Mijn slager heeft altijd een bordje hangen dat de koe deze week bij boer die-en-die vandaag komt, het varken van die boer etc.quote:De Groene Weg slagers verkopen uitsluitend vleesproducten die afkomstig zijn van de biologische landbouw. De gehele keten is in eigen regie, vanaf de biologische boerderijen die de dieren exclusief aan De Groene Weg leveren tot aan de winkel.
Waar gebruik je spekvet voor?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn slager heeft altijd een bordje hangen dat de koe deze week bij boer die-en-die vandaag komt, het varken van die boer etc.
En de slagershulpdames moeten 'm er altijd bijroepen als ik iets koop want hij moet altijd kijken of 'ie nog ergens een stuk spekvet voor me heeft hangen en dat mogen de hulpjes niet.
Eerste racequote:Christijan Albers kwam niet verder dan 1:31,932 en staat daarmee als 22ste en laatste op de start-grid.
Schuld van de auto! Nederlandse coureurs zijn tha bomb!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:52 schreef Autodidact het volgende:
We hebben een nieuwe Jos.
[..]
Eerste race
Precies! Tha bomb!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Schuld van de auto! Nederlandse coureurs zijn tha bomb!
Sorryquote:
NSFW? Wat betekent dat?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:03 schreef Monidique het volgende:
NSFW!
Dat is pas een unit.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 22:37 schreef Monidique het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Friedman_(unit)
Jaarlijkse stafexercitie. Levert wel weer een klein maandsalaris op, dat wel. En van mij mogen ze het best minder opleuken, het moet nog een stuk makkelijker kunnen. Echt. En ik kan notabene lezen & rekenen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
het is rustig hier.
En aangezien ik weer een baan heb, zal het nog rustiger worden.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
het is rustig hier.
Wat voor baan heb je?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:26 schreef Apropos het volgende:
[..]
En aangezien ik weer een baan heb, zal het nog rustiger worden.
De enige baan die bij me past, telecolporteur.quote:
Dit is best dubbelzinnig.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:28 schreef Apropos het volgende:
[..]
De enige baan die bij me past, telecolporteur.
Je bent een dom blondje met een geile stem?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:28 schreef Apropos het volgende:
[..]
Die hebben anders geen geile stem.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:31 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Je bent een dom blondje met een geile stem?
Je belt altijd twee maal?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 23:28 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of ze een dubbel paspoort hebben.....quote:Op zondag 18 maart 2007 00:32 schreef du_ke het volgende:
Ach het is al lastig zat om mensen te vinden die zin hebben. Rock lijkt me een prima kandidaat en ook Sigme wel. Beiden veel aanwezig en ze liggen prima bij de meeste users.
Veel plezier...quote:Op zondag 18 maart 2007 00:42 schreef du_ke het volgende:
Jumpen is mij onbekend :p Maar ik stuiter nu naar de kroeg in Meppel
Ik weet het, gelly, maar het is een letterlijk citaat.quote:Op zondag 18 maart 2007 01:25 schreef gelly het volgende:
Dat is een vrij kromme zin Apropos.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=89318quote:Bezwaarde ambtenaar kan blijven
De huidige Nederlandse wetgeving stelt de positie van ambtenaren met bezwaren tegen homohuwelijken veilig. Als er genoeg ambtenaren zijn, mag een gemeente een trouwambtenaar niet weigeren of ontslaan vanwege gewetensbezwaren. Dat zegt Ben Vermeulen, hoogleraar staats- en bestuursrecht aan de Vrije Universiteit Amsterdam, die een proefschrift schreef over de vrijheid van geweten. ,,Het is nu al de lijn van de Commissie Gelijke Behandeling om gewetensbezwaren tegen het sluiten van een homohuwelijk te honoreren. Om die reden mag een gemeente een ambtenaar niet ontslaan of een sollicitant afwijzen.''
Van deze lijn kan alleen worden afgeweken als dit leidt tot een onaanvaardbare situatie in een gemeente, bijvoorbeeld als er heel weinig ambtenaren zijn die een homohuwelijk willen sluiten, zegt Vermeulen, die zelf doceert aan leden van de Comissie Gelijke Behandeling.
Hij erkent dat uitspraken van deze commissie niet bindend zijn. ,,Maar als er een keer goed doorgeprocedeerd wordt, zal volgens mij de rechter tot hetzelfde oordeel moeten komen.''
Het nieuwe kabinet wil, op initiatief van de ChristenUnie, de rechtspositie van de gewetensbezwaarde trouwambtenaar veiligstellen. Daarop kwam een stroom van kritiek. Een aantal gemeenten liet weten dat gewetensbezwaarde ambtenaren bij hen niet meer welkom zijn. ,,Dat lijkt mij in strijd met de wet'', oordeelt Vermeulen. ,,Ik zie dit als politieke correctheid. Gemeenten willen laten zien dat ze progressief zijn. Maar het is absoluut niet onredelijk ruimte te bieden aan religieuze minderheden met gewetensbezwaren. Het lijkt me inconsequent als je zelf ruimte wilt voor je opvattingen, maar die anderen ontneemt.''
Kan iedereen dan met een beroep op zijn geweten maar weigeren wat hij wil? Vermeulen meent van niet. ,,Een zuiver individueel gewetensbezwaar is juridisch niet houdbaar. Een gewetensbezwaar moet voortvloeien uit een religie of andere 'staande traditie'. Gewetensbezwaren tegen het sluiten van een homohuwelijk vallen hieronder. Een grote groep christenen deelt deze opvatting, die ontleend is aan hun geloof.''
Doe svp niet zo dieronvriendelijk.quote:Op zondag 18 maart 2007 08:29 schreef sigme het volgende:
![]()
[..]
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=89318
Zo; dat drijft stupide plaatjes wat van het beeld.
Goedemorgen.
quote:Op zondag 18 maart 2007 08:29 schreef sigme het volgende:
![]()
[..]
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=89318
Zo; dat drijft stupide plaatjes wat van het beeld.
Goedemorgen.
quote:Maar nee: meneer de burgemeester die een premierschap ooit misliep en nu door niemand meer wordt gebeld, is klaarblijkelijk boos op zijn partij. Hij trapt na en betreurt dat ’in het nieuwe beleid geen stap vooruit wordt gezet als het gaat om homo-emancipatie’. Een ambtenaar, vindt Cohen, moet de wet volgen en dus verplicht worden twee heren (of dames) in de echt te verbinden. Job is een grapjas die te veel mierzoete thee heeft gedronken wat zijn langetermijngeheugen heeft aangetast. Ik wil hem best helpen dat op te frissen: op 6 september 2000 verscheen hij in de Kamer als staatssecretaris van justitie om zijn voorstel over het homohuwelijk erdoorheen te loodsen. Om de bezwaren van christelijke partijen te sussen, was hij de eerste die ambtenaren toestond een huwelijk tussen homo’s niet te voltrekken. ’Dit is de praktische manier om tegemoet te komen aan gewetensbezwaarden’, zei een fiere Cohen. Alles tezamen ben ik ook tegen een boerka-verbod. Zeker voor bestuurders die het schaamrood op hun kaken aan het zicht van het volk willen onttrekken.
Geen Stijl, nee, lijkt me niks voor M.quote:
ik meen iets opgevangen te hebben over een politicus in nazi-uniform, en hij kon het niet vinden. Of mischien was het niet M, en ik weet ook niet of hij wel Zalm bedoelde. Maar er zijn er meer! De EU-grondwetreferendum en het gedrag van de heren politici hebben de creativiteit krachtig gestimuleerdquote:
Al eens wat van Latour gelezen?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:16 schreef Reya het volgende:
En ja, wetenschap is idealiter amoreel, maar van verschillende kanten wordt de klimaatwetenschap bedreigd door mensen die hun eigen dogma's belangrijker vinden dan wetenschappelijke resultaten.
* praat peop!quote:
quote:Op zondag 18 maart 2007 10:48 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
* praat peop!![]()
maar goed, Wilders moet óók een dankbaar mikpunt zijn. De lolligste plaatjes die ik echter van hem gezien heb zijn gewoon originele foto's. Een tijdje geleden een foto van Wilders in de Volkskrant, waar hij loopt door de gang, en met een werkelijk ongeëvenaarde sardonische grijns de camera inlacht![]()
Vooral het laatste kan erg interessant worden, opletten dusquote:Zondag in Buitenhof
12.10, Nederland 1
Ruud Lubbers en Europa: Waar is het idealisme gebleven?
Ter gelegenheid van de vijftigste verjaardag van het Verdrag van Rome is oud-premier Ruud Lubbers zondag in Buitenhof te gast. Als minister en premier speelde hij vanaf 1973 meer dan twintig jaar een actieve rol in de Europese arena. Met hem bespreken we het idealisme van de grondleggers, zijn zorgen over Nederland na het Nee en het nationale belang versus het Europese belang. Ook geeft de oud-premier en minister van Staat zijn visie over de positie van Europa op het gebied van veiligheid en energievoorziening.
Staan we aan de vooravond van een recessie?
De afgelopen weken raakten verschillende Amerikaanse hypotheekbanken in de problemen omdat arme Amerikanen hun rente en aflossing niet meer konden betalen. Welke gevolgen heeft deze crisis op de huizenmarkt voor de Amerikaanse economie. Wordt de uitspraak van oud FED-topman Alan Greenspan over een reële kans op recessie eind dit jaar bewaarheid? Wat betekent dit voor de economie in Europa? In Buitenhof een debat tussen Sylvester Eijffinger, hoogleraar monetaire economie aan de Universiteit van Tilburg en Jaap van Duijn, voormalig topman bij Robeco.
Presentatie: Peter van Ingen
Column: Désanne van Brederode
Voetbal... overgekochtquote:'Einde voor Tien is nabij'
Uitgegeven: 18 maart 2007 10:31
Laatst gewijzigd: 18 maart 2007 10:51
HILVERSUM - Het einde voor Tien, de zender van John de Mol, is nabij. Een samenwerking met RTL Nederland is vrijwel rond, zo schrijft De Telegraaf zondag, op basis van anonieme bronnen.
Al eerder onthulden beide partijen in gesprek te zijn over het onderbrengen van de programmering van Tien.
Onbekend is nog hoe de samenwerking er precies zal uitzien. Verwacht wordt dat een aantal succesvolle onderdelen van Tien, waaronder het eredivisievoetbal, worden ondergebracht bij de verschillende zenders van RTL.
Een nieuwe RTL-zender zou een soort doorstart voor Tien kunnen betekenen.
De Mol ontkent dat een deal in zicht is. Volgens RTL-baas Fons van Westerloo zal over enkele dagen meer bekend worden gemaakt.
Zo zie je maar weer dat Tien kapot is gemaakt door de concurrerende media.quote:
Terecht.quote:Op zondag 18 maart 2007 10:50 schreef pberends het volgende:
maar als je seks hebt met een lerares is dat ook strafbaar.
Hoax Maurice kom er maar in.quote:Op zondag 18 maart 2007 11:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat Tien kapot is gemaakt door de concurrerende media.![]()
Ligt eraan.quote:Op zondag 18 maart 2007 11:53 schreef Dodecahedron het volgende:
Terecht.
Hij praat altijd alsof hij heel nodig moet poepen.quote:Op zondag 18 maart 2007 11:06 schreef pberends het volgende:
Bruut Lubbers vanmiddag...
niemand houdt van graaiers.quote:
Niet de politiek vergetenquote:Op zondag 18 maart 2007 11:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat Tien kapot is gemaakt door de concurrerende media.![]()
quote:Op zondag 18 maart 2007 07:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
Bijeffecten van de Tsunami.
[afbeelding]
Ah meneer is al een echte ambtenaar geworden?quote:Op zondag 18 maart 2007 14:01 schreef sizzler het volgende:
Wat kan de media het toch verschrikkelijk bij het verkeerde eind hebben. Gisteren in het journaal dat politie, hulpverleners en brandweer niet op elkaar aangesloten zijn en geen adequate hulp zouden kunnen verlenen bij een grote ramp. Echt onzin. We zijn nu juist veel verder en beter voorbereid dan 10 jaar geleden voor Enschede en Volendam.
Bedoel je dat de IOOV het aan het verkeerde eind heeft?quote:Op zondag 18 maart 2007 14:01 schreef sizzler het volgende:
Wat kan de media het toch verschrikkelijk bij het verkeerde eind hebben. Gisteren in het journaal dat politie, hulpverleners en brandweer niet op elkaar aangesloten zijn en geen adequate hulp zouden kunnen verlenen bij een grote ramp. Echt onzin. We zijn nu juist veel verder en beter voorbereid dan 10 jaar geleden voor Enschede en Volendam.
quote:De IOOV stelde vorige maand nog in een rapport dat de gemeentelijke brandweerkorpsen onder de maat presteren. Veel korpsen kunnen taken als het controleren van gebruikersvergunningen niet goed uitvoeren, omdat ze daarvoor te weinig personeel hebben. Meer dan de helft van de gemeenten weet bovendien niet of hun brandweerkorps wel goed presteert en bijvoorbeeld snel genoeg bij incidenten aankomt.
Je hebt het nu alleen over de prestatie van de brandweer. Ik heb het over de samenwerking tussen brandweer, politie en hulpverleners (GHOR) bij grote rampen en de voorbereiding daarop. Die is aanzienlijk verbeterd.quote:Op zondag 18 maart 2007 14:12 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Bedoel je dat de IOOV het aan het verkeerde eind heeft?
[..]
quote:Uit onderzoek van de Inspectie Openbare Orde en Veiligheid blijkt dat het in veel regio's ontbreekt aan coördinatie. Vooral gemeenten werken slecht samen.
Bovendien is er volgens de inspectie te weinig personeel en materieel. In 2005 waarschuwde Zeeland al dat de provincie niet kan voldoen aan de eisen van de inspectie, terwijl die provincie met zijn lange kustlijn en de kerncentrale Borssele grote risico's loopt.
Volgens Ben Ale, hoogleraar veiligheid en rampenstudie aan de TU in Delft, wordt er al sinds de vuurwerkramp in Enschede, zeven jaar geleden, gesproken over betere rampbestrijding.
Volgens hem gaat het mis door gebrek aan geld en bestuurlijke wil. Het Rijk en de gemeenten liggen voortdurend met elkaar overhoop over wie het voor het zeggen heeft bij de rampenbestrijding.
Geld is zeker een probleem. En het kan altijd beter. Maar op het bestuurlijk gedoe na zijn de diensten tegenwoordig veel beter op elkaar afgestemd en staan we er nu stukke beter voor dan enkele jaren geleden. Het beeld dat het NOS journaal schetste klopt niet en was veel te negatief.quote:Op zondag 18 maart 2007 14:36 schreef Autodidact het volgende:
Ja, hee, 't is jouw werk hè, ik kan er niet over oordelen. Punt is dat de stukken uit de overheid zelf of onderzoeken komen, niet van de media.
[..]
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 20:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Schuld van de auto! Nederlandse coureurs zijn tha bomb!
Tsja...quote:Christijan Albers brandde van ambitie om van het optreden van Spyker in de Formule 1 een succes te maken. Zijn debuut met de Nederlandse bolide in de Grote Prijs van Australië liep zondag echter uit op een deceptie. Al na elf ronden belandde de 27-jarige autocoureur uit Laren met zijn bolide in de bandenstapel.
Vooroordelen, bevestigingen en misvattingen.quote:
Maar toen ze zei dat de hel in het Christendom niet meer bestondquote:Op zondag 18 maart 2007 15:01 schreef sizzler het volgende:
Overigens: Ayaan Hirsi Ali bij Stephen Colbert was echt goed! Ik ben jaloers op haar Engels!
Is deze brief authentiek????????????????????????????????????????quote:
lees je Duits?quote:Op zondag 18 maart 2007 14:29 schreef sizzler het volgende:
[..]
Je hebt het nu alleen over de prestatie van de brandweer. Ik heb het over de samenwerking tussen brandweer, politie en hulpverleners (GHOR) bij grote rampen en de voorbereiding daarop. Die is aanzienlijk verbeterd.
Nederland is ingedeeld in regio's. Politieregio's, brandweerregio's en hulpverlenersregio's. Vroeger waren die gebieden niet gelijk aan elkaar zodat je verschillende meldkamers voor verschillende regio's had. Bovendien kende de korpsen elkaar niet genoeg omdat een gebied voor de brandweer bij de ene regio hoorde en voor de politie bij een andere regio. Schiphol is hier een goed voorbeeld van. Kijk voor de grap eens op http://www.rivm.nl/vtv/object_map/o1703n22204.html en vergelijk de huidige situatie met 2001. De samenwerking is nu aanzienlijk verbeterd door de invoering van veiligheidsregio's: dezelfde territoriale verdeling voor alle drie de kolommen, één gezamenlijke meldkamer per regio, één communicatiesysteem (C2000) etc.
Daarnaast wordt er veel meer samen geoefend (zie de rampenoefeningen van de laatste jaren in de pers, maar er zijn ook meerdere oefencentra opgericht waar gezamenlijk wordt geoefend), zijn er veel meer voorzieningen beschikbaar voor rampen (zie o.a. www.lfr.nl Er zijn genoeg dekens, handdoeken, gasmaskers, ontsmettingscabines, schone kleren, voedselpakketten etc voorhanden om een stad op te vangen.) en zijn er tig programma's opgezet om voorbereid te zijn op rampen (zie http://www.nvbr.nl/fe/index.aspx?ChapterID=1188&ContentID=415 ). Samenwerking is er genoeg.
http://www.zeit.de/2005/18/W_Wiedeking?page=allquote:ZEIT: Muss man Autos mögen, wenn man bei Ihnen arbeitet?
Wiedeking: Von einer gewissen Position an sollte man auch eine gewisse Distanz zum Auto entwickeln können. Wenn mein Pressechef zum Beispiel mitten in seinem Arbeitszimmer den Motorblock eines Carrera aufstellen ließe, müsste dies eher eine allzu geringe Distanz signalisieren. Aber das macht der nicht; der pflegt seine Distanz.
Ja, heb je die casus niet gehad?quote:Op zondag 18 maart 2007 15:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is deze brief authentiek????????????????????????????????????????![]()
![]()
![]()
![]()
Geen goed voorbeeld idd. Verder had ze wel goede antwoorden. Vooral op het einde toen ze antwoord gaf op de vraag of christenen ook niet fundamentalistischer moesten worden als antwoord op islamitisch fundamentalisme.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:06 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Maar toen ze zei dat de hel in het Christendom niet meer bestond
Ervaring, dagelijkse praktijk en mijn huis willen slopen.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:00 schreef sizzler het volgende:
Vooroordelen, bevestigingen en misvattingen.
Maastreechter Staor.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Beetje raar.
dat het verstandig is een zekere afstand te bewaren tot in dit geval de produkten van Porsche, maar dat geldt natuurlijk ook voor andere produkten, diensten, de eigen organisatie, etc. Hou het zakelijk.quote:
Je wilt beweren dat 200.000 mensen hetzelfde zijn?quote:Op zondag 18 maart 2007 15:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ervaring, dagelijkse praktijk en mijn huis willen slopen.
Je wil toch niet beweren dat er 1 ambtenaar per niet ambtenaar 4 weken van het jaar fulltime moet bezig zijn om alles af te handelen.![]()
Dat is namelijk de huidige praktijk
Ik ben al fan van Richard Branson en Jack Welch.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:20 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Jammer trouwens, het is bijzonder interessant interview met een van de succesvolste managers van Europa/Wereld.
200.000?quote:Op zondag 18 maart 2007 15:20 schreef sizzler het volgende:
Je wilt beweren dat 200.000 mensen hetzelfde zijn?
fulltimequote:Op zondag 18 maart 2007 15:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ervaring, dagelijkse praktijk en mijn huis willen slopen.
Je wil toch niet beweren dat er 1 ambtenaar per niet ambtenaar 4 weken van het jaar fulltime moet bezig zijn om alles af te handelen.
Ambtenaren. Rijk, uitvoeringsinstanties, lagere overheden etc.quote:
Ohja, sorry, dan wordt het nog meer dan 4 wekenquote:Op zondag 18 maart 2007 15:23 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
fulltime
36 miezerige uurtjes per week bedoel je.
800.000 voltijds arbeidsplaatsenquote:Op zondag 18 maart 2007 15:23 schreef sizzler het volgende:
Ambtenaren. Rijk, uitvoeringsinstanties, lagere overheden etc.
En die scheer jij allemaal over één kam.quote:
Da's een land.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:25 schreef Boze_Appel het volgende:
Alles bij elkaar genomen werken er ruim 950.000 mensen bij overheid
Zolang ik geen fatsoenlijke tegen kom die "waar voor zijn/haar geld is" ja. En geloof mij, ik kom er een hoop tegen in het dagelijks leven.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:27 schreef sizzler het volgende:
En die scheer jij allemaal over één kam.voor jou dus.
De Antillen wilde toch een eigen gemeente zijn, die kunnen vast wel wat extra ambtenaren gebruiken. Kunnen ze lekker in de zon niets zitten doen op de kosten van hun.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:27 schreef Autodidact het volgende:
Da's een land.
Fietsen naar het werk was toen ook een no-go.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:31 schreef Apropos het volgende:
Vroeger kon je niet bij de overheid aan de slag als je geen Duits sprak.
Ik ook. En geloof me, daar zitten echt hele goede, hard werkende en zeer intelligente mensen tussen die goed werk leveren. De output is misschien minder concreet dan in het bedrijfsleven, maar dat is inherent aan grote organisaties waar duizenden mensen werken en miljarden in omgaan. Een Shell is ook log en deels inefficient.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En geloof mij, ik kom er een hoop tegen in het dagelijks leven.
[...]
Tof, maar daar betaal ik geen belasting aanquote:Op zondag 18 maart 2007 15:37 schreef sizzler het volgende:
Een Shell is ook log en deels inefficient.
Nee, dat verdisconteren ze in de benzineprijzen.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Tof, maar daar betaal ik geen belasting aan
Het citaat van LV dateert alweer uit april 2004, als ik het goed heb.quote:Op zondag 18 maart 2007 16:02 schreef Akkersloot het volgende:
pro-islam is extreem-rechts.
En een persoon (Lord Veter) die hier schreef "de vergelding voor hen die god en zijn boddschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" is de definitie van zelfverdediging is natuurlijk niet extreem rechts![]()
Alleen zorgt de schaalvergroting doorgaans voor een relatieve winst per werknemer.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:55 schreef sizzler het volgende:
Overal waar mensen werken treedt een bepaalde mate van "inefficiëntie" op. Hoe groter de organisatie, hoe meer controlemiddelen je in moet stellen en hoe complexer het eindproduct, hoe complexer de organisatie.
En toen lag de zuurheid nog in het verschiet!quote:Op zondag 18 maart 2007 16:12 schreef Sidekick het volgende:
Het citaat van LV dateert alweer uit april 2004, als ik het goed heb.
Dat hangt er vanaf. Als je meer produceert dalen je vaste lasten idd, maar met meer mensen (en daar zit je al snel aan bij dienstverleners) krijg je meer overheadkosten. Zeker in een complexe organisatie waar veel partijen met elkaar moeten samenwerken.quote:Op zondag 18 maart 2007 16:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Alleen zorgt de schaalvergroting doorgaans voor een relatieve winst per werknemer.
Welkom terug.quote:Op zondag 18 maart 2007 16:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ben ik weer, weet iemand hoevaak ik al geband ben?
Just for the statistics.
Klopt, de aanwezigheid van managementlagen in een grote organisatie in tegenstelling tot kleine organisaties zorgt voor stroperige bureacratie. Maar het is wel een gevolg van dalende vaste lasten dat dit gebeurt.quote:Op zondag 18 maart 2007 16:20 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf. Als je meer produceert dalen je vaste lasten idd, maar met meer mensen (en daar zit je al snel aan bij dienstverleners) krijg je meer overheadkosten. Zeker in een complexe organisatie waar veel partijen met elkaar moeten samenwerken.
Mij werd verteld dat Reya3 het zou worden.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:02 schreef Monidique het volgende:
Is al bekend gemaakt dat ik de nieuwe moderator word?
Okay, das wel een mooi getal zeg!quote:
Was toch meer?quote:Op zondag 18 maart 2007 17:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Okay, das wel een mooi getal zeg!
Wat nog niet is kan nog komen!quote:
Over mensen in de US.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:30 schreef Monidique het volgende:
Leuk interview met Ayaan Hirsi Ali en inderdaad, ze spreekt goed Engels. Dat gedoe over de hel? Ik denk dat ze een beetje verwend is door de Nederlandse geloofssituatie.
Meer troepen naar Vietnam sturen, aansturen op een raketcrisis en pogingen ondernemen de leider van een ander land te vermoorden is ook niet bijster goochem.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:48 schreef Monidique het volgende:
Ik weet niet of George W. Bush de slechtste president ooit is, want er zijn tweeënveertig staatshoofden hem voor geweest en ik sluit niet uit dat een of andere presidentiële John Doe een grotere fuck up was dan de huidige president, maar ik ken er geen. Hoe dan ook zal Bush toch echt wel in de top vijf of drie van de meest waardeloze presidenten ooit belanden en de toppositie is zeer aannemelijk.
En wie moet dat betalen? Juist! De mensen met zes kinderenquote:Op zondag 18 maart 2007 17:54 schreef Monidique het volgende:
maar over honderd jaar staat het land vol met monumenten. O ja, waartussen dagelijks stille tochten worden gehouden.
Hij heeft een exit poll van de NOS gekregen...quote:Op zondag 18 maart 2007 18:02 schreef pberends het volgende:
Maurice de Hond... alias Nipo de Clown.
En wat te denken van je eigen president vermoorden omdat je aan regels gebonden wordt geen presidenten te vermoorden.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:59 schreef Apropos het volgende:
[..]
Meer troepen naar Vietnam sturen, aansturen op een raketcrisis en pogingen ondernemen de leider van een ander land te vermoorden is ook niet bijster goochem.
John F. Kennedy was ook geen licht, nee, hoewel ik mij afvraag in hoeverre hem iets kwalijk is te nemen betreffende de Cubacrisis, maar dat kan verklaard worden door een gebrek aan kennis. Zijn opponent, de Russische boer Chroetsjov, die overigens wel raad wist met de Oekraïeners, was toch zeker wel een ongeleid projectiel, vergelijkbaar met de huidige Amerikaanse president, ware het niet op retorisch gebied, en met hem op redelijke wijze omgaan, is Kennedy wel aardig gelukt.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:59 schreef Apropos het volgende:
[..]
Meer troepen naar Vietnam sturen, aansturen op een raketcrisis en pogingen ondernemen de leider van een ander land te vermoorden is ook niet bijster goochem.
Uiteindelijk heeft hij zijn militairen vrij aardig in bedwang gehouden, maar het was wel een onnodig mediaspektakel - in een onderhoud met de Russische afgevaardigde heeft hij er nooit over gesproken.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
John F. Kennedy was ook geen licht, nee, hoewel ik mij afvraag in hoeverre hem iets kwalijk is te nemen betreffende de Cubacrisis,
Dat was niet eens een federaal misdrijfquote:Op zondag 18 maart 2007 18:03 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En wat te denken van je eigen president vermoorden omdat je aan regels gebonden wordt geen presidenten te vermoorden.
Wat ben jij oud geworden.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:10 schreef Aoristus het volgende:
Arrow Jazz radio
De vijfentwintigste verjaardag van de Falklandoorlog.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:12 schreef ijsbrekertje het volgende:
Waarom wordt dat beeld eigenlijk vandaag onthuld? Is daar een speciale reden voor?
Staat op bij de buren. Zij hebben een koffiezetapparaat, ik niet. Het is wel een leuke zender hoor, Amy Whitehouse met Rehab komt zeker 1x per dag langs en dan krijg je Gotan Project en de Fun loving criminals. Maar ja, vroeger was alles vanzelfsprekend beter hè?quote:
Relletjes.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:27 schreef Aoristus het volgende:
Wat is er in Eindhoven ?
quote:Op zondag 18 maart 2007 18:20 schreef Apropos het volgende:
Zeg, RQ, hoe is de sfeer in Eindhoven?
Utrecht tochquote:
Dat gevoel kreeg ik bij Cohen, notabene niet bepaald een vriend van Van Gogh.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:09 schreef Monidique het volgende:
Het bezorgde mij plaatsvervangende schaamte, die toespraak van Verdonk.
quote:De moeilijkste job ter wereld
Zondag 18 maart 2007
Op 24 maart viert Europa de 50ste verjaardag van het 'Verdrag van Rome'. In die 50 jaar is er veel veranderd. De kleine club van toen is uitgegroeid tot een Europese Unie met 27 landen en het bestuur ervan is er niet makkelijker op geworden.
'De moeilijkste job ter wereld' wordt ze genoemd, de taak van de voorzitter van de Europese Commissie, de Europese regeringsleider zeg maar. Eén jaar lang mocht filmmaker Sergio Ghizzardi de huidige commissievoorzitter, de Portugees José-Manuel Barroso, op de voet volgen.
In het Europese parlement, op zijn vele reizen, bij werklunches en galadiners, maar ook bij de talloze vergaderingen, officiële en minder officiële. Geregeld pikt de camera een of ander onderonsje mee in de hoogste Europese wandelgangen.
Het resultaat is een uitzonderlijke inkijk in hoe Europa bestuurd wordt, een blik achter de schermen van de Europese besluitvorming.
Als Teletekstsupporter sta je dan met je mond vol tanden.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:37 schreef Autodidact het volgende:
. Was 't een mooie wedstrijd?
Echt een lijkenpikker is die Cohen.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Dat gevoel kreeg ik bij Cohen, notabene niet bepaald een vriend van Van Gogh.![]()
Je vriendje is er weer.quote:Op zondag 18 maart 2007 19:00 schreef PJORourke het volgende:
Echt een lijkenpikker is die Cohen.
onbegrijpelijk dat ze die gore klerelijer überhaupt hebben binnengelaten, of er niet gewoon uitgelazerd hebben. Zo zie je maar hoeveel mensen zich door dergelijke penose mannetjes laten intimideren.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat gevoel kreeg ik bij Cohen, notabene niet bepaald een vriend van Van Gogh.![]()
quote:Op maandag 12 maart 2007 09:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Die paar centen kan ze zelf wel betalen als ze wil batsen. Als ik moet gaan meebetalen wil ik neukgarantie.
En dan voornamelijk de intonatie.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:09 schreef Monidique het volgende:
Het bezorgde mij plaatsvervangende schaamte, die toespraak van Verdonk.
Is Verdonk niet indirect verantwoordelijk geweest voor -het gebrek aan- veiligheid rondom Theo en Pim?quote:Op zondag 18 maart 2007 18:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Overigens had Verdonk gelijk en niet Cohen. Vraag het anders de nabestaanden.
Die is wel vaker een tijd niet aanwezig op Fok. Duikt wel weer een keer opquote:Op zondag 18 maart 2007 20:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Weet iemand of Floripas nog leeft?
Nee, die is dood of ze is houthakker in Canada geworden. Een van de twee.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Weet iemand of Floripas nog leeft?
Heinoquote:
Ik hoop echt dat ze terug komt...... Ik vind haar wel leuk....quote:Op zondag 18 maart 2007 20:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die is wel vaker een tijd niet aanwezig op Fok. Duikt wel weer een keer op.
in andermans zaken?quote:Op zondag 18 maart 2007 20:10 schreef Monidique het volgende:
Die neuzen...
Winnen met 5-1?quote:Op zondag 18 maart 2007 20:10 schreef Monidique het volgende:
Die neuzen...
Teeuwenquote:Op zondag 18 maart 2007 20:44 schreef pberends het volgende:
Hans Teeuwen bij het Theo van Gogh standbeeld.
quote:Op zondag 18 maart 2007 20:44 schreef pberends het volgende:
Natuurlijk vind ik het wel leuk, daar ging het niet om.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:32 schreef Monidique het volgende:
Vind je Bottom niet leuk? Ik wel.
hihiquote:Op zondag 18 maart 2007 20:44 schreef pberends het volgende:
Dat ''proffesionele'' verbeteren ze toch niet en ze geloven het zo als je zegt dat die Ferrari door een Marokkaan gejat is, xenofoob als ze zijn.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:35 schreef Monidique het volgende:
En je hoeft het ze niet te vertellen natuurlijk. In de buurt denken ze dat ik een proffesionele voetballer ben, met een afgeronde economie-opleiding en een Ferrari. Echt, je maakt ze vanalles wijs.
Nee, daarom geloven ze het juist, omdat jij het verkeerd zegt.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:38 schreef Monidique het volgende:
Nieuwe spelling. Als je vandaag zo scherp zou zijn als anders, had je natuurlijk 'Marrokaan' geschreven.
heul gedateerd..quote:
Weet Sidekick het al?quote:Op zondag 18 maart 2007 22:04 schreef Monidique het volgende:
-Angelus- stuurt me boze PM's.
Mij niet. Dat valt me mee.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:04 schreef Monidique het volgende:
-Angelus- stuurt me boze PM's.
quote:http://uncyclopedia.org/wiki/Amsterdam
A mythical (miniature) village that was last seen somewhere between Holland and Norway, due north of Germany. It's also the highest capital in the world.
It's well known for lawlessness and criminalitym, both of which are not displayed outside but mainly sold from flower markets and coffeeshops trying to exploit this merchandise to the max.
Amsterdam is the place you look for, for a practical weekend with your lover, no romantism, only 24/7 limitless drugs and sex.
On Dam Square, in the middle of town, a giant dildo monument has been erected after WWII. It vibrates every hour. When it does the four lions surrounding it sing "The Smurfensong". At night the lions sleep. There is talk of making it into a fountain.
Legend has it that this medieval-style picturesque place is filled with glass cages displaying beautiful naked women waiting to have sex with middle-aged Americans and Japanese or drunk Britons. These quarters are well known as the Red Light District. Furthermore, akin to a modern Big Rock Candy Mountain, the streets are filled with drugs (which for reasons known to the dutch and to be read in the Netherlands entry do NOT include weed), free for the taking.
Due to the fact that the canals function as open sewers, Amsterdam holds the record for number of different diseases in one city. There are now so many that people are named after the disease they carry. Kankerlijer and Klerelijer are family names you can hear regularly when walking around Amsterdam.
Not to be confused with hamsterdam, a dam made entirely out of the rotting remains of dead hamsters and other rodents.
The city made headlines all over the world last Christmas when 1 (one) man supposedly 'came' over himself while speekwalking. Authorities traced the trail of cum back to his Damrak hostel where he was found weeping. He wasn't amused. He was. Not..? Or thee?
[edit]
Fun Facts
* Not Rotterdam.
* Is where Melissa18 lives
* Capital: Leidseplein, the royalty is often spotted waiting for people to get on trams without paying and then behead them.
* Population:16 million people, on a tiny piece of earth, and poetry is not lost in translation.
* Area: The only important area of course is My House.
* Currency: Before the switch to the euro the common currency was Marijuana. Beer was also ok. Bicycles however are still used for bartering purposes.
* Ethnic Groups: Stoners, Hippies, Tourists, Islams, Gonzos, Homosapiens and Hetrosapiens. and brittany
* Government: Harry Potter controls the general public and steers their political ideas by having sex with everybody.
* Legal System: Laws are not enforced at all, well they don't like murder.....bad for money
* Life Expectancy: In Amsterdam everybody stays 21 years old for the rest of their life, which is infinite.
* National Sports: Football riots, drinking, sex, smokin weed and vandalizing.
* Imports: Junkies and tourists.
* Exports: Drugs (prime consumer is England), clogs, AIDS, cheese, Heineken and Tourist junkies.
* Twinned With: Antarctica and the planet Zurg of Emperor Luijken
* Hometown of: George Baker, Bassie en Adriaan, Pieter Jan, Goldmember, Madonna and B. Gates.
* some think incorrectly that Amsterdam is the capital of the Netherlands, the real capital is Madurodam (Because that has a smaller Maroccan society).
En niet eens leuk, zoals ''Muki'' ofzo.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:47 schreef Mutant01 het volgende:
Er worden hooguit kloons naar mij vernoemd.
Discriminatie.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:47 schreef Mutant01 het volgende:
Boze PM's, waarom krijg ik ze nooit?
Zolang die persoon zich er maar in kan vinden he.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:54 schreef Apropos het volgende:
[..]
En niet eens leuk, zoals ''Muki'' ofzo.
zoiets zei mijn vrouw vannacht ook, maar dan poekie ofzo..quote:Op zondag 18 maart 2007 22:54 schreef Apropos het volgende:
[..]
En niet eens leuk, zoals ''Muki'' ofzo.
Heeft denk ik iets te maken met groene vloei.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:52 schreef Mutant01 het volgende:
Wat is Maroccan?
Wie wie ?quote:Op zondag 18 maart 2007 22:58 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb nu toch een ernstig boze PM gekregen zeg!
Toch niet weer een herhaling he?quote:Op zondag 18 maart 2007 23:03 schreef Aoristus het volgende:
juist, het wachten is op southpark..
Geen idee.. Is dit degene waarbij Kyle in de kelder wordt opgesloten?quote:
Mooie foto.quote:Op zondag 18 maart 2007 23:14 schreef Drugshond het volgende:
Er is helemaal geen klimaatverandering.
[afbeelding]
quote:Zo is de publieke omroep gepolst of er interesse is Jack Spijkerman terug te nemen. Ook Beau van Erven Dorens heeft zich bij de publieken gemeld.
quote:Op maandag 19 maart 2007 10:09 schreef Mutant01 het volgende:
Sigme, waarom zijn alle mooie vrouwen lesbisch?
Hier is alles wit...quote:Op maandag 19 maart 2007 11:07 schreef du_ke het volgende:
Hier is de sneeuw net weer over
quote:
quote:Presentatrice Vlaams belspelletje bedreigd
ANP
BRUSSEL - Net als in Nederland liggen ook in Vlaanderen de belspelletjes onder vuur. Zo erg zelfs dat een presentatrice bedreigd is na een uitzending waarin ze overduidelijk had geknoeid met de oplossing.
Tijdens het spelletje op 15 februari moesten de bellers een woord vormen met de letters S en I. De laatste beller antwoordde SI, wat het juiste antwoord was, maar de presentatrice draaide het antwoordvel snel om.
De producent van het spel heeft de 2000 euro later alsnog overgemaakt aan de winnaar, aldus de krant het Laatste Nieuws maandag.
In Nederland gaf RTL vorige week toe dat belspelletjes niet helemaal eerlijk gaan. Justitie is een onderzoek begonnen tegen twee commerciële omroepen. Belspelletjes mogen niet misleidend of onvolledig zijn, geen valse verwachtingen wekken of aanzetten tot onmatige deelname.
Saturnus?quote:Op maandag 19 maart 2007 12:06 schreef Monidique het volgende:
Sneeuw? Het is hier grijs en koud, maar geen sneeuw. Vanochtend wel oorverdovende donderslagen die de hemel openscheurden.
http://onziclo.pedie.info/wiki/Balkenendemanquote:Bekende teksten van Pim Fortuyn
Ik poep wat ik eet en ik eet wat in mijn bakje zit
Alle spruitjes het land uit
De witlof is achterlijk, ik zeg het maar, het is een achterlijk stuk natuur
Edje oorservies (red: Scheldnaam voor Ed van Thijn)
Ik word de nieuwe upperdog, vergis je niet, ik word de nieuwe upperdog!
Ida, dat is een lekker teefje, daar zie ik wel wat in.
Dit moet stoppen, deze pitbullisering. Frits moet stoppen om mij in een hoek te schoppen. Je bent ook MIJN baasje, Frits.
quote:
http://onziclo.pedie.info/wiki/Geert_Wildersquote:Op maandag 19 maart 2007 13:25 schreef pberends het volgende:
http://onziclo.pedie.info/wiki/Pim_Fortuyn
[..]
http://onziclo.pedie.info/wiki/Balkenendeman
De Nederlandse versie van Unclopedia.
Wel heel erg flauwquote:Op maandag 19 maart 2007 13:25 schreef pberends het volgende:
http://onziclo.pedie.info/wiki/Pim_Fortuyn
[..]
http://onziclo.pedie.info/wiki/Balkenendeman
De Nederlandse versie van Unclopedia.
Ik ben blijven hangen in 3, vind 4 niet zo leuk... En nog lang niet klaar met 3quote:Op maandag 19 maart 2007 13:41 schreef Monidique het volgende:
Warlords, uitbreiding voor 4.
Hier maar eens mee beginnen:quote:
quote:
Het gaat weer lekker in de politiek, zaterdag stond in het Parool dat er drugshonden worden ingezet op uitgaansgelegenheden, de ''opbrengst'': 9x xtc en 1x coke op het Rembrandtplein, als maat geldt: alles meer dan een halve gram coke is een dealershoeveelheid.quote:Meer controle op grote bedragen cash in auto
door onze internetredactie
AMSTERDAM - De verkeerspolitie van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) gaat strenger toezien op grote bedragen contant geld die zij aantreft bij politiecontroles.
Steeds vaker treffen politieagenten grote hoeveelheden contant geld aan bij een controle. Bedragen vanaf 2500 euro worden in beslag genomen als er geen goede verklaring is voor de herkomst van het geld.
Een aantal agenten van de KLPD krijgt een speciale opleiding om sneller te kunnen vaststellen of het om verdacht geld gaat. De nationale recherche geeft ook informatie door aan de verkeerspolitie bij het herkennen van witwaspraktijken.
Wat een kromzin, kromzwaardvechterquote:Op maandag 19 maart 2007 15:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)ksbootje.html?p=13,1
Dat maakt echt geen mindere bastaardkind hoor
Ik moest ook heel erg wennen aan 4, maar nu vind ik het 3 keer zo leuk als deel 3.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:46 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik ben blijven hangen in 3, vind 4 niet zo leuk...
Geen gekrakeel, iedereen crimineel.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:57 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het gaat weer lekker in de politiek, zaterdag stond in het Parool dat er drugshonden worden ingezet op uitgaansgelegenheden, de ''opbrengst'': 9x xtc en 1x coke op het Rembrandtplein, als maat geldt: alles meer dan een halve gram coke is een dealershoeveelheid.
Het is wel lekker veilig zo, dat iedereen gecriminaliseerd wordt.
Aan hem was heel weinig 'civ'.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:26 schreef sigme het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik zal wel losse synapsjes hebben.
Ze zetten gristenhonden in in de politiek en drugshonden in het uitgaanslevenquote:
Eentje van 25 is zeker te oud?quote:Op maandag 19 maart 2007 16:38 schreef Mutant01 het volgende:
Heeft iemand hier nog een knappe zus die vrijgezel is van om en nabij de 20?
Het schijnt erg leuk te zijn ja, maar ik ben eigenwijs, ik doe lekker driequote:Op maandag 19 maart 2007 16:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik moest ook heel erg wennen aan 4, maar nu vind ik het 3 keer zo leuk als deel 3.
Ja hoor, maar ze heeft een snor.quote:Op maandag 19 maart 2007 16:38 schreef Mutant01 het volgende:
Heeft iemand hier nog een knappe zus die vrijgezel is van om en nabij de 20?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |