abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46490985
quote:
Wilders: tsunami van islamisering bereikt kabinet

Uitgegeven: 20 februari 2007 14:53
Laatst gewijzigd: 20 februari 2007 15:00

DEN HAAG - Met de komst van de PvdA-staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak heeft de tsunami van islamisering nu ook het kabinet bereikt. Dat zegt fractievoorzitter Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid dinsdag in zijn column.

Volgens Wilders zijn de Marokkaanse en Turkse overheden nu feitelijk in het hart van het Nederlandse machtscentrum geïnfiltreerd.

Aboutaleb heeft zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit en daarom is hij volgens Wilders "onderhorig aan de Koning van Marokko". Staatssecretaris Albayrak, zowel Nederlandse als Turkse, is "onderworpen aan de president van Turkije", zo schrijft Wilders.
Werkelijk schandalig hoe Wilders durft te twijfelen aan de integriteit van democratisch gekozen bewindslieden, alleen maar omdat ze een tweede nationaliteit hebben. Stapt Wilders ook uit de politiek als een ander land hem een paspoort zou opdringen?

En dan weer die tsunami...Over weinig respect gesproken....
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:10:35 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46491024
Dubbel en overbodig.

Het topic dan he .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_46491062
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:10 schreef Fir3fly het volgende:
Dubbel en overbodig.

Het topic dan he .
dubbel? Ik ben blijkbaar een wilders topic uit het oog verloren? Ik zie er alleen nog een over internationaal nieuws
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:12:07 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46491076
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:12:09 #5
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_46491077
Was hier niet al over gediscusieerd?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_46491124
Bij bewindslieden met twee nationaliteiten ligt belangenverstrengeling op de loer. Een topondernemer van bedrijf A neemt ook geen topfunctie aan bij de directe concurrent B.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_46491125
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:12 schreef Fir3fly het volgende:
Wilders
Ah, dank, ik ga daar wel verder...Deze mag op slot
pi_46491131
dubbel en overbodig
pi_46491986
aangezien deze een iets meer politieke insteek heeft, weer open
pi_46492189
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:13 schreef Tikorev het volgende:
Bij bewindslieden met twee nationaliteiten ligt belangenverstrengeling op de loer. Een topondernemer van bedrijf A neemt ook geen topfunctie aan bij de directe concurrent B.
Oh? Sla een willekeurige CV van een politicus er maar op na: Genoeg bijbaantjes te vinden. Allemaal belangenverstrengeling?

Afgezien daarvan is een nationaliteit niet te vergelijken met een baan. Iedereen met een Nederlands paspoort is loyaal aan Nederland, zeker in een politieke functie, totdat landverraad aangetoond kan worden. Ik durf te wedden dat Wilders geen enkel, maar dan ook werkelijk helemaal geen enkel, bewijsstuk heeft wat direct of indirect ook maar het vermoeden van landverraad kan aantonen, afgezien van een tweede paspoort, wat overigens hoofdzakelijk opgedrongen wordt.

Overigens, ik heb Wilders nog niet gehoord over de dubbele nationaliteit van Maxima? Ook zij mag haar nationaliteit van Argentinie niet opgeven. Gaan we haar ook meteen aan de schandpaal nagelen als landverraadster, onze toekomstige koningin?
pi_46492207
Hij strooit wel graag met het woord tsunami maar dat even terzijde.

In hoeverre is de integriteit van deze twee bewindspersonen gegarandeerd?
Wilders beweert dat ze de een onderhorig is aan de koning van Marokko en de ander onderworpen aan de president van Turkije. Nu is de vraag klopt dat en waaruit zou dat blijken?

Indien dat het geval is kan je je afvragen waarom deze twee bewindspersonen het zichzelf onnodig lastig maken. Aan de andere kant kan Wilders schromelijk overdrijven en gooit hij enkel meer olie op het vuur. Hij kan deze twee bewindspersonen beter inhoudelijk te lijf gaan.

Aan Albayrak vragen hoe het zit met de formele erkenning van de Armeense genocide en wie dat formeel moet gaan erkennen.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:50:07 #12
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46492284
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:09 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Werkelijk schandalig hoe Wilders durft te twijfelen aan de integriteit van democratisch gekozen bewindslieden, alleen maar omdat ze een tweede nationaliteit hebben. Stapt Wilders ook uit de politiek als een ander land hem een paspoort zou opdringen?

Leg mij uit waarom je dat niet zou mogen. Jij bent dus ook voorstander om de discussie niet te voeren. Je had ook kamervoorzitter moeten worden.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_46492457
Wilders is het produkt van een democratie, net zoals die extremisten in de Partij voor de Dieren
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:55:12 #14
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46492484
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:47 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Oh? Sla een willekeurige CV van een politicus er maar op na: Genoeg bijbaantjes te vinden. Allemaal belangenverstrengeling?
Ja, dus daarom zijn die betaalde bijbaantjes ook niet toegstaan. Hoe kom je erbij dat de regering en kamerleden er bijbaantjes op nahouden? Zouden ze ook geen tijd voor moeten hebben.
quote:
Afgezien daarvan is een nationaliteit niet te vergelijken met een baan. Iedereen met een Nederlands paspoort is loyaal aan Nederland, zeker in een politieke functie, totdat landverraad aangetoond kan worden.
En dan draaien we het nu om. Iedereen met een Turks paspoort is loyaal aan Turkije. Hoe kun je loyaal zijn aan twee landen?
quote:
Ik durf te wedden dat Wilders geen enkel, maar dan ook werkelijk helemaal geen enkel, bewijsstuk heeft wat direct of indirect ook maar het vermoeden van landverraad kan aantonen, afgezien van een tweede paspoort, wat overigens hoofdzakelijk opgedrongen wordt.
Het gaat er toch ook niet om of er al problemen zijn opgetreden. Het gaat erom of het een wenselijke situatie is. Daarom moet de discussie ook gevoerd worden.
quote:
Overigens, ik heb Wilders nog niet gehoord over de dubbele nationaliteit van Maxima? Ook zij mag haar nationaliteit van Argentinie niet opgeven. Gaan we haar ook meteen aan de schandpaal nagelen als landverraadster, onze toekomstige koningin?
Volgens mij heeft wilders het alleen over de regering gehad. Maar precies weet ik het niet.
pi_46492566
Ergens kan ik me wel vinden in het verhaal van Wilders. Ik vind het zelf ook belachelijk dat er mensen met een dubbele nationaliteit hier in het kabinet zitten. Het is toch van de gekken.
Alleen dat verhaal over spionnen draaft wat door vind ik zelf .

edit
Over Maxima heeft hij het ook al gehad.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:57:34 #16
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46492594
Wilders moet trouwens eens ophouden met het woord tsunami te misbruiken.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 15:58:49 #17
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46492642

[ Bericht 100% gewijzigd door mr.vulcano op 20-02-2007 15:59:07 ]
pi_46492709
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:47 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Iedereen met een Nederlands paspoort is loyaal aan Nederland
Dat is ook niet het probleem. Het probleem is dat volgens dezelfde logica Nederlandse bewindslieden met een Marokkaans paspoort ook loyaal zijn aan Marokko. Dat kan gaan wringen. Gewoon niet doen dus.

Net zoals Minister Veerman van Links de dagelijkse leiding van zijn boerderijen moest afstaan omdat er ook belangenverstrengeling op de loer lag zolang hij ook Minister van Landbouw was.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_46492870
Wilders is knettergek. Die Sietse Fritsma is een ontzettende sukkel en die Dion Graus, een vrouwenmepper, lijkt nog het meest op een Klingon:

[ Bericht 18% gewijzigd door augurk1l op 20-02-2007 17:21:37 ]
pi_46493022
Het begint nu zo langzamerhand ronduit beschamend te worden, hoe Wilders zich meent te moeten profileren in de Nederlandse politiek. Hij draaft met gemak zo ver door dat je hem inmiddels bijna in één rijtje kunt zetten met figuren als Boer Koekoek en Hans Janmaat; en dan NIET vanwege de opvattingen, maar de *manier* van handelen.

Wilders weet niet van ophouden, gebruikt belachelijke woorden om zijn opvattingen kracht bij te zetten (tsunami), discrimineert mensen om hun afkomst (anders zou hij niet voortdurend doorgaan met het bekritiseren van beide PvdA-staatssecretarissen) en als dit zo doorgaat, gaat hij Nederland ook nog forse economische schade berokkenen met zijn inmiddels krankzinnig overkomende teksten.

Een tijdje terug vond ik nog dat Wilders op sommige fronten wel een punt had. Maar nu hij wat kamerzetels heeft, blijkt hoe slecht hij met een beetje macht kan omgaan. Zijn bijdragen zijn louter destructief en dragen helemaal nergens aan bij. Zo delft hij feitelijk zijn eigen onderspit, omdat mensen hem steeds minder serieus zullen gaan nemen.

Negen verloren kamerzetels, zo veel is mij inmiddels wel duidelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2007 16:09:47 ]
pi_46493359
Het lijkt mij dat er voor dit soort mensen tegenwoordig goede behandelmethodes zijn? De nederlandse psychiatrie kan vrij veel met mensen die overal spoken zien

Is er iemand die die man nog serieus durft te nemen?

Overigens ook absurd dat hij beveiliging van de staat kreeg. In eerste instantie goed, maar als je dan net weer een week vrij over straat kunt lopen, en je plaatst dan een mohammed cartoon op je site, dan ben je of enorm aandachtsgeil, of enorm levensmoe.
pi_46493365
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:50 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Leg mij uit waarom je dat niet zou mogen. Jij bent dus ook voorstander om de discussie niet te voeren. Je had ook kamervoorzitter moeten worden.
Ik vind het een belachelijke discussie. Iemand met een Nederlands paspoort, is Nederlander, derhalve loyaal aan Nederland totdat het tegendeel bewezen is.

Door aan de loyaliteit van mensen te twijfelen, voordat uberhaupt sprake zou zijn van landverraad is iemand bij voorbaat schuldig verklaren. In Nederland is men nog altijd onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.

Verder het probleem dat sommige paspoorten niet op te geven zijn. Als Marokko Wilders nu eens een Marokkaans paspoort zouden toesturen, ook al zou hij er niet om vragen, is hij dan ook meteen niet loyaal aan Nederland meer?
pi_46493441
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:54 schreef Het_hupt het volgende:
Wilders is het produkt van een democratie, net zoals die extremisten in de Partij voor de Dieren
Extremisten in de partij van de dieren? Vertel? Volgens mij is dat een groep mensen die gewoon voor belangen anders dan hun eigen opkomen...

Terwijl wilders andere continu af doet. Als alle extremisten het land uit moeten, dan zou ik eens in venlo beginnen...
pi_46493488
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:00 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat is ook niet het probleem. Het probleem is dat volgens dezelfde logica Nederlandse bewindslieden met een Marokkaans paspoort ook loyaal zijn aan Marokko. Dat kan gaan wringen. Gewoon niet doen dus.
Het zijn Nederlandse bewindslieden en in hun functie als Nederlands bewindslid hebben ze de eed afgelegd alleen Nederlands belang te dienen. Ik zie het probleem niet, tenzij je ze al bij voorbaat schuldig acht aan landverraad?
quote:
Net zoals Minister Veerman van Links de dagelijkse leiding van zijn boerderijen moest afstaan omdat er ook belangenverstrengeling op de loer lag zolang hij ook Minister van Landbouw was.
Dat is een persoonlijk belang, waar het gevaar van persoonlijke verrijking op de loer ligt, dat vind ik toch iets heel anders.
pi_46493678
Tja Gekke Geertje in de weer. Dit is waar hij voor is gekozen dus dit is wat hij zal doen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46493685
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:55 schreef mr.vulcano het volgende:

[quote]En dan draaien we het nu om. Iedereen met een Turks paspoort is loyaal aan Turkije. Hoe kun je loyaal zijn aan twee landen?
Door als Nederlands bewindslid de eed af te leggen en je dus als bewindslid loyaal aan Nederland op te stellen.
quote:
Het gaat er toch ook niet om of er al problemen zijn opgetreden. Het gaat erom of het een wenselijke situatie is. Daarom moet de discussie ook gevoerd worden.
Ho ho, Wilders wilde wel wat verder gaan dan alleen de discussie, he? Die wilde meteen twee bewindslieden de laan uit sturen.
quote:
Volgens mij heeft wilders het alleen over de regering gehad. Maar precies weet ik het niet.
Tsja, de vrouw van het toekomstige hoofd van de regering, nee, da's natuurlijk niet belangrijk

Trouwens, als het hem alleen om bewindslieden gaat, zie ik helemaal het probleem niet. Elk bewindslid legt een eed af waarin hij trouw zweert aan Nederland. Voila, probleem opgelost.
pi_46493843
Ik snap niet hoe je als sociaal denkend mens tegen Wilders, die zo'n goede man is , en alleen maar beter wil kunt zijn,
pi_46493947
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:20 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het zijn Nederlandse bewindslieden en in hun functie als Nederlands bewindslid hebben ze de eed afgelegd alleen Nederlands belang te dienen.
Jij zegt zelf dat ze loyaal zijn aan Nederland omdat ze een Nederlands paspoort hebben. Dan zijn ze ook loyaal aan Marokko omdat ze een Marokkaans paspoort hebben. Dat is het probleem.
quote:
Ik zie het probleem niet, tenzij je ze al bij voorbaat schuldig acht aan landverraad?
Landverraad? Het gaat erom dat je de schijn van belangenverstrengeling moet voorkomen. Herinner je deze nog:
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 09:45 schreef Vhiper het volgende:
So much voor zijn onafhankelijkheid

Aftreden.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:37:12 #29
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46494165
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:17 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik vind het een belachelijke discussie. Iemand met een Nederlands paspoort, is Nederlander, derhalve loyaal aan Nederland totdat het tegendeel bewezen is.
Het gaat er niet om dat degene niet loyaal aan Nederland is, maar ook loyaal aan een ander land.
quote:
Door aan de loyaliteit van mensen te twijfelen, voordat uberhaupt sprake zou zijn van landverraad is iemand bij voorbaat schuldig verklaren. In Nederland is men nog altijd onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.
Wat heeft loyaliteit met schuldig/onschuldig te maken?
quote:
Verder het probleem dat sommige paspoorten niet op te geven zijn. Als Marokko Wilders nu eens een Marokkaans paspoort zouden toesturen, ook al zou hij er niet om vragen, is hij dan ook meteen niet loyaal aan Nederland meer?
Vervelend dat je je paspoort niet kan opzeggen, maar dat zal dus kunnen betekenen dat je in Nederland een baan of 20 niet kunt krijgen (namelijk zitting nemen in de regering).

Ik ben zelf nog aan het twijfelen of het wenselijk is om personen met een dubbel paspoort in de regering te laten plaatsnemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door mr.vulcano op 20-02-2007 16:42:45 ]
pi_46494216
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:37 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Het gaat erom dat degene niet loyaal aan Nederland is, maar ook loyaal aan een ander land.
[..]
En als die persoon daar door de grondwet van dat andere land niets aan kan doen, wat dan?

Of gewoon maar alle Marokkanen en Argentijnen van publieke functies in Nederland uitsluiten?
pi_46494249
Nederlanders zijn dus ook 'onderhorig aan de koningin van Nederland'? Daar merk ik vrij weinig van moet ik zeggen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:42:03 #32
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_46494341
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:31 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Jij zegt zelf dat ze loyaal zijn aan Nederland omdat ze een Nederlands paspoort hebben. Dan zijn ze ook loyaal aan Marokko omdat ze een Marokkaans paspoort hebben. Dat is het probleem.
Het gaat niet om het paspoort maar om de eed die elk lid van de kamer aflegt!

Ik kan overigens best begrijpen dat bv Albayrak belangen van Turken behartigd:

NB: Albayrak voor een groot deel door haar Turkse aanhang(de voorkeurstemmen die ze heeft gekregen iig). Als de turks-nederlandse gemeentschap het niet fijn vindt dat een vermeende genocide te erkennen, dan zou Albayrak dit standpunt kunnen overnemen. Daarmee helpt ze misschien indirect Turkije terwijl zij de Turkse Nederlanders probeert te vertegenwoordigen.

Net zoals Verdonk ook de mensen die op haar gestemd hebben serieus neemt, zal Albayrak dat ook doen...
pi_46494393
quote:

[..]

Zolang die loyaliteit aan Marokko/Turkije niet botst met hun loyaliteit aan Nederland heb ik er persoonlijk geen probleem mee.

Zolang we op basis van hun verleden geen redenen hebben om aan te nemen dat ze bij een gedwongen keuze voor Marokko/Turkije kiezen (en dan heb ik persoonlijk toch nog iets meer twijfels bij Albayrak dan bij Aboutaleb), geven we ze het voordeel van de twijfel.
pi_46494399
Ach, hoe meer mensen er op staan zoals Wilders hoe groter de kans dat Salman Rushdie ooit weer als normaal mens over straat kan.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:44:45 #35
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46494432
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

En als die persoon daar door de grondwet van dat andere land niets aan kan doen, wat dan?

Of gewoon maar alle Marokkanen en Argentijnen van publieke functies in Nederland uitsluiten?
Die vraag heb ik reeds beantwoord:
quote:
Vervelend dat je je paspoort niet kan opzeggen, maar dat zal dus kunnen betekenen dat je in Nederland een baan of 20 niet kunt krijgen (namelijk zitting nemen in de regering).
pi_46494457
Waarmee Wilders maar weer een aantoont dat de PVV geen one-issue partij is.

Hoera!
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_46494474
Wilders wil te veel.. Die acht zetels is hij over 4 jaar weer kwijt en staat weer een ander soortgelijk figuur op.
pi_46494494
Wilders! Troll Numero Uno
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:47:31 #39
159979 G.Fawkes
pi_46494536
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:43 schreef Petera het volgende:

[..]

Zolang die loyaliteit aan Marokko/Turkije niet botst met hun loyaliteit aan Nederland heb ik er persoonlijk geen probleem mee.

Zolang we op basis van hun verleden geen redenen hebben om aan te nemen dat ze bij een gedwongen keuze voor Marokko/Turkije kiezen (en dan heb ik persoonlijk toch nog iets meer twijfels bij Albayrak dan bij Aboutaleb), geven we ze het voordeel van de twijfel.
Waarom heb je zowel je twijfels bij Albayrak en Aboutaleb dan? En geen twijfels over Verhagen bv? Het feit dat hij alleen maar Nederlands is, maakt dat hij geen dubbele agenda kan hebben?

Hebben niet alle politici een dubbele agenda?
pi_46494657
Volslagen doorgeschoten discussie over loyaliteit. Daarom wil ik een ander punt aanhalen:

alle Nederlandse politici - wel of niet met een meervoudig paspoort - dienen loyaal te zijn aan de Europese Unie.

Op een groot aantal onderwerpen dat in de Eerste en Tweede Kamer behandeld wordt, dient rekening gehouden te worden met de Europese regelgeving. Ook Wilders dient op dit moment dus twee heren.

O.T.: die man kan ik niet langer meer serieus nemen. Dit soort contraproductieve uitspraken hebben geen enkele basis. Nog los van het feit dat ons parlement een afspiegeling zou moeten zijn van onze samenleving. Daarbij horen momenteel ook 1 miljoen moslims. Waarvan het overgrote deel alleen maar een rustig en onbezorgd leven wil leiden, net zoals die talloze andere bevolkingsgroepen die ons land RIJK is.
Meneer Wilders heeft doorgaans de mond vol over het gebrek aan respect van onze islamitische medemens (een enorme generalisatie!), maar toont zelf verdraaid weinig respect voor de democratie die hem een podium heeft gegeven waarop hij zijn Middeleeuwse gedachtengoed mag verwoorden. Het geeft geen pas dat hij de door de nederlandse stemgerechtigden verkozen volksvertegenwoordigers op deze manier aanvalt op volslagen irreëele argumenten.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:52:29 #41
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46494722
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:47 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Waarom heb je zowel je twijfels bij Albayrak en Aboutaleb dan? En geen twijfels over Verhagen bv? Het feit dat hij alleen maar Nederlands is, maakt dat hij geen dubbele agenda kan hebben?
Jawel, maar deze discussie gaat over loyaliteit aan het vaderland en het handelen in het landsbelang.
quote:
Dat mag ik niet hopen.
pi_46494780
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:44 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Die vraag heb ik reeds beantwoord:
[..]
Maar waar stel je de grens? Bij staatssecretarissen? SG's? leidinggevenden van ZBO's? Schooldirecteuren? de CdK? Gedeputeerde? Gemeenteraadslid, wethouder burgermeester...

De macht van de burgermeester van Amsterdam of Rotterdam is een stuk groter dan die van de staatssecretaris voor buitenlandse handel of sport ofzo.
pi_46494821
quote:

Zal mij boeien, zolang ze als bewindslid maar alleen het Nederlands belang dienen en dat doen ze ook, hebben ze met hun eed verklaard.
quote:
Landverraad? Het gaat erom dat je de schijn van belangenverstrengeling moet voorkomen.
Da's een goeie. Ga je het CDA, de CU en de SGP ook verbieden omdat ze ook loyaal aan de kerk zijn? Ga je de VVD verbieden omdat ze loyaal aan topbestuurders zijn? Ga je de PvdA verbieden, omdat ze loyaal zijn aan vakbonden? etc etc.
quote:
Herinner je deze nog:

Nope, da's ook wel erg lang geleden. Vertel, uit welk topic heb je die vandaan?
pi_46494825
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:47 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd geen twijfels bij Verhagen te hebben. Feit is dat we van niemand zeker weten aan wie hij of zij uiteindelijk loyaal is. Vandaar dat ik mensen het voordeel van die twijfel wil geven als zij me geen redenen hebben gegeven om het niet te doen.

En for the record: ik zie liever Verhagen gaan dan Albayrak of Aboutaleb; op de één of andere manier krijg ik daar gewoon slechte gevoelens bij.

Ik heb dus alleen gezegd méér aan Albayrak te twijfelen dan aan Aboutaleb.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:57:20 #45
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46494872
Ik blijf het grappig vinden dat Wilders wel accepteert dat hij onderhorig is aan een koningin met 2 paspoorten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:59:01 #46
159979 G.Fawkes
pi_46494931
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:55 schreef Petera het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd geen twijfels bij Verhagen te hebben. Feit is dat we van niemand zeker weten aan wie hij of zij uiteindelijk loyaal is. Vandaar dat ik mensen het voordeel van die twijfel wil geven als zij me geen redenen hebben gegeven om het niet te doen.

En for the record: ik zie liever Verhagen gaan dan Albayrak of Aboutaleb; op de één of andere manier krijg ik daar gewoon slechte gevoelens bij.

Ik heb dus alleen gezegd méér aan Albayrak te twijfelen dan aan Aboutaleb.
Ik vind het wel apart dat je dus twijfelt aan iedereen totdat het tegendeel bewezen is. Apart... Bij mij is het anders om, ik twijfel niet over de loyaliteit van mensen totdat daar reden toe is
pi_46494943
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:57 schreef Re het volgende:
Ik blijf het grappig vinden dat Wilders wel accepteert dat hij onderhorig is aan een koningin met 2 paspoorten
2 nationaliteiten niet persé 2 paspoorten en als ze wil kan ze er volgens mij ook zo een 3e nationaliteit bijkrijgen .
pi_46495001
quote:
en de koningin is weer onderhorig aan het parlement, de Koning(in) is onschendbaar en de ministers zijn verantwoordelijk.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:01:07 #49
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46495007
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar waar stel je de grens? Bij staatssecretarissen? SG's? leidinggevenden van ZBO's? Schooldirecteuren? de CdK? Gedeputeerde? Gemeenteraadslid, wethouder burgermeester...
Ook dat heb ik aangegeven, alleen de regering plus eventueel de staatssecretarissen. Oftewel degene die regeringsverantwoordelijkheid dragen.
pi_46495012
quote:
Hoezo? Onze koningin heeft geen moer te vertellen in Nederland. Wat boeit haar nationaliteit nou? Het is een poppetje (met een vermogen van 1 mijard euro) in ons Nederlandse poppenkast dat ook wel Koningshuis genoemd wordt. Dat wat tussen de haakjes staat, staat er niet voor niets natuurlijk, doe daar eerst maar iets aan, daarna kunnen we ons druk maken over haar nationaliteit enzo.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:02:07 #51
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46495049
quote:
Dan weet jij meer dan ik, vertel!
pi_46495074
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:55 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nope, da's ook wel erg lang geleden. Vertel, uit welk topic heb je die vandaan?
Minister Veerman ontvangt zelf 190.000 euro subsidies
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 09:45 schreef Vhiper het volgende:
So much voor zijn onafhankelijkheid

Aftreden.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:03:02 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46495080
maar wat een beeldspraak weer, de laatste tsunami kostte 200.000 mensen het leven, of waren dat voornamelijk moslims, dan maakt het natuurlijk niet uit
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:04:46 #54
262 Re
Kiss & Swallow
pi_46495136
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:02 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Onze Koningin is Brits staatsburger, staat wl ergens een uitleg in een vorig topic over deze speekselbevorderende overvloedige man
pi_46495166
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:02 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Ze is van geboorte ook Engelse dit ivm een regeling uit 1708 die in 1948 dus na de geboorte van Bea is afgeschaft. Daarnaast is haar schoondochter Argentijnse en kan ze die nationaliteit ook nooit opgeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door du_ke op 20-02-2007 17:17:15 (voor is na :@) ]
pi_46495187
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:59 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Ik vind het wel apart dat je dus twijfelt aan iedereen totdat het tegendeel bewezen is. Apart... Bij mij is het anders om, ik twijfel niet over de loyaliteit van mensen totdat daar reden toe is
Ja, maar volgens mij interpreteer je me nu verkeerd.

Ik weet nou eenmaal niet zeker of iemand werkelijk loyaal is (twijfel), dus ga ik ervan uit dat hij of zij loyaal is, totdat hij of zij laat zien (waarschijnlijk) niet loyaal te zijn (bewijs van het tegendeel van de hypothese dat hij of zij wél loyaal is).
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:11:45 #57
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_46495392
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:54 schreef Het_hupt het volgende:
Nee, Wilders is een extremist. Punt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46495403
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:37 schreef mr.vulcano het volgende:

Prima, als een Islamitisch land Wilders dus dwars wil zitten, hoeven ze hem alleen maar ereburger te maken!

Wat al aantoont hoe belachelijk deze hele discussie van Wilders is.
quote:
Ik ben zelf nog aan het twijfelen of het wenselijk is om personen met een dubbel paspoort in de regering te laten plaatsnemen.
Zou je het verbieden, zou je dus juist het buitenland invloed geven op de Nederlandse politiek
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:13:35 #59
136 V.
pi_46495464
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

'Dan hebben ze pech. Al willen ze Prins Carnaval worden'

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_46495495
quote:
Ja, hallo, zoals ik dus al eerder zei, is dat persoonlijke verrijking, dat is iets heel anders dan de discussie die we nu hebben, nl over nationaliteiten.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:14:27 #61
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46495502
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze is van geboorte ook Engelse dit ivm een regeling uit 1708 die in 48 dus voor de geboorte van Bea is afgeschaft.
Beatrix is van 31-1-1938. .
pi_46495538
iets anders, best mogelijk dat alleen al de potentie van een uitvoerige discussie in Den Haag over "belangenverstrengelingen" al deze stressverschijnselen verklaard die we de afgelopen dagen hebben mogen waarnemen.

Ik wil de discussie gráág gevoerd zien
pi_46495554
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:14 schreef freako het volgende:

[..]

Beatrix is van 31-1-1938. .
Ja bedoelde ook na .
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:18:05 #64
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_46495618
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:12 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Prima, als een Islamitisch land Wilders dus dwars wil zitten, hoeven ze hem alleen maar ereburger te maken!
Ja, dat zou leuk zijn. Dan voert Bahrein een wet in die de hele familie Wilders de Bahreinse nationaliteit toekent, en dat deze nationaliteit dan ook niet kan worden opgegeven. .
pi_46495663
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:14 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ja, hallo, zoals ik dus al eerder zei, is dat persoonlijke verrijking, dat is iets heel anders dan de discussie die we nu hebben, nl over nationaliteiten.
Dat was helemaal geen persoonlijke verrijking. Het ging om belangenverstrengeling omdat hij zowel boer als minister was. Hij moest stemmen over subsidies waar hij zelf ook gebruik van maakte. Er was geen enkele aanwijzing dat dat zijn keuzes heeft beïnvloed maar toch was die situatie onhoudbaar.

Hetzelfde geldt voor een Nederlandse bewindspersoon die tegelijkertijd ook onderdaan is van een ander land. Je kunt voor de keuze komen te staan waar je een beslissing moet nemen die negatief uitpakt voor je tweede vaderland. Dat is geen gezonde situatie.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:19:43 #66
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46495665
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:12 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Wat al aantoont hoe belachelijk deze hele discussie van Wilders is.
Het enige wat jij nu aantoont is dat jij de discussie belachelijk maakt.
pi_46495680
Trouwens, de vrouw van Geert Wilders komt uit Hongarije...Ik voel hier toch al enige belangenverstrengeling opkomen
pi_46495689
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:18 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, dat zou leuk zijn. Dan voert Bahrein een wet in die de hele familie Wilders de Bahreinse nationaliteit toekent, en dat deze nationaliteit dan ook niet kan worden opgegeven. .
Dubai de libertaire heilstaat van veel van z'n aanhangers hier op Fok is ook wel een goede kandidaat.
pi_46495728
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:19 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Het enige wat jij nu aantoont is dat jij de discussie belachelijk maakt.
Hoezo? Als bijvoorbeeld Marokko Wilders per direct tot staatsburger verklaart, kan Wilders daar zelf niets tegen doen. Paspoorten zijn immers niet iets van een invidu, maar staatseigendom. Als Marokko zegt dat Wilders Marokkaans staatsburger is, dan is ie dat ook, of ie wil of niet.

Is Wilders dan ook meteen loyaal aan Marokko?
pi_46495760
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:18 schreef freako het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. En dan? Is Wilders plotseling loyaal aan Bahrein? idd, onzinnige discussie van Wilders dus.
pi_46495845
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:23 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. En dan? Is Wilders plotseling loyaal aan Bahrein? idd, onzinnige discussie van Wilders dus.
Die vergelijking gaat natuurlijk mank op het feit dat Wilders niets met Bahrein heeft of geboren is.
pi_46495847
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:19 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat was helemaal geen persoonlijke verrijking. Het ging om belangenverstrengeling omdat hij zowel boer als minister was. Hij moest stemmen over subsidies waar hij zelf ook gebruik van maakte. Er was geen enkele aanwijzing dat dat zijn keuzes heeft beïnvloed maar toch was die situatie onhoudbaar.
Hij ving 190.000 zelf, vind ik toch een behoorlijk duidelijke aanwijzing
quote:
Hetzelfde geldt voor een Nederlandse bewindspersoon die tegelijkertijd ook onderdaan is van een ander land. Je kunt voor de keuze komen te staan waar je een beslissing moet nemen die negatief uitpakt voor je tweede vaderland. Dat is geen gezonde situatie.
Afgezien van je onzinnige vergelijk, zou dit inderdaad kunnen gebeuren. Een bewindslid heeft per eed gezworen dan de Nederlandse belangen te dienen, iets anders betekend gewoon landverraad...Daar staan leuke straffen op, geloof ik. Dus zo bang dat dit gebeurt ben ik niet.
pi_46495918
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat natuurlijk mank op het feit dat Wilders niets met Bahrein heeft of geboren is.
Hoe weet jij dat? Misschien vind ie het wel een fantastisch land. Afgezien daarvan, hij zou dan staatsburger van dat land zijn, tsja, dan zou hij ook wel eens naar dat buitenlandse staatshoofd kunnen luisteren, zou hij zelf dan zeggen.

Ik zie het niet gebeuren, net zoals ik het met andere bewindslieden niet zie gebeuren. Die hele discussie van Wilders is gewoon belachelijk. Hij wil gewoon geen moslims in de regering en hij probeert op elke manier, hoe belachelijk ook, dat voor elkaar te krijgen.
pi_46495989
Ik citeer mijn leider:
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:53 schreef Sidekick het volgende:
Maar goed, het gaat van "excessen binnen de Islam" en "kritiek op politieke Islam" naar "achterlijke Islamitische cultuur" gevolgd door "moslims weren" en "actieve moslimremigratie", om te komen tot "rechtstaat opzij zetten" en "geen moslims in het kabinet". Gelukkig isoleert hij zichzelf steeds meer dankzij zijn radicalisatieproces, zelfs hardliners binnen de VVD als Verdonk zetten zich tegen hem af. Weldra zal ook de aanhang inzien dat het het gebrek aan constructieve bijdrage hij niets voor elkaar krijgt.
pi_46496129
God, wat mis ik die Marco Pastors nu. Die had dezelfde mening als Wilders gehad, maar zou te ijdel zijn om zulke debiele standpunten in te nemen.
pi_46496137
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:27 schreef Vhiper het volgende:
Hoe weet jij dat? Misschien vind ie het wel een fantastisch land. Afgezien daarvan, hij zou dan staatsburger van dat land zijn, tsja, dan zou hij ook wel eens naar dat buitenlandse staatshoofd kunnen luisteren, zou hij zelf dan zeggen.
Hij zou het inderdaad een fantastisch land kunnen vinden maar of je dan direct dezelfde soort loyaliteit hebt als iemand die ergens is geboren en (gedeeltelijk) getogen is natuurlijk de vraag.
quote:
Ik zie het niet gebeuren, net zoals ik het met andere bewindslieden niet zie gebeuren. Die hele discussie van Wilders is gewoon belachelijk. Hij wil gewoon geen moslims in de regering en hij probeert op elke manier, hoe belachelijk ook, dat voor elkaar te krijgen.
Ik weet niet wat Wilders onder de onderwerping en onderhorig verstaat en hoe zich dat uit. Hij kan ze beter inhoudelijk pakken.
pi_46496259
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:25 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Hij ving 190.000 zelf, vind ik toch een behoorlijk duidelijke aanwijzing
Van persoonlijke verrijking als hij een legale subsidie ontvangt?
quote:
Afgezien van je onzinnige vergelijk, zou dit inderdaad kunnen gebeuren. Een bewindslid heeft per eed gezworen dan de Nederlandse belangen te dienen,
Dat is niet zo:

Ik zweer (verklaar) dat ik, om tot lid van de Staten-Generaalte worden benoemd, rechtstreeks noch middellijk, onder welke naam of welk voorwendsel ook, enige gift of gunst heb gegeven of beloofd. Ik zweer (verklaar en beloof), dat ik, om iets in dit ambt te doen of te laten, rechtstreeks noch middellijk enige belofte heb aangenomen of zal aannemen.

Ik zweer (beloof) trouw aan de Koningin, aan het Statuutvoor het Koninkrijk en aan de Grondwet. Ik zweer (beloof) dat ik de plichten die mijn ambt oplegt getrouw zal vervullen."
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:45:34 #78
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46496397
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:22 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Hoezo? Als bijvoorbeeld Marokko Wilders per direct tot staatsburger verklaart, kan Wilders daar zelf niets tegen doen. Paspoorten zijn immers niet iets van een invidu, maar staatseigendom. Als Marokko zegt dat Wilders Marokkaans staatsburger is, dan is ie dat ook, of ie wil of niet.

Is Wilders dan ook meteen loyaal aan Marokko?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:02:46 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46496911
Deze man is een politiek kankergezwel. Radicaal wegsnijden die hap.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_46497263
Wat heeft Wilders toch met de islam, altijd heeft hij het over de islam. En hij zit maar de praten over hoe de joods-christelijke cultuur de dominante cultuur moet zijn.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2007 18:32:50 ]
pi_46497657
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:20 schreef Vhiper het volgende:
Trouwens, de vrouw van Geert Wilders komt uit Hongarije...Ik voel hier toch al enige belangenverstrengeling opkomen
Dat mag, dat is geen islamitisch land.

Daar ligt de grens namelijk bij Wilders, wist je dat nu nog niet? Hij noemt het toch ook een 'tsunami van islamisering'? Blanke allochtonen, moet kunnen, maar zodra ze uit 'islamitische' landen komen dan zijn ze uiteraard niet te vertrouwen.
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 18:38:20 #82
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46498136
quote:

[..]

Het was ook schandalig hoe Marijnissen/Bos en Femke Halsema de vorige regering en kabinet en indirect kamerleden voor asociaal hebben uitgemaakt.

Wilders heeft nog steeds een punt, maar aangezien niemand er iets mee doet zal hij door moeten gaan. Al was het alleen al voor meer dan 500.000 kiezers.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:50:14 #83
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46498591
quote:
Werkelijk schandalig hoe Wilders durft te twijfelen aan de integriteit van democratisch gekozen bewindslieden PvdA etnopolitici
Huil huil, jank jank...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:52:39 #84
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_46498655
sjezus knetter die wilders met z'n uitspraken
Drugs are good mkay?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:53:55 #85
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46498701
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:25 schreef Tijger_m het volgende:

Daar ligt de grens namelijk bij Wilders, wist je dat nu nog niet? Hij noemt het toch ook een 'tsunami van islamisering'? Blanke allochtonen, moet kunnen, maar zodra ze uit 'islamitische' landen komen dan zijn ze uiteraard niet te vertrouwen.
Heb je bij jouw in Tuig City nog nooit een blanke moslims gezien? Racist!
pi_46498948
Het jammere van het hele verhaal is ook nog dat Aboutaleb en Albayrak er ALLEEN zitten omdat het allochtonen zijn..
Dat is nog veel erger dan het hele dubbele paspoorten verhaal.
pi_46499000
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je bedoelt: dat is een EU land, iets met vrij verkeer van personen enzo.
quote:
Daar ligt de grens namelijk bij Wilders, wist je dat nu nog niet?
Oh, sinds wanneer wil hij Hindoes wel toelaten?
quote:
Hij noemt het toch ook een 'tsunami van islamisering'? Blanke allochtonen, moet kunnen, maar zodra ze uit 'islamitische' landen komen dan zijn ze uiteraard niet te vertrouwen.
Dat maak jij er van.
Volgens mij is z'n punt dat de islamitische cultuur gewoon niet bij Europa past.
Heeft niks te maken met wel of niet te vertrouwen.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:02:01 #88
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_46499041
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het was ook schandalig hoe Marijnissen/Bos en Femke Halsema de vorige regering en kabinet en indirect kamerleden voor asociaal hebben uitgemaakt.

Wilders heeft nog steeds een punt, maar aangezien niemand er iets mee doet zal hij door moeten gaan. Al was het alleen al voor meer dan 500.000 kiezers.
als we wilders en die 500.000 kiezers, die alle problemen toch alleen maar bij de moslims zoeken, eens op een nieuw aan te leggen eilandje in de waddenzee zetten en daar hun eigen staatje laten oprichten, dan is nederland denk ik een groter probleem kwijt dan dat geratel waar wilders het zelf over heeft.

Gewoon een enge ophitser met penisnijd, meer niet. en die berichtjes bevestigen het alleen maar.
put
your
clothes
on!
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 19:05:29 #89
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46499187
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:02 schreef Jerruh het volgende:

[..]

als we wilders en die 500.000 kiezers, die alle problemen toch alleen maar bij de moslims zoeken, eens op een nieuw aan te leggen eilandje in de waddenzee zetten en daar hun eigen staatje laten oprichten, dan is nederland denk ik een groter probleem kwijt dan dat geratel waar wilders het zelf over heeft.

Gewoon een enge ophitser met penisnijd, meer niet. en die berichtjes bevestigen het alleen maar.
Let wel, dit zijn 500000 kiezers die openlijk voor Wilders zijn, uiteindelijk heeft alleen den moslim zelf behoefte aan den islam. De PvdA is alleen zo opportunistisch dat ze 1 milj. moslims wel als stemvee willen, totdat het te gortig wordt natuurlijk.
pi_46499222
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Huil huil, jank jank...
Huil huil, jank jank?
Jij bent hier de Calimero hoor.
Dat CDA-PvdA-CU genoeg zetels hebben, dat heet democratie.
pi_46499281
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:59 schreef ChRoNiC het volgende:
Het jammere van het hele verhaal is ook nog dat Aboutaleb en Albayrak er ALLEEN zitten omdat het allochtonen zijn..
Wow, er worden politieke spelletjes gespeeld, newsflash!

Waarom denk je dat Maxime Verhagen op BuZa zit?
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 19:09:03 #92
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46499338
Maar, kijk nu dan toch, aan SA moest Wilders zijn excuses aanbieden. SA is tegen buitenlanders, waarom moet Wilders zijn excuses aanbieden? Omdat hij niet radicaal genoeg is met buitenlanders? Omdat hij ze niet per direct wil laten onthoofden?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:10:15 #93
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46499390
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:06 schreef Puzzelaar het volgende:
Huil huil, jank jank?
Jij bent hier de Calimero hoor.
Dat CDA-PvdA-CU genoeg zetels hebben, dat heet democratie.
Nee hoor, integendeel, ik loop niet de hele tijd te zeiken dat er politici bestaan die een andere mening hebben. En dat kabinet is slecht, maar wel democratisch verkozen.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:11:08 #94
136 V.
pi_46499429
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:10 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee hoor, integendeel, ik loop niet de hele tijd te zeiken dat er politici bestaan die een andere mening hebben.
Natuurlijk niet. Jij? Hoe komen ze erbij

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:11:18 #95
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46499434
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Let wel, dit zijn 500000 kiezers die openlijk voor Wilders zijn, uiteindelijk heeft alleen den moslim zelf behoefte aan den islam. De PvdA is alleen zo opportunistisch dat ze 1 milj. moslims wel als stemvee willen, totdat het te gortig wordt natuurlijk.
Ach, de PvdA zit gewoon in de shit. Autochtonen zijn of rechts of stemmen SP. Of ze zijn rijk, wereldvreemd en links, dus stemmen ze GL. Je moet toch wat als arrogante machtspartij?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:12:09 #96
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46499474
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:11 schreef Verbal het volgende:
Natuurlijk niet. Jij? Hoe komen ze erbij

V.
Je denkt toch niet dat ik commentaar van de grootste azijnzeiker van dit forum, jij dus, serieus ga nemen?
pi_46499527
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:10 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee hoor, integendeel, ik loop niet de hele tijd te zeiken dat er politici bestaan die een andere mening hebben.
!!!
quote:
En dat kabinet is slecht, maar wel democratisch verkozen.
Nou dan.
pi_46499540
quote:

[..]

Er was ook geen reden om te twijfelen aan de integriteit van Abdul Quadir Khan toen hij bij een atoomlab in Nederland wilde werken, ondanks z'n Pakistaanse paspoort...
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:14:24 #99
136 V.
pi_46499568
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:12 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat ik commentaar van de grootste azijnzeiker van dit forum serieus ga nemen?
Je moet doen of niet doen wat je goeddunkt

Als jij mij niet serieus wil nemen als pueriele repercussie omdat ik jou niet serieus neem, prima.

Ga ik vannacht niet wakker liggen, okee?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:18:04 #100
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46499717
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:14 schreef Verbal het volgende:
Je moet doen of niet doen wat je goeddunkt
Tuurlijk doe ik dat.
quote:
Als jij mij niet serieus wil nemen als pueriele repercussie omdat ik jou niet serieus neem, prima.
Nee, ik neem jou niet serieus omdat je alleen maar zeikt over anderen.
quote:
Ga ik vannacht niet wakker liggen, okee?

V.
Doe je toch wel, je bent zo zuur dat je matras onder je reet wegschroeit.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:19:49 #101
136 V.
pi_46499770
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:18 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Tuurlijk doe ik dat.
Addaboy. Hou dat vol
quote:
Nee, ik neem jou niet serieus omdat je alleen maar zeikt over anderen.
Ja.
quote:
Doe je toch wel, je bent zo zuur dat je matras onder je reet wegschroeit.
Nope. Gaat al een paar jaar mee

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:25:27 #102
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46499992
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:19 schreef Verbal het volgende:
Nope. Gaat al een paar jaar mee

V.
Topkwaliteit. Hastens?
pi_46500408
Waarom nou steeds die tsunami erbij halen? Vind het nogal wat na wat er net 2 jaar geleden is gebeurd. Een beetje andermans leed misbruiken om een standpunt te maken.
pi_46500571
Belachelijke actie natuurlijk van Wilders.
Mijns inziens is zijn ongenoegen jegens moslims zo groot dat hij niet langer het belang van Nederland kan dienen op een constructieve manier. Ook uit de kamer zetten dan maar? Ik zou, als ik in het beklaagdenbankje zat, hier maar eens parlementaire vragen over gaan stellen. Deze man doet meer tegen integratie en voor radicalisering van moslims in Nederland dan welke aanslag ook...
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:41:29 #105
150991 Kritski
De Übermensch
pi_46500607
Wat hebben jullie eigenlijk 'liever'? Weggespoeld worden door een tsunami of dagelijks om 20:00 een overspelige vrouw stenigen op het marktplein?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:44:27 #106
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46500718
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:36 schreef jaoka het volgende:
Waarom nou steeds die tsunami erbij halen? Vind het nogal wat na wat er net 2 jaar geleden is gebeurd. Een beetje andermans leed misbruiken om een standpunt te maken.
Wat een gezeur zeg. Het is gewoon een natuureffect.
pi_46500930
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat een gezeur zeg. Het is gewoon een natuureffect.
Ja, maar Wilders vergelijkt het wegvagen van complete streken door vloedgolven met zijn ergernissen aan hoofddoekjes die hij heeft sinds hij zijn eerste stapjes buiten Limburg doet. Dat is een beetje fout.
pi_46500952
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:41 schreef Kritski het volgende:
Wat hebben jullie eigenlijk 'liever'? Weggespoeld worden door een tsunami of dagelijks om 20:00 een overspelige vrouw stenigen op het marktplein?
Wat heb je liever? Weggespoeld worden een tsunami of gehersenspoeld door Wilders?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:50:52 #109
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_46500953
quote:
gewoon een maatschappij waar mensen es niet kijken naar de achtergrond maar naar de problemen die er echt zijn en waar we zelf aan kunnen meehelpen?

ofzo.
put
your
clothes
on!
pi_46501335
Uhh Tsunami van Islam bereikt kabinet????

Ik dacht dat dubbele nationaltiteit het probleem was.

Ging er dus gewoon om dat ze moslim waren
pi_46501348
quote:
Doe niet zo hysterisch, zeg. Alsof er dagelijks stenigingen plaatsvinden in de landen waar de meeste moslims in Nederland vandaan vinden. Sterker nog, staat daar niet eens in de wet.
pi_46501363
Ik denk dat Wilders gewoon een beetje last heeft van een tsunami van debilisering. Maar dat is dan weer mijn nutteloze mening, hè, .
pi_46501458
quote:
Waarom denk je dat die Moslims hun landen ontvlucht ziijn.

Juist door de dictators in die landen (die ondertussen gewoon gesteund worden door het westen)

Zie Saudia Arabia land is erger dan de Taliban .

Hoor je westerse machthebbers geen kritiek op geven

Omdat ze Olie hebben en wij verslaafd aan Olie zijn

Maar ondertussen onderdrukken ze hun volk.

De overgrote meerderheid van Moslims wil helemaal geen sharia of strengere straffen.

Zijn juist die extreem rechtse wilders aanhangers die schreeuwen om de doodstraf
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:06:47 #114
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46501581
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:36 schreef jaoka het volgende:
Soory Tsunami is gewoon een natuur effect en dat is niet alleen gelinkt aan wat er twee jaar geleden gebeurd is
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46501791
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:29 schreef muispiet het volgende:
Ik snap niet hoe je als sociaal denkend mens tegen Wilders, die zo'n goede man is , en alleen maar beter wil kunt zijn,
Is dit sarcastisch?

Zo niet dan houd je er vreemde opvattingen op na. En wilders zelf is toch ook alleen maar een aandachtstrekker die mensen aan zich bindt door het voeren van een politiek van angst. Robert Kennedy verwoorde 40 jaar geleden beter dan ik ooit zou kunnen waarom deze weg de verkeerde is.

I have not come here to propose a set of specific remedies nor is there a single set. For a broad and adequate outline we know what must be done. When you teach a man to hate and fear his brother, when you teach that he is a lesser man because of his color or his beliefs or the policies he pursues, when you teach that those who differ from you threaten your freedom or your job or your family, then you also learn to confront others not as fellow citizens but as enemies, to be met not with cooperation but with conquest; to be subjugated and mastered.

We learn, at the last, to look at our brothers as aliens, men with whom we share a city, but not a community; men bound to us in common dwelling, but not in common effort. We learn to share only a common fear, only a common desire to retreat from each other, only a common impulse to meet disagreement with force. For all this, there are no final answers.

Yet we know what we must do. It is to achieve true justice among our fellow citizens. The question is not what programs we should seek to enact. The question is whether we can find in our own midst and in our own hearts that leadership of humane purpose that will recognize the terrible truths of our existence.

We must admit the vanity of our false distinctions among men and learn to find our own advancement in the search for the advancement of others. We must admit in ourselves that our own children's future cannot be built on the misfortunes of others. We must recognize that this short life can neither be ennobled or enriched by hatred or revenge.

Our lives on this planet are too short and the work to be done too great to let this spirit flourish any longer in our land. Of course we cannot vanquish it with a program, nor with a resolution.

But we can perhaps remember, if only for a time, that those who live with us are our brothers, that they share with us the same short moment of life; that they seek, as do we, nothing but the chance to live out their lives in purpose and in happiness, winning what satisfaction and fulfillment they can.

Surely, this bond of common faith, this bond of common goal, can begin to teach us something. Surely, we can learn, at least, to look at those around us as fellow men, and surely we can begin to work a little harder to bind up the wounds among us and to become in our own hearts brothers and countrymen once again.

Geert, en alle aanhangers, neem alsjeblieft deze boodschap ter harte en niet die van angst, dood en tsunami's, dit zal alleen maar tot meer verdriet leiden.
pi_46502446
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:06 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Soory Tsunami is gewoon een natuur effect en dat is niet alleen gelinkt aan wat er twee jaar geleden gebeurd is
Maar als je het woord Tsunami gebruikt, denken waarschijnlijk heel veel mensen aan een vloedgolf en een overspoeling van een land. Als Wilders het heeft over een Tsunami van moslims, kán ik me wel indenken dat de meerderheid niet aan het gigantisch natuurverschijnsel denkt, maar aan een hoop ellende en verdriet.
Dit, dus.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:30:13 #117
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46502518
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:50 schreef Puzzelaar het volgende:
Ja, maar Wilders vergelijkt het wegvagen van complete streken door vloedgolven met zijn ergernissen aan hoofddoekjes die hij heeft sinds hij zijn eerste stapjes buiten Limburg doet. Dat is een beetje fout.
Terreurdreiging en censuur afdoen als "ergernissen aan hoofddoekjes".
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:30:55 #118
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_46502545
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Maar als je het woord Tsunami gebruikt, denken waarschijnlijk heel veel mensen aan een vloedgolf en een overspoeling van een land. Als Wilders het heeft over een Tsunami van moslims, kán ik me wel indenken dat de meerderheid niet aan het gigantisch natuurverschijnsel denkt, maar aan een hoop ellende en verdriet.
en ik denk ook dat die achterliggende betekenis een grote rol speelt in het gebruik van tsunami door wilders. tot twee jaar geleden had niemand het over tsunami's maar over vloedgolven, kan me dus prima voorstellen dat juistdie betekenis die achter tsunami zit, meer geladen is dan alleen het woord als natuurverschijnsel.

maar dat daargelaten, ik word gewoon strontmoe van die opmerkingen van Wilders...
put
your
clothes
on!
pi_46502627
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:30 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Terreurdreiging en censuur afdoen als "ergernissen aan hoofddoekjes".
Ik lust hoofddoekjes rauw.

Terreur dreiging van Aboutaleb?????

Ik hoor Wilders juist niet over extremistisch Moslims .
pi_46502665
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:03 schreef Powerss het volgende:

[..]

Waarom denk je dat die Moslims hun landen ontvlucht ziijn.

Juist door de dictators in die landen (die ondertussen gewoon gesteund worden door het westen)

Zie Saudia Arabia land is erger dan de Taliban .

Hoor je westerse machthebbers geen kritiek op geven

Omdat ze Olie hebben en wij verslaafd aan Olie zijn

Maar ondertussen onderdrukken ze hun volk.

De overgrote meerderheid van Moslims wil helemaal geen sharia of strengere straffen.

Zijn juist die extreem rechtse wilders aanhangers die schreeuwen om de doodstraf
Nou dictators hebben niets met Islam te maken.
pi_46502771
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:33 schreef Stark het volgende:

[..]

Nou dictators hebben niets met Islam te maken.
Nee dictator zijjn is niet geloof gebonden.

Maar de dictators in SA zijn toch aardig islamitisch.

Wat verder je punt van deze uitspraak ook mag zijn.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:36:23 #122
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46502774
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:33 schreef Powerss het volgende:
Ik heb ze liever gebakken, met wat peper. Kwestie van smaak.
quote:
Hij praat doodsbedreigingen van een moskeeganger goed.
quote:
Beter luisteren dan.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:37:10 #123
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_46502813
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:33 schreef Powerss het volgende:

[..]

daar heb je een punt wat mij ook opviel.

ALS er tegen extremisme en de angst ervoor moet worden gereageerd, waarom zit wilders dan juist telkens zijn pijlen te richten op de mensen en de groepen die daar geen ene reet te maken hebben maar wel moslim zijn?
put
your
clothes
on!
pi_46502886
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:36 schreef Powerss het volgende:

[..]

Nee dictator zijjn is niet geloof gebonden.

Maar de dictators in SA zijn toch aardig islamitisch.

Wat verder je punt van deze uitspraak ook mag zijn.
hahaha, juist niet. koning van SA drinkt meer alcohol dan de gemiddelde Nederlander. (monarchie past sowieso niet in Islam). Het heeft totaal niets met Sharia te maken. Sterker nog: in geen enkele land wordt de sharia volledig toegepast!
pi_46502887
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:37 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ALS er tegen extremisme en de angst ervoor moet worden gereageerd, waarom zit wilders dan juist telkens zijn pijlen te richten op de mensen en de groepen die daar geen ene reet te maken hebben maar wel moslim zijn?
Je moet toch de problemen benoemen! Zeggen wat je denkt! Niet je kop in het zand steken. Die linkse, cultuurrelativistische houding hadden we in 1939 ook.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:42:53 #126
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_46503043
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je moet toch de problemen benoemen! Zeggen wat je denkt! Niet je kop in het zand steken. Die linkse, cultuurrelativistische houding hadden we in 1939 ook.
owja...
helemaal vergeten

.
put
your
clothes
on!
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 20:48:43 #127
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46503297
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:38 schreef Stark het volgende:

[..]

hahaha, juist niet. koning van SA drinkt meer alcohol dan de gemiddelde Nederlander. (monarchie past sowieso niet in Islam). Het heeft totaal niets met Sharia te maken. Sterker nog: in geen enkele land wordt de sharia volledig toegepast!
quote:
De woestijnstaat, de plaats van de belangrijkste heiligdommen van de islam, stelt evenwel dat het zich precies houdt aan islamitische wetgeving.
pi_46503496
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

[..]
Dat stelt zij zichzelf ja. Mohammed B stelt van zichzelf dat hij perfect geintegreerd is. En nu?
Allah Al Watan Al Malik
pi_46503532
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:37 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Omdat Wilders iets tegen alle moslims lijkt te hebben.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:55:33 #130
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46503562
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:54 schreef Gewas het volgende:
Omdat Wilders iets tegen alle moslims lijkt te hebben.
Mag dat niet? Hij onderbouwt het goed.
pi_46503592
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:06 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat de gemiddelde Nederlander van het woord "tsunami" heeft gehoord vóór de zeebeving bij Zuid-Oost Azië?
pi_46503627
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Mag dat niet? Hij onderbouwt het goed.
"goed", zegt ie

Hij onderbouwt helemaal niks.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:57:32 #133
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46503660
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:00 schreef Tikorev het volgende:

Dat gebeurde in een Kamer waarin de coalitie de meerderheid had. Blijkbaar was dus niet alleen "Links" die mening toegedaan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 20 februari 2007 @ 20:57:36 #134
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46503664
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:56 schreef Puzzelaar het volgende:
Denk je nu echt dat de gemiddelde Nederlander van het woord "tsunami" heeft gehoord vóór de zeebeving bij Zuid-Oost Azië?
Dat zegt veel over het onderwijs alhier.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 21:02:34 #135
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46503902
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waarom? Er is een perfect Nederlands woord voor een tsunami: Vloedgolf. Dat woord kent iedereen, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_46503964
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat zegt veel over jouw mensenkennis. En hoeveel jij buiten komt.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 21:05:01 #137
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46504012
Wat me nog het meest verbaast, is dat Wilbers een spreekbuis krijgt om dit soort bagger te kunnen slijten
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 21:09:24 #138
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46504197
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Waarom? Er is een perfect Nederlands woord voor een tsunami: Vloedgolf. Dat woord kent iedereen, hoor.
Een vloedgolf hoeft toch niet per se z'n oorzaak in een zeebeving te hebben?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 21:10:05 #139
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46504224
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:03 schreef Puzzelaar het volgende:
Dat zegt veel over jouw mensenkennis. En hoeveel jij buiten komt.
Ik kom alleen onder maatschappelijke toppers.
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 21:11:23 #140
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46504287
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:05 schreef Aoristus het volgende:
Wat me nog het meest verbaast, is dat Wilbers een spreekbuis krijgt om dit soort bagger te kunnen slijten
Jij mag hier toch ook baggeren?
pi_46504312
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

[..]
Dat is dus niet waar. Het is geen staat die volledig de sharia uitvoert. En als ze dat wel zouden doen dan zou het volk moeten eens zijn wanneer de koning als leider verkozen werd. Wat is SA dan wel? hier een link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Saudi-arabie

je zal lezen dat het juist tegen de Ottomaanse Staat oorlog ging voeren. Er staat wel dat de basiswet (?) gebasseerd is op Koran en Sunnah, maar waarom ga je dan oorlog voeren tegen een islamitische staat? Want als het daaruit gebasseerd zou zijn, dan mag het juist niet.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 21:12:26 #142
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_46504342
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:10 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik kom alleen onder maatschappelijke toppers.
geer, goor en froger zeker.
put
your
clothes
on!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 21:14:54 #143
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_46504465
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Jij mag hier toch ook baggeren?
Ik ben geen volksvertegenwoordiger hè
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_46504523
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:12 schreef Jerruh het volgende:

[..]

geer, goor en froger zeker.
"He, Goor, heb jij wel es gehoord van een tsunami?"
"Zoen-aan-mie? Zoen aan mij zul je bedoelen, ho ho ho."
"Oh, Goor wat flauw. Nou ik heb er de kracht niet meer voor."

dinsdag 20 februari 2007 @ 21:22:14 #145
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46504780
Generalisatie ter rechtvaardiging van fascisme zoals een beroemde filosoof eens zei. Dat is het wel in een notedop. Het is niets meer dan grootspraak en provocatie. Gelukkig krijgen steeds meer mensen dat door.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46504905
Deze man had nog meer inhoud dan die Xenofobe blaaskaak van een Wilders :

dinsdag 20 februari 2007 @ 21:37:16 #147
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46505566
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:22 schreef Sidekick het volgende:
Generalisatie ter rechtvaardiging van fascisme zoals een beroemde filosoof eens zei. Dat is het wel in een notedop. Het is niets meer dan grootspraak en provocatie. Gelukkig krijgen steeds meer mensen dat door.
Nou, de meerderheid is tegen de dubbele nationaliteit voor bewindslieden, en het dus alleen met de PVV eens. Hoe je ook probeert te glibberen, dat blijft staan.
pi_46505591
De meerderheid kan dwalen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 februari 2007 @ 21:44:41 #149
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46505904
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:37 schreef Mutant01 het volgende:
Dat kan, maar dat is niet relevant.
pi_46505924
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hoezo niet? Het is juist zeer relevant.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 21:45:30 #151
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46505945
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:37 schreef Mutant01 het volgende:

Dwalen of niet, maar ze willen het.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 21:46:37 #152
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46506003
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:45 schreef Mutant01 het volgende:
Hoezo niet? Het is juist zeer relevant.
Het is net als stemmen. Een peiling is een feit, net als die 25 zetels van de SP. Of al die stemmers idioten zijn, doet er niet toe.
pi_46506149
Een feit is dat de partijen waarop ze gestemd hebben het vooralsnog niet willen. Dus wat die stemmers willen, doet er momenteel ook niet toe.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 februari 2007 @ 21:51:36 #154
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46506231
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:37 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, de meerderheid is tegen de dubbele nationaliteit voor bewindslieden, en het dus alleen met de PVV eens. Hoe je ook probeert te glibberen, dat blijft staan.
Zoals duidelijk wordt uit de woorden van Wilders, was het dubbele nationaliteiten argument maar een facade. Hoeveel mensen willen geen moslim in het kabinet? Veel mensen kunnen wellicht op enkele punten dezelfde standpunten hebben als Wilders, maar dat betekent niet dat ze in al zijn demagogie trappen.
pi_46506278
Als Aboutaleb een Chinees of wat dan ook was geweest was er waarschijnlijk niks aan de hand
die tsnunami maakt hij zelf met zn doorgeslagen uitspraken
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 21:52:58 #156
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46506306
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zoals duidelijk wordt uit de woorden van Wilders, was het dubbele nationaliteiten argument maar een facade. Hoeveel mensen willen geen moslim in het kabinet? Veel mensen kunnen wellicht op enkele punten dezelfde standpunten hebben als Wilders, maar dat betekent niet dat ze in al zijn demagogie trappen.
Kwestie van een enquete houden. De Hond?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 21:58:03 #157
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46506578
Daarnaast, controversie maakt politici zowel geliefd als gehaat, waarbij er weinig ruimte is voor een middenweg. Een groeiende aanhang hoeft niet te betekenen dat minder mensen hem afschuwen.
pi_46507744
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

wat wel dan? het is juist wel relevant. Wat denk jij erover en niet de meerderheid.
wij zijn geen schapen.
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 22:21:41 #159
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46507839
Wat een energie heeft die man, klasse!
pi_46509006
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:37 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Meerderheid van de bevolking, niet van het parlement
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 22:52:43 #161
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46509643
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 21:09 schreef PJORourke het volgende:
Een vloedgolf hoeft toch niet per se z'n oorzaak in een zeebeving te hebben?
Een tsunami ook niet

Ik snap het punt wat Wilders wil maken, maar ik snap niet dat hij altijd van die ongelukkige bewoordingen kiest. Als hij minder de populist uit zou hangen zou hij volgens mij veel meer bereiken, maarja dan heeft hij ook weer minder stemmers.

Zelfgekozen nevenfuncties lijkt mij overigens gevaarlijker voor belangenverstrengelingen dan een niet gekozen paspoort en plek waar iemand geboren is.

En overigens heb ik welke politicus dan ook nog nooit kunnen betrappen op loyaal zijn.
Carpe Libertatem
pi_46509927
-edit-
doodsverwensing

[ Bericht 77% gewijzigd door Sidekick op 21-02-2007 08:06:30 ]
  dinsdag 20 februari 2007 @ 23:03:33 #163
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46510159
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 22:40 schreef Puzzelaar het volgende:
Meerderheid van de bevolking, niet van het parlement
Idd. Zie je wat voor een waardeloze kneuzenkermis dat parlement is.
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 23:04:10 #164
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46510182
Kom, maar eens aangifte doen.
pi_46510516
Dit is nou de nieuwe Hitler
beiden hebben overeenkomsten

Mensen die op deze man hebben gestemd moeten zich diep schamen. Jullie zijn zelf verantwoordelijk voor de gevolgen wat Wilders doet
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 23:13:08 #166
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46510553
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:12 schreef Meki het volgende:

Mensen die op deze man hebben gestemd moeten zich diep schamen. Jullie zijn zelf verantwoordelijk voor de gevolgen wat Wilders doet
Heus?

*trots is.
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 23:13:55 #167
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46510586
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:12 schreef Meki het volgende:
Wilders een nieuwe Hitler noemen is een compliment voor Wilders. Zo slim is Wilders niet.
Carpe Libertatem
  dinsdag 20 februari 2007 @ 23:14:29 #168
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46510600
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:13 schreef Boze_Appel het volgende:
Wilders een nieuwe Hitler noemen is een compliment voor Wilders. Zo slim is Wilders niet.
Ik wed dat Wilders beter kan schrijven.
pi_46510671
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Heus?

*trots is.
trots zijn over paar jaar als ze gericht Moslims gaan deporteren naar o.a kampen

kijk ik ben trots dat ik op Wilders stemde -
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 23:17:07 #170
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46510692
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:16 schreef Meki het volgende:

[..]

trots zijn over paar jaar als ze gericht Moslims gaan deporteren naar o.a kampen

pi_46510731
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:13 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Hoe moet ik hem nemen ??
een held ?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 23:18:25 #172
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46510747
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:16 schreef Meki het volgende:

"Kijk, zoon, ik was er van het begin af bij".

*Traantje wegpinkt.
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 23:18:55 #173
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46510773
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:14 schreef PJORourke het volgende:
Ik wed dat Wilders beter kan schrijven.
Geen idee. Ik heb de autobiografie van Wilders nog nooit gelezen, of heeft hij meer boeken geschreven? Zijn columns op nieuwnieuws zijn in ieder geval om te huilen.
Carpe Libertatem
  dinsdag 20 februari 2007 @ 23:20:02 #174
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46510820
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Geen idee. Ik heb de autobiografie van Wilders nog nooit gelezen, of heeft hij meer boeken geschreven? Zijn columns op nieuwnieuws zijn in ieder geval om te huilen.
Eens. Erger nog dan Johan Derksen. Maar heb je Mein Kampf wel eens gezien?
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 23:20:38 #175
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46510836
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:18 schreef Meki het volgende:
Hoe moet ik hem nemen ??
een held ?
Of je hem moet nemen laat ik aan jou en je geaardheid over.

Hij is vooral populist zonder veel macht.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 23:21:15 #176
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46510856
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Eens. Erger nog dan Johan Derksen. Maar heb je Mein Kampf wel eens gezien?
Ooit aan begonnen, na 1 bladzijde heb ik de moed opgegeven, taaie kost. Iemand die dat werkelijk leest is een freak. CS3?
pi_46510946
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:20 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Of je hem moet nemen laat ik aan jou en je geaardheid over.

Hij is vooral populist zonder veel macht.

Ik vind hem hetzelfde als Hitler
alleen zijn plannen moet ie nog uitvoeren
pi_46511001
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:18 schreef PJORourke het volgende:

[..]

"Kijk, zoon, ik was er van het begin af bij".

*Traantje wegpinkt.
"Je opa PJORourke was elite-soldaat onder het Groot-Dietsche bewind van Dewinter en Wilders. Hij heeft moslims in gevangenkampen op Rottumeroog gestopt."
"Zoals Fatima Frank?"
"Ja."
":'("
"En oom Aaaahikwordgek was ambtenaar en zorgde met zijn beleid dat de veerponten naar Rottumeroog de moslims konden transporteren."
":'( Wat erg!"

Dat lijkt me een stuk realistischer.
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 23:25:39 #179
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46511016
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:20 schreef PJORourke het volgende:
Maar heb je Mein Kampf wel eens gezien?
Ik heb in London een paar jaar terug een vertaalde versie gedeeltelijk gelezen. (ik spreek en lees 3 talen, Duits is er helaas niet een van).
Carpe Libertatem
  dinsdag 20 februari 2007 @ 23:28:40 #180
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46511120
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ooit aan begonnen, na 1 bladzijde heb ik de moed opgegeven, taaie kost. Iemand die dat werkelijk leest is een freak. CS3?
Er is werkelijk niemand op deze aardkloot die matiger schrijft dan Hitler. Zelfs Kluun niet.

Dus lijkt me het echt iets voor ome Ryan...
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 23:28:44 #181
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46511123
Goed, met meki is het altijd lachen.

Meki, Mohamed verkrachtte een 9 jarig meisje en vermoorde mensen voor fun.

