abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:28:43 #201
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46516975
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:22 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Iets gebeurt? Zoals wat? Grenzen dicht? Met als gevolg dat we onze eigen "Berlijnse Muur" opbouwen en gezinnen uit elkaar houden? Met als gevolg dat de economie een knauw krijgt?

Zoals wat? Geen moskeeën meer bouwen? Zodat het hele gebeuren ondergronds verdwijnt, waar al helemaal geen toezicht op die imams is?

Zoals wat? Dubbele paspoorten afnemen? Dit kan niet, tenzij je de Nederlandse afneemt en daarmee een hele bevolkingsgroep tot tweederangs burgers laat vervallen. Burgers die dan met moeite een huis kunnen krijgen, met moeite hypotheken en leningen kunnen afsluiten, met moeite aan het werk kunnen, etc.

Zoals wat? Wat kan Wilders dan zogenaamd beter doen, dan de "gevestigde politiek"?
Waarom ga je meteen van het ergste uit als ik zeg dat er 'iets anders moet gebeuren dan het eeuwige getheeleut'? Waarom vraag je me niet gewoon wat ik daar precies mee bedoelde, alvorens op je zeepkist te gaan staan?

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:52:43 #202
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46517232
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 15:09 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Werkelijk schandalig hoe Wilders durft te twijfelen aan de integriteit van democratisch gekozen bewindslieden, alleen maar omdat ze een tweede nationaliteit hebben. Stapt Wilders ook uit de politiek als een ander land hem een paspoort zou opdringen?

En dan weer die tsunami...Over weinig respect gesproken....
Wilders zegt het allemaal erg rottig maar ook met dit onderwerp heeft hij een punt. Nu nog een Armenier of Koerd als staatssecretaris/minister benoemen en leden van het 'Nederlandse' kabinet vechten elkaar de tent uit. Je kan immers van Albayrak verwachten dat zij loyaal is aan de Turkse zaak.

Wilders heeft gelijk, je moet voorzichtig zijn met het geven van bestuurlijke macht aan buitenlanders die als puntje bij paaltje komt, Nederlandse belangen verkwanselen.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:54:54 #203
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_46517257
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:52 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Wilders zegt het allemaal erg rottig maar ook met dit onderwerp heeft hij een punt. Nu nog een Armenier of Koerd als staatssecretaris/minister benoemen en leden van het 'Nederlandse' kabinet vechten elkaar de tent uit.
Ow? Dat is wel erg voorbarig denk je ook niet? Hij heeft helemaal geen punt, hij baalt ervan dat er moslims hoge posten gaan krijgen omdat hij schijthekel heeft aan alle moslims. Zo uit hij zich dus..
pi_46517295
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waarom ga je meteen van het ergste uit als ik zeg dat er 'iets anders moet gebeuren dan het eeuwige getheeleut'? Waarom vraag je me niet gewoon wat ik daar precies mee bedoelde, alvorens op je zeepkist te gaan staan?

Ik ga niet van het ergste uit, ik ga uit van wat Wilders zegt dat ie wil doen. Hij wil de grenzen sluiten, hij wil een bouwstop voor moskeeën, hij wil een verbod op de dubbele nationaliteit.

Daar ben jij dus op tegen, begrijp ik? Wat zijn jouw oplossingen? Ik ben benieuwd
pi_46517317
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:52 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Wilders zegt het allemaal erg rottig maar ook met dit onderwerp heeft hij een punt. Nu nog een Armenier of Koerd als staatssecretaris/minister benoemen en leden van het 'Nederlandse' kabinet vechten elkaar de tent uit. Je kan immers van Albayrak verwachten dat zij loyaal is aan de Turkse zaak.

Wilders heeft gelijk, je moet voorzichtig zijn met het geven van bestuurlijke macht aan buitenlanders die als puntje bij paaltje komt, Nederlandse belangen verkwanselen.

Het zijn Nederlanders, ze hebben de Nederlandse nationaliteit. Nederland heeft geen fuck te maken met welke andere votjes papier ze in hun achterzak hebben zitten. Ze zijn Nederlander, net zoveel als jij en ik.
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:58:53 #206
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_46517318
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:57 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik ga niet van het ergste uit, ik ga uit van wat Wilders zegt dat ie wil doen. Hij wil de grenzen sluiten, hij wil een bouwstop voor moskeeën, hij wil een verbod op de dubbele nationaliteit.

Daar ben jij dus op tegen, begrijp ik? Wat zijn jouw oplossingen? Ik ben benieuwd
Wilders wil zoveel, maar dan tegen allochtonen en in het bijzonder moslims. Volgens mij gaat dit topic over de laatste uitspraak van Wilders, en daaruit blijkt totaal geen respect voor zijn collega's.

Goede punten of niet, dit hoort gewoon niet te kunnen..
pi_46517326
Wilders moet er gewoon eens voor uitkomen dat hij geen moslims in het kabinet wil, in plaats van zich een beetje te verschuilen achter een paspoorten kwestie. Bovendien is elke dag hetzelfde verhaaltje-in-een-ander-jasje afsteken erg irritant. Wilders is een karikatuur van zichzelf aan het worden. Een soort langspeelplaat die telkens blijft hangen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2007 09:00:02 ]
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:00:18 #208
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46517336
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:54 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ow? Dat is wel erg voorbarig denk je ook niet? Hij heeft helemaal geen punt, hij baalt ervan dat er moslims hoge posten gaan krijgen omdat hij schijthekel heeft aan alle moslims. Zo uit hij zich dus..
Dat is de uitleg die Wilders-bashers er aan geven. Nogmaals, ik vind wilders een zeikstraal maar wat betreft dubbele nationaliteiten - zeker voor bewindslieden - heeft hij meer dan gelijk. Waarom heeft Albayrak nog steeds niet het officiele standpunt van de Nederlandse regering tav de Armeense kwestie onderschreven? Het bestaat toch niet dat zo'n deel uitmaakt van de Nederlandse regering?
pi_46517364
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:00 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Dat is de uitleg die Wilders-bashers er aan geven. Nogmaals, ik vind wilders een zeikstraal maar wat betreft dubbele nationaliteiten - zeker voor bewindslieden - heeft hij meer dan gelijk. Waarom heeft Albayrak nog steeds niet het officiele standpunt van de Nederlandse regering tav de Armeense kwestie onderschreven? Het bestaat toch niet dat zo'n deel uitmaakt van de Nederlandse regering?
Heeft zij geen recht op haar eigen vrijheid van meningsuiting?
pi_46517370
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:58 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Wilders wil zoveel, maar dan tegen allochtonen en in het bijzonder moslims. Volgens mij gaat dit topic over de laatste uitspraak van Wilders, en daaruit blijkt totaal geen respect voor zijn collega's.

Goede punten of niet, dit hoort gewoon niet te kunnen..
Hier heb je natuurlijk volkomen gelijk in.
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:05:15 #211
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46517385
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:58 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het zijn Nederlanders, ze hebben de Nederlandse nationaliteit. Nederland heeft geen fuck te maken met welke andere votjes papier ze in hun achterzak hebben zitten. Ze zijn Nederlander, net zoveel als jij en ik.
Dat ben ik niet met je eens. Het is onmogelijk 100% Nederlander te zijn als je ook nog een andere nationaliteit hebt. Voor mij is zo'n iemand een B-Nederlander, een halfbakken polderjongen/vrouw, een unter-Hollander. Albayrak doet er goed aan haar Turkse nationaliteit op te geven, wil ze door mij erkend worden als een 'landgenoot'
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:06:52 #212
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_46517409
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:02 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Heeft zij geen recht op haar eigen vrijheid van meningsuiting?
Niet als je deel uitmaakt van de Nederlandse regering ..... "eenheid van kabinetsbeleid", weet je nog?
pi_46517605
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:05 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Het is onmogelijk 100% Nederlander te zijn als je ook nog een andere nationaliteit hebt. Voor mij is zo'n iemand een B-Nederlander, een halfbakken polderjongen/vrouw, een unter-Hollander. Albayrak doet er goed aan haar Turkse nationaliteit op te geven, wil ze door mij erkend worden als een 'landgenoot'
Gelukkig zal zij zich niets van jouw mening aantrekken.
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:19:54 #214
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46517616
quote:

[..]

And what about our Queen?

Prutser.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:22:54 #215
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46517683
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:57 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nouja op tegen... wat mij betreft hoeft het niet per se zover te komen, nee. Wat er dan wel moet gebeuren? Heel simpel.

Stop gewoon eens met al dat softe ge(thee)leuter. Trap haatzaaiende imams zonder pardon het land uit. Sluit moskeeën alleen als ze herhaaldelijk over de schreef zijn gegaan met verschillende imams, het moet namelijk een keer genoeg zijn. Pak etterbakken aan die homo's uit wijken pesten, ipv er een kopje thee mee te gaan drinken. Zeik niet zo over iemand die een Marokkaanse tasjesdief (terecht) doodrijdt. Laat de politie gewoon weer eens de straat opgaan op boevenjacht, ipv de godgandse dag achter het bureau te zitten of bekeuringen uit te delen voor de meest lullige dingen. Etcetera. Oftewel: cut the hippie crap.

Het gaat er gewoon om dat burgers weer het gevoel van veiligheid terugkrijgen zoals ze dat van vroeger gewend zijn. Nu heeft men het idee dat men alles door de strot geduwd krijgt: men wordt beroofd op straat door zo'n marocje, maar je mag als burger niks terugdoen want dan komt de politie je halen. Van de politie hoef je sowieso niks te verwachten, want "die Marokkanen lijken allemaal zo op elkaar ". Dit gevoel van onmacht wekt een hoop irritatie op die men (voor een groot deel onterecht) afreageert op moslims in het algemeen (en op Bakellende, maar da's een ander verhaal).

Balkenende heeft het nota bene zelf over "eigen verantwoordelijkheid", "meer sociale controle" etcetera, maar het ontbreekt de burger aan tools om dit daadwerkelijk in de praktijk te brengen. Bovendien leven we hier in Nederland in een compleet verwijfde samenleving, kinderen worden op de lagere school al geindoctrineerd om toch vooral de handjes thuis te houden en nooit geweld te gebruiken (ook niet uit zelfverdediging of wanneer je ziet dat iemand anders wat aan gedaan wordt, violence is bad mkay...), dus je kunt ook niet meer verwachten dat mensen zelf op straat de notoire etterbakjes terechtwijzen. De politie zal daar echt het voortouw in moeten nemen.
pi_46517796
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Puzzelaar op 21-02-2007 09:29:50 ]
pi_46517877
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 02:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ach, als ome Geert het begeeft komt er gewoon weer een ander.
Valt reuze mee denk ik. Op een bepaald moment krijgt men wel door dat het stemmen op types als Wilders toch geen nut heeft.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:36:21 #218
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46517929
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Valt reuze mee denk ik. Op een bepaald moment krijgt men wel door dat het stemmen op types als Wilders toch geen nut heeft.
Omdat hun kamerlid naar keuze keer op keer vermoord wordt? Geloof je het zelf? Dat wordt een volksopstand. Dat wordt 100.000 kaalkoppen op het binnenhof. Dat wordt molotovcocktails in de moskee. Mensen pikken dat echt niet.
pi_46517932
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

And what about our Queen?

Prutser.
Daar wordt keer op keer overheengestapt .
pi_46517934
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:22 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nouja op tegen... wat mij betreft hoeft het niet per se zover te komen, nee. Wat er dan wel moet gebeuren? Heel simpel.

Stop gewoon eens met al dat softe ge(thee)leuter. Trap haatzaaiende imams zonder pardon het land uit.
Mee eens.
quote:
Sluit moskeeën alleen als ze herhaaldelijk over de schreef zijn gegaan met verschillende imams, het moet namelijk een keer genoeg zijn. Pak etterbakken aan die homo's uit wijken pesten, ipv er een kopje thee mee te gaan drinken.
Dat zegt iedereen. En wat is dat "aanpakken" precies? Kun je deze spierballentaal omzetten tot iets concreets?
quote:
Zeik niet zo over iemand die een Marokkaanse tasjesdief (terecht) doodrijdt.
Waarom moet dat "Marokkaanse" ervoor? Is een Marokkaanse tasjesdief een andere tasjesdief als jouw broertje die een tas steelt? Zou je het leuk vinden als iemand zegt dat je broertje terecht is doodgereden omdat de vrouw die hem dood heeft gereden anders haar Mentos, zakdoekjes en tampons moest missen?
quote:
Laat de politie gewoon weer eens de straat opgaan op boevenjacht, ipv de godgandse dag achter het bureau te zitten of bekeuringen uit te delen voor de meest lullige dingen.
Dat zegt iedereen.
quote:
Etcetera. Oftewel: cut the hippie crap.
Cut the cliché crap.
pi_46517950
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Omdat hun kamerlid naar keuze keer op keer vermoord wordt? Geloof je het zelf? Dat wordt een volksopstand. Dat wordt 100.000 kaalkoppen op het binnenhof. Dat wordt molotovcocktails in de moskee. Mensen pikken dat echt niet.
Niet vermoord maar hij zal het zelf verprutsen. Je ziet de LPF toestanden al van verre aankomen, als hij zo doorgaat is hij bij de volgende verkiezingen nergens meer. Dat jij gelijk mensen dood wilt hebben .
pi_46517956
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Omdat hun kamerlid naar keuze keer op keer vermoord wordt?
Omdat de partij waar zij op stemmen keer op keer incapabele gelukszoekers zijn.
pi_46517980
quote:

[..]

Als Marokko jou nou eens een paspoort kado zou doen, ben jij dan ook plotseling geen 100% Nederlander meer?
pi_46518023
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:06 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Niet als je deel uitmaakt van de Nederlandse regering ..... "eenheid van kabinetsbeleid", weet je nog?
Sinds wanneer is een mening beleid? Je kan best andere meningen hebben en toch een gelijk beleid uitvoeren. Of dacht je dat al die ministers het altijd met elkaar eens waren?
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:44:30 #225
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_46518081
Hij heeft wel een punt, maar door de manier waarop die het brengt haalt hij meteen zijn eigen geloofwaardigheid weer onderuit en profileert hij zichzelf als relnicht.

Doe niet af aan het feit dat de discussie over of het wenselijk is dat iemand in het kabinet 2 paspoorten heeft (dus de schijn van belangenverstrengeling wekt) wel gevoerd moet worden.

Ik meen namelijk dat ergens afgesproken is dat elke schijn van belangenverstrengeling vermeden moet worden en al treedt het dan misschien niet op, de schijn is er wel.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')