quote:Goedkoop vliegen naar Thailand
Vliegen naar Thailand is altijd duur. Toch zijn er mogelijkheden om de kosten te beperken:Hoe vroeger je boekt, hoe meer geld je bespaart. Controleer bij verschillende luchtvaartmaatschappijen als je vanuit Amsterdam wil vliegen, zoals KLM, China Airlines, EVA Air (900-1400 euro retour). Vliegen met LTU vanuit D�sseldorf (600-800 euro retour). Ook kan je Qatar Airways vanuit Londen proberen (400-700 euro retour). AirAsia vliegt goedkoop van Londen naar Kuala Lumpur (500-800 euro retour).
quote:Vaccinaties
Ga altijd 3 weken voor vertrek langs bij de plaatselijke GGD voor persoonlijk advies! Als richtlijn heb je nodig:Voor korte reizen: DTP en Hepatitis A. Voor reizen langer dan 2 maanden: Buiktyfus, Hepatitis B en mogelijk Rabiës.
Meer informatie: GGD
quote:Visa en aankomst-informatieVoor een reis korter dan 30 dagen heb je geen visum nodig, zolang je een retour-ticket hebt. Bij aankomst op het vliegveld krijg je dan een stempel van 30 dagen in je paspoort. Bij aankomst over land vanuit buurlanden heb je geen visum nodig. Maar dan krijg je slechts een stempel voor 15 dagen. Bij aankomst met het vliegtuig vanuit buurlanden krijg je wel gewoon een stempel voor 30 dagen. Voor een enkele reis of een reis langer dan 30 dagen heb je wel een visum nodig. Met een toeristenvisum mag je 60 dagen in het land blijven, binnen die periode moet je het land uit. Wel kan je meerdere visa in één keer halen, zolang je elke 60 dagen maar het land verlaat. Elk visum van 60 dagen kost 30 euro en verloopt zodra je het land verlaat. Het is mogelijk een visum te regelen waarmee je uitstapjes kan maken naar buurlanden. Officieel moet je een bankafschrift laten zien met 7 euro per dag dat je in het land aanwezig bent. In de praktijk wordt dit nooit gecontroleerd
Wat moet je meenemen bij een aanvraag toeristenvisumPaspoort dat nog zes maanden geldig is bij het vertrek uit Thailand (en een lege bladzijde heeft) Ingevulde en ondertekende aanvraagformulier (link) Kopie van vluchtgegevens 2 gelijke recente pasfoto's 30 euro per visum dat je aanvraagt
Meer informatie: Royal Thai Consulate General in Amsterdam
quote:Met de bus naar Bangkok
Op 19 augustus 2009 zal de nieuwe high speed rail link naar Bangkok klaar zijn. Nu is die er nog niet. Als je geen dure taxi vanaf luchthaven Suvarnabhumi naar Bangkok wil betalen, kan je gebruik maken van de Airport Express bus. Deze kost 150 baht per rit en vertrekt vanaf de eerste verdieping van de luchthaven naar:AE1: Silom AE2: Khao San Road AE3: Sukhumvit AE4: Hua Lamphong-treinstation Er is een aparte bus naar Pattaya.
Bezienswaardighedenquote:Feestdagen in ThailandEind januari, begin februari: Chinees Nieuwjaar (veel winkels dicht, speciale ceremonie bij de Chinese Phanan Choeng-tempel in Ayutthaya) Midden-april: Songkhran (waterfestival, elkaar natspuiten met super soakers op Khao San Road) 5 december: Father's Day (verjaardag van de koning, grote ceremonie bij het Grand Palace in Bangkok) 25 december: Kerstmis (wordt maar weinig gevierd, winkels gewoon open)
Meer informatie op Sunsite en Wikipedia
pciesquote:Op vrijdag 16 april 2010 17:24 schreef APK het volgende:
Ik geef altijd maximaal 100Bht per dag uit.
kommetje witte rijst, flesje water en een hutje zonder dak.
Geen probleem.
Waaaahhhh, kan veul goedkoper. Water uit de kraan bij het tankstation tussen Soi 2 en 4 of uit de plee van Tops Supermarket & Foodcourt en slapen onder de trappen van de BTS. Overdag een beetje bedelen met zo'n grote McDonalds of Dunkin Donuts beker in je hand, en als je het maar lang genoeg volhoudt, verdien je vanzelf ........... geintje!quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:24 schreef APK het volgende:
Ik geef altijd maximaal 100Bht per dag uit.
kommetje witte rijst, flesje water en een hutje zonder dak.
Geen probleem.
Gaat toch niet helemaal lekker.quote:De opperbevelhebber van het Thaise leger is verantwoordelijk gemaakt voor de veiligheid in de hoofdstad Bangkok. Tot nu toe was de Thaise vicepremier belast met het herstellen van de openbare orde, maar die slaagde daar niet in.
Zo mislukte vanochtend een poging om de leiders te arresteren van de anti-regeringsbetogingen die Bangkok al meer dan een maand in hun greep houden.
'Terrorisme'
Premier Abhisit maakte de benoeming bekend in een toespraak op televisie. Hij beloofde een einde te maken aan wat hij "terrorisme" noemt.
De regering houdt de betogers ook verantwoordelijk voor de bloedige rellen van afgelopen weekend, toen meer dan 20 mensen omkwamen.
teletekst.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:06 schreef dieselnoi het volgende:
zeg krijg ik nog antwoord? ik wacht nu al ruim 20 minuten
quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:06 schreef dieselnoi het volgende:
zeg krijg ik nog antwoord? ik wacht nu al ruim 20 minuten
quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:28 schreef APK het volgende:
Maar goed:
[..]
Gaat toch niet helemaal lekker.
Ok Ok niet zo ongeduldig. De goedkoopste zijde koop je in Laos. En in Bangkok zou ik eens in de shops rond de Suang Lum nightmarket kijken. Daar zitten een aantal designer shops waar ik wel een hele uitgebreide collectie Thai silk gezien heb. Maar weet je dat het voor Thais zelf een groot kado is wanneer je zijde uit Laos meebrengt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:53 schreef dieselnoi het volgende:
tvp weet iemand waar ik bedgoed van thais zijde kan kopen ? dat materiaal wat ze ook wel in luxe hotels gebruiken. wat ik allemaal gezien heb is veelste hard en grof en helemaal niet zo "smooth as silk".
Ok. Is het veilig om daar nu naar toe te gaan?quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ok Ok niet zo ongeduldig. De goedkoopste zijde koop je in Laos. En in Bangkok zou ik eens in de shops rond de Suang Lum nightmarket kijken. Daar zitten een aantal designer shops waar ik wel een hele uitgebreide collectie Thai silk gezien heb. Maar weet je dat het voor Thais zelf een groot kado is wanneer je zijde uit Laos meebrengt.
Maar ook lakens? Ik heb nog nooit zijden lakens gezien, volgens mij, afgezien van die lelijke polyester bedcovers die langs ieder strand verkocht worden.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:38 schreef buzz1291 het volgende:
Ok Ok niet zo ongeduldig. De goedkoopste zijde koop je in Laos. En in Bangkok zou ik eens in de shops rond de Suang Lum nightmarket kijken. Daar zitten een aantal designer shops waar ik wel een hele uitgebreide collectie Thai silk gezien heb. Maar weet je dat het voor Thais zelf een groot kado is wanneer je zijde uit Laos meebrengt.
Het begint een beetje lang te duren he? Anupong lijkt niet echt te willen....quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:19 schreef ozzietukker het volgende:Ik hoop dat het leger, zeker voor de Europese vakantieganger, ook echt even op de achtergrond blijft. Want als het leger echt stappen zal ondernemen om op te treden kunnen de Europese vakantiegangers voorlopig nog niet terug naar Europa... en dan is het vliegveld nog niet eens bezet door betogers
![]()
Serieus... Al dat geneuzel over zacht ingrijpen heeft geen zin, je gaat of het leger inzetten om de orde te herstellen en je laat zien dat de regering aan de macht is, of je treedt af als regering omdat je de macht schijnbaar niet hebt om de harde kern van een paar duizend betogers op te kunnen breken.
Op deze manier blijft het maar doorgaan en geeft je geen duidelijk signaal af, niet naar je eigen achterban, maar ook niet naar de demonstranten.
Al snap ik dat de dienstplichtige militair niet zal staan te springen om tegen het eigen volk op te treden.....
Tja, vergeet niet dat ook een groot deel van de bevolking, die je nu niet ziet, helemaal niet voor de rode demonstranten zijn. Toen ik in Thailand was hoorde ik veel zuchten in de trein toen ze de rode demonstranten zagen, er waren een paar medestanders die zwaaiden, maar er waren er ook heel veel die er niets van moesten hebben.quote:Op zondag 18 april 2010 07:07 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Het begint een beetje lang te duren he? Anupong lijkt niet echt te willen....
quote:Thai immigration to waive overstay fee for stranded foreigners
Thai Immigration Bureau has instructed all immigration ports in Thailand to waive fee for visa overstay for foreigner stranded in Thailand with proof of the following;
* flight details shown they are due to fly on flights which are disrupted by the airspace closure (Volcano Ash)
* visa stamp in passport expired on and after 15 April 2010
* As of now, the waive will apply till 30 April 2010
-- Thai Immigration Bureau 2010-04-19
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |