wel effe foto's posten he????quote:Op maandag 12 februari 2007 18:34 schreef Acryl het volgende:
TVP
wij krijgen binnenkort de nieuwe Mitsubishi Outlander Citroën C-Crosser binnen!![]()
quote:
Bel eens met Duckservice in Leek.quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:01 schreef eer-ik het volgende:
Weet iemand hier toevallig waar ik van die badges kan krijgen?
dit soort zeg maar:
[afbeelding]
Die hoorden namelijk wel op m'n wagen te zitten, maar die zitten er niet meer op.
Graag zou ik er weer een setje opdoen
Ik zoek iets soortgelijks voor mijn BX, maar dan met de tekst "automatique".quote:Op donderdag 15 februari 2007 11:01 schreef eer-ik het volgende:
Weet iemand hier toevallig waar ik van die badges kan krijgen?
dit soort zeg maar:
[afbeelding]
Die hoorden namelijk wel op m'n wagen te zitten, maar die zitten er niet meer op.
Graag zou ik er weer een setje opdoen
BXen rijden goed manquote:Op zondag 11 maart 2007 12:41 schreef Alexxxxx het volgende:
het schijnt dat ik straks in een BX mag rijden.... ben benieuwd
Vanmiddag bedoel je ? In de BX Sport van BX19TRS ?quote:Op zondag 11 maart 2007 12:41 schreef Alexxxxx het volgende:
het schijnt dat ik straks in een BX mag rijden.... ben benieuwd
Niet zo gaar als de Break die wij vanavond zagenquote:Op zondag 11 maart 2007 21:30 schreef Alexxxxx het volgende:
meerijden
zelf eerste keer BX rijden zal een gare BX break worden, gok ik zomaar
Ze doen het niet, en toch ben je er blij mee, tja, dan ben je echt Citrofiel. Geloof mij, gek of niet, een Citrofiel is echt een gelukkiger mens!!!quote:Op zondag 11 maart 2007 23:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Nu ben ik een echte citrofiel ben ik bang.... amper 3 maanden mn rijbewijs, en nu al twee auto's in bezit, en geen van de twee die het doet.....
Zolang je maar geen BX break diesel koopt is het OK!quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:27 schreef Repeat het volgende:
Ik zit een beetje rond te kijken voor een BX, maar waar moet ik op letten? Roesten die dingen bv erg op bepaalde plekken zoals je wel eens bij andere merken hoort? Of zijn er andere zwakken punten?
Want er staan er genoeg te koop voor een paar honderd euro, lijkt me een mooie prijs
goed op letten of het subframe goed vast zit, die willen bij de oudere BXen er nog welles onderuit flikkerenquote:Op woensdag 14 maart 2007 17:27 schreef Repeat het volgende:
Ik zit een beetje rond te kijken voor een BX, maar waar moet ik op letten? Roesten die dingen bv erg op bepaalde plekken zoals je wel eens bij andere merken hoort? Of zijn er andere zwakken punten?
Want er staan er genoeg te koop voor een paar honderd euro, lijkt me een mooie prijs
ja het checken of het subframe nog goed is doe je niet zo even denk ikquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:28 schreef Acryl het volgende:
[..]
goed op letten of het subframe goed vast zit, die willen bij de oudere BXen er nog welles onderuit flikkeren![]()
roesten doen BXen eigenlijk niet (er zijn wel bepaalde zwakke plekken waar ze wel roesten, maar die weet ik zo niet)
en uiteraard op letten op het onderhoud, een goed onderhouden BX kan het nog jaren volhouden.
En waar is dat dan wel?quote:Op maandag 12 februari 2007 18:34 schreef Acryl het volgende:
TVP
wij krijgen binnenkort de nieuwe Mitsubishi Outlander Citroën C-Crosser binnen!![]()
van wat ik gehoord heb komt ie eind van de maand/volgende maand.quote:Op donderdag 15 maart 2007 11:51 schreef minkuukel het volgende:
[..]
En waar is dat dan wel?
De intro is pas in september.
Nee.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:10 schreef Acryl het volgende:
[..]
van wat ik gehoord heb komt ie eind van de maand/volgende maand.
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 08:13 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Nee.
Hij komt wel op de RAI.
En Mitsubishi introduceerd hem TIJDENS de RAI.
De BX starten in zijn laagste stand en de rem stevig ingetrapt, daarna vol gas en de remmen los. (plonk!)quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:58 schreef 2cv het volgende:
Wat ik me dan weer afvraag: hoe ben je over die gracht heen gekomen ?
Klopt, en ik heb nog een Visa, ook blauw, ook tweecilinder, niet rijdend.quote:Op zondag 18 maart 2007 11:05 schreef patje74 het volgende:
De Visa is van Alexxxxx.
Ofzo? Wat is er vergelijkbaar met een CX? Hoe dan ook, een CX is heerlijk, ik heb afgelopen zomer serieus naar eentje gekeken. Helaas was deze '78-er C-matic zwaar verkloot door de huidige eigenaar en moest er te veel aan gesleuteld worden om haar weer goed op de weg te krijgen.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:00 schreef densmee het volgende:
wij rijden thuis een xantia break en ik wil wel een cx ofzo gaan rijden
Ik heb een rode 2cv, en die zet ik een keer in de 2 maanden (na goed wassen) met een katoenen doek even goed in de was.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik heb een rode BX TZI (misschien ten overvloede).
Hebben jullie nog tips hoe (en met welke middelen) ik deze het best in de was kan zetten?
Hoorde al iemand over clay spreken, maar dat gaat me dan net weer een stapje te ver..
Welk merk?quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:57 schreef eer-ik het volgende:
Ik heb een rode 2cv, en die zet ik een keer in de 2 maanden (na goed wassen) met een katoenen doek even goed in de was.
Veel wrijven, goed insmeren, en het gaat bij mij prima
't beesie ziet er nog goed uit, en voelt megaglad als die was erop zit
Gewoon turtle wax.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Welk merk?
En heb je nog andere spelregels? Kleine stukjes tegelijk, hoe lang in laten trekken enz enz.
geen dankquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, bedankt voor de tips!
Ziet er goed uit trouwens, chapeau!
Niks, rode auto's blijven vanzelf jaaaaaaren mooi in de stralende zon.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:28 schreef Repeat het volgende:
jij hebt zeker aan de levels geknoeid in photoshop eer-ik
Misschien iets met het contrast, maar je mag gerust eens komen kijken hoe ie erbij staat hoorquote:Op woensdag 21 maart 2007 15:28 schreef Repeat het volgende:
jij hebt zeker aan de levels geknoeid in photoshop eer-ik
Een verlengstuk uit mijn dopenset i.c.m. timmermansoog en een goed gevoel.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:28 schreef 2cv het volgende:
Ik ga er van uit dat het spul wel werktOverigens hoe heb je het ontbreken van die centreerpen opgelost ?
Het is een GS 1220 uit 1974. Uitvoering moet ik even vragen, foto's heb ik nog niet.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:33 schreef patje74 het volgende:
Geweldig! Wat voor GS is het? Het zijn inderdaad geweldige wagens, je hebt bijzonder veel comfort, een heerlijke boxer-roffel in het vooronder, een vooruitstrevend model en een leuke hobby aan zo'n auto. Want een hobby moet het zijn, anders ben je het snel zat...
Want een GS is in alle opzichten bijzonder, zo is hij ook bijzonder sleutel-onvriendelijk.Maar goed, als je er gek op bent, dan neem je dat graag voor lief.
Heb je foto's?
Dat was de eerste Citroën die mijn Opa toen had, heel bijzonder in die tijd.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:53 schreef 2cv het volgende:
Traction Avant ! ! ! Kwijl, kwijl, kwijl ...![]()
![]()
![]()
Die andere Citroëns zijn ook leuk, maar de Traction Avant heeft toch iets meer/extra t.o.v. die andere Citroëns wat mij betreft.
Een GS 1220 uit 74, dat moet een CLUB zijn.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:50 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Het is een GS 1220 uit 1974. Uitvoering moet ik even vragen, foto's heb ik nog niet.
Auto is in redelijke staat, en het is inderdaad z'n hobby, hij heeft ook een CX (ook een geweldige auto)
Mijn Opa heeft overigens vroeger altijd Citroëns gehad (Traction Avant, ID/DS, CX e.d.) Heb nog wel wat leuke foto's uit die tijd..
Feliquote:
Dankuquote:
Ga maar met de Visa, die rijd tenminste.quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
gaan we hem zaterdag met de Visa of met de trein halen?
Visa lijkt me wel leuk. Moeten we op Gtalk of MSN maar eens over babbelenquote:Op woensdag 28 maart 2007 20:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
gaan we hem zaterdag met de Visa of met de trein halen?
Nu ,wel, maar rijd ie zaterdag nog?quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:06 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Ga maar met de Visa, die rijd tenminste.![]()
Hoe is het poetswerk je vergaan?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Godver, stuurcommando van mijn BX is aan vervanging toe.
Nieuw ¤ 700 (excl inbouwen).!
Heeft iemand er toevallig één liggen die nog goed is?
Is voor BX 16 TZI uit 1991.
Dat wilde ik eigenlijk gaan doen zo gauw duidelijk was hoeveel het onderhoud zou gaan kosten, hehe.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:39 schreef eer-ik het volgende:
Hoe is het poetswerk je vergaan?
Complete BX kopen, stuurcommando in je eigen BX zetten, en de andere BX schorsen en in je garage zetten voor als er nog eens iets kapot gaat?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat wilde ik eigenlijk gaan doen zo gauw duidelijk was hoeveel het onderhoud zou gaan kosten, hehe.
De BX staat nu bij de garage, er moesten ook nog andere dingen gebeuren, maar die kapotte stuurcommando hakt er even stevig in..
Probeer eens bij garage Mooyman in Den Haag. Daar is nog wel eens mee te handelen en hebben ook nog wel vaak tweedehands spul maar dan moet je er wel om vragen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Godver, stuurcommando van mijn BX is aan vervanging toe.
Nieuw ¤ 700 (excl inbouwen).!
Heeft iemand er toevallig één liggen die nog goed is?
Is voor BX 16 TZI uit 1991.
Hij lekt.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:12 schreef patje74 het volgende:
Wat zijn de symptomen? Hoe oud is je LHM? Als je last hebt van (soms) zwaar sturen, dan wil een LHM-spoeling ook wel eens helpen. Hij hoeft dus niet altijd stuk te zijn, maar kan ook sterk vervuild zijn.
Okay, is inderdaad nog een optie.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 15:32 schreef marky het volgende:
Probeer eens bij garage Mooyman in Den Haag. Daar is nog wel eens mee te handelen en hebben ook nog wel vaak tweedehands spul maar dan moet je er wel om vragen.
je zou hem bijvoorbeeld ook ff kunnen laten weken/spoelen met benzine, wat achter blijft vervliegt wel weer (als je een plug er uit laat)quote:Op zondag 8 april 2007 22:44 schreef patje74 het volgende:
Dat bestaat inderdaad voor motoren, voor versnellingsbakken bestaat dit niet (aldus Lasaulec...).
Ik bedacht mij net dat het misschien wel een goed idee is om de bak door te spoelen met diesel. Het is lekker dun, dus kun je er goed alles mee schoon spoelen en de bak blijft lekker vet.
Zouden hier ook beswaren aan zitten?
Benzine is een stuk agressiever dan diesel, ik vrees dan ook voor mijn oude pakkingen met benzine....quote:Op zondag 8 april 2007 23:07 schreef 2cv het volgende:
Tast de benzine de olie niet aan ?
Ha dat zal ik doenquote:Op zondag 20 mei 2007 20:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Gefeliciteerd! Wel foto's posten he!
Offtopic - Jouw signature is vetquote:Op zondag 20 mei 2007 20:40 schreef eer-ik het volgende:
zo, m'n dakje is gefixed
Ik kreeg te horen dat het beter schijnt te zijn als je het dak naar binnen oprolt, ipv naar buiten...
Weer wat geleerd
oranje knipperlicht units, het grilletje is ietsjes anders, en het model zelf is wat vierkanter dan het 2e typequote:Op zondag 20 mei 2007 21:25 schreef Tommeh het volgende:
Klopt inderdaad, met het vierkante dashboardje ook. Voor verdere verschillen moet ik me nog inleren.
haha, dankje, ik vond 'm ook tofquote:Op zondag 20 mei 2007 21:08 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Ha dat zal ik doen. Kan wel meteen opzoek naar een ander blok maar dat komt wel goed denk ik.
[..]
Offtopic - Jouw signature is vet
ik ben op 4 citroen forums lid geloof ikquote:Op zondag 20 mei 2007 21:15 schreef Tommeh het volgende:
Ja ik ben nog een beetje aan het denken welke ik het beste kan doen. Probeer nu ook wat informatie te vinden op citroen forums.
Zoiets dacht ik inderdaad. Best een leuk model in het wit vind ik zelf.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:27 schreef Acryl het volgende:
[..]
oranje knipperlicht units, het grilletje is ietsjes anders, en het model zelf is wat vierkanter dan het 2e type
Aanvankelijk gewoon laten rijden. Op het moment is het blokje aan het einde van zijn leven dus ik wil m graag dagelijks rijdbaar maken. Afgezien van het blok en misschien de koppeling is hij dat al.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:28 schreef eer-ik het volgende:
[..]
haha, dankje, ik vond 'm ook tof
Heb je speciale plannen met de AX?
Die laatste heb ik in mn favo's gezet inderdaadquote:Op zondag 20 mei 2007 21:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik ben op 4 citroen forums lid geloof ik2cv forum, 2cv kitcar forum, citrofiel.net en natuurlijk actief lid op http://www.citroen-forum.nl
quote:Op zondag 3 juni 2007 02:13 schreef Tommeh het volgende:
Pff, het was even hard werken maar de AX heeft weer een nieuw motortje en rijdt weer prima.
Dat is toch een K WAY?quote:Op maandag 4 juni 2007 11:27 schreef Tommeh het volgende:
Het beloofde fototje:
[afbeelding]
En zo was hij nog voor het weekend :
[afbeelding]
waarom een xsara en geen lekker geveerde xantiaquote:Op donderdag 28 juni 2007 17:31 schreef El_Liberaliste het volgende:
Citrofiel meldt zich
[afbeelding]
Deze C4 is van m'n pa. In het verleden een ZX, 2x Visa en 5x 2CV gehad. En zelf ga ik binnenkort een eigen Citroën aanschaffen zodat er hier twee voor de deur staan. Zit te denken aan een Saxo, ZX of misschien Xsara, maar voor die laatste heb ik denk ik niet genoeg geld
Een Xantia? Heb je nog nooit in een echte Citroën gezeten?quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:58 schreef densmee het volgende:
waarom een xsara en geen lekker geveerde xantia
Over oude Citroëns gesproken, ik heb zaterdag met me pa proefritje gemaakt in een CX GTI 2.5 Turbo. En me pa heeft hem toen gelijk gekochtquote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:10 schreef patje74 het volgende:
[..]
Een Xantia? Heb je nog nooit in een echte Citroën gezeten?![]()
Xantia is naar mijnmening de best uitgebalanceerde Citroën. De BX vond ik toch vaak nog wel wat slap. Ik een 1.9 TRS en TZI gehad. Daar kon je best pittig mee rijden maar dat was in combi met de vering niet echt prettig. De XM die ik had had veel te veel liflafjes aan de vering. De Xantia die ik nu heb is comfortabel op de langebaan maar ik kan er toch ook best goed me gooien en smijten. Xantia is daarom voor mij de perfecte Citroën. Ik vind het dan ook lastig om straks over te stappen op de C5 want die schijnt een stuk stugger te zijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:10 schreef patje74 het volgende:
[..]
Een Xantia? Heb je nog nooit in een echte Citroën gezeten?![]()
wij rijden nu een xantia break 1.9td met ruim 3,5ton op de klokquote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:07 schreef marky het volgende:
[..]
Xantia is naar mijnmening de best uitgebalanceerde Citroën. De BX vond ik toch vaak nog wel wat slap. Ik een 1.9 TRS en TZI gehad. Daar kon je best pittig mee rijden maar dat was in combi met de vering niet echt prettig. De XM die ik had had veel te veel liflafjes aan de vering. De Xantia die ik nu heb is comfortabel op de langebaan maar ik kan er toch ook best goed me gooien en smijten. Xantia is daarom voor mij de perfecte Citroën. Ik vind het dan ook lastig om straks over te stappen op de C5 want die schijnt een stuk stugger te zijn.
Lijkt me geen goed plan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:03 schreef marky het volgende:
Het schijnt dat je de C5 uit kan laten voeren met de veerbollen van de Xantia maar dan geeft Citroën er geen garantie meer op.
lijkt me niet, want het veersysteem van de Xantia werkt op LHM, en het veersysteem werkt op LDSquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:03 schreef marky het volgende:
Het schijnt dat je de C5 uit kan laten voeren met de veerbollen van de Xantia maar dan geeft Citroën er geen garantie meer op.
Als LDS agressieer is dan LHM en het past, dan zou het volgens mij wel kunnen ...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:40 schreef Acryl het volgende:
[..]
lijkt me niet, want het veersysteem van de Xantia werkt op LHM, en het veersysteem werkt op LDS![]()
Ik las het op het Xantiaforum dat het gedaan werd. Ik weet er zelf niets van. Zit zelf een beetje met het punt dat ik nu een Xantia rijdt. Doet het nog prima maar wordt volgend jaar wel 10 jaar oud en we zijn nu net een paar maanden boven de 100.000 aan het crossen. Wil ergens eidn 2008 of begin 2009 een andere auto gaan aanschaffen en dan wordt het toch een C5 want ik wil wel hydropneumatisch blijven rijden maar toch ook graag weer wat nieuwe en jonger. Alleen hoor ik dus overal dat de C5 lang zo comfortabel niet is als de Xantia. En ik vind de Xantia qua comfort perfect.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:40 schreef Acryl het volgende:
[..]
lijkt me niet, want het veersysteem van de Xantia werkt op LHM, en het veersysteem werkt op LDS![]()
gaan ze dat uitbrengen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:26 schreef PrincePolly het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Effe het tpoic boosten met iets echt vets
Nooit op korte termijn, of gewoon helemaal nooit. Het nieuws-feit hierin is echter het volgende:quote:
Juistem, dus is Citroen in zijn opzet geslaagdquote:
ik scrolde snel langs en ik dacht echt een audi in het citroen topicquote:
Jij snapt iets niet ... Echt niet ...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:11 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
toch raar dat een merk iets moois kan maken als dit:
[afbeelding]
terwijl ze in het verleden dit maakten:
[afbeelding]
ik kan het niet meer met je eensch zijn.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:38 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Nooit op korte termijn, of gewoon helemaal nooit. Het nieuws-feit hierin is echter het volgende:
Dit wordt de nieuwe C5 (ZONDER VEERBOLLEN, 100% ZEKER). Het merk citroen gaat vanaf dat moment dus ophouden te bestaan; dit terzijde.
De voor- en achterkant zullen zo zijn zoals op de foto´s. Wel een ding wat iedereen mooi vindt (duits), maar geen gevoel en binding meer met de double chevron. It´s all about the money!
Het klopt helaas helemaal.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 09:51 schreef PrincePolly het volgende:
Wat bedoel je: Zo van: ik ben het altijd met jee eensch geweest, maar wat je nu lult is onzin
Of:Helaas vind ik ook wat je zegt, het klopt helemaal.
En we gaan naar een degelijke, mooie strakke conventionele automobiel toe, die iedereen mooi vindt en technisch betrouwbaar. Hoe kut en ironisch is dat.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Het klopt helaas helemaal.
een Citroën, moet een eigenwijs vooruitstrevend design hebben, uiteraard gecombineerd met het hydraulische veersysteem, dit alles weer gecombineerd met vooruitstrevende nieuwe techniek die vrij ingewikkeld inelkaar zit en niet al te betrouwbaar is.
Dat is in mijn ogen een Citroën
Waar staat dat??? dat zonder veerbollen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:38 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Nooit op korte termijn, of gewoon helemaal nooit. Het nieuws-feit hierin is echter het volgende:
Dit wordt de nieuwe C5 (ZONDER VEERBOLLEN, 100% ZEKER). Het merk citroen gaat vanaf dat moment dus ophouden te bestaan; dit terzijde.
De voor- en achterkant zullen zo zijn zoals op de foto´s. Wel een ding wat iedereen mooi vindt (duits), maar geen gevoel en binding meer met de double chevron. It´s all about the money!
JA ik weet het ook niet meer. Heb van het weekend toevallig een Citroen-Importeur Medewerker gesproken en hij wist het dus 100% zeker. Kon het niet geloven, maar zou echt zo zijn. Nu lees ik weer her en der dat het op de instapversie een optie is en op de rest standaard. Op 17 oktober weet ik meer.quote:Op maandag 20 augustus 2007 17:26 schreef marky het volgende:
[..]
Waar staat dat??? dat zonder veerbollen?
Wat uiterlijk van de wagen betreft... Citroën heefthet nu weer geprobeerd om iets extreems op de markt te zetten (c6) maar het is geen hit. De media roept er altijd wel om en een aantal enthousiaste maar als het niet verkocht wordt dan kan je als fabrikant niet bestaan. Een Xantia vond iedereen saai maar ik vind het nog steeds een ingetoge en stijvolle auto.
De Duitse importeur schijnt dat verhaal al bevestigd te hebben: hydropneumatiek als optie op de C5.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:51 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
JA ik weet het ook niet meer. Heb van het weekend toevallig een Citroen-Importeur Medewerker gesproken en hij wist het dus 100% zeker. Kon het niet geloven, maar zou echt zo zijn. Nu lees ik weer her en der dat het op de instapversie een optie is en op de rest standaard. Op 17 oktober weet ik meer.
Dat ben ik niet geheel met je eens. Ik heb 4 troenen waarvan de helft HP-vering heeft. Maar probeer de niet-HP-geveerden eens geen echte Citroëns te noemen!quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:09 schreef marky het volgende:
Vind het dom want dan kan je net zo geod een Peugeot gaan kopen. De hydropneumatiek is voor mij juist het geen wat een Citroen Citroen maakt.
en over 30 jaar zoekt iedereen zich de tering naar die ene C5 met HP-veringquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:47 schreef patje74 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet geheel met je eens. Ik heb 4 troenen waarvan de helft HP-vering heeft. Maar probeer de niet-HP-geveerden eens geen echte Citroëns te noemen!![]()
Op zich is HP-vering als optie geen rare stap, mits de meerprijs een beetje netjes is. Nu kunnen de Peug-klanten net zo goed een Citroën kopen namelijk, terwijl de Citroën-klanten gewoon voor HP-vering kiezen.
Naar een C5? Dat kan ik mij niet voorstellen. Dan met er nu al naar zoekt, vind ik al wonderbaarlijk. Nee, over 30 jaar zijn we de C5 gelukkig alweer vergeten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:04 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
en over 30 jaar zoekt iedereen zich de tering naar die ene C5 met HP-vering
Ik heb zelf twee ZXen gehad. Heb er naar tevredenheid in gereden maar als ik nu in de Xara van mijn vader stap dan vind ik dat een stug afgeveerde auto die voor mij geen meerwaarde geeft tov van iedere andere auto.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:47 schreef patje74 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet geheel met je eens. Ik heb 4 troenen waarvan de helft HP-vering heeft. Maar probeer de niet-HP-geveerden eens geen echte Citroëns te noemen!![]()
Op zich is HP-vering als optie geen rare stap, mits de meerprijs een beetje netjes is. Nu kunnen de Peug-klanten net zo goed een Citroën kopen namelijk, terwijl de Citroën-klanten gewoon voor HP-vering kiezen.
Tja voor een niet hobbyist als ik zal ik straks na de Xantia toch gewoon de overstap naar de C5 moeten maken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 07:38 schreef patje74 het volgende:
[..]
Naar een C5? Dat kan ik mij niet voorstellen. Dan met er nu al naar zoekt, vind ik al wonderbaarlijk. Nee, over 30 jaar zijn we de C5 gelukkig alweer vergeten.
Citroën gevoel of niet; een BX is toch ook stiekum wel een beetje een rammelkast hoor, een Xantia is wel een heel stuk degelijker. En dan mag het qua uiterlijk en interieur een doodsaaie auto zijn, qua rijden is het wel degelijk een hele echte Citroën die qua comfort eigenlijk alleen de DS, CX en de XM voor zich moet dulden.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:14 schreef patje74 het volgende:
Ach, er rijden nu ook nog steeds niet-hobbyisten in een BX, die toch wel veel meer het Citroën gevoel weergeeft t.o.v. een Xantia. Dus die noodzakelijke overstap naar een C5 zie ik op de korte termijn nog niet verschijnen gelukkig!
Al moet ik zeggen dat je mij voor een Xant ook niet uit bed hoeft te trekken...
BXen heb ik ook gehad. Daarna een XM gehad en daarna twee ZXen en toen de Xantia. Van dit rijtje is de Xantia voor mij de prettigst rijdende auto. ZXen waren wel sportief maar toch minder comfortabel. De BXen waren heel comfortabel maar daar was het mij iets te. Toch te veel overhellen in wat rap genomen bochten. Als ik met de Xanti op vakantie ga kan ik er heerlijk comfortabel uren 140 mee rijden zonder dat ik er vermoeid van wordt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:14 schreef patje74 het volgende:
Ach, er rijden nu ook nog steeds niet-hobbyisten in een BX, die toch wel veel meer het Citroën gevoel weergeeft t.o.v. een Xantia. Dus die noodzakelijke overstap naar een C5 zie ik op de korte termijn nog niet verschijnen gelukkig!
Al moet ik zeggen dat je mij voor een Xant ook niet uit bed hoeft te trekken... En een ZX, tsa, het was een commercieel succes, en daarmee een goede zet. Maar eigenlijk is het gewoon een Peugeot. En dat nog meer dan die nieuwe C5 zonder HP.
Het is inderdaad zo dat de BX en veel van zijn HP-geveerde voorgangers vooral rechtdoor willen. Het zijn wagens om rustig mee te rijden, snelle bochten moet je er dus gewoon niet mee maken. Maar voor lange einden snelweg zijn ze weer uitermate geschikt! En als dat je niet ligt, dan snap ik dat volkomen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:58 schreef marky het volgende:
De BXen waren heel comfortabel maar daar was het mij iets te. Toch te veel overhellen in wat rap genomen bochten.
Daar wil mijn vrouw niet meer aan. Ik heb dat natuurlijk wel voorgesteld. Er staan er wel wat met nog maar 60.000 erop ofzo maar dan moet ik wel terug naar een 1.8i 16V. Maargoed is geen optie dus.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:57 schreef Sjaeck het volgende:
Een nieuwere Xantia met lage kmstand?
Ik rij redelijk veel stad. Dus ik hou er wel rekening mee. Vind de Xantia overigens ook op de snelweg prettiger omdat het net effe iets steviger aanvoelt en dat van de richels ook daar kan de xantie prima overheen zonder dat mijn nieren stuiteren.quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:10 schreef patje74 het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo dat de BX en veel van zijn HP-geveerde voorgangers vooral rechtdoor willen. Het zijn wagens om rustig mee te rijden, snelle bochten moet je er dus gewoon niet mee maken. Maar voor lange einden snelweg zijn ze weer uitermate geschikt! En als dat je niet ligt, dan snap ik dat volkomen.
Als ik mijn GS op de snelweg zit, dan zie je alle voorgangers op en neer gaan als er een richel in de weg zit, ik voel zelf bijna niets. Heerlijk!
Persoonlijk vin dik het jammer dat dit stukje karakter langzaam aan het verdwijnen is. Maar blijkbaar wil het grote publiek dat.
Boven de 100.000 moeten er toch altijd bepaalde dingen vervangen worden. Wiellagers zitten er natuurlijk een keer aan te komen en er is een vermoeden dat er iets bij de fuse(schrijf je dat zo) rubber???? (zegt mij allemaal niets) versleten is. Het zijn niet de grootste kosten maar toch.quote:Maar.... 130.000Km, dan is een Xantia nog aan het inrijden! Inruil zijn ze geen drol waard, dus, mits hij goed is, zou doorrijden erg verstandig zijn.
Om eerlijk te zeggen heb ik het meeste van horen zeggen; alleen de BX en de Xantia ken ik echt goed; mijn vader heeft er een stuk of tien gehad en daarna twee Xantia's. Zelf rij ik momenteel in een Xantia HDi-110, en dat is absoluut de fijnst rijdende auto die ik tot nu toe gehad heb. Heerlijke dieselmotor, heerlijk veercomfort en een afwerkingsniveau wat niet onder doet voor Duitse auto's uit dezelfde bouwjaren.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:02 schreef patje74 het volgende:
Een goed HP-technisch onderhouden BX veert veel lekkerder dan een Xantia, de rest klopt zeker.
Alleen vergeet je een paar modellen waarmee de Xantia zich absoluut niet mee laat vergelijken, zo schijnt de SM meesterlijk te rijden, mar ook een GS is fantastisch...
Zelf ben ik "verprutst" met het veercomfort van een GS, een BX is dan een leuk alternatief, maar is het net niet. Een Xantia is dan maar ene taaie bak.
Maar het is natuurlijk nog steeds geen duitster natuurlijk!
Dat heb ik ook nog met de Xantia hoor. Je ziet het ook altijd als je een HP geveerde Citroën ziet rijden: gaat veel soepeler dan vrijwel alle andere auto'squote:Op maandag 27 augustus 2007 18:10 schreef patje74 het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo dat de BX en veel van zijn HP-geveerde voorgangers vooral rechtdoor willen. Het zijn wagens om rustig mee te rijden, snelle bochten moet je er dus gewoon niet mee maken. Maar voor lange einden snelweg zijn ze weer uitermate geschikt! En als dat je niet ligt, dan snap ik dat volkomen.
Als ik mijn GS op de snelweg zit, dan zie je alle voorgangers op en neer gaan als er een richel in de weg zit, ik voel zelf bijna niets. Heerlijk!
Sterker nog, met een zo lage km-stand worden ze zeldzaam volgens mij...quote:Persoonlijk vin dik het jammer dat dit stukje karakter langzaam aan het verdwijnen is. Maar blijkbaar wil het grote publiek dat.
Maar.... 130.000Km, dan is een Xantia nog aan het inrijden! Inruil zijn ze geen drol waard, dus, mits hij goed is, zou doorrijden erg verstandig zijn.
Mijn vader heeft een 3.0 c5.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:58 schreef marky het volgende:
[..]
BXen heb ik ook gehad. Daarna een XM gehad en daarna twee ZXen en toen de Xantia. Van dit rijtje is de Xantia voor mij de prettigst rijdende auto. ZXen waren wel sportief maar toch minder comfortabel. De BXen waren heel comfortabel maar daar was het mij iets te. Toch te veel overhellen in wat rap genomen bochten. Als ik met de Xanti op vakantie ga kan ik er heerlijk comfortabel uren 140 mee rijden zonder dat ik er vermoeid van wordt.
Mijn '98 Xantia 2.0 16V heeft nu bijna 110.000 op de teller staan en ga er in oktober nog weer mee naar Spanje en vertrouwen heb ik nog voldoende in de auto maar er komt een punt dat er een andere moet komen. Het is voor mij ook vooral een gebruiksvoorwerp en dan moet je gaan plussen en minnen of het nog verstandig is om de Xantia te blijven rijden. Wanneer wordt het dan toch tijd voor de C5. Voor mezelf heb ik nu zoiets dat het waarschijnlijk ergens eind volgend jaar zal moeten zijn dan heeft de Xantia ergens rond de 130.000 gereden en dan moet het maar mooi geweest
zijn.
Ik zal er eens een flink stuk in gaan proefrijden in de C5 en als het me niet bevalt dan is de Xantia mijn laatste Citroen geweest. Geen idee overigens wat voor een auto ik dan zou moeten kopen.
Ik heb ook een ZX gehad en vroeger ooit twee Mazda's normaal geveerde auto's. Ik kan niet zeggen dat de Xantia geen gevoel heeft met de weg. Overigens is de wegligging van een hp citroën dusdanig dat je op de snelweg ook niet snel in de problemen komtquote:Op woensdag 29 augustus 2007 03:59 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Mijn vader heeft een 3.0 c5.
Het iritante vindt ik dat je geen gevoel hebt met de weg, het is gewoon sturen en gas geven, met mijn eigen auto weet ik gewoon hoe gek ik kan doen, maar met dat ding is het gewoon zweven.
Iedereen zijn meuk, het is een goede wagen, veel luxe maar niet voor iedereen wegelegd.
Een 9000 staat daar mooier bij als een 850 hoor.quote:Op maandag 24 september 2007 05:59 schreef Pascal86 het volgende:
De franse paarden van mijn pa:
[afbeelding]
Ik heb altijd al 1 automerk willen hebben waar ik gewoon altijd bij blijf, volvo dusquote:Op woensdag 26 september 2007 20:15 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Een 9000 staat daar mooier bij als een 850 hoor.![]()
Wie heeft het over kopen?quote:Op donderdag 8 november 2007 15:35 schreef patje74 het volgende:
Een AX is een betrouwbaar karretje, maar let zeker op de koppakking. Deze is erg kwetsbaar bij de TU blokjes. Echter hoeft dit geen reden te zijn om van een koop af te zien. Als het er allemaal netjes uit ziet en de prijs is OK, dan is het doorgaans zeer goed mogelijk om er vrij voordelig een verse koppakking tussen te zetten. De kop is doorgaans nog volledig strak, waardoor er niet gevlakt hoeft te worden.
Zelf vind ik ze oersaai, en zou verder kijken naar een 205. Dan heb je toch iets meer auto voor je geld, maar goed, dat is een kwestie van smaak.
quote:
Dit topic mag wel weer eens geschopt worden vind ik.quote:» Er is al 857 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Nat maar leuk.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:52 schreef Waffle het volgende:
Hoe was Citromobile dit jaar trouwens? Ben er de vorige 3 jaren wel geweest, maar kon dit jaar helaas niet.
quote:Op zondag 23 mei 2010 22:59 schreef Prowl het volgende:
Mn Xantia is boos, ik heb een BX erbij gekocht
Xantia in de fik steken. Wel eerst even de motor er uit trekken alsmede de remklauwen er onderweg plukken. Dat past dan weer mooi in je BX.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:59 schreef Prowl het volgende:
Mn Xantia is boos, ik heb een BX erbij gekocht
Hij (zij?) is mooi !quote:Op maandag 24 mei 2010 21:40 schreef patje74 het volgende:
Mijn eendje is blij, ik heb er een CX bij gekocht!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor dagelijks gebruik heb ik de CX en de 2cv en mijn ega een AX die straks vervangen wordt door een Acadiane. Dan staat er nog een GS te wachten... en te wachten... en te... Dus als er een liefhebber komt dan mag die voor weinâg de deur uit, en anders leg ik haar in stukjes op de plank.quote:
Ik betwijfel of een broodknutselaar beter is dan de hobbyist.quote:Op maandag 24 mei 2010 23:42 schreef Alexxxxx het volgende:
En met restaurateurs bedoel ik een restaurateur, a la Leo Bol, en niet een of andere knutselende citrodebiel. Nou ja, wel een citrodebiel natuurlijk. Met hart voor de Visa. Maar niet een zondagavondachterschuurtjeprutser, maar een echte echte.
Veel opties konden er in 1986 al gewoon op dus ik neem aan dat het een kwestie van gewoon overzetten is?quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:43 schreef 2cv het volgende:
Optie 3 uiteraard ! het is een type 1, die verneuk je niet (tenzij de modificaties onzichtbaar gebeuren).
quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:01 schreef Waffle het volgende:
Hij wilde gewoon een compliment geven over de mooie BX.
Aardige mensen. Hoe gaan we er mee om?
SIRE
www.sire.nl
Mijn vader heeft sinds een tijdje een Ford Fusion. Lekker makkelijk instappen met zijn oude lijf. Ook even mee gereden. Leuke auto maar drempels en bulten en kuilen... ik wist niet dat het wegdek in NL zo slecht wasquote:Op maandag 28 juni 2010 22:03 schreef Prowl het volgende:
Gisteren zat ik voor het eerst in een half jaar bij iemand anders in de auto, ik schrok toch best ff toen we een klein drempeltje overgingen met 30km![]()
Datzelfde drempeltje pak ik normaal met gemak met 50 zonder wat te merken in de Xantia
BX ?quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:33 schreef Prowl het volgende:
Bagger, mn rechter voor deur hangt alweer, lassen heeft geen nut
Ik denk dat ik maar een dikke bout door de scharnier heen zet
Xantia breekquote:
Wat voor motor ligt er in die Xantia ? En heb je het scharnier alleen gelast of er ook een plaat overheen gelast ?quote:Op zondag 5 december 2010 22:24 schreef Prowl het volgende:
[..]
Xantia breek
De BX staat te slapen op de oprit wachtend op het voorjaar op een uitgebreide beurt, kenteken en APK
Het strooizout is niet zo lekker nee... Heb jij nog winterbanden kunnen scoren?quote:Op woensdag 8 december 2010 19:47 schreef eer-ik het volgende:
Sodemieters, mijn 2cv vind dit jaar echt niet leuk. Het beesie is enorm aan het aftakelen
Nope, voor iemand andersquote:Op vrijdag 10 december 2010 10:23 schreef Erasmo het volgende:
Zou kunnen heb geen momentsleutel dus heb het op de gok gedaan.
Voor de onderdelen?
Vergeet je spatborden, bumper, enzovoorts. Hoe staat het met je chassis ?quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:45 schreef eer-ik het volgende:
@ Erasmo, in het kader van liever laat dan nooit: Nee, maar die dunne bandjes ploegen er hendig doorheen moet ik zeggen. 's morgens even een kruikje op de accu en het beestje start weer als een malle. Met koude accu kan ik het vergeten overigens. Hoe dan ook, 't eendje is opeens aan het roesten als een dolle, echt niet gezond meer... Denk dat er aardig wat knaken tegenaan gesmeten moeten worden om 'm weer fatsoenlijk te krijgen. Beide voorspatborden zitten gaten in van bekant 20 centimeter, bestuurdersportier is wasted en de achterbumpert pleurt uit elkaar van de roest, binnenkort maar even wat losse onderdelen scoren en over laten spuiten.
Mijn contactslot heeft er moeite mee, er is wat condens in neergeslagen waardoor de boel nu constant bevriest. De starmotor draait net met moeite rond maar na 2 slagen slaat ze al aan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:45 schreef eer-ik het volgende:
@ Erasmo, in het kader van liever laat dan nooit: Nee, maar die dunne bandjes ploegen er hendig doorheen moet ik zeggen. 's morgens even een kruikje op de accu en het beestje start weer als een malle. Met koude accu kan ik het vergeten overigens. Hoe dan ook, 't eendje is opeens aan het roesten als een dolle, echt niet gezond meer... Denk dat er aardig wat knaken tegenaan gesmeten moeten worden om 'm weer fatsoenlijk te krijgen. Beide voorspatborden zitten gaten in van bekant 20 centimeter, bestuurdersportier is wasted en de achterbumpert pleurt uit elkaar van de roest, binnenkort maar even wat losse onderdelen scoren en over laten spuiten.
Ruim die shit wel ff op, dieren vinden kvs lekker, en van ongeveer een eetlepel gaan ze kassie 6..quote:Op woensdag 29 december 2010 12:26 schreef Prowl het volgende:
Hier ligt zeldzame gifgroene sneeuw![]()
Toch maar ff dat ringetje laten vervangen, ik heb zelf geen zin om in de sneeuw onder de auto te liggen
Geen KVSquote:Op woensdag 29 december 2010 12:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ruim die shit wel ff op, dieren vinden kvs lekker, en van ongeveer een eetlepel gaan ze kassie 6..
Ow.. citroën topic; hydro-olie zooiquote:
DUH!quote:Op woensdag 29 december 2010 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ow.. citroën topic; hydro-olie zooi
Welk ringetje ?quote:Op woensdag 29 december 2010 12:26 schreef Prowl het volgende:
Hier ligt zeldzame gifgroene sneeuw![]()
Toch maar ff dat ringetje laten vervangen, ik heb zelf geen zin om in de sneeuw onder de auto te liggen
Een rubber ringetje van een leiding op de HD regelaar, ik kan hem ook strakker aandraaien maar dan kan het erger worden dus ik laat het voor zo maar even.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:52 schreef 2cv het volgende:
[..]
Welk ringetje ?
En voor alles en iedereen geldt: only eat white snow.
Dat ringetje gaat niet spontaan lekken. Ik denk dat je leiding zelf naar de galemiezen is. Bij mij was een druppende leiding het voorteken dat hij snel ging breken. En dat is vrij vervelend want de ANWB kan dan niet veel meer dan je afslepen.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:10 schreef Prowl het volgende:
[..]
Een rubber ringetje van een leiding op de HD regelaar, ik kan hem ook strakker aandraaien maar dan kan het erger worden dus ik laat het voor zo maar even.
Alleen als het vriest lekt ie iets, zal wel komen door het krimpen van metaal oid
Nee, de eigenaar van de XMquote:Op donderdag 30 december 2010 23:58 schreef 2cv het volgende:
Wie had die leiding doorgeknipt ? Die monteurs ?
Dat zal alleen die gast zelf wetenquote:
Omdat ze eerst die van mij moeten afleverenquote:Op vrijdag 3 december 2010 22:40 schreef MikelenniuM het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Waarom moet ik nog tot mei wachten totdat ik er ook eindelijk in kan sturen...![]()
Wat voor raid ?quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:20 schreef Erasmo het volgende:
Klinkt als een probleem achter de knop.
Er is een kans dat ik deze zomer meedoe aan een raid
Rare gast. En raar dat het dan toch zoveel moeite kost om die kar de brug op te krijgen. Nog raarder dat de alternatieve slang meteen knapt.quote:
Pre-wereldmeeting door Afrika.quote:
Er zit een regelprint in je kachelmotor met twee vermogenstransistors. Één of allebei kapot, er klikt een relais, en je ventilator gaat in standje "orkaan". Het maakt veel lawaai, maar je voorruit wordt ontwasemd en je komt tenminste door de apkquote:Op vrijdag 31 december 2010 12:29 schreef marky het volgende:
Moet aanstaande maandag wederom met de Xantia naar de garage. Afgelopen keren was het een lekkage van de keerringen van de aandrijfas die maar niet dicht wilde (olielekkage tot gevolg). Nu is het de kachelventilator die op vol vermogen blijft draaien. Volgens de garage een kleinigheidje dus hopenlijk niet te kostbaar. Met mijn vorige '98 Xantia nooit problemen gehad maar met deze uit '00 is iedere keer wat mis.
Klepstoter is er waarschijnlijk tegen aan gekomen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 02:35 schreef 2cv het volgende:
Ik dacht dat die dingen 'slechts' krom trokken als je ze te vast draait.
De garage heeft het gisteren voor mij gemaakt. De man van de garage vertelde dat ik een van de twee klanten ben die daar regelmatig komt. Dit is mijn tweede Xantia. Mijn vorige '98 Xantia mankeerde nooit wat. Kocht ik Destijds met 22000 km op de teller en 4 jaar oud. Heb er zelf 100000 km mee gereden en toen moesten er 4 nieuwe banden onder. De auto was inmiddels 10 jaar oud. Ga je er dan nog 500 euro aan uit geven voor een paar nieuwe banden of ga je kijken of je hem nog leuk kan inruilen. Vond een exemplaar uit 2000 met 50.000 op de teller ik denk inruilen die hap beetje bijbetalen en ik rij weer netjes. Gelijk een luxere uitvoering. Maar vanaf de eerste week is het ellende had er nog wel een half jaar garantie op maar dan lappen ze hem alleen maar op en komen de kosten toch pas als je uit de garantie bent. Dus toch wel een beetje spijt van deze aanschaf. Maarja voorlopig doet alles het weer effe en wachten we op het volgende.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 04:11 schreef Garbageman het volgende:
[..]
Er zit een regelprint in je kachelmotor met twee vermogenstransistors. Één of allebei kapot, er klikt een relais, en je ventilator gaat in standje "orkaan". Het maakt veel lawaai, maar je voorruit wordt ontwasemd en je komt tenminste door de apk![]()
Had ik laatst ook, bij conrad.nl twee vervangende transistors en wat koelpasta besteld, nog wat boutjes en ik was voor 15 euro of zo klaar.
klik
Gisteren een leren stuur met radiobediening in mijn xantia geknutseld
Dat hoor je dan toch ?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Klepstoter is er waarschijnlijk tegen aan gekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |