Concludeer jij ook dat president Obama niet bestaat omdat je die nog nooit in het echt hebt gezien? Ben je wel eens in China geweest? Niet? Dan bestaat dat ook niet.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:36 schreef BMS-THAD het volgende:
Ik kan voor mezelf dus concluderen dat geesten niet bestaan en dat mijn opa/oma mij gelukkig niet 4x per dag zien masturberen.
Ik blow nooit, ik haalde toen 1 haaltje en het versterkte de stemmen, ze begonnen te galmen door m'n hoofd.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:03 schreef Cockwhale het volgende:
Grappig, die mensen die (waarschijnlijk dagelijks) blowen beweren geesten te zien of horen. Drugs kunnen een versterkende werking hebben op allerlei psychische aandoeningen, zoals schizofrenie, angsten en het horen van stemmen. Anti-psychotica is een aanrader voor mensen met hallucinaties en waanbeelden. Ik snap dus ook niet dat iedereen hier mogelijke waanbeelden van mensen aan het voeden zijn en hier zo makkelijk mee in stemmen. Wees ook realistisch en kritisch. Het zou zomaar mogelijk kunnen zijn dat bijvoorbeeld Manke hiermee geholpen kan worden.
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:03 schreef Cockwhale het volgende:
Grappig, die mensen die (waarschijnlijk dagelijks) blowen beweren geesten te zien of horen. Drugs kunnen een versterkende werking hebben op allerlei psychische aandoeningen, zoals schizofrenie, angsten en het horen van stemmen. Anti-psychotica is een aanrader voor mensen met hallucinaties en waanbeelden. Ik snap dus ook niet dat iedereen hier mogelijke waanbeelden van mensen aan het voeden zijn en hier zo makkelijk mee in stemmen. Wees ook realistisch en kritisch. Het zou zomaar mogelijk kunnen zijn dat bijvoorbeeld Manke hiermee geholpen kan worden.
Drugs hoeven ook niet de oorzaak te zijn, ze kunnen ook versterken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:22 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik blow nooit, ik haalde toen 1 haaltje en het versterkte de stemmen, ze begonnen te galmen door m'n hoofd.
Ik zag ook gezichten achter m'n oogleden, 1 daarvan had een cape over z'n hoofd en een open mond.
Ik blow niet en gebruik ook geen drugs, of zou het die ene koude heineken zijn 's avonds op de bank? Ga een ander toch niet de gek aansteken omdat zijn of haar wereldbeeld niet schaart met die van jou. En ga helemaal niet andere mensen beschuldigen voor het gebruiken van drugs of lijden aan een psychologische aandoening omdat het anders niet overeenkomt met jouw perceptie van de realiteit.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:03 schreef Cockwhale het volgende:
Ik gebruik ook geen drugs, betekend nog niet dat je geen illusies kan krijgen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]!
Ik heb nog nooit geblowt, drink ook geen alcohol en ik hoor ze ook wel eens.
Het is zo makkelijk om maar heel kortzichtig te gaan denken.
Maar die mensen lijden aan een psychologische aandoening en kunnen daar ook mee geholpen worden. Wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:31 schreef TPOD het volgende:
[..]
Ik blow niet en gebruik ook geen drugs, of zou het die ene koude heineken zijn 's avonds op de bank? Ga een ander toch niet de gek aansteken omdat zijn of haar wereldbeeld niet schaart met die van jou. En ga helemaal niet andere mensen beschuldigen voor het gebruiken van drugs of lijden aan een psychologische aandoening omdat het anders niet overeenkomt met jouw perceptie van de realiteit.
Klopt. Als iets gebeurt ga je op zoek naar een verklaring. Als die er niet is, ga je het dan nog ontkennen? De wetenschap zegt totaal niets. Misschien loopt dat nog wel erg achter. De wetenschap pretendeerde 500jaar terug ook dat de aarde plat was, en hadden ze gelijk?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:30 schreef BMS-THAD het volgende:
Het is aan de andere kant ook zeer kortzichtig om alles op geesten/'het paranormale' te verhalen. Wetenschappelijk is dat gewoon niet aantoonbaar, waar onbekende hersengolven/kortsluiting wel te verklaren vallen.
Gezien de huidige datering, 2012, weet ik wel voor welke kant ik kies.
Klopt, zoals het gezicht op Mars. Het menselijk brein is altijd op zoek naar een ritme, naar een patroon en is in staat zoiets te creëren zonder dat de persoon in kwestie daar erg in heeft.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:33 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ik gebruik ook geen drugs, betekend nog niet dat je geen illusies kan krijgen.
edit:
Eigenlijk niet helemaal waar wat ik zeg.
Mensen zien/horen de hele dag illusies.
Zoals stemmen horen in bandjes(die vaak veel ruis hebben), Nederlandse teksten horen in Engelse liedjes.
Of wat dacht je van teksten horen in het achteruit spelen van liedjes.
Zijn dat ook allemaal geesten?
Je brein houd je echt vaak voor de gek.
Dat kun je niet stellen. Als het slachtoffer stelt dat het iets paranormaals is, en een psycholoog stelt dat "het wel hallucinaties zijn"(dat kan een kind van 5 ook wel zeggen) dan wil dat niet zeggen dat de P. gelijk heeft. Feit is dat de wetenschap nog erg weinig weet van de werking van de hersenen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:35 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Maar die mensen lijden aan een psychologische aandoening en kunnen daar ook mee geholpen worden. Wat is daar mis mee?
En je eerste zin is trouwens tegenstrijdig.
Je gaat trouwens voorbij aan het feit dat een paranormale ervaring niet altijd bestaat uit een psychologische reactie.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:35 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Maar die mensen lijden aan een psychologische aandoening en kunnen daar ook mee geholpen worden. Wat is daar mis mee?
De enige manier om geholpen te worden is dmv pilletjes een zombie worden, ben gestopt met pilletjes en alles is het zelfde geworden als toen ik begon met pilletjes, alleen de stemmen zijn zachter dan toen, hoorde ze echt heel helder en hard. Ik hoorde ze zoals ik mensen hoor in m'n oor, het zijn echt demonen (mens waren ze niet, ze lachten me uit toen ik dat dacht) en geen hallucinaties, daar zijn de stemmen te intelligent voor. Toen ik bij de paaz in m'n bed lag, werd er op m'n arm gedrukt, hoorde toen gelach. Echt bizar allemaal wat ik mee heb gemaakt.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:35 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Euh in het jaar -240 berekende Eratosthenes de omtrek van de aarde al. (Ook vrij precies)quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:36 schreef TPOD het volgende:
[..]
De wetenschap pretendeerde 500jaar terug ook dat de aarde plat was, en hadden ze gelijk?
De vergelijking blijft het zelfde. Het is arrogant te denken dat de wetenschap anno 2012 alles omvattend is. Onze wetenschap is over 2000jaar net zo achterhaald als dat van de Romeinen destijds, en indirect dus de oude Grieken waar zij haar kennis vandaan haalden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:47 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Euh in het jaar -240 berekende Eratosthenes de omtrek van de aarde al. (Ook vrij precies)
En daarvoor wisten mensen dus al dat de aarde rond was.
Heb ik ook wel eens.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:45 schreef TPOD het volgende:
[..]
Je gaat trouwens voorbij aan het feit dat een paranormale ervaring niet altijd bestaat uit een psychologische reactie.
Zo zat ik hier eens samen met mijn moeder en zusje een bakje koffie te drinken toen er in de keuken een glas over het aanrecht bewoog. Dat was duidelijk hoorbaar, zowel het kopje dat schoof als het lepeltje dat erin zat dat rinkelde.
Oh deze wetenschap is absoluut achterhaald over 2000 jaar.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:53 schreef TPOD het volgende:
[..]
De vergelijking blijft het zelfde. Het is arrogant te denken dat de wetenschap anno 2012 alles omvattend is. Onze wetenschap is over 2000jaar net zo achterhaald als dat van de Romeinen destijds, en indirect dus de oude Grieken waar zij haar kennis vandaan haalden.
Heb jij nog nooit gehad, Je zwetst maar wat om een ander van jouw visie te overtuigen. Deze discussie is gesloten, in jouw wereld is er geen ruimte voor een andere overtuiging of een andere mening. In die van mij wel, en zelfs al zou je er niet in geloven, dan nog kan je er veel van leren door je open te stellen voor een ander zijn visie.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:55 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens.
Hier is het de koelkast of vaatwasser die wel eens voor resonantie zorgt.
Meeste "paranormale" ervaringen kunnen makkelijk verklaard worden.
Probleem is ook dat de meeste mensen helemaal geen wetenschappelijke kennis hebben.
En die dingen dat iets paranormaal is, terwijl het gewoon normaal is.
Wat bedoel je met een open mond?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:22 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik blow nooit, ik haalde toen 1 haaltje en het versterkte de stemmen, ze begonnen te galmen door m'n hoofd.
Ik zag ook gezichten achter m'n oogleden, 1 daarvan had een cape over z'n hoofd en een open mond.
Ik zwetst helemaal niet. Je had het toch over kopjes die verplaatsen of lepeljes.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:59 schreef TPOD het volgende:
[..]
Heb jij nog nooit gehad, Je zwetst maar wat om een ander van jouw visie te overtuigen. Deze discussie is gesloten, in jouw wereld is er geen ruimte voor een andere overtuiging of een andere mening. In die van mij wel, en zelfs al zou je er niet in geloven, dan nog kan je er veel van leren door je open te stellen voor een ander zijn visie.
Iets wat in jouw wereld dus niet bestaat.
Dat zou ik dus echt niet doen, net zoals mediums.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:07 schreef TPOD het volgende:
[..]
Heb je nog nooit een uitdrijving geprobeerd? Zelfs al zouden geesten niet bestaan, dan nog zou het geloof in het werken ervan enige verlichting kunnen geven, lijkt me.
Waarom mensen toch altijd denken dat geesten vooral geïnteresseerd zijn in masturberende mensen?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:36 schreef BMS-THAD het volgende:
Ook thuis nooit wat gemerkt. Ik kan voor mezelf dus concluderen dat geesten niet bestaan en dat mijn opa/oma mij gelukkig niet 4x per dag zien masturberen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |