Je hebt gelijk. Als je vanuit Brussel vliegt zijn de aansluitingen erg kort. Vanuit Frankfurt en Londen waren de aansluitingen naar BKK altijd belabberd.quote:Op woensdag 2 februari 2011 15:33 schreef jeloen het volgende:
[..]
1e keer 40min overstap tijd en 2e 1uur een 10 minuten ofso
dus zie het nut van een slaapzak niet in
Ach Blik, voordat je deze tent bereikt hebt, ben je al zoveel meer mooie drank- en eetgelegenheden tegengekomen dat je echt je best moet doen om die pub te vinden, want voor passagiers op de AMS-Azie route ligt die pub volledig buiten de looproute. Maak je maar geen zorgen, als je hem niet zoekt, zul je hem waarschijnlijk ook niet tegenkomen. Het is gewoon precies 14 minuten stevig doorstappen vanaf het moment dat je bij aankomst door de security check bent.quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Mooi, weet ik in ieder geval welke tent ik moet vermijden als ik daar een overstap heb
inderdaad hoop ik dat de bagage ook mee komtquote:Op woensdag 2 februari 2011 19:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Als je vanuit Brussel vliegt zijn de aansluitingen erg kort. Vanuit Frankfurt en Londen waren de aansluitingen naar BKK altijd belabberd.
Ik hoop dat je eerste vlucht geen vertraging heeft zodat die hele krappe overstaptijd je niet de das om doet. En heb je het gehaald, dan op Survarnabhumi maar duimen dat je bagage het ook gehaald heeft. Ik vind dit soort overstaptijden veel te kort.
wat zijn je ervaringen op Trang?quote:
Thailand is eigenlijk niet zo heel erg groot, en het openbaar vervoer is dermate goed geregeld dat je een flink gedeelte van Thailand moet kunnen zien in die tijd. Goeie weekend trips zijn bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:42 schreef Rubstah het volgende:
Vandaag is definitief geworden dat ik 20 weken stage ga lopen in Bangkok.
Na de 20 weken zal ik nog 2/3 weken gaan rondreizen naar plekken die ik tijdens die 20 weken nog niet heb kunnen zien. En ik zal in de totale periode zo veel mogelijk gaan duiken.
Maar dat geeft gelijk een aantal vragen:
- Wie heeft er ervaring(positief/negatief) met mobiele telecomaanbieders in Thailand?
- Wat zijn geschikte dag/weekend/lang weekend uitstapjes binnen/vanuit Bangkok?(tips over vervoer/accomodatie etc zijn welkom)
- Tips over plekken om te duiken/duikscholen waarmee je een dagje bent weggeweest wil ik ook graag hebben.
Ik ga natuurlijk sowieso de LP kopen enzo/internet afstruinen maargoed dit topic lijkt me een mooi punt om te beginnen!
1 positief als je thais kan lezenquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:42 schreef Rubstah het volgende:
Vandaag is definitief geworden dat ik 20 weken stage ga lopen in Bangkok.
Na de 20 weken zal ik nog 2/3 weken gaan rondreizen naar plekken die ik tijdens die 20 weken nog niet heb kunnen zien. En ik zal in de totale periode zo veel mogelijk gaan duiken.
Maar dat geeft gelijk een aantal vragen:
1- Wie heeft er ervaring(positief/negatief) met mobiele telecomaanbieders in Thailand?
2- Wat zijn geschikte dag/weekend/lang weekend uitstapjes binnen/vanuit Bangkok?(tips over vervoer/accomodatie etc zijn welkom)
3- Tips over plekken om te duiken/duikscholen waarmee je een dagje bent weggeweest wil ik ook graag hebben.
Ik ga natuurlijk sowieso de LP kopen enzo/internet afstruinen maargoed dit topic lijkt me een mooi punt om te beginnen!
Wat was ik blij dat ik ooit een hotel in Phuket had en toen slechts een dagtrip naar Koh Phi Phi gemaakt heb. Er is daar toch geen ene reet te beleven anders dan wat strand en een paar bars. Ik zou me na twee dagen al stierlijk vervelen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:00 schreef Sosa het volgende:
Voor mij verblijf op PhiPhi twijfel ik tussen de volgende 2:
Lekker afgelegen en PhiPhi zoals het bedoeld is:
http://phiphirelaxbeach.com/
Of toch wat centraler én nog redelijk qua prijs:
http://www.phiphitwinpalms.com/photos.htm
Welke zal ik boeken voor een dag of 4? Of 2/2?
Luxeprobleem huh
Dat is de bedoeling.quote:Op zondag 13 februari 2011 19:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat was ik blij dat ik ooit een hotel in Phuket had en toen slechts een dagtrip naar Koh Phi Phi gemaakt heb. Er is daar toch geen ene reet te beleven anders dan wat strand en een paar bars. Ik zou me na twee dagen al stierlijk vervelen.
Die eerste leek mij ook geniaalquote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:00 schreef Sosa het volgende:
Voor mij verblijf op PhiPhi twijfel ik tussen de volgende 2:
Lekker afgelegen en PhiPhi zoals het bedoeld is:
http://phiphirelaxbeach.com/
Of toch wat centraler én nog redelijk qua prijs:
http://www.phiphitwinpalms.com/photos.htm
Welke zal ik boeken voor een dag of 4? Of 2/2?
Luxeprobleem huh
Ik ga sowieso niet in het hoogseizoen. En ik wil juist graag andere toeristen tegenkomen.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:34 schreef TUFKAL het volgende:
Ik zou serieus overwegen phi phi niet te bezoeken. Mooi eiland hoor maar echt kapot gegaan aan toerisme. Er zijn er teveel. Tenzij je het nachtleven opzoekt. Anders kan ik je ko Lanta adviseren.
Welk soort toerist dan? Op phi phi vind je ander volk dan elders...quote:Op maandag 14 februari 2011 18:02 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Ik ga sowieso niet in het hoogseizoen. En ik wil juist graag andere toeristen tegenkomen
Ja, ik begrijp ook wel dat het daar helemaal verneukt is door het toerisme, maar op Phi Phi gaan we maar een paar dagen chillen en dan door naar het volgende verneukte eiland Koh Pha ngan om daar te feesten. Volgens mij komen er dan wel eens backpackers, heb ik van horen zeggenquote:Op maandag 14 februari 2011 18:18 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Welk soort toerist dan? Op phi phi vind je ander volk dan elders...
als dat is wat je zoekt moet je naar phi phi inderdaad.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:31 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp ook wel dat het daar helemaal verneukt is door het toerisme, maar op Phi Phi gaan we maar een paar dagen chillen en dan door naar het volgende verneukte eiland Koh Pha ngan om daar te feesten. Volgens mij komen er dan wel
eens backpackers, heb ik van horen zeggen.
Stroom of airco heb je overdag ook echt niet nodig hoor. Vaak is er 's nachts wel stroomquote:Op maandag 14 februari 2011 17:26 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Die eerste leek mij ook geniaal. Alleen de ligging vond ik niets en ik las dat er daar vanalles mis was met de electriciteit en airco?
Ik vraag me trouwens af of je Phi Phi per se vooraf moet boeken omdat je anders het eiland niet op mag? Of zou dit alleen voor het hoogseizoen gelden?
Visum? Of ga je nog naar andere landen? Visum kan je voor Thailand gewoon 'on arrival' doen namelijk.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:23 schreef Rubstah het volgende:
Nou de tickets zijn geboekt, de LP gekocht en het visum heb ik vrijdag binnen
Volgende week vrijdag vlieg ik heen en eind juli ben ik weer terug, ik heb er zin in.
Komende week de laatste dingen regelen/kopen en inlezen over BKK.
Dat is mijn ervaring ook. Ik was trouwens nét een dag weg voor de kerst in 2004...quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:31 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Stroom of airco heb je overdag ook echt niet nodig hoor. Vaak is er 's nachts wel stroom
Vooraf boeken heb wij niet gedaan en we kwam pál voor kerst aan. Accomodatie zát! En dat je het eiland niet zou op mogen is je reinste onzin. Op zijn slechtst moet je de middagboot terug nemen, maar ik zie het niet gebeuren hoor.
Zo'n uithoek heb je op Koh Chang ook. Bij de veerboot linksaf en dan voor de laatste baai nogeens linksaf en dan doorrijden tot je niet verder kunt. Eén bar annex restaurant en voor de rest wat van die primitieve hutjes. wel een mooi strand. En Koh Chang is heel wat eenvoudiger te bereiken dan Phi Phi. Met het voordeel dat je in een klein half uurtje op je brommer weer midden in het normale leven staat.Maar het zou mijn vakantie niet wezen.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:43 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
als dat is wat je zoekt moet je naar phi phi inderdaad.
Ko Samet is zeker overpriced, maar de zuidelijke stranden zijn wel mooi. Zoals Ao Wai.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:23 schreef YebCar het volgende:
Zit in mei 2 weekjes in Azie ( thailand-macau-hk)
de eerste 8 dagen vertoef ik in Thailand.
Normaal voor het strandleven zit ik in Phuket, maar door tijdgebrek zit ik dus in Pattaya
vertel me niet hoe Pattaya is...want het is niet mijn eerste trip daar
Ik ben van plan om 6 dagen aan het strand te zitten, dus word het koh larn voor 2 dagen
2 dagen in pattaya zelf. Nu zit ik te twijfelen om de resterende 2 dagen te kiezen voor Hua Hin (met de speedboat vanuit pattaya ) of koh samed.
Alleen met koh samed geen ervaring. heb gelezen dat het daar een beetje overpriced is met wat je krijgt? Hoeveel kost het vanuit pattaya met de taxi ? (40 min)
Of kan ik beter in koh larn blijven?
mijn punten zijn: lekkere seafood eten! , mooie stranden, massatoerisme is geen punt, wel genoeg activiteiten na zonsondergang.
heb eindelijk alles al een beetje uitgezocht.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:24 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ko Samet is zeker overpriced, maar de zuidelijke stranden zijn wel mooi. Zoals Ao Wai.
Van eva air geloof ik het wel. Heel de thaise bevolking in Nederland vliegt daar mee...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:28 schreef MissHobje het volgende:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar of dat fijne vliegmaatschappijen zijn eigenlijk
Ja och tv;s .. ik vloog toen in 2009 met klm, duur ticket en ook geen tv;squote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:41 schreef YebCar het volgende:
Eva Air economy is niet echt comfi, geen tv's (2 gedeelde)
Everygreen class is al wat beter - ruimer en breder met eigen tv (je betaalt iets van 200 euro meer geloof ik
China Airlines economy is iets beter dan Eva Air
Maar verder zou ik naar andere maatschappijen kijken als je wilt overstappen of ergens anders wilt opstappen
malaysia airline : ams-kl-phu
air berline : dus-bkk
cathay : ams-hk-bkk
emirates: dus-dub-bkk
qantas: ams-lon-bkk
zelfs mahan air vond ik beter als eva air (kwa zitruimte)
mahan air: dus-teh-bkk al zou ik dat nu niet doen
komende mei probeer ik egypt air: ams-cai-bkk
Dan zou ik maar voor een vreselijk goed doktersattest zorgen om die Thaise snuffelhonden vóór te zijn, anders loop je de kans dat je uiteindelijk op Suvarnabhumi mogelijk wat uit te leggen hebt...........quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik weet wel dat ik niet met egypt air ga die doen moeilijk over mijn medicijnen.
Ik denk niet dat die honden aanslaan op slaappillen oid als het daar over gaat.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:27 schreef buzz1291 het volgende:
Dan zou ik maar voor een vreselijk goed doktersattest zorgen om die Thaise snuffelhonden vóór te zijn, anders loop je de kans dat je uiteindelijk op Suvarnabhumi mogelijk wat uit te leggen hebt...........
Ja klopt het is nu frisjes he? Maar nog steeds geen moment koud gehadquote:Op woensdag 16 maart 2011 16:08 schreef Gaoxing het volgende:
La Nina is overigens waanzinnig aan het spoken: het is op dit moment 23 graden in Bangkok (en 10 uur 's avonds), terwijl het vorige week alweer boven de 35 kwam.
Tis geen drugs ofzoquote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dan zou ik maar voor een vreselijk goed doktersattest zorgen om die Thaise snuffelhonden vóór te zijn, anders loop je de kans dat je uiteindelijk op Suvarnabhumi mogelijk wat uit te leggen hebt...........
Aaaah is dat het, ik vroeg me al af waardoor t kwam maar nog geen zin gehad om te googlen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:08 schreef Gaoxing het volgende:
La Nina is overigens waanzinnig aan het spoken: het is op dit moment 23 graden in Bangkok (en 10 uur 's avonds), terwijl het vorige week alweer boven de 35 kwam.
China Airlines is echt een paupermaatschappij. EVA is beter, en Emirates is nog veel beter. Enkele fouten bij China Airlines:quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:06 schreef Marvelous het volgende:
Ik ga as. okt/nov een weekje of 4 voor het eerst naar thailand. Nu hoor ik van veel thaise mensen hier dat ze altijd met eva air vliegen, die is alleen zo moeilijk te vinden via vergelijkings sites..
Ben nu uitgekomen bij china air, is dat aan te raden?
Ja 18 graden gisteren in Bangkokquote:Op donderdag 17 maart 2011 11:31 schreef Gaoxing het volgende:
19 graden vanmiddag, waar het vorige week 36 was (en nu geleidelijk aan heter moet worden). Normaal gniffelen wij expats altijd een beetje om die Thai die allemaal met truien aan lopen, maar nu liepen we zelf ook met fleece truien. Hemel, wat koud!
das wel heel fris daarquote:Op donderdag 17 maart 2011 11:48 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja 18 graden gisteren in BangkokEcht sick.
- Niets gemerkt van onvriendelijke personeel de laatste reis.quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:45 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
China Airlines is echt een paupermaatschappij. EVA is beter, en Emirates is nog veel beter. Enkele fouten bij China Airlines:
- onvriendelijk personeel;
- krappe stoelen;
- geen televisie in de stoel voor je;
- ze doen erg moeilijk over bagagelimieten, zelfs voor 1 kg teveel moet je iets van 30 euro bijbetalen;
- als ze met z'n tweeën bent zetten ze vaak de ene voorin het vliegtuig en de ander helemaal achterin;
- ze bellen je vaak twee dagen van tevoren om te vertellen dat je vlucht geannulleerd is; dan moet je weer een andere vlucht nemen (zij bezuinigen hier gewoon op);
- en het is nog relatief onveilig ook.
Emirates daarentegen
Kijk, dat klinkt alweer wat positiever!! dankje!quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:58 schreef bluesparkle het volgende:
[..]
- Niets gemerkt van onvriendelijke personeel de laatste reis.
Wel op de terugweg een oude taart die er niet zo'n zin meer in had
- Krappe stoelen valt best mee en ze zitten lekker
- Televisie in de stoel komt er aan vanaf feb 2011 worden alle vliegtuigen omgebouwd. Dus waarschijnlijk ook nieuwe stoelen.
- Zitplaatsen kun je vantevoren reserveren op de website
- Geen vertraging gehad dus daar kan ik niet over oordelen, maar voordeel is wel dat China dagelijks vliegt dus kun je snel weer met een volgende vlucht mee dit in tegenstelling tot EVA
- Als je veilig wilt zijn blijf je ten allertijden met beide benen op de grond en moet je niet gaan vliegen
Oh ja en het eten op de heenreis was van uitstekende kwaliteit!
Als je geen bezwaar heb tegen een keertje overstappen en 3 uur wachten dan is Emirates volgens mij het allerbeste alternatief voor een directe vlucht vanaf Amsterdam.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:59 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Toen ik met China vloog had ik tegen die manager gezworen het nooit meer te doen. Maar ik heb niet zoveel principes, dus als het substantieel goedkoper is zou ik het alsnog doen. Maar wat ik heb gezien is China vooralsnog een stuk duurder dan Emirates en zelfs EVA.
19 graden in ZO azie is anders dan 19 graden in Europa hequote:Op donderdag 17 maart 2011 22:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je geen bezwaar heb tegen een keertje overstappen en 3 uur wachten dan is Emirates volgens mij het allerbeste alternatief voor een directe vlucht vanaf Amsterdam.
Maar dat het zo koud is, dat heb ik nog nooit meegemaakt in BKK. Lijkt me een aparte ervaring om bij 19 graden nog steeds in een t-shirt of polo rond te lopen terwijl de Thais zich bij wijze van spreken in berenvellen hullen. En dan te bedenken dat praktisch geen enkel huis in BKK een verwarming heeft, en heel veel particuliere apartementen geen warm watervoorziening......
Ik hoop dat ik deze extremiteiten over drie weken ook mee mag maken. Maar ik pak echt geen fleeze in want het is nog altijd beter uit te houden dan bij 38 graden in de schaduw, wat in april regelmatig kan voorkomen.
Ik wel, maar dan in november, december, hooguit januari. Zeer zeker niet in maart. Vandaag weer dezelfde temperatuur. Heel vreemd!quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:56 schreef buzz1291 het volgende:
Maar dat het zo koud is, dat heb ik nog nooit meegemaakt in BKK.
Afgelopen december was het een keertje warmer in de 7-Eleven dan buitenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:33 schreef Gaoxing het volgende:
Ik wel, maar dan in november, december, hooguit januari. Zeer zeker niet in maart. Vandaag weer dezelfde temperatuur. Heel vreemd!
quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:26 schreef YebCar het volgende:
[..]
19 graden in ZO azie is anders dan 19 graden in Europa he
gevoelstemperatuur dan he.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die mag je me uitleggen............ Of bedoelde je Fahrenheit?
Voor dat geld kon je toch ook gewoon rechtstreeks met China Airlines, KLM of Eva Air?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 03:48 schreef Rubstah het volgende:
Over het vliegen: Ik ben met Qantas gevlogen, via tix.nl geboekt, en ik heb zo'n ¤830 betaalt. Heen eind februari, terug eind juli. Is mij als airline wederom prima bevallen, alhoewel de keer daarvoor was toen ik 11 was en met m'n ouders naar Australie ging.
Maargoed ik heb zelf niks tegen 2/3 uurtjes overstaptijd, veel langer dan moet het ook wel erg veel schelen qua geld.
Ik betwijfel of je goedkoper kan vliegen voor een periode tot 6 maanden, dan zit je vaak in een hogere ticketcatogorie, waar ook een hogere prijsklasse bijhoort. Uiteraard, voor tickets met een geldigheid van 1 maand kan je rechtstreeks wel goedkoper vliegen. (Hoewel Emirates met overstap wellicht ook goedkoper was geweest, is een reisdatum eind juli nou niet in de goedkope periode).quote:Op zondag 20 maart 2011 02:22 schreef APK het volgende:
[..]
Voor dat geld kon je toch ook gewoon rechtstreeks met China Airlines, KLM of Eva Air?
Niet dat het boeit verder, als je maar een goede tijd had
Ook op de site van Emirates? Je moest toch eind juni vliegen? Dan vind ik opeens goedkopere tarieven met 3 uur overstap.quote:Op zondag 20 maart 2011 06:12 schreef Rubstah het volgende:
Ik heb zowel bij cheaptickets/tix/govolo gekeken en EVA/China/KLM/Emirates worden in totaal door alledrie wel gecovered met zoeken.
Toen bleek Qantas t goedkoopst, ja Emirates was 50e goedkoper maar dan zou ik om 23u30 ofzo in Dubai zijn en om 8u30 ofzo pas weer doorvliegen.
En toen heb ik ook nog gekeken of direct via de websites van de top 3 goedkoopste airlines boeken op dat moment goedkoper was dan via de 3 bovenstaande sites en dat was op dat moment niet zo.
En ik vind 830e niet echt heel duur ofzo.
Ow en vanuit het grensgebied vliegen was niet echt een optie want op dat moment verbleef ik al weer tijdelijk bij m'n ouders die in Alkmaar wonen...
quote:Op zondag 20 maart 2011 06:12 schreef Rubstah het volgende:
Ik heb zowel bij cheaptickets/tix/govolo gekeken en EVA/China/KLM/Emirates worden in totaal door alledrie wel gecovered met zoeken.
Dat had ik dus idd beter kunnen doen... nu heb ik alles bij elkaar 708 euro betaald voor 1 ticketquote:Op zondag 20 maart 2011 20:00 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Je kan toch ook via bv cheaptickets zoeken en dan via de site van de vliegmaatschappij boeken.. Omzeil je de administratiekosten gelijk.
Bij budgetair geboekt.... had ik dus goedkoper kunnen doen!quote:Op maandag 21 maart 2011 18:56 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Das best een een goede prijs voor naar BKK
Ja precies. Zullen wel veel doden vallen in Myanmar, maar daar zullen we maar weinig van horen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:09 schreef Blik het volgende:
Ben eerder bezorgd voor de inwoners van Myanmar en Laos dan de inwoners van Thailand om eerlijk te zijn.
hij is toch banned of vergis ik me?quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:42 schreef Xlarge het volgende:
Flammie zit je nu in CM ?, of is dit je Nederlandse periode ?
Ja , idd, kreeg een mailtje met zijn antwoord.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:13 schreef jeloen het volgende:
[..]
hij is toch banned of vergis ik me?
The Nationquote:The mercury in many parts of the country will plunge by three to five degrees Celsius for a few days due to a low-pressure ridge, the Meteorological Department said yesterday.
Greater Bangkok could shiver in 19-degree weather while even the South might see temperatures drop as low as 22 degrees.
In the East, the minimum reading is predicted to range from 18-20 degrees.
In the northeastern province of Nakhon Ratchasima, the mercury fell to just 16.1 degrees yesterday.
Pensiri Trisat, a meteorologist in the North, said thermometers showed just 7.8 degrees on Doi Inthanon in Chiang Mai.
"The cold snap will likely continue until the end of the month," she said.
A northern weather bureau said the hot season would return early next month, at about 39-40 degrees.
"It will be scorching then just like any other summer."
April 17 is expected to be the hottest day of the year, as the sun will be directly overhead.
"But if there are clouds, it's not going to be that hot," the bureau said.
http://www.nu.nl/buitenla(...)zuiden-thailand.htmlquote:BuZa ontraadt reizen naar zuiden Thailand
DEN HAAG - Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken ontraadt ''niet-essentiële'' reizen naar bepaalde delen van Thailand. Het ministerie heeft dat reisadvies dinsdag op de website gezet. Enkele zuidelijke provincies kampen al enkele dagen met zware overstromingen.
Het vliegveld van Koh Samui wordt tijdelijk niet gebruikt. Verbindingen per boot tussen het vaste land en eilanden zijn stilgelegd.
Enkele toeristische bestemmingen, waaronder Krabi, Phuket, Phang Nga en Ranong, hebben ook te maken met zware regenval. Het ministerie raadt mensen die naar die gebieden willen reizen aan om de media goed te volgen.
In het zuiden van Thailand zijn in totaal duizenden toeristen gestrand. In de zuidelijke provincies van het Aziatische land kwamen sinds het weekeinde elf mensen om het leven. Ongeveer 265.000 mensen zijn getroffen door de overstromingen.
De zware regens duren nu al zes dagen. De grote hoeveelheden neerslag in het zuiden van het land zijn zeer ongewoon voor de tijd van het jaar. Op Koh Samui is het in maart normaal gesproken kurkdroog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |