Ik denk al, wat komt die post me bekend voor. Maar je had hem ook ergens anders gezet.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 00:08 schreef sientelo het volgende:
STEMMEN HOREN
Ondertussen is er in de afgelopen tien jaar wel het een en ander veranderd ten aanzien van onderzoek naar schizofrenie. In 1999 begon de Stichting Platform Paranormaal Contact (Richard Krebber) in samenwerking met een paranormaal therapeut (Harry Beckers) met het project Stemmen Horen. Van de 100 schizofrene mensen die tijdens hun vooronderzoek waren behandeld, raakte 82% van de klachten verlost. Kijk eens aan. Mensen die hinderlijke stemmen horen, zijn vaak bezeten door een problematische entiteit (meestal een overledene, vaak een familielid). Er is namelijk doorgaans sprake van een ‘trillingsverwantschap’, met andere woorden de patiënt en de Stem lijken ergens veel op elkaar, of hun problematiek is verwant. De stem kan iemand opdracht geven om allerlei dingen te doen of juist te laten. Als de patiënt met hulp van zijn therapeut gaat vragen naar de ‘boodschap’ of bedoeling achter de situatie, kan de lifter of obsessor meestal geholpen worden met zijn of haar probleem. De meeste dolende, verdwaalde zielen maar ook de plaaggeesten zijn toegankelijk voor verbetering en verandering, ook in hun vreemde tussenbestaan, dat scheelt. Krebber legde ooit zijn behandelmethode vast in een boekje Handvat voor herstel dat uit drie delen bestaat. De meeste hypnotherapeuten (ik ook) werken nog steeds met die fasen.
1. de entiteit en de patiënt worden energetisch ontkoppeld doordat de therapeut of sjamaan de trilling van de laatste verhoogt;
2. de patiënt wordt afgeschermd voor toekomstige lifters en leert zichzelf voortaan beter te beschermen;
3. aan de entiteit wordt hulp geboden: hij kan dan moed verzamelen voor een ‘echte’ incarnatie of in contact worden gebracht met een hogere wezen, dat hem/haar naar een tijdelijke, andere dimensie (het Licht) kan gidsen.
En zo kunnen we verdichten in het donker maar ook verlichten in het licht.
http://home.kpn.nl/pdh2000/nieuwsbrieven.htm
Hey hallo, welkomquote:Op donderdag 14 juni 2012 13:04 schreef TPOD het volgende:
Hallo, ik ben nieuw hier(is het gebruikelijk je ergens voor te stellen?)
Ik heb vroeger het één ander meegemaakt met geesten, waarschijnlijk mijn eigen schuld, maar er zijn een aantal dingen waar ik, vooral de laatste tijd, wel eens over nadenk.
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met buitentreden?
Je bedoelt ' uittredingen ' of OoB experience? Persoonlijk te weinig om je daarmee te kunnen helpen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:04 schreef TPOD het volgende:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met buitentreden?
Oh, maar dat is het niet hoorquote:Op donderdag 14 juni 2012 13:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Omdat ik dat soort dingen heel eng vind.
Nou, je zegt dat je er geen ervaring mee hebt, dus ik vraag me dan af waar jouw angst op gebaseerd is.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, jij vindt het misschien niet eng, dat kan
Als ik er niks van merk vind ik het natuurlijk ook niet engquote:Op donderdag 14 juni 2012 13:41 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, je zegt dat je er geen ervaring mee hebt, dus ik vraag me dan af waar jouw angst op gebaseerd is.
Maar prima.
Hele hordes mensen treden 's nachts uit, op natuurlijke wijze, merken ze niks van.
Nee geen last van klevers. Het is een lang verhaal. Vroeger toen ik jong was, net voor men pubertijd, waren we (ik en vrienden) erg geïnteresseerd in de geesten wereld. Dit is tamelijk "slecht" afgelopen nadat we ze een paar keer hebben opgeroepen. Een paar keer pendelen en daarna een ouija bord. Bij dat tweede was ik gelukkig niet bij, dat is flink mis gegaan. Bij dat eerste echter wel een paar keer. Ik ben toen "aangeraakt". Een koude hand rustte plotseling op mijn schouder tijdens de sessie waarna ik half in shock heel hard ben weggerend. Tijdens mijn pubertijd heb ik een erg moeilijke periode gehad voor mezelf en waren er meerdere entiteiten in ons huis, waarvan we 3 op film hadden. Dit stond echter los van mijn persoonlijke situatie maar is daar denk ik, in combinatie met het feit dat ik mezelf wellicht heb open gezet voor deze materie, een gevolg van.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:31 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je bedoelt ' uittredingen ' of OoB experience? Persoonlijk te weinig om je daarmee te kunnen helpen.
Heb je last van 'klevers' (entiteiten die bij je blijven rondlopen) denk je?
Dat klopt, alleen zijn er meerdere dingen gebeurt hier in huis die niet altijd "positief" zijn. We zijn thuis allemaal vrij sceptisch. Ik ben eigenlijk de enige thuis die ook gelooft. Toch zijn er wel eens wat dingen gebeurd die minder leuk waren. Ik ben benieuwt of er ook mensen zijn die soortgelijke ervaringen hebben.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Bastard het volgende:
Dat is toch alleen maar mooi?Iemand die over je waakt.. zich dienstbaar heeft gesteld voor je.
Je bent niet de enige die hier mee te maken heeft, veruit de meeste mensen hebben het niet door, geen weet van een dergelijke begeleider. Hij zal je vermoedelijk ook niks dwars liggen.
Nog steeds?quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:33 schreef Manke het volgende:
Ik ben van mening dat er toenemende demonische activiteit op aarde is, alleen zijn demonen lachwekkend (ik hoor ze constant en er komen er constant nieuwe bij)
Ik denk dat dit een goeie waarschuwing is voor mensen die 'voor de lol' gaan glaasjedraaien.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:49 schreef TPOD het volgende:
Tijdens het glaasje draaien gebeurde er weinig. Eigenlijk helemaal niks. Er vloeide wat drank en werden wat grapjes gemaakt. Op een gegeven moment ging iedereen naar buiten om te roken door de schuifpui. Toen ze stonden te roken begon het glas opeens uit zichzelf te bewegen. één iemand schrok daar zo van dat hij erheen rende en het glas kapot gooide. Sindsdien is er een hoop ellende uit voort gekomen.
Hoe hoor jij ze dan? En wat onderscheidt een demoon van een geest? Of is dat gewoon een "negatieve geest" ?quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:33 schreef Manke het volgende:
Ik ben van mening dat er toenemende demonische activiteit op aarde is, alleen zijn demonen lachwekkend (ik hoor ze constant en er komen er constant nieuwe bij)
De persoon waarbij we het thuis deden schijnt er geen problemen mee te hebben. Er is overduidelijk een zeer negatieve entiteit in dat huis die gasten ook lastig valt. Nieuwe mensen die er komen en op de bank gaan zitten krijgen het vaak erg koud, soms zo koud dat je de waterdamp van de adem kunt zien. Hij luistert wel, als hij hem wegstuurt hebben we er geen last van, tenzij je naar de wc gaat. Daar moet je gewoon niet alleen heen gaan, er zijn ook weinig mensen die daar naar de wc gaan. Je hoort ook van alles gebeuren daar als je daar zit. Voetstappen, deuren, dingen verdwijnen overal. Ik zou er niet willen wonenquote:Op donderdag 14 juni 2012 19:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nog steeds?wat ellendig toch Manke.
[..]
Ik denk dat dit een goeie waarschuwing is voor mensen die 'voor de lol' gaan glaasjedraaien.
Kent hij ook de geschiedenis van die persoon? Is er meer informatie over die aanwezigheid en waarom hij er is?quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:53 schreef TPOD het volgende:
[..]
De persoon waarbij we het thuis deden schijnt er geen problemen mee te hebben. Er is overduidelijk een zeer negatieve entiteit in dat huis die gasten ook lastig valt. Nieuwe mensen die er komen en op de bank gaan zitten krijgen het vaak erg koud, soms zo koud dat je de waterdamp van de adem kunt zien. Hij luistert wel, als hij hem wegstuurt hebben we er geen last van, tenzij je naar de wc gaat. Daar moet je gewoon niet alleen heen gaan, er zijn ook weinig mensen die daar naar de wc gaan. Je hoort ook van alles gebeuren daar als je daar zit. Voetstappen, deuren, dingen verdwijnen overal. Ik zou er niet willen wonen.
Het klinkt voor sommigen ongeloofwaardig, maar iedereen die daar komt, zelfs de grootste sceptici, maken er wel iets mee.
Die aanwezigheid is er gekomen na het glaasje draaien. Ik denk dat het kapot gooien van het glas nooit een goed idee is geweest.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Kent hij ook de geschiedenis van die persoon? Is er meer informatie over die aanwezigheid en waarom hij er is?
Maar hij komt verder wel over als prima spook, gaat gewoon weg als je het vraagt enzo.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:09 schreef TPOD het volgende:
[..]
Die aanwezigheid is er gekomen na het glaasje draaien. Ik denk dat het kapot gooien van het glas nooit een goed idee is geweest.
Haha, ik heb toch liever andere huisdierenquote:Op donderdag 14 juni 2012 20:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar hij komt verder wel over als prima spook, gaat gewoon weg als je het vraagt enzo.
Is het bij jou dan? Ik zou het wel een keer willen zien ofzoquote:Op donderdag 14 juni 2012 20:14 schreef TPOD het volgende:
[..]
Haha, ik heb toch liever andere huisdieren
Helaas nog steeds.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nog steeds?wat ellendig toch Manke.
Nee, het is niet bij mij.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:14 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Is het bij jou dan? Ik zou het wel een keer willen zien ofzo
En als je niet blowt niet? Of ook?quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:15 schreef Manke het volgende:
[..]
Helaas nog steeds.
als ik blow galmen de stemmen door m'n hoofd, geen goed idee om meer te doen dus
Keb het een en ander van je gelezen wel.. Weet het alleen niet meer precies... Het was toch een keer gebeurt toen je het ''opzocht'' ofzo?quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:15 schreef Manke het volgende:
[..]
Helaas nog steeds.
als ik blow galmen de stemmen door m'n hoofd, geen goed idee om meer te doen dus
Wat voor stemmen eigenlijk als ik vragen mag?quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:15 schreef Manke het volgende:
[..]
Helaas nog steeds.
Nou fijn idee... dat als je op een avond zin hebt om te fappen en dan zit er zo'n entiteit mee te kijken.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Bastard het volgende:
Dat is toch alleen maar mooi?Iemand die over je waakt.. zich dienstbaar heeft gesteld voor je.
Je bent niet de enige die hier mee te maken heeft, veruit de meeste mensen hebben het niet door, geen weet van een dergelijke begeleider. Hij zal je vermoedelijk ook niks dwars liggen.
Ik maakte bandstemmen en ging ermee door totdat het fout ging. Ze vlogen naar m'n hoofd en ik voelde letterlijk wind.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:16 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Keb het een en ander van je gelezen wel.. Weet het alleen niet meer precies... Het was toch een keer gebeurt toen je het ''opzocht'' ofzo?
Wel enorm kut ja..
Ik hoor al 3+ jaar stemmen in m'n linker oor van entiteiten waarvan ik tot de conclusie ben gekomen dat ze allemaal kwaadaardig zijn. Als ik blow wordt het erger.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:18 schreef TPOD het volgende:
[..]
Wat voor stemmen eigenlijk als ik vragen mag?
Hoe ging het fout? Kreeg je echt stemmen op de bandrecorder?quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:26 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik maakte bandstemmen en ging ermee door totdat het fout ging. Ze vlogen naar m'n hoofd en ik voelde letterlijk wind.
[..]
Ik hoor al 3+ jaar stemmen in m'n linker oor van entiteiten waarvan ik tot de conclusie ben gekomen dat ze allemaal kwaadaardig zijn. Als ik blow wordt het erger.
Die momenten hoeven ze niet te zien hoorquote:Op donderdag 14 juni 2012 20:26 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Nou fijn idee... dat als je op een avond zin hebt om te fappen en dan zit er zo'n entiteit mee te kijken.
Ik kreeg echt stemmen in de opnames te horen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:31 schreef TPOD het volgende:
[..]
Hoe ging het fout? Kreeg je echt stemmen op de bandrecorder?
En, als ik het vragen mag, hoe weet je dat ze allemaal kwaadaardig zijn? Wat zeggen ze zoal? Proberen ze je dingen te laten doen o.i.d.?
Oei, klinkt erg naar. En er is geen enkele manier om er vanaf te komen? Hoe val je dan trouwens ooit in slaap als je continu stemmen hoort? En ze zeggen wat je denkt? Klinkt echt naar.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:54 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik kreeg echt stemmen in de opnames te horen.
Ik weet dat omdat ze allemaal samenspannen tegen mij en allemaal met GVD schelden.
Ik hoor ook stemmen die dierlijk klinken en 1 lacht als een kikker ofzo, heel bizar, kan het niet omschrijven. Andere stemmen klinken gewoon puur evil, anderen weer menselijk, maar 1 van de hoofdaanwezige waarvan ik dacht dat het een mens was, weet zo weinig (weet niet eens wat een buik is of wat een hakenkruis inhoudt) dat hij gewoon niet van hier kan komen.
Hoorde ook een vrouw, maar die was weggehaald door een medium, totdat ik half sliep, toen hoorde ik haar weet met die andere praten en doorbriefen wat ik zei (dacht). Ik hoorde ook m'n oma die ik zogenaamd opgepikt heb bij het afscheid, die wist ook precies haar volle naam te vertellen, maar dat bleek ook een imitator te zijn.
Ik krijg medicijnen, ik zat aan de seroquel, maar dat blijkt nogal dodelijk te zijn, ben er meteen mee gestopt toen ik dat las. Zit nu aan de haloperidol, dat dempt de stemmen redelijk, redelijk genoeg om te slapen en de dag door te komen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:02 schreef TPOD het volgende:
[..]
Oei, klinkt erg naar. En er is geen enkele manier om er vanaf te komen? Hoe val je dan trouwens ooit in slaap als je continu stemmen hoort? En ze zeggen wat je denkt? Klinkt echt naar.
Wat voor stemmen(wat zeiden ze?) kreeg je zoal op de bandrecorder? En heb je die ooit aan anderen laten horen?
Echt heftig!, respect dat je toch er mee kunt leven! Niet om je ten schande te maken of wat dan ook hoor, maar heb je ooit eens een onderzoek laten doen bij een psychiater of zo? En ben je wel eens bij een "medium" geweest? Hier in de buurt schijnt een hele goeie te zitten, "zelf" ook veel goede ervaringen mee, die mensen ook helpt(uiteraard gratis, zoals het hoort).quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:47 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik krijg medicijnen, ik zat aan de seroquel, maar dat blijkt nogal dodelijk te zijn, ben er meteen mee gestopt toen ik dat las. Zit nu aan de haloperidol, dat dempt de stemmen redelijk, redelijk genoeg om te slapen en de dag door te komen.
Ze herhalen wat ik denk voor de genen die me niet 'horen', hoor ook erg vaak "wat zegt ie?" door de zelfde zeggen.
Ik zal die bandstemmen binnenkort plaatsen, kan je ze zelf horen
Ik neem aan dat de namen van de bestanden vertellen wat er zegt wordt? Bij 1 bestand staat er "nemas ti kurac bre" Dat is 3 talen. Sloveens en lets(volgens mij) (een kennis van mij is erg thuis in slavische talen) en betekend, "dat wil ik je constant zeggen lul". Of had je al iemand gevonden die het kon vertalen?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:48 schreef Manke het volgende:
http://www.sendspace.com/file/k2csyu
Moet je beluisteren met koptelefoon.
Duidt op een gevalletje schitzofrenie om eerlijk te zijn...quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:26 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik maakte bandstemmen en ging ermee door totdat het fout ging. Ze vlogen naar m'n hoofd en ik voelde letterlijk wind.
[..]
Ik hoor al 3+ jaar stemmen in m'n linker oor van entiteiten waarvan ik tot de conclusie ben gekomen dat ze allemaal kwaadaardig zijn. Als ik blow wordt het erger.
Ik weet niet wat jij gebruikt om hier iets in te horen, want ik hoor geen samenhang.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:48 schreef Manke het volgende:
http://www.sendspace.com/file/k2csyu
Moet je beluisteren met koptelefoon.
Laten we niet te snel een oordeel vellen over elkander vanachter een toetsenbord en beeldscherm over een persoon die je niet kent.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:23 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Duidt op een gevalletje schitzofrenie om eerlijk te zijn...
Meestal vereist het wel een beetje oefening om een EVP "goed te beluisteren". Of dat is om je hersenen de tijd te geven ergens een draai aan te geven, of dat je "het" daardoor daadwerkelijk hoort is een ander puntquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:30 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij gebruikt om hier iets in te horen, want ik hoor geen samenhang.
*proest*. Is het zó simpel een diagnose te stellen? Haha..quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:23 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Duidt op een gevalletje schitzofrenie om eerlijk te zijn...
Dat is servisch voor "je hebt geen kloten (lul)"quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:15 schreef TPOD het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de namen van de bestanden vertellen wat er zegt wordt? Bij 1 bestand staat er "nemas ti kurac bre" Dat is 3 talen. Sloveens en lets(volgens mij) (een kennis van mij is erg thuis in slavische talen) en betekend, "dat wil ik je constant zeggen lul". Of had je al iemand gevonden die het kon vertalen?
Ik ga naar een psychiater, volgens hem zijn het hallucinaties.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:46 schreef TPOD het volgende:
[..]
Echt heftig!, respect dat je toch er mee kunt leven! Niet om je ten schande te maken of wat dan ook hoor, maar heb je ooit eens een onderzoek laten doen bij een psychiater of zo? En ben je wel eens bij een "medium" geweest? Hier in de buurt schijnt een hele goeie te zitten, "zelf" ook veel goede ervaringen mee, die mensen ook helpt(uiteraard gratis, zoals het hoort).
Ik zou met zoiets echt niet kunnen leven, ik neem aan dat het luisteren van die bestanden op sendspace geen risico's met zich mee brengt ?
Concludeer jij ook dat president Obama niet bestaat omdat je die nog nooit in het echt hebt gezien? Ben je wel eens in China geweest? Niet? Dan bestaat dat ook niet.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:36 schreef BMS-THAD het volgende:
Ik kan voor mezelf dus concluderen dat geesten niet bestaan en dat mijn opa/oma mij gelukkig niet 4x per dag zien masturberen.
Ik blow nooit, ik haalde toen 1 haaltje en het versterkte de stemmen, ze begonnen te galmen door m'n hoofd.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:03 schreef Cockwhale het volgende:
Grappig, die mensen die (waarschijnlijk dagelijks) blowen beweren geesten te zien of horen. Drugs kunnen een versterkende werking hebben op allerlei psychische aandoeningen, zoals schizofrenie, angsten en het horen van stemmen. Anti-psychotica is een aanrader voor mensen met hallucinaties en waanbeelden. Ik snap dus ook niet dat iedereen hier mogelijke waanbeelden van mensen aan het voeden zijn en hier zo makkelijk mee in stemmen. Wees ook realistisch en kritisch. Het zou zomaar mogelijk kunnen zijn dat bijvoorbeeld Manke hiermee geholpen kan worden.
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:03 schreef Cockwhale het volgende:
Grappig, die mensen die (waarschijnlijk dagelijks) blowen beweren geesten te zien of horen. Drugs kunnen een versterkende werking hebben op allerlei psychische aandoeningen, zoals schizofrenie, angsten en het horen van stemmen. Anti-psychotica is een aanrader voor mensen met hallucinaties en waanbeelden. Ik snap dus ook niet dat iedereen hier mogelijke waanbeelden van mensen aan het voeden zijn en hier zo makkelijk mee in stemmen. Wees ook realistisch en kritisch. Het zou zomaar mogelijk kunnen zijn dat bijvoorbeeld Manke hiermee geholpen kan worden.
Drugs hoeven ook niet de oorzaak te zijn, ze kunnen ook versterken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:22 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik blow nooit, ik haalde toen 1 haaltje en het versterkte de stemmen, ze begonnen te galmen door m'n hoofd.
Ik zag ook gezichten achter m'n oogleden, 1 daarvan had een cape over z'n hoofd en een open mond.
Ik blow niet en gebruik ook geen drugs, of zou het die ene koude heineken zijn 's avonds op de bank? Ga een ander toch niet de gek aansteken omdat zijn of haar wereldbeeld niet schaart met die van jou. En ga helemaal niet andere mensen beschuldigen voor het gebruiken van drugs of lijden aan een psychologische aandoening omdat het anders niet overeenkomt met jouw perceptie van de realiteit.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:03 schreef Cockwhale het volgende:
Ik gebruik ook geen drugs, betekend nog niet dat je geen illusies kan krijgen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]!
Ik heb nog nooit geblowt, drink ook geen alcohol en ik hoor ze ook wel eens.
Het is zo makkelijk om maar heel kortzichtig te gaan denken.
Maar die mensen lijden aan een psychologische aandoening en kunnen daar ook mee geholpen worden. Wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:31 schreef TPOD het volgende:
[..]
Ik blow niet en gebruik ook geen drugs, of zou het die ene koude heineken zijn 's avonds op de bank? Ga een ander toch niet de gek aansteken omdat zijn of haar wereldbeeld niet schaart met die van jou. En ga helemaal niet andere mensen beschuldigen voor het gebruiken van drugs of lijden aan een psychologische aandoening omdat het anders niet overeenkomt met jouw perceptie van de realiteit.
Klopt. Als iets gebeurt ga je op zoek naar een verklaring. Als die er niet is, ga je het dan nog ontkennen? De wetenschap zegt totaal niets. Misschien loopt dat nog wel erg achter. De wetenschap pretendeerde 500jaar terug ook dat de aarde plat was, en hadden ze gelijk?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:30 schreef BMS-THAD het volgende:
Het is aan de andere kant ook zeer kortzichtig om alles op geesten/'het paranormale' te verhalen. Wetenschappelijk is dat gewoon niet aantoonbaar, waar onbekende hersengolven/kortsluiting wel te verklaren vallen.
Gezien de huidige datering, 2012, weet ik wel voor welke kant ik kies.
Klopt, zoals het gezicht op Mars. Het menselijk brein is altijd op zoek naar een ritme, naar een patroon en is in staat zoiets te creëren zonder dat de persoon in kwestie daar erg in heeft.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:33 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ik gebruik ook geen drugs, betekend nog niet dat je geen illusies kan krijgen.
edit:
Eigenlijk niet helemaal waar wat ik zeg.
Mensen zien/horen de hele dag illusies.
Zoals stemmen horen in bandjes(die vaak veel ruis hebben), Nederlandse teksten horen in Engelse liedjes.
Of wat dacht je van teksten horen in het achteruit spelen van liedjes.
Zijn dat ook allemaal geesten?
Je brein houd je echt vaak voor de gek.
Dat kun je niet stellen. Als het slachtoffer stelt dat het iets paranormaals is, en een psycholoog stelt dat "het wel hallucinaties zijn"(dat kan een kind van 5 ook wel zeggen) dan wil dat niet zeggen dat de P. gelijk heeft. Feit is dat de wetenschap nog erg weinig weet van de werking van de hersenen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:35 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Maar die mensen lijden aan een psychologische aandoening en kunnen daar ook mee geholpen worden. Wat is daar mis mee?
En je eerste zin is trouwens tegenstrijdig.
Je gaat trouwens voorbij aan het feit dat een paranormale ervaring niet altijd bestaat uit een psychologische reactie.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:35 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Maar die mensen lijden aan een psychologische aandoening en kunnen daar ook mee geholpen worden. Wat is daar mis mee?
De enige manier om geholpen te worden is dmv pilletjes een zombie worden, ben gestopt met pilletjes en alles is het zelfde geworden als toen ik begon met pilletjes, alleen de stemmen zijn zachter dan toen, hoorde ze echt heel helder en hard. Ik hoorde ze zoals ik mensen hoor in m'n oor, het zijn echt demonen (mens waren ze niet, ze lachten me uit toen ik dat dacht) en geen hallucinaties, daar zijn de stemmen te intelligent voor. Toen ik bij de paaz in m'n bed lag, werd er op m'n arm gedrukt, hoorde toen gelach. Echt bizar allemaal wat ik mee heb gemaakt.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:35 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Euh in het jaar -240 berekende Eratosthenes de omtrek van de aarde al. (Ook vrij precies)quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:36 schreef TPOD het volgende:
[..]
De wetenschap pretendeerde 500jaar terug ook dat de aarde plat was, en hadden ze gelijk?
De vergelijking blijft het zelfde. Het is arrogant te denken dat de wetenschap anno 2012 alles omvattend is. Onze wetenschap is over 2000jaar net zo achterhaald als dat van de Romeinen destijds, en indirect dus de oude Grieken waar zij haar kennis vandaan haalden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:47 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Euh in het jaar -240 berekende Eratosthenes de omtrek van de aarde al. (Ook vrij precies)
En daarvoor wisten mensen dus al dat de aarde rond was.
Heb ik ook wel eens.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:45 schreef TPOD het volgende:
[..]
Je gaat trouwens voorbij aan het feit dat een paranormale ervaring niet altijd bestaat uit een psychologische reactie.
Zo zat ik hier eens samen met mijn moeder en zusje een bakje koffie te drinken toen er in de keuken een glas over het aanrecht bewoog. Dat was duidelijk hoorbaar, zowel het kopje dat schoof als het lepeltje dat erin zat dat rinkelde.
Oh deze wetenschap is absoluut achterhaald over 2000 jaar.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:53 schreef TPOD het volgende:
[..]
De vergelijking blijft het zelfde. Het is arrogant te denken dat de wetenschap anno 2012 alles omvattend is. Onze wetenschap is over 2000jaar net zo achterhaald als dat van de Romeinen destijds, en indirect dus de oude Grieken waar zij haar kennis vandaan haalden.
Heb jij nog nooit gehad, Je zwetst maar wat om een ander van jouw visie te overtuigen. Deze discussie is gesloten, in jouw wereld is er geen ruimte voor een andere overtuiging of een andere mening. In die van mij wel, en zelfs al zou je er niet in geloven, dan nog kan je er veel van leren door je open te stellen voor een ander zijn visie.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:55 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens.
Hier is het de koelkast of vaatwasser die wel eens voor resonantie zorgt.
Meeste "paranormale" ervaringen kunnen makkelijk verklaard worden.
Probleem is ook dat de meeste mensen helemaal geen wetenschappelijke kennis hebben.
En die dingen dat iets paranormaal is, terwijl het gewoon normaal is.
Wat bedoel je met een open mond?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:22 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik blow nooit, ik haalde toen 1 haaltje en het versterkte de stemmen, ze begonnen te galmen door m'n hoofd.
Ik zag ook gezichten achter m'n oogleden, 1 daarvan had een cape over z'n hoofd en een open mond.
Ik zwetst helemaal niet. Je had het toch over kopjes die verplaatsen of lepeljes.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:59 schreef TPOD het volgende:
[..]
Heb jij nog nooit gehad, Je zwetst maar wat om een ander van jouw visie te overtuigen. Deze discussie is gesloten, in jouw wereld is er geen ruimte voor een andere overtuiging of een andere mening. In die van mij wel, en zelfs al zou je er niet in geloven, dan nog kan je er veel van leren door je open te stellen voor een ander zijn visie.
Iets wat in jouw wereld dus niet bestaat.
Dat zou ik dus echt niet doen, net zoals mediums.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:07 schreef TPOD het volgende:
[..]
Heb je nog nooit een uitdrijving geprobeerd? Zelfs al zouden geesten niet bestaan, dan nog zou het geloof in het werken ervan enige verlichting kunnen geven, lijkt me.
Waarom mensen toch altijd denken dat geesten vooral geïnteresseerd zijn in masturberende mensen?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:36 schreef BMS-THAD het volgende:
Ook thuis nooit wat gemerkt. Ik kan voor mezelf dus concluderen dat geesten niet bestaan en dat mijn opa/oma mij gelukkig niet 4x per dag zien masturberen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |