Wat vinden jullie van de series die steeds populairder worden als Ghost Adventures, Ghostlab, Ghost Hunters, Ghost Hunters International?
Ghostlab vond ik zelf wel een paar afleveringen leuk, maar veel verder dan EVP's en irritatie opwekkende gast als 'hoofdpersonage' heb ik dit snel links laten liggen.
Ghost Hunters hetzelfde, kon me al snel niet meer boeien.
Maar, Ghost Adventures vind ik erg gaaf. Ik betwijfel of alles wat ze meemaken 'echt' is, maar ik geloof wel dat de makers alle goede bedoelingen hebben. Laatst een episode gezien waarbij ze contact maakten met het overleden dochtertje van een man die o.a. de apparatuur ontwikkeld waar zij zelf mee werken. Erg mooi, bijzonder, hoe ze een gesprek hadden met de geest van de dochter via hun gadgets. En van het weekend een aflevering gezien waarbij ze in een oud gesloten ziekenhuis waren waar heel veel doden waren gevallen. Ze leveren echt bewijs, en de EVP's die ze soms krijgen zijn echt weerzinwekkend. De presentator, Zak, is wel af en toe lichtelijk overdreven aanwezig, maar dat is ook iets Amerikaans geloof ik, dus dat neem ik voor lief. Maar het heeft mijn interesse en visie op het bovennatuurlijke drastisch veranderd. Eerst was het een ver van mijn bed show, nu staat het zo dichtbij..
Enkele afleveringen:
Stanley Hotel, waar oa. de inspiratie voor de Shining weg is gekomen zo blijkt.
Hier gaan ze terug naar Bobby Mackey's club, waar ze eerder een aflevering hebben gehad, bizar..
Onderzoek naar de Salem Witch Trials, vind ik ook weer een bizarre aflevering.
Het ziekenhuis. Ik heb nu een stuk of 6/7 afleveringen gezien, en vond dit echt de meest enge.