abonnement Unibet Coolblue
pi_79365561


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 |



Salaristabel:



Uitbetalingen:





Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering



Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers



Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
Sapphira, werkzaam in Leiden
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda




De OP is hier te vinden.

Laatste bericht in vorige topic:

Deezertje:
quote:
Goh, wat rustig zeg hier...
Niemand heeft zeker zin om een nieuw topic te openen?

anyway, het regent hier al lekker de hele morgen, hard.
En ik moet zo dus nog 5 uur lang de straten op...

Nederland, 1 dag zon, 10 dagen regen voor terug
pi_79365851
tvp.

Maarre die salaristabel is toch voor mensen die op zaterdag werken?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 10:24:18 #3
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_79366137
Hier is het nog droog
pi_79367312
Regen, bleh.
pi_79367994
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:04 schreef Sapphira het volgende:
tvp.

Maarre die salaristabel is toch voor mensen die op zaterdag werken?
En postbodes.

Nog steeds ziek Kan alleen maar op bed liggen want als ik opsta word ik duizelig. Irritant man
pi_79368498
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:57 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

En postbodes.

Nog steeds ziek Kan alleen maar op bed liggen want als ik opsta word ik duizelig. Irritant man
Beterschap
Noot noot.
pi_79368622
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:18 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Beterschap
Danku
  zaterdag 20 maart 2010 @ 12:34:21 #8
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79368915
Ik word hier godverdomme heel hard genaaid. Ik kreeg mijn loonstrook.. 13,01 arbeidsuur.
Ik heb even gekeken welke tijden had doorgegeven:


20 febr - 8 uur
27 febr - (ziekmelding) (3/0 uur?)
6 maart - 8 uur
13 maart - 8,75 uur

= 24,75 uur en als je op zieke dagen krijgt doorbetaald is het 27,75.
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_79369039
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:34 schreef Dionysiou het volgende:
Ik word hier godverdomme heel hard genaaid. Ik kreeg mijn loonstrook.. 13,01 arbeidsuur.
Ik heb even gekeken welke tijden had doorgegeven:


20 febr - 8 uur
27 febr - (ziekmelding) (3/0 uur?)
6 maart - 8 uur
13 maart - 8,75 uur

= 24,75 uur en als je op zieke dagen krijgt doorbetaald is het 27,75.
Maart telt niet mee.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 12:37:55 #10
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79369040
23 jan - 6.25
30 jan - 6 uur (ze zei dat ze deze tijd had genoteerd, maar ik zie niks in mijn mailgeschiedenis)
6 febr - (0/3 uur) ziekmelding
13 febr - 6 uur
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_79369263
Denk dat je alleen 3 uur per zaterdag in februari en je overuren van januari uitbetaald krijgt met deze loonstrook?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 12:47:06 #12
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79369363
Nja, het klopt gewoon niet. Meerdere mensen hadden eerst al last van te weinig uren omdat ze niet meer mocht opschrijven. Want in Januari heb ook nog 2 zaterdagen gewerkt natuurlijk.
Ik mail gewoon even.
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_79370830
Redelijk dagje vandaag. Ik was bij m'n vriendin blijven slapen en dus moest ik vroeg opstaan en nog eens een half uur door de regen fietsen om op kantoor te komen. Maar tijdens het bezorgen was het lekker weer en er was niet al te veel post
Out for my own, to live my own way...
pi_79372088
Zo heb mijn dagje er ook weer op zitten, het begon gelukkig pas te regen toen ik klaar was. Nu nog even wachten op de loonstrook.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 14:40:40 #15
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79372752
Oke. Tijdens mijn postronde zag ik de pakketpostbodes rijden (2 gasten) en ze schreven al briefjes uit voordat ze aan de deur kwamen en toen reden ze snel weg. Ik stond een broodje ei te maken, ineens zie ik een TNT bus voor me deur staan en ik zie dat briefje liggen dat ik niet thuis was. Was net te laat. Zal even mijn teamleider mailen en een klacht laten opmaken.
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_79373631
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 14:40 schreef Dionysiou het volgende:
Oke. Tijdens mijn postronde zag ik de pakketpostbodes rijden (2 gasten) en ze schreven al briefjes uit voordat ze aan de deur kwamen en toen reden ze snel weg. Ik stond een broodje ei te maken, ineens zie ik een TNT bus voor me deur staan en ik zie dat briefje liggen dat ik niet thuis was. Was net te laat. Zal even mijn teamleider mailen en een klacht laten opmaken.
Dat zijn subcontracters, krijgen per pakje betaald en dus niet in dienst van TNT maar van de subcontracter die een contract heeft met TNT.

Hier gelukkig droog gehouden, niet veel post, wel HAH.
En je houdt toch altijd de standaard adressen waar je naar toe moet.

Wel frappant dat wij het kleinste dorpje van de gemeente zijn (2000 inwoners) maar we hebben het meeste HAH van heel het bestelkantoor.. terwijl de grote plaats ruim 30.000 inwoners heeft... maar die hebben dus minder HAH. Heel vaak hebben wij de Wehkamp, dikke catalogussen etc. als HAH En de andere plaatsen allemaal niet... En de TNT weet niet hoe het komt.... en aan de postcode kan het niet liggen want die liggen allemaal indezelfde regio...
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:21:10 #17
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_79373931
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 14:40 schreef Dionysiou het volgende:
Oke. Tijdens mijn postronde zag ik de pakketpostbodes rijden (2 gasten) en ze schreven al briefjes uit voordat ze aan de deur kwamen en toen reden ze snel weg. Ik stond een broodje ei te maken, ineens zie ik een TNT bus voor me deur staan en ik zie dat briefje liggen dat ik niet thuis was. Was net te laat. Zal even mijn teamleider mailen en een klacht laten opmaken.
Hier in Breda gebeurd hetzelfde, laatst kwam een bewoner naar me toe en zei dat er een briefje in zijn brievenbus lag van de pakketdienst maar die hadden nooit aangebeld.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:25:10 #18
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79374048
Ja dat is echt KUT. Wij krijgen daar een slechte naam door. En wij zijn het aanspreekpunt.

Ook weer iemand die 1 week geen post had gekregen.. behalve vorige zaterdag.. en deze dan
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:26:52 #19
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79374092
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 15:10 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat zijn subcontracters, krijgen per pakje betaald en dus niet in dienst van TNT maar van de subcontracter die een contract heeft met TNT.

Hier gelukkig droog gehouden, niet veel post, wel HAH.
En je houdt toch altijd de standaard adressen waar je naar toe moet.

Wel frappant dat wij het kleinste dorpje van de gemeente zijn (2000 inwoners) maar we hebben het meeste HAH van heel het bestelkantoor.. terwijl de grote plaats ruim 30.000 inwoners heeft... maar die hebben dus minder HAH. Heel vaak hebben wij de Wehkamp, dikke catalogussen etc. als HAH En de andere plaatsen allemaal niet... En de TNT weet niet hoe het komt.... en aan de postcode kan het niet liggen want die liggen allemaal indezelfde regio...
Subcontacters rijden toch in eigen busjes? In ieder geval door de weeks is er hier wel een pakketbode die voor zichzelf werkt. En die doet het super. Rijdt in een eigen wit busje.
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_79375469
wat een vies klef weer was het vandaag zeg! bleh, en bij het sorteren ook al zo benauwd.. ik zweette bijna uit mijn polo Bij het bezorgen had ik 2 kiddo's achter me aan die mijn stieken wilde hebben hahaha.. kreeg zelfs geplukte bloemetjes van ze enzo

Op het winkelcentrum lekker mijn jas maar uitgedaan, even luchten haha. Had niet echt veel post, maar de makro's waren wel weer dik
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_79375663
Haha, ik vond het weer juist wel meezitten. Aangename temperatuur en ondanks alle voorspellingen geen druppel regen gehad (ja, het heeft wel geregend maar toen zat ik lekker binnen ).
pi_79375780
Ik heb altijd begrepen dat subcontr. uitbetaald kregen per AFGELEVERD pakketje... raar dat ze dan geljk ene briefje schrijven...
Is toch meer werk dan ff aanbellen en 3 sec wachten... (als je hem goed invult tenminste..)
pi_79375829
Vandaag te horen gekregen dat de contracten van alle zaterdagwerkers niet verlengd worden

Wel gek, gisteren hoorde ik een spotje op radio 538 voor 'zaterdagwerkers bij TNT post'
pi_79376117
Goed... vorig week me ziek gemeld op dinsdag t/m zaterdag ivm 9/3-13/3flinke verkoudheid, hoofdpijn, keelpijn... en als ik maandag me nog niet beter voelde, maar langs de arbo moest gaan.

Afgelopen maandag mij beter gemeld, dinsdag weer aan het werk t/m vrijdag. Tot vrijdagnacht, begon alles terug te komen...

Dus vanochtend mij ziek gemeld rond 07:00 uur, en heb tot 12:00 uur in bed gelegen, wil je niet weten hoeveel papiertjes er naast mijn bed lag... (mijn vriendin was ook hier) dus gingen we ondertussen maar naar beneden om een film te kijken... Want wat moet je anders? Hele tijd in bed liggen is ook weer van je het....

Komt op een gegeven moment mijn TC aan de deur, ik dacht echt van, wtf?

Meneer komt even melden dat:
a. ik niet ziek ben
b. 2 keuzes heb, of ik maak mijn dienst voor vandaag af, of ik mag een bezoek plegen aan de vestigingsmanager
c. een andere TC (invaller) 't vorige week ook niet geloofde dat ik ziek was. (terwijl die persoon voor mij 't meest betrouwbare persoon is in het pand waar ik werk)

Ik zeg dat ik duidelijk wel ziek ben, want ik was dit vorige week ook, en niet zo'n beetje.
Tegenantwoord: 'waarom lig je niet in bed dan?'
ik: daar heb je een goed punt, maar dat is ook weer overdreven. Ik ben in de mate ziek dat als ik buiten loop, al snel buiten adem ben. Hij weer van: 'ja ik ook...'

Verder meldde ik dat hij maar een afspraak moet regelen met een arbo-arts voor mij.

Hij weer van 'je bent niet ziek'... en ging weg zonder even beterschap te melden.

Eenmaal weer in de woonkamer, vroegen ik en mijn vriendin ons af:

Heeft hij het recht om zomaar langs te komen en te melden dat ik niet ziek ben?
Heeft hij het recht om zomaar te melden dat ik 2 keuzes heb, of a. werk afmaken of b. bezoekje aan vestigingsmanager plegen?

Wat zijn mijn rechten hierin? Dat ik het gesprek mag afwijzen, als deze voorkomt? Want ik hoef geen verklaring af te leggen lijkt mij. Ik werk er potverdorie ruim 2.5 jaar en ben nog nooit ziek geweest in die periode, op vorige week en vandaag na dan.


Let wel: ook mijn moeder werkt bij hun, en die is onderhand al een geruime tijd in de ziektewet i.v.m. allerlei kwaaltjes, en tegen haar melden ze maar even 'dit kost het bedrijf enorm veel geld..' en haar TC van: 'ik ben hier niet zo blij mee'....) Pardon, mijn moeder is hier niet blij mee, die wilt graag werken!!! Ook heeft ze al een rechtszaak lopen tegen TNT i.v.m. weigeren uitbetalen loon. (ze werkt er als goed is zo'n 17 jaar daar)

Bah
I pwn u!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 maart 2010 @ 16:39:39 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79376278
zo, was me het dagje wel. Gelukkig hadden alleen de buitengebieden veel, dus ik zelf was redelijk op tijd klaar.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')