das wel heel fris daarquote:Op donderdag 17 maart 2011 11:48 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja 18 graden gisteren in BangkokEcht sick.
- Niets gemerkt van onvriendelijke personeel de laatste reis.quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:45 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
China Airlines is echt een paupermaatschappij. EVA is beter, en Emirates is nog veel beter. Enkele fouten bij China Airlines:
- onvriendelijk personeel;
- krappe stoelen;
- geen televisie in de stoel voor je;
- ze doen erg moeilijk over bagagelimieten, zelfs voor 1 kg teveel moet je iets van 30 euro bijbetalen;
- als ze met z'n tweeën bent zetten ze vaak de ene voorin het vliegtuig en de ander helemaal achterin;
- ze bellen je vaak twee dagen van tevoren om te vertellen dat je vlucht geannulleerd is; dan moet je weer een andere vlucht nemen (zij bezuinigen hier gewoon op);
- en het is nog relatief onveilig ook.
Emirates daarentegen
Kijk, dat klinkt alweer wat positiever!! dankje!quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:58 schreef bluesparkle het volgende:
[..]
- Niets gemerkt van onvriendelijke personeel de laatste reis.
Wel op de terugweg een oude taart die er niet zo'n zin meer in had
- Krappe stoelen valt best mee en ze zitten lekker
- Televisie in de stoel komt er aan vanaf feb 2011 worden alle vliegtuigen omgebouwd. Dus waarschijnlijk ook nieuwe stoelen.
- Zitplaatsen kun je vantevoren reserveren op de website
- Geen vertraging gehad dus daar kan ik niet over oordelen, maar voordeel is wel dat China dagelijks vliegt dus kun je snel weer met een volgende vlucht mee dit in tegenstelling tot EVA
- Als je veilig wilt zijn blijf je ten allertijden met beide benen op de grond en moet je niet gaan vliegen
Oh ja en het eten op de heenreis was van uitstekende kwaliteit!
Als je geen bezwaar heb tegen een keertje overstappen en 3 uur wachten dan is Emirates volgens mij het allerbeste alternatief voor een directe vlucht vanaf Amsterdam.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:59 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Toen ik met China vloog had ik tegen die manager gezworen het nooit meer te doen. Maar ik heb niet zoveel principes, dus als het substantieel goedkoper is zou ik het alsnog doen. Maar wat ik heb gezien is China vooralsnog een stuk duurder dan Emirates en zelfs EVA.
19 graden in ZO azie is anders dan 19 graden in Europa hequote:Op donderdag 17 maart 2011 22:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je geen bezwaar heb tegen een keertje overstappen en 3 uur wachten dan is Emirates volgens mij het allerbeste alternatief voor een directe vlucht vanaf Amsterdam.
Maar dat het zo koud is, dat heb ik nog nooit meegemaakt in BKK. Lijkt me een aparte ervaring om bij 19 graden nog steeds in een t-shirt of polo rond te lopen terwijl de Thais zich bij wijze van spreken in berenvellen hullen. En dan te bedenken dat praktisch geen enkel huis in BKK een verwarming heeft, en heel veel particuliere apartementen geen warm watervoorziening......
Ik hoop dat ik deze extremiteiten over drie weken ook mee mag maken. Maar ik pak echt geen fleeze in want het is nog altijd beter uit te houden dan bij 38 graden in de schaduw, wat in april regelmatig kan voorkomen.
Ik wel, maar dan in november, december, hooguit januari. Zeer zeker niet in maart. Vandaag weer dezelfde temperatuur. Heel vreemd!quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:56 schreef buzz1291 het volgende:
Maar dat het zo koud is, dat heb ik nog nooit meegemaakt in BKK.
Afgelopen december was het een keertje warmer in de 7-Eleven dan buitenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:33 schreef Gaoxing het volgende:
Ik wel, maar dan in november, december, hooguit januari. Zeer zeker niet in maart. Vandaag weer dezelfde temperatuur. Heel vreemd!
quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:26 schreef YebCar het volgende:
[..]
19 graden in ZO azie is anders dan 19 graden in Europa he
gevoelstemperatuur dan he.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die mag je me uitleggen............ Of bedoelde je Fahrenheit?
Voor dat geld kon je toch ook gewoon rechtstreeks met China Airlines, KLM of Eva Air?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 03:48 schreef Rubstah het volgende:
Over het vliegen: Ik ben met Qantas gevlogen, via tix.nl geboekt, en ik heb zo'n ¤830 betaalt. Heen eind februari, terug eind juli. Is mij als airline wederom prima bevallen, alhoewel de keer daarvoor was toen ik 11 was en met m'n ouders naar Australie ging.
Maargoed ik heb zelf niks tegen 2/3 uurtjes overstaptijd, veel langer dan moet het ook wel erg veel schelen qua geld.
