Goed, het volgende is mij overkomen vannacht, misschien (achteraf) wel leuk om hier te vertellen. Ik had gisteravond een verjaardag van een vriend van me, en na een gezellige avond ging ik rond een uur of 1 's nachts naar huis. Ik vind het heerlijk om 's nachts nog wat rond te rijden, dus ik besloot een stukje te gaan rijden. Ik woon in Tegelen, en besloot richting Venlo te rijden. Dat gedaan, en op de terugweg kwam ik er achter dat er een belangrijke weg (de kortste weg naar huis) was afgesloten omdat ze die opnieuw aan het asfalteren zijn.
Goed, na wat gedenk over hoe ik het snelste thuis kon komen, bedacht ik me dat ik vlak langs de Duitse grens kon rijden, alleen is dat over de Ulingsheide...Dat is een gebied vlak langs de Duitse grens. Er zijn daar veel akkers en weilanden, en er ligt ongeveer op de helft van de weg die daar doorheen loopt (en waar ik dus over moest rijden) een oud klooster. Tijdens de Kerst staat in dat klooser een enorm grote supermooie kerststal, maar dat terzijde. Er loopt maar 1 smalle weg van een km of 3/4 denk ik, met aan beide kanten bomen. Er is geen verlichting, en hij loopt eigenlijk door the middle of nowhere.
Goed, ik rij daar helemaal niet graag 's avonds, vanwege de sfeer die daar hangt, de afwezigheid van verlichting en gewoon, het gebied is een beetje creepy 's avonds. Het was echter de kortste weg, dus ik besloot toch maar zo naar huis te rijden. Ik kwam vanaf de kant van Venlo en reed de weg op. Het eerste stuk was er niets aan de hand, ik maakte een paar bochten, kwam bij het klooster, en maakte een bocht naar links, waardoor ik het klooster nu achter me had liggen.
Toen opeens meende ik in het licht van de koplampen iets of iemand zag lopen. Ik kwam dichterbij en zag inderdaad iemand lopen. Ik remde af, want ik dacht van, dalijk springt hij/zij de weg op en ik kan nergens heen uitwijken. Nog wat dichterbij gekomen zag ik dat het een meisje was, iig, ze had lang haar en stond met dr rug naar me toe. Ik remde nog verder af (je mag op die weg 50, maar ik reed er 80, jaja, I know...) toen draaide ze zich om richting mij, tenminste, zo leek het en ik zag 2 felrode ogen.
![]()
Ik schrok daar zo ontzettend van dat ik vol gas heb gegeven en als een idioot naar huis ben gereden.
Achteraf zat ik na te denken, en realiseerde ik me een spook of geest of zo out of the question was, voor mij dan, want ik geloof daar niet in. Wat het wel is geweest weet ik niet. Het kan alles geweest zijn, een hersenspinsel, iemand die rode lichtjes achter een bril had geplakt (ja weet ik veel). In ieder geval, vannacht ben ik me kapot geschrokken, maar er moet een logische verklaring voor zijn, die ik toch niet zal kunnen achterhalen waarschijnlijk, maar goed.
Iemand hier gedachten over?