CUquote:CDA, PvdA en ChristenUnie zijn eruit. De partijen hebben alle ministers voor het nieuwe kabinet gevonden.
PvdA
Dit is de PvdA-lijst: Bos (Financiën), Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken), Ronald Plasterk (Onderwijs), Jacqueline Cramer (Milieu), Ella Vogelaar (Integratie en Wijkverbetering) en Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking).
CDA
Voor het CDA: Balkenende (premier), Verhagen (Buitenlandse Zaken), Eurlings (Verkeer en Waterstaat), Van der Hoeven (Economische Zaken), Donner (Sociale Zaken), Verburg (Landbouw) en Ab Klink (Volksgezondheid).
Daar zitten we al 4 keer achter elkaar mee opgescheept niets nieuws dus.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:34 schreef PJORourke het volgende:
Wat een treurig zooitje middelmatigheid.
Nou, ik vind dit wel een nieuw dieptepunt. Een communist in het kabinet.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:38 schreef du_ke het volgende:
Daar zitten we al 4 keer achter elkaar mee opgescheept niets nieuws dus.
Treurig was ook het woord dat bij mij opkwam. Ze hebben wat mensen bijelkaargeharkt die het goed deden in andere funkties.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:34 schreef PJORourke het volgende:
Wat een treurig zooitje middelmatigheid.
Nee, dat is de PvdAquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:42 schreef zakjapannertje het volgende:
3 mannen en 3 vrouwen bij de PvdA op ministersposten, is dat toeval?
Denk 't niet. Gedwongen verdeling, zeg maar. Alsof dat de allerbesten waren die men kon krijgen ....quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:42 schreef zakjapannertje het volgende:
3 mannen en 3 vrouwen bij de PvdA op ministersposten, is dat toeval?
Nou het dieptepunt van Balk 1 is niet meer zo maar te halen hoorquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:40 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, ik vind dit wel een nieuw dieptepunt.
Wie dan?quote:Een communist in het kabinet.
Da's bijna altijd zo hoor.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ministersposten CDA en staatssecretariaten PVDA en vice versa met hier en daar nog CU ertussen. Dat is toch vragen om moeilijkheden?
Omdat het een activist is, geen politicus.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:44 schreef Genverbrander het volgende:
Cramer op VROM?Waarom niet Samsom?
Naar mijn idee was Balk 1 het beste wat destijds mogelijk was, met de LPF.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:44 schreef du_ke het volgende:
Nou het dieptepunt van Balk 1 is niet meer zo maar te halen hoor. Naar mijn idee is het vergelijkbaar met Balk 2 dus matig, dat wel
Vogelaar.quote:Wie dan?
Omdat Samsom een milieu-activist is en daar zit buiten een paar milieuclubs niemand op te wachten.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:44 schreef Genverbrander het volgende:
Cramer op VROM?Waarom niet Samsom?
Waarom heb je Hirsch Ballin er niet bij staan?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
RTL Nieuws:
[..]
CU
Eimert van Middelkoop (defensie)
André Rouvoet (Jeugd en Gezin)
De foto's erbij: http://www.rtl.nl/(/actue(...)n_de_ministeries.xml
onzinquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:45 schreef knnth het volgende:
[..]
Omdat het een activist is, geen politicus.
hij heeft wel mede GroenLinks zo klein gemaakt, maar een karige beloning krijgt hij hiervoor danquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:49 schreef more het volgende:
[..]
Omdat Samsom een milieu-activist is en daar zit buiten een paar milieuclubs niemand op te wachten.
Misschien destijds wel het best haalbare (denk het niet de meeste verstandige mensen hebben toen afgezegd) maar dat wil zeker niet zeggen dat het goed was.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Naar mijn idee was Balk 1 het beste wat destijds mogelijk was, met de LPF.
[..]
Vogelaar.
Het was ook niet goed, maar als er de wil was geweest om met 9 verstandige mensen van de LPF te lijmen, hadden ze er best meer uit kunnen slepen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:51 schreef du_ke het volgende:
Misschien destijds wel het best haalbare (denk het niet de meeste verstandige mensen hebben toen afgezegd) maar dat wil zeker niet zeggen dat het goed was.
Nou, prof's zijn niet meteen politiek handig. Ik ben Kooymans nog niet vergeten.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:52 schreef du_ke het volgende:
Maar 2 prof's van de PvdAdat is wel een goede zaak.
Die communiste vind ik echt niet kunnen...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:53 schreef du_ke het volgende:
Die Cramer lijkt me een prima kandidaat voor VROM.
Stond toen nog niet op de sitequote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:50 schreef more het volgende:
[..]
Waarom heb je Hirsch Ballin er niet bij staan?
Zeer middelmatig? Kan je dat misschien ook onderbouwen?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:
Ben alleen wel benieuwd hoe Bos gaat uitleggen aan zijn achterban dat ie nu wel minister en vicepremier wordt....
Voor de rest zeker kijkende naar de PvdA club zeer middelmattig
de achterban heeft Bos toch juist gevraagd minister te worden onder een CDA-premier?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:
Ben alleen wel benieuwd hoe Bos gaat uitleggen aan zijn achterban dat ie nu wel minister en vicepremier wordt....
Voor de rest zeker kijkende naar de PvdA club zeer middelmattig
Zelden zo'n incapabele ministersploeg gezien als die LPF-ers, maarja, wel naar de wens van de burgers.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Naar mijn idee was Balk 1 het beste wat destijds mogelijk was, met de LPF.
[..]
Vogelaar.
Jij misschien, maar de rest is daar niet zo benieuwd meer naar, aangezien hij dit de afgelopen weken al heeft gedaan, of proberen te doen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:
Klopt ze hoeven niet top te zijn maar ze hebben in elk geval kennis over het onderwerp.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, prof's zijn niet meteen politiek handig. Ik ben Kooymans nog niet vergeten.
Dat mag ik hopen ja.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:57 schreef pberends het volgende:
Raar dat Plasterk het waarschijnlijk wordt, ik neem aan dat z'n columns in Buitenhof dan ook meteen over zijn.
Wat verwacht je er dan van?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:56 schreef -J-D- het volgende:
PvdA'er Ronald Plasterk als minister van Onderwijs
Als docent hou ik mn hart vast.
Hopelijk wordt zijn vervanger wat beter dan Van Brederode.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:57 schreef pberends het volgende:
Raar dat Plasterk het waarschijnlijk wordt, ik neem aan dat z'n columns in Buitenhof dan ook meteen over zijn.
Ik vind het maar een rare linkse knakker.quote:
Dat klinkt al anders dan je hart vasthoudenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Ik vind het maar een rare linkse knakker.
Hij schopt jaren tegen alles aan wat politiek is.
Nu mag hij de huidige problemen zelf eens aanpakken op een gebied dat veel aanpak vraagt!
Ik wens hem sterkte en succes.
Ze heeft een heleboel zaken goed aangepakt, maar de grote problemen liggen er nog steeds.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat klinkt al anders dan je hart vasthouden. Maar had je het idee dat van der Hoeven het goed deed de laatste jaren?
Ik vind het onbegrijpelijk dat Samsom naast de ministerpost heeft gegrepen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:03 schreef Ludger het volgende:
Wat een geluk, GEEN Samsom, Dijksma of Abouteleb en wetenschapper Plasterk op Onderwijs, we zijn gezegend met de PvdA!
Hij is gepwndquote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:05 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik vind het onbegrijpelijk dat Samsom naast de ministerpost heeft gegrepen.![]()
guusje is top.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:08 schreef Timmehhh het volgende:
Wat een excuusvrouwen bij de PVDA zeg
Nou, niks mis mee, de PvdA en het Cda zullen op z'n minst dergelijke oplossingen moeten steunen, willen ze doorgang vinden.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:07 schreef cerror het volgende:
André Rouvoet (Jeugd en Gezin)....
Dat worden dus bij de lokale jeugdzorg allemaal pamfletten met christenoplossingen.
Een Prof op het gebied van Milieu en duurzame ontwikkeling op VROM lijkt me niet slecht toch?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:08 schreef Timmehhh het volgende:
Wat een excuusvrouwen bij de PVDA zeg
Maar ze werkt bij Shell zie ik.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een Prof op het gebied van Milieu en duurzame ontwikkeling op VROM lijkt me niet slecht toch?
In principe niet, maar ik herinner mij ook wel Bomhoffquote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een Prof op het gebied van Milieu en duurzame ontwikkeling op VROM lijkt me niet slecht toch?
Guusje is een zuiplap.quote:
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:12 schreef JAM het volgende:
Het was wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs zou lullen. Eurlings, de infrastructuur. Verhage, het buitenland. Van der Hoeven, de centen. CU op Defensie. Er hangt een coup d'état in de lucht. Ik heb nog maar een ding toe te voegen. Wie op het juiste moment handelt, slaat den Limbo op den kop, ik heb gezegd.,
.
Jongens, morgen allemaal je Kalashnikov mee naar Laakkwartier en HOP; de onafhankelijke stadstaat Den Haag.
die zijn toch hofleverancier van de plotiek; Bolkestijn, Bos etc.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:13 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Maar ze werkt bij Shell zie ik.Da's altijd eng.
![]()
Wat een gelul, eindelijk kwaliteit op buitenland politiek. Verhagen staat zijn mannetje!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:17 schreef JAM het volgende:
VOLGENDE, EEN KOMMUNIEKÉÉ VAN DE HAAGSE REBELLELA- EN GUERILLALULARIJ.
[..]
Met de aansturing van politie en aivd een ramp.quote:
Wie is ook alweer de huidige voorganger op Sociale zaken als staatssecretaris??quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:18 schreef Sidekick het volgende:
Jammer dat Aboutaleb niet minister is geworden, maar ik verwacht wel veel van hem als staatssecretaris. Gelukkig geen Van der Hoeven meer op Onderwijs.
ik had 'm ook graag als minister gezien.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:18 schreef Sidekick het volgende:
Jammer dat Aboutaleb niet minister is geworden, maar ik verwacht wel veel van hem als staatssecretaris. Gelukkig geen Van der Hoeven meer op Onderwijs.
Van Hoof, en daarvoor Rutte.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:20 schreef Ludger het volgende:
[..]
Wie is ook alweer de huidige voorganger op Sociale zaken als staatssecretaris??
de gifvergrijzingsbeker moet helemaal leeg gedronken worden blijkbaarquote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:07 schreef cerror het volgende:
Dat worden dus bij de lokale jeugdzorg allemaal pamfletten met christenoplossingen.
Ja tuurlijkquote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:07 schreef cerror het volgende:
De huidige voorganger? De toekomstige ex-staatssecretaris die voor de opvolger van zijn eerdere voorganger zat? Van Hoof.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:20 schreef Ludger het volgende:
[..]
Wie is ook alweer de huidige voorganger op Sociale zaken als staatssecretaris??
Hij is zo zelfingenomen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:35 schreef Lemmeb het volgende:
Ik moet er echt niet aan denken die betweterige kop van Plasterk nu om de dag op tv te moeten zien.
Da's een nog betere omschrijving inderdaad.quote:
Ach gut.. daar begint het trieste gedoe al, hoe voorspelbaarquote:
Ben Bot is 69 en wellicht wilde men een jonger gezicht.. Ik hoop persoonlijk dat hij er vrede mee heeft en wat meer rust mag krijgen.. Hij schijnt alleenstaand te zijn en een jappenkamp-herinneringen te hebben, gun 'm wel een goeie oude dagquote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:41 schreef Adelante het volgende:
Wat gaat Ben Bot nou doen?Die was puik op buitenlandse zaken.
Ze moet toch de wet handhaven? Ze heeft er zelf lak aan. Maar goed, PvdA he, dan mag je er niks van zeggen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:48 schreef Posdnous het volgende:
Ach gut.. daar begint het trieste gedoe al, hoe voorspelbaar.
Sarcasme, i presume?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:47 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Maria van der Hoeven [...] op EZ [...] wat een ramp
hahahaha... ik heb liever een complete zatlap dan een VVD-minister ja.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze moet toch de wet handhaven? Ze heeft er zelf lak aan. Maar goed, PvdA he, dan mag je er niks van zeggen.
owww, geen medelijden met hem meer danquote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:43 schreef sjakiestorm het volgende:
Op t strand liggen met zn 30 jaar jongere vriendin..
En kennelijk ook een communiste.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:52 schreef Posdnous het volgende:
hahahaha... ik heb liever een complete zatlap dan een VVD-minister ja.
Die verneukt nog minder.
Het niveau van de PvdA dus.quote:Om even op jouw niveau te blijven.
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En kennelijk ook een communiste.
[..]
Het niveau van de PvdA dus.
Laat me raden... Wilders gestemd?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze moet toch de wet handhaven? Ze heeft er zelf lak aan. Maar goed, PvdA he, dan mag je er niks van zeggen.
Yepz, and proud of it.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:55 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Laat me raden... Wilders gestemd?
Partijprominent waar ze een plaatsje voor moesten zoeken. Dus kwamen ze uit bij Sociale Zaken.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:01 schreef Adelante het volgende:
Ik vind de keuze voor Donner ook wat typerendHij stapt op als eindverantwoordelijke minister na de tragedie van de schipholbrand en kan dan "gewoon" weer aantreden in een nieuw kabinet op een andere post
![]()
Niks mis mee, parlementair nam hij verantwoordelijk... Ach, de journalisten zullen hem of Balkenende nog wel ondervragen..quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:01 schreef Adelante het volgende:
Ik vind de keuze voor Donner ook wat typerendHij stapt op als eindverantwoordelijke minister na de tragedie van de schipholbrand en kan dan "gewoon" weer aantreden in een nieuw kabinet op een andere post
![]()
Ik vind er wel wat mis meequote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:10 schreef Ludger het volgende:
[..]
Niks mis mee, parlementair nam hij verantwoordelijk... Ach, de journalisten zullen hem of Balkenende nog wel ondervragen..
Ik denk dat ze daarom ook Maria van der Hoeven op EZ gezet hebben, WIjn was er niet beschikbaar voor, Maria als fractievoorzitter zag ze zelf misschien wel niet zitten...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Partijprominent waar ze een plaatsje voor moesten zoeken. Dus kwamen ze uit bij Sociale Zaken.
Doordat Sociale Zaken naar CDA ging, kreeg de PvdA als compensatie Onderwijs. Oh, dan moeten we ook een plaatsje vinden voor haar, doe maar EZ.
Daarnaast moest Verhagen ook een prominente rol, zelfs als een deskundig en goed diplomaat ervoor moest weggaan. Bot geen lid van de partijtop, dus weg.
Het is wel duidelijk hoe het geregeld is.
ach gut, je evolutie spier begint op te zwellenquote:
But facts are sterile, nor vulgar nor sublimequote:
Dat hoop ik sowieso. Mits ze het niet te bont maken natuurlijk, maar die politieke circus ben ik nu wel zat.quote:
Ach het is weer eens wat anders dan een minister die het serieus over Intelligent Design wil hebben.quote:
Zag de fractie niet zitten.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:14 schreef Ludger het volgende:
Ik denk dat ze daarom ook Maria van der Hoeven op EZ gezet hebben, WIjn was er niet beschikbaar voor, Maria als fractievoorzitter zag ze zelf misschien wel niet zitten...
Idd, bye bye I Dquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach het is weer eens wat anders dan een minister die het serieus over Intelligent Design wil hebben.
Hij zal zich toch moeten houden aan het Pvda-program en het regeerakkoord op z'n minst...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Welke kant wil Plasterk op met onderwijs? Ongetwijfeld heeft hij dit wel eens verklapt in een column ..
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:39 schreef sitting_elfling het volgende:
lang leve de pseude filofische betweter plasterk! Goed voor de genialen onder ons.. minder voor de mbo'ers. Die man kan niet normaal praten!
Dus als er straks weer eens een militair schandaal is, laat Van Middelkoop het afweten?quote:Waarom u de ChristenUnie nooit in Buitenhof ziet
Zondag is rustdag
Tineke Huizinga-Heringa van de ChristenUnie over de zondagsrust die die partij graag in ere houdt, de reden waarom u politici van die partij nooit in Buitenhof ziet: 'Voor mij is het zo: er is een rustdag ingesteld. Wij kunnen niet zonder rustdag. Gods geboden zijn ter leve, zeg je dan in archaïsch taalgebruik. Ik denk vanuit mijn christelijke overtuiging dat het uitstekend is dat er een collectieve rustdag is voor iedereen.'
Kijkers vragen ons regelmatig waarom er nooit politici van de ChristenUnie te gast zijn in Buitenhof, zeker nu de partij betrokken is bij de formatiebesprekingen. Persvoorlichter Reina Dijksterhuis van de ChristenUnie is verbaasd dat dat niet algemeen bekend is: dat komt omdat het programma op zondag live wordt uitgezonden en die dag voor de partij een traditionele rustdag is. Voor een onderbouwing van de zondagsrust verwijst de partij naar de bijdrage van kamerlid Tineke Huizinga-Heringa in het debat over de Wijziging arbeidstijdenwet begin september 2006.
Huizinga-Heringa zei in dat debat dat wij als samenleving collectieve rustpunten moeten creëren, waarop het de norm moet zijn dat er niet gewerkt wordt. Vanuit de oorspronkelijk christelijke traditie in Nederland is dat de zondag. Huizinga-Heringa: 'Er moet een moment zijn waarop gezinnen bij elkaar kunnen zijn. Er moet een zekere onthechting van de consumptiemaatschappij mogelijk zijn. (...) Als je er een individuele rustdag van maakt, dan zie ik een gevaar opdoemen. Dan verkruimelt de sociale samenhang en de sociale cohesie. Dan maken wij het mensen praktisch onmogelijk om nog dingen met elkaar te doen. Dan kunnen mensen bijna niet meer bij elkaar komen om gezamenlijk tot rust te komen. Ik ben voor een collectieve rustdag en in onze traditie is dat de zondag.'
'Natuurlijk vind ik het vanuit mijn geloof heel mooi dat het de zondag is. (...) Voor mij is het zo: er is een rustdag ingesteld. Wij kunnen niet zonder rustdag. Gods geboden zijn ter leve, zeg je dan in archaïsch taalgebruik. Ik denk vanuit mijn christelijke overtuiging dat het uitstekend is dat er een collectieve rustdag is voor iedereen.'
Stel dat de ChristenUnie straks gaat regeren, en die mogelijkheid is reëel, zouden kabinetsleden van de partij dan wel overwegen om op zondag naar de Buitenhofstudio te komen? Voorlichter Dijksterhuis: 'Nee hoor, dat wordt niet heroverwogen.'
Was te voorspellen, maar het blijft een schandequote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:01 schreef Adelante het volgende:
![]()
Middelkoop is verantwoording verschuldigd aan de Kamer en niemand anders.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:22 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Dus als er straks weer eens een militair schandaal is, laat Van Middelkoop het afweten?
Ik lees een column waarin Plasterk betoogd dat er rekening gehouden moet worden met minderheden en hun gevoeligheden. Waarom is het naar aanleiding van die column vreemd dat hij in het kabinet stapt?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:27 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]En dan ondertussen snel in het kabinet stappen ....
Nu ik deze column lees, heb ik al meteen weer gegeten en gedronken.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:27 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]En dan ondertussen snel in het kabinet stappen ....
Ah, ik heb de column geeneens goed gelezen, schaam schaam.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik lees een column waarin Plasterk betoogd dat er rekening gehouden moet worden met minderheden en hun gevoeligheden. Waarom is het naar aanleiding van die column vreemd dat hij in het kabinet stapt?
Ik vroeg het me gewoon af.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:49 schreef knnth het volgende:
[..]
Middelkoop is verantwoording verschuldigd aan de Kamer en niemand anders.
En als er oorlog uitbreekt of een belangrijke beslissing gemaakt moet worden op een zondag, dan gaat dat maar wachten tot maandag?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:49 schreef knnth het volgende:
Middelkoop is verantwoording verschuldigd aan de Kamer en niemand anders.
Ongetwijfeld heeft ie dan z'n mobieltje uitstaanquote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En als er oorlog uitbreekt of een belangrijke beslissing gemaakt moet worden op een zondag, dan gaat dat maar wachten tot maandag?
Wel vreemd opzich dat een geneticus in een gristelijk kabinet stapt of misschien stapt hij er juist daarom in.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:05 schreef Ringo het volgende:
Ben erg benieuwd naar Plasterk.
ook al is-ie PvdA'er
Frans Timmermans dus.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:20 schreef dvr het volgende:
Wie gaat er namens de PvdA het staatssecretariaat voor Europese Zaken doen?
Wat heeft genetica nou te maken met het wel of niet christen zijn? Niet iedere christen is een blinde Dr. Dino.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wel vreemd opzich dat een geneticus in een gristelijk kabinet stapt of misschien stapt hij er juist daarom in.
Ben inderdaad benieuwd naar hoe hij het gaat doen.
Alsof echte gristenen in dino's geloven.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:26 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Wat heeft genetica nou te maken met het wel of niet christen zijn? Niet iedere christen is een blinde Dr. Dino.
Waarom heet-ie drs als er staat dat-ie is gepromoveerd?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:28 schreef Majar het volgende:
Biografie van Frans: http://www.parlement.com/9291000/biof/02244
quote:Ook staatssecretarissen bekend
DEN HAAG (ANP) - Ook de elf staatssecretarissen van het vierde kabinet-Balkenende zijn bekend. Namens de PvdA treden de Tweede Kamerleden Frans Timmermans (Europese Zaken), Nebahat Albayrak (Justitie) en Jet Bussemaker (Volksgezondheid) toe tot het kabinet.
Vicefractievoorzitter Sharon Dijksma gaat naar Onderwijs. Ook het oud-Kamerlid Frank Heemskerk wordt staatssecretaris, namelijk van Economische Zaken. Bekend was al dat de Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb staatssecretaris van Sociale Zaken wordt.
Voor het CDA worden twee leden van het landelijke partijbestuur staatssecretaris: voorzitter Marja van Bijsterveldt op Onderwijs en penningmeester Jan Kees de Jager op Financiën. Daarnaast wordt burgemeester Ank Bijleveld van Hof van Twente staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en blijft Cees van der Knaap op Defensie.
De enige staatssecretaris van de ChristenUnie is Benne van Popta, afkomstig van MKB Nederland. Hij gaat Verkeer en Waterstaat doen. Met de overstap van een aantal PvdA-Kamerleden naar het kabinet wordt ook steeds duidelijker wie aanspraak mag maken op het fractievoorzitterschap, als opvolger van PvdA-leider Wouter Bos.
In de race daarvoor zijn volgens ingewijden nog vooral Jacques Tichelaar en Aleid Wolfsen en mogelijk ook nog Jeroen Dijsselbloem. De PvdA-fractie kiest waarschijnlijk donderdag haar nieuwe voorzitter.
De gedachtengang van gristenen omtrend bv. stemcellen spoort niet echt met visies met biologische geneticus.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:26 schreef Puzzelaar het volgende:
Wat heeft genetica nou te maken met het wel of niet christen zijn? Niet iedere christen is een blinde Dr. Dino.
Ik denk dat Plasterk nog wel eens moeilijk kan gaan doen als het over het referendum gaat.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:22 schreef Pool het volgende:
Ik ben zeer tevreden!![]()
Fijn dat zowel Donner als Hirsch Ballin nu in het kabinet zitten, dat zijn echte vakmannen die ook Balkenende nog eens goed ondersteunen. Bos op financiën zie ik ook zitten en ik ben blij dat Dijksma er niet in is gekomen, zij heeft nog nooit iets nuttigs toegevoegd. Verder heb ik veel vertrouwen in Cramer en Rouvoet. Plasterk vind ik wel een spannende keuze, ik ben benieuwd hoe die het als politicus gaat doen.
En nu hopen dat ze de 4 jaar volmaken.![]()
Van Gennip heeft drie jonge koters thuis.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:45 schreef Majar het volgende:
Ik ben benieuwd wie nu bij het CDA de kar gaat trekken in de kamer. Van Geel wordt genoemd, maar misschien dat Karien van Gennip (die dus niet meer in het kabinet komt) nog een kansje maakt als vrouwelijk talent binnen de partij. Joop Wijn is weg en Camiel hebben ze in het kabinet gestopt.
Is dat jou inschatting of komt die van Ferry Mingelen?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 23:51 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Van Gennip heeft drie jonge koters thuis.
Het wordt vrijwel zeker Van Geel, anders was hij in het kabinet gebleven.
Ik heb geen Mingelen gezien vandaag.quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:02 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Is dat jou inschatting of komt die van Ferry Mingelen?
Doen staatssecretarissen het woord in de kamer dan? Nee toch.quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:16 schreef MrX1982 het volgende:
Sharon Dijksma op onderwijs. Dat gaat wat worden. Die moet in een debat toch met gemak figuurlijk met de grond gelijk kunnen worden gemaakt.
Die kunnen toch ook ter verantwoording geroepen worden of heb ik het mis. In dat geval begrijp ik de functie van staatssecretaris voor Dikkertje Dijksma.quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:18 schreef ub40_bboy het volgende:
Doen staatssecretarissen het woord in de kamer dan? Nee toch.
net of plasterk niet direct met de grond gelijk kan worden gemaakt ? Laat die kerel maar lekker wetenschappertje spelen en strooien met leuke woorden en soms een column doen voor buitenhof.quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:16 schreef MrX1982 het volgende:
Sharon Dijksma op onderwijs. Dat gaat wat worden. Die moet in een debat toch met gemak figuurlijk met de grond gelijk kunnen worden gemaakt.
Albayrak op justitie? Binnenkort is het strafbaar om Atatürk te beledigen of de Armeense genocide te erkennen.
Politiek correct posten verdelen kunnen ze wel bij de PvdA. Kijken wat ze er van bakken de komende 4 jaar.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:18 schreef ub40_bboy het volgende:
Doen staatssecretarissen het woord in de kamer dan? Nee toch.
Ja inderdaad, en staatssecretarissen moeten ook gewoon hun eigen wetsvoorstellen verdedigen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:21 schreef MrX1982 het volgende:
Die kunnen toch ook ter verantwoording geroepen worden of heb ik het mis. In dat geval begrijp ik de functie van staatssecretaris voor Dikkertje Dijksma.
Ach kerel, wees toch blij dat je vriendjes van de PvdA dit keer ook weer gewoon mee mogen doen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 02:47 schreef golfer het volgende:
Treurig dat het CDA weer een aantal al beschadigde oudgedienden naar voren schuift.
Vooral treurig dat het vriendje van Bea, Donner, persé weer in een kabinet moet gaan zitten.
Sorry, maar mijn vriendjes van de SP doen helaas nog steeds niet mee.quote:Op woensdag 14 februari 2007 02:48 schreef Lemmeb het volgende:
Ach kerel, wees toch blij dat je vriendjes van de PvdA dit keer ook weer gewoon mee mogen doen.
Ja, je kunt ook niet alles hebben heh.quote:Op woensdag 14 februari 2007 02:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Sorry, maar mijn vriendjes van de SP doen helaas nog steeds niet mee.
Welnee.quote:Op woensdag 14 februari 2007 03:00 schreef rubbereend het volgende:
het CDA heeft wel heel erg baantjes zitten verdelen hoor; kamerleden die het "verdient" hebben, de partijvoorzitster
Is dat bij de PvdA anders dan?quote:Op woensdag 14 februari 2007 03:00 schreef rubbereend het volgende:
het CDA heeft wel heel erg baantjes zitten verdelen hoor; kamerleden die het "verdient" hebben, de partijvoorzitster
Donner heeft veel ervaring met sociale zaken, in de tijd dat hij nog in de staatsraad zat heeft hij daar veel voor gedaan, dat snap ik nog maar dan:quote:Op woensdag 14 februari 2007 03:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Welnee.
Het zijn allemaal de beste kandidaten voor die posten.![]()
Ik bedoel maar: een prima jurist die Minister van Justistie was en moest aftreden vanwege de Schipholbrand wordt nu minister van Sociale Zaken.
quote:Maria v.d. Hoeven die Onderwijs heeft verkloot, wordt nu dus Minister van Economie.
Verder helemaal geen partij-politieke benoemingen hoor.![]()
Ik zie vrij veel niet-kamerleden bij de PvdA bewindslieden.quote:
daar hebben ze tenmisnte een aantal mensen opgesnord die zich in den landen bewezen hebben ipv in de kamer braaf te zijn geweestquote:
Ja, bij mij leeft een beetje het gevoel dat Dijksma bewust is weggerangeerd naar een licht staatssecretariaat.quote:Op woensdag 14 februari 2007 08:25 schreef Sidekick het volgende:
Toch heel knap hoe de PvdA ervoor gezorgd heeft dat Dijksma geen minister en geen fractievoorzitster wordt.
Prof. Dr. Akkermans werd altijd genoemd. De Oost-Europa deskundige Dr. Clavan is nooit genoemd als Minister.quote:Op woensdag 14 februari 2007 03:17 schreef golfer het volgende:
Toch jammer dat Dr. Klavan niet weer genoemd is.![]()
Van EZ blijft bijna niets over, nu energie naar VROM is gegaan. Alleen Buitenlandse Handel eigenlijk, maar dat valt onder haar staatssecretaris. Die mag zich in het buitenland minister van Handel noemen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 03:06 schreef golfer het volgende:
Maria v.d. Hoeven die Onderwijs heeft verkloot, wordt nu dus Minister van Economie.
Verder helemaal geen partij-politieke benoemingen hoor. :-')
Dat zou ze moeten opvatten als een subtiele hint. Dijksma naar een licht staatssecretariaat.quote:Op woensdag 14 februari 2007 08:39 schreef Reya het volgende:
[..]
Ja, bij mij leeft een beetje het gevoel dat Dijksma bewust is weggerangeerd naar een licht staatssecretariaat.
Het is niet vreemd dat de partijen kiezen voor veel *interne politici*, maar het gaat mij vooral om Verhagen, Van der Hoeven en Donner, waarvoor een plaatsje is gezocht omdat ze partijprominenten zijn.quote:Op woensdag 14 februari 2007 08:56 schreef freako het volgende:
Dat alleen het CDA "partijpolitieke" benoemingen doet, en de PvdA niet, is onzin. Zeker op de staatssecretariaten.
Ik tel in totaal 6 PvdA-Kamerleden, 1 oud-Kamerlid, 1 PvdA-burgemeester, 1 PvdA-wethouder, 1 schrijver van het PvdA-verkiezingsprogramma en slechts 2 niet-partijprominenten.
Ik ben erg benieuwd wat de taakverdeling binnen Justitie gaat worden. Of gaat vreemdelingenrecht e.d. weer naar een staatssecretaris? Anders blijft er echt weinig over voor een staatssecretaris.quote:Op woensdag 14 februari 2007 00:16 schreef MrX1982 het volgende:
Albayrak op justitie? Binnenkort is het strafbaar om Atatürk te beledigen of de Armeense genocide te erkennen.
Klopt. Maar datzelfde zie je bij de PvdA ook gewoon. Valt me nog mee dat Job niet weer moest komen opdraven.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het is niet vreemd dat de partijen kiezen voor veel *interne politici*, maar het gaat mij vooral om Verhagen, Van der Hoeven en Donner, waarvoor een plaatsje is gezocht omdat ze partijprominenten zijn.
Van der Hoeven ben ik ook niet blij mee, maar ik schat in dat Verhagen een goede minister van Buitenlandse Zaken kan zijn. Zelf had ik overigens ook liever Bot gehouden, maar dat betekent niet dat Verhagen een slechte keuze is.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het is niet vreemd dat de partijen kiezen voor veel *interne politici*, maar het gaat mij vooral om Verhagen, Van der Hoeven en Donner, waarvoor een plaatsje is gezocht omdat ze partijprominenten zijn.
Hij is net herbenoemd als burgemeester van Amsterdam. Die zit daar gewoon nog een termijn van 6 jaar uit, en dan is ie 65. Ik denk dat ie dan met pensioen gaat.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:16 schreef Lemmeb het volgende:
Valt me nog mee dat Job niet weer moest komen opdraven.
Dat komt door de "partij politieke" benoeming van Verhagen. Die moest beloond worden voor vier jaar fractie voorzitterschap.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:17 schreef Lemmeb het volgende:
Iemand enig idee waarom Bot niet meer meedoet?
Mwah, Donner hadden ze er om politiek-tactische redenen best uit kunnen laten. Die hebben ze volgens mij echt vanwege zijn vakmanschap en integriteit uitgekozen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik had Donner graag een tijd als Kamerlid gezien.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Mwah, Donner hadden ze er om politiek-tactische redenen best uit kunnen laten. Die hebben ze volgens mij echt vanwege zijn vakmanschap en integriteit uitgekozen.
Vooral van der Hoeven is erg populair bij een deel van de CDA-achterban, en daarom was het om tactische redenen waarschijnlijk te gevoelig voor het CDA om haar buiten het kabinet te laten.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Welk deel? Limburgers? Die hebben Verhagen en Eurlings al.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:54 schreef Reya het volgende:
[..]
Vooral van der Hoeven is erg populair bij een deel van de CDA-achterban,
En bij de bejaarden.quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:03 schreef freako het volgende:
[..]
Welk deel? Limburgers? Die hebben Verhagen en Eurlings al..
Van der Hoeven is de koningin van katholiek, traditioneel Maastricht. Buiten Maastricht is haar populariteit al heel wat minder.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:54 schreef Reya het volgende:
Vooral van der Hoeven is erg populair bij een deel van de CDA-achterban, en daarom was het om tactische redenen waarschijnlijk te gevoelig voor het CDA om haar buiten het kabinet te laten.
Inderdaad. CDA heeft kansen laten liggen om goede mensen zoals Leers of Doekle Terpstra niet te kiezen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:28 schreef knnth het volgende:
Kan ze dan niet ruilen met Leers? Die zou ik wel graag in Den Haag zien ...
Zijn ze wel beschikbaar dan?quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:47 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Inderdaad. CDA heeft kansen laten liggen om goede mensen zoals Leers of Doekle Terpstra niet te kiezen.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:28 schreef dik_voormekaar het volgende:
[..]
Dat komt door de ellebogen van Verhagen.
Hier kan ie ook welquote:
Verhagen moest minister worden en mocht zelf een ministerie uitkiezen van Balkenende. Dat is BuZa geworden. Hij (Maxime) kwam op TV ookal totaal niet uit z'n woorden op de vraag waarom Bot niet meer minister van BuZa werd ondanks z'n goede prestaties.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:17 schreef Lemmeb het volgende:
Iemand enig idee waarom Bot niet meer meedoet?
Terpstra wel volgens mij maar die ligt niet zo goed bij de partijtop en aangezien de hele partijtop in het kabinet gaat zitten is dat geen goede keuzequote:
Ik vind het een schande dat het cda zo met zijn mensen omgaan. de bevolkingwordt ook niet serieus genomen. Hoe goed iemand ook is, wij kiezen wel even wie minister wordt. de partijtop dus. Bot zat daar niet in en verhagen moet beloond worden.quote:Op woensdag 14 februari 2007 11:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Verhagen moest minister worden en mocht zelf een ministerie uitkiezen van Balkenende. Dat is BuZa geworden. Hij (Maxime) kwam op TV ookal totaal niet uit z'n woorden op de vraag waarom Bot niet meer minister van BuZa werd ondanks z'n goede prestaties.
Ardenne is ook wegquote:Op woensdag 14 februari 2007 11:42 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik vind het een schande dat het cda zo met zijn mensen omgaan. de bevolkingwordt ook niet serieus genomen. Hoe goed iemand ook is, wij kiezen wel even wie minister wordt. de partijtop dus. Bot zat daar niet in en verhagen moet beloond worden.
geloofwaardigheid cda.....weg
Met de premier en de 2 vice premiers en de belangrijkste overige minister (Donner) blijven er zat spruitjes over.quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:05 schreef Ludger het volgende:
Al met al trouwens een gevariëerd gezelschap, 3 roomse limburgjjjjers (Eurlings, Verhoeven,Verhagen) wellicht om het CU geen stemmen te laten opleveren in Limburg? Dan een moslim, en een lesbiënne, een wetenschappelijke atheïst.. Hoezo spruitjeslucht en Vu-kabinet?
CDA-praktijken, jaar tot half jaar voor de verkiezingen weer even inlikken bij je toch al hondstrouwe achterban, en daarna op oude voet verder. Werkt altijd, behalve als je engnek Brinkman partijleider maakt.quote:Op woensdag 14 februari 2007 11:42 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik vind het een schande dat het cda zo met zijn mensen omgaan. de bevolkingwordt ook niet serieus genomen.
En de PvdA doet dat niet?quote:Op woensdag 14 februari 2007 11:42 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik vind het een schande dat het cda zo met zijn mensen omgaan. de bevolkingwordt ook niet serieus genomen. Hoe goed iemand ook is, wij kiezen wel even wie minister wordt. de partijtop dus. Bot zat daar niet in en verhagen moet beloond worden.
geloofwaardigheid cda.....weg
Ik zie geen PvdA'er uit Paars behalve Bos zelf..quote:
Zoals iemand anders al zei: er zijn maar 2 buitenstaanders tussen de PvdA-bewindslieden.quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:44 schreef Ludger het volgende:
[..]
Ik zie geen PvdA'er uit Paars behalve Bos zelf..
Het valt me tegen dat de CU geen kandidaten van buiten het parlement heeft.quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:54 schreef Reya het volgende:
De NOS meldt dat Tineke Huizinga-Heringa staatssecretaris op V&W wordt.
Popta was van het MKB geloof ik. Maar ja, die gaat er dus niet in stappen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:59 schreef freako het volgende:
[..]
Het valt me tegen dat de CU geen kandidaten van buiten het parlement heeft.
Hadden ze alleen Van Popta als kandidaat? Er zijn toch genoeg CU-wethouders en -burgemeesters? Daar zit er toch wel eentje tussen die het zou kunnen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:00 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Popta was van het MKB geloof ik. Maar ja, die gaat er dus niet in stappen.
Is toch niks mis met Tineke?quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:03 schreef freako het volgende:
[..]
Hadden ze alleen Van Popta als kandidaat? Er zijn toch genoeg CU-wethouders en -burgemeesters? Daar zit er toch wel eentje tussen die het zou kunnen.
Exodus zoveel vers zoveel: In zijn Eendje ging Mozes de berg op ...quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het nieuwe christelijke rijden: Deukje links? Keer je andere autokant toe.
De Utrechtse verkeerswethouder Tymon de Weger is inderdaad bijvoorbeeld iemand met veel bestuurlijke expertise op dit gebied; maar wellicht wilde de CU alsnog iemand met een bekend gezicht op die post.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:03 schreef freako het volgende:
[..]
Hadden ze alleen Van Popta als kandidaat? Er zijn toch genoeg CU-wethouders en -burgemeesters? Daar zit er toch wel eentje tussen die het zou kunnen.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:54 schreef Reya het volgende:
De NOS meldt dat Tineke Huizinga-Heringa staatssecretaris op V&W wordt.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het nieuwe christelijke rijden: Deukje links? Keer je andere autokant toe.
Tegelijkertijd bestaat de CU-kamerfractie binnenkort uit vijf nieuwkomers, en is er nog maar één CU-Kamerlid met serieuze Kamerervaring.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wel grappig dat nu 1/3e van de oorspronkelijke kamerfractie van de CU vervangen wordt omdat ze in het kabinet gaan. De nummer 8 van de CU had een jaar geleden nooit durven hopen in de kamer te komen
Nee, er is ook niks mis met Tineke. Maar je houdt als Tweede Kamerfractie zo weinig over. Alleen Arie Slob heeft meer dan 2 maanden Kamerervaring.quote:
Schandalig.quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:16 schreef knnth het volgende:
[..]
CDA-praktijken, jaar tot half jaar voor de verkiezingen weer even inlikken bij je toch al hondstrouwe achterban, en daarna op oude voet verder. Werkt altijd, behalve als je engnek Brinkman partijleider maakt.
De fractie wordt nu wel verjongd. De nieuwe Kamerleden zijn 28 en 31.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Tegelijkertijd bestaat de CU-kamerfractie binnenkort uit vijf nieuwkomers, en is er nog maar één CU-Kamerlid met serieuze Kamerervaring.
Dat is wel positiefquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:20 schreef freako het volgende:
[..]
De fractie wordt nu wel verjongd. De nieuwe Kamerleden zijn 28 en 31.
Stellingwerf? Van Dijke?Overigens allebei verdwenen door toedoen van Tineke Huizinga. Die werd twee keer met voorkeursstemmen verkozen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:50 schreef knnth het volgende:
Inderdaad ja (en terecht) ... ik ben in de war met 'n andere grijze. Er waren er drie ...
Daarom is haar bijnaam ook wel femme fatalequote:Op woensdag 14 februari 2007 14:55 schreef freako het volgende:
[..]
Stellingwerf? Van Dijke?Overigens allebei verdwenen door toedoen van Tineke Huizinga. Die werd twee keer met voorkeursstemmen verkozen.
Ja heel ergquote:Op woensdag 14 februari 2007 14:52 schreef du_ke het volgende:
Ortega dat is vast zo'n happy christian. Halleluja!!!
Ik vind het nog steeds zó een naaistreekquote:BELGRADO - CDA-minister Ben Bot van Buitenlandse Zaken vindt het jammer dat hij niet door kan gaan met zijn werk. Hij had daar tot voor kort wel op gehoopt. Dat zei de bewindsman woensdag na aankomst in Belgrado, waar hij begon aan een tweedaagse werkbezoek aan Servië en Kosovo.
Volgens eigen zeggen had Bot goede kansen om te blijven. Dat had gekund als zijn beoogde opvolger Maxime Verhagen naar het ministerie van Economische Zaken was gegaan.
Internationale netwerk
Bots aanblijven was in zijn ogen gerechtvaardigd geweest gezien zijn enorme internationale netwerk en zijn prestaties van de afgelopen jaren, niet alleen in de 3,5 jaar als minister maar ook de tien jaar ervoor in Brussel.
Toch denkt Bot dat Verhagen een heel goede minister zal zijn die zijn beleid zal voortzetten.
Herstel: Stellingwerf was 5e op de lijst, Eimert van Middelkoop 4e. CU haalde 4 zetels in 2002, Huizinga was 6e, maar toch verkozen. Van Middelkoop werd dus gewipt (beetje ongelukkig taalgebruik hier) door Huizinga.quote:Op woensdag 14 februari 2007 14:55 schreef freako het volgende:
[..]
Stellingwerf? Van Dijke?Overigens allebei verdwenen door toedoen van Tineke Huizinga. Die werd twee keer met voorkeursstemmen verkozen.
Dat is hoe men met elkaar omgaat binnen het CDAquote:Op woensdag 14 februari 2007 16:45 schreef sjakiestorm het volgende:
Verhagen zit alleen in de politiek voor zijn eigen eer en glorie, dus Ben met al zn ervaring kon opkrassen...
Er wordt geroepen eind volgende week, dus 21-23 februari.quote:Op woensdag 14 februari 2007 20:27 schreef ROG het volgende:
Iemand enig idee wanneer de beëdiging/groepsfoto op het bordes zou kunnen zijn, eerst week maart?
Lijkt me een formaliteit.quote:Op woensdag 14 februari 2007 21:50 schreef Sidekick het volgende:
Komend weekend moet het PvdA-congres nog goedkeuring geven.
Dat wordt een applauscongres om het goede onderhandelen van Bos en co te onderstrepen.quote:
dank je. je probeert wel eens wat.quote:
En je hebt Nova gezien gisterquote:Op donderdag 15 februari 2007 00:06 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
dank je. je probeert wel eens wat.![]()
Met Oudkerk, of was dat P&W. Heb geloof ik beide gezien, maar weet het niet eens zekerquote:
Heb ook beide gezien gisterquote:Op donderdag 15 februari 2007 00:09 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Met Oudkerk, of was dat P&W. Heb geloof ik beide gezien, maar weet het niet eens zeker![]()
maar ik verzin dit natuurlijk niet zonder anderen gehoord te hebben, dat moge duidelijk zijn. Niet dat ik letterlijk mensen kopier..
en ik heb wat tegen dit CDA.
Vooraf was ik met name bang voor de PvdA ministers, maar de lijst lijkt niet tegen te vallen. Bij de inbreng van het CDA hou ik m'n hart vast. Weer V/d Hoeven, Verburg, Eurlings... Niet mijn mensen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:40 schreef One_of_the_few het volgende:
Nu de ministersploeg compleet is weet ik nog steeds niet goed wat ik met dit kabinet aanmoet. De PvdA mensen vind ik over het algemeen goed. Lijkt me niks mis mee en met Plasterk ben ik reuze blij. De CU ministers Rouvoet en Middelkoop zijn ook niet negatief.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het helemaal met je eens ben.quote:Voor mij heeft het CDA alle geloofwaardigheid verloren met deze ministergroep. Op sommige punten is er goed belang, maar aangezien de meeste cda ministers een neo-conservatief geluid hebben verdedigd en JP eigenlijk al jaren dat als zijn lijn ziet ga ik ervanuit dat het cda zal proberen die lijn voort te zetten.
Daarom is het mooi dat de PvdA mensen als Plasterk erin heeft gezet.
Wat zei Bos dan? Want persoonlijk vind ik Bot een schoothond van Bush en heb ik nooit iets gemerkt van zijn status in de wereld. Laat Verhagen dat maar doen, hij heeft laten zien een Bos alle hoeken van de kamer te kunnen laten zien. (ff lekker chillen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 00:45 schreef Ludger het volgende:
Zeker na 't lezen van Bots reactie in de media vind ik het ook een naaistreek van Balkenende, Bot laten vertrekken.
Bot was tenminste nog kritisch en zei dat we een fout hadden gemaakt wbt Irak, zo'n kritische houding heb ik bij geen andere CDAer kunnen vindenquote:Op donderdag 15 februari 2007 00:48 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Wat zei Bos dan? Want persoonlijk vind ik Bot een schoothond van Bush en heb ik nooit iets gemerkt van zijn status in de wereld. Laat Verhagen dat maar doen, hij heeft laten zien een Bos alle hoeken van de kamer te kunnen laten zien. (ff lekker chillen.)
Bot kritisch? Kom nu toch, hij heeft altijd alles staan verdedigen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 01:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Bot was tenminste nog kritisch en zei dat we een fout hadden gemaakt wbt Irak, zo'n kritische houding heb ik bij geen andere CDAer kunnen vinden
Ja het is ook zo erg dat Saddam Hoessein en zijn kliek verjaagd zijn. Nu Iran en Syrië nog. Democratie voor iedereen, niet alleen voor linkse snobs in Europa, die liever eeuwig vergaderen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 01:52 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Bot kritisch? Kom nu toch, hij heeft altijd alles staan verdedigen.
Democratie in Irak? Ja ik ben voor maa daar is nu niet echt sprake vanquote:Op donderdag 15 februari 2007 08:52 schreef more het volgende:
[..]
Ja het is ook zo erg dat Saddam Hoessein en zijn kliek verjaagd zijn. Nu Iran en Syrië nog. Democratie voor iedereen, niet alleen voor linkse snobs in Europa, die liever eeuwig vergaderen.
Inderdaad ja, zelfingenomen kwal. Als het nou een minister van een andere partij was die het veld voor hem moest ruimen dan was het iets anders geweest, maar iemand van je eigen partij, die aangegeven heeft graag door te willen gaan en die alom geprezen wordt om z'n capaciteiten als minister..... schandalig. Dat Verhagen maar in z'n eerste jaar een dusdanige blunder begaat dat ie direct af kan treden....quote:Op donderdag 15 februari 2007 00:46 schreef knnth het volgende:
Het kan inderdaad niet vaak genoeg gezegd worden.
En dan die domme grijns van Verhagen toen er een opmerking over gemaakt werd.
Gatver.
quote:PvdA: beoogd minister Plasterk neemt media onder zijn hoede
De beoogd minister van Onderwijs Cultuur & Wetenschap Ronald Plasterk houdt zelf cultuur en media in zijn portefeuille. Dat heeft de persvoorlichter van de PvdA gezegd tegen de VPRO. Tijdens het vorige kabinet was hiervoor nog een speciale staatssecretataris.
Plasterk is een zwaargewicht in het wetenschappelijk onderwijs. Als directeur van het hoog aangeschreven Hubrecht Laboratorium geeft de hoogleraar biologie leiding aan genetisch onderzoek. Bij het grote publiek is hij vooral bekend van zijn columns in De Volkskrant en het tv-programma Buitenhof.
Gisteren kwam juist naar buiten via RTL dat CDA'er Marja van Bijsterveldt staatssecretaris van Media en Cultuur in het nieuwe kabinet Balkenende 4 zal worden. Maar het ministerie zelf zegt dat dat niet klopt.
Sinds november 2002 is Van Bijsterveldt partijvoorzitter. Daarvoor was ze actief in de jongerenafdeling van de partij en voorzitter van het CDA-vrouwenberaad.
Voorlopig is nog niet officieel bekend wie Media onder zich krijgt.
Het eerste lijk is uit de kast, ben benieuwd of Balkenende z'n vingers hieraan gaat branden.quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:33 schreef Arcee het volgende:
BEOOGD CDA-STAATSSECRETARIS VAN FINANCIËN IN OPSPRAAK
Sorry voor de CAPS. [afbeelding]
Het stelt weinig voor. De directie van dat bedrijf -en dat is niet die bewindspersoon-in-spe- heeft verzuimd om pensioenpremies in te leggen die ze wel al op het salaris van zijn werknemers had ingehouden. Dat is erg onnetjes, maar niet de verantwoordelijkheid van die vent (wiens naam me even ontschoten is). Tenzij iemand hard kan maken dat hij ook bij de dagelijkse leiding van dat bedrijf betrokken was.quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:39 schreef DrMarten het volgende:
Het eerste lijk is uit de kast, ben benieuwd of Balkenende z'n vingers hieraan gaat branden.
Het is zijn bedrijf. Hij heeft het opgericht.quote:Op donderdag 15 februari 2007 22:59 schreef dvr het volgende:
[..]
Het stelt weinig voor. De directie van dat bedrijf -en dat is niet die bewindspersoon-in-spe- heeft verzuimd om pensioenpremies in te leggen die ze wel al op het salaris van zijn werknemers had ingehouden. Dat is erg onnetjes, maar niet de verantwoordelijkheid van die vent (wiens naam me even ontschoten is). Tenzij iemand hard kan maken dat hij ook bij de dagelijkse leiding van dat bedrijf betrokken was.
Dat maakt hem nog geen deel van de dagelijkse leiding.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het is zijn bedrijf. Hij heeft het opgericht.
Nee, het is van een van zijn holdings. Dat is de rechtspersoon die eigenaar is. Ik heb het over formele verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het is zijn bedrijf. Hij heeft het opgericht.
Hij is de ondernemer.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:05 schreef knnth het volgende:
[..]
Dat maakt hem nog geen deel van de dagelijkse leiding.
Ja, hij is (deels!) eindeindeindverantwoordelijk, maar het is niet alsof hij zelf in gebreke is gebleven.
Niet netjes, maar ik vind het storm in een glas water.
Als een rechtspersoon zijn rekeningen niet kan betalen omdat het economisch tij tegenzit hoef je als natuurlijk persoon niet te vrezen dat je je huis en je auto moet verkopen. Bij mismanagement en fraude kunnen natuurlijke personen hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:07 schreef dvr het volgende:
[..]
Nee, het is van een van zijn holdings. Dat is de rechtspersoon die eigenaar is. Ik heb het over formele verantwoordelijkheid.
Zou je nu ook kandidaatministers die aandelen Ahold bezitten kunnen aanspreken op het boekhoudschandaal?quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:05 schreef knnth het volgende:
[..]
Dat maakt hem nog geen deel van de dagelijkse leiding.
Ja, hij is (deels!) eindeindeindverantwoordelijk, maar het is niet alsof hij zelf in gebreke is gebleven.
Niet netjes, maar ik vind het storm in een glas water.
Kandidaatbewindslieden dragen het beheer van hun eventuele aandelen over aan een derde voordat ze benoemd worden.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:18 schreef freako het volgende:
Zou je nu ook kandidaatministers die aandelen Ahold bezitten kunnen aanspreken op het boekhoudschandaal?
Dat is de vraag niet. De vraag is of hij formeel verantwoordelijk is. Dat is hij niet, tenzij aangetoond kan worden dat hij bij de dagelijkse leiding van het bedrijf betrokken was. Als het waar is dat de advocaten van dat bedrijf contact met hem hadden over de hoogte van een eventuele schikking, zou dat hem de das om kunnen doen. Dan zou hij als aandeelhouder immers op de stoel van de directeur zijn gaan zitten.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:35 schreef DrMarten het volgende:
Het is meer dan niet netjes, het is onwettig.
Storm in een glas water dusquote:Bedrijf staatssecretaris betaalde geen premie
HILVERSUM - Codem Interactive Media BV, een dochterbedrijf van het ict-bedrijf ISM eCompany van beoogd staatssecretaris Jan Kees de Jager, heeft een jaar lang zijn pensioenpremie niet afgedragen.
Dat bleek volgens het televisieprogramma NOVA eerder deze week tijdens een rechtzitting in Eindhoven. Het zou gaan om een bedrag van 40.000 euro.
Het CDA liet donderdagavond in een reactie weten geen reden te zien om aan de integriteit van haar beoogd staatssecretaris te twijfelen. Volgens de advocaat van De Jagers moederbedrijf ISM is de premie inmiddels betaald. De raadsman benadrukte dat de toekomstig staatssecretaris geen bestuurder of directeur van Codim is, maar slechts een van de aandeelhouders. De Jager is niet verantwoordelijk voor de pensioenafdracht, dat is de taak van de werkgever, betoogde hij.
(ANP)
Die puinhopen waren al bekend voor de formatie begonquote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:03 schreef knnth het volgende:
Bijlhout, wat een grap was dat. Tenminste, totdat bleek dat het een opmars was naar de puinhopen van 90 dagen LPF
Toch dient een staatssecretaris, en zeker een staatssecretaris van Financieen, en helemaal als hij de Belastingdienst onder zijn hoede krijgt, smetvrij te zijn op dit soort gebieden. Hij moet van onbesproken gedrag zijn.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 00:13 schreef Majar het volgende:
Storm in een glas water dus
Inderdaad hoe je het ook wend of keert dit blijft aan zo'n figuur kleven.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Toch dient een staatssecretaris, en zeker een staatssecretaris van Financieen, en helemaal als hij de Belastingdienst onder zijn hoede krijgt, smetvrij te zijn op dit soort gebieden. Hij moet van onbesproken gedrag zijn.
Precies, mensen zullen bij een enigszins controversieele beslissing gelijk weer naar dat akefietje wijzen. Dat verminderd je slachtkracht als staatssecretaris, het is dus erg onhandig om zo'n figuur in je ministersploeg te houden.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 15:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad hoe je het ook wend of keert dit blijft aan zo'n figuur kleven.
Voor mij al met dit regeerakkoord.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:40 schreef One_of_the_few het volgende:
Voor mij heeft het CDA alle geloofwaardigheid verloren met deze ministergroep.
Welke partijen hebben in jouw ogen eigenlijk wel geloofwaardigheid? Alleen Wilders?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:40 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Voor mij al met dit regeerakkoord.
En de SP, enigzins.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:43 schreef du_ke het volgende:
Welke partijen hebben in jouw ogen eigenlijk wel geloofwaardigheid? Alleen Wilders?
Dacht ik al. Maar het CDA was voor dit kabinet wel geloofwaardig in jouw ogen? Lijkt me niet dat je dit serieus kan menen?quote:
Ja. JP had het CDA als conservatieve partij aardig vernieuwd. Lijkt me niet slim om dat profiel te laten vallen voor een gelegenheidskabinetje met de Lijst Bos.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:46 schreef du_ke het volgende:
Dacht ik al. Maar het CDA was voor dit kabinet wel geloofwaardig in jouw ogen? Lijkt me niet dat je dit serieus kan menen?
Nou, die rechts-conservatieve stemmers hebben het CDA drie keer de grootste partij gemaakt, niet slim om die van je te vervreemden. Bijna overal in Europa zijn christen-democratische partijen rechts-conservatief, dus die zullen het wel fout hebben.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:51 schreef du_ke het volgende:
Tja jezelf te ver vervreemden van je natuurlijke habitat (voor het CDA het politieke midden) is natuurlijk ook niet slim. Die partij zal nooit kiezen voor een hard conservatieve koers omdat ze dan gewoon veel mensen kwijtraken.
En de rechtsconservatieve koers is natuurlijk ook flink afgestraft. Zowel de VVD als het CDA hebben verloren. En de Wilderszetels zijn geflipflopt met die van de LPF.
quote:
Als je de voorlopers van het CDA meerekent kom je op meer dan 8 jaar uit. Er waren genoeg liberale kabinetten voor 1918. Als je rekent vanaf de invoering vanaf de invoering van de evenredige vertegenwoordiging in 1918 kom je wel op 8 jaar uit.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 18:56 schreef du_ke het volgende:
Ik denk echter dat Nederland een van de weinige landen is waar ze maar 8 jaar niet aan de macht zijn geweest sinds ze bestaan (even de voorlopers van het CDA meegerekend).
Goed plan.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:05 schreef du_ke het volgende:
Ik reken inderdaad sinds het algemene kiesrecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |