abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112126992
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:36 schreef Summers het volgende:
Dus je droomt dat je overleden grootmoeder in de hoek staat ?
soms.

sorry voor de late reactie :@
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_112129138
Geloven jullie dat een succubus uit een slaapverlamming nog iets van spirituele betekenis heeft?
Rustig aan.
pi_112622019
tvp
pi_112643599
STEMMEN HOREN

Ondertussen is er in de afgelopen tien jaar wel het een en ander veranderd ten aanzien van onderzoek naar schizofrenie. In 1999 begon de Stichting Platform Paranormaal Contact (Richard Krebber) in samenwerking met een paranormaal therapeut (Harry Beckers) met het project Stemmen Horen. Van de 100 schizofrene mensen die tijdens hun vooronderzoek waren behandeld, raakte 82% van de klachten verlost. Kijk eens aan. Mensen die hinderlijke stemmen horen, zijn vaak bezeten door een problematische entiteit (meestal een overledene, vaak een familielid). Er is namelijk doorgaans sprake van een ‘trillingsverwantschap’, met andere woorden de patiënt en de Stem lijken ergens veel op elkaar, of hun problematiek is verwant. De stem kan iemand opdracht geven om allerlei dingen te doen of juist te laten. Als de patiënt met hulp van zijn therapeut gaat vragen naar de ‘boodschap’ of bedoeling achter de situatie, kan de lifter of obsessor meestal geholpen worden met zijn of haar probleem. De meeste dolende, verdwaalde zielen maar ook de plaaggeesten zijn toegankelijk voor verbetering en verandering, ook in hun vreemde tussenbestaan, dat scheelt. Krebber legde ooit zijn behandelmethode vast in een boekje Handvat voor herstel dat uit drie delen bestaat. De meeste hypnotherapeuten (ik ook) werken nog steeds met die fasen.

1. de entiteit en de patiënt worden energetisch ontkoppeld doordat de therapeut of sjamaan de trilling van de laatste verhoogt;
2. de patiënt wordt afgeschermd voor toekomstige lifters en leert zichzelf voortaan beter te beschermen;
3. aan de entiteit wordt hulp geboden: hij kan dan moed verzamelen voor een ‘echte’ incarnatie of in contact worden gebracht met een hogere wezen, dat hem/haar naar een tijdelijke, andere dimensie (het Licht) kan gidsen.

En zo kunnen we verdichten in het donker maar ook verlichten in het licht.

http://home.kpn.nl/pdh2000/nieuwsbrieven.htm
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_112685291
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 00:08 schreef sientelo het volgende:
STEMMEN HOREN

Ondertussen is er in de afgelopen tien jaar wel het een en ander veranderd ten aanzien van onderzoek naar schizofrenie. In 1999 begon de Stichting Platform Paranormaal Contact (Richard Krebber) in samenwerking met een paranormaal therapeut (Harry Beckers) met het project Stemmen Horen. Van de 100 schizofrene mensen die tijdens hun vooronderzoek waren behandeld, raakte 82% van de klachten verlost. Kijk eens aan. Mensen die hinderlijke stemmen horen, zijn vaak bezeten door een problematische entiteit (meestal een overledene, vaak een familielid). Er is namelijk doorgaans sprake van een ‘trillingsverwantschap’, met andere woorden de patiënt en de Stem lijken ergens veel op elkaar, of hun problematiek is verwant. De stem kan iemand opdracht geven om allerlei dingen te doen of juist te laten. Als de patiënt met hulp van zijn therapeut gaat vragen naar de ‘boodschap’ of bedoeling achter de situatie, kan de lifter of obsessor meestal geholpen worden met zijn of haar probleem. De meeste dolende, verdwaalde zielen maar ook de plaaggeesten zijn toegankelijk voor verbetering en verandering, ook in hun vreemde tussenbestaan, dat scheelt. Krebber legde ooit zijn behandelmethode vast in een boekje Handvat voor herstel dat uit drie delen bestaat. De meeste hypnotherapeuten (ik ook) werken nog steeds met die fasen.

1. de entiteit en de patiënt worden energetisch ontkoppeld doordat de therapeut of sjamaan de trilling van de laatste verhoogt;
2. de patiënt wordt afgeschermd voor toekomstige lifters en leert zichzelf voortaan beter te beschermen;
3. aan de entiteit wordt hulp geboden: hij kan dan moed verzamelen voor een ‘echte’ incarnatie of in contact worden gebracht met een hogere wezen, dat hem/haar naar een tijdelijke, andere dimensie (het Licht) kan gidsen.

En zo kunnen we verdichten in het donker maar ook verlichten in het licht.

http://home.kpn.nl/pdh2000/nieuwsbrieven.htm
Ik denk al, wat komt die post me bekend voor. Maar je had hem ook ergens anders gezet. :P
pi_112882776
Hallo, ik ben nieuw hier(is het gebruikelijk je ergens voor te stellen?)

Ik heb vroeger het één ander meegemaakt met geesten, waarschijnlijk mijn eigen schuld, maar er zijn een aantal dingen waar ik, vooral de laatste tijd, wel eens over nadenk.

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met buitentreden?
  Moderator donderdag 14 juni 2012 @ 13:26:46 #79
249559 crew  Lavenderr
pi_112883693
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:04 schreef TPOD het volgende:
Hallo, ik ben nieuw hier(is het gebruikelijk je ergens voor te stellen?)

Ik heb vroeger het één ander meegemaakt met geesten, waarschijnlijk mijn eigen schuld, maar er zijn een aantal dingen waar ik, vooral de laatste tijd, wel eens over nadenk.

Hey hallo, welkom :)
Er zijn vast wel mensen die je daar meer over kunnen vertellen hier op TRU.
Ik niet, heb daar geen ervaring mee (gelukkig).
pi_112883760
Hoezo "gelukkig"?
  Moderator donderdag 14 juni 2012 @ 13:30:33 #81
249559 crew  Lavenderr
pi_112883859
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:28 schreef lezzer het volgende:
Hoezo "gelukkig"?
Omdat ik dat soort dingen heel eng vind.
  donderdag 14 juni 2012 @ 13:31:02 #82
8372 Bastard
Persona non grata
pi_112883881
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:04 schreef TPOD het volgende:

Je bedoelt ' uittredingen ' of OoB experience? Persoonlijk te weinig om je daarmee te kunnen helpen.
Heb je last van 'klevers' (entiteiten die bij je blijven rondlopen) denk je?
The truth was in here.
pi_112883887
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Omdat ik dat soort dingen heel eng vind.
Oh, maar dat is het niet hoor ;)
  Moderator donderdag 14 juni 2012 @ 13:38:57 #84
249559 crew  Lavenderr
pi_112884269
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:31 schreef lezzer het volgende:

[..]

Oh, maar dat is het niet hoor ;)
Nee, jij vindt het misschien niet eng, dat kan :)
pi_112884395
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, jij vindt het misschien niet eng, dat kan :)
Nou, je zegt dat je er geen ervaring mee hebt, dus ik vraag me dan af waar jouw angst op gebaseerd is.
Maar prima.

Hele hordes mensen treden 's nachts uit, op natuurlijke wijze, merken ze niks van.
  Moderator donderdag 14 juni 2012 @ 13:48:38 #86
249559 crew  Lavenderr
pi_112884701
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:41 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou, je zegt dat je er geen ervaring mee hebt, dus ik vraag me dan af waar jouw angst op gebaseerd is.
Maar prima.

Hele hordes mensen treden 's nachts uit, op natuurlijke wijze, merken ze niks van.
Als ik er niks van merk vind ik het natuurlijk ook niet eng :)
Maar geesten die mensen soms waarnemen bedoel ik, die vind ik wél eng en ben ik zelf niet benieuwd naar
pi_112884764
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:31 schreef Bastard het volgende:

[..]

Je bedoelt ' uittredingen ' of OoB experience? Persoonlijk te weinig om je daarmee te kunnen helpen.
Heb je last van 'klevers' (entiteiten die bij je blijven rondlopen) denk je?
Nee geen last van klevers. Het is een lang verhaal. Vroeger toen ik jong was, net voor men pubertijd, waren we (ik en vrienden) erg geïnteresseerd in de geesten wereld. Dit is tamelijk "slecht" afgelopen nadat we ze een paar keer hebben opgeroepen. Een paar keer pendelen en daarna een ouija bord. Bij dat tweede was ik gelukkig niet bij, dat is flink mis gegaan. Bij dat eerste echter wel een paar keer. Ik ben toen "aangeraakt". Een koude hand rustte plotseling op mijn schouder tijdens de sessie waarna ik half in shock heel hard ben weggerend. Tijdens mijn pubertijd heb ik een erg moeilijke periode gehad voor mezelf en waren er meerdere entiteiten in ons huis, waarvan we 3 op film hadden. Dit stond echter los van mijn persoonlijke situatie maar is daar denk ik, in combinatie met het feit dat ik mezelf wellicht heb open gezet voor deze materie, een gevolg van.

Ik probeer de laatste tijd steeds meer deze herinneringen te verklaren. Ik heb meerdere malen een buitentreding gehad waarvan er eentje het meeste indruk maakte. Ik was aan het slapen en vertrok in mijn droom uit mijn lichaam waarna ik tegen het plafond werd gedrukt. Ik keek neer op mezelf en zag mezelf slapen. Naast mijn bed stond mijn bureau stoel waarop iemand zat die ik niet kende. Ik kon de persoon heel duidelijk zien en zag dat hij naar mij keek, hij zat heel relaxed alsof hij over me "waakte". Toen opeens schrok ik wakker en zat ik weer in mezelf. Toen zat de persoon er echter nog. Ik deed men ogen dicht omdat uit ongeloof waarna de contouren als een vlek nog op mijn oogleden stonden.

Tamelijk aangeslagen ben ik naar men moeder gegaan en heb het verhaal verteld waarna ik de persoon omschreef. Zij zei meteen dat het haar vader was, die ik nooit heb gekend, die zichzelf kapot heeft gezopen. De omschrijving was overduidelijk, de kleren die ik omschreef waren de kleren die hij elke dag droeg. Hij liep altijd in een donkerblauw pak met licht blauwe strepen zoals ik omschreef(dat was vroeger wat meer gebruikelijk naar het schijnt). Toen we het fotoboek erbij pakten kon ik hem dan ook meteen aanwijzen.

Nadat we meerdere ervaringen kregen thuis, en ik niet alleen, zijn we eens naar een medium geweest. Ik was daar persoonlijk niet bij want ik heb het daar niet zo op. Zij wist precies het zelfde te vertellen. Het was mijn moeders vader die nog één keer iets goeds wilde doen, hij was niet echt bepaald een droomvader heb ik gehoord.

Nu ben ik erg benieuwd naar wat deze ervaring nou precies betekend. Ik kan er zelf geen aanvulling aan geven. En misschien zijn er mensen met eenzelfde ervaring. Ik praat er weinig over met andere mensen in mijn directe omgeving en heb daar ook geen behoefte aan. Maar toch zou ik graag eens het één willen weten.
pi_112884970
Excuses voor de soms wat onsamenhangende zinnen trouwens* Ik typ wel eens te snel. :)
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:25:09 #89
8372 Bastard
Persona non grata
pi_112888579
Dat is toch alleen maar mooi? ;) Iemand die over je waakt.. zich dienstbaar heeft gesteld voor je.
Je bent niet de enige die hier mee te maken heeft, veruit de meeste mensen hebben het niet door, geen weet van een dergelijke begeleider. Hij zal je vermoedelijk ook niks dwars liggen.
The truth was in here.
pi_112889265
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Bastard het volgende:
Dat is toch alleen maar mooi? ;) Iemand die over je waakt.. zich dienstbaar heeft gesteld voor je.
Je bent niet de enige die hier mee te maken heeft, veruit de meeste mensen hebben het niet door, geen weet van een dergelijke begeleider. Hij zal je vermoedelijk ook niks dwars liggen.
Dat klopt, alleen zijn er meerdere dingen gebeurt hier in huis die niet altijd "positief" zijn. We zijn thuis allemaal vrij sceptisch. Ik ben eigenlijk de enige thuis die ook gelooft. Toch zijn er wel eens wat dingen gebeurd die minder leuk waren. Ik ben benieuwt of er ook mensen zijn die soortgelijke ervaringen hebben.

Ik heb één keer iets meegemaakt waarbij ik echt dacht dat mijn laatste uurtje had geslagen. Maar er bewegen hier ook wel eens kopjes en er vloog ook eens het deksel van het senseo door de keuken. En dan niet 1meter maar echt 3.

Zijn er hier ook mensen met dezelfde ervaringen?
Ik moet zeggen dat ik gelukkig al 3jaar niks meer heb mee gemaakt. Daarvoor ging ik met een iemand om, die er bij was toen ze gingen "glaasjedraaien" en daar was altijd wel iets mee als wij samen waren. Ik kon ook geen normale foto van hem maken. Toen ik een keer een foto maakte was zijn bovenlichaam helemaal zwart, alsof het ontbrak, en naast hem zag je een vreemd gezicht.

Een andere keer maakte ik een foto van hem toen we aan het water zaten en toen verscheen er ook een gezicht naast hem. Dat was echt beangstigend, hij was er als de dood voor, want hij heeft veel meer negatieve dingen meegemaakt.
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:21:32 #91
8372 Bastard
Persona non grata
pi_112890956
Daarom, glaasje draaien, not funny :N
Er was hier laatst ook iemand met nare glaasje ervaringen dacht ik..
The truth was in here.
pi_112892224
Tijdens het glaasje draaien gebeurde er weinig. Eigenlijk helemaal niks. Er vloeide wat drank en werden wat grapjes gemaakt. Op een gegeven moment ging iedereen naar buiten om te roken door de schuifpui. Toen ze stonden te roken begon het glas opeens uit zichzelf te bewegen. één iemand schrok daar zo van dat hij erheen rende en het glas kapot gooide. Sindsdien is er een hoop ellende uit voort gekomen.
  donderdag 14 juni 2012 @ 19:33:07 #93
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_112899059
Ik ben van mening dat er toenemende demonische activiteit op aarde is, alleen zijn demonen lachwekkend (ik hoor ze constant en er komen er constant nieuwe bij)
  Moderator donderdag 14 juni 2012 @ 19:36:54 #94
249559 crew  Lavenderr
pi_112899250
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 19:33 schreef Manke het volgende:
Ik ben van mening dat er toenemende demonische activiteit op aarde is, alleen zijn demonen lachwekkend (ik hoor ze constant en er komen er constant nieuwe bij)
Nog steeds? ;( wat ellendig toch Manke.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:49 schreef TPOD het volgende:
Tijdens het glaasje draaien gebeurde er weinig. Eigenlijk helemaal niks. Er vloeide wat drank en werden wat grapjes gemaakt. Op een gegeven moment ging iedereen naar buiten om te roken door de schuifpui. Toen ze stonden te roken begon het glas opeens uit zichzelf te bewegen. één iemand schrok daar zo van dat hij erheen rende en het glas kapot gooide. Sindsdien is er een hoop ellende uit voort gekomen.
Ik denk dat dit een goeie waarschuwing is voor mensen die 'voor de lol' gaan glaasjedraaien.
pi_112899599
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 19:33 schreef Manke het volgende:
Hoe hoor jij ze dan? En wat onderscheidt een demoon van een geest? Of is dat gewoon een "negatieve geest" ?
pi_112899998
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 19:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat dit een goeie waarschuwing is voor mensen die 'voor de lol' gaan glaasjedraaien.
De persoon waarbij we het thuis deden schijnt er geen problemen mee te hebben. Er is overduidelijk een zeer negatieve entiteit in dat huis die gasten ook lastig valt. Nieuwe mensen die er komen en op de bank gaan zitten krijgen het vaak erg koud, soms zo koud dat je de waterdamp van de adem kunt zien. Hij luistert wel, als hij hem wegstuurt hebben we er geen last van, tenzij je naar de wc gaat. Daar moet je gewoon niet alleen heen gaan, er zijn ook weinig mensen die daar naar de wc gaan. Je hoort ook van alles gebeuren daar als je daar zit. Voetstappen, deuren, dingen verdwijnen overal. Ik zou er niet willen wonen :).

Het klinkt voor sommigen ongeloofwaardig, maar iedereen die daar komt, zelfs de grootste sceptici, maken er wel iets mee.
  donderdag 14 juni 2012 @ 20:03:40 #97
8372 Bastard
Persona non grata
pi_112900439
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 19:53 schreef TPOD het volgende:

[..]

De persoon waarbij we het thuis deden schijnt er geen problemen mee te hebben. Er is overduidelijk een zeer negatieve entiteit in dat huis die gasten ook lastig valt. Nieuwe mensen die er komen en op de bank gaan zitten krijgen het vaak erg koud, soms zo koud dat je de waterdamp van de adem kunt zien. Hij luistert wel, als hij hem wegstuurt hebben we er geen last van, tenzij je naar de wc gaat. Daar moet je gewoon niet alleen heen gaan, er zijn ook weinig mensen die daar naar de wc gaan. Je hoort ook van alles gebeuren daar als je daar zit. Voetstappen, deuren, dingen verdwijnen overal. Ik zou er niet willen wonen :).

Het klinkt voor sommigen ongeloofwaardig, maar iedereen die daar komt, zelfs de grootste sceptici, maken er wel iets mee.
Kent hij ook de geschiedenis van die persoon? Is er meer informatie over die aanwezigheid en waarom hij er is?
The truth was in here.
pi_112900672
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:03 schreef Bastard het volgende:

[..]

Kent hij ook de geschiedenis van die persoon? Is er meer informatie over die aanwezigheid en waarom hij er is?
Die aanwezigheid is er gekomen na het glaasje draaien. Ik denk dat het kapot gooien van het glas nooit een goed idee is geweest.

Het maakt de persoon zelf trouwens weinig uit. Hij kan er wel om lachen en schijnt er totaal niet bang voor te zijn. Hij heeft er dus ook nooit enig onderzoek naar gedaan.
pi_112900718
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:09 schreef TPOD het volgende:

[..]

Die aanwezigheid is er gekomen na het glaasje draaien. Ik denk dat het kapot gooien van het glas nooit een goed idee is geweest.
Maar hij komt verder wel over als prima spook, gaat gewoon weg als je het vraagt enzo.
Rustig aan.
pi_112900923
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:10 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Maar hij komt verder wel over als prima spook, gaat gewoon weg als je het vraagt enzo.
Haha, ik heb toch liever andere huisdieren :)
pi_112900945
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:14 schreef TPOD het volgende:

[..]

Haha, ik heb toch liever andere huisdieren :)
Is het bij jou dan? Ik zou het wel een keer willen zien ofzo :P
Rustig aan.
  donderdag 14 juni 2012 @ 20:15:07 #102
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_112900960
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 19:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Helaas nog steeds.
als ik blow galmen de stemmen door m'n hoofd, geen goed idee om meer te doen dus :P
pi_112900978
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:14 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Is het bij jou dan? Ik zou het wel een keer willen zien ofzo :P
Nee, het is niet bij mij.
pi_112901002
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:15 schreef Manke het volgende:

[..]

Helaas nog steeds.
als ik blow galmen de stemmen door m'n hoofd, geen goed idee om meer te doen dus :P
En als je niet blowt niet? Of ook?
pi_112901008
quote:

[..]

Helaas nog steeds.
Keb het een en ander van je gelezen wel.. Weet het alleen niet meer precies... Het was toch een keer gebeurt toen je het ''opzocht'' ofzo?

Wel enorm kut ja..
Rustig aan.
pi_112901098
quote:

[..]

Helaas nog steeds.
Wat voor stemmen eigenlijk als ik vragen mag?
  donderdag 14 juni 2012 @ 20:26:54 #107
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_112901411
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:25 schreef Bastard het volgende:
Nou fijn idee... dat als je op een avond zin hebt om te fappen en dan zit er zo'n entiteit mee te kijken. -O-
  donderdag 14 juni 2012 @ 20:26:57 #108
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_112901414
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:16 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Keb het een en ander van je gelezen wel.. Weet het alleen niet meer precies... Het was toch een keer gebeurt toen je het ''opzocht'' ofzo?

Wel enorm kut ja..
Ik maakte bandstemmen en ging ermee door totdat het fout ging. Ze vlogen naar m'n hoofd en ik voelde letterlijk wind.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:18 schreef TPOD het volgende:

[..]

Wat voor stemmen eigenlijk als ik vragen mag?
Ik hoor al 3+ jaar stemmen in m'n linker oor van entiteiten waarvan ik tot de conclusie ben gekomen dat ze allemaal kwaadaardig zijn. Als ik blow wordt het erger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')