CUquote:CDA, PvdA en ChristenUnie zijn eruit. De partijen hebben alle ministers voor het nieuwe kabinet gevonden.
PvdA
Dit is de PvdA-lijst: Bos (Financiën), Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken), Ronald Plasterk (Onderwijs), Jacqueline Cramer (Milieu), Ella Vogelaar (Integratie en Wijkverbetering) en Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking).
CDA
Voor het CDA: Balkenende (premier), Verhagen (Buitenlandse Zaken), Eurlings (Verkeer en Waterstaat), Van der Hoeven (Economische Zaken), Donner (Sociale Zaken), Verburg (Landbouw) en Ab Klink (Volksgezondheid).
Daar zitten we al 4 keer achter elkaar mee opgescheept niets nieuws dus.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:34 schreef PJORourke het volgende:
Wat een treurig zooitje middelmatigheid.
Nou, ik vind dit wel een nieuw dieptepunt. Een communist in het kabinet.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:38 schreef du_ke het volgende:
Daar zitten we al 4 keer achter elkaar mee opgescheept niets nieuws dus.
Treurig was ook het woord dat bij mij opkwam. Ze hebben wat mensen bijelkaargeharkt die het goed deden in andere funkties.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:34 schreef PJORourke het volgende:
Wat een treurig zooitje middelmatigheid.
Nee, dat is de PvdAquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:42 schreef zakjapannertje het volgende:
3 mannen en 3 vrouwen bij de PvdA op ministersposten, is dat toeval?
Denk 't niet. Gedwongen verdeling, zeg maar. Alsof dat de allerbesten waren die men kon krijgen ....quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:42 schreef zakjapannertje het volgende:
3 mannen en 3 vrouwen bij de PvdA op ministersposten, is dat toeval?
Nou het dieptepunt van Balk 1 is niet meer zo maar te halen hoorquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:40 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, ik vind dit wel een nieuw dieptepunt.
Wie dan?quote:Een communist in het kabinet.
Da's bijna altijd zo hoor.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ministersposten CDA en staatssecretariaten PVDA en vice versa met hier en daar nog CU ertussen. Dat is toch vragen om moeilijkheden?
Omdat het een activist is, geen politicus.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:44 schreef Genverbrander het volgende:
Cramer op VROM?Waarom niet Samsom?
Naar mijn idee was Balk 1 het beste wat destijds mogelijk was, met de LPF.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:44 schreef du_ke het volgende:
Nou het dieptepunt van Balk 1 is niet meer zo maar te halen hoor. Naar mijn idee is het vergelijkbaar met Balk 2 dus matig, dat wel
Vogelaar.quote:Wie dan?
Omdat Samsom een milieu-activist is en daar zit buiten een paar milieuclubs niemand op te wachten.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:44 schreef Genverbrander het volgende:
Cramer op VROM?Waarom niet Samsom?
Waarom heb je Hirsch Ballin er niet bij staan?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
RTL Nieuws:
[..]
CU
Eimert van Middelkoop (defensie)
André Rouvoet (Jeugd en Gezin)
De foto's erbij: http://www.rtl.nl/(/actue(...)n_de_ministeries.xml
onzinquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:45 schreef knnth het volgende:
[..]
Omdat het een activist is, geen politicus.
hij heeft wel mede GroenLinks zo klein gemaakt, maar een karige beloning krijgt hij hiervoor danquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:49 schreef more het volgende:
[..]
Omdat Samsom een milieu-activist is en daar zit buiten een paar milieuclubs niemand op te wachten.
Misschien destijds wel het best haalbare (denk het niet de meeste verstandige mensen hebben toen afgezegd) maar dat wil zeker niet zeggen dat het goed was.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Naar mijn idee was Balk 1 het beste wat destijds mogelijk was, met de LPF.
[..]
Vogelaar.
Het was ook niet goed, maar als er de wil was geweest om met 9 verstandige mensen van de LPF te lijmen, hadden ze er best meer uit kunnen slepen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:51 schreef du_ke het volgende:
Misschien destijds wel het best haalbare (denk het niet de meeste verstandige mensen hebben toen afgezegd) maar dat wil zeker niet zeggen dat het goed was.
Nou, prof's zijn niet meteen politiek handig. Ik ben Kooymans nog niet vergeten.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:52 schreef du_ke het volgende:
Maar 2 prof's van de PvdAdat is wel een goede zaak.
Die communiste vind ik echt niet kunnen...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:53 schreef du_ke het volgende:
Die Cramer lijkt me een prima kandidaat voor VROM.
Stond toen nog niet op de sitequote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:50 schreef more het volgende:
[..]
Waarom heb je Hirsch Ballin er niet bij staan?
