die stond 5minuten later voor de voordeur.

Volgens jouw dit dan wel een hallucinatie zijn die wij 3en ter plekke, onder invloed van cafeïne, ons hebben ingebeeld?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:46:05 #139
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113098052
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:35 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Maar die mensen lijden aan een psychologische aandoening en kunnen daar ook mee geholpen worden. Wat is daar mis mee?

En je eerste zin is trouwens tegenstrijdig.
De enige manier om geholpen te worden is dmv pilletjes een zombie worden, ben gestopt met pilletjes en alles is het zelfde geworden als toen ik begon met pilletjes, alleen de stemmen zijn zachter dan toen, hoorde ze echt heel helder en hard. Ik hoorde ze zoals ik mensen hoor in m'n oor, het zijn echt demonen (mens waren ze niet, ze lachten me uit toen ik dat dacht) en geen hallucinaties, daar zijn de stemmen te intelligent voor. Toen ik bij de paaz in m'n bed lag, werd er op m'n arm gedrukt, hoorde toen gelach. Echt bizar allemaal wat ik mee heb gemaakt.
pi_113098139
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:36 schreef TPOD het volgende:

[..]
De wetenschap pretendeerde 500jaar terug ook dat de aarde plat was, en hadden ze gelijk?
Euh in het jaar -240 berekende Eratosthenes de omtrek van de aarde al. (Ook vrij precies)
En daarvoor wisten mensen dus al dat de aarde rond was.
pi_113098350
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:47 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Euh in het jaar -240 berekende Eratosthenes de omtrek van de aarde al. (Ook vrij precies)
En daarvoor wisten mensen dus al dat de aarde rond was.
De vergelijking blijft het zelfde. Het is arrogant te denken dat de wetenschap anno 2012 alles omvattend is. Onze wetenschap is over 2000jaar net zo achterhaald als dat van de Romeinen destijds, en indirect dus de oude Grieken waar zij haar kennis vandaan haalden.
pi_113098460
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:45 schreef TPOD het volgende:

[..]
Je gaat trouwens voorbij aan het feit dat een paranormale ervaring niet altijd bestaat uit een psychologische reactie.

Zo zat ik hier eens samen met mijn moeder en zusje een bakje koffie te drinken toen er in de keuken een glas over het aanrecht bewoog. Dat was duidelijk hoorbaar, zowel het kopje dat schoof als het lepeltje dat erin zat dat rinkelde.
Heb ik ook wel eens.
Hier is het de koelkast of vaatwasser die wel eens voor resonantie zorgt.

Meeste "paranormale" ervaringen kunnen makkelijk verklaard worden.
Probleem is ook dat de meeste mensen helemaal geen wetenschappelijke kennis hebben.
En die dingen dat iets paranormaal is, terwijl het gewoon normaal is.
pi_113098612
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:53 schreef TPOD het volgende:

[..]

De vergelijking blijft het zelfde. Het is arrogant te denken dat de wetenschap anno 2012 alles omvattend is. Onze wetenschap is over 2000jaar net zo achterhaald als dat van de Romeinen destijds, en indirect dus de oude Grieken waar zij haar kennis vandaan haalden.
Oh deze wetenschap is absoluut achterhaald over 2000 jaar.

Was het niet aan de Christelijke middeleeuwen dan was dit nu al achterhaald. :P
pi_113098651
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:55 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Heb ik ook wel eens.
Hier is het de koelkast of vaatwasser die wel eens voor resonantie zorgt.

Meeste "paranormale" ervaringen kunnen makkelijk verklaard worden.
Probleem is ook dat de meeste mensen helemaal geen wetenschappelijke kennis hebben.
En die dingen dat iets paranormaal is, terwijl het gewoon normaal is.
Heb jij nog nooit gehad, Je zwetst maar wat om een ander van jouw visie te overtuigen. Deze discussie is gesloten, in jouw wereld is er geen ruimte voor een andere overtuiging of een andere mening. In die van mij wel, en zelfs al zou je er niet in geloven, dan nog kan je er veel van leren door je open te stellen voor een ander zijn visie.

Iets wat in jouw wereld dus niet bestaat.
pi_113099014
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:22 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik blow nooit, ik haalde toen 1 haaltje en het versterkte de stemmen, ze begonnen te galmen door m'n hoofd.

Ik zag ook gezichten achter m'n oogleden, 1 daarvan had een cape over z'n hoofd en een open mond.
Wat bedoel je met een open mond?

Heb je nog nooit een uitdrijving geprobeerd? Zelfs al zouden geesten niet bestaan, dan nog zou het geloof in het werken ervan enige verlichting kunnen geven, lijkt me.
pi_113099269
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:59 schreef TPOD het volgende:

[..]

Heb jij nog nooit gehad, Je zwetst maar wat om een ander van jouw visie te overtuigen. Deze discussie is gesloten, in jouw wereld is er geen ruimte voor een andere overtuiging of een andere mening. In die van mij wel, en zelfs al zou je er niet in geloven, dan nog kan je er veel van leren door je open te stellen voor een ander zijn visie.

Iets wat in jouw wereld dus niet bestaat.
Ik zwetst helemaal niet. Je had het toch over kopjes die verplaatsen of lepeljes.
Nou dat heb ik wel eens, komt door resonantie.

En ik sta echt wel open voor andere visies, maar dan moet het wel wetenschappelijk blijven.
We mogen wel tegen wetenschappers zeggen dat ze nog niet alles weten, maar als de wetenschappers iets over ons zeggen OHYEY CALIMERO!
pi_113099374
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:07 schreef TPOD het volgende:

[..]
Heb je nog nooit een uitdrijving geprobeerd? Zelfs al zouden geesten niet bestaan, dan nog zou het geloof in het werken ervan enige verlichting kunnen geven, lijkt me.
Dat zou ik dus echt niet doen, net zoals mediums.

Of ze proberen geld van je te krijgen of het zijn gewoon gekke mensen.
pi_113099580
Jezus, t4rt4rus, met zo'n visie, wat doe je in hemelsnaam in TRU? Als je overal een wetenschappelijke verklaring voor wil, is een ander subfora dan niet meer geschikt voor je?
pi_113101213
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:36 schreef BMS-THAD het volgende:
Ook thuis nooit wat gemerkt. Ik kan voor mezelf dus concluderen dat geesten niet bestaan en dat mijn opa/oma mij gelukkig niet 4x per dag zien masturberen.
Waarom mensen toch altijd denken dat geesten vooral geïnteresseerd zijn in masturberende mensen?
pi_113101491
Dit subfora heet toch de truth is in here...

Maar Scrummie ik vind het ernstig als er in Nederland wordt geadviseerd om naar een duiveluitdrijver te gaan.
Dat is volkomen onverantwoord en kan juist meer problemen veroorzaken, hetzelfde voor mediums.

Dat er hier mensen zijn die het daar niet mee eens zijn kan, maar ik vind het belachelijk dat dit gebeurd in Nederland. We leven niet meer in de Middeleeuwen.

Dit is is niet omdat ik van de wetenschap ben, maar omdat ik vind dat je mensen goed moet behandelen. En dankzij de wetenschap zijn mensen met hallucinaties veel beter te behandelen.
  Moderator dinsdag 19 juni 2012 @ 16:06:39 #151
249559 crew  Lavenderr
pi_113101752
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 15:54 schreef lezzer het volgende:

[..]

Waarom mensen toch altijd denken dat geesten vooral geïnteresseerd zijn in masturberende mensen?
Misschien omdat dat toch een handeling is die je niet in het openbaar doet?
Dus vindt men het niet fijn dat een geest misschien wel mee zit te koekeloeren. Kan me dat wel voorstellen ook eigenlijk.
pi_113102386
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien omdat dat toch een handeling is die je niet in het openbaar doet?
Dus vindt men het niet fijn dat een geest misschien wel mee zit te koekeloeren. Kan me dat wel voorstellen ook eigenlijk.
Nee, maar, waarom denken mensen dat geesten speciaal langs komen om te kijken hoe iemand masturbeert? Net of ze niks beters te doen hebben :)
  Moderator dinsdag 19 juni 2012 @ 16:24:18 #153
249559 crew  Lavenderr
pi_113102439
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:23 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nee, maar, waarom denken mensen dat geesten speciaal langs komen om te kijken hoe iemand masturbeert? Net of ze niks beters te doen hebben :)
Nou idd. Je zou toch denken dat geesten geen vleselijke gedachtes meer hebben he? O~)
pi_113102546
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou idd. Je zou toch denken dat geesten geen vleselijke gedachtes meer hebben he? O~)
En anders zijn er nog wel interessantere dingen te zien dan masturberen lijkt me.
  Moderator dinsdag 19 juni 2012 @ 16:27:59 #155
249559 crew  Lavenderr
pi_113102572
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:27 schreef lezzer het volgende:

[..]

En anders zijn er nog wel interessantere dingen te zien dan masturberen lijkt me.
Ook dat :Y
pi_113104647
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:36 schreef TPOD het volgende:

[..]

Klopt. Als iets gebeurt ga je op zoek naar een verklaring. Als die er niet is, ga je het dan nog ontkennen? De wetenschap zegt totaal niets. Misschien loopt dat nog wel erg achter. De wetenschap pretendeerde 500jaar terug ook dat de aarde plat was, en hadden ze gelijk?

Je hoeft niet alles toe te schrijven aan het paranormale, maar het hele fenomeen afdoen als onzin omdat de wetenschap het niet erkent lijkt me ook een stap te ver.

Sommige dingen kun je gewoon niet verklaren, maar het is toch gebeurd. Dat houd ik persoonlijk de optie open dat het iets paranormaals kan zijn, maar ook even zo goed niet. Ergens zal er toch een verklaring voor zijn.
Maar er wordt hier gepraat over geesten als een casual ding, alsof het feiten zijn. praktisch elk persoon denkt dat zijn perceptie de waarheid is, maar dit geldt ook voor mensen met psychische aandoeningen. Als jij een persoon tegenkomt die stemmen hoort en gelooft dat het demonen/geesten zijn, waarna jij deze aanraad naar een medium te gaan, vind ik dat een hele kwalijke zaak. Daar breng je zelfs potentieel de persoon zelf of anderen mee in gevaar, het voeden van waarschijnlijk waanbeelden. Jij kan namelijk geen enkel onderscheid maken en daarom is professionele hulp die werkt vanuit wetenschappelijk onderzoek een "must". Noem mij dan maar bevooroordeeld
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:36:58 #157
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113105366
quote:
daarom is professionele hulp die werkt vanuit wetenschappelijk onderzoek een "must". Noem mij dan maar bevooroordeeld
wat een grap, het enige dat ze kunnen is je volstoppen met medicatie, het helpt idd: je wordt een zombie en ongevaarlijk.
Ben blij dat ik op eigen houtje gestopt ben met m'n medicatie, bel de politie maar dat ik een gevaar ben geworden voor anderen of mezelf.
pi_113105478
Liever een gelukkige zombie dan een gekwelde vrije psychoot
pi_113105597
Aan jou de keuze om geen professionele hulp te ontvangen.
Maar ga alstublieft niet naar volslagen idiote dingen zoals duiveluitdrijving en mediums.

Daarnaast kan je wel professionele hulp krijgen zonder plat gespoten te worden.

Maar ik weet eigenlijk niet of ik je serieus moet nemen met die avatar van je...
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:49:13 #160
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113105881
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:42 schreef t4rt4rus het volgende:
Aan jou de keuze om geen professionele hulp te ontvangen.
Maar ga alstublieft niet naar volslagen idiote dingen zoals duiveluitdrijving en mediums.
Ik begon er niet over
quote:
Daarnaast kan je wel professionele hulp krijgen zonder plat gespoten te worden.
Zoals? M'n psychiater heeft niks voorgesteld dan medicatie.
quote:
Maar ik weet eigenlijk niet of ik je serieus moet nemen met die avatar van je...
Moet jij weten. :)
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:49:47 #161
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113105906
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:40 schreef Cockwhale het volgende:
Liever een gelukkige zombie dan een gekwelde vrije psychoot
Hoe weet je dat?

Gelukkig ben ik niet gekweld en niet psychotisch meer.
pi_113106154
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:49 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik begon er niet over
Nee dat is goed.

quote:
Zoals? M'n psychiater heeft niks voorgesteld dan medicatie.
Heb je zelf ook niet gevraagd of er iets te doen is met minder medicijnen of misschien psycholoog?

quote:
Moet jij weten. :)
Ja met een trollface als avatar, weten andere mensen ook niet of ze je moeten geloven.
pi_113106603
t4rt4rus, beter verdwijn je uit TRU. Jij past hier totaal niet met je opvattingen en denkwijze.

Jij, als iemand die wetenschap hoog in het vaandel heeft blijkbaar, zou eens onderzoek moeten doen naar het paranormale. Wie weet ontdek je dan dat het allemaal toch wel wat anders is dan jij denkt te weten.

Even een tussenstap;

Verklaar jij eens wetenschappelijk EVP's bijvoorbeeld
pi_113107971
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:07 schreef Scrummie het volgende:
t4rt4rus, beter verdwijn je uit TRU. Jij past hier totaal niet met je opvattingen en denkwijze.
Dat bepaal ik zelf wel even. Beter verdwijn jij van dit universum. (Ja ik kan ook zo doen, voelt zo goed... NOT)
Ik denk dat jullie niet in deze tijd passen met jullie opvattingen.
En mijn denkwijze is veel wetenschappelijker dan die van jou en vertel me niet dat dat slechter is.

quote:
Jij, als iemand die wetenschap hoog in het vaandel heeft blijkbaar, zou eens onderzoek moeten doen naar het paranormale. Wie weet ontdek je dan dat het allemaal toch wel wat anders is dan jij denkt te weten.
Wat versta je onder paranormaal?
Hier op de universiteit doen we onderzoek naar materialen en zien we dingen die we in andere materialen niet zien.
Daar doen we op een universiteit onderzoek naar.

Bezoek eens een universiteit. ;)

quote:
Verklaar jij eens wetenschappelijk EVP's bijvoorbeeld
Je hersenen proberen de hele tijd patronen te herkennen en deze te koppelen met informatie die ze al hebben.
En in ruis zitten niet echt veel patronen, maar daar proberen je hersenen toch wat van te maken.
Zo horen Nederlanders bijvoorbeeld ook Nederlandse teksten in Engelse liederen.

Verder is het natuurlijk mogelijk dat er interferentie is van buitenaf, bijv. radiosignalen.
En die interferentie hoeft dan weer niet zo sterk te zijn, omdat je hersenen er weer een patroon in proberen te vinden.

Maar goed het kunnen natuurlijk ook goden zijn die met dikke ruis proberen te communiceren.

Om dit wetenschappelijk te onderzoeken moet je met allemaal factoren rekening houden.
Maar wat moet ik nu gaan bewijzen dat alle EVP's niet door goden/geesten worden gemaakt?
pi_113109618
:'). Laat maar ventje. Ik wou dat ik zó simpel was als jij. Wat zou de wereld er dan veel makkelijker uit zien.

Wat betreft je EVP argumenten; die zijn al zovaak voorbij gekomen. Het zijn ook telkens 'dezelfde' argumenten, want exact jou verhaal staat hier ook gemeld: http://science.howstuffwo(...)th/afterlife/evp.htm
pi_113111581
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:42 schreef t4rt4rus het volgende:
Ik denk dat jullie niet in deze tijd passen met jullie opvattingen.
En mijn denkwijze is veel wetenschappelijker dan die van jou en vertel me niet dat dat slechter is.
Dat is natuurlijk niet echt een basis voor een respectvol gesprek. :)
  Moderator dinsdag 19 juni 2012 @ 20:15:16 #167
249559 crew  Lavenderr
pi_113111756
Er waart hier een narrige geest rond :{
pi_113114049
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:11 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet echt een basis voor een respectvol gesprek. :)
Mag je tegen Scrummie zeggen ;)
pi_113114363
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:24 schreef Scrummie het volgende:
:'). Laat maar ventje. Ik wou dat ik zó simpel was als jij. Wat zou de wereld er dan veel makkelijker uit zien.
Nee ik ben niet simpel dat ben jij ;)

Ik denk aan interferentie, houd rekening met de hersenen, etc.
Jij bent hier de gene die denkt dat het geesten zijn.
quote:
Wat betreft je EVP argumenten; die zijn al zovaak voorbij gekomen. Het zijn ook telkens 'dezelfde' argumenten, want exact jou verhaal staat hier ook gemeld: http://science.howstuffwo(...)th/afterlife/evp.htm
Ok mooi dat er meer mensen zijn die dingen dat het gewoon interferentie is en het brein dat gewoon kut is.

Maar kom jij dan eens met bewijzen dat het geesten ofzo zijn.
pi_113114984
We kunnen niet uitsluiten dat er geesten in het spel zijn.. We kunnen zeker voor de hand liggende oorzaken zoals het functioneren van onze hersenen ook niet uitsluiten.
We hoeven elkaar natuurlijk niet voor 'simpel' uit te maken. Als we op de man gaan spelen, ontspoort de discussie.
pi_113115173
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:03 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Mag je tegen Scrummie zeggen ;)
Eens, maar ook tegen jou :)
En de quote kwam van jou.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:23:08 #172
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_113115224
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:42 schreef t4rt4rus het volgende:
Aan jou de keuze om geen professionele hulp te ontvangen.
Maar ga alstublieft niet naar volslagen idiote dingen zoals duiveluitdrijving en mediums.

Daarnaast kan je wel professionele hulp krijgen zonder plat gespoten te worden.

Maar ik weet eigenlijk niet of ik je serieus moet nemen met die avatar van je...
We zijn in TRU , hier mogen we allemaal vrijuit praten over mediums en duiveluitdrijving , gelieve geen mensen adviseren niet de onderwerpen aan te dragen waar TRU voor bedoeld is , bvd .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:25:29 #173
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113115369
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:08 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Nee ik ben niet simpel dat ben jij ;)

Ik denk aan interferentie, houd rekening met de hersenen, etc.
Jij bent hier de gene die denkt dat het geesten zijn.

[..]

Ok mooi dat er meer mensen zijn die dingen dat het gewoon interferentie is en het brein dat gewoon kut is.

Maar kom jij dan eens met bewijzen dat het geesten ofzo zijn.
Pareidolie bedoel je.
Het zijn ook geesten, demonen zelfs, mijn enige bewijs zijn de EVPs die ik geplaatst had, die moet je echt goed beluisteren om te horen wat er staat, behalve "klootzak.mp3", de telefoon hield ik bij m'n hoofd waar ik wind voelde en maakte die opname.
pi_113115443
Euh Summers ik ga er tegen in als mensen duiveluitdrijving adviseren, ik dacht dat dat hier niet eens meer gedaan werd in Nederland.
Dat je naar een medium gaat oké maar duiveluitdrijving...

Oh je bent ook nog Moderator, dan zou je toch beter moeten weten...
Of vind jij "duiveluitdrijving" normaal?
  Moderator dinsdag 19 juni 2012 @ 21:34:53 #175
249559 crew  Lavenderr
pi_113115921
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:01 schreef t4rt4rus het volgende:
Dit subfora heet toch de truth is in here...

Maar Scrummie ik vind het ernstig als er in Nederland wordt geadviseerd om naar een duiveluitdrijver te gaan.
Dat is volkomen onverantwoord en kan juist meer problemen veroorzaken, hetzelfde voor mediums.

Dat er hier mensen zijn die het daar niet mee eens zijn kan, maar ik vind het belachelijk dat dit gebeurd in Nederland. We leven niet meer in de Middeleeuwen.

Dit is is niet omdat ik van de wetenschap ben, maar omdat ik vind dat je mensen goed moet behandelen. En dankzij de wetenschap zijn mensen met hallucinaties veel beter te behandelen.
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Laten we niet op de stoel van de dokter gaan zitten en adviezen geven als leek zijnde.
pi_113115992
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:25 schreef Manke het volgende:

[..]

Pareidolie bedoel je.
Inderdaad en dat is precies wat je hoort in EVP's.

Ik heb net zitten luisteren naar EVP's op youtube.
Als ik niet kijk naar het scherm hoor ik niks. (ja ruis)
Kijk ik op het scherm en daar staan dan worden op, dan hoor je het wel vaag.

Je brein probeert gewoon geluid bij die tekst te vinden.
En als je het zelf probeert dan zit je natuurlijk zelf naar teksten te zoeken.

edit:
Maar denk niet dat ik jullie overtuig :P
Maar horen jullie ook wel eens teksten in een andere taal?

En hoe nemen jullie die EVP's eigenlijk op?
Meten jullie geluidsgolven of EM-golven?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 22:05:17 #177
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113118064
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:35 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Inderdaad en dat is precies wat je hoort in EVP's.

Ik heb net zitten luisteren naar EVP's op youtube.
Als ik niet kijk naar het scherm hoor ik niks. (ja ruis)
Kijk ik op het scherm en daar staan dan worden op, dan hoor je het wel vaag.

Je brein probeert gewoon geluid bij die tekst te vinden.
En als je het zelf probeert dan zit je natuurlijk zelf naar teksten te zoeken.

edit:
Maar denk niet dat ik jullie overtuig :P
Maar horen jullie ook wel eens teksten in een andere taal?

En hoe nemen jullie die EVP's eigenlijk op?
Meten jullie geluidsgolven of EM-golven?
Ik nam gewoon stilte op, 2x hoorde ik A-stemmen, dus een antwoord zonder iets te veranderen aan de opnames, andere keren filterde en versterkte ik de stilte.

Duiveluitdrijving had ik ook ondergaan in een pinkstergemeente, dat was op de eerste dag dat ik de stemmen hoorde. Ik werd helemaal gek, raakte in paniek en wist niet wat ik moest doen, via een kennis van m'n pa kwam ik bij die kerk. Het hielp wel, de stemmen werden helemaal gek en schreeuwden het uit en vlogen weg, maar kwamen na een tijdje terug.
pi_113118256
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:49 schreef Manke het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?

Gelukkig ben ik niet gekweld en niet psychotisch meer.
De stem in je hoofd is het er niet mee eens.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 22:12:18 #179
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113118638
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:07 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

De stem in je hoofd is het er niet mee eens.
Ik hoor ze dus niet in m'n hoofd, ik hoor ze letterlijk als geluid in m'n linker en sinds kort in m'n rechter oor.
pi_113118691
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:08 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Nee ik ben niet simpel dat ben jij ;)

Ik denk aan interferentie, houd rekening met de hersenen, etc.
Jij bent hier de gene die denkt dat het geesten zijn.

[..]

Ok mooi dat er meer mensen zijn die dingen dat het gewoon interferentie is en het brein dat gewoon kut is.

Maar kom jij dan eens met bewijzen dat het geesten ofzo zijn.
Ik ga ook helemaal dood om Scrummie. Omdat de argumenten eerder genoemd zijn, zijn ze schijnbaar niet meer van toepassing ondanks dat ze niet weerlegd zijn?

En het bewijzen van het tegendeel van hetgeen wat niet bewezen is blijft lachwekkend. Waar zijn de bewijzen voor geesten?

Als je het er niet mee eens bent, en niet zo makkelijk een stempel drukt (van geesten) op huidig onverklaarbare verschijnselen, ben je hier schijnbaar ook niet welkom. Spirituele mensen zijn net zo erg als Christenen, Joden en Moslims.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 22:37:17 #181
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_113120261
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:26 schreef t4rt4rus het volgende:
Euh Summers ik ga er tegen in als mensen duiveluitdrijving adviseren, ik dacht dat dat hier niet eens meer gedaan werd in Nederland.
Dat je naar een medium gaat oké maar duiveluitdrijving...

Oh je bent ook nog Moderator, dan zou je toch beter moeten weten...
Of vind jij "duiveluitdrijving" normaal?
Nederland is een multicultureel land en daarbij erken ik het bestaan van geesten en demonen net als vele verschillende religies die dat al eeuwenlang doen . Juist omdat we niet meer in de middeleeuwen leven hoeft er geen taboe te zijn op een onderwerp en vandaag de dag hebben mensen nog steeds dezelfde ervaringen en ook met demonen . Voor de 1 is het normaal en voor de ander niet . Je hebt makkelijk praten dat je wel naar de 1 zou gaan en niet naar de ander , dat ligt eraan waar je last van hebt en zo te horen heb jij gelukkig nergens last van dat je een keuze hebt .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_113120917
:o
Duivels.... :o
Rustig aan.
pi_113123292
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:12 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik ga ook helemaal dood om Scrummie. Omdat de argumenten eerder genoemd zijn, zijn ze schijnbaar niet meer van toepassing ondanks dat ze niet weerlegd zijn?

En het bewijzen van het tegendeel van hetgeen wat niet bewezen is blijft lachwekkend. Waar zijn de bewijzen voor geesten?

Als je het er niet mee eens bent, en niet zo makkelijk een stempel drukt (van geesten) op huidig onverklaarbare verschijnselen, ben je hier schijnbaar ook niet welkom. Spirituele mensen zijn net zo erg als Christenen, Joden en Moslims.
Ik heb nergens gezegd dat argumenten niet meer geldig zijn. Hij mag zijn argumenten aandragen, zoals diezelfde argumenten al tig vaak zijn aangedragen, maar net zoveel argumenten zijn aan te dragen dat het wel geesten zijn. Wat is dan waar? Wat is niet waar? Ik heb ook nergens gezegd dat ik 100% zeker weet dat het geesten zijn. Ik geloof, en daar heb ik mijn (niet feitelijke) redenen voor, in een extra dimensie waar wij naar toe gaan als we overlijden. Een dimensie van een soort energie, licht, geen woorden voor. Ik geloof ook dat die stemmen, EVP's, dus vanuit die andere dimensie komen. Ik geloof ook, dat men met bepaalde drugs (DMT in dit geval) een kijkje kan nemen in die andere dimensie. Maar dat is alleen maar geloof, dat is geen wetenschap, maar ik ben de wetenschap dan ook niet nodig om ergens in te geloven. Daarom vind ik dit subfora ook zo interessant, omdat dat hier niet 'raar' gevonden word, of dat je uitgelachen word. Ik snap daarom ook niet zo goed wat jij, en tartaar, hier willen doen. Komen jullie om te zieken, te trollen? Informatie op te doen? Wat is de reden?
pi_113123556
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:22 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat argumenten niet meer geldig zijn. Hij mag zijn argumenten aandragen, zoals diezelfde argumenten al tig vaak zijn aangedragen, maar net zoveel argumenten zijn aan te dragen dat het wel geesten zijn. Wat is dan waar? Wat is niet waar? Ik heb ook nergens gezegd dat ik 100% zeker weet dat het geesten zijn. Ik geloof, en daar heb ik mijn (niet feitelijke) redenen voor, in een extra dimensie waar wij naar toe gaan als we overlijden. Een dimensie van een soort energie, licht, geen woorden voor. Ik geloof ook dat die stemmen, EVP's, dus vanuit die andere dimensie komen. Ik geloof ook, dat men met bepaalde drugs (DMT in dit geval) een kijkje kan nemen in die andere dimensie. Maar dat is alleen maar geloof, dat is geen wetenschap, maar ik ben de wetenschap dan ook niet nodig om ergens in te geloven. Daarom vind ik dit subfora ook zo interessant, omdat dat hier niet 'raar' gevonden word, of dat je uitgelachen word. Ik snap daarom ook niet zo goed wat jij, en tartaar, hier willen doen. Komen jullie om te zieken, te trollen? Informatie op te doen? Wat is de reden?
Heb je DMT gebruikt dan?
Rustig aan.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:30:54 #185
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113123850
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:25 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Heb je DMT gebruikt dan?
Ik wel :P
Dat was toen ik de stemmen al had.
pi_113123984
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:30 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik wel :P
Dat was toen ik de stemmen al had.

Hoe was het? Werkte het?
Rustig aan.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:36:46 #187
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113124151
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:33 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hoe was het? Werkte het?
De dosis was te laag, maar het werkte wel. Het leek alsof ik uit m'n lichaam werd getrokken, raakte in paniek, totdat ik losliet. Ik zag als ik m'n ogen dichtdeed "iets" pulseren alsof het een hartslag had.
Meer ervaring heb ik niet, omdat het door de politie in beslag is genomen.
pi_113124188
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:36 schreef Manke het volgende:

[..]

De dosis was te laag, maar het werkte wel. Het leek alsof ik uit m'n lichaam werd getrokken, raakte in paniek, totdat ik losliet. Ik zag als ik m'n ogen dichtdeed "iets" pulseren alsof het een hartslag had.
Meer ervaring heb ik niet, omdat het door de politie in beslag is genomen.
De politie hoort de mens te helpen.. Niet te beroven.
Maar klinkt spannend.. En het is heel kort dacht ik, 20 minuten ozfo?
Rustig aan.
pi_113124647
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:12 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik hoor ze dus niet in m'n hoofd, ik hoor ze letterlijk als geluid in m'n linker en sinds kort in m'n rechter oor.
Heb je al eens geprobeerd je gehoor te belemmeren? Dus bijvoorbeeld oordopjes o.i.d. in te doen, en dan te kijken of het geluid van de stemmen ook verandert?
pi_113125377
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:25 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Heb je DMT gebruikt dan?
Ik kan er maar niet (betaalbaar) aankomen, maar op basis van verhalen weet ik er wel het 1 en ander van.

Als je het interessant vind: probeer deze docu te vinden:
pi_113136926
Maar als je denkt dat je van DMT in een andere dimensie komt dan heb je zelf al bewezen dat het gewoon je brein is die je voor de gek houd.
Het is gewoon een stofje dat zorgt dat je brein neurotransmitters aanmaakt en je brein gaat dan een beetje gek doen.
pi_113137379
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 12:00 schreef t4rt4rus het volgende:
Maar als je denkt dat je van DMT in een andere dimensie komt dan heb je zelf al bewezen dat het gewoon je brein is die je voor de gek houd.
Het is gewoon een stofje dat zorgt dat je brein neurotransmitters aanmaakt en je brein gaat dan een beetje gek doen.
Maar het is niet wat je ervaart als je het gebruikt. Je krijgt het besef (of de illusie) dat de werkelijkheid ook alleen maar binnen zijn eigen kader werkelijkheid is..
Aangezien alles een interpretatie is van je hersenen, zoals je zelf zegt, zou je kunnen stellen dat de wereld is wat je ervaart. Dat is een filosofische vraag. Ik heb geen idee of er iets als een geesttelijke wereld is, of een andere dimensie ofzoiets. Alleen dat onze waarneming en ons inzicht net zo beperkt is als de capaciteit van onze hersenen.
pi_113138171
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 12:00 schreef t4rt4rus het volgende:
Maar als je denkt dat je van DMT in een andere dimensie komt dan heb je zelf al bewezen dat het gewoon je brein is die je voor de gek houd.
Het is gewoon een stofje dat zorgt dat je brein neurotransmitters aanmaakt en je brein gaat dan een beetje gek doen.
Oke.
pi_113138362
Als er een andere dimensie is en je kan dat waarnemen als je onderinvloed bent, zo je dat ook gewoon met apparatuur moeten kunnen doen.
Het zelfde geldt voor geesten, als die waarneembaar zijn moet je dat kunnen waarnemen met apparaten.

En als dat kan zijn ze niet supernatuurlijk. Er zijn echte 0 bewijzen voor geesten, met die extra dimensies zijn ze nog mee bezig.
De mens neemt zelf maar 4 dimensies waar (3 ruimte, 1 tijd)
Theoretische natuurkundigen zijn nu bezig met een soort unificatie theorie en daar zijn waarschijnlijk 11 dimensies voor nodig.
pi_113138465
Oke.
pi_113138552
Kan je niks anders zeggen?
pi_113138593
Nee. (shit).
pi_113138638
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 12:41 schreef t4rt4rus het volgende:
Kan je niks anders zeggen?
Ik hoop dat je je beseft dat je met je stelligheid rondom het niet bestaan van geesten elke mogelijkheid tot een open gesprek afsluit.
Ik heb zelf best wel wat ervaring met geesten en paranormale ervaringen, maar ik voel in deze warrige semi-wetenschappelijke discussie weinig behoefte tot delen.
pi_113138834
Dus ik mag niet zeggen dat er geen bewijzen zijn voor geesten maar jij mag wel zeggen dat je ervaring met geesten hebt?

Kom eens met bewijzen.
pi_113139265
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 12:47 schreef t4rt4rus het volgende:
Dus ik mag niet zeggen dat er geen bewijzen zijn voor geesten maar jij mag wel zeggen dat je ervaring met geesten hebt?

Kom eens met bewijzen.
Wat zie jij als je functie in dit subfora? Ik vraag het me echt af, dus een serieuze vraag.
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:08:59 #201
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_113139598
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 12:47 schreef t4rt4rus het volgende:
Dus ik mag niet zeggen dat er geen bewijzen zijn voor geesten maar jij mag wel zeggen dat je ervaring met geesten hebt?

Kom eens met bewijzen.
Voor bewijzen moet je in wetenschap zijn , hier hoeft dat niet hoor :*
Lees anders even de Netiquette van dit forum dan hoeven we niet steeds hetzelfde uit te leggen
Attentie: Netiquette van TRU
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_113139839
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 12:47 schreef t4rt4rus het volgende:
Dus ik mag niet zeggen dat er geen bewijzen zijn voor geesten maar jij mag wel zeggen dat je ervaring met geesten hebt?

Kom eens met bewijzen.
Ja hoor, dat mag je zeggen.. met dingen die niet bestaan of die illusoir zijn kun je ook ervaring hebben. Als je niet wilt aannemen dat ze bestaan wegens gebrek aan bewijs is dat je goed recht.
pi_113140208
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:08 schreef Summers het volgende:

[..]

Voor bewijzen moet je in wetenschap zijn , hier hoeft dat niet hoor :*
Lees anders even de Netiquette van dit forum dan hoeven we niet steeds hetzelfde uit te leggen
Attentie: Netiquette van TRU
Hoe kan je dan een discussie hebben als je het niet eens over bewijzen mag hebben?

Ik ben GOD!
  Moderator woensdag 20 juni 2012 @ 13:26:41 #204
249559 crew  Lavenderr
pi_113140250
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:25 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Hoe kan je dan een discussie hebben als je het niet eens over bewijzen mag hebben?

Ik ben GOD!
Bewijs dat maar eens door een Nederlander de Tour te laten winnen.
pi_113140522
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 12:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat zie jij als je functie in dit subfora? Ik vraag het me echt af, dus een serieuze vraag.
oh niet om jullie van gedachten te veranderen, zou natuurlijk wel mooi zijn. :)

Maar als iemand een persoon, met hallucinaties, wordt geadviseerd naar mediums en duiveluitdrijving te gaan.
Dan is het mijn functie en van andere weldenkende mensen om tegen die persoon in te gaan.

Want dat is volkomen belachelijk en zulke mensen horen niet thuis in Nederland.
pi_113140552
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:25 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Hoe kan je dan een discussie hebben als je het niet eens over bewijzen mag hebben?

Ik ben GOD!
quote:
15s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:20 schreef deVerdeler het volgende:
Vertel je ervaringen hier.

Er wordt gevraagd om ervaringen te delen. We hebben het over zaken die sowieso niet te bewijzen zijn. Dus kunnen we het net zo goed laten. Een discussie van die aard heb je bij voorbaat al gewonnen.
pi_113140684
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bewijs dat maar eens door een Nederlander de Tour te laten winnen.
Tour de France?
Dat heb ik al 2 keer gedaan.
pi_113140709
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

[..]

Er wordt gevraagd om ervaringen te delen. We hebben het over zaken die sowieso niet te bewijzen zijn. Dus kunnen we het net zo goed laten. Een discussie van die aard heb je bij voorbaat al gewonnen.
Waarom zou het niet te bewijzen zijn? Omdat het niet bestaat?
  Moderator woensdag 20 juni 2012 @ 13:41:00 #209
249559 crew  Lavenderr
pi_113140841
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:37 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Tour de France?
Dat heb ik al 2 keer gedaan.
God is een drieeenheid he?
Vader, Zoon en Heilige Geest (on topic :P )
Dus tijd voor die derde keer.
pi_113140853
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:33 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

oh niet om jullie van gedachten te veranderen, zou natuurlijk wel mooi zijn. :)

Maar als iemand een persoon, met hallucinaties, wordt geadviseerd naar mediums en duiveluitdrijving te gaan.
Dan is het mijn functie en van andere weldenkende mensen om tegen die persoon in te gaan.

Want dat is volkomen belachelijk en zulke mensen horen niet thuis in Nederland.
Je bent iemand met een roeping :o

Het is lastig te zeggen wat wijsheid is. Iemand zou natuurlijk nog zieker kunnen worden als hij bevestigd wordt in zijn overtuigingen. Maar iemand die gelooft dat hij werkelik door de duivel bezeten is, kan ook werkelik geloven dat die dan uitgedreven kan worden en zo dus baat hebben bij een dergelijke behandeling door het placebo-effect.

Ik vind het in ieder geval een beetje raar dat jij andere mensen voorschrijft wat ze moeten denken. Hun eigen mening tot absolute waarheid verheffen is juist wat gelovigen vaak gedaan hebben, met als gevolg totaal gebrek aan respect voor andermans mening als minst erge gevolg.
pi_113140986
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:25 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Hoe kan je dan een discussie hebben als je het niet eens over bewijzen mag hebben?

Ik ben GOD!
Noem je dat een discussie? Je komt over als een naar opdringerig mannetje die iedereen wel even zal vertellen hoe het zit, of niet zit. En bij de minste of geringste tegenspraak verstop jij je in de kast van de wetenschap. Niemand zit te wachten op jouw oordeel over iets waar jij geen ervaring mee hebt, noch iets over weet.

En al helemaal niet één of ander snotneus opmerking over hoe het of wel niet zit bij iemand die al jaren bezig is met psychologen, medicijnen etc. En dan zal jij even als puberaal persoon in een zucht uitleggen waar hij wel niet aan leidt.

Bovendien is Nederland van ons allemaal, ik maak zelf wel uit wat ik of niet doe of laat, geloof of aanbid. Daar heeft niemand een hormonaal ventje als jouw bij nodig.
pi_113140991
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:37 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Waarom zou het niet te bewijzen zijn? Omdat het niet bestaat?
Dat is niet belangrijk. Sommige mensen geloven dat wel en willen hun ervaringen uitwisselen. We weten inmiddels dat jij daar niet één van bent.
Maar blijf niet om bewijzen zeuren, die zjn er niet.En dat is ook niet waar TS om vroeg.
pi_113141152
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:44 schreef TPOD het volgende:

[..]

Noem je dat een discussie? Je komt over als een naar opdringerig mannetje die iedereen wel even zal vertellen hoe het zit, of niet zit. En bij de minste of geringste tegenspraak verstop jij je in de kast van de wetenschap. Niemand zit te wachten op jouw oordeel over iets waar jij geen ervaring mee hebt, noch iets over weet.

En al helemaal niet één of ander snotneus opmerking over hoe het of wel niet zit bij iemand die al jaren bezig is met psychologen, medicijnen etc. En dan zal jij even als puberaal persoon in een zucht uitleggen waar hij wel niet aan leidt.

Bovendien is Nederland van ons allemaal, ik maak zelf wel uit wat ik of niet doe of laat, geloof of aanbid. Daar heeft niemand een hormonaal ventje als jouw bij nodig.
_O_ _O_ _O_ ^O^
pi_113141322
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:44 schreef TPOD het volgende:

[..]

Noem je dat een discussie? Je komt over als een naar opdringerig mannetje die iedereen wel even zal vertellen hoe het zit, of niet zit. En bij de minste of geringste tegenspraak verstop jij je in de kast van de wetenschap. Niemand zit te wachten op jouw oordeel over iets waar jij geen ervaring mee hebt, noch iets over weet.

En al helemaal niet één of ander snotneus opmerking over hoe het of wel niet zit bij iemand die al jaren bezig is met psychologen, medicijnen etc. En dan zal jij even als puberaal persoon in een zucht uitleggen waar hij wel niet aan leidt.

Bovendien is Nederland van ons allemaal, ik maak zelf wel uit wat ik of niet doe of laat, geloof of aanbid. Daar heeft niemand een hormonaal ventje als jouw bij nodig.
Ik had het niet beter kunnen zeggen..
pi_113141508
Wow het enige wat jullie kunnen doen is op de man spelen.
Zitten zeiken over wetenschap en als iemand naar bewijzen vraagt maar weer naar de Calimero grijpen.
pi_113141644
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:44 schreef TPOD het volgende:

[..]

Noem je dat een discussie? Je komt over als een naar opdringerig mannetje die iedereen wel even zal vertellen hoe het zit, of niet zit. En bij de minste of geringste tegenspraak verstop jij je in de kast van de wetenschap. Niemand zit te wachten op jouw oordeel over iets waar jij geen ervaring mee hebt, noch iets over weet.
Ik vraag om bewijzen en ik kom zelf wel met een verklaring.
Dat jullie in dingen geloven zonder bewijzen kan ik ook niks aan doen.

En ik verstop mij niet in de kast van de wetenschap.
Jullie verstoppen je in de kast van geloof, de wetenschap is buiten die kast. ;)

quote:
En al helemaal niet één of ander snotneus opmerking over hoe het of wel niet zit bij iemand die al jaren bezig is met psychologen, medicijnen etc. En dan zal jij even als puberaal persoon in een zucht uitleggen waar hij wel niet aan leidt.
Ik heb nooit gezegd waar die persoon aan leid.

Wel heb ik gezegd dat het ernstig is dat er zieke mensen zijn, zoals jij, die duiveluitdrijving adviseren.

quote:
Bovendien is Nederland van ons allemaal, ik maak zelf wel uit wat ik of niet doe of laat, geloof of aanbid. Daar heeft niemand een hormonaal ventje als jouw bij nodig.
Oh bestaan hormonen wel? Ik dacht altijd dat dat door kabouters in mijn hoofd kwam.
pi_113141661
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:58 schreef t4rt4rus het volgende:
Wow het enige wat jullie kunnen doen is op de man spelen.
Zitten zeiken over wetenschap en als iemand naar bewijzen vraagt maar weer naar de Calimero grijpen.
Sommigen trappen er helaas elke keer weer in ja. Zie het als een les ;)
Maar types die elke keer over "bewijs" beginnen die heb ik in mijn langdurige fokleven al heel vaak voorbij zien komen op Fok. Koppijn heb ik er van gehad, vreselijk ruzie gehad hier.

Op een dag komt het besef dat het niet werkt. Dat je iemand die bewijs wil dat nooit kan geven.
Het bewijs voor jezelf komt met de ervaring. Het moment dat je het zelf ervaart en dat dingen zo klip en klaar voor je worden dat je ook begrijpt dat het met wetenschap nooit bewezen gaat worden.
Bewijs willen vinden is een zinloze zoektocht en verspilling.
Ervaar, leef, vertrouw op je eigen bevindingen.

Dan kan het gebeuren dat je iemand tegen komt die blijft drammen over bewijs, en dat je dan zegt "oké".
pi_113141782
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:02 schreef lezzer het volgende:
Bewijs willen vinden is een zinloze zoektocht en verspilling.
Ervaar, leef, vertrouw op je eigen bevindingen.
Gelukkig denken de mensen hier op de universiteit daar anders over.

En wees blij anders zat jij nu niet achter je computertje, kon je niet naar een arts, etc.
Oké je kon nog naar een priester/dominee/shamaan die je met een gebed beter kan maken. :')
pi_113141858
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:05 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Gelukkig denken de mensen hier op de universiteit daar anders over.

En wees blij anders zat jij nu niet achter je computertje, kon je niet naar een arts, etc.
Oké je kon nog naar een priester/dominee/shamaan die je met een gebed beter kan maken. :')
Ik zeg altijd maar zo "je kunt niet weten wat iemands achtergrond is zonder dat je 'm kent".

Ik herken een patroon hier. Ben je een kloon? ;)
pi_113141900
Ik zal het even herformuleren, in de context lezen is voor sommigen wat lastig.

Bewijs willen vinden voor het bestaan van geesten is een zinloze zoektocht en verspilling.
Ervaar, leef, vertrouw op je eigen bevindingen
  woensdag 20 juni 2012 @ 14:09:12 #221
8372 Bastard
Persona non grata
pi_113141926
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:07 schreef lezzer het volgende:

[..]


Ik herken een patroon hier. Ben je een kloon? ;)
Welnee, zo steken veel mensen gewoon in elkaar.
The truth was in here.
pi_113141940
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:09 schreef Bastard het volgende:

[..]

Welnee, zo steken veel mensen gewoon in elkaar.
op wel deel reageer je nou?
Oh, dus je weet wel over wie ik het heb? ;)
pi_113141994
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:05 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Gelukkig denken de mensen hier op de universiteit daar anders over.

En wees blij anders zat jij nu niet achter je computertje, kon je niet naar een arts, etc.
Oké je kon nog naar een priester/dominee/shamaan die je met een gebed beter kan maken. :')
Al de tweede keer dat je even wil laten weten dat je op de universiteit zit. Is dat nou zo belangrijk voor je? Tegenwoordig zitten er overigens meer droeftoeters op een uni dan bij de gemiddelde HBO. Arrogante blaaskaakjes zijn het, en jij lijkt (!) er een prototype van te zijn..
pi_113142021
Doe eens niet zo lelijk over mensen op de universiteit }:|
Ik zat er ook ooit :D
pi_113142034
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:11 schreef lezzer het volgende:
Doe eens niet zo lelijk over mensen op de universiteit }:|
Ik zat er ook ooit :D
Ooit, dus vroeger, toen het nog wat betekende :P
pi_113142042
Nee er is geen kopie van mij, ik ben origineel.
pi_113142092
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:10 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Al de tweede keer dat je even wil laten weten dat je op de universiteit zit. Is dat nou zo belangrijk voor je? Tegenwoordig zitten er overigens meer droeftoeters op een uni dan bij de gemiddelde HBO. Arrogante blaaskaakjes zijn het, en jij lijkt (!) er een prototype van te zijn..
Eng hè universiteiten?
medicijnen, computers en andere wetenschappelijke shit
pi_113142099
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:12 schreef t4rt4rus het volgende:
Nee er is geen kopie van mij, ik ben origineel.
^O^
pi_113142152
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:13 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Eng hè universiteiten?
medicijnen, computers en andere wetenschappelijke shit
Ik weet niet wat je hier mee probeert te bereiken maar het komt niet over alsof je echt een duidelijk beeld van deze materie hebt.
En ik voel me ook niet geroepen om je daarmee te helpen.

:W
pi_113142193
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:15 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je hier mee probeert te bereiken maar het komt niet over alsof je echt een duidelijk beeld van deze materie hebt.
En ik voel me ook niet geroepen om je daarmee te helpen.

:W
oh vraag maar aan Scrummie, die probeert universiteiten af te kraken omdat ze daar nadenken.
pi_113142253
oké ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113142339
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:13 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Eng hè universiteiten?
medicijnen, computers en andere wetenschappelijke shit
Nee hoor,
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:16 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

oh vraag maar aan Scrummie, die probeert universiteiten af te kraken omdat ze daar nadenken.
Als je leugens gaat rond bazuinen, doe dat even ergens anders. Ik heb nooit gezegd wat jij nu zegt. Ik constateer wat, en ik vind nadenken helemaal niet eng, ik vind universiteiten ook niet eng, alles behalve. Uitstekend werk word daar verricht, vooral in Enschede en Delft, tenminste, die komen er vaak mee in het nieuws. Niets dan lof.
pi_113142342
Heb je bewijzen voor trollen? Ik heb ze niet.

Moeilijk hè om met rede te praten?
Ik heb het hier wel gezien, valt hier toch niet te praten.
pi_113142361
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:19 schreef t4rt4rus het volgende:
Heb je bewijzen voor trollen? Ik heb ze niet.

Moeilijk hè om met rede te praten?
Ik heb het hier wel gezien, valt hier toch niet te praten.
Opgerot staat netjes. Eindelijk.
pi_113142373
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:19 schreef Scrummie het volgende:
ik vind universiteiten ook niet eng, alles behalve. Uitstekend werk word daar verricht, vooral in Enschede en Delft, tenminste, die komen er vaak mee in het nieuws. Niets dan lof.
Dank u. :)
pi_113142386
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Opgerot staat netjes. Eindelijk.
Ach nog steeds zo praten?
Ik vind je wel zielig Scrummie.
pi_113142426
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:20 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Ach nog steeds zo praten?
Ik vind je wel zielig Scrummie.
Fijn voor je. Hou je je nu aan je woord? Ik kan het wetenschappelijk bewijzen namelijk dat je net heb gezegd dat je het hier voor gezien houd.
  Moderator woensdag 20 juni 2012 @ 14:21:40 #238
249559 crew  Lavenderr
pi_113142427
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Opgerot staat netjes. Eindelijk.
Nou, dat is ook niet echt vriendelijk.
pi_113143154
Led en mediaconsument all over again :')
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:18:47 #240
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_113147746
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:02 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ervaar, leef, vertrouw op je eigen bevindingen.

Zo is het maar net :)
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:24:26 #241
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_113148032
Graag weer ontopic over geesten en demonen ... ^O^
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 20 juni 2012 @ 17:06:41 #242
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_113149915
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je bent iemand met een roeping :o

Het is lastig te zeggen wat wijsheid is. Iemand zou natuurlijk nog zieker kunnen worden als hij bevestigd wordt in zijn overtuigingen. Maar iemand die gelooft dat hij werkelik door de duivel bezeten is, kan ook werkelik geloven dat die dan uitgedreven kan worden en zo dus baat hebben bij een dergelijke behandeling door het placebo-effect.
Of ze gaan dood: http://whatstheharm.net/exorcisms.html
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_113150918
ja dat kan ook.. Maar ja, er gaan wel vaker mensen dood. Ook weleens als ze regulier worden behandeld.
(ik kan de link niet openen op mijn mobiel, kennelijk..dus ik weet niet wat er in je voorbeeld gebeurd is.)
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:00:05 #244
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_113152215
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 17:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ja dat kan ook.. Maar ja, er gaan wel vaker mensen dood. Ook weleens als ze regulier worden behandeld.
(ik kan de link niet openen op mijn mobiel, kennelijk..dus ik weet niet wat er in je voorbeeld gebeurd is.)
Een vaak gehoorde/gelezen opmerking is "what's the harm in believing in phenomenon X". De website (whatstheharm.net) verzamelt verhalen van mensen die overlijden, gewond raken of financieel lijden doordat mensen in onbewijsbare/onbewezen zaken geloofden; de link brengt je gelijk bij een lijst met verhalen over exorcisme waarbij er veel mensen (opvallend veel kinderen) overlijden/gewond zijn geraakt.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_113152366
Denk persoonlijk ook niet dat DMT daadwerkelijk voor uittreding zorgt. Het zal ongetwijfeld een interessante trip zijn, een die mij ook wel interesseert, maar waarschijnlijk niet meer dan een trip door de eigen gedachten wereld zoals deze zich ook voordoet tijdens het dromen. De simpele opbouw van het DMT molecuul, die tevens een basis vormt voor stoffen die dagelijks geconsumeerd worden of in het lichaam voorkomen, is wel enigszins interessant.

Betreft geesten, zijn er ook andere interessante theorieën. Wat ik zelf wel een plausibele verklaring vind, is dat het brein in staat is de herinneringen/gedachten van een overleden persoon, voorgaand opgeslagen in diegene zijn eigen brein (die vrijkomen tijdens het overlijden of in ieder geval in een periode na het sterven van het lichaam, maar net als elke vorm van materie/energie op een bepaalde wijze blijven bestaan volgens de wet van behoud), kan ontvangen. Deze opgevangen deeltjes worden in het brein geïnterpreteerd, zoals een TV of radio dat ook doet met signalen die vervolgens omgezet worden naar beeld/geluid en bij de mens dus mogelijk in elke vorm van de 5 zintuigen waarover men beschikt. Op dit moment is het helaas nog niet geheel duidelijk wat een herinnering feitelijk is. (denkend aan een vorm van energie)
Extra interessant is natuurlijk de intensiteit van een herinnering. Logischerwijs zou je verwachten dat een intense herinnering een sterker signaal afgeeft, mits een herinnering daadwerkelijk in de vorm van een energiedeeltje wordt opgeslagen. Beweerde ''ghost sightings'' worden immers meestal gedaan van in het verleden getraumatiseerde (voornamelijk plaatsgevonden vlak voor de dood zelf) personen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cockwhale op 20-06-2012 18:08:54 ]
pi_113155589
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:00 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Een vaak gehoorde/gelezen opmerking is "what's the harm in believing in phenomenon X". De website (whatstheharm.net) verzamelt verhalen van mensen die overlijden, gewond raken of financieel lijden doordat mensen in onbewijsbare/onbewezen zaken geloofden; de link brengt je gelijk bij een lijst met verhalen over exorcisme waarbij er veel mensen (opvallend veel kinderen) overlijden/gewond zijn geraakt.
Dat is natuurlijk heel ernstig! Kwakzalverij is sowieso een kwalijke zaak..
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:09:08 #247
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_113157637
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat is natuurlijk heel ernstig! Kwakzalverij is sowieso een kwalijke zaak..
Mja, de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen :P

... anderzijds, waar ligt de grens ?
Het "placebo effect" (oftewel het geloof in de behandeling ! ) is hier van toepassing. Sommigen hebben er dus werkelijk baad bij. Puur door hun eigen mindset dan wel, maar of je iemand nu een niet werkend pilletje geeft of één of ander vaag elixer ... what's the difference ?

De eventuele achterliggende gedachte (moedwillige oplichting, of goed bedoelde miskleun) is veel interessanter (en kwalijker in geval van moedwil) maar evengoed lastig te bepalen.

Iemand die ondeugdelijke apparatuur verkoopt, zoals veel namaak "merk" artikelen b.v., is evengoed een "kwakzalver" ... maar dan vind men het wel normaal dat je er zelf een beetje om vraagt ...

Waarom zou dat met medicijnen anders zijn ?

Toch vooral een kwestie van eigen verantwoordelijkheid & kennis (voorlichting e.d.)
((Kleine) Kinderen uitgesloten uiteraard, dan kijken we (ik iig) boos naar de ouders :P )
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_113158197
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:09 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Mja, de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen :P

... anderzijds, waar ligt de grens ?
Het "placebo effect" (oftewel het geloof in de behandeling ! ) is hier van toepassing. Sommigen hebben er dus werkelijk baad bij. Puur door hun eigen mindset dan wel, maar of je iemand nu een niet werkend pilletje geeft of één of ander vaag elixer ... what's the difference ?

De eventuele achterliggende gedachte (moedwillige oplichting, of goed bedoelde miskleun) is veel interessanter (en kwalijker in geval van moedwil) maar evengoed lastig te bepalen.

Iemand die ondeugdelijke apparatuur verkoopt, zoals veel namaak "merk" artikelen b.v., is evengoed een "kwakzalver" ... maar dan vind men het wel normaal dat je er zelf een beetje om vraagt ...

Waarom zou dat met medicijnen anders zijn ?

Toch vooral een kwestie van eigen verantwoordelijkheid & kennis (voorlichting e.d.)
((Kleine) Kinderen uitgesloten uiteraard, dan kijken we (ik iig) boos naar de ouders :P )
Op die site worden ook de excessen breed uitgemeten. Ik twijfel er niet aan dat mensen baat kunnen hebben bij de behandeling door een sjamaan, een geestelijke, whatever..

Ik definieer kwakzalverij als gepruts door mensen die niet weten wat ze doen of erger nog: mensen bewust in gevaar brengen voor eigen gewin.
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:32:09 #249
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_113158656
Bewijs.
Ik zocht ook (zelf) naar bewijs voor het bestaan van geesten, heb het gevonden, en hoe, m'n hele wereld stond op z'n kop, en niks is veranderd sinds dat moment.

Ook wel grappig: ik kreeg te horen van een demoon "Je gaat branden in de hel" ik "geloof ik niet" hij "kom je wel achter rrrrrotjong", dat kan gewoon geen hallucinatie zijn, hij klonk als een oude vent met ruige stem.
Als ik dat nu vertel tegen die anderen zeggen ze tegen hem "GVD heb je dat gezegd?"
Die hele onzin begon na het spelen met bandstemmen, kan ook geen toeval zijn.

Mijn enige en laatste bewijs zit in die opnames die ik eerder plaatste, klootzak.mp3 en "wat roept ie.mp3" zijn het meest duidelijk, de rest is alleen te horen als je goed luistert, ik hoor ze direct.
pi_113159005
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:32 schreef Manke het volgende:
Bewijs.
Ik zocht ook (zelf) naar bewijs voor het bestaan van geesten, heb het gevonden, en hoe, m'n hele wereld stond op z'n kop, en niks is veranderd sinds dat moment.

Ook wel grappig: ik kreeg te horen van een demoon "Je gaat branden in de hel" ik "geloof ik niet" hij "kom je wel achter rrrrrotjong", dat kan gewoon geen hallucinatie zijn, hij klonk als een oude vent met ruige stem.
Als ik dat nu vertel tegen die anderen zeggen ze tegen hem "GVD heb je dat gezegd?"
Die hele onzin begon na het spelen met bandstemmen, kan ook geen toeval zijn.

Mijn enige en laatste bewijs zit in die opnames die ik eerder plaatste, klootzak.mp3 en "wat roept ie.mp3" zijn het meest duidelijk, de rest is alleen te horen als je goed luistert, ik hoor ze direct.
Hoe overtuigenend ook, een ervaring is niet meer dan een ervaring. Daarom denk ik niet dat het handig is om door te gaan op keiharde bewijsvoering. Dat is echt zinloos.

Als je andere mensen die stemmen kon laten horen, dan pas is het iets dat zich aantoonbaar niet alleen in je eigen hoofd afspeelt.
Maar ja, dat is niet het geval, dus laten we ons beperken tot de ervaringen, die voor degene die ze heeft natuurlijk echt zijn en daarom ook serieus moeten worden genomen.
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:55:44 #251
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_113159742
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:00 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Een vaak gehoorde/gelezen opmerking is "what's the harm in believing in phenomenon X". De website (whatstheharm.net) verzamelt verhalen van mensen die overlijden, gewond raken of financieel lijden doordat mensen in onbewijsbare/onbewezen zaken geloofden; de link brengt je gelijk bij een lijst met verhalen over exorcisme waarbij er veel mensen (opvallend veel kinderen) overlijden/gewond zijn geraakt.
Per jaar overlijden iets van 3000 mensen door medische fouten , het ligt niet aan het geloof in een richting , overal waar mensen zijn worden fouten gemaakt of zijn er geen serieuze mensen of denken alleen aan geld of sporen gewoon niet .

[ Bericht 1% gewijzigd door Summers op 20-06-2012 21:01:42 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_113161452
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:03 schreef Cockwhale het volgende:
Denk persoonlijk ook niet dat DMT daadwerkelijk voor uittreding zorgt. Het zal ongetwijfeld een interessante trip zijn, een die mij ook wel interesseert, maar waarschijnlijk niet meer dan een trip door de eigen gedachten wereld zoals deze zich ook voordoet tijdens het dromen. De simpele opbouw van het DMT molecuul, die tevens een basis vormt voor stoffen die dagelijks geconsumeerd worden of in het lichaam voorkomen, is wel enigszins interessant.

Betreft geesten, zijn er ook andere interessante theorieën. Wat ik zelf wel een plausibele verklaring vind, is dat het brein in staat is de herinneringen/gedachten van een overleden persoon, voorgaand opgeslagen in diegene zijn eigen brein (die vrijkomen tijdens het overlijden of in ieder geval in een periode na het sterven van het lichaam, maar net als elke vorm van materie/energie op een bepaalde wijze blijven bestaan volgens de wet van behoud), kan ontvangen. Deze opgevangen deeltjes worden in het brein geïnterpreteerd, zoals een TV of radio dat ook doet met signalen die vervolgens omgezet worden naar beeld/geluid en bij de mens dus mogelijk in elke vorm van de 5 zintuigen waarover men beschikt. Op dit moment is het helaas nog niet geheel duidelijk wat een herinnering feitelijk is. (denkend aan een vorm van energie)
Extra interessant is natuurlijk de intensiteit van een herinnering. Logischerwijs zou je verwachten dat een intense herinnering een sterker signaal afgeeft, mits een herinnering daadwerkelijk in de vorm van een energiedeeltje wordt opgeslagen. Beweerde ''ghost sightings'' worden immers meestal gedaan van in het verleden getraumatiseerde (voornamelijk plaatsgevonden vlak voor de dood zelf) personen.
Een sterke theorie, geheugen is bij mijn weten gewoon een aaneenkoppeling van geladen neurotransmitters. De hersenen werken op elektrische signalen, en dat deze "draadloos" zijn is helemaal niet vergezocht. Sterker nog, er zijn veel interessante onderzoeken geweest naar telepathie die wel degelijk lieten zien dat de testpersonen die in één ruimte waren met een persoon die afbeeldingen kregen te zien meer afbeeldingen goed konden raden dan mensen die dat niet zaten. Echter komt er altijd nog het fenomeen kans om de hoek kijken, en is een dergelijk onderzoek niet een keiharde fundatie voor een wetenschappelijke theorie.

Maar het is niet vergezocht dat gedachtes, of andere hersenactiviteiten, kunnen worden opgepikt door andere mensen. Een leuke praktische methode is het volgende.

Voor de mensen met een auto met centrale deurvergrendeling op afstand, loop zover van de auto af tot de auto niet meer reageert op de knoppen op de sleutel. Loop een stukje verder weg, de auto zal nu niet meer van het slot gaan. Houd de sleutel tegen je hoofd(ergens tegen je slaap) en voíla, de auto gaat weer van het slot. Door de afstandsbediening tegen je hoofd te houden vergroot je de radius.
  woensdag 20 juni 2012 @ 21:39:18 #253
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_113162174
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Op die site worden ook de excessen breed uitgemeten. Ik twijfel er niet aan dat mensen baat kunnen hebben bij de behandeling door een sjamaan, een geestelijke, whatever..
Of niet, maar uiteindelijk boeit dat niet. Men kiest ZELF voor die behandeling. Eigen schuld als het niet werkt. Een kwakzalver en/of oplichter is niets meer dan een goede verkoper ( == onbetrouwbare oplichter :P Die z'n "producten aanprijst" als ware een appel gelijk een klomp goud)

Het is uiteraard niet ethisch en een kwalijke zaak om zo te handelen, maar het is uiteindelijk de eigen verantwoordelijkheid van de "klant", om op te blijven letten en achter je keuzes te staan.
Dus ook niet achteraf naar de kwakzalver wijzen. Er wijzen dan, terecht, nog altijd 3 vingers naar je zelf :P

quote:
Ik definieer kwakzalverij als gepruts door mensen die niet weten wat ze doen of erger nog: mensen bewust in gevaar brengen voor eigen gewin.
Ja, ik ook. Overigens ook mensen die denken het wel te weten en mensen die het zouden moeten weten. :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_113162745
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:39 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Of niet, maar uiteindelijk boeit dat niet. Men kiest ZELF voor die behandeling. Eigen schuld als het niet werkt. Een kwakzalver en/of oplichter is niets meer dan een goede verkoper ( == onbetrouwbare oplichter :P Die z'n "producten aanprijst" als ware een appel gelijk een klomp goud)

Het is uiteraard niet ethisch en een kwalijke zaak om zo te handelen, maar het is uiteindelijk de eigen verantwoordelijkheid van de "klant", om op te blijven letten en achter je keuzes te staan.
Dus ook niet achteraf naar de kwakzalver wijzen. Er wijzen dan, terecht, nog altijd 3 vingers naar je zelf :P

[..]

Ja, ik ook. Overigens ook mensen die denken het wel te weten en mensen die het zouden moeten weten. :P
Wat ik erg vind, is dat mensen, kinderen vaak nog, komen te overlijden als gevolg van belachelijke stupiditeiten, volgens die site althans.. Een klein kind doodslaan, vergif laten drinken, whatever. Dat is geen exorcisme meer, maar wrede mishandeling met de dood tot gevolg.
pi_113175606
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat ik erg vind, is dat mensen, kinderen vaak nog, komen te overlijden als gevolg van belachelijke stupiditeiten, volgens die site althans.. Een klein kind doodslaan, vergif laten drinken, whatever. Dat is geen exorcisme meer, maar wrede mishandeling met de dood tot gevolg.
Probleem is wel dat zij daadwerkelijk geloofden in demonen/geesten. Zeg eens eerlijk, had jij deze mensen niet liever naar een psycholoog/psychiater zien gaan en desnoods medicijnen zien gebruiken? (Medicijn gebruik voor psychische klachten wordt overigens vaak gezien als een zwakte, iets waar je je voor moet schamen of als iets wat de geest doet afsterven. Niet is minder waar. Het kan immers een onevenwichtig balans van essentiële stofjes in het lichaam herstellen, naar mijn mening de oorzaak van vele psychische aandoeningen die vaak genetisch bepaald zijn)

Het is een beetje slap om alleen de slechte verhalen af te doen als psychische stoornissen/waanbeelden, maar alle goede/neutrale verhalen daar in tegen te interpreteren als daadwerkelijk contact met geesten/demonen.
pi_113175613
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:26 schreef TPOD het volgende:

[..]

Een sterke theorie, geheugen is bij mijn weten gewoon een aaneenkoppeling van geladen neurotransmitters. De hersenen werken op elektrische signalen, en dat deze "draadloos" zijn is helemaal niet vergezocht. Sterker nog, er zijn veel interessante onderzoeken geweest naar telepathie die wel degelijk lieten zien dat de testpersonen die in één ruimte waren met een persoon die afbeeldingen kregen te zien meer afbeeldingen goed konden raden dan mensen die dat niet zaten. Echter komt er altijd nog het fenomeen kans om de hoek kijken, en is een dergelijk onderzoek niet een keiharde fundatie voor een wetenschappelijke theorie.

Maar het is niet vergezocht dat gedachtes, of andere hersenactiviteiten, kunnen worden opgepikt door andere mensen.
Ik weet overigens niet of de theorie buiten mij om in verband is gebracht met geestverschijningen, maar ik neem aan van wel, ondanks dat ik het voor mijzelf - zelf gevormd heb en niet gekopieerd van een website/boek.
pi_113175676
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 05:39 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Probleem is wel dat zij daadwerkelijk geloofden in demonen/geesten.
Jij vindt dat mensen niet zelf verantwoordelijkheid dragen?
pi_113179001
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 05:42 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik weet overigens niet of de theorie buiten mij om in verband is gebracht met geestverschijningen, maar ik neem aan van wel, ondanks dat ik het voor mijzelf - zelf gevormd heb en niet gekopieerd van een website/boek.
Deze theorie is in wetenschappelijke kringen alleen gebruikt voor het fenomeen telepathie. Veel wetenschappers denken dat dat de oorzaak is van vele "geestesverschijningen".
pi_113179105
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 06:15 schreef lezzer het volgende:

[..]

Jij vindt dat mensen niet zelf verantwoordelijkheid dragen?
Moeilijk verhaal, het feit dat de ouders gelovig zijn en hun zieke kind willen laten genezen door een priester/shamaan o.i.d. is een vrije keuze. Dat deze vervolgens de kinderen dood slaat, of een watervergiftiging geeft of gif laat drinken kan ik niet begrijpen.... Wat is er gebeurt met de ouderwetse exorcisme zoals in films :P, met een bijbel, weiwater en een kruis? :)
pi_113179267
Jeumig, er is wel een verschil tussen zelf een keuze maken voor iets en iemand opzettelijk letsel toebrengen hè :{
pi_113180439
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 05:39 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Probleem is wel dat zij daadwerkelijk geloofden in demonen/geesten. Zeg eens eerlijk, had jij deze mensen niet liever naar een psycholoog/psychiater zien gaan en desnoods medicijnen zien gebruiken? (Medicijn gebruik voor psychische klachten wordt overigens vaak gezien als een zwakte, iets waar je je voor moet schamen of als iets wat de geest doet afsterven. Niet is minder waar. Het kan immers een onevenwichtig balans van essentiële stofjes in het lichaam herstellen, naar mijn mening de oorzaak van vele psychische aandoeningen die vaak genetisch bepaald zijn)

Het is een beetje slap om alleen de slechte verhalen af te doen als psychische stoornissen/waanbeelden, maar alle goede/neutrale verhalen daar in tegen te interpreteren als daadwerkelijk contact met geesten/demonen.
Met je eerste bewering ben ik het niet eens. Het probleem is de absurde mishandeling. Niet hun geloof. Ik zie ze net zo graag naar de psycholoog gaan en medicijnen gebruiken. Maar als het geloof in geesten, en dus ook in de uitdrijving daarvan helpt, of in ieder geval verlichting geeft en/of een gevoel van veiligheid, waarom zou dat dan verkeerd zijn?

Ik begrijp niet wat je bedoelt met dat ik alle slechte verhalen als stoornissen af zou doen. Ik heb ook nooit iets beweerd over daadwerkelijk contact met demonen oid.
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:14:13 #262
8372 Bastard
Persona non grata
pi_113180680
Lastig vraagstuk en doet mij denken aan Jomanda/Millecam en daarin ben ik toch ook voor eigen verantwoording. Maw niet de fout van Jomanda dat Millecam geen reguliere zorg nam.
Maar ok, dan heb je reguliere zorg, denk je dat je dan veilig bent? Ook daar overlijden mensen door inschattingsfouten, verkeerde of te lange behandelingen, ook kinderen!
The truth was in here.
pi_113181384
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Met je eerste bewering ben ik het niet eens. Het probleem is de absurde mishandeling. Niet hun geloof. Ik zie ze net zo graag naar de psycholoog gaan en medicijnen gebruiken. Maar als het geloof in geesten, en dus ook in de uitdrijving daarvan helpt, of in ieder geval verlichting geeft en/of een gevoel van veiligheid, waarom zou dat dan verkeerd zijn?

Ik begrijp niet wat je bedoelt met dat ik alle slechte verhalen als stoornissen af zou doen. Ik heb ook nooit iets beweerd over daadwerkelijk contact met demonen oid.
Ik denk dat als de persoon gelooft dat een uitdrijving hem helpt, ongeacht het wel of niet bestaan van geesten/demonen, deze uitdrijving ook echt gaat helpen. Het "placebo" effect dus. En DAT is al voldoende om de persoon in kwestie naar een exorcist te laten gaan.

Medicijnen etc. is ook allemaal geen wondermiddel. Het onderdrukt vaak alleen maar de hersenen en kent vaak vele ongewenste neveneffecten. Verslaving, vermoeidheid, gemoeds veranderingen, nier/lever schade etc. etc.

Je doet voorkomen alsof medicijnen, en dan met name voor psychologische aandoeningen, wondermiddelen zijn. Dat zijn ze absoluut niet.
pi_113183373
Ik doe het niet overkomen als een wondermiddel, maar alleen al uit de reacties hier, maar ook in de ''buitenwereld'' rust er een grote schaamte (als zwakte) op het medicijngebruik en er worden veel onwaarheden over verspreid. Er zijn minstens zoveel mensen die er baat bij hebben zonder deze neveneffecten, met name bij een genetisch geërfd onbalans.
pi_113183450
Vind het overigens jammer dat er verder niemand ingaat op andere theorieen betreft het fenomeen ''geesten'', er zelf mee komen of er over discussiëren.
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 12:30:47 #266
249559 crew  Lavenderr
pi_113183570
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:25 schreef Cockwhale het volgende:
Ik doe het niet overkomen als een wondermiddel, maar alleen al uit de reacties hier, maar ook in de ''buitenwereld'' rust er een grote schaamte (als zwakte) op het medicijngebruik en er worden veel onwaarheden over verspreid. Er zijn minstens zoveel mensen die er baat bij hebben zonder deze neveneffecten, met name bij een genetisch geërfd onbalans.
Dat is zeker zo.
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 12:33:41 #267
249559 crew  Lavenderr
pi_113183662
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:27 schreef Cockwhale het volgende:
Vind het overigens jammer dat er verder niemand ingaat op andere theorieen betreft het fenomeen ''geesten'', er zelf mee komen of er over discussiëren.
Geesten is voor mij ook een onbekend gebied, dus kan er niet over discussieren.
pi_113183706
en degenen die er wel bekend mee zijn willen er denk ik niet over discussiëren ;)
pi_113183890
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:27 schreef Cockwhale het volgende:
Vind het overigens jammer dat er verder niemand ingaat op andere theorieen betreft het fenomeen ''geesten'', er zelf mee komen of er over discussiëren.
Tja, er lijken maar 2 kampen te zijn...
pi_113184045
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:35 schreef lezzer het volgende:
en degenen die er wel bekend mee zijn willen er denk ik niet over discussiëren ;)
Dat vind ik nogal slap. Waarom zou je je compleet willen focussen op een interpretatie? Angst voor de dood? Doet me een beetje denken aan sommige Christenen die per definitie niets te maken willen hebben met evolutietheorie, klaarblijkelijk puur uit angst voor het verlies van hun geloof in God.
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:52:18 #271
8372 Bastard
Persona non grata
pi_113184418
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:35 schreef lezzer het volgende:
en degenen die er wel bekend mee zijn willen er denk ik niet over discussiëren ;)
Er is geen discussie nodig wat mij betreft. Zoals jij heb ik ook voldoende houvast en overtuiging gekregen. Ik hoef wat dat betreft niet in discussie verwikkelt te raken, maar hoop met heel mn hart dat iedereen deze overtuiging mag gaan krijgen.
Aan iedereen: vraag eens in jezelf, of hardop "Geef mij een teken wat mij vertrouwen zal geven in het bestaan van een geestenwereld" .
De uitkomst is voor iedereen verschillend, ik zal niet verklappen wat mij die dag overkwam. ;)
The truth was in here.
pi_113184641
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:43 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dat vind ik nogal slap.
Dat mag, maar ik zit er eigenlijk niks mee.
Bastard legt dat in de post hierboven heel mooi uit waarom.

Je maakt een vergelijking met Chrisenen, maar zo werkt het voor mij in ieder geval toch niet.
Christen leven naar wat een ander ze voorgeschreven heeft. Ik leef naar wat ik zelf ervaren heb. Door die ervaringen ben ik er eigenlijk pas over gaan lezen. Doordat mijn angst weg ging, kreeg ik meer ervaringen.
pi_113184715
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:27 schreef Cockwhale het volgende:
Vind het overigens jammer dat er verder niemand ingaat op andere theorieen betreft het fenomeen ''geesten'', er zelf mee komen of er over discussiëren.
Het fenomeen geesten is ook moeilijk over te discussiëren. Je hebt mensen die erin geloven, je hebt mensen die er niet in geloven en je hebt mensen die ertussen zweven. De eerste groep heeft vaak iets meegemaakt wat niet te verklaren valt, de tweede groep heeft nooit iets meegemaakt, en de derde groep houdt alle opties open en hebben wellicht wel eens iets aparts meegemaakt.

Hoe is hierover een discussie te vormen? De mensen die er niet in geloven, die weigeren pertinent ook maar iets te geloven en doen alles af als onzin, wanneer dat een ervaring betreft van iemand, heb je meteen heibel. Mensen houden er niet van om voor dwaas o.i.d. uit te worden gemaakt of de les te worden gelezen over iets waarvan de andere persoon totaal geen kennis heeft. Maar ook voor de mensen die er wel in geloven, en dus meestal iets hebben meegemaakt, is het moeilijk om over te praten. Want is de geestenwereld niet per definitie iets wat niet te verklaren is? Het enigste waar je zou over kunnen discussiëren is de toedracht van een voorval. Hoe zou het wellicht wel te verklaren zijn? Maar de getuigen hebben dat zelf allang gezocht en zitten daar dus niet op te wachten.
pi_113185517
Eigenlijk klopt het wel wat je zegt TOPD. Het is ook moeilijk om over te discussiëren, vooral omdat het niet iets tastbaars is. Je kan niet zeggen 'hier, een geest'. Nee, het is altijd iets op het eerste gezicht onverklaarbaar. Ga je het verklaren, worden er altijd eerst dingen uitgesloten. Als het niet te verklaren valt op een tastbare wijze, word vaak naar het paranormale gewezen.

Enige vorm van discussie is door samen iets te proberen verklaren, dus een situatie pakken, die gefilmd is bijvoorbeeld, en uit gaan zoeken wat het kan zijn, vanuit de kant van de sceptische mens, en vanuit de kant van de 'believer'. Af gaan strepen en samen tot een conclusie komen. Maar goed, dat lijkt me niet echt een haalbare optie met de verschillende users ;)
pi_113186319
Punt is alleen, dat als je geesten ziet of waarneemt, je niet iets gaat proberen te verklaren, maar dat je weet wat het is. Dat is het hele "issue" in de bewijsvoering.
De waarnemer weet wat het is.
pi_113186857
Sceptisch zijn is goed. Heel goed zelfs vind ik. Maar op moment dat je anderen belachelijk gaat maken omdat zij iets paranormaals hebben gezien, ben je in mijn ogen slecht bezig.

Als je een geest ziet of hoort, dan zie je of hoor je er gewoon één. Er zijn zoveel dingen die wij mensen nog niet begrijpen of kennen of kunnen verklaren. Dat heeft verschillende redenen...waaronder ons gebrek aan zintuigen. En de zintuigen die we wel hebben zijn beperkt.
youtube --> iamclanhq :')
pi_113187032
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:38 schreef lezzer het volgende:
Punt is alleen, dat als je geesten ziet of waarneemt, je niet iets gaat proberen te verklaren, maar dat je weet wat het is. Dat is het hele "issue" in de bewijsvoering.
De waarnemer weet wat het is.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:51 schreef deVerdeler het volgende:
Als je een geest ziet of hoort, dan zie je of hoor je er gewoon één. Er zijn zoveel dingen die wij mensen nog niet begrijpen of kennen of kunnen verklaren. Dat heeft verschillende redenen...waaronder ons gebrek aan zintuigen. En de zintuigen die we wel hebben zijn beperkt.
Vergelijk de laatste zin eens met de rest die jullie zeggen?
pi_113187187
Wie is "jullie"?
Niet doen hè, iedereen op één hoop gooien ;)
pi_113187873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:25 schreef t4rt4rus het volgende:
Mensen die drugs gebruiken nemen deze dingen inderdaad vaker waar.
Drugs zijn niet de schuld van de illusies maar stimuleren deze wel.

Zelf heb ik nog nooit drugs gebruikt en ik heb nooit illusies.
oké oké, ik droom wel eens.

Maar je hersenen kunnen een leuk spelletje spelen als je onder invloed bent, maar ook als je vermoeid bent.
Dan zijn het waanbeelden? Ik denk niet dat drugs je openheid naar geesten open maakt? Zou misschien met hasj oid wel kunnen..
pi_113187914
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:51 schreef deVerdeler het volgende:
Sceptisch zijn is goed. Heel goed zelfs vind ik. Maar op moment dat je anderen belachelijk gaat maken omdat zij iets paranormaals hebben gezien, ben je in mijn ogen slecht bezig.

Als je een geest ziet of hoort, dan zie je of hoor je er gewoon één. Er zijn zoveel dingen die wij mensen nog niet begrijpen of kennen of kunnen verklaren. Dat heeft verschillende redenen...waaronder ons gebrek aan zintuigen. En de zintuigen die we wel hebben zijn beperkt.
Niemand wordt belachelijk gemaakt, maar wanneer er getwijfeld wordt of er een andere mogelijke verklaring wordt gegeven is men meteen beledigd. Als je iets hoort of ziet, twijfel ik zelf niet aan het feit dat je dat hoort of ziet. De vraag is, waardoor zie je wat je ziet? Geesten, opgevangen herinneringen, hallucinaties of zelfs een scheur in tijd/dimensies. Het gaat om het feit dat er meerdere verklaringen mogelijk zijn.
pi_113187987
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:14 schreef Cockwhale het volgende:
is men meteen beledigd.
Ik lees dat toch anders :)
pi_113188062
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:58 schreef lezzer het volgende:
Wie is "jullie"?
Niet doen hè, iedereen op één hoop gooien ;)
Ik heb het over die twee quotes.
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 14:21:40 #283
249559 crew  Lavenderr
pi_113188231
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:51 schreef deVerdeler het volgende:
Sceptisch zijn is goed. Heel goed zelfs vind ik. Maar op moment dat je anderen belachelijk gaat maken omdat zij iets paranormaals hebben gezien, ben je in mijn ogen slecht bezig.

Als je een geest ziet of hoort, dan zie je of hoor je er gewoon één. Er zijn zoveel dingen die wij mensen nog niet begrijpen of kennen of kunnen verklaren. Dat heeft verschillende redenen...waaronder ons gebrek aan zintuigen. En de zintuigen die we wel hebben zijn beperkt.
Zo denk ik er ook over.
Dus vandaar ook TRU. Hier kun je je ervaringen over dit soort dingen kwijt. Mooi toch?
pi_113190102
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:14 schreef wekky het volgende:

[..]

Dan zijn het waanbeelden? Ik denk niet dat drugs je openheid naar geesten open maakt? Zou misschien met hasj oid wel kunnen..
Drugs kunnen wel voor hallucinaties, waanbeelden e.d. zorgen. Ook een overmatige hoeveelheid alcohol. Omdat je hersenen worden verdoofd/afgestompt(connectie tussen neurotransmitters verminderd) ontbreekt er een gedeelte van het beeld dat je hersenen binnen zouden moeten krijgen van de zintuigen. Het ontbrekende gedeelte wordt vaak aangevuld als ware een "hallucinatie".

Ervaringen onder invloed van drugs zijn dus wel te verklaren. Al wil dat niet zeggen dat je dan niet meer een "echte ervaring" kan hebben, maar de kans dat het een illusie is, is vele malen groter.
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:09:59 #285
8372 Bastard
Persona non grata
pi_113190172
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:14 schreef Cockwhale het volgende:

. De vraag is, waardoor zie je wat je ziet? Geesten, opgevangen herinneringen, hallucinaties of zelfs een scheur in tijd/dimensies. Het gaat om het feit dat er meerdere verklaringen mogelijk zijn.
Dat ligt aan de gebeurtenis(sen) en hoe je ze wilt interpreteren misschien.
Als je een schim ziet, een boodschap doorkrijgt, een onzichtbare hand voelt, plotselinge koude windvlaag, een 'plots weten' zonder de woorden te hebben, of vaak een combinatie van die dingen, wat word het dan?
The truth was in here.
pi_113190535
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:14 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Niemand wordt belachelijk gemaakt, maar wanneer er getwijfeld wordt of er een andere mogelijke verklaring wordt gegeven is men meteen beledigd. Als je iets hoort of ziet, twijfel ik zelf niet aan het feit dat je dat hoort of ziet. De vraag is, waardoor zie je wat je ziet? Geesten, opgevangen herinneringen, hallucinaties of zelfs een scheur in tijd/dimensies. Het gaat om het feit dat er meerdere verklaringen mogelijk zijn.
Een gezond persoon heeft nuchter geen last van hallucinaties. En het nare is vaak dat je je eigen ervaring erg moeilijk, duidelijk, onder woorden kan brengen. Hoe goed je het ook verteld, het verhaal speelt zich af in je gedachtes precies zoals je het destijds zag, en een ander willekeurig persoon die dat verhaal leest heeft een compleet ander beeld van wat er gebeurde. Op basis van zon verhaal zou iemand die het niet heeft gezien dus nooit een verklaring kunnen geven. En ik neem aan dat iedereen wel sceptisch blijft denken. Anders zou je alles wel op geesten kunnen afschuiven.
pi_113190970
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:18 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Ik heb het over die twee quotes.
Laat dan duidelijk zijn dat ik wat anders bedoel dan in de andere quote :)
pi_113191111
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:18 schreef TPOD het volgende:

[..]

Een gezond persoon heeft nuchter geen last van hallucinaties. En het nare is vaak dat je je eigen ervaring erg moeilijk, duidelijk, onder woorden kan brengen. Hoe goed je het ook verteld, het verhaal speelt zich af in je gedachtes precies zoals je het destijds zag, en een ander willekeurig persoon die dat verhaal leest heeft een compleet ander beeld van wat er gebeurde. Op basis van zon verhaal zou iemand die het niet heeft gezien dus nooit een verklaring kunnen geven. En ik neem aan dat iedereen wel sceptisch blijft denken. Anders zou je alles wel op geesten kunnen afschuiven.
Heb jij een bron voor dat eerste?
pi_113191501
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:33 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Heb jij een bron voor dat eerste?


Jawel, een waterbron.
pi_113191597


[ Bericht 100% gewijzigd door TPOD op 21-06-2012 15:45:27 ]
pi_113191904
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:42 schreef TPOD het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Jawel, een waterbron.
Wat weer een goede reactie...
pi_113192170
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:51 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Wat weer een goede reactie...
Je hebt voor mij al bewezen dat ik met jouw nooit een fatsoenlijk gesprek ga krijgen. Ik houd niet zo van een monoloog, en voer persoonlijk liever een dialoog. Dus ik denk ik zeg toch wat, een grapje tussendoor is ook nooit verkeerd.
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:40:07 #293
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_113194083
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:38 schreef lezzer het volgende:
Punt is alleen, dat als je geesten ziet of waarneemt, je niet iets gaat proberen te verklaren, maar dat je weet wat het is. Dat is het hele "issue" in de bewijsvoering.
De waarnemer weet wat het is.
Hoe weet je dat het 'fenomeen' dat je hebt waargenomen een geest is?

En niet een reflectie/moerasgas( ;) )/mindtrick/prank/etc.?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_113194441
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:40 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het 'fenomeen' dat je hebt waargenomen een geest is?

En niet een reflectie/moerasgas( ;) )/mindtrick/prank/etc.?
Omdat het "wetenschappelijk" niet te verklaren is, en de "geest" in dit geval een niet definieerbaar iets betreft. Je moet het wat ruimer zien, en bij een geest niet meteen denken aan caspertje het vriendelijke spook o.i.d. Beschouw een geestesverschijning als een voorval dat in de huidige wetenschap nog geen verklaring kent.
pi_113194487
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:40 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het 'fenomeen' dat je hebt waargenomen een geest is?

En niet een reflectie/moerasgas( ;) )/mindtrick/prank/etc.?
Goeie vragen, dat weet de buitenstaander natuurlijk nooit. Als iemand tegen jou zegt dat zij een geest heeft gezien kan het natuurlijk vanalles zijn geweest, terwijl de persoon die het heeft gezien er 100% van overtuigt is.

lezzer ziet dat anders, en dat mag. Ik ben iemand die wat meer 'out of the box' probeert te denken dan vele anderen die het allemaal afdoen als onzin, maar ik tracht wel een zo rationeel mogelijke verklaring te geven, en als die er niet is, dan word het mysterieus en kan het paranormaal zijn. Zoals EVP's bijvoorbeeld.

Wat ik ook een mooi voorbeeld vind is dit:

Nu gaan er heel veel roepen; is TV. Is entertainment, en al die onzin. Oke, zou allemaal kunnen. Maar, ga er voor jezelf vanuit dat wat je ziet echt is. Dat die steen echt door de kamer vloog, dat er echt geen trigger was om die steen te doen laten vliegen. Als je vanuit dat opzicht denkt, kan ik er geen verklaring voor vinden, en dus gebeurt daar iets mysterieus, en alles in ogenschouw nemend wat hun doel daar is, is mijn meest 'logische' verklaring dat het paranormaal is wat daar gebeurde.
pi_113194785
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Goeie vragen, dat weet de buitenstaander natuurlijk nooit. Als iemand tegen jou zegt dat zij een geest heeft gezien kan het natuurlijk vanalles zijn geweest, terwijl de persoon die het heeft gezien er 100% van overtuigt is.

lezzer ziet dat anders, en dat mag. Ik ben iemand die wat meer 'out of the box' probeert te denken dan vele anderen die het allemaal afdoen als onzin, maar ik tracht wel een zo rationeel mogelijke verklaring te geven, en als die er niet is, dan word het mysterieus en kan het paranormaal zijn. Zoals EVP's bijvoorbeeld.

Wat ik ook een mooi voorbeeld vind is dit:

Nu gaan er heel veel roepen; is TV. Is entertainment, en al die onzin. Oke, zou allemaal kunnen. Maar, ga er voor jezelf vanuit dat wat je ziet echt is. Dat die steen echt door de kamer vloog, dat er echt geen trigger was om die steen te doen laten vliegen. Als je vanuit dat opzicht denkt, kan ik er geen verklaring voor vinden, en dus gebeurt daar iets mysterieus, en alles in ogenschouw nemend wat hun doel daar is, is mijn meest 'logische' verklaring dat het paranormaal is wat daar gebeurde.
Machtige serie, wel echt Amerikaans, ik heb daar behoorlijk wat afleveringen van gezien.
pi_113194916
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:57 schreef TPOD het volgende:

[..]

Machtige serie, wel echt Amerikaans, ik heb daar behoorlijk wat afleveringen van gezien.
Idd. Je moet door het 'show' gehalte heen prikken. Ik krijg nog steeds de kriebels van het Linda Vista Hospital in LA.
  donderdag 21 juni 2012 @ 17:07:08 #298
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_113195180
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:48 schreef TPOD het volgende:

[..]

Omdat het "wetenschappelijk" niet te verklaren is, en de "geest" in dit geval een niet definieerbaar iets betreft. Je moet het wat ruimer zien, en bij een geest niet meteen denken aan caspertje het vriendelijke spook o.i.d. Beschouw een geestesverschijning als een voorval dat in de huidige wetenschap nog geen verklaring kent.
Maar als "geest" een niet definieerbaar begrip is, kun je toch ook niet zeggen dat je er een gezien hebt? Je hebt namelijk geen definitie om je waarneming mee te vergelijken c.q aan te toetsen..?

En als het iets is waar de wetenschap (nog) geen verklaring voor heeft, waar zegt iemand dan niet: "ik heb iets gezien, maar ik weet niet wat het was"?Als je dan toch stelt dat het een geest was, wordt er eigenlijk gezegd: "ik heb iets gezien, maar ik weet niet wat het was. Het was een geest"
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_113195616
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 17:07 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Maar als "geest" een niet definieerbaar begrip is, kun je toch ook niet zeggen dat je er een gezien hebt? Je hebt namelijk geen definitie om je waarneming mee te vergelijken c.q aan te toetsen..?

En als het iets is waar de wetenschap (nog) geen verklaring voor heeft, waar zegt iemand dan niet: "ik heb iets gezien, maar ik weet niet wat het was"?Als je dan toch stelt dat het een geest was, wordt er eigenlijk gezegd: "ik heb iets gezien, maar ik weet niet wat het was. Het was een geest"
Omdat ieder zijn ervaring verschilt is het een moeilijk definieerbaar begrip. De één ziet een schim de ander ziet een kleurenveld weer een ander ziet een wolk en weer een ander ziet iets bewegen, en weer een ander hoort iets op een opname. Hoe is dat allemaal te verklaren tot één, tastbaar, "iets"?
  donderdag 21 juni 2012 @ 17:22:11 #300
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_113195829
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 17:17 schreef TPOD het volgende:

[..]

Omdat ieder zijn ervaring verschilt is het een moeilijk definieerbaar begrip. De één ziet een schim de ander ziet een kleurenveld weer een ander ziet een wolk en weer een ander ziet iets bewegen, en weer een ander hoort iets op een opname. Hoe is dat allemaal te verklaren tot één, tastbaar, "iets"?
Wie zegt dat het persé verklaarbaar tot één enkel iets is? :)

Even aangenomen dat het objectieve verschijnselen zijn, misschien zijn het wel losstaande verschijnselen die niets met elkaar te maken hebben...
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_113196325
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 17:22 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Wie zegt dat het persé verklaarbaar tot één enkel iets is? :)

Even aangenomen dat het objectieve verschijnselen zijn, misschien zijn het wel losstaande verschijnselen die niets met elkaar te maken hebben...
Dat zegt niemand. En dat zou kunnen. Maar misschien is het ook uiteindelijk wel te herleiden tot één fenomeen, en misschien niet. Het is vaak wel te herleiden tot geesten in de zin van dat veel ervaringen vaak met elkaar overeenkomen en het vaak gaat over een overleden, wellicht dierbaar, persoon. In die zin praten we dus over geesten. Wanneer het gaat over een persoon die al is overleden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')