abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88890064
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 02:01 schreef KNAK het volgende:
[me=KNAK] leeft nog volop
[/me]

2 maanden verder en kan nu volop lezen en schrijven, volledig alle tonen onder controle, nu alleen nog weten wat het allemaal betekent :') Dat gaat wel een jaartje duren :p

Vermaak me prima hier
ik in Chiang Mai en vermaak me ook prima

OVERIGENS (over je lezen en schrijven) : . Proficiat. Dat was het! IK ZEI HET TOCH!!! Maar dit is nodig en nu kun je in ieder geval (in tegenstelling tot vele) WEL serieus verder!

Huiswerk voor je:

Probeer het verschil te zoeken tussen deze 3 woorden:

ให้ สำหรับ เพื่อ

hf :)
  maandag 22 november 2010 @ 11:39:33 #252
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_89006956
Oy, breaky:
quote:
Thai Government Considers Dropping Nationwide Website Blacklist

A Thai government official acknowledged earlier this week that the country's website blacklisting approach is inefficient and should be dropped.

Thongchai Sangsiri, director of computer forensics with the Thai Ministry of Information and Communication Technology (MICT) spoke about the issue at the Asia-Pacific Telecommunity (APT) Cybersecurity Forum in Australia on Wednesday.

"The blacklists grow with many, many websites to become a burden on ISPs. Blacklisting doesn't work," Sangsiri said, according to ZDNet.

"We would like [to] leave parents and teachers to decide what to filter… because [the current system] is too much to handle," he added.

Internet censorship has existed in Thailand since 2006. The primary reasons for blocking websites are indecent materials and gambling.

A blacklist of around 32,500 sites is maintained by the Royal Thai Police, while the state-owned telecommunications company, which controls the country's Internet gateways, maintains a separate one.

A third method involves the Ministry of Information and Communication Technology directly asking Internet Service Providers to block certain websites.

Not many details are publicly known about the criteria used for blacklisting and the full extent of the lists, however, the filters are usually easy to circumvent.

The government has begun realizing that the little benefits the blacklists bring, don't justify the costs and technical problems associated with their maintenance.

This turnout of events is kind of surprising, considering that in November 2008, the MICT announced plans to invest $3 to $15 million into a centralized nationwide blacklist.

In addition to indecent content and gambling, sites related to terrorism and the ones offending the monarchy are also blocked. Thai lese majeste laws carry punishments of up to 15 years in jail.

Nevertheless, human rights activists have repeatedly complained that these blacklists are being abused by the government to block politically sensitive content that doesn't fall into any of those categories.

-- Softpedia 2010-11-22

http://news.softpedi...ts-167426.shtml
  maandag 22 november 2010 @ 15:05:25 #253
24329 KNAK
ff w88,......
pi_89013592
ให้ สำหรับ เพื่อ

zonder te spieken

ใ - ai vowel, maar 20 woorden mogelijk
ห้ - H consentant, high class, met mai toh tone mark voor falling tone

Dat gaat teveel text worden zo :p

สำ L am

หรับ rab , H spreek je niet uit :p

เพื่อ Ph met eua vowel

het verschil? zover ik kan zien enkel de tonen. Uiteraard worden verschillende klasse consenants gebruikt maar dat houdt dan automatisch weer in dat de toon (en betekenis) veranderen)

Hakken in cons en vowels? das allemaal niet zo heel erg lastig, lastig is om nu nog te begrijpen wat het moet voorstellen. Volgens de teacher komt dat vanzelf als je maar het alfabet en de tonen onder controle hebt. Daarom ben ik dus als vanaf het begin alleen maar die zooi aan het stampen. Vooralsnog gaat dat redelijk snel. De rest komt later wel :p
Mai pben rai~!
  maandag 22 november 2010 @ 15:12:52 #254
24329 KNAK
ff w88,......
pi_89013881
Wat overigens wel lastig is, althans, op dit moment?

Zojuist eindelijk begrepen waarom men een korte o of korte a tussen 2 cons plakt. Dit en meer van die regels die je gewoon uit automatisme moet weten.

en ehh...

Bijvoorbeeld Phuket, wij zeggen duidelijk een T aan het einde, ze schrijven het hier echter met een D ( en spreken het ook zo uit uit... simpel voorbeeld maar oh-zo-lastig als je dus text probeert te lezen.

Ben nog niet klaar met het lezen en schrijven, maar ben wel flink op weg ;-)
Mai pben rai~!
pi_89027104
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:05 schreef KNAK het volgende:
ให้ สำหรับ เพื่อ

zonder te spieken

ใ - ai vowel, maar 20 woorden mogelijk
ห้ - H consentant, high class, met mai toh tone mark voor falling tone

Dat gaat teveel text worden zo :p

สำ L am

หรับ rab , H spreek je niet uit :p

เพื่อ Ph met eua vowel

het verschil? zover ik kan zien enkel de tonen. Uiteraard worden verschillende klasse consenants gebruikt maar dat houdt dan automatisch weer in dat de toon (en betekenis) veranderen)

Hakken in cons en vowels? das allemaal niet zo heel erg lastig, lastig is om nu nog te begrijpen wat het moet voorstellen. Volgens de teacher komt dat vanzelf als je maar het alfabet en de tonen onder controle hebt. Daarom ben ik dus als vanaf het begin alleen maar die zooi aan het stampen. Vooralsnog gaat dat redelijk snel. De rest komt later wel :p
Oh sorry. Misschien ga ik wat te snel. Ik bedoelde dus het verschil in betekenis want alle 3 betekenen ze "for" maar worden elk in een andere context gebruikt. Schrijf deze woorden op en bekijk ze later nog eens. Als je er niet uitkomt pm me :P Dat het 3 verschillende woorden zijn (qua uitspraak) moge duidelijk zijn maar in het engels vertaal je alle 3 met "for". Het probleem met Thais is dat er veel verschillende woorden voor 1 woord (voor ons bekend woord) zijn maar dat ze in een andere context gebruik worden. Nogmaals; schrijf deze woorden even op en bekijk ze over half jaar ofzo nog eens :P Je gaat me ongelooflijk dankbaar zijn. :P En nogmaals: mocht je er niet uitkomen wanneer je welke moet gebruiken dan ga ik het voor je verklappen :P

Trouwens niet lam maar sam. สำ niet ลำ. Dat kan je niet 1 2 3 zien omdat de letters misschien klein zijn maar ส = s en ล = l. Ik denk echter dat je dit weet maar dat je het niet goed hebt kunnen onderscheiden. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Flammie op 22-11-2010 20:42:18 ]
pi_89027265
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:12 schreef KNAK het volgende:
Wat overigens wel lastig is, althans, op dit moment?

Zojuist eindelijk begrepen waarom men een korte o of korte a tussen 2 cons plakt. Dit en meer van die regels die je gewoon uit automatisme moet weten.

en ehh...

Bijvoorbeeld Phuket, wij zeggen duidelijk een T aan het einde, ze schrijven het hier echter met een D ( en spreken het ook zo uit uit... simpel voorbeeld maar oh-zo-lastig als je dus text probeert te lezen.

Ben nog niet klaar met het lezen en schrijven, maar ben wel flink op weg ;-)
De korte "o" wordt niet uitgeschreven als deze precies in het midden van een syllable (woorddeel).
valt. Hoe meer je leest, hoe meer sense dit voor je gaat maken. Uiteindelijk gaat het vanzelf en weet je niet beter. Het beste is om zo veel mogelijk aan te nemen en om zo weinig mogelijk vragen te stellen (soms is het echter WEL nodig). Er is niet altijd een uitleg.

De korte "a" kan worden geschreven als ะ op het einde van een syllable of als een ั. als hij niet op het einde valt.
Soms word hij helemaal niet uitgeschreven bijvoorbeeld in het woord สนามบิน (vliegveld). het syllable นาม neemt bij dit woord de toonregels aan van de consonant ส. Hoe meer je dit tegenkomt hoe meer eigen het gaat worden. Nu klinkt dit misschien als bullshit maar dat zal snel veranderen. Uiteindelijk lees je het gewoon. De regels ga je masteren door veel te lezen en daarna zul je niet meer na hoeven te denken. Het kost wat tijd maar je bent nu echt heeeel goed op weg :) Geef niet op! :P

Veel succes :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Flammie op 22-11-2010 20:52:12 ]
  maandag 22 november 2010 @ 21:01:44 #257
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89028777
หลังพบการโพสต์
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 23 november 2010 @ 00:42:15 #258
24329 KNAK
ff w88,......
pi_89039479
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:29 schreef Flammie het volgende:

[..]

Oh sorry. Misschien ga ik wat te snel. Ik bedoelde dus het verschil in betekenis want alle 3 betekenen ze "for" maar worden elk in een andere context gebruikt. Schrijf deze woorden op en bekijk ze later nog eens. Als je er niet uitkomt pm me :P Dat het 3 verschillende woorden zijn (qua uitspraak) moge duidelijk zijn maar in het engels vertaal je alle 3 met "for". Het probleem met Thais is dat er veel verschillende woorden voor 1 woord (voor ons bekend woord) zijn maar dat ze in een andere context gebruik worden. Nogmaals; schrijf deze woorden even op en bekijk ze over half jaar ofzo nog eens :P Je gaat me ongelooflijk dankbaar zijn. :P En nogmaals: mocht je er niet uitkomen wanneer je welke moet gebruiken dan ga ik het voor je verklappen :P

Trouwens niet lam maar sam. สำ niet ลำ. Dat kan je niet 1 2 3 zien omdat de letters misschien klein zijn maar ส = s en ล = l. Ik denk echter dat je dit weet maar dat je het niet goed hebt kunnen onderscheiden. :)
Alles is for? Zover ben ik nog niet, ik ben echt puur alleen maar bezig met lezen en schrijven.

Toen ik hier net aan begon vond ik het redelijk frustrerend, ik wilde immers mezelf verstaanbaar maken, wilde beginnen met communiceren. Nu ik begrijp dat wat ik nu doe een hele goede basis is om de taal echt goed te beheersen heb ik er vrede mee. Aangezien ik hier niet over een paar maanden weg zal zijn is dit puur alleen even doorbijten. Mijn vocabulair loopt weliswaar achter op mijn lezen/schrijven maar dat haalt zichzelf wel in door in de 1e plaats hier te zijn. Komt allemaal wel goed op lange termijn.

Ja.. zag het niet, high class S vowel, daar zijn er 3 van :') Leek echter door die 'am' vowel (dat rondje) op een L.

Het zal overigens wel een lange tijd duren voor ik echt Thaise ondertiteling kan lezen. Vooralsnog ben ik alles nog in stukken aan het hakken en gaat het echt niet zo vlot. Als ik naar een film kijk heb ik in de tijd dat er een zin staat 2 woorden gelezen voor deze weer verdwijnt voor een ander. Zo snel! Erg lastig :P
Mai pben rai~!
  dinsdag 23 november 2010 @ 01:08:37 #259
24329 KNAK
ff w88,......
pi_89040113
สนามบิน

Ik zou eerst zeggen dat hier sonaambin staat. Net als melk (nom) heb je de N en de M cons. Daar komt geen O vowel in voor, dat moet je erbij 'denken'.
De regel dat een korte O of A wordt gebruikt zonder dat deze aangegeven wordt was (en is) me nog niet helemaal duidelijk. Volgens de teacher gaat dat later vanzelf.

lastig maar niet onmogelijk ;-)
Mai pben rai~!
pi_89041493
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 00:42 schreef KNAK het volgende:

[..]

Alles is for? Zover ben ik nog niet, ik ben echt puur alleen maar bezig met lezen en schrijven.

Toen ik hier net aan begon vond ik het redelijk frustrerend, ik wilde immers mezelf verstaanbaar maken, wilde beginnen met communiceren. Nu ik begrijp dat wat ik nu doe een hele goede basis is om de taal echt goed te beheersen heb ik er vrede mee. Aangezien ik hier niet over een paar maanden weg zal zijn is dit puur alleen even doorbijten. Mijn vocabulair loopt weliswaar achter op mijn lezen/schrijven maar dat haalt zichzelf wel in door in de 1e plaats hier te zijn. Komt allemaal wel goed op lange termijn.

Ja.. zag het niet, high class S vowel, daar zijn er 3 van :') Leek echter door die 'am' vowel (dat rondje) op een L.

Het zal overigens wel een lange tijd duren voor ik echt Thaise ondertiteling kan lezen. Vooralsnog ben ik alles nog in stukken aan het hakken en gaat het echt niet zo vlot. Als ik naar een film kijk heb ik in de tijd dat er een zin staat 2 woorden gelezen voor deze weer verdwijnt voor een ander. Zo snel! Erg lastig :P
Om het wat makkelijker te maken. Alle 3 deze woorden betekenen in het Engels "for" als in

This is for you
For Thailand
I am doing this for you
I will do this for you

allemaal zinnen met for en wij (en in het Engels) gebruiken altijd het woord "for" ongeacht welke context of situatie. In het Thais heb je voor "for/voor" de 3 woorden die ik hierboven reeds schreef en ze worden elk in een verschillende situatie gebruikt.

En idd je hebt gelijk! Als je niet kan lezen of schrijven zul je nooit een goede uitspraak hebben. Wat je nu doet is de ENIGE manier voor een farang om op deze leeftijd de taal op een juiste manier te leren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Flammie op 23-11-2010 08:07:55 ]
pi_89041496
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:08 schreef KNAK het volgende:
สนามบิน

Ik zou eerst zeggen dat hier sonaambin staat. Net als melk (nom) heb je de N en de M cons. Daar komt geen O vowel in voor, dat moet je erbij 'denken'.
De regel dat een korte O of A wordt gebruikt zonder dat deze aangegeven wordt was (en is) me nog niet helemaal duidelijk. Volgens de teacher gaat dat later vanzelf.

lastig maar niet onmogelijk ;-)
De uitzondering in dit woord is dat het niet om 1 syllable gaat maar om sa en naam. De bin dat erachteraan komt betekend "viegen/to fly". Vliegveld vrij letterlijk vertaald.
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:52:40 #262
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_89045250
Jongens ga lekker ergens anders slow chatten over vowels en weet ik wat niet meer. Maar laat dit subforum waar het voor bedoelt is. TRAVEL... als ik me niet vergis en dat specifiek mbt tot Thailand. Ja toch?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_89045444
Dit is niet het TRAVEL topic maar het KAA topic :) Hij woont in Phuket en verteld wat ie daar doet.
Ik denk dat een MOD wel ingrijpt of ons een PM stuurt mocht dit niet toegestaan zijn though :)
pi_89047707
Bedoelt :') 50 jaar zijn en dan nog geen Nederlands kunnen typen.
Ga weg
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:41:55 #265
24329 KNAK
ff w88,......
pi_89048362
:')
Mai pben rai~!
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:03:43 #266
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_89053251
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:52 schreef buzz1291 het volgende:
Jongens ga lekker ergens anders slow chatten over vowels en weet ik wat niet meer. Maar laat dit subforum waar het voor bedoelt is. TRAVEL... als ik me niet vergis en dat specifiek mbt tot Thailand. Ja toch?
Zoals gezegd, dit subforum is voor mensen die in het buitenland wonen, niet die een paar weekjes op reis gaan. Over taal is dus wel degelijk relevant hier. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_93579650
Ik zit sinds afgelopen weekend in Bangkok en ik zal zo'n 20 weken stage gaan lopen.
Dit topic is niet super actief maar zijn er nog meer mensen hier die toevallig nu stage lopen in Bangkok?
Lawa mena hau lala!
  donderdag 3 maart 2011 @ 07:28:43 #268
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_93579735
Stage niet Rubstah, maar ik woon er wel al 5 jaar. Waar werk je?
pi_93717877
Ik werk bij een bedrijf wat wasabi-producten produceert,ik doe daar een marketing-stage.
Ik heb nogal moeite met het vinden van een appartement.
Heb jij misschien nog tips?

Budget is zo'n beetje max 10.000 baht, exclusief electriciteit/water(liefst inclusief natuurlijk).
Niet al te ver van Silom omdat ik daar zal moeten werken.
Swimming pool en/of fitnessroom zijn natuurlijk grote plussen die het budget misschien nog iets kunnen oprekken.
Lawa mena hau lala!
  zondag 6 maart 2011 @ 09:21:30 #270
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_93718151
Oe, wasabipinda's? :9~

En nee, sorry, in de buurt van Silom geen idee. Maar ik zal wel m'n ogen openhouden rondom Asoke, daar ben ik dagelijks en dat is nog wel te doen richting Silom.
  zondag 6 maart 2011 @ 09:43:23 #271
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93718362
Die w-pinda's van........dat merk met dat Japanse ventje erop geprint in zn witte pakje en raar brilletje?

Fok!korting op een doos mogelijk?
Mai pben rai~!
pi_94035440
Hahaha nee, we produceren geen wasabi-pinda's, anders had ik wel ff geprobeerd wat voor je te regelen.
Ik heb m'n bazen ook maar een beetje aan het werk gezet om via hun contacten wat te vinden dus ik denk dat ik binnenkort wel wat heb... maar ik sta nog steeds open voor appartement-tips.

Doen jullie toevallig aan fitness of iets dergelijks?
Wat zijn een beetje normale prijzen voor een abonnement om alleen te fitnessen, al die extra dingen als pilates/yoga ben ik niet zo in geļnteresseerd.
Lawa mena hau lala!
  zondag 13 maart 2011 @ 09:30:18 #273
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_94036404
Wacht even tot je weet waar je woont; er zijn zoveel fitnesscentra, dat de locatie een belangrijk selling point is, lijkt me. Bovendien hebben veel gebouwen zelf een (mini-) gym, dus misschien heb je helemaal geen abonnement nodig. En ja, ik fitness wel, maar dus in de prive gym, dus geen idee van prijzen.
  woensdag 30 maart 2011 @ 03:03:52 #274
24329 KNAK
ff w88,......
pi_94794949
................regen regen regen.........sinds vrijdag non-stop...

Pluspunt is wel dat die aso Russen die hier in grote aantallen zijn misschien weleens weg kunnen spoelen O-)
Mai pben rai~!
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:40:40 #275
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_94843248
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 03:03 schreef KNAK het volgende:
................regen regen regen.........sinds vrijdag non-stop...

Pluspunt is wel dat die aso Russen die hier in grote aantallen zijn misschien weleens weg kunnen spoelen O-)
Het is nu net weer een beetje droog hier en het begint weer wat warmer te worden. Over die aso-Russen....ik krijg ze ook steeds meer in het hotel, maar tot nu toe gedragen ze zich redelijk goed. Israeliers en Arabieren heb ik daarintegen liever niet, omdat ze altijd klagen om maar een beetje korting te kunnen krijgen.... :X
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_96141621
Ik woon sinds 2 weken in Nonsi Residence, erg geschikt want er zitten hier flink wat exchange students en er is een pool/gym.

Ik vroeg me echter af, welke bar(met een NL eigenaar bijv.) zend eredivisie voetbal uit?
Ik wil namelijk graag de komende 2 weekenden de Bekerfinale en de Kampioenswedstrijd kunnen zien, want ik ben Ajacied :)
Lawa mena hau lala!
pi_96141639
Ik woon in Noord-Korea.
PSN: Duuc-nl
  vrijdag 29 april 2011 @ 16:08:59 #278
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_96143921
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:11 schreef Duuc-nl het volgende:
Ik woon in Noord-Korea.
Post eens wat zelfgemaakt foto's.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_96144563
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 16:08 schreef static het volgende:

[..]

Post eens wat zelfgemaakt foto's.
Mag niet rondlopen met camera hier, word je meteen opgepakt, ook vooral omdat ik een blanke huid heb. :)
PSN: Duuc-nl
  zondag 1 mei 2011 @ 18:54:07 #280
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_96216221
Voor de 'Thailanders': Ik ben de laatste tijd helemaal weg van de curry paste, zowel groen, geel als rood. Zijn er nog goede merken waar ik niet van weet? Zelf gebruik ik die van Mae Ploy, gemaakt in Thailand.

bvd.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 2 mei 2011 @ 10:44:35 #281
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_96240180
Geen merk (geen flauw idee wat ik gebruik, ik zal er eens op gaan letten), maar wel soorten: penaeng en massaman vind ik erg lekker. De eerste is een pittige, 'droge' curry, dus met veel minder saus. De tweede is heerlijk als het koud is, met cardamon en kaneel, aardappelen en pinda
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:07:53 #282
24329 KNAK
ff w88,......
pi_96376342
Even naar de keuken gelopen :')

'Lobo'

rood en groen moet daar wel bij zitten, echter heb ik hier alleen Massaman curry paste en Kao Soi Seasoning Mix zakjes.Laatst genoemde is echt heerlijk mits je de rest van het recept er wel bij voegt (de juiste noodles, krokante noodles als topping, etc...zoals men het in Chiang Mai weet te eten )

Deze week nogmaals jaar visum in het paspoortje geknalt... Mijn 2e jaar gaat bijna in :)
Mai pben rai~!
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:11:02 #283
24329 KNAK
ff w88,......
pi_96376398
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:11 schreef Rubstah het volgende:
Ik woon sinds 2 weken in Nonsi Residence, erg geschikt want er zitten hier flink wat exchange students en er is een pool/gym.

Ik vroeg me echter af, welke bar(met een NL eigenaar bijv.) zend eredivisie voetbal uit?
Ik wil namelijk graag de komende 2 weekenden de Bekerfinale en de Kampioenswedstrijd kunnen zien, want ik ben Ajacied :)
Hier alleen dat saaie bagger Premier League. Moet zeggen dat ik geen Sat-TV heb (bijv True) omdat ik voor die paar extra kanalen geen +1000 B. wil betalen en ik weet dan ook niet of dit uberhaupt uitgezonden wordt. Voor Nederlandse wedstrijden stream ik alles, kan alles goed volgen (Heb 3BB 6MB package)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mai pben rai~!
  zondag 8 mei 2011 @ 04:48:00 #284
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_96496735
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:54 schreef popolon het volgende:
Voor de 'Thailanders': Ik ben de laatste tijd helemaal weg van de curry paste, zowel groen, geel als rood. Zijn er nog goede merken waar ik niet van weet? Zelf gebruik ik die van Mae Ploy, gemaakt in Thailand.

bvd.
Mae Ploy is een goede...die gebruik ik ook in mijn restaurant voor de meeste curries....ook gebruk ik Nam Jai voor de gele curries.

Ik ben zelf trouwens ook verzot op Thaise curries. :) Het is jammer dat Laos zelf niet zo'n curry-cultuur heeft....
Modus Vivendi!
  zondag 8 mei 2011 @ 04:59:22 #285
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_96496784
Ik wil eigenlijk mijn Lao gaan bij spijkeren....helaas zit hier maar een (dure) school met een christelijke grondslag en vreselijke Amerikaanse-Engelse lesboeken :'(
Modus Vivendi!
pi_97455208
Grappig topic, nooit eerder gezien. Ik woon dik 10 jaar in de buurt van Chiang Mai en nu even in NL. Zit te denken om naar Cambodia te verhuizen ivm veel betere mogelijk daar om iets op te bouwen dan in het xenofobische Thailand alleen heb nu weer plannen met m'n verkering in Sukhothai iets te beginnen (lokaal voedsel maar ook braadworst, rookworst, kroketten en frikandellen en ijs, wafels etc.). Vientiane, Laos is te gek maar buiten de stad is Laos is me te onontwikkeld en beperkt, een land zonder zee..

[ Bericht 6% gewijzigd door Hoedjeman op 29-05-2011 14:13:13 ]
♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ Viva Colombia ♬ ♫ ♭ ♯ ♪ ♬ ♫ ♭ ♯ ♪
  dinsdag 31 mei 2011 @ 03:04:14 #287
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_97527791
Cambodia lijkt me leuk, maar het blijft bij Laos voorlopig. Al vind ik het hier in Luang Prabang 's winters toch echt te koud voor mij, dus ik zou er geen problemen mee hebben om iets zuidelijker te verhuizen.

Je hebt trouwens gelijk dat Laos net iets te on-ontwikkeld is plus dat de mensen hier net iets te relaxed zijn. Het is wel in opkomst, dus er zijn vooral in Vientiane een heleboel leuke plekken bij gekomen.
Modus Vivendi!
pi_97533741
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 03:04 schreef breaky het volgende:
Cambodia lijkt me leuk, maar het blijft bij Laos voorlopig. Al vind ik het hier in Luang Prabang 's winters toch echt te koud voor mij, dus ik zou er geen problemen mee hebben om iets zuidelijker te verhuizen.

Je hebt trouwens gelijk dat Laos net iets te on-ontwikkeld is plus dat de mensen hier net iets te relaxed zijn. Het is wel in opkomst, dus er zijn vooral in Vientiane een heleboel leuke plekken bij gekomen.
In vientiane gaat het hard nu met de ontwikkelling. Zelfs kwa uitgaan is het snel beter aan het worden, nu alweer een stuk betere clubs die tot 2 uur open zijn.
  zondag 3 juli 2011 @ 11:03:42 #289
24329 KNAK
ff w88,......
pi_98975043
........een vrouwelijke PM, ben benieuwd....

Iemand toevallig weet van hoe de winnende partij om zal gaan met de hordes buitenlanders hier?

Allemaal in het rood lopen dalijk :') Als nu nog de koning komt te overlijden hebben we ineens Republic of Thailand...

Zal wel weer uiteindelijk een zooitje gaan worden
Mai pben rai~!
  zondag 3 juli 2011 @ 14:56:04 #290
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_98981577
Ik vond het wel apart om te lezen dat Democratische partij (die van Abhisit dus) al 20 jaar niet met de verkiezingen gewonnen heeft. Ze zaten er gewoon omdat de andere partijen helemaal niet deugden of omdat er weer een coup was gepleegd door het leger.

Anyway het is gerotzooi van beide kanten. Hopen dat Thaksin nu niet opeens wraak gevoelens gaat uiten....
Modus Vivendi!
  zondag 3 juli 2011 @ 14:58:30 #291
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_98981670
Ik hoop trouwens ten zeerste dat het rustig blijft. De keren dat Bangkok belegerd was of het vliegveld bezet was, had ook zijn werking op het toerisme in Laos.
Modus Vivendi!
pi_99100348
Ik woon in bkk nu. Wel het plan om binnenkort terug te gaan... (nu en een half jaar). Beetje een treurig moment. Het leven bevalt me hier prima, maar het werk is niet iets waar je voldoening uit kunt halen... overigens had ik ook nog gekeken naar een overplaatsing naar hk... maar vooralsnog blijkt dat wat lastig te zijn... enige keer dat ik daar een gesprek had werd mij een positie in london aangeboden :P.

afijn... op het moment dus bezig een baan in nl te bemachtigen... wanneer alles op een rijtje is, ga ik terug... plan voor nu is in jan... zoals eerder gezegd, treurig moment, maar ik heb tegen die tijd veel kunnen genieten van azie (elke maand een ander land bezoeken... :P)

hoe ik het wend of keer ik vind azie een stuk interessanter dan europa.
pi_99317085
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:54 schreef popolon het volgende:

bvd.
Ik gebruikte "vroeger" (tot 2 jaar geleden ofzo) ook meestal Mae Ploy of Lobo. Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk alleen nog maar "Nittaya" (tenzij die uitverkocht is), die vind ik persoonlijk qua smaak beduidend lekkerder.
pi_99946792
Ik heb net heel het topic nog eens door zitten lezen. Erg interessant en leuk en ik kwam nog een paar oude posts van mezelf tegen... Ik ben inmiddels wel weer in Laos geweest (3 maanden) maar wonen is er (nog) niet van gekomen. Al spookt het zeker nog in mijn hoofd rond en zie ik dat nog steeds zitten. Al is een inkomen daar natuurlijk ook erg belangrijk. Dat zal eigen handel moeten worden denk ik.
Kijk ook eens op <a href="http://www.golaos.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.golaos.nl</a>
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:22:06 #295
24329 KNAK
ff w88,......
pi_103548284
Mensen in BKK (of elders in het noorden) al flink getroffen?
Hier in Phuket 33 graden, week of 2 geleden veel regen met wat wateroverlast, beperkt tot wat ondergelopen wegen maar verder niets.
Wel is men flink aan het hamsteren, weinig water en bepaalde producten verkrijgbaar wat in die industrie terreinen rond BKK geproduceerd/verpakt wordt. Zelfs de grotere supermarketn zoals Tesco hebben veel lege schappen.

Ziet er naar uit dat over bijna heel BKK tussen 10cm en 1.5 meter hoog water aan komt zetten.
Lekker zooitje....en dan nog die nieuwe regering, die zal het zwaar gaan krijgen. Tot aan een dag terug constant zeggen dat het wel goed komt :') Thaksin die in december terug wil keren. Prive donaties herverpakken met een red shirt logo erop. Voorrang aan red shirts communities geven qua distributie van donaties/hulp. Leger VS met een zooi aan helicopters/schepen zeggen dat ze niet nodig zijn. Buitenlandse investeerders die behoorlijk kwaad zijn, met name de Japanners flippen al behoorlijk etc etc

Dat worden mogelijke turbulente weken als die watercrisis eenmaal voorbij is. Volgens zeggen kan het wel een maand duren :o
Mai pben rai~!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 02:42:24 #296
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103569405
Still playing the waiting game KNAK. We wonen zeg maar in het zuiden van het centrum.

Veel dingen die je schrijft (herverpakken, voorrang geven, etc.) zijn wel alleen geruchten he? Het weigeren van hulp van de Amerikanen niet. Ongelooflijk.... Na de tsunami schijnt er ook zo met hulp omgegaan te zijn: "geef maar geld, dan doen wij het wel", en het dan niet begrijpen als het niet zo werkt.

Ik heb de afgelopen week vrij veel Japanners gesproken met bedrijven rond Aytthaya, en die zijn inderdaad niet blij. Eentje was naar z'n belangrijkste papieren gaan duiken, afgelopen weekend. Had nog wel een en ander gevonden ook. Vrouwen en kinderen wordt aangeraden om te vertrekken, maar de meesten doen dat (nog) niet.

Het probleem van de lege schappen ligt niet alleen in de productie, maar vooral ook in distributie: vooral Tesco en 7/11 zijn wat dat betreft hard getroffen, met distributiecentra onder water.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 03:39:18 #297
24329 KNAK
ff w88,......
pi_103569552
Geruchten ja, ook over het wegsturen van US relief. Lees net dat dit niet waar schijnt te zijn, maar dat heb ik dan weer van een rood gekleurde site. Geruchten of niet, het komt van de Thai af (hoor en lees het van Thai bronnen/sites) en zal wel voldoende zijn om na deze crisis weer tekeer te gaan.

Heb overigens wel een aantal foto's gezien van hulpgoederen met foto's van Thaksin of anderen van die partij er op geplakt, banners en posters op de trucks etc.

Voor mij persoonlijk schiet het ook niet op. Had 1.5 week terug afspraak @ Ramkhamkaeng Uni. Daar gaat de eerstkomende weken niets van komen.

In het zuiden zeg je, Sukhumvit en de hardcore toeristgebieden al onder water? Grand Palace heeft er nu ook last van zag ik net. Lekker dramatisch allemaal.

Edit
Dat van wegsturen US bootjes is ontkracht door US ambassadeur.

[ Bericht 5% gewijzigd door KNAK op 26-10-2011 04:09:35 ]
Mai pben rai~!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 04:20:00 #298
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103569616
Nee, toeristengebieden nog lang niet onder water. Wij wonen mid-Sukhumvit, dat is waarschijnlijk een betere aanduiding :) We hebben twee zorgen: Chao Praya en Klong San Saeb.

Ik dacht juist dat ik dat VS verhaal wel uit betrouwbare bron had. Vreemd... Misschien door een legit krant overgenomen.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 04:39:25 #299
24329 KNAK
ff w88,......
pi_103569629
Anuit de lucht gezien heb je inks de Chao Praya, dan is die San Saeb rechts/rechtsboven van het centrum (?). Als ik zo de map bekijk met de aangelegde flood defences dan hoeft er maar een dijk te doorbreken en het centrum moet er dan ook aan geloven. Kans dat die dijkjes her en der doorbreken schatten ze hoog in hoor ik.
Mai pben rai~!
pi_103573912
Industrie executives maken zich grote zorgen en vrezen dat Bangkok International Airport Suvarnabhumi ook onder water zal komen te staan als de autoriteiten geen efficiėntere maatregelen gaan nemen voor de bescherming van Thailand's economisch meest belangrijke faciliteit.

Nok Air heeft alle vluchten sowieso opgeschort tot eind oktober maar is er niet van overtuigd dat Suvarnabhumi niet hetzelfde zal overkomen.

bkkp
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')