Ervaring, dagelijkse praktijk en mijn huis willen slopen.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:00 schreef sizzler het volgende:
Vooroordelen, bevestigingen en misvattingen.
Maastreechter Staor.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Beetje raar.
dat het verstandig is een zekere afstand te bewaren tot in dit geval de produkten van Porsche, maar dat geldt natuurlijk ook voor andere produkten, diensten, de eigen organisatie, etc. Hou het zakelijk.quote:
Je wilt beweren dat 200.000 mensen hetzelfde zijn?quote:Op zondag 18 maart 2007 15:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ervaring, dagelijkse praktijk en mijn huis willen slopen.
Je wil toch niet beweren dat er 1 ambtenaar per niet ambtenaar 4 weken van het jaar fulltime moet bezig zijn om alles af te handelen.![]()
Dat is namelijk de huidige praktijk
Ik ben al fan van Richard Branson en Jack Welch.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:20 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Jammer trouwens, het is bijzonder interessant interview met een van de succesvolste managers van Europa/Wereld.
200.000?quote:Op zondag 18 maart 2007 15:20 schreef sizzler het volgende:
Je wilt beweren dat 200.000 mensen hetzelfde zijn?
fulltimequote:Op zondag 18 maart 2007 15:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ervaring, dagelijkse praktijk en mijn huis willen slopen.
Je wil toch niet beweren dat er 1 ambtenaar per niet ambtenaar 4 weken van het jaar fulltime moet bezig zijn om alles af te handelen.
Ambtenaren. Rijk, uitvoeringsinstanties, lagere overheden etc.quote:
Ohja, sorry, dan wordt het nog meer dan 4 wekenquote:Op zondag 18 maart 2007 15:23 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
fulltime
36 miezerige uurtjes per week bedoel je.
800.000 voltijds arbeidsplaatsenquote:Op zondag 18 maart 2007 15:23 schreef sizzler het volgende:
Ambtenaren. Rijk, uitvoeringsinstanties, lagere overheden etc.
En die scheer jij allemaal over één kam.quote:
Da's een land.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:25 schreef Boze_Appel het volgende:
Alles bij elkaar genomen werken er ruim 950.000 mensen bij overheid
Zolang ik geen fatsoenlijke tegen kom die "waar voor zijn/haar geld is" ja. En geloof mij, ik kom er een hoop tegen in het dagelijks leven.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:27 schreef sizzler het volgende:
En die scheer jij allemaal over één kam.voor jou dus.
De Antillen wilde toch een eigen gemeente zijn, die kunnen vast wel wat extra ambtenaren gebruiken. Kunnen ze lekker in de zon niets zitten doen op de kosten van hun.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:27 schreef Autodidact het volgende:
Da's een land.
Fietsen naar het werk was toen ook een no-go.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:31 schreef Apropos het volgende:
Vroeger kon je niet bij de overheid aan de slag als je geen Duits sprak.
Ik ook. En geloof me, daar zitten echt hele goede, hard werkende en zeer intelligente mensen tussen die goed werk leveren. De output is misschien minder concreet dan in het bedrijfsleven, maar dat is inherent aan grote organisaties waar duizenden mensen werken en miljarden in omgaan. Een Shell is ook log en deels inefficient.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En geloof mij, ik kom er een hoop tegen in het dagelijks leven.
[...]
Tof, maar daar betaal ik geen belasting aanquote:Op zondag 18 maart 2007 15:37 schreef sizzler het volgende:
Een Shell is ook log en deels inefficient.
Nee, dat verdisconteren ze in de benzineprijzen.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Tof, maar daar betaal ik geen belasting aan
Het citaat van LV dateert alweer uit april 2004, als ik het goed heb.quote:Op zondag 18 maart 2007 16:02 schreef Akkersloot het volgende:
pro-islam is extreem-rechts.
En een persoon (Lord Veter) die hier schreef "de vergelding voor hen die god en zijn boddschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" is de definitie van zelfverdediging is natuurlijk niet extreem rechts![]()
Alleen zorgt de schaalvergroting doorgaans voor een relatieve winst per werknemer.quote:Op zondag 18 maart 2007 15:55 schreef sizzler het volgende:
Overal waar mensen werken treedt een bepaalde mate van "inefficiëntie" op. Hoe groter de organisatie, hoe meer controlemiddelen je in moet stellen en hoe complexer het eindproduct, hoe complexer de organisatie.
En toen lag de zuurheid nog in het verschiet!quote:Op zondag 18 maart 2007 16:12 schreef Sidekick het volgende:
Het citaat van LV dateert alweer uit april 2004, als ik het goed heb.
Dat hangt er vanaf. Als je meer produceert dalen je vaste lasten idd, maar met meer mensen (en daar zit je al snel aan bij dienstverleners) krijg je meer overheadkosten. Zeker in een complexe organisatie waar veel partijen met elkaar moeten samenwerken.quote:Op zondag 18 maart 2007 16:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Alleen zorgt de schaalvergroting doorgaans voor een relatieve winst per werknemer.
Welkom terug.quote:Op zondag 18 maart 2007 16:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ben ik weer, weet iemand hoevaak ik al geband ben?
Just for the statistics.
Klopt, de aanwezigheid van managementlagen in een grote organisatie in tegenstelling tot kleine organisaties zorgt voor stroperige bureacratie. Maar het is wel een gevolg van dalende vaste lasten dat dit gebeurt.quote:Op zondag 18 maart 2007 16:20 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf. Als je meer produceert dalen je vaste lasten idd, maar met meer mensen (en daar zit je al snel aan bij dienstverleners) krijg je meer overheadkosten. Zeker in een complexe organisatie waar veel partijen met elkaar moeten samenwerken.
Mij werd verteld dat Reya3 het zou worden.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:02 schreef Monidique het volgende:
Is al bekend gemaakt dat ik de nieuwe moderator word?
Okay, das wel een mooi getal zeg!quote:
Was toch meer?quote:Op zondag 18 maart 2007 17:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Okay, das wel een mooi getal zeg!
Wat nog niet is kan nog komen!quote:
Over mensen in de US.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:30 schreef Monidique het volgende:
Leuk interview met Ayaan Hirsi Ali en inderdaad, ze spreekt goed Engels. Dat gedoe over de hel? Ik denk dat ze een beetje verwend is door de Nederlandse geloofssituatie.
Meer troepen naar Vietnam sturen, aansturen op een raketcrisis en pogingen ondernemen de leider van een ander land te vermoorden is ook niet bijster goochem.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:48 schreef Monidique het volgende:
Ik weet niet of George W. Bush de slechtste president ooit is, want er zijn tweeënveertig staatshoofden hem voor geweest en ik sluit niet uit dat een of andere presidentiële John Doe een grotere fuck up was dan de huidige president, maar ik ken er geen. Hoe dan ook zal Bush toch echt wel in de top vijf of drie van de meest waardeloze presidenten ooit belanden en de toppositie is zeer aannemelijk.
En wie moet dat betalen? Juist! De mensen met zes kinderenquote:Op zondag 18 maart 2007 17:54 schreef Monidique het volgende:
maar over honderd jaar staat het land vol met monumenten. O ja, waartussen dagelijks stille tochten worden gehouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |