Nah ja in Chiangmai.. dat komt door mij natuurlijkquote:Op vrijdag 31 december 2010 15:36 schreef Gaoxing het volgende:
Maar het viel me op hoe goed het engels juist in Chiang Mai is, Flammie. Ook vergeleken met bkk. Misschien een erfenis van de logging companies (en de achtervolgende missionarissen)?
Ik vroeg eergisteren een oude dame naar haar Engels, want ik had van haar niet meer dan anderhalf woord verwacht. Vertelde ze me in keurige volzinnen dat ze op een katholieke school had gezeten.
Hier in Phetburi is mijn Thai beter dan het Engels van de meesten, en dat zegt wel wat....

Ja snap het.quote:Op maandag 3 januari 2011 13:49 schreef jack4ya het volgende:
3 weken is niet heul lang, dus ws zal je de wat meer geijkte plaatsen bezoeken. Bangkok, Ayutaya, Phitsanoluk ws al niet meer, en Chiang Mai. Dat is wel zo een beetje de banana pancake trail naar het noorden. Dan heb je dat al 'gehad'.
Kanchanaburi en omgeving is ook aardig. Kan je evt doen voordat je naar het noorden gaat.
En dan heb je een hele hoop 'niets' tot aan Phuket / Phang Nga.
HuaHin en Cha-am biedt mi niets wat je elders ook niet kan vinden. Dus waarom zou het Bangkok tot Phuket / Phang Nga niet overslaan.
Ergo: Waarom niet vliegen van ChangMai naar Phuket?

Klinkt goed thx. Die stijl bevalt mij wel.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:48 schreef jack4ya het volgende:
Als je nu eens vliegt naar BKK, dan een paar dagen naar Kanchanaburi en omgeving, terug via Bangkok naar Chang Mai. Dat kan via nachttrein in 1 ruk, of via stops in Ayathuya, evt nog Lopburi en/of Pitshanoluk. Dan een paar dagen in die noordelijke hoek. Al dan niet Mae Hong Son of Pai, of gewoon Chang Mai. Leuke stad zat.
Dan 't vliegtuig naar Phuket van Chiang Mai. Van Phuket ga je naar Khao Sok (Ik vind Khao Sok een must als je ook maar een beetje van natuur houdt!)
Aal dan niet naar Similan eilanden en dan richting Krabi als je PhiPhi of Lanta wil doen, of wat verder naar Trang voor de eilanden daar.
Dan plan je een dagje op je gemak terugreizen in, van je bestemming naar Phuket, met minivan, bus of taxi.
Voila, een heel mooi pakket.
Laat je niet gek maken dat dingen te toeristisch zouden zijn. Iedere toerist wil het liefst de enige zijn op een plek, en dat eigenlijk kan altijd. Ook op enorm gehypte locaties kan je altijd je eigen unieke ding vinden, terwijl je wel gebruik kan maken van briljant logistieke verbindingen.
Ik vond, maar dat is mijn mening, Cha-am en Huahin geen ruk aan. De menu's in 6 voudig westerse talen aan toe. Het is gewoon niet uniek of de moeite waard om daar een reis voor te onderbreken. We hebben destijds van BKK naar het zuiden gebust via verschillende plaatsen, maar vond het zonde van mijn tijd. Tuurlijk is overal wel wát te beleven, maar in het middenstuk is niet dusdanig uniek dat je het enorm gaat missen in je beperkte 3 weken.
Ik krijg vast een berg kritiek over me heen, maar soms hoeft een vakantie eens even niét moeilijk, uniek, of authentiek te zijn, maar gewoon leuk is ook goed.
En anders ga je op de pier/bij aankomst gewoon links, waar iedereen rechts gaat. Succes gegarandeerd

Wij gaan in juli ongeveer zelfde rondje doen. Bangkok, Ayuthaya, Chang Mai, met de trein. Dan vliegen naar Phuket, paar dagen strand/eiland en dan weer vliegen naar Bangkok.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:37 schreef Stefanovic83 het volgende:
Wij hebben Bangkok - Ayuthaya - nachttrein naar Chiang Mai - vliegtuig naar phuket - rondje eilanden - nachttrein naar Bangkok gedaan. Dus ook de gebieden tussen BKK en het noorden en zuiden overgeslagen, en ik heb niet het gevoel dat ik veel gemist heb. Jungle heb je ook in het noorden, die brug over de Kwai geloof ik wel.. Alleen Sukhothai was denk ik een gemis, al leek het op een paar websites wel vergelijkbaar met Ayuthaya.
Kortom, als je maar 3 weken hebt zou ik ook nachttreinen en vliegtuigen doen

(daar gaan we zeker nog een keer heen)
 (daar gaan we zeker nog een keer heen) 

Koh Phi Phi is zeker aardig, maar ook weer niet het mooiste wat ik ooit gezien heb. Ton Sai vond ik een toeristische verschrikking, (en het stinkt! Ga maar eens kijken bij "Wasteland Park" aka "Poo Garden") maar ter plekke kan je prima acco uitzoeken. Wel afdingen! En anders 1 nacht ivm evt. vervoer en dan ter plekke afdingen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 06:50 schreef Heufje het volgende:
[..]
Wij gaan in juli ongeveer zelfde rondje doen. Bangkok, Ayuthaya, Chang Mai, met de trein. Dan vliegen naar Phuket, paar dagen strand/eiland en dan weer vliegen naar Bangkok.
Welke eilanden heb je gedaan? Welke was het mooist? Zelf zitten we aan Koh Phi Phi (Long Beach) te denken.
 en eindeloos snorkelen voor de deur.
 en eindeloos snorkelen voor de deur. 
  Zak erin, we zijn mooi gaan lopen/liften.
  Zak erin, we zijn mooi gaan lopen/liften.

Dank voor de tip! Ik wil binnenkort tickets voor de binnenlandse vluchten gaan kopen. Goed om dit dan te weten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:16 schreef Stefanovic83 het volgende:
Gevlogen dus naar Phuket. In het vliegtuig kwam ik erachter dat de laatste ferry naar Phi Phi om 14.30 ofzo gaat (en wij kwamen aan om 14.00) dus dat was ff minder haha.
Waar zat je op Long Beach? Wij twijfelen tussen PP Blue Sky en Paradise Resort.quote:Volgende dag dus alsnog naar Phi Phi, 3 nachten op Long Beach.

Tenzij je per sé van te voren wilt boeken (al doen wij dat nooit!) gewoon ter plekke kijken wat je aanstaat en onderhandelen. En anders loop je 10 mtr verder naar de volgende... en de volgende... De eerste toch het leukst? Gewoon weer terug naar de eerste. Ze zijn altijd blij met gasten, hoor. Niet zo van dat benauwde.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:44 schreef Heufje het volgende:
[..]
Dank voor de tip! Ik wil binnenkort tickets voor de binnenlandse vluchten gaan kopen. Goed om dit dan te weten.
[..]
Waar zat je op Long Beach? Wij twijfelen tussen PP Blue Sky en Paradise Resort.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |