quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:01 schreef Waffle het volgende:
Hij wilde gewoon een compliment geven over de mooie BX.
Aardige mensen. Hoe gaan we er mee om?
SIRE
www.sire.nl
Mijn vader heeft sinds een tijdje een Ford Fusion. Lekker makkelijk instappen met zijn oude lijf. Ook even mee gereden. Leuke auto maar drempels en bulten en kuilen... ik wist niet dat het wegdek in NL zo slecht wasquote:Op maandag 28 juni 2010 22:03 schreef Prowl het volgende:
Gisteren zat ik voor het eerst in een half jaar bij iemand anders in de auto, ik schrok toch best ff toen we een klein drempeltje overgingen met 30km![]()
Datzelfde drempeltje pak ik normaal met gemak met 50 zonder wat te merken in de Xantia
BX ?quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:33 schreef Prowl het volgende:
Bagger, mn rechter voor deur hangt alweer, lassen heeft geen nut
Ik denk dat ik maar een dikke bout door de scharnier heen zet
Xantia breekquote:
Wat voor motor ligt er in die Xantia ? En heb je het scharnier alleen gelast of er ook een plaat overheen gelast ?quote:Op zondag 5 december 2010 22:24 schreef Prowl het volgende:
[..]
Xantia breek
De BX staat te slapen op de oprit wachtend op het voorjaar op een uitgebreide beurt, kenteken en APK
Het strooizout is niet zo lekker nee... Heb jij nog winterbanden kunnen scoren?quote:Op woensdag 8 december 2010 19:47 schreef eer-ik het volgende:
Sodemieters, mijn 2cv vind dit jaar echt niet leuk. Het beesie is enorm aan het aftakelen
Nope, voor iemand andersquote:Op vrijdag 10 december 2010 10:23 schreef Erasmo het volgende:
Zou kunnen heb geen momentsleutel dus heb het op de gok gedaan.
Voor de onderdelen?
Vergeet je spatborden, bumper, enzovoorts. Hoe staat het met je chassis ?quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:45 schreef eer-ik het volgende:
@ Erasmo, in het kader van liever laat dan nooit: Nee, maar die dunne bandjes ploegen er hendig doorheen moet ik zeggen. 's morgens even een kruikje op de accu en het beestje start weer als een malle. Met koude accu kan ik het vergeten overigens. Hoe dan ook, 't eendje is opeens aan het roesten als een dolle, echt niet gezond meer... Denk dat er aardig wat knaken tegenaan gesmeten moeten worden om 'm weer fatsoenlijk te krijgen. Beide voorspatborden zitten gaten in van bekant 20 centimeter, bestuurdersportier is wasted en de achterbumpert pleurt uit elkaar van de roest, binnenkort maar even wat losse onderdelen scoren en over laten spuiten.
Mijn contactslot heeft er moeite mee, er is wat condens in neergeslagen waardoor de boel nu constant bevriest. De starmotor draait net met moeite rond maar na 2 slagen slaat ze al aan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:45 schreef eer-ik het volgende:
@ Erasmo, in het kader van liever laat dan nooit: Nee, maar die dunne bandjes ploegen er hendig doorheen moet ik zeggen. 's morgens even een kruikje op de accu en het beestje start weer als een malle. Met koude accu kan ik het vergeten overigens. Hoe dan ook, 't eendje is opeens aan het roesten als een dolle, echt niet gezond meer... Denk dat er aardig wat knaken tegenaan gesmeten moeten worden om 'm weer fatsoenlijk te krijgen. Beide voorspatborden zitten gaten in van bekant 20 centimeter, bestuurdersportier is wasted en de achterbumpert pleurt uit elkaar van de roest, binnenkort maar even wat losse onderdelen scoren en over laten spuiten.
Ruim die shit wel ff op, dieren vinden kvs lekker, en van ongeveer een eetlepel gaan ze kassie 6..quote:Op woensdag 29 december 2010 12:26 schreef Prowl het volgende:
Hier ligt zeldzame gifgroene sneeuw![]()
Toch maar ff dat ringetje laten vervangen, ik heb zelf geen zin om in de sneeuw onder de auto te liggen
Geen KVSquote:Op woensdag 29 december 2010 12:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ruim die shit wel ff op, dieren vinden kvs lekker, en van ongeveer een eetlepel gaan ze kassie 6..
Ow.. citroën topic; hydro-olie zooiquote:
DUH!quote:Op woensdag 29 december 2010 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ow.. citroën topic; hydro-olie zooi
Welk ringetje ?quote:Op woensdag 29 december 2010 12:26 schreef Prowl het volgende:
Hier ligt zeldzame gifgroene sneeuw![]()
Toch maar ff dat ringetje laten vervangen, ik heb zelf geen zin om in de sneeuw onder de auto te liggen
Een rubber ringetje van een leiding op de HD regelaar, ik kan hem ook strakker aandraaien maar dan kan het erger worden dus ik laat het voor zo maar even.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:52 schreef 2cv het volgende:
[..]
Welk ringetje ?
En voor alles en iedereen geldt: only eat white snow.
Dat ringetje gaat niet spontaan lekken. Ik denk dat je leiding zelf naar de galemiezen is. Bij mij was een druppende leiding het voorteken dat hij snel ging breken. En dat is vrij vervelend want de ANWB kan dan niet veel meer dan je afslepen.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:10 schreef Prowl het volgende:
[..]
Een rubber ringetje van een leiding op de HD regelaar, ik kan hem ook strakker aandraaien maar dan kan het erger worden dus ik laat het voor zo maar even.
Alleen als het vriest lekt ie iets, zal wel komen door het krimpen van metaal oid
Nee, de eigenaar van de XMquote:Op donderdag 30 december 2010 23:58 schreef 2cv het volgende:
Wie had die leiding doorgeknipt ? Die monteurs ?
Dat zal alleen die gast zelf wetenquote:
Omdat ze eerst die van mij moeten afleverenquote:Op vrijdag 3 december 2010 22:40 schreef MikelenniuM het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Waarom moet ik nog tot mei wachten totdat ik er ook eindelijk in kan sturen...![]()
Wat voor raid ?quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:20 schreef Erasmo het volgende:
Klinkt als een probleem achter de knop.
Er is een kans dat ik deze zomer meedoe aan een raid
Rare gast. En raar dat het dan toch zoveel moeite kost om die kar de brug op te krijgen. Nog raarder dat de alternatieve slang meteen knapt.quote:
Pre-wereldmeeting door Afrika.quote:
Er zit een regelprint in je kachelmotor met twee vermogenstransistors. Één of allebei kapot, er klikt een relais, en je ventilator gaat in standje "orkaan". Het maakt veel lawaai, maar je voorruit wordt ontwasemd en je komt tenminste door de apkquote:Op vrijdag 31 december 2010 12:29 schreef marky het volgende:
Moet aanstaande maandag wederom met de Xantia naar de garage. Afgelopen keren was het een lekkage van de keerringen van de aandrijfas die maar niet dicht wilde (olielekkage tot gevolg). Nu is het de kachelventilator die op vol vermogen blijft draaien. Volgens de garage een kleinigheidje dus hopenlijk niet te kostbaar. Met mijn vorige '98 Xantia nooit problemen gehad maar met deze uit '00 is iedere keer wat mis.
Klepstoter is er waarschijnlijk tegen aan gekomen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 02:35 schreef 2cv het volgende:
Ik dacht dat die dingen 'slechts' krom trokken als je ze te vast draait.
De garage heeft het gisteren voor mij gemaakt. De man van de garage vertelde dat ik een van de twee klanten ben die daar regelmatig komt. Dit is mijn tweede Xantia. Mijn vorige '98 Xantia mankeerde nooit wat. Kocht ik Destijds met 22000 km op de teller en 4 jaar oud. Heb er zelf 100000 km mee gereden en toen moesten er 4 nieuwe banden onder. De auto was inmiddels 10 jaar oud. Ga je er dan nog 500 euro aan uit geven voor een paar nieuwe banden of ga je kijken of je hem nog leuk kan inruilen. Vond een exemplaar uit 2000 met 50.000 op de teller ik denk inruilen die hap beetje bijbetalen en ik rij weer netjes. Gelijk een luxere uitvoering. Maar vanaf de eerste week is het ellende had er nog wel een half jaar garantie op maar dan lappen ze hem alleen maar op en komen de kosten toch pas als je uit de garantie bent. Dus toch wel een beetje spijt van deze aanschaf. Maarja voorlopig doet alles het weer effe en wachten we op het volgende.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 04:11 schreef Garbageman het volgende:
[..]
Er zit een regelprint in je kachelmotor met twee vermogenstransistors. Één of allebei kapot, er klikt een relais, en je ventilator gaat in standje "orkaan". Het maakt veel lawaai, maar je voorruit wordt ontwasemd en je komt tenminste door de apk![]()
Had ik laatst ook, bij conrad.nl twee vervangende transistors en wat koelpasta besteld, nog wat boutjes en ik was voor 15 euro of zo klaar.
klik
Gisteren een leren stuur met radiobediening in mijn xantia geknutseld
Dat hoor je dan toch ?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Klepstoter is er waarschijnlijk tegen aan gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |