abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95084077
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:01 schreef Mishu het volgende:
Wat is de beste en mooiste jungletrekking om te doen in chiang mai waarbij je in een boomhut slaapt? Heeft iemand hier topervaringen ergens mee?
Ik heb 5 dagen in Maeteman gezeten:
http://www.maetamanelephantcamp.com/

Je kan een speciale "cursus" doen tot mahout (olifanttem verzorger). Je krijgt je eigen olifant, mag m wassen, verzorgen etc. En je kan dan in een boomhut slapen. Ging bij mij via via, maar het is mogelijk voor elke toerist.
pi_95106414
Op Koh Tao *O* Weg uit de hel van Phuket *O*
Wel gelachen met een leuke groep maar serieus het is toch wel heel erg. Het weer op Phuket was perfect en het was nog steeds elke dag warmer aan het worden. Geen druppel regen gezien.

Het gebied tussen Koh Tao en Phuket staat nog steeds onder water en er zijn bruggen weg, gaten in de weg, etc.

Koh Tao is heerlijk! We moesten dus vliegen vanwege de wegen maar het ging allemaal soepel. Het hele eiland is druk aan het opruimen en het is er 100% veilig. Het is alleen heel erg rustig maar dat zal snel weer beter worden. Voor nu geeft het iets leuks en intiems.

Donderdag waarschijnlijk helpen met het strand opruimen. De mensen zijn heel erg vriendelijk dus hopelijk voor hun snel meer inkomsten.
pi_95107096
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 06:49 schreef Godtje het volgende:
Op Koh Tao *O* Weg uit de hel van Phuket *O*
Wel gelachen met een leuke groep maar serieus het is toch wel heel erg. Het weer op Phuket was perfect en het was nog steeds elke dag warmer aan het worden. Geen druppel regen gezien.

Het gebied tussen Koh Tao en Phuket staat nog steeds onder water en er zijn bruggen weg, gaten in de weg, etc.

Koh Tao is heerlijk! We moesten dus vliegen vanwege de wegen maar het ging allemaal soepel. Het hele eiland is druk aan het opruimen en het is er 100% veilig. Het is alleen heel erg rustig maar dat zal snel weer beter worden. Voor nu geeft het iets leuks en intiems.

Donderdag waarschijnlijk helpen met het strand opruimen. De mensen zijn heel erg vriendelijk dus hopelijk voor hun snel meer inkomsten.
Koh Tao, vind ik zo'n leuk eiland, heerlijk is het daar.
Waar slaap je Godtje ? en ga je nog duiken ?
pi_95109658
Mooi gebaar dat je op je vakantie gaat meehelpen met het strand opruimen :)
pi_95117430
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 08:17 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Koh Tao, vind ik zo'n leuk eiland, heerlijk is het daar.
Waar slaap je Godtje ? en ga je nog duiken ?
bans diving resort. Mij iets te groot maar op zich prima. Ik hou liever van iets intiemere plekken gerund door een familie of een local of iets. Maar de kamers zijn schoon en tegen een redelijke prijs en dichtbij de plekken waar ik wil zijn.

En duiken heb ik geen tijd/energie voor. Welke van de twee het is...beetje van beide.
Toen ik nog in vietnam zat wilde ik het zeker gaan doen maar nu kan ik me er niet toe zetten. Ik ben ook twee keer gaan snorkelen en leuk maar niet helemaal mijn cup of tea.

Kitesurfen en gewoon surfen veel leuker voor mij.
pi_95120896
Ahh Bans.. Tip: Neem een citroenshake in het restaurantje! Erg lekker :)
  donderdag 7 april 2011 @ 00:21:56 #232
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_95150974
Iemand nog tips voor bovenstaande vraag?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_95152844
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:29 schreef MissHobje het volgende:
Wat is eigenlijk het handigst om te doen met boeken van tickets .. we hebben pas rond 26 september vakantie en ergens in die week willen we weg, nu gaan zoeken en boeken,..of gewoon juli/augustus pas zoeken en boeken met de tickets? Of nog later?
Het is geluk of pech hebben. Uit Japans wetenschappelijk onderzoek blijkt dat 2 maanden van tevoren boeken het beste is, maar dit is lang geen regel.
pi_95154096
Thailand`s got talent is zo veel leuker als de nederlandse :+
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
  donderdag 7 april 2011 @ 05:13:37 #235
22534 buxx
http://www.buxx.nl
pi_95154800
En daar zit ik dan. Op Ko Samut, ten oosten van Bangkok. Na het natte weer in het zuiden te zijn ontvlucht en Cambodja maar heb bekeken. Alleen, wat nu?

Dit is niet hét eiland voor me, althans, als ik het vergelijk met Ko Tao. Dat was relext en mooi en leuk. Hier zijn vooral Thaise vakantiegangers. Leuk voor ze. Maar beetje lastig mee te babbelen.

Heb nog 1,5 week. Dus Chiang Mei is denk ik wat teveel reizen met de trein. Dus wat zijn de aanraders in centraal Thailand.
pi_95154851
Zo ver is Chang Mai ook niet, misschien kan je zelfs voor een appel en een ei vliegen, en zelfs als je de trein neemt, die treinen zijn best aardig. Eventueel een nachtbus? Lijkt mij wel de moeite waard. Anders misschien Ayuthaya of Sukhotay met hun tempels?
pi_95154914
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 05:13 schreef buxx het volgende:
En daar zit ik dan. Op Ko Samut, ten oosten van Bangkok. Na het natte weer in het zuiden te zijn ontvlucht en Cambodja maar heb bekeken. Alleen, wat nu?

Dit is niet hét eiland voor me, althans, als ik het vergelijk met Ko Tao. Dat was relext en mooi en leuk. Hier zijn vooral Thaise vakantiegangers. Leuk voor ze. Maar beetje lastig mee te babbelen.

Heb nog 1,5 week. Dus Chiang Mei is denk ik wat teveel reizen met de trein. Dus wat zijn de aanraders in centraal Thailand.
Er zijn ook aardig wat mensen hier gebleven. Heb je gedacht aan SihanoukVille als je aan die kant zit? Of ben je daar al geweest? Voor de rest zijn er niet heel veel strand mogelijkheden in het midden cultuur en vooral richting Chiang Mai.

Vanaf bangkok met de trein kom je tegen: Ayuttaya, Phitsanulok en sukhothai.

Je zou nog naar Kanchanaburi gaan en de bridge over the river kwai of naar het Khao Yai National Park.
pi_95154916
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 06:01 schreef Plopr het volgende:
Zo ver is Chang Mai ook niet, misschien kan je zelfs voor een appel en een ei vliegen, en zelfs als je de trein neemt, die treinen zijn best aardig. Eventueel een nachtbus? Lijkt mij wel de moeite waard. Anders misschien Ayuthaya of Sukhotay met hun tempels?
Thai new year bijna en Chang Mai is de place to be met het waterfestival dus ik denk dat de tickets best duur zijn en hotels vol geboekt.
pi_95155040
Met een nachtbus kan je met 9 uur in Chiang Mai zijn...
  donderdag 7 april 2011 @ 08:41:48 #240
22534 buxx
pi_95155971
Ik geloof de tempels eigenlijk allen al wel. Heb die bij Siem Reap gezien (Cambodja) en daar valt alles bij in het niets.

Ga denk ik eerst naar Khao Yai National Park. Dus maar eens kijken hoe ik daar het makkelijkst kom vanaf Ko Samet. Of als iemand het zo weet, graag.
  donderdag 7 april 2011 @ 09:44:04 #241
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_95157352
quote:

Als je van Koh Samet naar het bussstation in Rayong reist, zul je verstelt staan waar je van daaruit allemaal heen kunt reizen. Ja ook naar Chiang Mai. En het is maar wat je zoekt. Lonely Beach op Koh Chang misschien een alternatief?

En nu gaat buzz zijn laptop dichtklappen, tas inpakken en naar Schiphol om vanaf morgen weer 4 weken in Thailand rond te reizen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_95158384
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2011 02:33 schreef Marvelous het volgende:
Thailand`s got talent is zo veel leuker als de nederlandse :+
Nou.. vooral dat manwijf in die jury die niks goed vind :') Wat een zeurkous is dat zeg _O-
Ik zat echt de hele tijd zo van.. gnnniii houd je bek mang :D
pi_95163369
quote:

Zoveel plekken waar je heen kunt gaan:

- Bangkok
- Ayutthaya
- Lop Buri
- Kanchanaburi
- Floating markets
- Ko Chang
- Khao Yai NP
- Hua Hin
- Pattaya :+
pi_95164359
quote:
Thailand 'admits cluster bombs used against Cambodia'

Campaigners against cluster munitions say Thailand has admitted it used the weapons against Cambodia in February.

The Cluster Munition Coalition called the decision "appalling" and "unconscionable".

The weapons were banned by an international convention three years ago, but neither Thailand nor Cambodia have signed the agreement.

Admitting the use of cluster munitions would represent a significant shift in Thailand's position.

Cambodia was quick to accuse its larger neighbour of using the weapons during four days of border fighting in February.

Thailand denied the allegation - saying that if anyone had used cluster munitions, it was Cambodian forces.

But several humanitarian organisations have visited the border area around Preah Vihear temple, and they reported finding unexploded cluster bomblets.

This evidence appears to have caused the shift in Bangkok's stance.

The Cluster Munition Coalition says that Thailand has confirmed that it fired the weapons, claiming that it was self defence against heavy artillery from Cambodia landing in civilian areas.

The coalition says that should not be a justification for using weapons which are banned by more than 100 countries.

According to the campaigners, thousands of villagers are now at risk of death or serious injury because of unexploded ordnance near their homes.

Part of the reason for the weapons notoriety is that children find the brightly-coloured bomblets attractive and get badly hurt if they pick them up.
Lekker landje :{

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-12983127
pi_95167674
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:21 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Nou.. vooral dat manwijf in die jury die niks goed vind :') Wat een zeurkous is dat zeg _O-
Ik zat echt de hele tijd zo van.. gnnniii houd je bek mang :D
Vind vooral die 2 gekke gasten lachen, die iedereen begeleiden! Haahahaha
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
pi_95174529
Spullen zijn gepakt en klaar om te gaan! Wordt wederom een dolle bende met Songkran :o
pi_95175209
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:00 schreef Bowny het volgende:
Spullen zijn gepakt en klaar om te gaan! Wordt wederom een dolle bende met Songkran :o
Kom je naar Chiang Mai? Dan spuit ik je nat swa :D
  donderdag 7 april 2011 @ 19:37:29 #248
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_95181247
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 09:44 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Als je van Koh Samet naar het bussstation in Rayong reist, zul je verstelt staan waar je van daaruit allemaal heen kunt reizen. Ja ook naar Chiang Mai. En het is maar wat je zoekt. Lonely Beach op Koh Chang misschien een alternatief?

En nu gaat buzz zijn laptop dichtklappen, tas inpakken en naar Schiphol om vanaf morgen weer 4 weken in Thailand rond te reizen.
In Rayong moet je voor verre busreizen overigens niet bij het hoofdbusstation in de stad zijn. Dat kan wel, en je kan prima met de lokale bussen naar Chantaburi, Trad, Chonburi, Bangkok, Pattaya of iets dergelijks, voor de verre bestemmingen moet je bij de NCA terminal zijn, en die ligt weer iets buiten het centrum.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 8 april 2011 @ 02:23:29 #249
22534 buxx
pi_95203790
Het gaat Khao Yai National Park worden eerst. Zo maar eens opstaan. De tas weer pakken en met de boot van 09.00 uur naar vaste wal gaan om daar een bus te scoren. Wellicht direct en anders maar via Rayong.
pi_95311928
Heeft iemand ook ervaring met de trein vanaf Suvarnabhumi naar het centrum van Bangkok? Wil richting Khao San Road. Vertrek rond 16.00u naar het centrum en moet om 01.00u weer terug zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')