M. was de inspiratie voor Hitler. Moslims zijn tegen Joden, dus Moslims = Hitler.

Wilders is tegen moslims (moslims = hitler), dus voor joden, dus niet Hitler.

Q.E.D.

† In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 23:28:57 #182
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46511130
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:23 schreef Meki het volgende:
Ik vind dat jij je wat meer in de geschiedenis moet verdiepen voor je zulke uitspraken doet.
Carpe Libertatem
  dinsdag 20 februari 2007 @ 23:29:31 #183
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46511144
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:25 schreef Puzzelaar het volgende:
"Je opa PJORourke was elite-soldaat onder het Groot-Dietsche bewind van Dewinter en Wilders. Hij heeft moslims in gevangenkampen op Rottumeroog gestopt."
"Zoals Fatima Frank?"
"Ja."
":'("
"En oom Aaaahikwordgek was ambtenaar en zorgde met zijn beleid dat de veerponten naar Rottumeroog de moslims konden transporteren."
":'( Wat erg!"

Dat lijkt me een stuk realistischer.
Hee, voor minder dan schrijftafelwerk doe ik het niet!
pi_46511328
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:28 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik vind dat jij je wat meer in de geschiedenis moet verdiepen voor je zulke uitspraken doet.

Hoeft niet . Ik zal geen tijd verspillen om onderzoek te doen voor Wilders
Wilders blijft een terrorist een Hitler in deze tijd
  dinsdag 20 februari 2007 @ 23:35:01 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46511345
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:23 schreef Meki het volgende:

[..]

Het is ook iemand als Hitler. Even xenofoob, kleingeestig en verbitterd. De historische status van Hitler heeft-ie alleen nog niet bereikt.

Maar zo'n vergelijking valt een beetje verkeerd bij het nieuw-rechtse gepeupel.
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 23:37:45 #186
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46511445
Meki,

Bin Laden is de nieuwe jezus?

Oh sorry, de nieuwe M2?
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 23:40:49 #187
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46511569
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:34 schreef Meki het volgende:
Hoeft niet . Ik zal geen tijd verspillen om onderzoek te doen voor Wilders
Wilders blijft een terrorist een Hitler in deze tijd
Onderzoek doen voor jezelf, dan weet je namelijk zelf wat je zegt.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 23:41:34 #188
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46511601
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:35 schreef Ringo het volgende:
Maar zo'n vergelijking valt een beetje verkeerd bij het nieuw-rechtse gepeupel.
Niet alleen bij nieuw-rechts gepeupel
Carpe Libertatem
pi_46511667
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Meki,

Bin Laden is de nieuwe jezus?

Oh sorry, de nieuwe M2?
Bin Laden = Stalin
Wilders = Hitler
Aboutaleb = F. D. Roosevelt
Balkenende = Churchill
Halsema = Hannie Schaft
Marijnissen = Marinus v.d. Lubbe
  † In Memoriam † dinsdag 20 februari 2007 @ 23:44:43 #190
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46511708
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:43 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Bin Laden = Stalin
Wilders = Hitler
Aboutaleb = F. D. Roosevelt
Balkenende = Churchill
Halsema = Hannie Schaft
Marijnissen = Marinus v.d. Lubbe
En Bos = 'omo.
pi_46511775
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

En Bos = 'omo.
Bos = Erik Hazelhoff Roelfzema
  woensdag 21 februari 2007 @ 00:09:20 #192
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46512460
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:46 schreef Puzzelaar het volgende:

Bos = Erik Hazelhoff Roelfzema
In z'n natte dromen.
pi_46513095
Ik kan niet zeggen dat ik het erg vind dat Wilders nu in woorden zover gaat.
Als hij nu na een paar maanden de PVV al zo wil profileren, kan het in de komende jaren alleen maar erger worden.
En dan heeft de partij zichzelf weer netjes gemarginaliseerd.

Feit is gewoon, dat zelfs mensen die extreem gefocust zijn op het hele multiculturele falen, het op een gegeven ogenblik wel mooi geweest vinden wat betreft enkel overdreven negatief en haatzaaiend gebrabbel..
Vroeg of laat bereikt hij enkel nog maar de echte racisten (bij gebrek aan een beter woord, aangezien Moslims geen ras zijn).

Laat hem maar lekker zo door gaan.
  woensdag 21 februari 2007 @ 02:17:44 #194
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_46515336
Wilders is het echt aan het verliezen

Tenminste, dat kleine gedeelte verstand dat nog over was
  woensdag 21 februari 2007 @ 02:21:08 #195
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46515390
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 02:17 schreef TimmyAsd het volgende:
Wilders is het echt aan het verliezen

Tenminste, dat kleine gedeelte verstand dat nog over was
Fijn voor jou.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 21 februari 2007 @ 02:22:17 #196
45511 TimmyAsd
pi_46515411
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 02:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Fijn voor jou.
En niet zo fijn voor Geertje

Een leven zoals de zijne, ik gun het die limbo wel
  woensdag 21 februari 2007 @ 02:37:43 #197
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46515549
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 02:22 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

En niet zo fijn voor Geertje

Een leven zoals de zijne, ik gun het die limbo wel
Ach, als ome Geert het begeeft komt er gewoon weer een ander.
  woensdag 21 februari 2007 @ 03:03:45 #198
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_46515716
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 02:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

ja en telkens komen ze erachter dat wat ze denken, gewoon stupide gedrag is, waarbij alleen wordt gefocust op schuld bij een ander en niet bij henzelf.

je hebt wat dat betreft wel gelijk: zolang er nog mensen zijn die een zondebok nodig hebben om alle schuld op af te schuiven, zijn mensen als Wilders noodzakelijk...
put
your
clothes
on!
  woensdag 21 februari 2007 @ 03:15:33 #199
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46515772
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 03:03 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ja en telkens komen ze erachter dat wat ze denken, gewoon stupide gedrag is, waarbij alleen wordt gefocust op schuld bij een ander en niet bij henzelf.

je hebt wat dat betreft wel gelijk: zolang er nog mensen zijn die een zondebok nodig hebben om alle schuld op af te schuiven, zijn mensen als Wilders noodzakelijk...
Ach, ik zie dat heel anders. Zolang de gevestigde politiek niet doorkrijgt dat het doodknuffelen van bepaalde ongewenste zaken in de samenleving niet werkt, zal er altijd een poot aan de grond te zetten zijn voor mensen als Wilders. Een groot aantal mensen is het slappe gedoe gewoon zat, wil nu eindelijk eens dat er daadwerkelijk iets gebeurt ipv dat eeuwige getheeleut, en stemt derhalve op mensen als Wilders omdat die beter is dan de rest.

Dat mensen ook zelf debet zijn aan de situatie doordat de sociale controle in Nederland volledig ontbreekt, kun je die mensen in wezen niet kwalijk nemen. De individualisering is er van jongs af aan gewoon ingestampt, of je nu wilt of niet. Nogal wiedes dat mensen zich niet meer met elkaar bemoeien op straat.
pi_46516918
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 03:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ach, ik zie dat heel anders. Zolang de gevestigde politiek niet doorkrijgt dat het doodknuffelen van bepaalde ongewenste zaken in de samenleving niet werkt, zal er altijd een poot aan de grond te zetten zijn voor mensen als Wilders. Een groot aantal mensen is het slappe gedoe gewoon zat, wil nu eindelijk eens dat er daadwerkelijk iets gebeurt ipv dat eeuwige getheeleut, en stemt derhalve op mensen als Wilders omdat die beter is dan de rest.
Iets gebeurt? Zoals wat? Grenzen dicht? Met als gevolg dat we onze eigen "Berlijnse Muur" opbouwen en gezinnen uit elkaar houden? Met als gevolg dat de economie een knauw krijgt?

Zoals wat? Geen moskeeën meer bouwen? Zodat het hele gebeuren ondergronds verdwijnt, waar al helemaal geen toezicht op die imams is?

Zoals wat? Dubbele paspoorten afnemen? Dit kan niet, tenzij je de Nederlandse afneemt en daarmee een hele bevolkingsgroep tot tweederangs burgers laat vervallen. Burgers die dan met moeite een huis kunnen krijgen, met moeite hypotheken en leningen kunnen afsluiten, met moeite aan het werk kunnen, etc.

Zoals wat? Wat kan Wilders dan zogenaamd beter doen, dan de "gevestigde politiek"?
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:28:43 #201
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46516975
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:22 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Iets gebeurt? Zoals wat? Grenzen dicht? Met als gevolg dat we onze eigen "Berlijnse Muur" opbouwen en gezinnen uit elkaar houden? Met als gevolg dat de economie een knauw krijgt?

Zoals wat? Geen moskeeën meer bouwen? Zodat het hele gebeuren ondergronds verdwijnt, waar al helemaal geen toezicht op die imams is?

Zoals wat? Dubbele paspoorten afnemen? Dit kan niet, tenzij je de Nederlandse afneemt en daarmee een hele bevolkingsgroep tot tweederangs burgers laat vervallen. Burgers die dan met moeite een huis kunnen krijgen, met moeite hypotheken en leningen kunnen afsluiten, met moeite aan het werk kunnen, etc.

Zoals wat? Wat kan Wilders dan zogenaamd beter doen, dan de "gevestigde politiek"?
Waarom ga je meteen van het ergste uit als ik zeg dat er 'iets anders moet gebeuren dan het eeuwige getheeleut'? Waarom vraag je me niet gewoon wat ik daar precies mee bedoelde, alvorens op je zeepkist te gaan staan?

woensdag 21 februari 2007 @ 08:52:43 #202
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46517232
quote:

[..]

Wilders zegt het allemaal erg rottig maar ook met dit onderwerp heeft hij een punt. Nu nog een Armenier of Koerd als staatssecretaris/minister benoemen en leden van het 'Nederlandse' kabinet vechten elkaar de tent uit. Je kan immers van Albayrak verwachten dat zij loyaal is aan de Turkse zaak.

Wilders heeft gelijk, je moet voorzichtig zijn met het geven van bestuurlijke macht aan buitenlanders die als puntje bij paaltje komt, Nederlandse belangen verkwanselen.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:54:54 #203
45511 TimmyAsd
pi_46517257
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:52 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Wilders zegt het allemaal erg rottig maar ook met dit onderwerp heeft hij een punt. Nu nog een Armenier of Koerd als staatssecretaris/minister benoemen en leden van het 'Nederlandse' kabinet vechten elkaar de tent uit.
Ow? Dat is wel erg voorbarig denk je ook niet? Hij heeft helemaal geen punt, hij baalt ervan dat er moslims hoge posten gaan krijgen omdat hij schijthekel heeft aan alle moslims. Zo uit hij zich dus..
pi_46517295
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waarom ga je meteen van het ergste uit als ik zeg dat er 'iets anders moet gebeuren dan het eeuwige getheeleut'? Waarom vraag je me niet gewoon wat ik daar precies mee bedoelde, alvorens op je zeepkist te gaan staan?

Ik ga niet van het ergste uit, ik ga uit van wat Wilders zegt dat ie wil doen. Hij wil de grenzen sluiten, hij wil een bouwstop voor moskeeën, hij wil een verbod op de dubbele nationaliteit.

Daar ben jij dus op tegen, begrijp ik? Wat zijn jouw oplossingen? Ik ben benieuwd
pi_46517317
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:52 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Wilders zegt het allemaal erg rottig maar ook met dit onderwerp heeft hij een punt. Nu nog een Armenier of Koerd als staatssecretaris/minister benoemen en leden van het 'Nederlandse' kabinet vechten elkaar de tent uit. Je kan immers van Albayrak verwachten dat zij loyaal is aan de Turkse zaak.

Wilders heeft gelijk, je moet voorzichtig zijn met het geven van bestuurlijke macht aan buitenlanders die als puntje bij paaltje komt, Nederlandse belangen verkwanselen.

Het zijn Nederlanders, ze hebben de Nederlandse nationaliteit. Nederland heeft geen fuck te maken met welke andere votjes papier ze in hun achterzak hebben zitten. Ze zijn Nederlander, net zoveel als jij en ik.
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:58:53 #206
45511 TimmyAsd
pi_46517318
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:57 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik ga niet van het ergste uit, ik ga uit van wat Wilders zegt dat ie wil doen. Hij wil de grenzen sluiten, hij wil een bouwstop voor moskeeën, hij wil een verbod op de dubbele nationaliteit.

Daar ben jij dus op tegen, begrijp ik? Wat zijn jouw oplossingen? Ik ben benieuwd
Wilders wil zoveel, maar dan tegen allochtonen en in het bijzonder moslims. Volgens mij gaat dit topic over de laatste uitspraak van Wilders, en daaruit blijkt totaal geen respect voor zijn collega's.

Goede punten of niet, dit hoort gewoon niet te kunnen..
pi_46517326
Wilders moet er gewoon eens voor uitkomen dat hij geen moslims in het kabinet wil, in plaats van zich een beetje te verschuilen achter een paspoorten kwestie. Bovendien is elke dag hetzelfde verhaaltje-in-een-ander-jasje afsteken erg irritant. Wilders is een karikatuur van zichzelf aan het worden. Een soort langspeelplaat die telkens blijft hangen.
PWBF
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:00:18 #208
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46517336
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:54 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ow? Dat is wel erg voorbarig denk je ook niet? Hij heeft helemaal geen punt, hij baalt ervan dat er moslims hoge posten gaan krijgen omdat hij schijthekel heeft aan alle moslims. Zo uit hij zich dus..
Dat is de uitleg die Wilders-bashers er aan geven. Nogmaals, ik vind wilders een zeikstraal maar wat betreft dubbele nationaliteiten - zeker voor bewindslieden - heeft hij meer dan gelijk. Waarom heeft Albayrak nog steeds niet het officiele standpunt van de Nederlandse regering tav de Armeense kwestie onderschreven? Het bestaat toch niet dat zo'n deel uitmaakt van de Nederlandse regering?
pi_46517364
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:00 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Dat is de uitleg die Wilders-bashers er aan geven. Nogmaals, ik vind wilders een zeikstraal maar wat betreft dubbele nationaliteiten - zeker voor bewindslieden - heeft hij meer dan gelijk. Waarom heeft Albayrak nog steeds niet het officiele standpunt van de Nederlandse regering tav de Armeense kwestie onderschreven? Het bestaat toch niet dat zo'n deel uitmaakt van de Nederlandse regering?
Heeft zij geen recht op haar eigen vrijheid van meningsuiting?
pi_46517370
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:58 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Wilders wil zoveel, maar dan tegen allochtonen en in het bijzonder moslims. Volgens mij gaat dit topic over de laatste uitspraak van Wilders, en daaruit blijkt totaal geen respect voor zijn collega's.

Goede punten of niet, dit hoort gewoon niet te kunnen..
Hier heb je natuurlijk volkomen gelijk in.
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:05:15 #211
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46517385
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:58 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het zijn Nederlanders, ze hebben de Nederlandse nationaliteit. Nederland heeft geen fuck te maken met welke andere votjes papier ze in hun achterzak hebben zitten. Ze zijn Nederlander, net zoveel als jij en ik.
Dat ben ik niet met je eens. Het is onmogelijk 100% Nederlander te zijn als je ook nog een andere nationaliteit hebt. Voor mij is zo'n iemand een B-Nederlander, een halfbakken polderjongen/vrouw, een unter-Hollander. Albayrak doet er goed aan haar Turkse nationaliteit op te geven, wil ze door mij erkend worden als een 'landgenoot'
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:06:52 #212
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46517409
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:02 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Heeft zij geen recht op haar eigen vrijheid van meningsuiting?
Niet als je deel uitmaakt van de Nederlandse regering ..... "eenheid van kabinetsbeleid", weet je nog?
pi_46517605
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:05 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Het is onmogelijk 100% Nederlander te zijn als je ook nog een andere nationaliteit hebt. Voor mij is zo'n iemand een B-Nederlander, een halfbakken polderjongen/vrouw, een unter-Hollander. Albayrak doet er goed aan haar Turkse nationaliteit op te geven, wil ze door mij erkend worden als een 'landgenoot'
Gelukkig zal zij zich niets van jouw mening aantrekken.
PWBF
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:19:54 #214
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46517616
quote:

[..]

And what about our Queen?

Prutser.
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:22:54 #215
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46517683
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:57 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nouja op tegen... wat mij betreft hoeft het niet per se zover te komen, nee. Wat er dan wel moet gebeuren? Heel simpel.

Stop gewoon eens met al dat softe ge(thee)leuter. Trap haatzaaiende imams zonder pardon het land uit. Sluit moskeeën alleen als ze herhaaldelijk over de schreef zijn gegaan met verschillende imams, het moet namelijk een keer genoeg zijn. Pak etterbakken aan die homo's uit wijken pesten, ipv er een kopje thee mee te gaan drinken. Zeik niet zo over iemand die een Marokkaanse tasjesdief (terecht) doodrijdt. Laat de politie gewoon weer eens de straat opgaan op boevenjacht, ipv de godgandse dag achter het bureau te zitten of bekeuringen uit te delen voor de meest lullige dingen. Etcetera. Oftewel: cut the hippie crap.

Het gaat er gewoon om dat burgers weer het gevoel van veiligheid terugkrijgen zoals ze dat van vroeger gewend zijn. Nu heeft men het idee dat men alles door de strot geduwd krijgt: men wordt beroofd op straat door zo'n marocje, maar je mag als burger niks terugdoen want dan komt de politie je halen. Van de politie hoef je sowieso niks te verwachten, want "die Marokkanen lijken allemaal zo op elkaar ". Dit gevoel van onmacht wekt een hoop irritatie op die men (voor een groot deel onterecht) afreageert op moslims in het algemeen (en op Bakellende, maar da's een ander verhaal).

Balkenende heeft het nota bene zelf over "eigen verantwoordelijkheid", "meer sociale controle" etcetera, maar het ontbreekt de burger aan tools om dit daadwerkelijk in de praktijk te brengen. Bovendien leven we hier in Nederland in een compleet verwijfde samenleving, kinderen worden op de lagere school al geindoctrineerd om toch vooral de handjes thuis te houden en nooit geweld te gebruiken (ook niet uit zelfverdediging of wanneer je ziet dat iemand anders wat aan gedaan wordt, violence is bad mkay...), dus je kunt ook niet meer verwachten dat mensen zelf op straat de notoire etterbakjes terechtwijzen. De politie zal daar echt het voortouw in moeten nemen.
pi_46517796
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Puzzelaar op 21-02-2007 09:29:50 ]
pi_46517877
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 02:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Valt reuze mee denk ik. Op een bepaald moment krijgt men wel door dat het stemmen op types als Wilders toch geen nut heeft.
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:36:21 #218
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46517929
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Valt reuze mee denk ik. Op een bepaald moment krijgt men wel door dat het stemmen op types als Wilders toch geen nut heeft.
Omdat hun kamerlid naar keuze keer op keer vermoord wordt? Geloof je het zelf? Dat wordt een volksopstand. Dat wordt 100.000 kaalkoppen op het binnenhof. Dat wordt molotovcocktails in de moskee. Mensen pikken dat echt niet.
pi_46517932
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

And what about our Queen?

Prutser.
Daar wordt keer op keer overheengestapt .
pi_46517934
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:22 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nouja op tegen... wat mij betreft hoeft het niet per se zover te komen, nee. Wat er dan wel moet gebeuren? Heel simpel.

Stop gewoon eens met al dat softe ge(thee)leuter. Trap haatzaaiende imams zonder pardon het land uit.
Mee eens.
quote:
Sluit moskeeën alleen als ze herhaaldelijk over de schreef zijn gegaan met verschillende imams, het moet namelijk een keer genoeg zijn. Pak etterbakken aan die homo's uit wijken pesten, ipv er een kopje thee mee te gaan drinken.
Dat zegt iedereen. En wat is dat "aanpakken" precies? Kun je deze spierballentaal omzetten tot iets concreets?
quote:
Zeik niet zo over iemand die een Marokkaanse tasjesdief (terecht) doodrijdt.
Waarom moet dat "Marokkaanse" ervoor? Is een Marokkaanse tasjesdief een andere tasjesdief als jouw broertje die een tas steelt? Zou je het leuk vinden als iemand zegt dat je broertje terecht is doodgereden omdat de vrouw die hem dood heeft gereden anders haar Mentos, zakdoekjes en tampons moest missen?
quote:
Laat de politie gewoon weer eens de straat opgaan op boevenjacht, ipv de godgandse dag achter het bureau te zitten of bekeuringen uit te delen voor de meest lullige dingen.
Dat zegt iedereen.
quote:
Etcetera. Oftewel: cut the hippie crap.
Cut the cliché crap.
pi_46517950
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Omdat hun kamerlid naar keuze keer op keer vermoord wordt? Geloof je het zelf? Dat wordt een volksopstand. Dat wordt 100.000 kaalkoppen op het binnenhof. Dat wordt molotovcocktails in de moskee. Mensen pikken dat echt niet.
Niet vermoord maar hij zal het zelf verprutsen. Je ziet de LPF toestanden al van verre aankomen, als hij zo doorgaat is hij bij de volgende verkiezingen nergens meer. Dat jij gelijk mensen dood wilt hebben .
pi_46517956
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Omdat hun kamerlid naar keuze keer op keer vermoord wordt?
Omdat de partij waar zij op stemmen keer op keer incapabele gelukszoekers zijn.
pi_46517980
quote:

[..]

Als Marokko jou nou eens een paspoort kado zou doen, ben jij dan ook plotseling geen 100% Nederlander meer?
pi_46518023
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:06 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Niet als je deel uitmaakt van de Nederlandse regering ..... "eenheid van kabinetsbeleid", weet je nog?
Sinds wanneer is een mening beleid? Je kan best andere meningen hebben en toch een gelijk beleid uitvoeren. Of dacht je dat al die ministers het altijd met elkaar eens waren?
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:44:30 #225
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_46518081
Hij heeft wel een punt, maar door de manier waarop die het brengt haalt hij meteen zijn eigen geloofwaardigheid weer onderuit en profileert hij zichzelf als relnicht.

Doe niet af aan het feit dat de discussie over of het wenselijk is dat iemand in het kabinet 2 paspoorten heeft (dus de schijn van belangenverstrengeling wekt) wel gevoerd moet worden.

Ik meen namelijk dat ergens afgesproken is dat elke schijn van belangenverstrengeling vermeden moet worden en al treedt het dan misschien niet op, de schijn is er wel.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:46:09 #226
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46518114
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:36 schreef Puzzelaar het volgende:
Dat zegt iedereen. En wat is dat "aanpakken" precies? Kun je deze spierballentaal omzetten tot iets concreets?
Je doet net of dit zo moeilijk is. Erg typisch.

Wat dacht je van opsluiten in het jeugdgevang? Verplicht een jaartje of twee naar Glenn Mills of een vergelijkbare instelling? In plaats van dat ze na een half uur weer op straat lopen, mits ze überhaupt al opgepakt worden.
quote:
Waarom moet dat "Marokkaanse" ervoor? Is een Marokkaanse tasjesdief een andere tasjesdief als jouw broertje die een tas steelt?
Doe niet zo overgevoelig. Het gaat niet om dat Marokkaanse. Dat Marokkaanse staat er alleen maar voor omdat het in het betreffende geval een Marokkaanse 'goeie jongen' betrof. Verder ben ik er niet zo van gediend dat je mijn familie erbij sleept. Die is namelijk wel goed opgevoed en zal dus nooit een tasje roven.
quote:
Zou je het leuk vinden als iemand zegt dat je broertje terecht is doodgereden omdat de vrouw die hem dood heeft gereden anders haar Mentos, zakdoekjes en tampons moest missen?
Deze reactie is dus weer zo tekenend voor die linkse hippie crap.

Zo'n tasjesdief moet gewoon met z'n gore poten van andermans spullen afblijven. Dat is het enige dat telt, de rest zijn drogredenen.

Dit is ook een drogreden: als er echt alleen maar een rol Mentos, wat zakdoekjes en tampons in die tas zaten, waarom jat Ali die tas dan? En denk je nu werkelijk dat die vrouw dan zo fel gereageerd had? Hoe kun je zo naïef zijn.
quote:
Dat zegt iedereen.
Iedereen zegt het, maar het gebeurt niet. Rara hoe kan dit?
pi_46518120
Hoedenk jij dan over onze koningin en Maxima?
pi_46518133
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:22 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Stop gewoon eens met al dat softe ge(thee)leuter. Trap haatzaaiende imams zonder pardon het land uit. Sluit moskeeën alleen als ze herhaaldelijk over de schreef zijn gegaan met verschillende imams, het moet namelijk een keer genoeg zijn. Pak etterbakken aan die homo's uit wijken pesten, ipv er een kopje thee mee te gaan drinken. Zeik niet zo over iemand die een Marokkaanse tasjesdief (terecht) doodrijdt. Laat de politie gewoon weer eens de straat opgaan op boevenjacht, ipv de godgandse dag achter het bureau te zitten of bekeuringen uit te delen voor de meest lullige dingen. Etcetera. Oftewel: cut the hippie crap.
Kijk, dat zijn maatregelen waar ik voor de volle 100% achter sta!

Wilders slaat echter door, net zoals Verdonk doorgeslagen was en ook niet de juiste maatregelen nam. Pak inderdaad het criminele element eens aan en laat de gewone allochtoon gewoon rustig en in vrijheid zijn leven leven.
quote:
Het gaat er gewoon om dat burgers weer het gevoel van veiligheid terugkrijgen zoals ze dat van vroeger gewend zijn. Nu heeft men het idee dat men alles door de strot geduwd krijgt: men wordt beroofd op straat door zo'n marocje, maar je mag als burger niks terugdoen want dan komt de politie je halen. Van de politie hoef je sowieso niks te verwachten, want "die Marokkanen lijken allemaal zo op elkaar ". Dit gevoel van onmacht wekt een hoop irritatie op die men (voor een groot deel onterecht) afreageert op moslims in het algemeen (en op Bakellende, maar da's een ander verhaal).
Heel spijtig dat men dat op een hele bevolkingsgroep afreageert. Het leid ook tot niets. Dan krijg je inderdaad een figuur als Wilders die ook niet met de juiste oplossingen, zoals jij ze al noemde, komt.
quote:
Balkenende heeft het nota bene zelf over "eigen verantwoordelijkheid", "meer sociale controle" etcetera, maar het ontbreekt de burger aan tools om dit daadwerkelijk in de praktijk te brengen. Bovendien leven we hier in Nederland in een compleet verwijfde samenleving, kinderen worden op de lagere school al geindoctrineerd om toch vooral de handjes thuis te houden en nooit geweld te gebruiken (ook niet uit zelfverdediging of wanneer je ziet dat iemand anders wat aan gedaan wordt, violence is bad mkay...), dus je kunt ook niet meer verwachten dat mensen zelf op straat de notoire etterbakjes terechtwijzen. De politie zal daar echt het voortouw in moeten nemen.
Helemaal mee eens.
pi_46518227
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:44 schreef DustPuppy het volgende:
Hij heeft wel een punt, maar door de manier waarop die het brengt haalt hij meteen zijn eigen geloofwaardigheid weer onderuit en profileert hij zichzelf als relnicht.

Doe niet af aan het feit dat de discussie over of het wenselijk is dat iemand in het kabinet 2 paspoorten heeft (dus de schijn van belangenverstrengeling wekt) wel gevoerd moet worden.

Ik meen namelijk dat ergens afgesproken is dat elke schijn van belangenverstrengeling vermeden moet worden en al treedt het dan misschien niet op, de schijn is er wel.
Wilders met z'n haardos verdenk ik er toch echt van de kappersbranche voor te willen gaan trekken....Mmm...Belangenverstrengeling wellicht? Uit het parlement gooien dan maar?

Hij heeft ook nog eens een Hongaarse vrouw...Gaat ie Hongarije voortrekken? Belangenverstrengeling!!

Met andere woorden, je kan overal wel belangenverstrengeling achter gaan zoeken...
pi_46518254
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je doet net of dit zo moeilijk is. Erg typisch.

Wat dacht je van opsluiten in het jeugdgevang? Verplicht een jaartje of twee naar Glenn Mills of een vergelijkbare instelling? In plaats van dat ze na een half uur weer op straat lopen, mits ze überhaupt al opgepakt worden.
Tja, dat vind ik ook.
quote:
Doe niet zo overgevoelig. Het gaat niet om dat Marokkaanse. Dat Marokkaanse staat er alleen maar voor omdat het in het betreffende geval een Marokkaanse 'goeie jongen' betrof. Verder ben ik er niet zo van gediend dat je mijn familie erbij sleept. Die is namelijk wel goed opgevoed en zal dus nooit een tasje roven.
Ook goed opgevoede broertjes doen dat.
quote:
Deze reactie is dus weer zo tekenend voor die linkse hippie crap.

Zo'n tasjesdief moet gewoon met z'n gore poten van andermans spullen afblijven. Dat is het enige dat telt, de rest zijn drogredenen.
Dat vindt jij "rechtvaardig"? Dat Marc Dutroux blijft leven, maar iemand die hoogstens een pinpas steelt dood moet?
quote:
Dit is ook een drogreden: als er echt alleen maar een rol Mentos, wat zakdoekjes en tampons in die tas zaten, waarom jat Ali die tas dan? En denk je nu werkelijk dat die vrouw dan zo fel gereageerd had? Hoe kun je zo naïef zijn.
Die "Ali" heeft toch geen röntgen ogen.
quote:
Iedereen zegt het, maar het gebeurt niet. Rara hoe kan dit?
Dat komt omdat Wilders & zijn lui met compleet andere dingen bezig zijn dan praktische dingen uitdenken. Met dubbele paspoorten en het geloof van bewindslieden bijvoorbeeld.
pi_46518298
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar wordt keer op keer overheengestapt .
Behalve door Verdonk...Maar laat zij het nou geweest zijn die Maxima in absoluut recordtempo de Nederlandse nationaliteit heeft verstrekt, zonder enig morren over haar Argentijnse paspoort
  † In Memoriam † woensdag 21 februari 2007 @ 09:59:51 #232
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46518414
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:39 schreef Vhiper het volgende:
Als Marokko jou nou eens een paspoort kado zou doen, ben jij dan ook plotseling geen 100% Nederlander meer?
Stel je mag geen bewindspersoon zijn met een dubbele nationaliteit. Dan zou de Marokkaanse overheid pas geinfiltreerd zijn in het Nederlandse machtcentrum zoals Wilders stelt.

Dan kan Marokko namelijk gewoon onze bewindspersonen wegsturen door ze een paspoort te geven. Maar daar zal hij dan wel niet over nagedacht hebben.
Carpe Libertatem
pi_46518570
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:54 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Behalve door Verdonk...Maar laat zij het nou geweest zijn die Maxima in absoluut recordtempo de Nederlandse nationaliteit heeft verstrekt, zonder enig morren over haar Argentijnse paspoort
Het is wel langer duidelijk dat jij niet echt een fan bent van Verdonk maar dit is wel erg triest om als argument te gebruiken. Als senior manager bij KPMG had Verdonk in 2001 namelijk niet zoveel te zeggen over het wel of niet verstrekken van het Nederlands paspoort aan Maxima.
  woensdag 21 februari 2007 @ 10:09:10 #234
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46518601
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:52 schreef Puzzelaar het volgende:
Ook goed opgevoede broertjes doen dat.
Als mijn criminele broertje zou worden doodgereden na het stelen van een tas, ga ik echt niet lopen mekkeren om een stille tocht hoor. Je moet wel goed gek in je kop zijn om dan hoog van de toren te blazen over een stille tocht voor die "goeie jongen", helemaal gestoord ben je dan.

Ohja, juist dit soort zaken zetten dus ook een hoop kwaad bloed bij de autochtone Nederlander. Een Stille Tocht voor de één of andere meervoudig veroordeelde kutkneus die de dood vindt bij de uitoefening van z'n criminele "beroep", hoe verzin je het. Daar hebben normale mensen dus geen goed woord voor over, en dáárom gaan ze dus lekker zeiken op Marokkanen en/of moslims in het algemeen, want men moet toch op iemand zeiken.
quote:
Die "Ali" heeft toch geen röntgen ogen.
Nee, en jij ook niet, dus zit niet te suggereren dat er alleen maar crap in die tas zat. Bovendien, als we zo gaan beginnen, die vrouw die Ali doodreed heeft ook vast geen röntgenogen in d'r achterhoofd, dus grote kans dat ze hem niet expres heeft doodgereden. Risico van het vak, jammer voor Ali, nog jammerder voor z'n familie.
quote:
Dat komt omdat Wilders & zijn lui met compleet andere dingen bezig zijn dan praktische dingen uitdenken. Met dubbele paspoorten en het geloof van bewindslieden bijvoorbeeld.
Ohja Nu is Wilders met z'n onlangs vergaarde 9 zetels er de schuld van dat al jáááren niet gebeurt wat hééééél Nederland roept. Serieus
pi_46518667
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het is wel langer duidelijk dat jij niet echt een fan bent van Verdonk maar dit is wel erg triest om als argument te gebruiken. Als senior manager bij KPMG had Verdonk in 2001 namelijk niet zoveel te zeggen over het wel of niet verstrekken van het Nederlands paspoort aan Maxima.
Oei, je hebt gelijk Goed, die neem ik terug. Vind ik het wel opmerkelijk dat Verdonk geduurde haar 4 jaar ministerschap ik haar hier nooit over gehoord heb, maar goed, ik ga er maar niet verder op in. Ik heb op dit punt al een flinke flater geslagen, terug naar Wilders

En nee, ik ben zeker geen fan van Verdonk, is dat zo vreemd?
pi_46518683
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:59 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Stel je mag geen bewindspersoon zijn met een dubbele nationaliteit. Dan zou de Marokkaanse overheid pas geinfiltreerd zijn in het Nederlandse machtcentrum zoals Wilders stelt.

Dan kan Marokko namelijk gewoon onze bewindspersonen wegsturen door ze een paspoort te geven. Maar daar zal hij dan wel niet over nagedacht hebben.
Exact!
  woensdag 21 februari 2007 @ 10:14:03 #237
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_46518703
Op zich heeft Wilders gelijk. Je kunt niet volk A dienen wanneer je zelf ook een beetje van volk B bent. Stel Aboutaleb is minister van BuZa en er komt een conflict met Marokko. Stel dat daarbij steun van het parlement is voor een militaire interventie in Marokko. Dan ga je toch twijfelen aan het feit of Aboubou zich wel als 100% Nederlander kan opstellen, zéker wanneer bijvoorbeeld zijn familie oid in het betrokken gebeid woont.

Maar goed, de manier waarop Wilders dit aan de kaak stelt is natuurlijk weer weerzinwekkend. Ik geloof ook niet dat de beste man zo in elkaar zit; maar het is natuurlijk een marketingstunt. Want hoe moet de VVD, die het er in principe mee eens is, hier nu op reageren? Wanneer ze zich er van distantieren verliezen ze nog meer kiezers aan Wilders, wanneer ze zich er niet van distantieren verliezen ze misschien kiezers aan D66/CDA en wanneer ze Wilders, zoals de oppositie ook zal doen, in een extreemrechts verdomhoekje drukken komen er wéér meer kiezers zijn kant op.

Wilders wil gewoon meer macht, en schroomt daarbij niet zichzelf voorbij te gaan
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  woensdag 21 februari 2007 @ 10:23:02 #238
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_46518904
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:51 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Wilders met z'n haardos verdenk ik er toch echt van de kappersbranche voor te willen gaan trekken....Mmm...Belangenverstrengeling wellicht? Uit het parlement gooien dan maar?

Hij heeft ook nog eens een Hongaarse vrouw...Gaat ie Hongarije voortrekken? Belangenverstrengeling!!

Met andere woorden, je kan overal wel belangenverstrengeling achter gaan zoeken...
Je zit een beetje aan de andere kant van het spectrum, maar je bent net zo verkeerd bezig.
Je wilt niet eens nadenken over de mogelijkheid dat er wel iets van waarheid in zit door het weer naar het absurde te trekken (iets wat Wilders ook doet).

Klein voorbeeldje dan maar:
Abouthaleb op sociale zaken. Nu is het zo dat Marokko weigert gegevens over in Marokko wonende Marokkaanse-Nederlanders te verstrekken die nog een uitkering ontvangen van de Nederlandse staat. Als zij in Marokko een huis hebben, hebben ze daar bijvoorbeeld geen recht op.

Nu zou in de afhandeling van zo'n zaak belangenverstrengeling kunnen optreden als deze behandeld wordt door iemand die zelf een Marokkaanse afkomst heeft en dat moet je niet willen denk ik.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_46519320
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:23 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Je zit een beetje aan de andere kant van het spectrum, maar je bent net zo verkeerd bezig.
Je wilt niet eens nadenken over de mogelijkheid dat er wel iets van waarheid in zit door het weer naar het absurde te trekken (iets wat Wilders ook doet).
Er zit wat mij betreft niets van waarheid in. Ik vertrouw die twee net zoveel als elke andere bewindvoerder en heb evenveel vertrouwen in hun loyaliteit tot Nederland als in elke andere Nederlander.
quote:
Abouthaleb op sociale zaken. Nu is het zo dat Marokko weigert gegevens over in Marokko wonende Marokkaanse-Nederlanders te verstrekken die nog een uitkering ontvangen van de Nederlandse staat. Als zij in Marokko een huis hebben, hebben ze daar bijvoorbeeld geen recht op.
Correctie: Ze hebben wel recht op dat huis, dat is immers hun eigendom. Ze hebben dan geen recht op een uitkering, omdat ze vermogen hebben.
quote:
Nu zou in de afhandeling van zo'n zaak belangenverstrengeling kunnen optreden als deze behandeld wordt door iemand die zelf een Marokkaanse afkomst heeft en dat moet je niet willen denk ik.
Ik zie de belangenverstrengeling niet. Abouthaleb zal net zoals z'n voorgangers bij de Marokkanen gaan zeiken om inzage en Marokko gaat dat gewoon, net als bij zijn voorgangers, weigeren. Wat zou Abouthaleb meer of minder kunnen doen, dan zijn voorgangers? Hij gaat echt dat beleid niet veranderen hoor.
pi_46519336
quote:

Ja dat zou kunnen gebeuren.

Het kan ook gebeuren dat Staatsecretris de Jager in het verleden wat porno foto's heeft laten maken en dat iemand hem daarmee gaat chanteren.

Het zou kunnen.
  woensdag 21 februari 2007 @ 10:46:12 #241
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_46519375
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:43 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja dat zou kunnen gebeuren.

Het kan ook gebeuren dat Staatsecretris de Jager in het verleden wat porno foto's heeft laten maken en dat iemand hem daarmee gaat chanteren.

Het zou kunnen.
Dan komt er een lijkt uit de kast, dit lijk is er al.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_46519401
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:14 schreef FritsBom het volgende:
Op zich heeft Wilders gelijk. Je kunt niet volk A dienen wanneer je zelf ook een beetje van volk B bent. Stel Aboutaleb is minister van BuZa en er komt een conflict met Marokko. Stel dat daarbij steun van het parlement is voor een militaire interventie in Marokko. Dan ga je toch twijfelen aan het feit of Aboubou zich wel als 100% Nederlander kan opstellen, zéker wanneer bijvoorbeeld zijn familie oid in het betrokken gebeid woont.
Dat zal de tijd moeten leren.

Iemand geen staatssecretaris of minister laten worden omdater misschien in de toekomt ooit wel eens conflicten kunnen optreden is natuurlijk onzin.
Zo kun je voor iedereen wel een mogelijk conflict verzinnen.
pi_46519413
quote:

[..]

Hoe zat het ook alweer met "Jorritsma Bouw"?
pi_46519421
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:46 schreef FritsBom het volgende:

[..]

Dan komt er een lijkt uit de kast, dit lijk is er al.
Ow? Er zijn al voorbeelden waaruit bleek dat er sprake was van belangenverstrengeling?
  woensdag 21 februari 2007 @ 10:49:46 #245
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_46519452
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:43 schreef Vhiper het volgende:
Er zit wat mij betreft niets van waarheid in. Ik vertrouw die twee net zoveel als elke andere bewindvoerder en heb evenveel vertrouwen in hun loyaliteit tot Nederland als in elke andere Nederlander.
Ik heb nergens gezegd dat ik dat niet heb. Helaas zijn er genoeg mensen die dat niet zo zien, vandaar dat je de schijn moet vermijden.
quote:
Correctie: Ze hebben wel recht op dat huis, dat is immers hun eigendom. Ze hebben dan geen recht op een uitkering, omdat ze vermogen hebben.
Dat is precies wat ik bedoel.
quote:
Ik zie de belangenverstrengeling niet. Abouthaleb zal net zoals z'n voorgangers bij de Marokkanen gaan zeiken om inzage en Marokko gaat dat gewoon, net als bij zijn voorgangers, weigeren. Wat zou Abouthaleb meer of minder kunnen doen, dan zijn voorgangers? Hij gaat echt dat beleid niet veranderen hoor.
Dat je dat niet kunt zien, kan ik niks aan veranderen helaas.
  woensdag 21 februari 2007 @ 10:50:10 #246
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_46519461
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:47 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat zal de tijd moeten leren.

Iemand geen staatssecretaris of minister laten worden omdater misschien in de toekomt ooit wel eens conflicten kunnen optreden is natuurlijk onzin.
Zo kun je voor iedereen wel een mogelijk conflict verzinnen.
Voortbordurend op mijn post hierboven: je moet dergelijke risico's ten alle tijden vermijden. Zeker wanneer het duidelijk is dat het kan gaan gebeuren. Ministers worden op een aantal manieren 'gescreend' om in de toekomst zoveel mogelijk problemen te voorkomen. Waarom zou dat voor een dubbele nationaliteit dan opeens niet gelden?
  woensdag 21 februari 2007 @ 10:52:02 #247
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_46519502
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:48 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ow? Er zijn al voorbeelden waaruit bleek dat er sprake was van belangenverstrengeling?
Mjah, verkeerde woordkeus mijnerzijds. Ik bedoelde dat de potentieel belangenverstrengeling duidelijk is. En wel door een fundamenteel iets.
  woensdag 21 februari 2007 @ 10:53:50 #248
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46519541
Het blijft vreemd dat geheim agenten van de Marokkaanse en Turkse regering ongehinderd bestuursmacht krijgen in dit koninkrijk. De christenen en socialisten van dit land hebben hun maskers afgeworpen en tonen hun ware aard: landverraad!
pi_46519584
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:53 schreef Haaglander het volgende:
Het blijft vreemd dat geheim agenten van de Marokkaanse en Turkse regering ongehinderd bestuursmacht krijgen in dit koninkrijk. De christenen en socialisten van dit land hebben hun maskers afgeworpen en tonen hun ware aard: landverraad!
En de Wilders-sympathisanten doen ook hun masker af en tonen hun ware aard:

pi_46519659
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:52 schreef FritsBom het volgende:

Mjah, verkeerde woordkeus mijnerzijds. Ik bedoelde dat de potentieel belangenverstrengeling duidelijk is. En wel door een fundamenteel iets.
Wat dan?
Heeft Aboutaleb overleg met de Marokkaanse regering? Zegt de Turkse overheid welke regels Albayrak moet doorvoeren?
Zijn er voorbeelden uit het verleden waaruit blijkt dat de manier van werken van hun twee bepaald wordt door anderen?
pi_46519711
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:50 schreef FritsBom het volgende:

Voortbordurend op mijn post hierboven: je moet dergelijke risico's ten alle tijden vermijden. Zeker wanneer het duidelijk is dat het kan gaan gebeuren.
Er zijn zoveel manier waarop belangenverstrengeling kan gaan plaats vinden. Elke Staatsecretaris met een verleden maakt daar kans op.

Die screening waar jij naar verwijst zal ongetwijfeld ook wel zijn losgelaten op Aboutaleb en Albayrak. Ik heb geen aanwijzingen om aan te nemen dat zijn geen screening hebben gehad of dat die screening wel is geweest en uitgvonden is dat er misschien wel problemen op kunnen gaan treden.
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:03:18 #252
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_46519748
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:59 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wat dan?
Heeft Aboutaleb overleg met de Marokkaanse regering? Zegt de Turkse overheid welke regels Albayrak moet doorvoeren?
Zijn er voorbeelden uit het verleden waaruit blijkt dat de manier van werken van hun twee bepaald wordt door anderen?
Nee, natuurlijk niet. Maar de achtergrond van bijv. Aboutaleb strookt mijns inziens niet met de profielschets van een ideaal bewindspersoon. Waarom? Omdat belangenverstrengeling op de loer ligt en bovendien vanuit de meer chauvinistische kijk dat elke minister een hele, en geen halve, nederlander zou moeten zijn.

En nu een gewetensvraag naar jou kant.

Wat had je er van gevonden als die turkse mevr van D66 als bewindspersoon werd aangewezen? Iemand die de tweede kamer nooit had gehaald zonder de lobby vanuit haar land.
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:07:53 #253
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_46519863
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:03 schreef FritsBom het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Maar de achtergrond van bijv. Aboutaleb strookt mijns inziens niet met de profielschets van een ideaal bewindspersoon. Waarom? Omdat belangenverstrengeling op de loer ligt en bovendien vanuit de meer chauvinistische kijk dat elke minister een hele, en geen halve, nederlander zou moeten zijn.
En zo strookt Wilders niet met de profielschets van mijn ideale kamerlid, Waarom? Omdat hij de boel gruwelijk aan het ophitsen is. Er zijn wel belangrijkere dingen om ons druk over te maken ipv 1 of 2 paspoortjes van iemand.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_46519926
quote:

[..]
Wat had je er van gevonden als die turkse mevr van D66 als bewindspersoon werd aangewezen? Iemand die de tweede kamer nooit had gehaald zonder de lobby vanuit haar land.
Best. Het stikt van de lobby's in NL.
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:10:43 #255
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_46519947
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:07 schreef t-8one het volgende:

[..]

En zo strookt Wilders niet met de profielschets van mijn ideale kamerlid, Waarom? Omdat hij de boel gruwelijk aan het ophitsen is. Er zijn wel belangrijkere dingen om ons druk over te maken ipv 1 of 2 paspoortjes van iemand.
Wanneer een kamerlid in de kamer zit is dat altijd legitiem. Deze of gene is namelijk gekozen. Een minister is dat niet en zal die legitimiteit uit andere dingen moeten halen
pi_46520002
quote:

Nee, natuurlijk niet. Maar de achtergrond van bijv. Aboutaleb strookt mijns inziens niet met de profielschets van een ideaal bewindspersoon.
Dat kan ik net zo goed van Balkenende schetsen. Iemand die zich zo laat leiden door zijn christelijke achtergrond. Is dat iets wat met de huidige tijd strookt?

Jij wilt gaan handelen vanuit een "het zou kunnen gebeuren dat in een bepaalde situatie een bepaald risico is dat iemand misschien wel beinvloed wordt".
Er zijn geen voorbeelden dat het is gebeurd, er zijn alleen maar zeer vage vermoedens dat het misschien wel eens kan gebeuren.

En dan nog, al zou er belangenverstrengeling zijn. Denk je nou echt dat Aboutaleb ineens veel dingen kan gaan veranderen in z'n eentje? Denk je dat Albayrak met één handtekening, zonder te overleggen met anderen een wet kan doorvoeren?
Het is niet zo dat hun in hun eentje allerlei beslissingen kunnen nemen. Die worden eerst uitgebreid besproken met anderen en kunnen ook nog eens teruggedraaid worden.
Daarnaast kun je er ook wel vanuit gaan dat Wilders op de loer ligt en elke kans zal aangrijpen om hun twee van incompetentie e.d. te gaan beschuldigen.

Dat vergeet je even, je denkt blijkbaar aan het eventuele kleine risico wat misschien zou kunnen gebeuren....
quote:
Ik heb geen idee over wie je het hebt.
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:16:07 #257
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_46520120
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:10 schreef FritsBom het volgende:

[..]

Wanneer een kamerlid in de kamer zit is dat altijd legitiem. Deze of gene is namelijk gekozen. Een minister is dat niet en zal die legitimiteit uit andere dingen moeten halen
het zal best legitiem zijn in jouw ogen, in mijn ogen is hij enkel aan het ophitsen en onrust aan het stoken om zo meer macht naar zich toe te trekken. Een walgelijke methode.

Molsims beledigen en vervolgens gaan schreeuwen dat ze zo snel beledigd zijn.
ok, lets go again
danku lieve fans
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:19:50 #258
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46520210
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:37 schreef du_ke het volgende:
Niet vermoord maar hij zal het zelf verprutsen. Je ziet de LPF toestanden al van verre aankomen, als hij zo doorgaat is hij bij de volgende verkiezingen nergens meer. Dat jij gelijk mensen dood wilt hebben .
Oh ja? Waar baseer je dat dan op? Ik zie tot nu toe een redelijk gedisciplineerde partij die dingen aankaart waar de andere partijen, in tegenstelling tot de meerderheid der NL'ers, geen problemen zien en dus niks doen.
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:20:44 #259
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46520242
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:16 schreef t-8one het volgende:
Molsims beledigen en vervolgens gaan schreeuwen dat ze zo snel beledigd zijn.
In de jaren '60 vond links het erg belangrijk om christenen te beledigen, en die reageerden redelijk beschaafd. Moslims niet.
pi_46520277
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:19 schreef PJORourke het volgende:

Oh ja? Waar baseer je dat dan op? Ik zie tot nu toe een redelijk gedisciplineerde partij die dingen aankaart waar de andere partijen, in tegenstelling tot de meerderheid der NL'ers, geen problemen zien en dus niks doen.
Toch wel apart dan. Wilders die problemen aan gaat kaarten waar de meerderheid van de Nederland geen probleem in ziet.
Lijkt me dan behoorlijk nutteloos he.
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:25:38 #261
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46520367
Wat een kneus is die Wilders toch. In plaats dat hij zich druk maakt om daadwerkelijk belangrijke zaken mbt integratie (waar hij om gekozen is), gaat hij zitten mekkeren over de integriteit van bewindslieden, waar 0,0 aanleiding toe is. Volledige tijdsverspilling dit.

Het lijkt wel een rancuneus Fokkertje, die Wilders.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:26:17 #262
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_46520379
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

In de jaren '60 vond links het erg belangrijk om christenen te beledigen, en die reageerden redelijk beschaafd. Moslims niet.
Je punt is?
Ohw wacht nu we over moslims gaan huilen, betrekken we meteen links er maar bij om die ook nog even zwart te maken.

quote:

[..]

redelijk gedisciplineerd?

De doofpot hebben ze in ieder geval al uit gevonden

En wat is er mis met problemen die niemand ziet? Zouden die er misschien ook niet zijn?
Nee meneer Wilders maakt de problemen zelf wel, en anders tovert hij een mug rustig om in een olifant.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_46520410
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:25 schreef Posdnous het volgende:
Wat een kneus is die Wilders toch. In plaats dat hij zich druk maakt om daadwerkelijk belangrijke zaken mbt integratie (waar hij om gekozen is), gaat hij zitten mekkeren over de integriteit van bewindslieden, waar 0,0 aanleiding toe is. Volledige tijdsverspilling dit.

Het lijkt wel een rancuneus Fokkertje, die Wilders.
Erger. Het lijkt wel een reaguurder.
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:30:47 #264
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46520498
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:26 schreef t-8one het volgende:
Je punt is?
Dat dit gehuil erg hypocriet is van mensne die graag christenen bashen.
quote:
redelijk gedisciplineerd?

De doofpot hebben ze in ieder geval al uit gevonden
Nee hoor, alles is en publiek gebeurd. En er is daar geen ruzie, zoals bij de LPF.
quote:
En wat is er mis met problemen die niemand ziet? Zouden die er misschien ook niet zijn?
Nee meneer Wilders maakt de problemen zelf wel, en anders tovert hij een mug rustig om in een olifant.
Je leest niet goed.
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:31:13 #265
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46520508
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:22 schreef calvobbes het volgende:
Toch wel apart dan. Wilders die problemen aan gaat kaarten waar de meerderheid van de Nederland geen probleem in ziet.
Lijkt me dan behoorlijk nutteloos he.
Ook jij leest niet goed.
pi_46520626
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:31 schreef PJORourke het volgende:

Ook jij leest niet goed.
Ow?
Volgens mij zeg jij toch duidelijk dat Wilders zaken aankaart waar de meerderheid van Nederland geen probleem in ziet.

Als ik het verkeerd lees, moet je misschien uitleggen wat je dan bedoelde daarmee.
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:39:29 #267
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_46520734
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:30 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat dit gehuil erg hypocriet is van mensne die graag christenen bashen.
[..]
Ohw omdat een aantal linksen in de jaren 60 graag Christenen bashen, mag er nu niets gezegd worden over het moslim bashen?
Het bijdraaien van mening/gedrag of wat dan ook is niet gelijk aan hypocritie.
Maar ik snap dat het makkelijk is om meteen daarmee te gaan gooien hoor, lekker links weer in het verkeerde hoekje drukken, iedereen die het niet met je eens is het in hoekje links drukken, de hoek die je net betiteld hebt als slecht.
Bravo

quote:
Nee hoor, alles is en publiek gebeurd. En er is daar geen ruzie, zoals bij de LPF.
[..]
Er is daar geen ruzie omdat de PVV niet meer is dan Wilders en moslims bashen enig ander standpunt lijken ze niet te hebben.
quote:
je leest niet goed
Dat ik het niet met je eens ben, wil niet zeggen dat ik niet goed lees.
ok, lets go again
danku lieve fans
  † In Memoriam † woensdag 21 februari 2007 @ 11:40:54 #268
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46520786
quote:
Ik zie tot nu toe een redelijk gedisciplineerde partij die dingen aankaart waar de andere partijen, in tegenstelling tot de meerderheid der NL'ers, geen problemen zien en dus niks doen.
Als de meerderheid van de Nederlanders het probleem zien, waarom heeft Wilders dan maar een klein deel van de zetels en niet een meerderheid in de kamer?
Carpe Libertatem
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:43:33 #269
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46520858
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:35 schreef calvobbes het volgende:
Ow?
Volgens mij zeg jij toch duidelijk dat Wilders zaken aankaart waar de meerderheid van Nederland geen probleem in ziet.

Als ik het verkeerd lees, moet je misschien uitleggen wat je dan bedoelde daarmee.
Lees het gewoon nog een keer voor dat je gaat schreeuwen.
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:44:18 #270
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46520872
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:40 schreef Boze_Appel het volgende:
Als de meerderheid van de Nederlanders het probleem zien, waarom heeft Wilders dan maar een klein deel van de zetels en niet een meerderheid in de kamer?
Tja, de meerderheid van de bevolking was tegen de bezuinigingen, dus waarom verloor Bos zetels?
pi_46520884
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:43 schreef PJORourke het volgende:

Lees het gewoon nog een keer voor dat je gaat schreeuwen.

Als iemand om verduidelijking van jouw uitspraak vraagt is die meteen aan het schreeuwen
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:46:47 #272
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46520946
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:39 schreef t-8one het volgende:
Ohw omdat een aantal linksen in de jaren 60 graag Christenen bashen, mag er nu niets gezegd worden over het moslim bashen?
Het bijdraaien van mening/gedrag of wat dan ook is niet gelijk aan hypocritie.
Maar ik snap dat het makkelijk is om meteen daarmee te gaan gooien hoor, lekker links weer in het verkeerde hoekje drukken, iedereen die het niet met je eens is het in hoekje links drukken, de hoek die je net betiteld hebt als slecht.
Bravo
Er wordt nog steeds graag op christenen afgegeven, maar over moslims zwijgen de linksen.
quote:
Er is daar geen ruzie omdat de PVV niet meer is dan Wilders en moslims bashen enig ander standpunt lijken ze niet te hebben.
Geen LPF-toestanden dus. En heb je het partijprogramma wel eens gelezen? Staan meer onderwerpen in hoor.
quote:
Dat ik het niet met je eens ben, wil niet zeggen dat ik niet goed lees.
Je interpreteerde m'n zin verkeerd.
pi_46520995
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:46 schreef PJORourke het volgende:

Er wordt nog steeds graag op christenen afgegeven, maar over moslims zwijgen de linksen.
Wat heeft dat met Wilders te maken?
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:48:20 #274
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46520999
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:44 schreef calvobbes het volgende:

Als iemand om verduidelijking van jouw uitspraak vraagt is die meteen aan het schreeuwen
Goed. De meerderheid van de NL'ers ziet een probleem in de dubbele nationaliteit voor bewindslieden, maar die meerderheid wordt op dit onderwerp alleen door Wilders in de kamer vertegenwoordigd. Maw, net als met de Europese grondwet, hebben we een schijnparlement dat de bevolking niet vertegenwoordigt.
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:48:57 #275
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46521026
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:48 schreef calvobbes het volgende:
Wat heeft dat met Wilders te maken?
Nou, het verklaart het rabiate geschreeuw en gedemoniseer dat hij op zich af krijgt.
pi_46521080
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:48 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Goed. De meerderheid van de NL'ers ziet een probleem in de dubbele nationaliteit voor bewindslieden, maar die meerderheid wordt op dit onderwerp alleen door Wilders in de kamer vertegenwoordigd. Maw, net als met de Europese grondwet, hebben we een schijnparlement dat de bevolking niet vertegenwoordigt.
In dat geval zul je nooit een echt parlement hebben dat de bevolking vertegenwoordigt. Het gaat immers niet alleen om die dubbele nationaliteit, maar ook om economie, immigratie, buitenlandse politiek, milieu, subsidies, vrouwenrechten, etcetera, etcetera.
pi_46521084
quote:

Nou, het verklaart het rabiate geschreeuw en gedemoniseer dat hij op zich af krijgt.

Zijn eigen uitspraken verklaren dat wat jij "rabiate geschreeuw en gedemoniseer" noemt niet?
pi_46521145
quote:

Goed. De meerderheid van de NL'ers ziet een probleem in de dubbele nationaliteit voor bewindslieden
Waaruit blijkt dat?
Is daar een stemronde over geweest of blijkt dat uit een internetpolletje op de Elsevier site ofzo?
En zag de meerderheid dat probleem ook al voordat de Partij voor de Vrijheid dat met veel kabaal aankondigde?
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:53:07 #279
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46521159
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:50 schreef Monidique het volgende:
In dat geval zul je nooit een echt parlement hebben dat de bevolking vertegenwoordigt. Het gaat immers niet alleen om die dubbele nationaliteit, maar ook om economie, immigratie, buitenlandse politiek, milieu, subsidies, vrouwenrechten, etcetera, etcetera.
Dat klopt. Daarom ben ik voor het Zwitserse systeem. Maar in deze kwestie, net als de EU-grondwet, tekent dit zich het duidelijkst af.
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:54:01 #280
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46521183
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:52 schreef calvobbes het volgende:
Waaruit blijkt dat?
Is daar een stemronde over geweest of blijkt dat uit een internetpolletje op de Elsevier site ofzo?
En zag de meerderheid dat probleem ook al voordat de Partij voor de Vrijheid dat met veel kabaal aankondigde?
Meerdere peilingen, waaronder die van De Hond. Het zegt natuurlijk niet alles, maar is wel een hele sterke indicatie.
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:55:28 #281
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_46521227
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:46 schreef PJORourke het volgende:

[..]

[..]
Hunnie gehuil dus, hun doen dat
Wat het verder met Wilders te maken heeft weet ik niet.
quote:
Geen LPF-toestanden dus. En heb je het partijprogramma wel eens gelezen? Staan meer onderwerpen in hoor.
[..]
geen LPF toestanden? Een normale partij is het ook niet te noemen, neem nou die meneer Graus.
Dat er in hun verkiezingsprogramma meer onderwerpen staan hoop ik echt voor hem, laat hem daar ook eens wat aandacht aan besteden ipv over nutteloze puntjes te gaan huilen en mensen persoonlijk aan te gaan vallen.
quote:

[..]

Wilders wordt gedemoniseerd

dude, hij demoniseerd de halve wereldbevolking

Je bent best grappig weet je dat?
ok, lets go again
danku lieve fans
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:55:38 #282
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46521232
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:50 schreef calvobbes het volgende:
Zijn eigen uitspraken verklaren dat wat jij "rabiate geschreeuw en gedemoniseer" noemt niet?
Nee. Er is vrijheid van meningsuiting, en links zou er goed aan doen hem dood te zwijgen. Kennelijk wordt men emotioneel van dit soort uitspraken. Of men is bang kiezers te verliezen. Het valt toch op dat dit offensief pas begon na de verkiezingen, toen hij eenmaal 9 zetels had.
pi_46521319
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:55 schreef PJORourke het volgende:

Nee. Er is vrijheid van meningsuiting, en links zou er goed aan doen hem dood te zwijgen.
Tja, dan gaat Wilders waarschijnlijk weer janken dat er een cordon sanitaire is....
quote:
Kennelijk wordt men emotioneel van dit soort uitspraken.
Hoe zou jij reageren als iemand jou om een zeer vage reden als onbetrouwbaar en niet loyaal bestempeld terwijl je hebt gezworen dat wel te zijn?
quote:
Het valt toch op dat dit offensief pas begon na de verkiezingen, toen hij eenmaal 9 zetels had.
Dit offensief begon volgens mijn toen Wilders domme uitspraken begon te doen.
pi_46521334
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:54 schreef PJORourke het volgende:

Meerdere peilingen, waaronder die van De Hond. Het zegt natuurlijk niet alles, maar is wel een hele sterke indicatie.
Het is een indicatie jah. Meer niet.
pi_46521345
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:55 schreef t-8one het volgende:

Wilders wordt gedemoniseerd

dude, hij demoniseerd de halve wereldbevolking

Je bent best grappig weet je dat?
lees dit stukje nog eens goed door

"dude" hij wijst op negatieve elementen die de intergratie van Moslims in de samenleving niet bevorderen.
pi_46521419
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:58 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Tja, dan gaat Wilders waarschijnlijk weer janken dat er een cordon sanitaire is....
[..]
Dat is er zeker, de linkse manier om de democratie naar hun hand te willen zetten
ipv Wilders met argumenten en het debat te bestrijden.
pi_46521483
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:01 schreef Het_hupt het volgende:

Dat is er zeker, de linkse manier om de democratie naar hun hand te willen zetten
ipv Wilders met argumenten en het debat te bestrijden.
Ow? Volgens mij gaan ze genoeg in debat met Wilders.
Hoe "bestrijden" ze Wilders dan volgens jou?
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:04:01 #288
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46521505
quote:
Dat lijkt me nu toch wel aangetoond, dat cordon.
quote:
Hoe zou jij reageren als iemand jou om een zeer vage reden als onbetrouwbaar en niet loyaal bestempeld terwijl je hebt gezworen dat wel te zijn?
Ik zou niet het lef hebben om staatssecretaris te willen wordne met een dubbel paspoort.
quote:
Dit offensief begon volgens mijn toen Wilders domme uitspraken begon te doen.
Als je dat zo vind, kan je hem beter doodzwijgen. Er wordt echter veel geschreeuwd, omdat men vindt dat zijn partij kapot moet.
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:04:18 #289
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_46521513
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:58 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

lees dit stukje nog eens goed door

"dude" hij wijst op negatieve elementen die de intergratie van Moslims in de samenleving niet bevorderen.
in het volgende?
quote:

[..]

lijkt me stug, maar ik kan het mis hebben hoor.
in mijn ogen is het gewoon weer een standaard klaagzang om aandacht te krijgen.
ok, lets go again
danku lieve fans
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:04:38 #290
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46521523
quote:
Het is een indicatie jah. Meer niet.
Ga je nu ontkennen dat een grote groep het met Wilders eens is?
pi_46521562
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:04 schreef PJORourke het volgende:

Ik zou niet het lef hebben om staatssecretaris te willen wordne met een dubbel paspoort.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Uit de manier van ontwijken maak ik op dat jij dat ook niet leuk zou vinden als iemand jou als onbetrouwbaar bestempeld. Dan kun je ook vast wel begrijpen dat dat ophef oplevert.
quote:
Als je dat zo vind, kan je hem beter doodzwijgen. Er wordt echter veel geschreeuwd, omdat men vindt dat zijn partij kapot moet.
Ach, daar zorgt Wilders zelf wel voor door zijn geschreeuwn.....
pi_46521587
quote:

Ga je nu ontkennen dat een grote groep het met Wilders eens is?
Nee hoor. Er zal vast wel een grote groep het eens zijn met het populitisch geschreeuw van Wilders. Maar of dat echt een goede afspiegeling van de bevolking is, is maar de vraag.
pi_46521612
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:50 schreef FritsBom het volgende:

[..]

Voortbordurend op mijn post hierboven: je moet dergelijke risico's ten alle tijden vermijden. Zeker wanneer het duidelijk is dat het kan gaan gebeuren. Ministers worden op een aantal manieren 'gescreend' om in de toekomst zoveel mogelijk problemen te voorkomen. Waarom zou dat voor een dubbele nationaliteit dan opeens niet gelden?
Een dubbele nationaliteit houdt niet meteen in dat je op het allerhoogste niveau een landverrader bent. Dat wel zo willen stellen of alleen al de schijn ophouden dat je dat denkt, vind ik gewoon schandalig. Je bent in Nederland nog altijd onschuldig tot het tegendeel is bewezen.

Echt schandalig dat landgenoten met een dubbele nationaliteit niet voor vol worden aangezien. Ze wonen in Nederland, ze werken in Nederland, ze spreken Nederlands, ze houden zich netjes aan de wet, ze stappen zelfs in de Nederlandse politiek en accepteren een maatschappelijke functie en NOG worden ze niet voor vol aangezien!
pi_46521614
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:03 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ow? Volgens mij gaan ze genoeg in debat met Wilders.
Hoe "bestrijden" ze Wilders dan volgens jou?
bv. de oorzaken weg te nemen, waardoor Wilders veel stemmen krijgt.
maar dat is in de linkse kerk not done
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:09:28 #295
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_46521677
quote:

[..]
Jouw lef/mening/opvatting doet er toe of iemand met een dubbele paspoort wel of geen staatssecretaris wil worden?
Iedereen mag dit (nog ) voor zichzelf uitmaken. als iemand besluit dat hij op die manier iets voor het land kan betekenen is dat zijn goed recht.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_46521680
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:07 schreef Het_hupt het volgende:

bv. de oorzaken weg te nemen, waardoor Wilders veel stemmen krijgt.
maar dat is in de linkse kerk not done
De oorzaken wegnemen? Dat is wel heel erg vaag.
pi_46521730
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:09 schreef calvobbes het volgende:

[..]

De oorzaken wegnemen? Dat is wel heel erg vaag.
nee hoor, je weet best wel wat ik bedoel
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:11:37 #298
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_46521743
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:07 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Een dubbele nationaliteit houdt niet meteen in dat je op het allerhoogste niveau een landverrader bent. Dat wel zo willen stellen of alleen al de schijn ophouden dat je dat denkt, vind ik gewoon schandalig. Je bent in Nederland nog altijd onschuldig tot het tegendeel is bewezen.

Echt schandalig dat landgenoten met een dubbele nationaliteit niet voor vol worden aangezien. Ze wonen in Nederland, ze werken in Nederland, ze spreken Nederlands, ze houden zich netjes aan de wet, ze stappen zelfs in de Nederlandse politiek en accepteren een maatschappelijke functie en NOG worden ze niet voor vol aangezien!
prcs, zijn er mensen die goed geintegreerd zijn zich in willen zetten voor de maatschappij (of je het nou wel of niet met die politieke stroming eens bent doet er niet toe) en wat willen betekenen voor Nederland wordt er gehuild over dubbele passpoorten, spionen, landverraders etc. etc.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_46521744
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:11 schreef Het_hupt het volgende:

nee hoor, je weet best wel wat ik bedoel
Nee dat weet ik niet....
pi_46521802
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:11 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee dat weet ik niet....
Moet je eens naar de samenleving gaan luisteren
pi_46521848
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:13 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Moet je eens naar de samenleving gaan luisteren
Inderdaad je moet er niet serieus op in gaan, hij weet best wat je bedoelt.

En laat ze maar gewoon doorgaan zoals ze altijd doorgaan, dan weten we tenminste zeker dat Wilbers over 4 jaar minimaal 3 keer zo groot is.....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')