Ik betwijfel of je goedkoper kan vliegen voor een periode tot 6 maanden, dan zit je vaak in een hogere ticketcatogorie, waar ook een hogere prijsklasse bijhoort. Uiteraard, voor tickets met een geldigheid van 1 maand kan je rechtstreeks wel goedkoper vliegen. (Hoewel Emirates met overstap wellicht ook goedkoper was geweest, is een reisdatum eind juli nou niet in de goedkope periode).quote:Op zondag 20 maart 2011 02:22 schreef APK het volgende:
[..]
Voor dat geld kon je toch ook gewoon rechtstreeks met China Airlines, KLM of Eva Air?
Niet dat het boeit verder, als je maar een goede tijd had
Ook op de site van Emirates? Je moest toch eind juni vliegen? Dan vind ik opeens goedkopere tarieven met 3 uur overstap.quote:Op zondag 20 maart 2011 06:12 schreef Rubstah het volgende:
Ik heb zowel bij cheaptickets/tix/govolo gekeken en EVA/China/KLM/Emirates worden in totaal door alledrie wel gecovered met zoeken.
Toen bleek Qantas t goedkoopst, ja Emirates was 50e goedkoper maar dan zou ik om 23u30 ofzo in Dubai zijn en om 8u30 ofzo pas weer doorvliegen.
En toen heb ik ook nog gekeken of direct via de websites van de top 3 goedkoopste airlines boeken op dat moment goedkoper was dan via de 3 bovenstaande sites en dat was op dat moment niet zo.
En ik vind 830e niet echt heel duur ofzo.
Ow en vanuit het grensgebied vliegen was niet echt een optie want op dat moment verbleef ik al weer tijdelijk bij m'n ouders die in Alkmaar wonen...
quote:Op zondag 20 maart 2011 06:12 schreef Rubstah het volgende:
Ik heb zowel bij cheaptickets/tix/govolo gekeken en EVA/China/KLM/Emirates worden in totaal door alledrie wel gecovered met zoeken.
Dat had ik dus idd beter kunnen doen... nu heb ik alles bij elkaar 708 euro betaald voor 1 ticketquote:Op zondag 20 maart 2011 20:00 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Je kan toch ook via bv cheaptickets zoeken en dan via de site van de vliegmaatschappij boeken.. Omzeil je de administratiekosten gelijk.
Bij budgetair geboekt.... had ik dus goedkoper kunnen doen!quote:Op maandag 21 maart 2011 18:56 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Das best een een goede prijs voor naar BKK
Ja precies. Zullen wel veel doden vallen in Myanmar, maar daar zullen we maar weinig van horen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:09 schreef Blik het volgende:
Ben eerder bezorgd voor de inwoners van Myanmar en Laos dan de inwoners van Thailand om eerlijk te zijn.
hij is toch banned of vergis ik me?quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:42 schreef Xlarge het volgende:
Flammie zit je nu in CM ?, of is dit je Nederlandse periode ?
Ja , idd, kreeg een mailtje met zijn antwoord.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:13 schreef jeloen het volgende:
[..]
hij is toch banned of vergis ik me?
The Nationquote:The mercury in many parts of the country will plunge by three to five degrees Celsius for a few days due to a low-pressure ridge, the Meteorological Department said yesterday.
Greater Bangkok could shiver in 19-degree weather while even the South might see temperatures drop as low as 22 degrees.
In the East, the minimum reading is predicted to range from 18-20 degrees.
In the northeastern province of Nakhon Ratchasima, the mercury fell to just 16.1 degrees yesterday.
Pensiri Trisat, a meteorologist in the North, said thermometers showed just 7.8 degrees on Doi Inthanon in Chiang Mai.
"The cold snap will likely continue until the end of the month," she said.
A northern weather bureau said the hot season would return early next month, at about 39-40 degrees.
"It will be scorching then just like any other summer."
April 17 is expected to be the hottest day of the year, as the sun will be directly overhead.
"But if there are clouds, it's not going to be that hot," the bureau said.
http://www.nu.nl/buitenla(...)zuiden-thailand.htmlquote:BuZa ontraadt reizen naar zuiden Thailand
DEN HAAG - Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken ontraadt ''niet-essentiële'' reizen naar bepaalde delen van Thailand. Het ministerie heeft dat reisadvies dinsdag op de website gezet. Enkele zuidelijke provincies kampen al enkele dagen met zware overstromingen.
Het vliegveld van Koh Samui wordt tijdelijk niet gebruikt. Verbindingen per boot tussen het vaste land en eilanden zijn stilgelegd.
Enkele toeristische bestemmingen, waaronder Krabi, Phuket, Phang Nga en Ranong, hebben ook te maken met zware regenval. Het ministerie raadt mensen die naar die gebieden willen reizen aan om de media goed te volgen.
In het zuiden van Thailand zijn in totaal duizenden toeristen gestrand. In de zuidelijke provincies van het Aziatische land kwamen sinds het weekeinde elf mensen om het leven. Ongeveer 265.000 mensen zijn getroffen door de overstromingen.
De zware regens duren nu al zes dagen. De grote hoeveelheden neerslag in het zuiden van het land zijn zeer ongewoon voor de tijd van het jaar. Op Koh Samui is het in maart normaal gesproken kurkdroog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |