abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121511555
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:55 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Euh Manke zegt dat hij zijn pa snel naar Jezus moet leiden.
Dat is volgens mij ook een eigen denkbeeld aan iemand anders opdringen.

Ik vind dat dikke flauwekul om te doen en gewoon verloren tijd die je veel beter kan besteden.
Iemand die dood gaat heeft niks aan een Jezus of goden.
Maar niemand geeft iets om wat jij "vindt", simpelweg omdat niemand zit te wachten op een puberale uitspatting van kortzichtigheid, zoals jij die hier tentoon stelt.
pi_121511680
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:47 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het heeft geen nut om je eigen denkbeeld aan anderen op te dringen, t4rt4rus. Dat jij het nut van bidden niet in ziet, betekent niet dat een ander daar ook zo over denkt. Er laagdunkend over doen is niet nodig.
Ik denk ook niet dat dat zijn bedoeling is, ik denk dat hij slechts op zoek is naar aandacht, negatieve aandacht is immers ook aandacht.

Ze noemen het ook wel eens een "trol" op forums, geloof ik.
  zondag 13 januari 2013 @ 18:04:57 #153
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121511831
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:55 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Euh Manke zegt dat hij zijn pa snel naar Jezus moet leiden.
Dat is volgens mij ook een eigen denkbeeld aan iemand anders opdringen.

Ik vind dat dikke flauwekul om te doen en gewoon verloren tijd die je veel beter kan besteden.
Iemand die dood gaat heeft niks aan een Jezus of goden.
Da's nog steeds niet iets waar jij verder wat mee te maken hebt :) Manke vindt wat anders. Dat kun je ook respecteren ipv dingen te zeggen als ''bidden naar een niet bestaand iets' of het 'flauwekul' noemen. Het dunkt mij dat je je mening ook kunt uiten op een andere manier.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 13 januari 2013 @ 18:05:20 #154
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121511842
Hij wil niets eens wat van Jezus weten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 21 januari 2013 @ 03:13:36 #155
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_121831834
Ik logeerde weleens bij mijn oom in Egypte vroeger. Ik sliep altijd in de woonkamer op de bank met licht aan. Hij en zijn vrouw sliepen dan gewoon in hun slaapkamer in bed.

Ik was toen iets van 5, 6 of 7 en ik was toen wakker toen ik het zag. Ik keek naar het plafond en zag Sobek zweven en naar mij kijken.

Ik was nog nooit zo bang geweest voor de rest van mijn leven en ik sprong instantly van bed af en rende naar de slaapkamer van hun. Schreeuwend. _O- Ze werden wakker door mijn gil en ik sprong hun bed in. _O-

Verder heb ik dat nooit meer meegemaakt. Nooit een demoon gehoord of gevoeld, maar ik geloof er wel in. En dat ze tussen ons zitten en niet in een andere dimensie. Goede en slechte demonen. :)
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  maandag 21 januari 2013 @ 11:08:55 #156
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121836314
Klinkt als jinn :)
  dinsdag 22 januari 2013 @ 01:44:40 #157
137562 rakotto
pi_121875493
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:08 schreef Manke het volgende:
Klinkt als jinn :)
Wie weet. Ik geloof niet dat we jinns kunnen zien.

Wat laat jou tot de conclusie komen dat het een jinn is? Ben er wel benieuwd naar. En een jinn is hetzelfde als een demoon voor jou?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 01:51:43 #158
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121875520
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 01:44 schreef rakotto het volgende:

[..]

Wie weet. Ik geloof niet dat we jinns kunnen zien.

Wat laat jou tot de conclusie komen dat het een jinn is? Ben er wel benieuwd naar. En een jinn is hetzelfde als een demoon voor jou?
ik ga ervan uit dat je moslim bent, omdat je in egypte was bij familie, en moslims geloven in goede en slechte demonen, de goede heet jinn, de slechte shaitan, ofzo.

er is hier op fok iemand die onder invloed van bepaalde drugs het zelfde zag als jij in normale toestand: egyptische goden
  dinsdag 22 januari 2013 @ 02:05:19 #159
137562 rakotto
pi_121875577
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 01:51 schreef Manke het volgende:

[..]

ik ga ervan uit dat je moslim bent, omdat je in egypte was bij familie, en moslims geloven in goede en slechte demonen, de goede heet jinn, de slechte shaitan, ofzo.

er is hier op fok iemand die onder invloed van bepaalde drugs het zelfde zag als jij in normale toestand: egyptische goden
Ik ben moslim inderdaad.

De goede en slechte demonen heten gewoon Jinns. Shaitan is de Arabische vorm/naam van Satan, dus de duivel. Alhoewel er soms wel Shayateen gezegd wordt en dat betekend Duivels en dat refereert weer naar de slechte jinns.

En wie was dat die Egyptische Goden zag onder invloed van drugs? :D

Ik weet niet wat het was wat ik toen zag.

Dit vind ik trouwens wel intressant:

http://paranormal.about.com/od/demonsandexorcism/a/aa060506_2.htm

Het gaat over hoe sommigen demonen zien. Ik heb er zelf weinig ervaring mee. :)
pi_122740969
Uhm, jongens, met het risico dat ik mezelf totaal voor gek zet, maar ik zit met een heel, heel vreemd iets.

Kijk, normaal geloof ik nooit in geesten of entiteiten of demonen of wat dan ook. Maar nu heb ik twee keer iets gezien wat gewoon niet kan. Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen:

Een x aantal weken geleden reed ik met een(slechtziende) vriend van me door Oss. Die vriend van me zat wat op zijn telefoon te spelen en ik reed rustig door. Op een bepaald moment zag ik naast de auto, ineens, een figuur van een man staan, die naar mijn auto wees en hem volgde met zijn vinger. Het rare van dit figuur was dat ie vol in het licht van een lantaarn stond, maar ik zijn gezicht niet kon zien. We hebben het later getest, en op die plek kan je simpelweg niet staan zonder dat je iemand zijn gezicht ziet.

Ik heb hem daarna nog eens gezien toen ik alleen in mijn auto reed. Weer een lange man met lange jas en hoedje, weer wees hij naar mijn auto, weer zag ik geen gezicht en weer zou dat gezien het licht niet kunnen. Kijk, dat je een deel van het gezicht niet ziet icm een hoedje, logisch, maar helemaal zwart?

Kan iemand mij uitleggen wat hier aan de hand is? Of begin ik gek te worden?

Edit: als iemand een verklaring zou weten, zou dit dan ook eventueel met een bepaald argument of eventuele achtergrondinformatie verteld worden?
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_122741170
Elkaar uitlachen doen we hier sowieso niet.. Dit is nu eenmaal TRU en mensen zijn geen rationele wezens. We zijn dan ook niet zo nuchter als we onszelf weleens wijsmaken.
Ik heb geen flauw idee wat je gezien hebt, trouwens

[ Bericht 2% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 11-02-2013 12:14:56 ]
  maandag 11 februari 2013 @ 10:14:49 #162
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_122742915
quote:
5s.gif Op maandag 11 februari 2013 07:46 schreef Triptamine2 het volgende:
Uhm, jongens, met het risico dat ik mezelf totaal voor gek zet, maar ik zit met een heel, heel vreemd iets.

Kijk, normaal geloof ik nooit in geesten of entiteiten of demonen of wat dan ook. Maar nu heb ik twee keer iets gezien wat gewoon niet kan. Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen:

Een x aantal weken geleden reed ik met een(slechtziende) vriend van me door Oss. Die vriend van me zat wat op zijn telefoon te spelen en ik reed rustig door. Op een bepaald moment zag ik naast de auto, ineens, een figuur van een man staan, die naar mijn auto wees en hem volgde met zijn vinger. Het rare van dit figuur was dat ie vol in het licht van een lantaarn stond, maar ik zijn gezicht niet kon zien. We hebben het later getest, en op die plek kan je simpelweg niet staan zonder dat je iemand zijn gezicht ziet.

Ik heb hem daarna nog eens gezien toen ik alleen in mijn auto reed. Weer een lange man met lange jas en hoedje, weer wees hij naar mijn auto, weer zag ik geen gezicht en weer zou dat gezien het licht niet kunnen. Kijk, dat je een deel van het gezicht niet ziet icm een hoedje, logisch, maar helemaal zwart?

Edit: als iemand een verklaring zou weten, zou dit dan ook eventueel met een bepaald argument of eventuele achtergrondinformatie verteld worden?
Je zou eens kunnen googelen naar eventuele eerdere verschijningen of historie van die locatie. Misschien dat wat helderheid brengt.
pi_122744774
quote:
5s.gif Op maandag 11 februari 2013 07:46 schreef Triptamine2 het volgende:

Ik ben altijd gek op dit soort verschijningen :D. Niet dat ik er ook maar enige paranormale of wetenschappelijke verklaring voor heb, maar je beschrijving lijkt op de shadow people. Er is hier ooit een topic geweest van iemand die op de fiets door het bos reed en ook een lange, zwarte gestalte tegenkwam (met gleufhoed). Kan het zo snel niet terugvinden.

Zelf heb ik ook wel eens iets soortgelijks gezien. Ik zat op de fiets en reed na een stapavond langs een oud landhuis. Naast een van de pilaren bij de ingang stond een donkere figuur met mantel en hoed, doodstil. Kan net zo goed een voorbijganger geweest zijn, maar het was midden in de nacht en het kwam nogal onnatuurlijk over.

Wat me altijd opvalt is dat niemand bij dit soort waarnemingen meteen gaat kijken wat het is (jij dus ook niet). Vrij logisch omdat je je doodschrikt, maar toch.

Waar ik het zag was dus hier: https://www.google.nl/map(...)bp=12,272.34,,0,14.1 Lekker creepy ook, die pilaren :D.

Grappig wel, vind het betreffende landhuis op deze site terug: http://www.kasteleninnederland.nl/kasteel/kasteel1129.php

[ Bericht 6% gewijzigd door Jivis op 11-02-2013 11:43:47 ]
Amen.
pi_122745970
quote:
11s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:14 schreef 67Impala het volgende:

[..]

Je zou eens kunnen googelen naar eventuele eerdere verschijningen of historie van die locatie. Misschien dat wat helderheid brengt.
Misschien is die verschijning wel vaker gezien, ja.
pi_122759047
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:37 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik ben altijd gek op dit soort verschijningen :D. Niet dat ik er ook maar enige paranormale of wetenschappelijke verklaring voor heb, maar je beschrijving lijkt op de shadow people. Er is hier ooit een topic geweest van iemand die op de fiets door het bos reed en ook een lange, zwarte gestalte tegenkwam (met gleufhoed). Kan het zo snel niet terugvinden.

Zelf heb ik ook wel eens iets soortgelijks gezien. Ik zat op de fiets en reed na een stapavond langs een oud landhuis. Naast een van de pilaren bij de ingang stond een donkere figuur met mantel en hoed, doodstil. Kan net zo goed een voorbijganger geweest zijn, maar het was midden in de nacht en het kwam nogal onnatuurlijk over.

Wat me altijd opvalt is dat niemand bij dit soort waarnemingen meteen gaat kijken wat het is (jij dus ook niet). Vrij logisch omdat je je doodschrikt, maar toch.

Waar ik het zag was dus hier: https://www.google.nl/map(...)bp=12,272.34,,0,14.1 Lekker creepy ook, die pilaren :D.

Grappig wel, vind het betreffende landhuis op deze site terug: http://www.kasteleninnederland.nl/kasteel/kasteel1129.php
Nou ja, de eerste keer dat ik "het" zag ben ik dus op de rotonde iets verder helemaal rond gegaan. Het was weg?

Apart verhaal ook van jou. Ik zal eens gaan googlen. iig bedankt!

Edit: zie nu pas je shadowpeople opmerking, effe lezen.
pi_122759184
Ok, dit is op zijn minst redelijk apart te noemen. Want die tekening op die wiki lijkt dus precies op wat ik gezien heb.

Mind is totally blown
pi_122760170
quote:
15s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:27 schreef Triptamine2 het volgende:
Ok, dit is op zijn minst redelijk apart te noemen. Want die tekening op die wiki lijkt dus precies op wat ik gezien heb.

Mind is totally blown
Geeft maar weer aan dat je absoluut niet de enige bent die deze waarnemingen heeft. En waarschijnlijk zul je ook nooit een verklaring krijgen :P. Ik denk ook niet dat je weer iets ziet als je er echt naar op zoek gaat, dit soort dingen gebeuren altijd onverwacht. Als je het in je slaapkamer ziet wordt het vaak gelinkt aan slaapverlamming, maarja, je zat in de auto en was je volledig bewust van de omgeving.

Je verhaal lijkt ook een beetje op dit topic, alleen is daar de verschijning wel anders.
Amen.
pi_122761516
Waarom gebeuren de activiteiten meestal als het donker is? Dat vraag ik me vaak af. Gaat er dan een andere niet waarneembare wereld open,of wat zet het in werking?
I am the hour,freaks devour
pi_122769231
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:29 schreef Twelveonclock het volgende:
Waarom gebeuren de activiteiten meestal als het donker is? Dat vraag ik me vaak af. Gaat er dan een andere niet waarneembare wereld open,of wat zet het in werking?
Misschien dat we zelf wat gevoeliger worden als we minder kunnen zien?
pi_122770568
Ja oke. Dat kan een reden zijn. Je bent dan meer alert en vangt mischien wat meer op. Maar toch blijft het apart. Die zelfde energie moet er dan ook overdag zijn toch?
I am the hour,freaks devour
pi_122770894
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:03 schreef Twelveonclock het volgende:
Ja oke. Dat kan een reden zijn. Je bent dan meer alert en vangt mischien wat meer op. Maar toch blijft het apart. Die zelfde energie moet er dan ook overdag zijn toch?
Aangenomen dat 'die energie' er idd. is, denk ik dat ie er overdag net zo goed is. We merken het alleen minder omdat we meer zintuiglijke indrukken krijgen.
Misschien gaan we ook wel minder rationeel denken als we minder kunnen zien. Een kind ziet ook vooral monsters in de kast als het 's avonds donker is.
pi_122775521
Ze deden laatst een leuk experiment bij Ghost Lab (net zoiets als Ghost Adventures, maar Ghost Adventures is stukken toffer). Veel Ghost Hunters gaan uit van de theorie dat emotie zijn sporen achterlaat, en dat die emotie energie is die te meten is. Daardoor ook 'vaker' hauntings bij plaatsen waarbij veel emotie is geweest ten tijde van het dood gaan (denk aan moord, ziekenhuizen, psychiatrische instellingen). Wat ze hebben getest is best grappig; ze hadden camera, welke bepaalde waardes meet, waardoor je een aura krijgt op het scherm. Eerst een aantal 'normale' testen. Blijdschap had een bepaalde kleur, verdriet, boosheid, etc. Toen gingen ze iemand opfokken, dus echt naaien, en pissig maken, voor zo'n minuutje ofzo, en de testpersoon ging daar ook in mee, zichzelf ook kwaad te maken, denken aan dingen waardoor hij best pissig werd, en stapte daarna gelijk uit het beeld. De aura bleef alleen nog een tijdje hangen, en verdween heel langzaam. Een (iets te snelle) conclusie daaruit, was dus dat inderdaad, emotie blijft hangen, als energie. Nu ging het maar om een stukje boosheid, maar als iemand vermoord word, is dat natuurlijk zo'n emotie bom dat die emotie/energie veel langer blijft hangen. Vond het erg interessant/grappig om te zien, dat ze toch met dit soort dingen aan willen tonen dat wat er ook is, het nog steeds niet te begrijpen is, maar het toch geprobeerd word. En het blijft nog steeds een 'what if' verhaal, maar toch.
pi_122775653
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:56 schreef Jivis het volgende:

[..]

Geeft maar weer aan dat je absoluut niet de enige bent die deze waarnemingen heeft. En waarschijnlijk zul je ook nooit een verklaring krijgen :P.
Echt wel! Als ik "het"nog eens zie stap ik uit. Ik kan zoiets nooit laten rusten :P nu heb ik als scepticus de kans zelf eens zoiets mee te maken, dan ga ik het ook proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')