Zeer middelmatig? Kan je dat misschien ook onderbouwen?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:
Ben alleen wel benieuwd hoe Bos gaat uitleggen aan zijn achterban dat ie nu wel minister en vicepremier wordt....
Voor de rest zeker kijkende naar de PvdA club zeer middelmattig
de achterban heeft Bos toch juist gevraagd minister te worden onder een CDA-premier?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:
Ben alleen wel benieuwd hoe Bos gaat uitleggen aan zijn achterban dat ie nu wel minister en vicepremier wordt....
Voor de rest zeker kijkende naar de PvdA club zeer middelmattig
Zelden zo'n incapabele ministersploeg gezien als die LPF-ers, maarja, wel naar de wens van de burgers.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Naar mijn idee was Balk 1 het beste wat destijds mogelijk was, met de LPF.
[..]
Vogelaar.
Jij misschien, maar de rest is daar niet zo benieuwd meer naar, aangezien hij dit de afgelopen weken al heeft gedaan, of proberen te doen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:
Klopt ze hoeven niet top te zijn maar ze hebben in elk geval kennis over het onderwerp.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, prof's zijn niet meteen politiek handig. Ik ben Kooymans nog niet vergeten.
Dat mag ik hopen ja.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:57 schreef pberends het volgende:
Raar dat Plasterk het waarschijnlijk wordt, ik neem aan dat z'n columns in Buitenhof dan ook meteen over zijn.
Wat verwacht je er dan van?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:56 schreef -J-D- het volgende:
PvdA'er Ronald Plasterk als minister van Onderwijs
Als docent hou ik mn hart vast.
Hopelijk wordt zijn vervanger wat beter dan Van Brederode.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:57 schreef pberends het volgende:
Raar dat Plasterk het waarschijnlijk wordt, ik neem aan dat z'n columns in Buitenhof dan ook meteen over zijn.
Ik vind het maar een rare linkse knakker.quote:
Dat klinkt al anders dan je hart vasthoudenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Ik vind het maar een rare linkse knakker.
Hij schopt jaren tegen alles aan wat politiek is.
Nu mag hij de huidige problemen zelf eens aanpakken op een gebied dat veel aanpak vraagt!
Ik wens hem sterkte en succes.
Ze heeft een heleboel zaken goed aangepakt, maar de grote problemen liggen er nog steeds.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat klinkt al anders dan je hart vasthouden. Maar had je het idee dat van der Hoeven het goed deed de laatste jaren?
Ik vind het onbegrijpelijk dat Samsom naast de ministerpost heeft gegrepen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:03 schreef Ludger het volgende:
Wat een geluk, GEEN Samsom, Dijksma of Abouteleb en wetenschapper Plasterk op Onderwijs, we zijn gezegend met de PvdA!
Hij is gepwndquote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:05 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik vind het onbegrijpelijk dat Samsom naast de ministerpost heeft gegrepen.![]()
guusje is top.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:08 schreef Timmehhh het volgende:
Wat een excuusvrouwen bij de PVDA zeg
Nou, niks mis mee, de PvdA en het Cda zullen op z'n minst dergelijke oplossingen moeten steunen, willen ze doorgang vinden.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:07 schreef cerror het volgende:
André Rouvoet (Jeugd en Gezin)....
Dat worden dus bij de lokale jeugdzorg allemaal pamfletten met christenoplossingen.
Een Prof op het gebied van Milieu en duurzame ontwikkeling op VROM lijkt me niet slecht toch?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:08 schreef Timmehhh het volgende:
Wat een excuusvrouwen bij de PVDA zeg
Maar ze werkt bij Shell zie ik.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een Prof op het gebied van Milieu en duurzame ontwikkeling op VROM lijkt me niet slecht toch?
In principe niet, maar ik herinner mij ook wel Bomhoffquote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een Prof op het gebied van Milieu en duurzame ontwikkeling op VROM lijkt me niet slecht toch?
Guusje is een zuiplap.quote:
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:12 schreef JAM het volgende:
Het was wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs zou lullen. Eurlings, de infrastructuur. Verhage, het buitenland. Van der Hoeven, de centen. CU op Defensie. Er hangt een coup d'état in de lucht. Ik heb nog maar een ding toe te voegen. Wie op het juiste moment handelt, slaat den Limbo op den kop, ik heb gezegd.,
.
Jongens, morgen allemaal je Kalashnikov mee naar Laakkwartier en HOP; de onafhankelijke stadstaat Den Haag.
die zijn toch hofleverancier van de plotiek; Bolkestijn, Bos etc.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:13 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Maar ze werkt bij Shell zie ik.Da's altijd eng.
![]()
Wat een gelul, eindelijk kwaliteit op buitenland politiek. Verhagen staat zijn mannetje!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:17 schreef JAM het volgende:
VOLGENDE, EEN KOMMUNIEKÉÉ VAN DE HAAGSE REBELLELA- EN GUERILLALULARIJ.
