abonnement Unibet Coolblue
pi_90592972


Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | [url=http://forum.fok.nl/topic/1522193[/url]

Links

Deze openingspost
Accomodatie reserveren in heel Thailand
Khao San Road
Het grote 'Hoe kom ik goedkoop van A naar B'-topic
Reisnieuws en aanbiedingen-topic
Reisverslagen van FOK!ers in Azië
Sawadee, portal voor toeristen naar Thailand
Thailand op Wikitravel
Thais consulaat in Amsterdam
The Nation - voor de politieke situatie in Thailand
Tourism Thailand
Tripadvisor Thailand
VirtualTourist Thailand
WaarBenJij.Nu Thailand

Tips

quote:
Goedkoop vliegen naar Thailand

Vliegen naar Thailand is altijd duur. Toch zijn er mogelijkheden om de kosten te beperken:

• Hoe vroeger je boekt, hoe meer geld je bespaart.
• Controleer bij verschillende luchtvaartmaatschappijen als je vanuit Amsterdam wil vliegen, zoals KLM, China Airlines, EVA Air (900-1400 euro retour).
• Vliegen met LTU vanuit D�sseldorf (600-800 euro retour).
• Ook kan je Qatar Airways vanuit Londen proberen (400-700 euro retour).
• AirAsia vliegt goedkoop van Londen naar Kuala Lumpur (500-800 euro retour).
quote:
Vaccinaties

Ga altijd 3 weken voor vertrek langs bij de plaatselijke GGD voor persoonlijk advies! Als richtlijn heb je nodig:

• Voor korte reizen: DTP en Hepatitis A.
• Voor reizen langer dan 2 maanden: Buiktyfus, Hepatitis B en mogelijk Rabiës.

Meer informatie: GGD
quote:
Visa en aankomst-informatie

• Voor een reis korter dan 30 dagen heb je geen visum nodig, zolang je een retour-ticket hebt. Bij aankomst op het vliegveld krijg je dan een stempel van 30 dagen in je paspoort.
• Bij aankomst over land vanuit buurlanden heb je geen visum nodig. Maar dan krijg je slechts een stempel voor 15 dagen. Bij aankomst met het vliegtuig vanuit buurlanden krijg je wel gewoon een stempel voor 30 dagen.
• Voor een enkele reis of een reis langer dan 30 dagen heb je wel een visum nodig. Met een toeristenvisum mag je 60 dagen in het land blijven, binnen die periode moet je het land uit. Wel kan je meerdere visa in één keer halen, zolang je elke 60 dagen maar het land verlaat. Elk visum van 60 dagen kost 30 euro en verloopt zodra je het land verlaat. Het is mogelijk een visum te regelen waarmee je uitstapjes kan maken naar buurlanden.
• Officieel moet je een bankafschrift laten zien met 7 euro per dag dat je in het land aanwezig bent. In de praktijk wordt dit nooit gecontroleerd

Wat moet je meenemen bij een aanvraag toeristenvisum

• Paspoort dat nog zes maanden geldig is bij het vertrek uit Thailand (en een lege bladzijde heeft)
• Ingevulde en ondertekende aanvraagformulier (link)
• Kopie van vluchtgegevens
• 2 gelijke recente pasfoto's
• 30 euro per visum dat je aanvraagt

Meer informatie: Royal Thai Consulate General in Amsterdam
quote:
Met de bus naar Bangkok

Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn. Nu is die er nog niet. Als je geen dure taxi vanaf luchthaven Suvarnabhumi naar Bangkok wil betalen, kan je gebruik maken van de Airport Express bus. Deze kost 150 baht per rit en vertrekt vanaf de eerste verdieping van de luchthaven naar:
• AE1: Silom
• AE2: Khao San Road
• AE3: Sukhumvit
• AE4: Hua Lamphong-treinstation
• Er is een aparte bus naar Pattaya.
quote:
Feestdagen in Thailand

• Eind januari, begin februari: Chinees Nieuwjaar (veel winkels dicht, speciale ceremonie bij de Chinese Phanan Choeng-tempel in Ayutthaya)
• Midden-april: Songkhran (waterfestival, elkaar natspuiten met super soakers op Khao San Road)
• 5 december: Father's Day (verjaardag van de koning, grote ceremonie bij het Grand Palace in Bangkok)
• 25 december: Kerstmis (wordt maar weinig gevierd, winkels gewoon open)

Meer informatie op Sunsite en Wikipedia
[b]Bezienswaardigheden[/b]



[*] Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
[*] Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
[*] Fietstocht door Bangkok (link)
[*] Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend, helaas spreekt de omroeper alleen Thai)
[*] Lumphini Park, Downtown (park met hagedissen)
[*] Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
[*] MBK Shopping Center, Downtown
[*] Siam Center, Downtown
[*] Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
[*] Suan-Lum Night Bazaar, Downtown (link)
[*] Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
[*] Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
[*] IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen) (link)
[*] Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
[*] Patpong Night Market, Patpong
[*] Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
[*] Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
[*] Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
[*] Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)



[*] King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
[*] Amphawa Floating Market, Amphawa (link)
[*] Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
[*] Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
[*] Hua Hin (rustige badplaats)
[*] River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
[*] Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
[*] Grotten, Keang Lawa
[*] Grote Boeddha, Phra Phutthabat
[*] Apentempel, Prang Sam Yot
[*] Watervallen, Sai Yok
[*] Sukhothai (imposant complex van tempels, met de fiets bezichtigen)
[*] Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province




[*] Koh Chang (strandeiland)
[*] Koh Kut (waar je spontaan opgewonden raakt. Mooie stranden, verder totaal niets te doen)
[*] Koh Mak (stil strand, verder weinig te doen)
[*] Koh Samet (prachtig spierwit bountystrand en dichtbij Bangkok, verder weinig te doen)
[*] Pattaya (strand, surfen, waterskiën, toeristenoord)



[*] Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
[*] Olifantenschool, Chiang Dao
[*] Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
[*] Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
[*] Orchideënfarm, Chiang Mai
[*] Shop City, Chiang Mai
[*] Thai cookery classes, Chiang Mai
[*] Markt, Lampang
[*] Olifantenkamp, Mae Hong Son
[*] Longneck-stam, Mae Hong Son
[*] Trekking
[*] Heetwaterbronnen, Mae Sot
[*] Pai (hippystadje)
[*] Vissengrot, Tham Pla



[*] Zijde-industrie, Chonnabot
[*] Pottenbakkerij, Dan Kwian
[*] Khao Yai National Park (wilde olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
[*] Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
[*] Hoogste boeddabeeld, Roi Et
[*] Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
[*] Apenbos, Udon Thani
[*] Phimai Historical Park, Phimai



[*] Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
[*] Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
[*] Koh Samui (toeristeneiland met strand, monkey business en kokosplantage)
[*] Koh Tao (duiken en snorkelen)
[*] Krabi (strand en watersporten)
[*] Tijgertempel, Krabi
[*] Phra Nang Grot, Krabi
[*] Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
[*] Spabronnen, Ranong



[*] Songkran (waterfestival rond april, elkaar natspuiten met super soakers in Khao San Road)
[*] Thai boxing-wedstrijd
[*] Thaise massage
[*] Thaise keuken (tom yam goong, pad thai)
pi_90592989
Laatste post:

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 14:49 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Tja, ik zeg, niet doen.

Zo zijn tijgers niet bedoeld, en door er naar toe te gaan, houd je dat soort praktijken in stand. Eeuwig zonde.

Google voor de grap eens op Tiger Temple, ze worden onder andere verdacht van mishandeling en illegale handel in tijgers. Wil je dat in stand houden?
Ik ben ook tegen dierenleed. En daar wil ik bij voorkeur ook niet aan mee werken. Het is dan ook wel enigszins hypocriet dat ik dit wel wil ga doen, maar dit wil ik gewoon eens dolgraag meemaken! Als een kleine jongensdroom ;)

En verdacht worden wil niet zeggen dat het ook zo is natuurlijk (al is de kans wel groot in dit geval misschien ;)) maar ik hoor juist verhalen dat het tijgers zijn waarvan de ouders zijn gedood door stropers en dat het idee is om ooit een generatie weer in het wild te zetten.

Ik heb het net met mijn vader overlegd, en hij ziet het ook wel zitten.. Dus eens een tripje met mijn vader! Lijkt me wel leuk. Moet nu beetje uitzoeken van hem wat allemaal beetje gunstig is ;)
pi_90595390
Ik ben naar Tiger Kingdom (bij Chiang Mai) geweest en dat was wel erg leuk :)
Niets gemerkt van verdoofde tijgers ofzo, ze waren hartstikke speels. En ik ben geen kenner hoor, maar ik vond de dieren er best goed uitzien enzo
  Moderator woensdag 29 december 2010 @ 20:35:01 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_90598595
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:16 schreef LeNick het volgende:
Laatste post:

[..]

Ik ben ook tegen dierenleed. En daar wil ik bij voorkeur ook niet aan mee werken. Het is dan ook wel enigszins hypocriet dat ik dit wel wil ga doen, maar dit wil ik gewoon eens dolgraag meemaken! Als een kleine jongensdroom ;)

En verdacht worden wil niet zeggen dat het ook zo is natuurlijk (al is de kans wel groot in dit geval misschien ;)) maar ik hoor juist verhalen dat het tijgers zijn waarvan de ouders zijn gedood door stropers en dat het idee is om ooit een generatie weer in het wild te zetten.

Ik heb het net met mijn vader overlegd, en hij ziet het ook wel zitten.. Dus eens een tripje met mijn vader! Lijkt me wel leuk. Moet nu beetje uitzoeken van hem wat allemaal beetje gunstig is ;)
Begrijp me niet verkeerd, het lijkt me ook prachtig, zo'n tijgerwelpje in m'n armen O+

Maar nee, ik wil daar niet aan meewerken. Tijgers zou ik in het wild willen zien, en anders ga ik wel naar een Europese dierentuin. Waar ik weet dat er regels en voorwaarden zijn aan het houden van deze dieren, en waar bovendien wordt gezorgd voor een gezond behoud van de soort.

In Thailand gelden nu eenmaal andere normen en waarden wanneer het gaat om dieren, en in dat soort attracties heb ik geen vertrouwen dat er goed met de dieren wordt omgegaan.

Dusit Zoo in Bangkok is op dat vlak nog enigzins acceptabel, maar naar westerse standaarden ook erg slecht. Bijvoorbeeld Samui Aquarium en Zoo is een regelrechte schande en dat zou dus echt niet op die manier mogen bestaan.

Ik vrees dat het (in ieder geval achter de schermen) ook geldt voor de Tiger Temple. Het zijn vermoedens, want ik ben er zelf nooit geweest. Maar gezien de omvang met dieren door de Thai, vrees ik het ergste.

Niet iedereen zal mijn principes delen. Ik bezoek dit soort attracties niet, en in mijn keren in Thailand heb ik ook geen olifantenritjes gemaakt. Vind ik ook niet kunnen als toerist.

Uiteindelijk is het aan jou om te beslissen wat je doet. Maar bedenk dat doordat je erheen gaat, je de praktijken in stand houdt.
Mensen verdienen aan je, en dat is hun eerste doel. Wanneer het ze echt om de tijgers zou gaan, zouden de tijgers anders leven, zou er door middel van DNA onderzoek beter worden gefokt (nu is er niet eens bekend welke soort tijger ze er hebben) en zou er meer aan educatie worden gedaan in plaats van aan amusement.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90621447
En weer thuis...
pi_90628307
Hallo iedereen :)
pi_90629823
Een dergelijke vraag zal wel een miljoen keer gesteld zijn (en misschien ook wel een uitgesproken flame-bait); Een rondreis door Thailand, is dat aan te raden? Zo ja, welk deel is dan het beste aan te raden?

Ik wil samen met mijn vriendin 2 weken rondreizen en 1 week 'luieren'. Heb al wel wat rond gekeken op reis-sites maar kan me er een slechte voorstelling van maken. Begrijpelijk kun je daar uit opmaken dat ik nog nooit in een Aziatisch land geweest ben.
pi_90630878
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:04 schreef Deimos000 het volgende:
Een dergelijke vraag zal wel een miljoen keer gesteld zijn (en misschien ook wel een uitgesproken flame-bait); Een rondreis door Thailand, is dat aan te raden? Zo ja, welk deel is dan het beste aan te raden?

Ik wil samen met mijn vriendin 2 weken rondreizen en 1 week 'luieren'. Heb al wel wat rond gekeken op reis-sites maar kan me er een slechte voorstelling van maken. Begrijpelijk kun je daar uit opmaken dat ik nog nooit in een Aziatisch land geweest ben.
Een logische route is om van het noorden naar het zuiden te reizen, begin bv in Chiang Mai, en eindig in het zuiden op 1 van de eilanden om te luieren.
Je kan het daartussen helemaal zelf invullen, een hoop mensen pakken daartussen Kanachaburi Bangkok en Ayutaya, maar het staat je natuurlijk vrij het anders te doen.
Overweeg ook om niet geoorganiseerd te gaan, heel erg goed te doen, en je kan altijd afwijken van je route :)
pi_90631060
En om door te gaan over het Tiger Temple verhaal.
Ik ben er nu 2 keer geweest, de eerste keer vond ik het wel leuk, en een beetje eng, om zo'n groot beest te aaien, maar de tweede keer vond ik het niets meer.
Lenick, er is eigenlijk niet zoveel aan, ik ben bang dat het een teleurstelling gaat worden.
Ik had niet echt het idee dat de dieren het slecht hadden, ik zag ook wat westerse stagiers, dus het zal wellicht dan best wel open zijn.
Lenick, je vroeg ook om een de locatie, je vliegt gewoon op Bangkok, daat pak je een minibus naar Kanachaburi, ongeveer 3 uur rijden.
Vanuit daar zijn er zat mogelijkheden om naar de Tiger Temple te gaan, blijf er vooral een paar dagen, want er is veel te zien in die buurt.
pi_90636924
Veel mensen raden aan om niet naar de Tiger Temple te gaan aangezien de beesten gedrogeerd worden om te lekker mak en tam te houden voor de toeristen. Van nature liggen ze er in ieder geval niet zo schattig bij :)

Wanneer je ongeveer 3 weken hebt (een normale vakantie tijd) dan kun je prima de highlights van Thailand zien dit is dan inclusief een paar dagen lekker relaxen op het strand op een van de eilanden. Je kunt wat tijd winnen door bijvoorbeeld met de nachttrein te reizen.

Ik kan je ook zeer aanraden om naar Khao Yai te gaan, dit vond ik ook geweldig.
  donderdag 30 december 2010 @ 17:45:01 #11
62913 Blik
The one and Only!
pi_90638086
+1 voor Khao Yai, qua natuur echt een hoogtepunt van mijn vakantie in Thailand

voor Kanchanaburi zijn de Erawan Falls ook een leuk uitstapje
pi_90642117
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:04 schreef Deimos000 het volgende:
Een dergelijke vraag zal wel een miljoen keer gesteld zijn (en misschien ook wel een uitgesproken flame-bait); Een rondreis door Thailand, is dat aan te raden? Zo ja, welk deel is dan het beste aan te raden?

Ik wil samen met mijn vriendin 2 weken rondreizen en 1 week 'luieren'. Heb al wel wat rond gekeken op reis-sites maar kan me er een slechte voorstelling van maken. Begrijpelijk kun je daar uit opmaken dat ik nog nooit in een Aziatisch land geweest ben.
Ik ben met mijn vriendin 4 weken in Thailand geweest. Begonnen in Bangkok paar dagen, daarna een dag Ayuthaya en een kleine week Chiang Mai (trekking gedaan). Vanaf Chiang Mai naar Phuket gevlogen en achtereenvolgens Koh Phi Phi (paradijselijk mooi), Koh Samui (wel leuk maar we waren er vooral voor de Fullmoonparty, is 20 minuutjes met de speedboot), Ko Tao (duiken) en Koh Phangan (ook erg mooi).
Met de rugzak, niets vantevoren geboekt en topvakantie gehad! Een mooie combinatie van strand, stad en activiteit
pi_90664473
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 17:19 schreef Hulleman het volgende:
Veel mensen raden aan om niet naar de Tiger Temple te gaan aangezien de beesten gedrogeerd worden om te lekker mak en tam te houden voor de toeristen. Van nature liggen ze er in ieder geval niet zo schattig bij :)

Wanneer je ongeveer 3 weken hebt (een normale vakantie tijd) dan kun je prima de highlights van Thailand zien dit is dan inclusief een paar dagen lekker relaxen op het strand op een van de eilanden. Je kunt wat tijd winnen door bijvoorbeeld met de nachttrein te reizen.

Ik kan je ook zeer aanraden om naar Khao Yai te gaan, dit vond ik ook geweldig.
Ik zit eraan te denken hierheen te gaan. Wat kan je er zien en hoe kan je er het beste komen? :)

Over die Tiger Temple, entree is 500 baht en een foto met de tijger 1000 baht. Ik heb het zelf niet gedaan, maar dit heb ik uit een guidebook. Voor de rest is er genoeg te doen in die regio, ik had maar 2 dagen en had eigenlijk alleen de tijd om de WW2 museums en de Erawan Falls te zien. De volgende keer ga ik richting Hellfire Pass, maar dat was dicht.
  vrijdag 31 december 2010 @ 06:37:30 #14
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_90664486
Kho Phi Phi vond ik zelf wel leuk maar niet allemachtig prachtig. Ja Maya Beach is erg mooi maar Phi Phi zelf viel wel mee. Niet zoals het overal beschreven wordt. Hou je van feesten ga er dan vooral heen en voor de rust pak je de andere kant van het eiland.

Onder water is mooi voor de vis maar ga er niet heen voor het koraal, dat is allemaal naar de knoppen. Verder de zee op schijnt het wel weer mooi te zijn.
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_90665613
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:25 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Een logische route is om van het noorden naar het zuiden te reizen, begin bv in Chiang Mai, en eindig in het zuiden op 1 van de eilanden om te luieren.
Je kan het daartussen helemaal zelf invullen, een hoop mensen pakken daartussen Kanachaburi Bangkok en Ayutaya, maar het staat je natuurlijk vrij het anders te doen.
Overweeg ook om niet geoorganiseerd te gaan, heel erg goed te doen, en je kan altijd afwijken van je route :)
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:20 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Ik ben met mijn vriendin 4 weken in Thailand geweest. Begonnen in Bangkok paar dagen, daarna een dag Ayuthaya en een kleine week Chiang Mai (trekking gedaan). Vanaf Chiang Mai naar Phuket gevlogen en achtereenvolgens Koh Phi Phi (paradijselijk mooi), Koh Samui (wel leuk maar we waren er vooral voor de Fullmoonparty, is 20 minuutjes met de speedboot), Ko Tao (duiken) en Koh Phangan (ook erg mooi).
Met de rugzak, niets vantevoren geboekt en topvakantie gehad! Een mooie combinatie van strand, stad en activiteit
Dank voor de info! Van noord naar zuid klinkt inderdaad goed. Enkel rondreizen in het zuiden ook.. Lastig kiezen.
Het openbaar vervoer (of auto huren?) is geen probleem? De taalbarrière, is die nog erg aanwezig? Veel vragen, weet ik.. Ben toch echt serieus aan het oriënteren. :)
pi_90665752
Er is altijd een taalbarriere omdat jij geen native speaker Engels bent en zij ook niet maar voor toeristen is dat nauwelijks te merken aangezien je het niet over de afgelopen verkiezingen gaat hebben of iets dergelijks :P Hun Engels vind ik meestal beter als in Nederland, niet zo zeer in accent (ook dat wel) maar in woordenschat, grammaticale kennis etc. Geen woorden als breadtje healthy of iets dergelijks dus :) Nee maak je daar niet al te druk over want vooral in toeristische plekken is alles in het Engels :)
pi_90666103
Of een thai in Raileh die zoveel met aussies werkt, dat ie het compleet aussie accent heeft overgenomen. :D
pi_90667617
Een breadje healthy proberen te bestellen vind ik nog wel sterk :D
Maar, goed om te horen dat het land, in de toeristische gebieden, goed verengelst is. Scheelt weer een boel zoeken en doen.

Hoe is het vervoer geregeld? Gewoon busje pakken naar je volgende punt?
pi_90667826
Je zult je best moeten doen om géén vervoer te vinden. Sterker nog ze vinden jou wel.
Toeristen minibussen, gewone bussen, of zelfs taxi's. Legio mogelijkheden.
pi_90668214
Ik ga boeken! :D
  Moderator vrijdag 31 december 2010 @ 11:48:04 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_90669922
Het Thaise Engels is wel even wennen hoor, ze spreken het heel bijzonder uit. Maar na een tijdje merk je dat niet meer.

De mooiste heb ik afgelopen keer gehoord, m'n vriend bestelde een Sprite. Het meisje kwam het brengen, 'one Surpise sir' O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 31 december 2010 @ 12:25:51 #22
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_90671315
Supride is inderdaad de normale Thaise uitspraak. Zo heet een van m'n sloppenwijkklaskindjes ook O+
  Moderator vrijdag 31 december 2010 @ 13:35:05 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_90674063
Ik vind dat schattig O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90676012
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Het Thaise Engels is wel even wennen hoor, ze spreken het heel bijzonder uit. Maar na een tijdje merk je dat niet meer.

De mooiste heb ik afgelopen keer gehoord, m'n vriend bestelde een Sprite. Het meisje kwam het brengen, 'one Surpise sir' O+
Het Nederlandse Engels is voor de meeste mensen ook wennen hoor :) Er zijn zelfs hele boeken over geschreven (I always get my sin etc) en ja, veel van die zinnen maken voor ons nogal sense maar voor mensen die niet in de Nederlandse cultuur zijn opgegroeid is dat ook gewoon abracadabra. Het voordeel aan de Thaise mensen is dat ze in veel gevallen onderwezen worden door native speakers van de Engelse taal. De meeste mensen in Thailand zullen echter de Engelse taal beter spreken dan de meeste Nederlanders en dat komt ook door de gigantische stortvloed aan toerisme en natuurlijk de expats, velen native english speakers met een educational degree die daar op de scholen gaan lesgeven in de Engelse taal. Natuurlijk zijn er altijd die mensen die Pattik zeggen (plastic) etc maar vooral de jeugd en jongere mensen zijn aardig bedreven in de Engelse taal. Wat me wel opvalt is dat het meestal de meiden zijn die er bedreven in zijn :D Maar blunders als "breadje healthy" en dat soort zaken zul je er nauwelijks horen.

Ook is het zo dat de meeste Thai aardig verlegen zijn om Engels te spreken en dat je het er soms echt uit moet trekken.
  Moderator vrijdag 31 december 2010 @ 14:25:22 #25
155227 crew  Guppy
dus
pi_90676200
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:21 schreef Flammie het volgende:

[..]

Het Nederlandse Engels is voor de meeste mensen ook wennen hoor :) Er zijn zelfs hele boeken over geschreven (I always get my sin etc) en ja, veel van die zinnen maken voor ons nogal sense maar voor mensen die niet in de Nederlandse cultuur zijn opgegroeid is dat ook gewoon abracadabra. Het voordeel aan de Thaise mensen is dat ze in veel gevallen onderwezen worden door native speakers van de Engelse taal. De meeste mensen in Thailand zullen echter de Engelse taal beter spreken dan de meeste Nederlanders en dat komt ook door de gigantische stortvloed aan toerisme en natuurlijk de expats, velen native english speakers met een educational degree die daar op de scholen gaan lesgeven in de Engelse taal. Natuurlijk zijn er altijd die mensen die Pattik zeggen (plastic) etc maar vooral de jeugd en jongere mensen zijn aardig bedreven in de Engelse taal. Wat me wel opvalt is dat het meestal de meiden zijn die er bedreven in zijn :D Maar blunders als "breadje healthy" en dat soort zaken zul je er nauwelijks horen.

Ook is het zo dat de meeste Thai aardig verlegen zijn om Engels te spreken en dat je het er soms echt uit moet trekken.
Ooh, het NL Engels is ook absoluut geen schoonheid. Sinds het bedrijf waar ik werk(te) een vestiging in London heeft, rollen de 'I always get my sin's me om de oren :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 31 december 2010 @ 15:36:54 #26
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_90679157
Maar het viel me op hoe goed het engels juist in Chiang Mai is, Flammie. Ook vergeleken met bkk. Misschien een erfenis van de logging companies (en de achtervolgende missionarissen)?

Ik vroeg eergisteren een oude dame naar haar Engels, want ik had van haar niet meer dan anderhalf woord verwacht. Vertelde ze me in keurige volzinnen dat ze op een katholieke school had gezeten.

Hier in Phetburi is mijn Thai beter dan het Engels van de meesten, en dat zegt wel wat.... ;)
pi_90679885
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:36 schreef Gaoxing het volgende:
Maar het viel me op hoe goed het engels juist in Chiang Mai is, Flammie. Ook vergeleken met bkk. Misschien een erfenis van de logging companies (en de achtervolgende missionarissen)?

Ik vroeg eergisteren een oude dame naar haar Engels, want ik had van haar niet meer dan anderhalf woord verwacht. Vertelde ze me in keurige volzinnen dat ze op een katholieke school had gezeten.

Hier in Phetburi is mijn Thai beter dan het Engels van de meesten, en dat zegt wel wat.... ;)
Nah ja in Chiangmai.. dat komt door mij natuurlijk :D
  vrijdag 31 december 2010 @ 18:30:07 #28
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_90686493
:D mja okay....... :D

Gelukkig nieuwjaar :)
pi_90687495
Jij ook Gaoxing :) En veel geluk en succes en rijkdommen en blabla die thai wensen :D
pi_90785584
Eind van de maand 3 weken Thailand. Ik begin in Bangkok en ga vanuit daar naar Chiang Mai. Ik zal terugvliegen vanaf Phuket. Iemand leuke tips voor de reis van Chiang Mai naar Phuket (dus leuke tussenstops)?
pi_90788955
Waarom niet gewoon vliegen?
pi_90789098
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:18 schreef jack4ya het volgende:
Waarom niet gewoon vliegen?
:?
pi_90790495
3 weken is niet heul lang, dus ws zal je de wat meer geijkte plaatsen bezoeken. Bangkok, Ayutaya, Phitsanoluk ws al niet meer, en Chiang Mai. Dat is wel zo een beetje de banana pancake trail naar het noorden. Dan heb je dat al 'gehad'.
Kanchanaburi en omgeving is ook aardig. Kan je evt doen voordat je naar het noorden gaat.

En dan heb je een hele hoop 'niets' tot aan Phuket / Phang Nga.

HuaHin en Cha-am biedt mi niets wat je elders ook niet kan vinden. Dus waarom zou het Bangkok tot Phuket / Phang Nga niet overslaan.

Ergo: Waarom niet vliegen van ChangMai naar Phuket? :)
pi_90792359
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:49 schreef jack4ya het volgende:
3 weken is niet heul lang, dus ws zal je de wat meer geijkte plaatsen bezoeken. Bangkok, Ayutaya, Phitsanoluk ws al niet meer, en Chiang Mai. Dat is wel zo een beetje de banana pancake trail naar het noorden. Dan heb je dat al 'gehad'.
Kanchanaburi en omgeving is ook aardig. Kan je evt doen voordat je naar het noorden gaat.

En dan heb je een hele hoop 'niets' tot aan Phuket / Phang Nga.

HuaHin en Cha-am biedt mi niets wat je elders ook niet kan vinden. Dus waarom zou het Bangkok tot Phuket / Phang Nga niet overslaan.

Ergo: Waarom niet vliegen van ChangMai naar Phuket? :)
Ja snap het.
En vliegen kan prima, maar onderweg van Chang Mai naar Phuket is er toch ook wel e.e.a. te zien dacht ik zo.
Dacht zelf met trein van Bangkok naar ChangMai. Of leuke andere tips?
pi_90799447
Als je nu eens vliegt naar BKK, dan een paar dagen naar Kanchanaburi en omgeving, terug via Bangkok naar Chang Mai. Dat kan via nachttrein in 1 ruk, of via stops in Ayathuya, evt nog Lopburi en/of Pitshanoluk. Dan een paar dagen in die noordelijke hoek. Al dan niet Mae Hong Son of Pai, of gewoon Chang Mai. Leuke stad zat.

Dan 't vliegtuig naar Phuket van Chiang Mai. Van Phuket ga je naar Khao Sok (Ik vind Khao Sok een must als je ook maar een beetje van natuur houdt!)
Aal dan niet naar Similan eilanden en dan richting Krabi als je PhiPhi of Lanta wil doen, of wat verder naar Trang voor de eilanden daar.

Dan plan je een dagje op je gemak terugreizen in, van je bestemming naar Phuket, met minivan, bus of taxi.
Voila, een heel mooi pakket.

Laat je niet gek maken dat dingen te toeristisch zouden zijn. Iedere toerist wil het liefst de enige zijn op een plek, en dat eigenlijk kan altijd. Ook op enorm gehypte locaties kan je altijd je eigen unieke ding vinden, terwijl je wel gebruik kan maken van briljant logistieke verbindingen.

Ik vond, maar dat is mijn mening, Cha-am en Huahin geen ruk aan. De menu's in 6 voudig westerse talen aan toe. Het is gewoon niet uniek of de moeite waard om daar een reis voor te onderbreken. We hebben destijds van BKK naar het zuiden gebust via verschillende plaatsen, maar vond het zonde van mijn tijd. Tuurlijk is overal wel wát te beleven, maar in het middenstuk is niet dusdanig uniek dat je het enorm gaat missen in je beperkte 3 weken.

Ik krijg vast een berg kritiek over me heen, maar soms hoeft een vakantie eens even niét moeilijk, uniek, of authentiek te zijn, maar gewoon leuk is ook goed.

En anders ga je op de pier/bij aankomst gewoon links, waar iedereen rechts gaat. Succes gegarandeerd :+
pi_90804615
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:48 schreef jack4ya het volgende:
Als je nu eens vliegt naar BKK, dan een paar dagen naar Kanchanaburi en omgeving, terug via Bangkok naar Chang Mai. Dat kan via nachttrein in 1 ruk, of via stops in Ayathuya, evt nog Lopburi en/of Pitshanoluk. Dan een paar dagen in die noordelijke hoek. Al dan niet Mae Hong Son of Pai, of gewoon Chang Mai. Leuke stad zat.

Dan 't vliegtuig naar Phuket van Chiang Mai. Van Phuket ga je naar Khao Sok (Ik vind Khao Sok een must als je ook maar een beetje van natuur houdt!)
Aal dan niet naar Similan eilanden en dan richting Krabi als je PhiPhi of Lanta wil doen, of wat verder naar Trang voor de eilanden daar.

Dan plan je een dagje op je gemak terugreizen in, van je bestemming naar Phuket, met minivan, bus of taxi.
Voila, een heel mooi pakket.

Laat je niet gek maken dat dingen te toeristisch zouden zijn. Iedere toerist wil het liefst de enige zijn op een plek, en dat eigenlijk kan altijd. Ook op enorm gehypte locaties kan je altijd je eigen unieke ding vinden, terwijl je wel gebruik kan maken van briljant logistieke verbindingen.

Ik vond, maar dat is mijn mening, Cha-am en Huahin geen ruk aan. De menu's in 6 voudig westerse talen aan toe. Het is gewoon niet uniek of de moeite waard om daar een reis voor te onderbreken. We hebben destijds van BKK naar het zuiden gebust via verschillende plaatsen, maar vond het zonde van mijn tijd. Tuurlijk is overal wel wát te beleven, maar in het middenstuk is niet dusdanig uniek dat je het enorm gaat missen in je beperkte 3 weken.

Ik krijg vast een berg kritiek over me heen, maar soms hoeft een vakantie eens even niét moeilijk, uniek, of authentiek te zijn, maar gewoon leuk is ook goed.

En anders ga je op de pier/bij aankomst gewoon links, waar iedereen rechts gaat. Succes gegarandeerd :+
Klinkt goed thx. Die stijl bevalt mij wel.
pi_90805019
Hey.. Ik mis Khao Sok in de OP...
Vind ik echt een must!
pi_90809828
Wij hebben Bangkok - Ayuthaya - nachttrein naar Chiang Mai - vliegtuig naar phuket - rondje eilanden - nachttrein naar Bangkok gedaan. Dus ook de gebieden tussen BKK en het noorden en zuiden overgeslagen, en ik heb niet het gevoel dat ik veel gemist heb. Jungle heb je ook in het noorden, die brug over de Kwai geloof ik wel.. Alleen Sukhothai was denk ik een gemis, al leek het op een paar websites wel vergelijkbaar met Ayuthaya.

Kortom, als je maar 3 weken hebt zou ik ook nachttreinen en vliegtuigen doen ;)
  maandag 3 januari 2011 @ 22:57:05 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_90817745
jack4ya, iedere rondreis zonder Khao Yai NP erin is een gemiste kans
pi_90826927
Ik ga hoogstwaarschijnlijk per eind februari stage lopen in Bangkok voor 20 weken dus ik ga dit topic wat intensiever volgen en het vorige topic ook maar eens doorspitten.
Lawa mena hau lala!
  Moderator dinsdag 4 januari 2011 @ 11:45:44 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_90830193
Nice! Wat voor stage ga je doen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90830388
Veel plezier in BKK en mooi dat je er stage kan lopen :)
pi_90868504
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:37 schreef Stefanovic83 het volgende:
Wij hebben Bangkok - Ayuthaya - nachttrein naar Chiang Mai - vliegtuig naar phuket - rondje eilanden - nachttrein naar Bangkok gedaan. Dus ook de gebieden tussen BKK en het noorden en zuiden overgeslagen, en ik heb niet het gevoel dat ik veel gemist heb. Jungle heb je ook in het noorden, die brug over de Kwai geloof ik wel.. Alleen Sukhothai was denk ik een gemis, al leek het op een paar websites wel vergelijkbaar met Ayuthaya.

Kortom, als je maar 3 weken hebt zou ik ook nachttreinen en vliegtuigen doen ;)
Wij gaan in juli ongeveer zelfde rondje doen. Bangkok, Ayuthaya, Chang Mai, met de trein. Dan vliegen naar Phuket, paar dagen strand/eiland en dan weer vliegen naar Bangkok.
Welke eilanden heb je gedaan? Welke was het mooist? Zelf zitten we aan Koh Phi Phi (Long Beach) te denken.
pi_90869874
Gevlogen dus naar Phuket. In het vliegtuig kwam ik erachter dat de laatste ferry naar Phi Phi om 14.30 ofzo gaat (en wij kwamen aan om 14.00) dus dat was ff minder haha. Dus maar met een taxibusje mee naar Patong gegaan, het Lloret van Phuket. Drama haha.

Volgende dag dus alsnog naar Phi Phi, 3 nachten op Long Beach. Daarna met de boot terug naar Phuket en naar Samui gevlogen (ivm Fullmoon Party de dag erna). Zondag uitgebrakt, maandag met de boot naar Tao waar we een week zijn gebleven (duiken). Daarna nog 3 nachten Phangan gedaan (Haad Rin) en toen weer via BKK naar huis.

Phi Phi was het mooiste :Y (daar gaan we zeker nog een keer heen)
We hebben daar een dagtochtje gedaan met longtailboat en dat was erg gaaf. Veel mooie plekken, veel zwemmen en snorkelen, erg leuk! En de rest van de tijd lekker op het strand liggen met een flesje Chang erbij :9~
pi_90871950
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 06:50 schreef Heufje het volgende:

[..]

Wij gaan in juli ongeveer zelfde rondje doen. Bangkok, Ayuthaya, Chang Mai, met de trein. Dan vliegen naar Phuket, paar dagen strand/eiland en dan weer vliegen naar Bangkok.
Welke eilanden heb je gedaan? Welke was het mooist? Zelf zitten we aan Koh Phi Phi (Long Beach) te denken.
Koh Phi Phi is zeker aardig, maar ook weer niet het mooiste wat ik ooit gezien heb. Ton Sai vond ik een toeristische verschrikking, (en het stinkt! Ga maar eens kijken bij "Wasteland Park" aka "Poo Garden") maar ter plekke kan je prima acco uitzoeken. Wel afdingen! En anders 1 nacht ivm evt. vervoer en dan ter plekke afdingen.

Het mooie van Phi Phi Don is dat het dicht bij Phi Phi Leh ligt. Het befaamde strand. Verder mooi snorkelen en duiken in de omgeving. Phi Phi Don zag ik niet als paradijs op aarde ofzo.

Wij zaten aan Runtee Bay, waar je alleen met de boot kan komen, of hikend over de heuvel (en dat wil je niét met je backpack!). En dat was wel relaxed. Hutje aan het strand, met een restaurant en bar. Net genoeg voorzieningen (restaurant/barretje), want anders zit je wel zonder eten. :) en eindeloos snorkelen voor de deur.

Verder RaiLeh bij Ao Nang, officieel geen eiland, maar het voelt wel zo, omdat je er alleen met de longtail kan komen. Ook leuk, en zeker een mooie baai. We verbleven in Ao Nang, vanwege de prijzen en longtails kosten geen drol en gaan om de haverklap.

10 jaar terug zaten we op Lanta, ik weet niet hoe het nu is, ik geloof redelijk resorterig (vanwege de vloedgolf) en familie gericht. Maar eerlijk is eerlijk, we zijn er nu niet geweest.

Zelf wilden we graag naar Trang, maar het weer zat tegen. Maar dat staat nog steeds op ons wensen lijstje.

Aan de andere kust dat wel: Pha Ngan is, ondanks de reputatie (ik heb niets met FMP of Haad Rin) wel paradijselijk. Of iig ik vond het leuker dan Phi Phi, omdat je wat meer kunt... (Brommeren, watervallen, hiken, baaien afstropen met je snorkel etc etc). We zaten in het noorden bij aan baai. Lege baai wel te verstaan! Heeeeerlijk poedelwater, luxe, rust, voor een habbekrats. Iedereen stuift naar Haad Rin, wij mooi de andere kant op. ;)

En op Samui zijn de taxichauffeurs uit de poppenkast gevallen. Beetje structureel 600B voor een rit van een paar minuten vragen. :{w Zak erin, we zijn mooi gaan lopen/liften.
  Moderator woensdag 5 januari 2011 @ 10:46:57 #46
155227 crew  Guppy
dus
pi_90872507
Op Samui hebben wij ook heel veel gelopen, of gereden met de Songthaew
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90876839
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:16 schreef Stefanovic83 het volgende:
Gevlogen dus naar Phuket. In het vliegtuig kwam ik erachter dat de laatste ferry naar Phi Phi om 14.30 ofzo gaat (en wij kwamen aan om 14.00) dus dat was ff minder haha.
Dank voor de tip! Ik wil binnenkort tickets voor de binnenlandse vluchten gaan kopen. Goed om dit dan te weten.

quote:
Volgende dag dus alsnog naar Phi Phi, 3 nachten op Long Beach.
Waar zat je op Long Beach? Wij twijfelen tussen PP Blue Sky en Paradise Resort.
pi_90879092
In Long Beach Resort, het 2e reosrt (geloof ik) als je vanaf de kant van de open zee richting het 'stadje' van Phi Phi telt.
Maar volgens mij maakt het op Long Beach niet zoveel uit hoor, is allemaal wel goed. Wij zijn op de bonnefooi gegaan, iemand die op het strand lag gevraagd waar het een beetje goed te doen was qua prijs en de 2e waar we langs liepen genomen.
pi_90882298
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:44 schreef Heufje het volgende:

[..]

Dank voor de tip! Ik wil binnenkort tickets voor de binnenlandse vluchten gaan kopen. Goed om dit dan te weten.

[..]

Waar zat je op Long Beach? Wij twijfelen tussen PP Blue Sky en Paradise Resort.
Tenzij je per sé van te voren wilt boeken (al doen wij dat nooit!) gewoon ter plekke kijken wat je aanstaat en onderhandelen. En anders loop je 10 mtr verder naar de volgende... en de volgende... De eerste toch het leukst? Gewoon weer terug naar de eerste. Ze zijn altijd blij met gasten, hoor. Niet zo van dat benauwde.

En volgeboekt in drukke periodes? Ammehoela! We kwamen nét voor de kerst aan... keuze zat!! Tenzij je voor 500B een huisje op een strand met fan en eigen (koud) water badkamer en huisrif voor de deur behelpen vindt natuurlijk. **

(De knetterdure resorts waren trouwens ook gewoon beschikbaar.)

** Op phiphi is dat een goede deal!
pi_90900322
Ik ben sinds de 31e dec terug van een 23-daagse rondreis Thailand en ik ben helemaal verkocht! We gaan zeker nog eens terug.

Heb een lang reisverslag op hyves, maar hier even een hele korte samenvatting:

9-10-11 dec Bangkok. Was erg wennen aan de warmte, tijdsverschil, drukte, smog, taxi- en tuktukterreur enz.Hebben veel gelopen. Poging gedaan naar Grand Palace te gaan, maar hij was helaas net dicht tegen de tijd dat we er waren.

11 dec Bangkok vliegen naar Surat Thani en met de taxi/boot naar Koh Samui

11-12-13 Koh Samui. Het was er erg rustig toen wij er waren. Zelfs op Chaweng Beach, waar we nog een middag geweest zijn. Leuk en mooi eiland, goede sfeer. Jammer van de torenhoge taxiprijzen, waar we echt niet omheen konden, gezien de locatie van ons hotel.

13-14-15 Koh Phangan. We hadden een leuke bungalow aan het strand op een paar minuten lopen van de pier waar onze boot aankwam. Stadje bij de pier was gezellig druk.

15 dec Koh Phangan- Surat Thani - Khao Lak met boot/minivan/lokale bus in 13 uur :-( (Nooit mensen geloven die beloven dat je met een minivan gaat)

15-16-17-18 Khao Lak. Leuke en gezellige plek. Mooi zandstrand. Helaas wat minder weer gehad hier. Qua toerisme viel het hier redelijk mee. We hebben een snorkelexcursie naar de Similan Eilanden gedaan, zeker een aanrader.

18-19-20 Ao Nang (Krabi). Het was er vrij druk, maar het had een gezellige sfeer. Het strand waar wij zaten (Nopparat Thara) was niet echt geschikt om te zwemmen, want zeer ondiep, zelfs bij vloed. Verder een kayakexcursie langs de vele eilandjes/rotsformaties gemaakt. Supermooi, alleen keiharde regen gehad.

20-21 Koh Phi Phi, veeeeeeeels te druk deze tijd van het jaar. Duizende backpackers gezien. Bovendien stonk het op veel plaatsen. Wij hadden dan ook een resort op 20 minuten lopen van de pier in het midden van het eiland dus waarschijnlijk ook niet de meest handige plek. Wel prima plek om tot diep in de nacht te feesten, als je daarvan houdt. Of het altijd zo druk is, of door de vollemaansfeestjes weet ik niet. Het noorden van het eiland zag er vanaf de boot in ieder geval een stuk rustiger uit.

21-22-23 Koh Lanta. We hadden behoefte aan relaxen, dus hebben er niet zoveel van gezien. We zaten aan het mooie strand van Long Beach en het was fantastisch weer. Het was nog steeds volle maan dus er waren een hoop feestjes aan het strand.

23-24-25-26 Koh Kradan, prachtig eiland, helaas wel weinig keus qua accomodatie. Je betaald of de hoofdprijs voor het superdeluxe Sevenseas Ocenas Resort (250 dollar/nacht) of alsnog teveel (2000 Baht voor een superprimitief hutje). Wij hadden het laatste. Gelukkig maakte het strand, het heldere water en de snorkelmogelijkheden heel veel goed.

26-27-28 Trang. Helaas was in Trang zelf weinig te beleven. We vonden het een saaie stad en we hebben echt ons best gedaan er wat van te maken. Een mogelijkheid is om vanuit Trang naar watervallen/grotten in de buurt te gaan, we hadden er alleen te weinig tijd voor. Achteraf jammer dat we 2 dagen in Trang zijn geweest , hadden beter nog extra dag op 1 van de eilanden kunnen doorbrengen.

28 Trang naar Bangkok vliegen
28-29-30 Bangkok. We waren nu duidelijk meer gewend aan de temperatuur. Hebben veel shoppingcenters gezien (MBK, Siam center, Central World), naar de Wat Po geweest, met de boot over de rivier, in de tuktuk door China Town (cool) en uitgeweest op Khao San Road.
30e dec om 23.59u teruggevlogen naar Amsterdam

Als er mensen interesse hebben in het hele reisverslag, stuur dan ff een pm.
  donderdag 6 januari 2011 @ 17:24:06 #51
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_90939654
Ik vertrek binnenkort naar Bangkok, waar mijn 3-maandse trip naar Thailand, de Filipijnen en Maleisië begint. Ik kom om 12:00 in Bangkok aan (EgyptAir) en wil eigenlijk direct naar Krabi, waar ik iemand ga bezoeken. Met Air Asia kan ik diezelfde dag om 14:15 naar Krabi.

Heb ik met twee uur en een kwartier genoeg overstaptijd? Doorreizen zonder de stad in te gaan lijkt me nl wel erg praktisch.

Een week (of 2) daarna vlieg ik dan waarschijnlijk van Phuket naar Chiang Mai en reis overland in 2 of 3 weken via Angkor Watt naar Bangkok, vanwaar ik naar de Filipijnen vlieg.
pi_90940987
Dat ligt aan de vliegvelden.Je komt ws op Subvabumi (oid :') ) aan en naar Krabi vlieg je vaak vanaf Don Mueng (maar niet altijd, ligt aan maatschappij).

En dan wordt het wellicht krapjes. 45min om van de ene naar de andere te komen.
  donderdag 6 januari 2011 @ 18:43:03 #53
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_90943298
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:51 schreef jack4ya het volgende:
Dat ligt aan de vliegvelden.Je komt ws op Subvabumi (oid :') ) aan en naar Krabi vlieg je vaak vanaf Don Mueng (maar niet altijd, ligt aan maatschappij).

En dan wordt het wellicht krapjes. 45min om van de ene naar de andere te komen.
Ik vlieg met Air Asia, vanaf BKK. Dat is volgens mij Suvarnabhumi. Ik bedoel meer of 2 uur 15 minuten genoeg is i.v.m immigratie, mogelijke delays, enz.
pi_90943971
Ok, dan is AirAsia ws de enige lowcost die niet van DonMuang vliegt :)

Het ging bij ons ter plekke redelijk vlot, maar we vertrokken wel anderhalf te laat. Persoonlijk zou ik het te krap vinden. Gaat er niet een vlucht later?
Ws lukt het wel, maar ik houdt niet van vliegstressen. :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 19:06:46 #55
6941 APK
Factual, I think.
pi_90944504
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:43 schreef Lemans24 het volgende:

Ik vlieg met Air Asia, vanaf BKK. Dat is volgens mij Suvarnabhumi. Ik bedoel meer of 2 uur 15 minuten genoeg is i.v.m immigratie, mogelijke delays, enz.
Is wel te doen, als je geen vertraging hebt. :P
Immigratie is langzaam -en nog steeds zeer onvriendelijk- maar meestal heb je na 1 uur en 15 minuten je baggage wel.
Heb je nog een uur om die Air Asia vlucht te halen.

Wij hadden dit jaar 2 uur vertraging en de vlucht naar Trat gemist, flauw dat we bij Bangkok Airways 1300 Baht bij moesten betalen voor de volgende vlucht.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 6 januari 2011 @ 19:08:27 #56
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_90944584
2 uur en 15 minuten is niet al te veel. Ga ervan uit dat je optijd aankomt, dan moet je nog door de Thaise immigratie, dat is de laatste tijd nogal slecht, en vaak heb je lange rijen, inclusief wachten op koffer heb je ongeveer 1 uur nodig vanaf touchdouwn.

Je mag bij Air Asia tot 45 minuten van te voren inchecken, en dan heb je nog 30 minuten over. Dit is allemaal mogelijk, maar ik zou mij toch ietwat gestressed voelen de hele vlucht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_90950060
Oooowww volgende week zit ik nu in dubai te wachten op mn vlucht naar BKK!! :)
  donderdag 6 januari 2011 @ 22:29:38 #58
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_90955478
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 18:56 schreef jack4ya het volgende:

Het ging bij ons ter plekke redelijk vlot, maar we vertrokken wel anderhalf te laat. Persoonlijk zou ik het te krap vinden. Gaat er niet een vlucht later?
4 uur later. Die het toch waarschijnlijk wel wordt, is idd wel zo prettig. En in Krabi zal het wel goed komen, ook bij een late-night arrival.
pi_90988809
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 17:24 schreef Lemans24 het volgende:
Ik vertrek binnenkort naar Bangkok, waar mijn 3-maandse trip naar Thailand, de Filipijnen en Maleisië begint. Ik kom om 12:00 in Bangkok aan (EgyptAir) en wil eigenlijk direct naar Krabi, waar ik iemand ga bezoeken. Met Air Asia kan ik diezelfde dag om 14:15 naar Krabi.

Heb ik met twee uur en een kwartier genoeg overstaptijd? Doorreizen zonder de stad in te gaan lijkt me nl wel erg praktisch.

Een week (of 2) daarna vlieg ik dan waarschijnlijk van Phuket naar Chiang Mai en reis overland in 2 of 3 weken via Angkor Watt naar Bangkok, vanwaar ik naar de Filipijnen vlieg.
je hebt de eerste reis apart geboekt dus mocht je vertraging hebben ben je het geld van je 2e vlucht kwijt maar aangezien het toch spotgoedkoop is kun je het gewoon doen :D
alleen als de 2e vlucht 4 uur later gaat is dat wel aan te raden ;)
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_91023882
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:29 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

4 uur later. Die het toch waarschijnlijk wel wordt, is idd wel zo prettig. En in Krabi zal het wel goed komen, ook bij een late-night arrival.
Je kan denk ik niet meteen door, dus je zal eerst je koffers en alles op moeten halen. Ik zou er dus zo'n 4 uur tussenzetten. 2 uur is echt te weinig.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 16:29:29 #61
62913 Blik
The one and Only!
pi_91027626
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:53 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Je kan denk ik niet meteen door, dus je zal eerst je koffers en alles op moeten halen. Ik zou er dus zo'n 4 uur tussenzetten. 2 uur is echt te weinig.
2 uur lijkt me ook te krap, zelfs zonder vertraging wordt dat lastig met o.a. de douane en koffers ophalen
pi_91031157
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 16:29 schreef Blik het volgende:

[..]

2 uur lijkt me ook te krap, zelfs zonder vertraging wordt dat lastig met o.a. de douane en koffers ophalen
Bij de interne vluchten hebben ze niet echt douane. Koffers ophalen is erg goed geregeld in BKK vind ik. Het inchecken in de vervolgvlucht trouwens ook. 2 uur zou voldoende moeten zijn maar ik zou ook voor de zekerheid van 4 uur gaan.
  zondag 9 januari 2011 @ 11:38:05 #63
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_91059217
Overigens een hele fikse redshirt rally vandaag op Ratchaprasong.
pi_91109972
Zo vandaag terug gekomen van de 17 daagse rondreis door Thailand, en het was wel ontiegelijk mooi. Alleen maar goed weer gehad ook dus niks te klagen :). Alleen Pattaya, jezus zeg. Het lijkt wel een Russenoord daar.

Weet iemand trouwens de titel/artiest van het liedje dat daar nu vaak gezongen wordt "do do do", een beetje een Thais liefdesliedje of iets dergelijks?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_91110918
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:40 schreef rene90 het volgende:
Weet iemand trouwens de titel/artiest van het liedje dat daar nu vaak gezongen wordt "do do do", een beetje een Thais liefdesliedje of iets dergelijks?
Ik ken het nummer niet :) Zal eens rondvragen maar heb het volgens mij nog nooit gehoord
pi_91111391

Dit liedje ?

Ik kon niet echt iets opmaken uit do do do maar dit spreek je meer uit als doe doe doe / duu duu duu
dus ik weet niet of je deze bedoelde of niet :P

Artiest is dus : จ๊อบ บรรจบ neem ik aan :) Hopende je hiermee voldoende geholpen te hebben.. ik had het nummer nog nooit gehoord voorheen :)
  maandag 10 januari 2011 @ 13:29:34 #67
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_91111896
Job 2 Do - Doo Doo Doo?

Grote Thaise reggea hit ook in Laos _O_
Explore the World
pi_91111919
Ja die is het inderdaad haha, alleen dan een vrouwenstem klonk er wat mooier bij. Overal waar ik was en waar ze live bandjes hadden deden ze dit nummer wel. Wat me nog het meest is bijgebleven van de reis is trouwens Chiang Rai, oud en nieuw :'). We waren met een grote groep van het reisgezelschap (20 man ofzo) en stonden bij de grote straat met het podium. Een paar duizend Thaise mensen denk ik en zo een groot podium waar ze op zo een rare manier dansen (de dames dan). Uiteindelijk kwam er iemand met het idee het podium op te gaan, wij naar de zijkant en werden tegen gehouden, uiteindelijk mocht het wel en stonden we om 23.45 op het podium tussen al die Thaise dames en zanger :'). Na 12en al die mensen ons drank geven en begroeten, echt heel mooi was dat :) Good memories.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_91111942
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 13:29 schreef bluesparkle het volgende:
Job 2 Do - Doo Doo Doo?
Dat is dezelfde idd :)
pi_91119163
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:40 schreef rene90 het volgende:
Zo vandaag terug gekomen van de 17 daagse rondreis door Thailand, en het was wel ontiegelijk mooi. Alleen maar goed weer gehad ook dus niks te klagen :). Alleen Pattaya, jezus zeg. Het lijkt wel een Russenoord daar.

Weet iemand trouwens de titel/artiest van het liedje dat daar nu vaak gezongen wordt "do do do", een beetje een Thais liefdesliedje of iets dergelijks?
Waar ben je allemaal geweest?
pi_91149508
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 16:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Waar ben je allemaal geweest?
Bangkok, River Kwai, Kanchanaburi, Ayutthaya, Phitsanulok, Chiang Rai, Gouden Driehoek, Bergstammen, de Mekong, Chiang Mai, en vanaf daar de nachttrein naar Bangkok en in Jomtien de laatste stranddagen gehad.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_91895901
Wat ik nog steeds een keer wil doen, en waar het nooit van gekomen was, is Kanchanaburi en de river Kwai bezoeken...de eerst volgende keer dat ik in Thailand zit wil ik erheen.
pi_91896451
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:08 schreef JL... het volgende:
Wat ik nog steeds een keer wil doen, en waar het nooit van gekomen was, is Kanchanaburi en de river Kwai bezoeken...de eerst volgende keer dat ik in Thailand zit wil ik erheen.
De brug vond ik een niet zo veel aan, maar in die regio is wel een hoop te doen.
  donderdag 27 januari 2011 @ 08:30:01 #74
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_91929413
Hoe is de situatie mbt de protesten? wij twijfelen of we naar Thailand moeten komen of dat we uitwijken naar Maleisie of Vietnam...
Explore the World
  donderdag 27 januari 2011 @ 13:31:30 #75
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_91938397
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:30 schreef bluesparkle het volgende:
Hoe is de situatie mbt de protesten? wij twijfelen of we naar Thailand moeten komen of dat we uitwijken naar Maleisie of Vietnam...
Volledig rustig, met een vaag ongemakkelijk gevoel. Beter kan ik het niet omschrijven, sorry :) De roden zitten dus regelmatig op Ratchaprasong, meestal op zondag, maar hebben nu met de lokale kraamhouders afgesproken dat niet meer te lang te doen, want het was zo slecht voor de handel. Waar de gelen mee bezig zijn begrijp ik niet zo goed, maar die gaan dus weer kamperen bij Government House.

Echt helemaal geen flauw idee wat 't gaat worden (maar ik ben ook hard aan het studeren, en heb de achtergronden niet zo bijgehouden. Ik zal het volgende week een vriendin eens vragen, die altijd goed op de hoogte is).
  donderdag 27 januari 2011 @ 13:42:21 #76
62913 Blik
The one and Only!
pi_91938905
quote:
14s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:22 schreef Xlarge het volgende:

[..]

De brug vond ik een niet zo veel aan, maar in die regio is wel een hoop te doen.
Die brug is niet eens de echte brug...

Het museum daarentegen is weldegelijk interessant om te bezoeken.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 10:56:36 #77
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_91981110
Oh, er gaan geruchten over een coup op 10 februari. Maar aangezien in Thailand 'nothing is ever what it seems', zal dat zo'n vaart niet lopen. Het lijkt WIDM wel ;)
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:13:57 #78
62913 Blik
The one and Only!
pi_91981660
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 10:56 schreef Gaoxing het volgende:
Oh, er gaan geruchten over een coup op 10 februari. Maar aangezien in Thailand 'nothing is ever what it seems', zal dat zo'n vaart niet lopen. Het lijkt WIDM wel ;)
hoho, gisteren was de naam van de aflevering. "Iets is wat het lijkt". Dus dat gaat niet meer op ;)
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:05:37 #79
6941 APK
Factual, I think.
pi_91983641
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 10:56 schreef Gaoxing het volgende:

Oh, er gaan geruchten over een coup op 10 februari. Maar aangezien in Thailand 'nothing is ever what it seems', zal dat zo'n vaart niet lopen. Het lijkt WIDM wel ;)
Is de waarzegger die voor 30 december een tsunami voorspelde weer bezig? :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:05:59 #80
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_91983654
quote:
hoho, gisteren was de naam van de aflevering. "Iets is wat het lijkt". Dus dat gaat niet meer op
Oh bummer! :{

Ik zette 'm net, 5 minuten geleden aan op uitzendinggemist en bedacht hetzelfde.
pi_91983699
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 13:42 schreef Blik het volgende:

[..]

Die brug is niet eens de echte brug...

Het museum daarentegen is weldegelijk interessant om te bezoeken.
Wat ik ervan begreep is dat de brug wel origineel is, maar er bepaalde structuren zijn bijgebouwd om hem heel te houden. Iets dat de bogen wel origineel zijn maar de rest van de structuur niet. Sommige van die grote spijkers zijn ook nog wel origineel.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:19:52 #82
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_91984195
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 12:05 schreef APK het volgende:
Is de waarzegger die voor 30 december een tsunami voorspelde weer bezig? :+
Nee, dit komt van Pheu Thai, geloof ik. Wellicht van 't zelfde laken een pak :+

Overigens misschien leuk, vooral voor mensen die al vaker in BKK zijn geweest: een 'gidsje' bestaand uit losse kaarten met adressen van echt Thaise eetgelegenheden "Famulous Eateries". Erg 'off the beaten track', verkrijgbaar o.a. bij Kinokuniya.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:35:04 #83
62913 Blik
The one and Only!
pi_91984704
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 12:06 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wat ik ervan begreep is dat de brug wel origineel is, maar er bepaalde structuren zijn bijgebouwd om hem heel te houden. Iets dat de bogen wel origineel zijn maar de rest van de structuur niet. Sommige van die grote spijkers zijn ook nog wel origineel.
De originele brug over de River Kwai stond enkele honderden meters verderop. Het zou wellicht kunnen zijn dat ze wat van die brug gerecycled hebben om deze brug te bouwen. Maar de originele brug is het zeker niet
pi_91990722
Ik ga 15 maart richting BKK, nu ben ik bezig om mijn budget een beetje op orde te krijgen. Maar hoeveel geld heb je per dag ongeveer nodig om low-budget te backpacken? Zoveel mogelijk met de trein en ik laat de toeristische dingen zoals knuffelen met gedrogeerde tijgers achterwege.

Zelf zat ik te denken aan 35/30 euro voor elke dag, is dat te doen? Want hiervan moet ik eten, slapen, reizen, kortom alles doen. :P
  vrijdag 28 januari 2011 @ 15:21:45 #85
62913 Blik
The one and Only!
pi_91991319
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:09 schreef wil-bert het volgende:
Ik ga 15 maart richting BKK, nu ben ik bezig om mijn budget een beetje op orde te krijgen. Maar hoeveel geld heb je per dag ongeveer nodig om low-budget te backpacken? Zoveel mogelijk met de trein en ik laat de toeristische dingen zoals knuffelen met gedrogeerde tijgers achterwege.

Zelf zat ik te denken aan 35/30 euro voor elke dag, is dat te doen? Want hiervan moet ik eten, slapen, reizen, kortom alles doen. :P
Gaat je prima lukken, reken op 8-10 euro per nacht voor slapen. Rest voor eten/drinken/vervoer/excursies ga je het prima redden op 25 euro per dag. Ook kun je dan gewoon toeristische dingen doen, anders kun je net zo goed thuisblijven ;)

het meeste zul je overigens met de bus doen i.p.v. met de trein.
  Moderator vrijdag 28 januari 2011 @ 15:27:00 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_91991536
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Gaat je prima lukken, reken op 8-10 euro per nacht voor slapen. Rest voor eten/drinken/vervoer/excursies ga je het prima redden op 25 euro per dag. Ook kun je dan gewoon toeristische dingen doen, anders kun je net zo goed thuisblijven ;)

het meeste zul je overigens met de bus doen i.p.v. met de trein.
Toffe toeristische dingen kun je natuurlijk altijd nog doen :) Maar heel goed dat je de niet zo toffe dingen links laat liggen :Y

Verder, voor die tarieven die blik noemt, ga je het prima redden (wees niet verbaasd als je nog overhoudt zelfs)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:40:07 #87
6941 APK
Factual, I think.
pi_92163679
quote:
"During the 2011 Vakantiebeurs in Utrecht, EVA Air had been granted an award for Best Airline to Thailand by readers of www.thailandblog.nl. To find the article, (in Dutch only) please click here. We would like to thank all our extinguished guests for this award."
_O-
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 10:46:34 #88
155227 crew  Guppy
dus
pi_92163843
Hè fijn, nou zit er koffie op m'n beeldscherm :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:47:55 #89
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_92163881
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Hè fijn, nou zit er koffie op m'n beeldscherm :')
Ik las jouw post eerst en heb eerst even doorgeslikt voor ik verder keek :D
pi_92181521
Heeft iemand ervaring met acco's op Koh Samui en Pho Pha Ngan? Op welk eiland kun je beter overnachten? Ik vind het allemaal vrij prijzig :{. Hoewel ik wel bereid ben om een redelijke prijs te betalen voor een schone kamer met airco, vraag ik me toch af of er geen goedkopere alternatieven zijn zoals bungalows etc.?
pi_92193241
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Gaat je prima lukken, reken op 8-10 euro per nacht voor slapen. Rest voor eten/drinken/vervoer/excursies ga je het prima redden op 25 euro per dag. Ook kun je dan gewoon toeristische dingen doen, anders kun je net zo goed thuisblijven ;)

het meeste zul je overigens met de bus doen i.p.v. met de trein.
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Toffe toeristische dingen kun je natuurlijk altijd nog doen :) Maar heel goed dat je de niet zo toffe dingen links laat liggen :Y

Verder, voor die tarieven die blik noemt, ga je het prima redden (wees niet verbaasd als je nog overhoudt zelfs)
Ik had helemaal niet gezien dat jullie hadden gereageerd :X Maar dank daarvoor! Hier heb ik wel veel aan, er is namelijk niet bijster veel over te vinden. Heb er wel zin in zeg, gelukkig heb ik trouwens niet gekozen om een ticket bij Egypt Air te boeken :P
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:39:05 #92
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92195365
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:06 schreef wil-bert het volgende:

[..]



[..]

Ik had helemaal niet gezien dat jullie hadden gereageerd :X Maar dank daarvoor! Hier heb ik wel veel aan, er is namelijk niet bijster veel over te vinden. Heb er wel zin in zeg, gelukkig heb ik trouwens niet gekozen om een ticket bij Egypt Air te boeken :P
:) Egypt Air was de goedkoopste aanbieder, maar een vlucht met Lufthansa naar Hong Kong vond ik interessanter, met Air Asia zit je zo in Bangkok, of met een van de 8 andere maatschappijen die die route vliegt.

Wisselkoers gaat de laatste tijd goed, hoop dat het even zo blijft, 42 THB voor de euro klinkt een stuk beter dan 38....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92195846
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:39 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Egypt Air was de goedkoopste aanbieder, maar een vlucht met Lufthansa naar Hong Kong vond ik interessanter, met Air Asia zit je zo in Bangkok, of met een van de 8 andere maatschappijen die die route vliegt.

Wisselkoers gaat de laatste tijd goed, hoop dat het even zo blijft, 42 THB voor de euro klinkt een stuk beter dan 38....
Ja voor 605 kan het met Egypt Air, maar ik ga nu voor 619 directe vlucht naar Bangkok vanaf Dusseldorf met Air Berlin. Hongkong is ook een nog leuke optie, eigenlijk geeneens voor gekeken :P
pi_92197352
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:45 schreef wil-bert het volgende:

[..]

Ja voor 605 kan het met Egypt Air, maar ik ga nu voor 619 directe vlucht naar Bangkok vanaf Dusseldorf met Air Berlin. Hongkong is ook een nog leuke optie, eigenlijk geeneens voor gekeken :P
wij gaan lekker met Qatar voor 700 :) mijn vader vond egypte (in september) al geen goed idee :D
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
pi_92209760
Emirates heeft vaak de beste rates, maar dan moet je wel overstappen in Dubai.
pi_92217932
Ik heb in okober geboekt voor juli dit jaar. ¤1360 voor twee volwassenen en 1 kind van 9. Wel met EgyptAir, was toen stuk voordeliger dan Emirates. Ik ga er van uit dat het in juli allemaal wel goed te doen is met EgyptAir, bovendien komen we toch niet verder dan het vliegveld.
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 13:01:32 #97
155227 crew  Guppy
dus
pi_92218126
Juli is nog ver weg, komt vast wel goed :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 2 februari 2011 @ 13:55:53 #98
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92220392
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:05 schreef jeloen het volgende:

[..]

wij gaan lekker met Qatar voor 700 :) mijn vader vond egypte (in september) al geen goed idee :D
Neem dan maar een slaapzak mee voor de 2 overnachtingen in Doha.........

quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 08:14 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Emirates heeft vaak de beste rates, maar dan moet je wel overstappen in Dubai.
Dat is natuurlijk geen ramp met een prijsverschil van vaak meer dan 200 euro. Als je het een beetje uitkient is Emirates best interessant met hun retour vlucht on 01:25 AM uit BKK en dan dezelfde dag om 13:30 weer op Schiphol staan. En het voordeel is dat het 2 relatief korte vluchten van ong. 6 uur zijn op de heenreis met een overstap tijd van iets meer dan 3 uur, dus precies genoeg voor een bezoek aan die Irish Pub, waar geen rookverbod is, op een kwartier loopafstand van de aankomst gate.

[ Bericht 39% gewijzigd door buzz1291 op 02-02-2011 14:02:21 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:07:56 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_92221062
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 13:55 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Neem dan maar een slaapzak mee voor de 2 overnachtingen in Doha.........

[..]

Dat is natuurlijk geen ramp met een prijsverschil van vaak meer dan 200 euro. Als je het een beetje uitkient is Emirates best interessant met hun retour vlucht on 01:25 AM uit BKK en dan dezelfde dag om 13:30 weer op Schiphol staan. En het voordeel is dat het 2 relatief korte vluchten van ong. 6 uur zijn op de heenreis met een overstap tijd van iets meer dan 3 uur, dus precies genoeg voor een bezoek aan die Irish Pub, waar geen rookverbod is, op een kwartier loopafstand van de aankomst gate.
Mooi, weet ik in ieder geval welke tent ik moet vermijden als ik daar een overstap heb
pi_92225908
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 13:55 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Neem dan maar een slaapzak mee voor de 2 overnachtingen in Doha.........

1e keer 40min overstap tijd en 2e 1uur een 10 minuten ofso
dus zie het nut van een slaapzak niet in :N
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:40:50 #101
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92239309
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 15:33 schreef jeloen het volgende:

[..]

1e keer 40min overstap tijd en 2e 1uur een 10 minuten ofso
dus zie het nut van een slaapzak niet in :N
Je hebt gelijk. Als je vanuit Brussel vliegt zijn de aansluitingen erg kort. Vanuit Frankfurt en Londen waren de aansluitingen naar BKK altijd belabberd.

Ik hoop dat je eerste vlucht geen vertraging heeft zodat die hele krappe overstaptijd je niet de das om doet. En heb je het gehaald, dan op Survarnabhumi maar duimen dat je bagage het ook gehaald heeft. Ik vind dit soort overstaptijden veel te kort.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:45:22 #102
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92239543
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 14:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Mooi, weet ik in ieder geval welke tent ik moet vermijden als ik daar een overstap heb
Ach Blik, voordat je deze tent bereikt hebt, ben je al zoveel meer mooie drank- en eetgelegenheden tegengekomen dat je echt je best moet doen om die pub te vinden, want voor passagiers op de AMS-Azie route ligt die pub volledig buiten de looproute. Maak je maar geen zorgen, als je hem niet zoekt, zul je hem waarschijnlijk ook niet tegenkomen. Het is gewoon precies 14 minuten stevig doorstappen vanaf het moment dat je bij aankomst door de security check bent.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:43:02 #103
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92242997
:) Met Qatar heb ik op de terugweg een overstaptijd van 1 uur en 20 minuten gehad, en dat was 1 uur en 15 minuten teveel zeg maar.
Op de heenweg had ik aamerkelijk langer, 12 uur, maar bij binnenkomst om 19:00 uur was het zo druk bij de transferbalie dat je echt 45 minuten had om door de transfer security controle heen te komen. En het is maar goed dat die controle echt een wassen neus is, die medewerkers kijken niet eens op het scherm, en je moet een bazooka meehebben wil de metaaldetector afgaan. (Misschien een tip, aanzetten van dat ding helpt, maar goed, anders krijg je de rijen nooit weg natuurlijk).

Bagage is opzich wel goed geregeld, al is 40 minuten wel wat aan de korte kant, maar niet onmogelijk, meestal vertrekt het vliegtuig wat laat uit Doha omdat ze nog bagage aan het laden zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92270242
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Als je vanuit Brussel vliegt zijn de aansluitingen erg kort. Vanuit Frankfurt en Londen waren de aansluitingen naar BKK altijd belabberd.

Ik hoop dat je eerste vlucht geen vertraging heeft zodat die hele krappe overstaptijd je niet de das om doet. En heb je het gehaald, dan op Survarnabhumi maar duimen dat je bagage het ook gehaald heeft. Ik vind dit soort overstaptijden veel te kort.
inderdaad hoop ik dat de bagage ook mee komt :D (blijven maar 2 dagen) :P
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:52:04 #105
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_92546479
ok.

Ik heb ook een vraagje. Ik ga slechts 2 weken naar Thailand en wil er een korte strandvakantie van maken met mijn vriendin. Ik ben er reeds 5x geweest, dus ik laat alle bezienswaardigheden voor wat het is (op een dagje grand palace en wat bootexcursies na).

Nu wilde ik 10 dagen doorbrengen op phi/phi, ao nang en railay beach, maar de prijzen vallen me behoorlijk tegen. Het is er ook niet meer zo idyllisch als het 7 jaar geleden was toen ik daar rondtufte..

Maargoed, dat is nu niet anders. Ik vroeg me af of iemand wat leuke tips heeft om te verblijven en eveneens tips heeft over de verdeling van dagen. Tot nu toe dacht ik aan:

oa nang: 2/3 dagen
railay beach: 3 dagen
phi-phi: 3 dagen

zoiets ...
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_92579876
Anders richting Trang (eilanden)?
  donderdag 10 februari 2011 @ 12:06:02 #107
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_92583982
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:27 schreef jack4ya het volgende:
Anders richting Trang (eilanden)?
wat zijn je ervaringen op Trang?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_92596518
Vandaag is definitief geworden dat ik 20 weken stage ga lopen in Bangkok.
Na de 20 weken zal ik nog 2/3 weken gaan rondreizen naar plekken die ik tijdens die 20 weken nog niet heb kunnen zien. En ik zal in de totale periode zo veel mogelijk gaan duiken.

Maar dat geeft gelijk een aantal vragen:
- Wie heeft er ervaring(positief/negatief) met mobiele telecomaanbieders in Thailand?
- Wat zijn geschikte dag/weekend/lang weekend uitstapjes binnen/vanuit Bangkok?(tips over vervoer/accomodatie etc zijn welkom)
- Tips over plekken om te duiken/duikscholen waarmee je een dagje bent weggeweest wil ik ook graag hebben.

Ik ga natuurlijk sowieso de LP kopen enzo/internet afstruinen maargoed dit topic lijkt me een mooi punt om te beginnen!
Lawa mena hau lala!
pi_92596549
@sosa: Geen, we wilden er graag naar toe, maar in onze periode vrij forse regenval.
En zijn dus op PhiPhi en omgeving uitgekomen, dat was best aardig, maar het zijn geen unieke eilanden/stranden die je elders niet tegen zou komen.

Vandaar onze nieuwsgierigheid naar de Trang eilanden... :)
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:53:41 #110
62913 Blik
The one and Only!
pi_92596965
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:42 schreef Rubstah het volgende:
Vandaag is definitief geworden dat ik 20 weken stage ga lopen in Bangkok.
Na de 20 weken zal ik nog 2/3 weken gaan rondreizen naar plekken die ik tijdens die 20 weken nog niet heb kunnen zien. En ik zal in de totale periode zo veel mogelijk gaan duiken.

Maar dat geeft gelijk een aantal vragen:
- Wie heeft er ervaring(positief/negatief) met mobiele telecomaanbieders in Thailand?
- Wat zijn geschikte dag/weekend/lang weekend uitstapjes binnen/vanuit Bangkok?(tips over vervoer/accomodatie etc zijn welkom)
- Tips over plekken om te duiken/duikscholen waarmee je een dagje bent weggeweest wil ik ook graag hebben.

Ik ga natuurlijk sowieso de LP kopen enzo/internet afstruinen maargoed dit topic lijkt me een mooi punt om te beginnen!
Thailand is eigenlijk niet zo heel erg groot, en het openbaar vervoer is dermate goed geregeld dat je een flink gedeelte van Thailand moet kunnen zien in die tijd. Goeie weekend trips zijn bijvoorbeeld:
- Kanchanaburi
- Sukhotai
- Ayutthaya
- Khao Yai National Park
- Chiang Mai (maar dan is een weekend wel erg kort, zou je over meerdere weekenden moeten spreiden)
- Verschillende eilanden uiteraard
pi_92601550
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:42 schreef Rubstah het volgende:
Vandaag is definitief geworden dat ik 20 weken stage ga lopen in Bangkok.
Na de 20 weken zal ik nog 2/3 weken gaan rondreizen naar plekken die ik tijdens die 20 weken nog niet heb kunnen zien. En ik zal in de totale periode zo veel mogelijk gaan duiken.

Maar dat geeft gelijk een aantal vragen:
1- Wie heeft er ervaring(positief/negatief) met mobiele telecomaanbieders in Thailand?
2- Wat zijn geschikte dag/weekend/lang weekend uitstapjes binnen/vanuit Bangkok?(tips over vervoer/accomodatie etc zijn welkom)
3- Tips over plekken om te duiken/duikscholen waarmee je een dagje bent weggeweest wil ik ook graag hebben.

Ik ga natuurlijk sowieso de LP kopen enzo/internet afstruinen maargoed dit topic lijkt me een mooi punt om te beginnen!
1 positief als je thais kan lezen :P vraag iemand om het te vertalen (om te activeren)
2http://bangkok.com/
3/
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:00:53 #112
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_92638258
Voor mij verblijf op PhiPhi twijfel ik tussen de volgende 2:

Lekker afgelegen en PhiPhi zoals het bedoeld is:
http://phiphirelaxbeach.com/

Of toch wat centraler én nog redelijk qua prijs:
http://www.phiphitwinpalms.com/photos.htm

Welke zal ik boeken voor een dag of 4? Of 2/2?

Luxeprobleem huh ;)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  zondag 13 februari 2011 @ 19:15:29 #113
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92729269
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:00 schreef Sosa het volgende:
Voor mij verblijf op PhiPhi twijfel ik tussen de volgende 2:

Lekker afgelegen en PhiPhi zoals het bedoeld is:
http://phiphirelaxbeach.com/

Of toch wat centraler én nog redelijk qua prijs:
http://www.phiphitwinpalms.com/photos.htm

Welke zal ik boeken voor een dag of 4? Of 2/2?

Luxeprobleem huh ;)
Wat was ik blij dat ik ooit een hotel in Phuket had en toen slechts een dagtrip naar Koh Phi Phi gemaakt heb. Er is daar toch geen ene reet te beleven anders dan wat strand en een paar bars. Ik zou me na twee dagen al stierlijk vervelen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 13 februari 2011 @ 22:58:28 #114
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_92746632
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 19:15 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wat was ik blij dat ik ooit een hotel in Phuket had en toen slechts een dagtrip naar Koh Phi Phi gemaakt heb. Er is daar toch geen ene reet te beleven anders dan wat strand en een paar bars. Ik zou me na twee dagen al stierlijk vervelen.
Dat is de bedoeling. :) Lekker een kleine week vervelen op het strand en een beetje snorkelen en me ongans eten. Heb al het andere reeds 5x gezien. Jaren geleden overigens, toen het ook nog wat beter was.

Daarbij, alsof Phuket zoveel leuker is.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  zondag 13 februari 2011 @ 22:59:02 #115
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_92746671
-dubbel-
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_92776378
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:00 schreef Sosa het volgende:
Voor mij verblijf op PhiPhi twijfel ik tussen de volgende 2:

Lekker afgelegen en PhiPhi zoals het bedoeld is:
http://phiphirelaxbeach.com/

Of toch wat centraler én nog redelijk qua prijs:
http://www.phiphitwinpalms.com/photos.htm

Welke zal ik boeken voor een dag of 4? Of 2/2?

Luxeprobleem huh ;)
Die eerste leek mij ook geniaal :9~. Alleen de ligging vond ik niets en ik las dat er daar vanalles mis was met de electriciteit en airco?

Ik vraag me trouwens af of je Phi Phi per se vooraf moet boeken omdat je anders het eiland niet op mag? Of zou dit alleen voor het hoogseizoen gelden?
pi_92776754
Ik zou serieus overwegen phi phi niet te bezoeken. Mooi eiland hoor maar echt kapot gegaan aan toerisme. Er zijn er teveel. Tenzij je het nachtleven opzoekt. Anders kan ik je ko Lanta adviseren.
pi_92778147
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:34 schreef TUFKAL het volgende:
Ik zou serieus overwegen phi phi niet te bezoeken. Mooi eiland hoor maar echt kapot gegaan aan toerisme. Er zijn er teveel. Tenzij je het nachtleven opzoekt. Anders kan ik je ko Lanta adviseren.
Ik ga sowieso niet in het hoogseizoen. En ik wil juist graag andere toeristen tegenkomen.
pi_92778935
quote:
Op maandag 14 februari 2011 18:02 schreef Allure_ het volgende:
[..]

Ik ga sowieso niet in het hoogseizoen. En ik wil juist graag andere toeristen tegenkomen

Welk soort toerist dan? Op phi phi vind je ander volk dan elders...
pi_92779523
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 18:18 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Welk soort toerist dan? Op phi phi vind je ander volk dan elders...
Ja, ik begrijp ook wel dat het daar helemaal verneukt is door het toerisme, maar op Phi Phi gaan we maar een paar dagen chillen en dan door naar het volgende verneukte eiland Koh Pha ngan om daar te feesten. Volgens mij komen er dan wel eens backpackers, heb ik van horen zeggen :).
pi_92780063
quote:
Op maandag 14 februari 2011 18:31 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp ook wel dat het daar helemaal verneukt is door het toerisme, maar op Phi Phi gaan we maar een paar dagen chillen en dan door naar het volgende verneukte eiland Koh Pha ngan om daar te feesten. Volgens mij komen er dan wel
eens backpackers, heb ik van horen zeggen :).
als dat is wat je zoekt moet je naar phi phi inderdaad.
pi_92874296
Nou de tickets zijn geboekt, de LP gekocht en het visum heb ik vrijdag binnen :)
Volgende week vrijdag vlieg ik heen en eind juli ben ik weer terug, ik heb er zin in.
Komende week de laatste dingen regelen/kopen en inlezen over BKK.
Lawa mena hau lala!
pi_92874637
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:26 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Die eerste leek mij ook geniaal :9~. Alleen de ligging vond ik niets en ik las dat er daar vanalles mis was met de electriciteit en airco?

Ik vraag me trouwens af of je Phi Phi per se vooraf moet boeken omdat je anders het eiland niet op mag? Of zou dit alleen voor het hoogseizoen gelden?
Stroom of airco heb je overdag ook echt niet nodig hoor. Vaak is er 's nachts wel stroom

Vooraf boeken heb wij niet gedaan en we kwam pál voor kerst aan. Accomodatie zát! En dat je het eiland niet zou op mogen is je reinste onzin. Op zijn slechtst moet je de middagboot terug nemen, maar ik zie het niet gebeuren hoor.
pi_92874696
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:23 schreef Rubstah het volgende:
Nou de tickets zijn geboekt, de LP gekocht en het visum heb ik vrijdag binnen :)
Volgende week vrijdag vlieg ik heen en eind juli ben ik weer terug, ik heb er zin in.
Komende week de laatste dingen regelen/kopen en inlezen over BKK.
Visum? Of ga je nog naar andere landen? Visum kan je voor Thailand gewoon 'on arrival' doen namelijk.
pi_92875295
Ik ga 20 weken stage lopen in BKK dus ik moest helaas wel een education visa regelen via t consulaat. En dan nog 3 weken vakantie vieren ter afsluiting.
Lawa mena hau lala!
  maandag 21 februari 2011 @ 20:53:28 #126
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_93120832
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:31 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Stroom of airco heb je overdag ook echt niet nodig hoor. Vaak is er 's nachts wel stroom

Vooraf boeken heb wij niet gedaan en we kwam pál voor kerst aan. Accomodatie zát! En dat je het eiland niet zou op mogen is je reinste onzin. Op zijn slechtst moet je de middagboot terug nemen, maar ik zie het niet gebeuren hoor.
Dat is mijn ervaring ook. Ik was trouwens nét een dag weg voor de kerst in 2004...
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 12:54:55 #127
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_93146836
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 18:43 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

als dat is wat je zoekt moet je naar phi phi inderdaad.
Zo'n uithoek heb je op Koh Chang ook. Bij de veerboot linksaf en dan voor de laatste baai nogeens linksaf en dan doorrijden tot je niet verder kunt. Eén bar annex restaurant en voor de rest wat van die primitieve hutjes. wel een mooi strand. En Koh Chang is heel wat eenvoudiger te bereiken dan Phi Phi. Met het voordeel dat je in een klein half uurtje op je brommer weer midden in het normale leven staat.Maar het zou mijn vakantie niet wezen.

Overigens was Phuket ook in het geheel niet mijn ding, zeker Patong Beach en Bangla Road niet, maar wel stukken aangenamer dan Phi Phi.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_93816347
Zit in mei 2 weekjes in Azie ( thailand-macau-hk)
de eerste 8 dagen vertoef ik in Thailand.
Normaal voor het strandleven zit ik in Phuket, maar door tijdgebrek zit ik dus in Pattaya

vertel me niet hoe Pattaya is...want het is niet mijn eerste trip daar :P
Ik ben van plan om 6 dagen aan het strand te zitten, dus word het koh larn voor 2 dagen
2 dagen in pattaya zelf. Nu zit ik te twijfelen om de resterende 2 dagen te kiezen voor Hua Hin (met de speedboat vanuit pattaya ) of koh samed.

Alleen met koh samed geen ervaring. heb gelezen dat het daar een beetje overpriced is met wat je krijgt? Hoeveel kost het vanuit pattaya met de taxi ? (40 min)
Of kan ik beter in koh larn blijven?

mijn punten zijn: lekkere seafood eten! , mooie stranden, massatoerisme is geen punt, wel genoeg activiteiten na zonsondergang.
pi_93816381
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:23 schreef YebCar het volgende:
Zit in mei 2 weekjes in Azie ( thailand-macau-hk)
de eerste 8 dagen vertoef ik in Thailand.
Normaal voor het strandleven zit ik in Phuket, maar door tijdgebrek zit ik dus in Pattaya

vertel me niet hoe Pattaya is...want het is niet mijn eerste trip daar :P
Ik ben van plan om 6 dagen aan het strand te zitten, dus word het koh larn voor 2 dagen
2 dagen in pattaya zelf. Nu zit ik te twijfelen om de resterende 2 dagen te kiezen voor Hua Hin (met de speedboat vanuit pattaya ) of koh samed.

Alleen met koh samed geen ervaring. heb gelezen dat het daar een beetje overpriced is met wat je krijgt? Hoeveel kost het vanuit pattaya met de taxi ? (40 min)
Of kan ik beter in koh larn blijven?

mijn punten zijn: lekkere seafood eten! , mooie stranden, massatoerisme is geen punt, wel genoeg activiteiten na zonsondergang.
Ko Samet is zeker overpriced, maar de zuidelijke stranden zijn wel mooi. Zoals Ao Wai.
pi_93912359
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:24 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ko Samet is zeker overpriced, maar de zuidelijke stranden zijn wel mooi. Zoals Ao Wai.
heb eindelijk alles al een beetje uitgezocht.

4 dagen pattaya waaronder 2 dagen in Koh Larn
dan pak ik de taxi naar Koh Samed (duh....na taxi de boot natuurlijk)
daar heb ik een redelijk geprijsde bungalow seaview gevonden bij samed villa bij Ao Phai
vanuit daar pak ik wel de scooter op naar Ao Prao te gaan en naar andere stranden
blijf 2 dagen op Koh Samed voordat ik weer de taxi pak naar bkk

:)
pi_94017141
Ik ga as. okt/nov een weekje of 4 voor het eerst naar thailand. Nu hoor ik van veel thaise mensen hier dat ze altijd met eva air vliegen, die is alleen zo moeilijk te vinden via vergelijkings sites..

Ben nu uitgekomen bij china air, is dat aan te raden?
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:28:39 #132
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_94020783
Daar ben ik ook wel benieuwd naar of dat fijne vliegmaatschappijen zijn eigenlijk :)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_94023642
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:28 schreef MissHobje het volgende:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar of dat fijne vliegmaatschappijen zijn eigenlijk :)
Van eva air geloof ik het wel. Heel de thaise bevolking in Nederland vliegt daar mee...
Maar ben gewoon benieuwd of china air ook goed is! voor mij komen de datums beter uit met china air, eva vliegt niet op alle dagen namelijk.
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
  zondag 13 maart 2011 @ 03:42:11 #134
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_94033976
Eva Air is opzich goed, als je eenmaal daadwerkelijk vertrekt en je in de 777 zit, en niet op het laatste moment toch in de 747-combi.

Wees er bij Eva Air niet gerust op dat de data die je boekt ook daadwerkelijk de data zullen zijn dat je zal vliegen, de laatste tijd worden regelmatig vluchten geannuleerd (met allerlei mooie drogredenen), en wordt je vertrek of retourdatum iets naar voren of naar achteren geschoven.
Dit alles om niet met een leeg toestel te hoeven vliegen, maar een onbegrijpelijke strategie op de langere temijn aangezien de betrouwbaarheid dermate afneemt.
China Airlines vliegt over het algemeen op meer dagen, maar ook deze gooit er een paar weken voor vertrek vluchten uit, de grootse kans op de annuleringen zijn de dinsdag en donderdagvlucht bij China Airlines.

Ik ben geen fan van bovenstaande airlines, en ook KLM geniet in principe niet mijn voorkeur, hoewel de prijsstelling de laatste tijd weer redelijk okee was voor een directe vlucht.
Emirates, Turkish Airlines weliswaar met overstap bieden ook een goed alternatief vanaf Amsteram, en als je vanaf Frankfurt of Brussel kan vertrekken raad ik Qatar Airways aan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 13 maart 2011 @ 08:53:57 #135
16632 Xlarge
========
pi_94036102
China airlines is heel redelijk, iig al beter dan de europeese maatschappijen, vind ik.
Ze staan helaas niet als al te veilig te boek, maar ik heb nooit ergens last van gehad.

Eva vind ik helemaal fijn, die heeft mijn voorkeur, verleden jaar mee gevlogen in een iets betere klasse, volgens mij heette het Evergreen, zo kon ik met mijn 2.04 meter riant zitten
pi_94160145
Eva Air economy is niet echt comfi, geen tv's (2 gedeelde)
Everygreen class is al wat beter - ruimer en breder met eigen tv (je betaalt iets van 200 euro meer geloof ik

China Airlines economy is iets beter dan Eva Air

Maar verder zou ik naar andere maatschappijen kijken als je wilt overstappen of ergens anders wilt opstappen

malaysia airline : ams-kl-phu
air berline : dus-bkk
cathay : ams-hk-bkk
emirates: dus-dub-bkk
qantas: ams-lon-bkk

zelfs mahan air vond ik beter als eva air (kwa zitruimte)
mahan air: dus-teh-bkk al zou ik dat nu niet doen

komende mei probeer ik egypt air: ams-cai-bkk
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:49:38 #137
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_94160809
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:41 schreef YebCar het volgende:
Eva Air economy is niet echt comfi, geen tv's (2 gedeelde)
Everygreen class is al wat beter - ruimer en breder met eigen tv (je betaalt iets van 200 euro meer geloof ik

China Airlines economy is iets beter dan Eva Air

Maar verder zou ik naar andere maatschappijen kijken als je wilt overstappen of ergens anders wilt opstappen

malaysia airline : ams-kl-phu
air berline : dus-bkk
cathay : ams-hk-bkk
emirates: dus-dub-bkk
qantas: ams-lon-bkk

zelfs mahan air vond ik beter als eva air (kwa zitruimte)
mahan air: dus-teh-bkk al zou ik dat nu niet doen

komende mei probeer ik egypt air: ams-cai-bkk
Ja och tv;s .. ik vloog toen in 2009 met klm, duur ticket en ook geen tv;s :') hadden ze wel toegezegd.. etterbakken zijn het allemaal hehe.
Ik weet wel dat ik niet met egypt air ga die doen moeilijk over mijn medicijnen.
Verder dus nog ff uitzoeken, ik verwacht overigens een flinke toeslag op de tickets tegen september wel.. dus nouja zie wel.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:27:18 #138
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_94163877
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:49 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Ik weet wel dat ik niet met egypt air ga die doen moeilijk over mijn medicijnen.
Dan zou ik maar voor een vreselijk goed doktersattest zorgen om die Thaise snuffelhonden vóór te zijn, anders loop je de kans dat je uiteindelijk op Suvarnabhumi mogelijk wat uit te leggen hebt........... :?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:41:32 #139
6941 APK
Factual, I think.
pi_94165065
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:27 schreef buzz1291 het volgende:

Dan zou ik maar voor een vreselijk goed doktersattest zorgen om die Thaise snuffelhonden vóór te zijn, anders loop je de kans dat je uiteindelijk op Suvarnabhumi mogelijk wat uit te leggen hebt........... :?
Ik denk niet dat die honden aanslaan op slaappillen oid als het daar over gaat.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_94165077
Ben met Emirates gevlogen naar Bangkok, ben er erg over te spreken. Precies op tijd vertrokken en en zelf twee keer een half uur eerder aangekomen. Mooie nieuwe toestellen en alle stoelen met eigen TV met de nieuwste film, spelletjes en tv series. Het eten was ook prima overgens. Op de terugreis kreeg ik twee keer een maaltijd en en nog een snack. Ben 2 meter en kon nog redelijk goed zitten iig. En vliegen met de A380 vanaf Bangkok naar Dubai was ook een ervaring, wat een enorm toestel. En opvallend ook heel stil je hoort geen motoren niks. Overstap is opzich niet ideaal maar je betaalt iets minder en op de heenreis heb ik er een dag Dubai aan vastgeplakt. Moet je ook gezien hebben.
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:08:54 #141
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94195642
La Nina is overigens waanzinnig aan het spoken: het is op dit moment 23 graden in Bangkok (en 10 uur 's avonds), terwijl het vorige week alweer boven de 35 kwam.
pi_94204968
Malaysia airlines, ook prima.
pi_94223096
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:08 schreef Gaoxing het volgende:
La Nina is overigens waanzinnig aan het spoken: het is op dit moment 23 graden in Bangkok (en 10 uur 's avonds), terwijl het vorige week alweer boven de 35 kwam.
Ja klopt het is nu frisjes he? Maar nog steeds geen moment koud gehad :P
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:38:54 #144
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94223247
Zo, ben je vanmorgen al naar buiten geweest? ~:) De kinderen zijn nog even naar binnen gerend om een jas te halen voordat ze naar school gingen...
  donderdag 17 maart 2011 @ 01:22:31 #145
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_94224436
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dan zou ik maar voor een vreselijk goed doktersattest zorgen om die Thaise snuffelhonden vóór te zijn, anders loop je de kans dat je uiteindelijk op Suvarnabhumi mogelijk wat uit te leggen hebt........... :?
Tis geen drugs ofzo :o! (humira zoek daar maar eens op)
en ja heb altijd dokters verklaring mee in 80 talen, goedkeuring van vlieg maatschappij ook geregeld enzo. Werkt op zich altijd heel goed, maar bij dat egypt air deden ze meteen al moeilijk, ja dan houd dat op daar.
Gelukkig zat andere opties nog naast klm :)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_94226153
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:08 schreef Gaoxing het volgende:
La Nina is overigens waanzinnig aan het spoken: het is op dit moment 23 graden in Bangkok (en 10 uur 's avonds), terwijl het vorige week alweer boven de 35 kwam.
Aaaah is dat het, ik vroeg me al af waardoor t kwam maar nog geen zin gehad om te googlen.
Zwaar onweer ook in Lad Prao de afgelopen dagen(gisteravond dan weer niet).
Lawa mena hau lala!
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:31:32 #147
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94231897
19 graden vanmiddag, waar het vorige week 36 was (en nu geleidelijk aan heter moet worden). Normaal gniffelen wij expats altijd een beetje om die Thai die allemaal met truien aan lopen, maar nu liepen we zelf ook met fleece truien. Hemel, wat koud!
pi_94232317
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 21:06 schreef Marvelous het volgende:
Ik ga as. okt/nov een weekje of 4 voor het eerst naar thailand. Nu hoor ik van veel thaise mensen hier dat ze altijd met eva air vliegen, die is alleen zo moeilijk te vinden via vergelijkings sites..

Ben nu uitgekomen bij china air, is dat aan te raden?
China Airlines is echt een paupermaatschappij. EVA is beter, en Emirates is nog veel beter. Enkele fouten bij China Airlines:

- onvriendelijk personeel;
- krappe stoelen;
- geen televisie in de stoel voor je;
- ze doen erg moeilijk over bagagelimieten, zelfs voor 1 kg teveel moet je iets van 30 euro bijbetalen;
- als ze met z'n tweeën bent zetten ze vaak de ene voorin het vliegtuig en de ander helemaal achterin;
- ze bellen je vaak twee dagen van tevoren om te vertellen dat je vlucht geannulleerd is; dan moet je weer een andere vlucht nemen (zij bezuinigen hier gewoon op);
- en het is nog relatief onveilig ook.

Emirates daarentegen _O_

[ Bericht 17% gewijzigd door Athlon_2o0o op 17-03-2011 12:01:40 ]
pi_94232400
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:31 schreef Gaoxing het volgende:
19 graden vanmiddag, waar het vorige week 36 was (en nu geleidelijk aan heter moet worden). Normaal gniffelen wij expats altijd een beetje om die Thai die allemaal met truien aan lopen, maar nu liepen we zelf ook met fleece truien. Hemel, wat koud!
Ja 18 graden gisteren in Bangkok :') Echt sick.
pi_94234199
Dan zullen de winterjassen wel te voor schijn komen daar.. als het 30 graden is lopen ze nog met mutsen op daar viel me op.
pi_94240707
Heb uiteindelijk dus geboekt bij china, Zo te lezen is er geen enkele goede (bijna)... en had weinig zin om over te stappen!

Kan echt niet wachten tot ik er ben!! lekker eten iedere dag, en even weg uit de dagelijkse sleur...
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:38:26 #152
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_94241011
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:48 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Ja 18 graden gisteren in Bangkok :') Echt sick.
das wel heel fris daar :o maar zag al dat het weer flink omhoog ging *)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:58:45 #153
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_94241943
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:45 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

China Airlines is echt een paupermaatschappij. EVA is beter, en Emirates is nog veel beter. Enkele fouten bij China Airlines:

- onvriendelijk personeel;
- krappe stoelen;
- geen televisie in de stoel voor je;
- ze doen erg moeilijk over bagagelimieten, zelfs voor 1 kg teveel moet je iets van 30 euro bijbetalen;
- als ze met z'n tweeën bent zetten ze vaak de ene voorin het vliegtuig en de ander helemaal achterin;
- ze bellen je vaak twee dagen van tevoren om te vertellen dat je vlucht geannulleerd is; dan moet je weer een andere vlucht nemen (zij bezuinigen hier gewoon op);
- en het is nog relatief onveilig ook.

Emirates daarentegen _O_
- Niets gemerkt van onvriendelijke personeel de laatste reis.
Wel op de terugweg een oude taart die er niet zo'n zin meer in had :)
- Krappe stoelen valt best mee en ze zitten lekker
- Televisie in de stoel komt er aan vanaf feb 2011 worden alle vliegtuigen omgebouwd. Dus waarschijnlijk ook nieuwe stoelen.
- Zitplaatsen kun je vantevoren reserveren op de website
- Geen vertraging gehad dus daar kan ik niet over oordelen, maar voordeel is wel dat China dagelijks vliegt dus kun je snel weer met een volgende vlucht mee dit in tegenstelling tot EVA

- Als je veilig wilt zijn blijf je ten allertijden met beide benen op de grond en moet je niet gaan vliegen ;)

Oh ja en het eten op de heenreis was van uitstekende kwaliteit!
Explore the World
pi_94242719
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:58 schreef bluesparkle het volgende:

[..]

- Niets gemerkt van onvriendelijke personeel de laatste reis.
Wel op de terugweg een oude taart die er niet zo'n zin meer in had :)
- Krappe stoelen valt best mee en ze zitten lekker
- Televisie in de stoel komt er aan vanaf feb 2011 worden alle vliegtuigen omgebouwd. Dus waarschijnlijk ook nieuwe stoelen.
- Zitplaatsen kun je vantevoren reserveren op de website
- Geen vertraging gehad dus daar kan ik niet over oordelen, maar voordeel is wel dat China dagelijks vliegt dus kun je snel weer met een volgende vlucht mee dit in tegenstelling tot EVA

- Als je veilig wilt zijn blijf je ten allertijden met beide benen op de grond en moet je niet gaan vliegen ;)

Oh ja en het eten op de heenreis was van uitstekende kwaliteit!
Kijk, dat klinkt alweer wat positiever!! dankje!
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
pi_94247389
Toen ik met China vloog had ik tegen die manager gezworen het nooit meer te doen. Maar ik heb niet zoveel principes, dus als het substantieel goedkoper is zou ik het alsnog doen. Maar wat ik heb gezien is China vooralsnog een stuk duurder dan Emirates en zelfs EVA.
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:56:44 #156
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_94266921
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:59 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Toen ik met China vloog had ik tegen die manager gezworen het nooit meer te doen. Maar ik heb niet zoveel principes, dus als het substantieel goedkoper is zou ik het alsnog doen. Maar wat ik heb gezien is China vooralsnog een stuk duurder dan Emirates en zelfs EVA.
Als je geen bezwaar heb tegen een keertje overstappen en 3 uur wachten dan is Emirates volgens mij het allerbeste alternatief voor een directe vlucht vanaf Amsterdam.

Maar dat het zo koud is, dat heb ik nog nooit meegemaakt in BKK. Lijkt me een aparte ervaring om bij 19 graden nog steeds in een t-shirt of polo rond te lopen terwijl de Thais zich bij wijze van spreken in berenvellen hullen. En dan te bedenken dat praktisch geen enkel huis in BKK een verwarming heeft, en heel veel particuliere apartementen geen warm watervoorziening......

Ik hoop dat ik deze extremiteiten over drie weken ook mee mag maken. Maar ik pak echt geen fleeze in want het is nog altijd beter uit te houden dan bij 38 graden in de schaduw, wat in april regelmatig kan voorkomen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_94269073
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:56 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Als je geen bezwaar heb tegen een keertje overstappen en 3 uur wachten dan is Emirates volgens mij het allerbeste alternatief voor een directe vlucht vanaf Amsterdam.

Maar dat het zo koud is, dat heb ik nog nooit meegemaakt in BKK. Lijkt me een aparte ervaring om bij 19 graden nog steeds in een t-shirt of polo rond te lopen terwijl de Thais zich bij wijze van spreken in berenvellen hullen. En dan te bedenken dat praktisch geen enkel huis in BKK een verwarming heeft, en heel veel particuliere apartementen geen warm watervoorziening......

Ik hoop dat ik deze extremiteiten over drie weken ook mee mag maken. Maar ik pak echt geen fleeze in want het is nog altijd beter uit te houden dan bij 38 graden in de schaduw, wat in april regelmatig kan voorkomen.
19 graden in ZO azie is anders dan 19 graden in Europa he
zat paar keer met 15 -18 graden daar en ik ging bijna dood van de kou
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:33:33 #158
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94273181
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:56 schreef buzz1291 het volgende:
Maar dat het zo koud is, dat heb ik nog nooit meegemaakt in BKK.
Ik wel, maar dan in november, december, hooguit januari. Zeer zeker niet in maart. Vandaag weer dezelfde temperatuur. Heel vreemd!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:53:41 #159
6941 APK
Factual, I think.
pi_94274121
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:33 schreef Gaoxing het volgende:

Ik wel, maar dan in november, december, hooguit januari. Zeer zeker niet in maart. Vandaag weer dezelfde temperatuur. Heel vreemd!
Afgelopen december was het een keertje warmer in de 7-Eleven dan buiten :D
Was ook nieuw voor mij :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 04:50:05 #160
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_94277394
:) Het is inderdaad behoorlijk koud, eerst in Chiang Mai, maar dacht dat daar nog wel normaal kon zijn, maar nu de laatste 2 dagen in Chonburi is het toch wel fris.

Het weerhoud mij er net van om in korte broek, slippers en T-shirt te lopen, maar in de nacht heb ik toch wel een extra dekentje nodig, en dat ben ik niet echt gewend. Wat wel prettig is dat het lopen over straat nu een stuk gemakkelijker gaat, wel zie je dat de gemiddelde thai dit niet zo prettig vindt en inderdaad in extreem warme kleren gaat rondlopen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_94278710
Zelf heb ik ook positieve ervaringen met China airlines. Waren met een grotere groep en allemaal bij elkaar. Op de terugweg een uurtje vertraging. Maar verder geen problemen, vriendelijk personeel en prima stoelen ook.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:13:47 #162
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_94295056
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:26 schreef YebCar het volgende:

[..]

19 graden in ZO azie is anders dan 19 graden in Europa he

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Die mag je me uitleggen............ Of bedoelde je Fahrenheit?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_94296024
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Die mag je me uitleggen............ Of bedoelde je Fahrenheit?
gevoelstemperatuur dan he.
natuurlijk blijft 19graden=19 graden
maar het gevoelstemperatuur is vele malen lager door de luchtvochtigheid van subtropische klimaten.
pi_94324577
Over het vliegen: Ik ben met Qantas gevlogen, via tix.nl geboekt, en ik heb zo'n ¤830 betaalt. Heen eind februari, terug eind juli. Is mij als airline wederom prima bevallen, alhoewel de keer daarvoor was toen ik 11 was en met m'n ouders naar Australie ging.

Maargoed ik heb zelf niks tegen 2/3 uurtjes overstaptijd, veel langer dan moet het ook wel erg veel schelen qua geld.
Lawa mena hau lala!
pi_94359590
Ik ben net terug van een maand rondreizen door Thailand. Wat een mooi land en de mensen zijn zo leuk O+ en het eten is zo heerlijk. Mis het nu al.
  zondag 20 maart 2011 @ 02:22:14 #166
6941 APK
Factual, I think.
pi_94361769
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 03:48 schreef Rubstah het volgende:
Over het vliegen: Ik ben met Qantas gevlogen, via tix.nl geboekt, en ik heb zo'n ¤830 betaalt. Heen eind februari, terug eind juli. Is mij als airline wederom prima bevallen, alhoewel de keer daarvoor was toen ik 11 was en met m'n ouders naar Australie ging.

Maargoed ik heb zelf niks tegen 2/3 uurtjes overstaptijd, veel langer dan moet het ook wel erg veel schelen qua geld.
Voor dat geld kon je toch ook gewoon rechtstreeks met China Airlines, KLM of Eva Air? :+
Niet dat het boeit verder, als je maar een goede tijd had :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 20 maart 2011 @ 05:23:14 #167
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_94365159
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 02:22 schreef APK het volgende:

[..]

Voor dat geld kon je toch ook gewoon rechtstreeks met China Airlines, KLM of Eva Air? :+
Niet dat het boeit verder, als je maar een goede tijd had :P
Ik betwijfel of je goedkoper kan vliegen voor een periode tot 6 maanden, dan zit je vaak in een hogere ticketcatogorie, waar ook een hogere prijsklasse bijhoort. Uiteraard, voor tickets met een geldigheid van 1 maand kan je rechtstreeks wel goedkoper vliegen. (Hoewel Emirates met overstap wellicht ook goedkoper was geweest, is een reisdatum eind juli nou niet in de goedkope periode).

Wel had er flnk wat geld bespaard kunnen worden door niet via tix.nl te boeken, maar via een andere aanbieder, waar je geen zelf verzonnen kosten bovenop de ticketprijs betaald.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_94365468
Ik heb zowel bij cheaptickets/tix/govolo gekeken en EVA/China/KLM/Emirates worden in totaal door alledrie wel gecovered met zoeken.
Toen bleek Qantas t goedkoopst, ja Emirates was 50e goedkoper maar dan zou ik om 23u30 ofzo in Dubai zijn en om 8u30 ofzo pas weer doorvliegen.

En toen heb ik ook nog gekeken of direct via de websites van de top 3 goedkoopste airlines boeken op dat moment goedkoper was dan via de 3 bovenstaande sites en dat was op dat moment niet zo.

En ik vind 830e niet echt heel duur ofzo.
Ow en vanuit het grensgebied vliegen was niet echt een optie want op dat moment verbleef ik al weer tijdelijk bij m'n ouders die in Alkmaar wonen...
Lawa mena hau lala!
pi_94368754
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 06:12 schreef Rubstah het volgende:
Ik heb zowel bij cheaptickets/tix/govolo gekeken en EVA/China/KLM/Emirates worden in totaal door alledrie wel gecovered met zoeken.
Toen bleek Qantas t goedkoopst, ja Emirates was 50e goedkoper maar dan zou ik om 23u30 ofzo in Dubai zijn en om 8u30 ofzo pas weer doorvliegen.

En toen heb ik ook nog gekeken of direct via de websites van de top 3 goedkoopste airlines boeken op dat moment goedkoper was dan via de 3 bovenstaande sites en dat was op dat moment niet zo.

En ik vind 830e niet echt heel duur ofzo.
Ow en vanuit het grensgebied vliegen was niet echt een optie want op dat moment verbleef ik al weer tijdelijk bij m'n ouders die in Alkmaar wonen...
Ook op de site van Emirates? Je moest toch eind juni vliegen? Dan vind ik opeens goedkopere tarieven met 3 uur overstap.
  zondag 20 maart 2011 @ 15:07:11 #170
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_94376666
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 06:12 schreef Rubstah het volgende:
Ik heb zowel bij cheaptickets/tix/govolo gekeken en EVA/China/KLM/Emirates worden in totaal door alledrie wel gecovered met zoeken.
:) Tja daar heb je het al, cheaptickets, tix en govolo. Het valt me mee dat je worldticketcenter nog niet genoemd hebt want die past ook nog mooi in dit rijtje thuis met online ticketaanbieders met allemaal eigen verzonnen kosten zoals administratiekosten, (logisch ze moeten wat verdienen, maar die zijn hier wat aan de hoge kant, maar goed dat zou nog kunnen), maar daar bovenop customer service tax en ook nog in enkele gevallen een ticket fee willen berekenen.

Overigens geen kritiek, als je eind juli terug moet vliegen en een ticket met een geldigheid van 3 tot 6 maanden moet hebben zit je nu eenmaal rond de 800 euro voor een vliegticket richting Bangkok.
(In de marges zou je ongetwijfeld nog zeker zo'n 30-50 euro aan boekingskosten hebben kunnen besparen door bijvoorbeeld online via D-reizen te boeken, maar dat is meer een tip voor volgende keer, D-reizen berekent voor vliegtickets online helemaal geen kosten naast de vliegprijs, overigens ook niet in de kantoortjes van D-reizen zelf, maar dan is de vliegticketprijs weer 30 euro hoger t.o.v. online boeken). Neemt niet weg dat je bij meerdere aanbieders moet controleren voor je boekt, via de ATP boekingsengine kan ook, www.vliegticketszoeken.nl, dan betaal je slechts 10 euro aan boekingskosten).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_94388537
Je kan toch ook via bv cheaptickets zoeken en dan via de site van de vliegmaatschappij boeken.. Omzeil je de administratiekosten gelijk.
pi_94429131
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 20:00 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Je kan toch ook via bv cheaptickets zoeken en dan via de site van de vliegmaatschappij boeken.. Omzeil je de administratiekosten gelijk.
Dat had ik dus idd beter kunnen doen... nu heb ik alles bij elkaar 708 euro betaald voor 1 ticket
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
pi_94431867
Das best een een goede prijs voor naar BKK
pi_94431992
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:56 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Das best een een goede prijs voor naar BKK
Bij budgetair geboekt.... had ik dus goedkoper kunnen doen!
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
  donderdag 24 maart 2011 @ 15:29:35 #175
62913 Blik
The one and Only!
pi_94557076
aardbeving! Iemand wat gevoeld?
pi_94557273
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:29 schreef Blik het volgende:
aardbeving! Iemand wat gevoeld?
Waar is het epicentrum?

EDIT: Ah, 89 km (55 miles) N of Chiang Rai, Thailand

In Myanmar dus.
pi_94557611
Flammie zit je nu in CM ?, of is dit je Nederlandse periode ?
  donderdag 24 maart 2011 @ 16:07:24 #178
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94558592
Rond de Birmees/Thai/Laotiaanse grens.

En nee, niks gevoeld, maar zat ook in een druk cafe. Zoon van de vriendin waarmee ik zat te kletsen belde wel omdat hij het duidelijk voelde, op de 3e verdieping.
  donderdag 24 maart 2011 @ 16:09:13 #179
62913 Blik
The one and Only!
pi_94558666
Ben eerder bezorgd voor de inwoners van Myanmar en Laos dan de inwoners van Thailand om eerlijk te zijn.
pi_94558710
Heftig! Liep daar anderhalve maand geleden nog rond..
  donderdag 24 maart 2011 @ 16:11:15 #181
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94558744
Helemaal in die regio :{ Het schijnt tot in Hanoi gevoeld te zijn.
pi_94559294
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:09 schreef Blik het volgende:
Ben eerder bezorgd voor de inwoners van Myanmar en Laos dan de inwoners van Thailand om eerlijk te zijn.
Ja precies. Zullen wel veel doden vallen in Myanmar, maar daar zullen we maar weinig van horen.
pi_94640362
quote:
5s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:42 schreef Xlarge het volgende:
Flammie zit je nu in CM ?, of is dit je Nederlandse periode ?
hij is toch banned of vergis ik me? ;(
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:36:53 #184
6941 APK
Factual, I think.
pi_94641020
Gisteren alweer geboekt voor december :P
Vorig jaar ging de ticketprijs na 7 december omhoog, maar nu konden we zelfs een goedkoper ticket dan vorig jaar krijgen en nog vertrekken op de 14de.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:42:46 #185
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94641169
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:13 schreef jeloen het volgende:
hij is toch banned of vergis ik me? ;(
Inderdaad, ruim een maand geleden zo te zien. Helemaal gemist....
pi_94641249
Permban? :o
pi_94641807
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:13 schreef jeloen het volgende:

[..]

hij is toch banned of vergis ik me? ;(
Ja , idd, kreeg een mailtje met zijn antwoord.
Weet iemand waarom hij is geband ? Zo'n herrieschopper is het toch niet ?
pi_94699721
Ga misschien volgende week naar Thailand, zit me nu een beetje in te lezen. Ik zou naar Japan gaan maar dat zit er nu niet meer in:( Via amsterdam naar Cairo en daar direct overstappen is een optie, dan ben ik ongeveer evenveel kwijt aan het ticket
  dinsdag 29 maart 2011 @ 03:18:04 #189
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_94748918
:) of eigenlijk :') Aangezien het hier helemaal niet meer zo warm is....

Een dagje wat frisser is prima, maar de laatste 3 weken is het wel raak met steeds enkele dagen toch wel frisse temperaturen. Uiteraard kan je wat actiever zijn, en ik loop een stuk meer, maar 22 graden overdag is toch wel overdreven, als ik frissere temperaturen deze tijd van het jaar wil ga ik wel naar Hong Kong...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 04:46:53 #190
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94749151
Ik had me gisteren echt akelig vergist. Kwam terug van sporten, snel douchen, aankleden, en ging de deur uit in een jurk zonder mouwen. Koud! Ik heb nu "Nederlandkleding" tevoorschijn gehaald die ik hier nog nooit aan heb gehad.
pi_94749162
Hoe kan het daar zo koud zijn nu? :')
pi_94751686
Het is idd nogal koud (Ook in chiang mai) TT
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:32:56 #193
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94754842
quote:
The mercury in many parts of the country will plunge by three to five degrees Celsius for a few days due to a low-pressure ridge, the Meteorological Department said yesterday.
Greater Bangkok could shiver in 19-degree weather while even the South might see temperatures drop as low as 22 degrees.
In the East, the minimum reading is predicted to range from 18-20 degrees.

In the northeastern province of Nakhon Ratchasima, the mercury fell to just 16.1 degrees yesterday.

Pensiri Trisat, a meteorologist in the North, said thermometers showed just 7.8 degrees on Doi Inthanon in Chiang Mai.

"The cold snap will likely continue until the end of the month," she said.

A northern weather bureau said the hot season would return early next month, at about 39-40 degrees.

"It will be scorching then just like any other summer."

April 17 is expected to be the hottest day of the year, as the sun will be directly overhead.

"But if there are clouds, it's not going to be that hot," the bureau said.
The Nation
pi_94755098
Tsja dan maar geen Songkran he... :(
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:45:00 #195
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94755283
Even goed lezen: "early next month..... 39-40 degrees....". Dat is Celcius he ;) En 'next month' is over een paar dagen.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:20:42 #196
62913 Blik
The one and Only!
pi_94756533
Knap hoor, nu al weten dat 17 april de heetste dag van het jaar gaat worden. Ik wil ook wel zo'n glazen bol!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:06:42 #197
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94758075
Tenzij het bewolkt is he Blik, dan niet :D
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:40:21 #198
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_94759487
Mwah, ik verheug me wel op dat soort temperaturen volgende week. En bewolkt is het toch meestal wel in Bangkok.......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_94759950
Het is idd koud, alhoewel ik moet zeggen dat 35 - 40 graden ook wel onprettig zal zijn waarschijnlijk.
Maargoed wat doe je eraan...

Ben afgelopen weekend in Khao Yai NP geweest, goed bevallen.
Greenleaf Guesthouse & Tours vond ik best oke, vooral m'n gids "Mr. Nine".
Alleen geen olifanten gezien helaas...

Betreffende Songkran, kan ik dan echt 3 dagen de deur niet uit tenzij ik m'n zwembroek aanheb en dingen als m'n telefoon/briefgeld in plastic zakjes heb zitten?
Waar in Bangkok is het het leukst om mee te maken?
Overige tips/info?
Lawa mena hau lala!
pi_94792095
quote:
BuZa ontraadt reizen naar zuiden Thailand

DEN HAAG - Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken ontraadt ''niet-essentiële'' reizen naar bepaalde delen van Thailand. Het ministerie heeft dat reisadvies dinsdag op de website gezet. Enkele zuidelijke provincies kampen al enkele dagen met zware overstromingen.

Het vliegveld van Koh Samui wordt tijdelijk niet gebruikt. Verbindingen per boot tussen het vaste land en eilanden zijn stilgelegd.

Enkele toeristische bestemmingen, waaronder Krabi, Phuket, Phang Nga en Ranong, hebben ook te maken met zware regenval. Het ministerie raadt mensen die naar die gebieden willen reizen aan om de media goed te volgen.

In het zuiden van Thailand zijn in totaal duizenden toeristen gestrand. In de zuidelijke provincies van het Aziatische land kwamen sinds het weekeinde elf mensen om het leven. Ongeveer 265.000 mensen zijn getroffen door de overstromingen.

De zware regens duren nu al zes dagen. De grote hoeveelheden neerslag in het zuiden van het land zijn zeer ongewoon voor de tijd van het jaar. Op Koh Samui is het in maart normaal gesproken kurkdroog.
http://www.nu.nl/buitenla(...)zuiden-thailand.html
  woensdag 30 maart 2011 @ 01:22:44 #201
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_94793581
Niet een erg fijn gebeuren als ik het zo lees
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 30 maart 2011 @ 01:52:28 #202
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94794120
:? Dat reisadvies is er al jaren, alleen niet vanwege de regens.
pi_94794339
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 01:52 schreef Gaoxing het volgende:
:? Dat reisadvies is er al jaren, alleen niet vanwege de regens.
Ja maar het gaat nu niet alleen meer om de provincies Pattani, Narathiwat en Yala, maar ook om toeristengebieden als Phuket, Krabi, Samui archipel etc.
  woensdag 30 maart 2011 @ 03:36:04 #204
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_94795123
:) Regen heb ik gelukkig geen last van, wel vind ik dat er een advies moet komen voor kou in Thailand en dat je wat meer 'Nederlandkleren' moet meenemen.

Overigens, het kan snel verkeren, een week geleden was ik in het zuiden en had ik nergens last van en was het droog, in 6 dagen wordt het opeens een rampgebied...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 30 maart 2011 @ 05:28:45 #205
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94795647
Je hebt gelijk Athlon.

Overigens:

quote:
RT @RichardBarrow: URGENT: All Tourists wanting to leave Koh Phangan go to the main pier in Thongsala; Thai Navy has started to evacuate
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:27:34 #206
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_94810798
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:53 schreef Rubstah het volgende:
Betreffende Songkran, kan ik dan echt 3 dagen de deur niet uit tenzij ik m'n zwembroek aanheb en dingen als m'n telefoon/briefgeld in plastic zakjes heb zitten?
Waar in Bangkok is het het leukst om mee te maken?
Overige tips/info?
Het ergste wat ik ooit gezien heb was vanuit een taxi op de kruising van Sukhumvit Rd / Nana en Soi 3. Daar was werkelijk iedereen heel erg van het padje afgeraakt 's middags om een uurtje of 3. De Thaise Ho's of LB's liepen er nog meer ontkleed en drijfnat bij bij dan de Engelse en Aussie Bro's.

Dus als dat je ding is.... Ik zoek voor die dagen wel een afgelegen strand op Koh Chang op, als het weer het tenminste toelaat en anders gewoon binnen blijven.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_94811330
Mjah... ik hoor van heel veel expats die ik tot nu toe erover gehoord heb dat ze het ontvluchten.
Ik kan me er weinig bij voorstellen maar nu ik hier toch ben en waarschijnlijk de eerste zoveel jaar waarschijnlijk niet meer wil ik wel graag zien hoe het is...

Maar aan de ene kant hoef ik niet per se tussen de hoeren/aussies te staan maar aan de andere kant zal ik een vreemde eend in de bijt zijn tussen alleen maar Thais.
Lawa mena hau lala!
pi_94812101
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:40 schreef Rubstah het volgende:
Mjah... ik hoor van heel veel expats die ik tot nu toe erover gehoord heb dat ze het ontvluchten.
Ik kan me er weinig bij voorstellen maar nu ik hier toch ben en waarschijnlijk de eerste zoveel jaar waarschijnlijk niet meer wil ik wel graag zien hoe het is...

Maar aan de ene kant hoef ik niet per se tussen de hoeren/aussies te staan maar aan de andere kant zal ik een vreemde eend in de bijt zijn tussen alleen maar Thais.
Koop gewoon een supersoaker en leef je uit op Khao San Road. Zou wel je mobieltje in een plastic zakje stoppen of thuis laten.
pi_94824173
Misschien een heel rare vraag maar toch nuttig om hier te vragen. Een vriendin gaat naar een vriend in Nederland vanuit bangkok en wil daar +- 2 weken blijven. 29 juni vertrekken tot en met zeg 13 juli ofzo. Wat zijn goedkope vliegmaatschappijen want ik keek eens bij airberlin rond en dar werd ik niet vrolijk van :D

Bij voorbaat dank en mijn googleskills of ja.. mijn vluchtmaatschappijen kennis is niet toereikend genoeg om haar zelf te helpen en hier zitten mensen die veel meer ervaring hebben met het vluchten van goedkope vluchten :P
pi_94824177
Fietsen door Chinatown is ook leuk.
pi_94841847
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:09 schreef SoraAoi het volgende:
Misschien een heel rare vraag maar toch nuttig om hier te vragen. Een vriendin gaat naar een vriend in Nederland vanuit bangkok en wil daar +- 2 weken blijven. 29 juni vertrekken tot en met zeg 13 juli ofzo. Wat zijn goedkope vliegmaatschappijen want ik keek eens bij airberlin rond en dar werd ik niet vrolijk van :D

Bij voorbaat dank en mijn googleskills of ja.. mijn vluchtmaatschappijen kennis is niet toereikend genoeg om haar zelf te helpen en hier zitten mensen die veel meer ervaring hebben met het vluchten van goedkope vluchten :P
eva air of china air! ^O^
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
pi_94843040
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:09 schreef SoraAoi het volgende:
Misschien een heel rare vraag maar toch nuttig om hier te vragen. Een vriendin gaat naar een vriend in Nederland vanuit bangkok en wil daar +- 2 weken blijven. 29 juni vertrekken tot en met zeg 13 juli ofzo. Wat zijn goedkope vliegmaatschappijen want ik keek eens bij airberlin rond en dar werd ik niet vrolijk van :D

Bij voorbaat dank en mijn googleskills of ja.. mijn vluchtmaatschappijen kennis is niet toereikend genoeg om haar zelf te helpen en hier zitten mensen die veel meer ervaring hebben met het vluchten van goedkope vluchten :P
Ik zou vergelijkende sites in de gaten houden. Denk hierbij aan skyscanner.nl en tix.nl.

Waarschijnlijk kom je uit bij China Air, Mahan Air, Egypt Air, Eva Air, Fin Air of Aeroflot.

Air Berlin had vorig jaar ineens enorm goede aanbiedingen naar en vanuit Bangkok. Of dat dit jaar weer gaat gebeuren is maar de vraag. Het is natuurlijk wel een stuk relaxter om direct te vliegen.

Oh, en voor je boekt; beslis even voor jezelf of je wel wilt stoppen in de plaatsen waar je een tussenlanding had. Ik heb zelf ooit eens een tussenstop gehad in Teheran, een plaats die veel mensen (onterecht overigens) liever mijden.

Als laatste (waarschijnlijk doe je dit al): probeer te vliegen naar Dusseldorf. Scheelt vaak al een 100 euro met Nederland.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2011 08:25:02 ]
pi_94850332
Fuck! Voor morgen een ticket van Penang naar Phuket.
Het lijkt of Phuket gespaard is gebleven. Wel regen maar geen overstromingen of iets.
Heeft iemand informatie?

Op twitter geen gekke dingen over Phuket in elk geval
Op deze blog hebben ze het er ook over dat het ok is.
http://phuket-weather.blogspot.com/

En een bericht van een vriendin. Maar misschien nog meer deskundige.
Ik wilde helemaal niet blijven in Phuket maar dat is nou eenmaal even niet anders.
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:02:35 #214
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94853135
PM KNAK even, die woont er.
pi_94886235
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:32 schreef TUFKAL het volgende:
Hier ook een overzichtje: http://www.aroundtheglobe(...)ost-azie-si9013.html
Die is van 2010, gebeurd volgens mij wel vaker in zuid-oost Azie.
pi_94893022
quote:
Op vrijdag 1 april 2011 00:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Die is van 2010, gebeurd volgens mij wel vaker in zuid-oost Azie.
Haha wat een faal ;(
pi_94899730
Het is droog sinds ik in Phuket ben.
Niks aan de hand in Phuket, Niks kapot if gezeik. Blijft een kut dorp maar dat komt niet door de regen.
pi_94905527
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:24 schreef Godtje het volgende:
Het is droog sinds ik in Phuket ben.
Niks aan de hand in Phuket, Niks kapot if gezeik. Blijft een kut dorp maar dat komt niet door de regen.
:+
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:24:44 #220
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_94919520
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:09 schreef SoraAoi het volgende:
Misschien een heel rare vraag maar toch nuttig om hier te vragen. Een vriendin gaat naar een vriend in Nederland vanuit bangkok en wil daar +- 2 weken blijven. 29 juni vertrekken tot en met zeg 13 juli ofzo. Wat zijn goedkope vliegmaatschappijen want ik keek eens bij airberlin rond en dar werd ik niet vrolijk van :D

Bij voorbaat dank en mijn googleskills of ja.. mijn vluchtmaatschappijen kennis is niet toereikend genoeg om haar zelf te helpen en hier zitten mensen die veel meer ervaring hebben met het vluchten van goedkope vluchten :P
Helemaal geen vergelijkingssites in de gaten houden. Gewoon in BKK naar een goed reisburo gaan en vragen wat ze van welke maatschappij in de aanbieding hebben. Dan zul je dus echt verrast zijn dat de retourtjes Europa vanuit BKK veel goedkoper zijn dan omgekeerd. Ik gok er op dat Cathay of Malaysian het goedkoopst zullen zijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_94933676
En er is zon! Hopelijk Maandag naar de oost kust hopelijk! *O*
Please, please, please! Phuket voor 3 dagen is echt wel .......... lang
pi_94937303
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kom je uit bij China Air, Mahan Air, Egypt Air, Eva Air, Fin Air of Aeroflot.
Mahan Air en Egypt Air gewoon overslaan wat mij betreft. Echt paupermaatschappijen en met de laatste steun je ook nog eens Mubaraks familie. ;)
  zaterdag 2 april 2011 @ 17:09:35 #223
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_94945230
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:24 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Helemaal geen vergelijkingssites in de gaten houden. Gewoon in BKK naar een goed reisburo gaan en vragen wat ze van welke maatschappij in de aanbieding hebben. Dan zul je dus echt verrast zijn dat de retourtjes Europa vanuit BKK veel goedkoper zijn dan omgekeerd. Ik gok er op dat Cathay of Malaysian het goedkoopst zullen zijn.
Er zijn uiteraard interessante tickets beschikbaar, wel zullen al die goedkope retourtjes vanaf Bangkok allemaal met een tussenstop zijn.
Voor mij zal dat geen probleem zijn, sterker nog, hoe meer vluchten hoe beter, ik weet echter niet hoe bereisd de vriendin van een vriend is, maar ik vermoed dat deze wel de voorkeur zullen geven aan een directe vlucht, en een tussenstop maar lastig vinden.

In dit geval zou ik overigens of proberen een week eerder te vertrekken, of pas in augustus, op die manier zullen de ticketprijzen een stuk lager uitvallen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:01:33 #224
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95081894
Wat is de beste en mooiste jungletrekking om te doen in chiang mai waarbij je in een boomhut slaapt? Heeft iemand hier topervaringen ergens mee?
  dinsdag 5 april 2011 @ 19:29:54 #225
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95083481
Wat is eigenlijk het handigst om te doen met boeken van tickets .. we hebben pas rond 26 september vakantie en ergens in die week willen we weg, nu gaan zoeken en boeken,..of gewoon juli/augustus pas zoeken en boeken met de tickets? Of nog later?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95084077
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:01 schreef Mishu het volgende:
Wat is de beste en mooiste jungletrekking om te doen in chiang mai waarbij je in een boomhut slaapt? Heeft iemand hier topervaringen ergens mee?
Ik heb 5 dagen in Maeteman gezeten:
http://www.maetamanelephantcamp.com/

Je kan een speciale "cursus" doen tot mahout (olifanttem verzorger). Je krijgt je eigen olifant, mag m wassen, verzorgen etc. En je kan dan in een boomhut slapen. Ging bij mij via via, maar het is mogelijk voor elke toerist.
pi_95106414
Op Koh Tao *O* Weg uit de hel van Phuket *O*
Wel gelachen met een leuke groep maar serieus het is toch wel heel erg. Het weer op Phuket was perfect en het was nog steeds elke dag warmer aan het worden. Geen druppel regen gezien.

Het gebied tussen Koh Tao en Phuket staat nog steeds onder water en er zijn bruggen weg, gaten in de weg, etc.

Koh Tao is heerlijk! We moesten dus vliegen vanwege de wegen maar het ging allemaal soepel. Het hele eiland is druk aan het opruimen en het is er 100% veilig. Het is alleen heel erg rustig maar dat zal snel weer beter worden. Voor nu geeft het iets leuks en intiems.

Donderdag waarschijnlijk helpen met het strand opruimen. De mensen zijn heel erg vriendelijk dus hopelijk voor hun snel meer inkomsten.
pi_95107096
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 06:49 schreef Godtje het volgende:
Op Koh Tao *O* Weg uit de hel van Phuket *O*
Wel gelachen met een leuke groep maar serieus het is toch wel heel erg. Het weer op Phuket was perfect en het was nog steeds elke dag warmer aan het worden. Geen druppel regen gezien.

Het gebied tussen Koh Tao en Phuket staat nog steeds onder water en er zijn bruggen weg, gaten in de weg, etc.

Koh Tao is heerlijk! We moesten dus vliegen vanwege de wegen maar het ging allemaal soepel. Het hele eiland is druk aan het opruimen en het is er 100% veilig. Het is alleen heel erg rustig maar dat zal snel weer beter worden. Voor nu geeft het iets leuks en intiems.

Donderdag waarschijnlijk helpen met het strand opruimen. De mensen zijn heel erg vriendelijk dus hopelijk voor hun snel meer inkomsten.
Koh Tao, vind ik zo'n leuk eiland, heerlijk is het daar.
Waar slaap je Godtje ? en ga je nog duiken ?
pi_95109658
Mooi gebaar dat je op je vakantie gaat meehelpen met het strand opruimen :)
pi_95117430
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 08:17 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Koh Tao, vind ik zo'n leuk eiland, heerlijk is het daar.
Waar slaap je Godtje ? en ga je nog duiken ?
bans diving resort. Mij iets te groot maar op zich prima. Ik hou liever van iets intiemere plekken gerund door een familie of een local of iets. Maar de kamers zijn schoon en tegen een redelijke prijs en dichtbij de plekken waar ik wil zijn.

En duiken heb ik geen tijd/energie voor. Welke van de twee het is...beetje van beide.
Toen ik nog in vietnam zat wilde ik het zeker gaan doen maar nu kan ik me er niet toe zetten. Ik ben ook twee keer gaan snorkelen en leuk maar niet helemaal mijn cup of tea.

Kitesurfen en gewoon surfen veel leuker voor mij.
pi_95120896
Ahh Bans.. Tip: Neem een citroenshake in het restaurantje! Erg lekker :)
  donderdag 7 april 2011 @ 00:21:56 #232
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95150974
Iemand nog tips voor bovenstaande vraag?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95152844
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:29 schreef MissHobje het volgende:
Wat is eigenlijk het handigst om te doen met boeken van tickets .. we hebben pas rond 26 september vakantie en ergens in die week willen we weg, nu gaan zoeken en boeken,..of gewoon juli/augustus pas zoeken en boeken met de tickets? Of nog later?
Het is geluk of pech hebben. Uit Japans wetenschappelijk onderzoek blijkt dat 2 maanden van tevoren boeken het beste is, maar dit is lang geen regel.
pi_95154096
Thailand`s got talent is zo veel leuker als de nederlandse :+
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
  donderdag 7 april 2011 @ 05:13:37 #235
22534 buxx
http://www.buxx.nl
pi_95154800
En daar zit ik dan. Op Ko Samut, ten oosten van Bangkok. Na het natte weer in het zuiden te zijn ontvlucht en Cambodja maar heb bekeken. Alleen, wat nu?

Dit is niet hét eiland voor me, althans, als ik het vergelijk met Ko Tao. Dat was relext en mooi en leuk. Hier zijn vooral Thaise vakantiegangers. Leuk voor ze. Maar beetje lastig mee te babbelen.

Heb nog 1,5 week. Dus Chiang Mei is denk ik wat teveel reizen met de trein. Dus wat zijn de aanraders in centraal Thailand.
pi_95154851
Zo ver is Chang Mai ook niet, misschien kan je zelfs voor een appel en een ei vliegen, en zelfs als je de trein neemt, die treinen zijn best aardig. Eventueel een nachtbus? Lijkt mij wel de moeite waard. Anders misschien Ayuthaya of Sukhotay met hun tempels?
pi_95154914
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 05:13 schreef buxx het volgende:
En daar zit ik dan. Op Ko Samut, ten oosten van Bangkok. Na het natte weer in het zuiden te zijn ontvlucht en Cambodja maar heb bekeken. Alleen, wat nu?

Dit is niet hét eiland voor me, althans, als ik het vergelijk met Ko Tao. Dat was relext en mooi en leuk. Hier zijn vooral Thaise vakantiegangers. Leuk voor ze. Maar beetje lastig mee te babbelen.

Heb nog 1,5 week. Dus Chiang Mei is denk ik wat teveel reizen met de trein. Dus wat zijn de aanraders in centraal Thailand.
Er zijn ook aardig wat mensen hier gebleven. Heb je gedacht aan SihanoukVille als je aan die kant zit? Of ben je daar al geweest? Voor de rest zijn er niet heel veel strand mogelijkheden in het midden cultuur en vooral richting Chiang Mai.

Vanaf bangkok met de trein kom je tegen: Ayuttaya, Phitsanulok en sukhothai.

Je zou nog naar Kanchanaburi gaan en de bridge over the river kwai of naar het Khao Yai National Park.
pi_95154916
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 06:01 schreef Plopr het volgende:
Zo ver is Chang Mai ook niet, misschien kan je zelfs voor een appel en een ei vliegen, en zelfs als je de trein neemt, die treinen zijn best aardig. Eventueel een nachtbus? Lijkt mij wel de moeite waard. Anders misschien Ayuthaya of Sukhotay met hun tempels?
Thai new year bijna en Chang Mai is de place to be met het waterfestival dus ik denk dat de tickets best duur zijn en hotels vol geboekt.
pi_95155040
Met een nachtbus kan je met 9 uur in Chiang Mai zijn...
  donderdag 7 april 2011 @ 08:41:48 #240
22534 buxx
http://www.buxx.nl
pi_95155971
Ik geloof de tempels eigenlijk allen al wel. Heb die bij Siem Reap gezien (Cambodja) en daar valt alles bij in het niets.

Ga denk ik eerst naar Khao Yai National Park. Dus maar eens kijken hoe ik daar het makkelijkst kom vanaf Ko Samet. Of als iemand het zo weet, graag.
  donderdag 7 april 2011 @ 09:44:04 #241
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_95157352
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 05:13 schreef buxx het volgende:
En daar zit ik dan. Op Ko Samut, ten oosten van Bangkok. Na het natte weer in het zuiden te zijn ontvlucht en Cambodja maar heb bekeken. Alleen, wat nu?

Dit is niet hét eiland voor me, althans, als ik het vergelijk met Ko Tao. Dat was relext en mooi en leuk. Hier zijn vooral Thaise vakantiegangers. Leuk voor ze. Maar beetje lastig mee te babbelen.

Heb nog 1,5 week. Dus Chiang Mei is denk ik wat teveel reizen met de trein. Dus wat zijn de aanraders in centraal Thailand.
Als je van Koh Samet naar het bussstation in Rayong reist, zul je verstelt staan waar je van daaruit allemaal heen kunt reizen. Ja ook naar Chiang Mai. En het is maar wat je zoekt. Lonely Beach op Koh Chang misschien een alternatief?

En nu gaat buzz zijn laptop dichtklappen, tas inpakken en naar Schiphol om vanaf morgen weer 4 weken in Thailand rond te reizen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_95158384
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 02:33 schreef Marvelous het volgende:
Thailand`s got talent is zo veel leuker als de nederlandse :+
Nou.. vooral dat manwijf in die jury die niks goed vind :') Wat een zeurkous is dat zeg _O-
Ik zat echt de hele tijd zo van.. gnnniii houd je bek mang :D
pi_95163369
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 05:13 schreef buxx het volgende:
En daar zit ik dan. Op Ko Samut, ten oosten van Bangkok. Na het natte weer in het zuiden te zijn ontvlucht en Cambodja maar heb bekeken. Alleen, wat nu?

Dit is niet hét eiland voor me, althans, als ik het vergelijk met Ko Tao. Dat was relext en mooi en leuk. Hier zijn vooral Thaise vakantiegangers. Leuk voor ze. Maar beetje lastig mee te babbelen.

Heb nog 1,5 week. Dus Chiang Mei is denk ik wat teveel reizen met de trein. Dus wat zijn de aanraders in centraal Thailand.
Zoveel plekken waar je heen kunt gaan:

- Bangkok
- Ayutthaya
- Lop Buri
- Kanchanaburi
- Floating markets
- Ko Chang
- Khao Yai NP
- Hua Hin
- Pattaya :+
pi_95164359
quote:
Thailand 'admits cluster bombs used against Cambodia'

Campaigners against cluster munitions say Thailand has admitted it used the weapons against Cambodia in February.

The Cluster Munition Coalition called the decision "appalling" and "unconscionable".

The weapons were banned by an international convention three years ago, but neither Thailand nor Cambodia have signed the agreement.

Admitting the use of cluster munitions would represent a significant shift in Thailand's position.

Cambodia was quick to accuse its larger neighbour of using the weapons during four days of border fighting in February.

Thailand denied the allegation - saying that if anyone had used cluster munitions, it was Cambodian forces.

But several humanitarian organisations have visited the border area around Preah Vihear temple, and they reported finding unexploded cluster bomblets.

This evidence appears to have caused the shift in Bangkok's stance.

The Cluster Munition Coalition says that Thailand has confirmed that it fired the weapons, claiming that it was self defence against heavy artillery from Cambodia landing in civilian areas.

The coalition says that should not be a justification for using weapons which are banned by more than 100 countries.

According to the campaigners, thousands of villagers are now at risk of death or serious injury because of unexploded ordnance near their homes.

Part of the reason for the weapons notoriety is that children find the brightly-coloured bomblets attractive and get badly hurt if they pick them up.
Lekker landje :{

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-12983127
pi_95167674
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:21 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Nou.. vooral dat manwijf in die jury die niks goed vind :') Wat een zeurkous is dat zeg _O-
Ik zat echt de hele tijd zo van.. gnnniii houd je bek mang :D
Vind vooral die 2 gekke gasten lachen, die iedereen begeleiden! Haahahaha
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
pi_95174529
Spullen zijn gepakt en klaar om te gaan! Wordt wederom een dolle bende met Songkran :o
pi_95175209
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:00 schreef Bowny het volgende:
Spullen zijn gepakt en klaar om te gaan! Wordt wederom een dolle bende met Songkran :o
Kom je naar Chiang Mai? Dan spuit ik je nat swa :D
  donderdag 7 april 2011 @ 19:37:29 #248
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_95181247
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:44 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Als je van Koh Samet naar het bussstation in Rayong reist, zul je verstelt staan waar je van daaruit allemaal heen kunt reizen. Ja ook naar Chiang Mai. En het is maar wat je zoekt. Lonely Beach op Koh Chang misschien een alternatief?

En nu gaat buzz zijn laptop dichtklappen, tas inpakken en naar Schiphol om vanaf morgen weer 4 weken in Thailand rond te reizen.
In Rayong moet je voor verre busreizen overigens niet bij het hoofdbusstation in de stad zijn. Dat kan wel, en je kan prima met de lokale bussen naar Chantaburi, Trad, Chonburi, Bangkok, Pattaya of iets dergelijks, voor de verre bestemmingen moet je bij de NCA terminal zijn, en die ligt weer iets buiten het centrum.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 8 april 2011 @ 02:23:29 #249
22534 buxx
http://www.buxx.nl
pi_95203790
Het gaat Khao Yai National Park worden eerst. Zo maar eens opstaan. De tas weer pakken en met de boot van 09.00 uur naar vaste wal gaan om daar een bus te scoren. Wellicht direct en anders maar via Rayong.
pi_95311928
Heeft iemand ook ervaring met de trein vanaf Suvarnabhumi naar het centrum van Bangkok? Wil richting Khao San Road. Vertrek rond 16.00u naar het centrum en moet om 01.00u weer terug zijn.
  zondag 10 april 2011 @ 19:29:08 #251
6941 APK
Factual, I think.
pi_95312078
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:25 schreef Greatmarked het volgende:
Heeft iemand ook ervaring met de trein vanaf Suvarnabhumi naar het centrum van Bangkok? Wil richting Khao San Road. Vertrek rond 16.00u naar het centrum en moet om 01.00u weer terug zijn.
Neem gewoon een taxi, kost geen drol :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_95312498
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 19:29 schreef APK het volgende:

[..]

Neem gewoon een taxi, kost geen drol :+
Is dat verstandig voor de heenweg? 16.00u lijkt me redelijk spitstijd, toch?
  zondag 10 april 2011 @ 19:47:48 #253
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_95312677
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:41 schreef Greatmarked het volgende:

[..]

Is dat verstandig voor de heenweg? 16.00u lijkt me redelijk spitstijd, toch?
Dit is absoluut verstandig. Je kan natuurlijk wel leuk met de airporttrein gaan naar een plek in Bangkok die niet in de buurt ligt van Khao Sahn Road, en vanaf daar met de taxi door het drukke Bangkokverkeer heen, maar dan kan je wellicht beter direct de taxi nemen vanaf het vliegveld omdat je dan het grootste deel over de snelweg kan afleggen.

En voor de kosten, tja, airporttrein, dan skytrain naar National Stadium en vanaf daarmet de taxi naar Khao Sahn is absoluut goedkoper, maar in totale tijd niet veel sneller, daarnaast, je hebt het misschien over 100-150 THB goedkoper, maximaal 4 euro dus.... En dan zou ik er niet eens over denken om al die stress van overstappen op mijn hals te halen.

Wel een tip op het vliegveld in Bangkok, loop naar departures, en loop daar de hal naar buiten waar de taxi's mensen afzetten. Op deze manier ontloop je de taxirij bij de aankomsthal, daarnaast betaal je niet de airport surcharge.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 10 april 2011 @ 20:51:42 #254
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_95316193
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:25 schreef Greatmarked het volgende:
Wil richting Khao San Road.
Origineel plan! ^O^
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 10 april 2011 @ 21:54:46 #255
6941 APK
Factual, I think.
pi_95320477
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:47 schreef ozzietukker het volgende:

Wel een tip op het vliegveld in Bangkok, loop naar departures, en loop daar de hal naar buiten waar de taxi's mensen afzetten. Op deze manier ontloop je de taxirij bij de aankomsthal, daarnaast betaal je niet de airport surcharge.
Dat blijft een goeie tip.
Ik ben elke keer bang dat ik door zo'n officieel uitziend mannetje teruggestuurd word, maar het lukt gewoon altijd :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_95321954
quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2011 20:51 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Origineel plan! ^O^
Beter voorstel, waarbij ik een paar uurtjes een beetje sfeer kan proeven in Bangkok? Ben er alleen 's avonds, dus kan niet echt iets bezoeken (neem aan dat alles 's avonds dicht is)..
pi_95325496
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:19 schreef Greatmarked het volgende:

[..]

Beter voorstel, waarbij ik een paar uurtjes een beetje sfeer kan proeven in Bangkok? Ben er alleen 's avonds, dus kan niet echt iets bezoeken (neem aan dat alles 's avonds dicht is)..
Als je in het weekend bent:

Chatuchak Market

http://nl.wikipedia.org/wiki/Chatuchak_Markt

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2011 23:23:51 ]
pi_95335723
Bijna NYE op Koh Tao! *O*
Het eiland heeft er wel zin in denk ik zo. Ik in elk geval wel. *O*

Koh Tao is ook weer aardig vol gelopen met mensen en dat maakt het nog gezelliger.
Lotus bar is gisteren weer open gegaan en het is was gelijk top.
pi_95336205
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:18 schreef Godtje het volgende:
Bijna NYE op Koh Tao! *O*
Het eiland heeft er wel zin in denk ik zo. Ik in elk geval wel. *O*

Koh Tao is ook weer aardig vol gelopen met mensen en dat maakt het nog gezelliger.
Lotus bar is gisteren weer open gegaan en het is was gelijk top.
lotus bar cool daar heb ik ook paar keer biertjes gedronken!
pi_95337750
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 11:36 schreef Ghostinthemachine het volgende:

[..]

lotus bar cool daar heb ik ook paar keer biertjes gedronken!
Alleen biertjes was inderdaad verstandiger geweest. ;(
Buckets altijd dodelijk. ;(
pi_95341979
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 19:29 schreef APK het volgende:

[..]

Neem gewoon een taxi, kost geen drol :+
De trein is sneller, beter en goedkoper, dus waarom zou je?
pi_95342004
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:19 schreef Greatmarked het volgende:

[..]

Beter voorstel, waarbij ik een paar uurtjes een beetje sfeer kan proeven in Bangkok? Ben er alleen 's avonds, dus kan niet echt iets bezoeken (neem aan dat alles 's avonds dicht is)..
Khao San Road is de beste keus ^O^
  maandag 11 april 2011 @ 14:36:21 #263
6941 APK
Factual, I think.
pi_95342468
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:

De trein is sneller, beter en goedkoper, dus waarom zou je?
Omdat de trein niet echt in de buurt van Khao San Road stopt? :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 11 april 2011 @ 14:38:37 #264
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_95342554
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 22:19 schreef Greatmarked het volgende:
Beter voorstel, waarbij ik een paar uurtjes een beetje sfeer kan proeven in Bangkok? Ben er alleen 's avonds, dus kan niet echt iets bezoeken (neem aan dat alles 's avonds dicht is)..
De grooste toeristische trekpleister van Thailand begint 's avonds juist goed op gang te komen. :Y
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_95344953
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:36 schreef APK het volgende:

[..]

Omdat de trein niet echt in de buurt van Khao San Road stopt? :+
Nee voor KSR is dat treintje niet handig. Dan kan je bus AE2 nemen van de eerste verdieping, die gaat rechtstreeks naar KSR.
pi_95349366
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:22 schreef Godtje het volgende:

[..]

Alleen biertjes was inderdaad verstandiger geweest. ;(
Buckets altijd dodelijk. ;(
Jah die zijn gevaarlijk ik houd wel van een drankje maar het licht gaat vrij snel uit na een bucket. Zat eens te kijken wat ze nou in zo bucket gooiden maar dat is dus 200 cl wodka en dan dus nog frisdrank ijs etc. Na vier buckets met een reisgenootje gedronken te hebben was ik goed lam. maar dan zit je al aan een halve lite wodka bijna.. :s)
  maandag 11 april 2011 @ 19:36:11 #267
22534 buxx
http://www.buxx.nl
pi_95355052
Troep dus. Drink alleen dingen waarvan je weet wat het is. Vooral op niet bekend terrein.
pi_95357003
Tis geen troep je bent alleen snel lam.. grappig emmertje waar je snel iets veel van drinkt
pi_95479260
De tering! Wat een top dag gehad op Koh Tao!
Top sfeer en wat een lol. Nu wil volgend jaar weer. :')
pi_95484984
Is het eindelijk Songkran ben je ziek. Uit alle dagen van het jaar net dit :')

KUT MAN :D
pi_95487782
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:04 schreef Godtje het volgende:
De tering! Wat een top dag gehad op Koh Tao!
Top sfeer en wat een lol. Nu wil volgend jaar weer. :')
Ik zei het al eerder, maar wat een lekker eiland hè Godtje ?
Ik ben er alleen nog maar alleen geweest, maar ik zou mijn vrouw en kind wel eens willen meenemen om de vibe daar te laten proeven.
pi_95491866
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:16 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Ik zei het al eerder, maar wat een lekker eiland hè Godtje ?
Ik ben er alleen nog maar alleen geweest, maar ik zou mijn vrouw en kind wel eens willen meenemen om de vibe daar te laten proeven.
Heerlijk eiland en 1 van de weinig plaatsen waar ik wel naar terug wil gaan ooit. Meestal vind ik dat zonde van mijn tijd aangezien er nog genoeg te zien is waar ik niet ben geweest.

Zaterdag naar de overkant voor de Full moon.

Het eiland trouwens weer gewoon druk nu. De tenten waar ik de eerste avond alleen zat zijn nu weer normaal gevuld.
pi_95499727
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:04 schreef Godtje het volgende:
De tering! Wat een top dag gehad op Koh Tao!
Top sfeer en wat een lol. Nu wil volgend jaar weer. :')
Wat heb je op Koh Tao gedaan? Is toch echt een mini eilandje?
pi_95502592
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:52 schreef Godtje het volgende:

[..]

Het eiland trouwens weer gewoon druk nu. De tenten waar ik de eerste avond alleen zat zijn nu weer normaal gevuld.
moet je eens kijken na de full moon, meestal pakken de mensen na Phanang, een paar dagen Koh Tao mee, het is dan ineens erg druk op het eiland
pi_95504304
Vodn het cool om scooter te huren op Koh Tao. 125 CC en dikke noppenbanden en dan naar al die uitkijken punten crossen. Ook het ritje naar Mango bay is erg cool. Volgas die berg op en dan trekt dat ding het nog net. Ook de afdaling is cool dirt roads!!
pi_95527871
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:58 schreef Xlarge het volgende:

[..]

moet je eens kijken na de full moon, meestal pakken de mensen na Phanang, een paar dagen Koh Tao mee, het is dan ineens erg druk op het eiland
De verwachting was inderdaad dat het rustig zou bijven tot de full moon en dat die de zooi zou redden maar het is dus al eerder gekomen. Gelukkig voor de mensen hier.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:43 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Wat heb je op Koh Tao gedaan? Is toch echt een mini eilandje?
Die dag of in het algemeen?
In het algemeen strand, zwembad, lol hebben. Die dag hetzelfde.
Dat kleine maakt het intiem en gezellig.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:31 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Vodn het cool om scooter te huren op Koh Tao. 125 CC en dikke noppenbanden en dan naar al die uitkijken punten crossen. Ook het ritje naar Mango bay is erg cool. Volgas die berg op en dan trekt dat ding het nog net. Ook de afdaling is cool dirt roads!!
Ook twee dagen gedaan ja. Dikke pret. Gelukkig geen verband op de poten zoals sommige andere nodig hebben.
  vrijdag 15 april 2011 @ 07:42:13 #277
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_95528181
Het ziet er naar uit dat de teringzooi van dat ijswater gooien door uitsluitend achterlijke westerlingen op Koh Chang per vandaag voorbij is. Stelletje randdebielen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_95545415
Dit reis-groentje is in het diepe gesprongen. Ik heb gister de stoute schoenen aangetrokken en een ticket vanaf düsseldorf met emirates naar BKK geboekt. Op 10 juni komen we om 18:40 lokale tijd aan in Bangkok.

... en daar begint het. Is het handig om voor de eerste nacht iets te reserveren om even bij te komen van de vlucht of wijst het zich vanzelf? En wat raden jullie aan qua plaatsen om te bezoeken? We hebben ongeveer een budget van 500-600 euro voor 2 weken (excl. vlucht DUS-BKK en terug).


Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen.
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:09:22 #279
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_95546361
500-600? p.p of totaal?
Ons minimum was toch echt 25,- p.p.p.d. Kan wellicht wel goedkoper, maar hele bizarre dingen deden we dan al niet. Ja, misschien als je alleen maar strandhangt dat je dan lager uitkomt.
pi_95549073
500-600 per persoon bedoelde ik!
pi_95558089
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:45 schreef praatmetchris het volgende:
Dit reis-groentje is in het diepe gesprongen. Ik heb gister de stoute schoenen aangetrokken en een ticket vanaf düsseldorf met emirates naar BKK geboekt. Op 10 juni komen we om 18:40 lokale tijd aan in Bangkok.

... en daar begint het. Is het handig om voor de eerste nacht iets te reserveren om even bij te komen van de vlucht of wijst het zich vanzelf? En wat raden jullie aan qua plaatsen om te bezoeken? We hebben ongeveer een budget van 500-600 euro voor 2 weken (excl. vlucht DUS-BKK en terug).

Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen.
Ik zou niks boeken van te voren.. laat je af zetten bij soi rambutti (vlakbei koh san Road maar wel iets rustiger) en gewoon bij guesthouses naar binnen lopen. Sommige zitten misschien vol maar er zijn er genoeg altijd wel ergens plek.
pi_95559184
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 20:53 schreef Ghostinthemachine het volgende:

[..]

Ik zou niks boeken van te voren.. laat je af zetten bij soi rambutti (vlakbei koh san Road maar wel iets rustiger) en gewoon bij guesthouses naar binnen lopen. Sommige zitten misschien vol maar er zijn er genoeg altijd wel ergens plek.
Hoe ver lopen is soi rambutti bij koh san road ongeveer vandaan?
pi_95559566
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:10 schreef Greatmarked het volgende:

[..]

Hoe ver lopen is soi rambutti bij koh san road ongeveer vandaan?
Straat oversteken en 50 meter lopen dan ben je dr.
pi_95559956
... en wat raden jullie mij aan (2 personen) voor de invulling van 2 weken in juni. Naast Bangkok zou ik graag een paar dagen op een mooi eiland a-la Koh Phi Phi vertoeven, maar niet in een enorme toeristische drukte belanden. Hoe kan ik hier vanaf Bangkok het beste geraken en moet ik vanuit Nederland dan al dingen boeken?
pi_95561094
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:23 schreef praatmetchris het volgende:
... en wat raden jullie mij aan (2 personen) voor de invulling van 2 weken in juni. Naast Bangkok zou ik graag een paar dagen op een mooi eiland a-la Koh Phi Phi vertoeven, maar niet in een enorme toeristische drukte belanden. Hoe kan ik hier vanaf Bangkok het beste geraken en moet ik vanuit Nederland dan al dingen boeken?
Echt overal zitten reisbureautjes daar kan je een ticket naar Koh Phi Phi boeken. Voordeligst zal de bus en boot zijn, het duurst vliegen op phuket en dan met de boot. Niks in Nederland boeken, bedenk dat thailand voor een groot deel op toeristische inkomesten draait. Toen ik er aan kwam vond ik het reizen te easy worden zelfs werkelijk aan alles is gedacht al. En overal kunnen ze wat cnten mee verdienen dus vandaar!
Koop een lonely planet en daar zal waarschijnlijk ook in staan wat de meer rustige plekken op een eiland zijn. Maak je er geen zorgen over als je eenmaal daar bent wijst alles zich vanzelf.
pi_95582330
Ik zou zeggen koop geen lonely planet :')
Begin een steeds grotere hekel te krijgen aan het ding.

1: Voor slapen te beperkt en je krijgt het idee dat alleen hun plekken tellen. De plekken die ze benoemen zijn als eerste volgeboekt en verdubbelen hun prijzen zo snel als ze er in staan.

2: Eten.... tja. Dat kan je zelf ook wel vinden. Vaak vrij beperkt en in Azie zelden waar ik wil zijn. De echt leuke plekken hoor je vaak ook wel via tips

3: Reizen van/naar/etc dat kan elk agency je ook vertellen tegen de actuele tarieven en de mogelijkheden die er inmiddels bij zijn gekomen, die tijdelijk niet gaan, etc

4: Things to do. Ook weer op elke straathoek te vinden. Je hoeft het niet te boeken bij een agancy maar je kan er wel inspiratie op doen. En vooral folders bij guesthouses, hotels, etc

En als je hem al wilt kopen zou ik persoonlijk voor de photocopy gaan. ;)

Wat betreft strand ben ik helemaal fan van Koh Tao. *O*
Ik zit sinds vandaag op koh phangan en dat gaat het op het eerste gezicht zeker niet redden bij Koh Tao. Daar zeggen ze natuurlijk ook niet voor niets dat hier alleen maar wankers zitten. ;)

En als laatste zou ik zeggen blijf vooral niet te lang in Bangkok.
pi_95604981
De planet is handig om wat te lezen van streek als je arriveert. Zou m sowieso nooit voor alles gebruiken. Tripadvisor.com is ook een goeie om slaapplek te vinden.
pi_95605211
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 00:15 schreef TUFKAL het volgende:
De planet is handig om wat te lezen van streek als je arriveert. Zou m sowieso nooit voor alles gebruiken. Tripadvisor.com is ook een goeie om slaapplek te vinden.
Of natuurlijk gewoon op de bonnefooi.
pi_95605217
Als je geen massa toerisme wil kan je ko phi phi beter overslaan.
pi_95605255
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 00:20 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]

Of natuurlijk gewoon op de bonnefooi.

Ja, prachtig om te doen :Y
  zondag 17 april 2011 @ 00:22:02 #291
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_95605271
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 00:20 schreef TUFKAL het volgende:
Als je geen massa toerisme wil kan je ko phi phi Thailand beter overslaan.
!!! Go 49-ers !!!
pi_95611267
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 00:15 schreef TUFKAL het volgende:
De planet is handig om wat te lezen van streek als je arriveert. Zou m sowieso nooit voor alles gebruiken. Tripadvisor.com is ook een goeie om slaapplek te vinden.
Ik vind travelfish nog iets fijner.
http://www.travelfish.org

En hostelworld voor hostels.
  maandag 18 april 2011 @ 06:48:27 #293
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_95653944
Mijn voorkeur gaat voor hostelbookers (vaak goedkoper en geen servicekosten). :)
Gisteravond aangekomen in Ko Samui en vanavond heb ik een full moon party vervoer geregeld. Deze keer ga ik minder snel drinken (vorige maand iets te snel dronken). :P

Wikitravel.org is ook een aanrader als je zoekt naar meer actuelere informatie.

Heeft iemand in Ko Tao gedoken en zo ja bij welk dive centre? Er zijn er gewoon te veel. Iig de prijs is 9800 baht (bij sommige incl. accomodatie). Ik ben zelf een backpaker, dus heb liever een duikschool met jongeren dan met 65+ers. Maar een kleine groep zou wel relaxt zijn. Simple Life Divers en Buddha View Diving kwamen voor mij goed over (duidelijke info op site, wat ze aanbieden en prijs).
  maandag 18 april 2011 @ 07:33:49 #294
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_95654168
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:45 schreef praatmetchris het volgende:
Dit reis-groentje is in het diepe gesprongen. Ik heb gister de stoute schoenen aangetrokken en een ticket vanaf düsseldorf met emirates naar BKK geboekt. Op 10 juni komen we om 18:40 lokale tijd aan in Bangkok.

... en daar begint het. Is het handig om voor de eerste nacht iets te reserveren om even bij te komen van de vlucht of wijst het zich vanzelf? En wat raden jullie aan qua plaatsen om te bezoeken? We hebben ongeveer een budget van 500-600 euro voor 2 weken (excl. vlucht DUS-BKK en terug).

Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen.
Hou er allereerst maar rekening mee dat die dagvlucht van Dubai naar BKK een uurtje vertraging zal hebben, om nog maar niet te spreken over de verschrikkelijke wachtrijen bij de immigration. Dus met een beetje geluk sta je om 21:30 uur pas buiten. En na tienen rijden die taxi's niet meer op de meter. Zelfs Thais klagen daar over.

En met zo'n budget zou ik een goedkoop guesthouse dicht bij het vliegveld in b.v. Bang Na zoeken en zo snel mogelijk uit BKK vertrekken. Want als je niet 3 x per dag streetfood wilt eten, is BKK gewoon stervens duur als je daar voor het eerst komt en de weg nog niet kent.

En mocht het aan het eind allemaal wat goedkoper uitvallen dan kun je altijd nog een paar dagen BKK doen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_95659204
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 06:48 schreef nlboy het volgende:

Heeft iemand in Ko Tao gedoken en zo ja bij welk dive centre? Er zijn er gewoon te veel. Iig de prijs is 9800 baht (bij sommige incl. accomodatie). Ik ben zelf een backpaker, dus heb liever een duikschool met jongeren dan met 65+ers. Maar een kleine groep zou wel relaxt zijn. Simple Life Divers en Buddha View Diving kwamen voor mij goed over (duidelijke info op site, wat ze aanbieden en prijs).
Ik heb bij Scuba Junction gedoken, de prijs weet ik niet meer.
Het waren iig wel allemaal jongeren , maar dat geld toch eigenlijk voor heel het eiland.
Ze hielden de klasjes ook klein, ik geloof 4 of 5 personen, per instructor.
  maandag 18 april 2011 @ 11:35:49 #296
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_95659989
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:24 schreef Godtje het volgende:
Wat betreft strand ben ik helemaal fan van Koh Tao. *O*
Ik zit sinds vandaag op koh phangan en dat gaat het op het eerste gezicht zeker niet redden bij Koh Tao. Daar zeggen ze natuurlijk ook niet voor niets dat hier alleen maar wankers zitten. ;)

En als laatste zou ik zeggen blijf vooral niet te lang in Bangkok.
Waar op Phangan zit je? Ik hoop niet in de Zuid Oost punt. De westkant is wel aardig, de oostkant hebben wij niet kunnen bereiken. Was een grote modderglibberenglijpartij.

De noordkant aan de baai is aperelaxed. Eén groot ondiep spartelbadje. Heerlijk.

We kwamen op Phagnan terecht en ik had een feestbeesterig eiland verwacht (wat totaal niet mijn ding is), dat kan ook, maar het is ook een heel mooi en leuk eiland. Rond toeren op je brommertje, lege baaitjes afstropen, hiken naar de top. Phagnan vond ik achteraf een heel leuk eilandje.
pi_95660401
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 07:33 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
En na tienen rijden die taxi's niet meer op de meter. Zelfs Thais klagen daar over.

Hier heb ik dus nooit last van gehad?

Tegenwoordig ga ik altijd gelijk door naar de departure-level om daar een taxi op te pikken. Scheelt me weer 50 baht airportcharge en weer een paar oplichters minder.
pi_95663931
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:46 schreef Bowny het volgende:

[..]

Hier heb ik dus nooit last van gehad?

Tegenwoordig ga ik altijd gelijk door naar de departure-level om daar een taxi op te pikken. Scheelt me weer 50 baht airportcharge en weer een paar oplichters minder.
Je hebt wel van die oplichters die je alleen naar nachtclubs en hoerententen willen rijden, omdat zij daar geld van krijgen om je daar af te zetten. In de omgeving Khao San Road heb je dit echter amper, het is vooral in en rondom downtown/Sukhumvit waar je dit hebt.
pi_95670772
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 06:48 schreef nlboy het volgende:
Mijn voorkeur gaat voor hostelbookers (vaak goedkoper en geen servicekosten). :)
Gisteravond aangekomen in Ko Samui en vanavond heb ik een full moon party vervoer geregeld. Deze keer ga ik minder snel drinken (vorige maand iets te snel dronken). :P

Wikitravel.org is ook een aanrader als je zoekt naar meer actuelere informatie.

Heeft iemand in Ko Tao gedoken en zo ja bij welk dive centre? Er zijn er gewoon te veel. Iig de prijs is 9800 baht (bij sommige incl. accomodatie). Ik ben zelf een backpaker, dus heb liever een duikschool met jongeren dan met 65+ers. Maar een kleine groep zou wel relaxt zijn. Simple Life Divers en Buddha View Diving kwamen voor mij goed over (duidelijke info op site, wat ze aanbieden en prijs).
Ik heb met Impian Divers gedoken op Koh Tao. Toen ik er was waren er veel jongeren. Groepjes van maximaal 2 personen per master. Verder erg aardige mensen en bovendien Nederlands.

Als je met de boot aanmeert en je gaat het eerste straatje rechts dan zit hij na zo'n 200 meter aan de rechterkant. Eventueel ook te bereiken via internet. In ons geval stond de eigenaar ons al op te wachten toen we aanmeerden.
  maandag 18 april 2011 @ 20:44:17 #300
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_95685240
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:46 schreef Bowny het volgende:

[..]

Hier heb ik dus nooit last van gehad?

Tegenwoordig ga ik altijd gelijk door naar de departure-level om daar een taxi op te pikken. Scheelt me weer 50 baht airportcharge en weer een paar oplichters minder.
Ik moet zeggen dat ik daar zelf ook nog nooit last heb gehad van taxichauffeurs die in de avond niet meer op de meter willen rijden, maar mijn broertje + zusje voor het eerst in Thailand hadden dit schijnbaar op het voorhoofd geschreven want de taxichauffeur wilde 's avonds laat inderdaad alleen met een voorafgesproken prijs rijden vanaf het vliegveld, en dat was vanaf het officiële taxivertrekpunt.
Helaas voor de taxichauffeur waren ze goed voorbereid door mij en gingen ze in discussie, ik zag op een afstand dat het niet goed ging komen, taxichauffeur aan de kant gezet, 50 THB betalingsbewijs afgenomen, officiele medewerkers negerend zelf een andere taxichauffeur uitgekozen die wel op de meter wilde rijden.

Het gebeurd dus wel degelijk ook bij het officiële taxivertrekpunt, terwijl je daar toch beter zou mogen verwachten. (Zelf kies ik altijd voor het departure level, maar zij waren in principe alleen en moeten op eigen benen staan, voor een nieuweling vond ik een taxi nemen van departure level geen goed idee. Inmiddels wel, want deze vertoning bij het taxivertrekpunt geeft wel aan dat het geen garanties geeft.
Een grote mond en laten zien dat je weet hoe het gaat is alsnog noodzakelijk, en dat is natuurlijk net wat een nieuwkomer niet kan omdat die het simpelweg niet weet.

Aan de andere kant, als ik een taxi neem vanaf het departure level heb ik nooit problemen, die chauffeurs willen maar al te graag een klant, bespaard ze een hoop wachten, en gaan ervan uit dat mensen die vanaf daar een taxi nemen ook wel bekend zijn met het systeem waardoor ze niet zullen proberen niet op de meter te rijden.

Overigens, ik zou wel naar Khao Sahn Road gaan, klinkt leuk in de buurt van de luchthaven, maar daar is niet zoveel te doen, en op Khao Sahn Road wat meer, en ook voor de mindere budgetten kan je prima op weg, natuurlijk is het wel wat duurder geprijsd dan buiten Bangkok, maar toch ook weer niet zo extreem, prima te doen voor een backpackers westers budget.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_95701091
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:35 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Waar op Phangan zit je? Ik hoop niet in de Zuid Oost punt. De westkant is wel aardig, de oostkant hebben wij niet kunnen bereiken. Was een grote modderglibberenglijpartij.

De noordkant aan de baai is aperelaxed. Eén groot ondiep spartelbadje. Heerlijk.

We kwamen op Phagnan terecht en ik had een feestbeesterig eiland verwacht (wat totaal niet mijn ding is), dat kan ook, maar het is ook een heel mooi en leuk eiland. Rond toeren op je brommertje, lege baaitjes afstropen, hiken naar de top. Phagnan vond ik achteraf een heel leuk eilandje.
Ban Tai beach. De hele zee is ondiep :{w
Het ziet er prachtig uit maar je hebt er echt geen ruk aan. Heel erg niet relaxt.
Gisteren Full moon en aan de tijd dat ik wakker ben kan je zien dat het niks was. Leuk om een keer te zien en nooit meer. Er zijn veel leukere feestjes.

Heel veel mensen gingen trouwens al vroeg weg en vonden het weinig speciaal. De pre pool party was zelfs leuker. :')

Nou ja. Weer meegemaakt en ik heb niks met dit eiland. Meer een Koh Tao persoon denk ik dan.
Veel kleiner, intiemer, mooie, gezelliger, etc etc

/Edit
En een nieuw deel
Thailand #31 - Weer een topic verder

[ Bericht 4% gewijzigd door Godtje op 19-04-2011 06:46:55 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')