[..]
Met de aansturing van politie en aivd een ramp.quote:
Wie is ook alweer de huidige voorganger op Sociale zaken als staatssecretaris??quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:18 schreef Sidekick het volgende:
Jammer dat Aboutaleb niet minister is geworden, maar ik verwacht wel veel van hem als staatssecretaris. Gelukkig geen Van der Hoeven meer op Onderwijs.
ik had 'm ook graag als minister gezien.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:18 schreef Sidekick het volgende:
Jammer dat Aboutaleb niet minister is geworden, maar ik verwacht wel veel van hem als staatssecretaris. Gelukkig geen Van der Hoeven meer op Onderwijs.
Van Hoof, en daarvoor Rutte.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:20 schreef Ludger het volgende:
[..]
Wie is ook alweer de huidige voorganger op Sociale zaken als staatssecretaris??
de gifvergrijzingsbeker moet helemaal leeg gedronken worden blijkbaarquote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:07 schreef cerror het volgende:
Dat worden dus bij de lokale jeugdzorg allemaal pamfletten met christenoplossingen.
Ja tuurlijkquote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:07 schreef cerror het volgende:
De huidige voorganger? De toekomstige ex-staatssecretaris die voor de opvolger van zijn eerdere voorganger zat? Van Hoof.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:20 schreef Ludger het volgende:
[..]
Wie is ook alweer de huidige voorganger op Sociale zaken als staatssecretaris??
Hij is zo zelfingenomen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:35 schreef Lemmeb het volgende:
Ik moet er echt niet aan denken die betweterige kop van Plasterk nu om de dag op tv te moeten zien.
Da's een nog betere omschrijving inderdaad.quote:
Ach gut.. daar begint het trieste gedoe al, hoe voorspelbaarquote:
Ben Bot is 69 en wellicht wilde men een jonger gezicht.. Ik hoop persoonlijk dat hij er vrede mee heeft en wat meer rust mag krijgen.. Hij schijnt alleenstaand te zijn en een jappenkamp-herinneringen te hebben, gun 'm wel een goeie oude dagquote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:41 schreef Adelante het volgende:
Wat gaat Ben Bot nou doen?Die was puik op buitenlandse zaken.
Ze moet toch de wet handhaven? Ze heeft er zelf lak aan. Maar goed, PvdA he, dan mag je er niks van zeggen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:48 schreef Posdnous het volgende:
Ach gut.. daar begint het trieste gedoe al, hoe voorspelbaar.
Sarcasme, i presume?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:47 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Maria van der Hoeven [...] op EZ [...] wat een ramp
hahahaha... ik heb liever een complete zatlap dan een VVD-minister ja.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze moet toch de wet handhaven? Ze heeft er zelf lak aan. Maar goed, PvdA he, dan mag je er niks van zeggen.
owww, geen medelijden met hem meer danquote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:43 schreef sjakiestorm het volgende:
Op t strand liggen met zn 30 jaar jongere vriendin..
En kennelijk ook een communiste.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:52 schreef Posdnous het volgende:
hahahaha... ik heb liever een complete zatlap dan een VVD-minister ja.
Die verneukt nog minder.
Het niveau van de PvdA dus.quote:Om even op jouw niveau te blijven.
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En kennelijk ook een communiste.
[..]
Het niveau van de PvdA dus.
Laat me raden... Wilders gestemd?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze moet toch de wet handhaven? Ze heeft er zelf lak aan. Maar goed, PvdA he, dan mag je er niks van zeggen.
Yepz, and proud of it.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:55 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Laat me raden... Wilders gestemd?
Partijprominent waar ze een plaatsje voor moesten zoeken. Dus kwamen ze uit bij Sociale Zaken.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:01 schreef Adelante het volgende:
Ik vind de keuze voor Donner ook wat typerendHij stapt op als eindverantwoordelijke minister na de tragedie van de schipholbrand en kan dan "gewoon" weer aantreden in een nieuw kabinet op een andere post
![]()
Niks mis mee, parlementair nam hij verantwoordelijk... Ach, de journalisten zullen hem of Balkenende nog wel ondervragen..quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:01 schreef Adelante het volgende:
Ik vind de keuze voor Donner ook wat typerendHij stapt op als eindverantwoordelijke minister na de tragedie van de schipholbrand en kan dan "gewoon" weer aantreden in een nieuw kabinet op een andere post
![]()
Ik vind er wel wat mis meequote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:10 schreef Ludger het volgende:
[..]
Niks mis mee, parlementair nam hij verantwoordelijk... Ach, de journalisten zullen hem of Balkenende nog wel ondervragen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |