abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47410326
wij rijden thuis een xantia break en ik wil wel een cx ofzo gaan rijden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_47414212
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:00 schreef densmee het volgende:
wij rijden thuis een xantia break en ik wil wel een cx ofzo gaan rijden
Ofzo? Wat is er vergelijkbaar met een CX? Hoe dan ook, een CX is heerlijk, ik heb afgelopen zomer serieus naar eentje gekeken. Helaas was deze '78-er C-matic zwaar verkloot door de huidige eigenaar en moest er te veel aan gesleuteld worden om haar weer goed op de weg te krijgen.
ALs hij nu eens even een boekje open had geslagen voor hij begonnen was met knutselen.... Maar ja, eens komt er vast wel eentje.
pi_47414465
niks is vergelijkbaar met cx maar als compromise een xm
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 21 maart 2007 @ 12:16:04 #54
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_47505555
Wij zijn dit jaar goed gestart met onze Xantia (20/16V '98) Ik was bovenop de fork van een forkheftruc geknald. De hele voorboel ontzet gelukkig alleen het plaatwerk anders was de auto totallos geweest. En dat was bij een KM stand van nog geen 100.000 natuurlijk zonde geweest. Schade was 2500 euro gelukkig hadden we nog een allrisk verzekering erop. We hadden kort daarvoor nog ons afgevraagd of we dat wel weer zouden doen. Gelukkig dus wel.

De Xantia heeft dit jaar behoorlijk wat KM voor de kiezen want we gaan in Juni twee weken met haar naar Italie en in oktober nog een week naar Blanes.

Heel langzaam aan komt wel het punt van het vervangen van de Xantia om de hoek kijken. Misschien volgend jaar. Ik krijg mijn vriendin niet zo gek dat we nog een keer een Xantia met weinig KM kopen. Ze wil een nieuwer model. Dus het zal wel een C5 worden. Vind het alleen wat jammer dat die weer wat minder comfortabel is. Volgens mij is de Xantia het beste uitgebalanceerd. De BXen vond ik vaak nog net wat te slap dus veel overhellen in de bochten.

Maargoed we zullen zien komend jaar.
pi_47505659
Ik heb een rode BX TZI (misschien ten overvloede).

Hebben jullie nog tips hoe (en met welke middelen) ik deze het best in de was kan zetten?
Hoorde al iemand over clay spreken, maar dat gaat me dan net weer een stapje te ver. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:51:52 #56
163902 Turbo_Diesel
Hoe isie nou?¿
pi_47508981
Mijn opa heeft een xantia 1.8i allure.. Distributie riem is gebroken duz hij is momenteel dood.. Binnenkort vervangt hij de motor.. Hij moet opschieten want ik heb bijna mijn rijbewijs
Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:57:08 #57
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_47509160
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 12:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik heb een rode BX TZI (misschien ten overvloede).

Hebben jullie nog tips hoe (en met welke middelen) ik deze het best in de was kan zetten?
Hoorde al iemand over clay spreken, maar dat gaat me dan net weer een stapje te ver. .
Ik heb een rode 2cv, en die zet ik een keer in de 2 maanden (na goed wassen) met een katoenen doek even goed in de was.
Veel wrijven, goed insmeren, en het gaat bij mij prima
't beesie ziet er nog goed uit, en voelt megaglad als die was erop zit
Signature.
pi_47510357
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 13:57 schreef eer-ik het volgende:
Ik heb een rode 2cv, en die zet ik een keer in de 2 maanden (na goed wassen) met een katoenen doek even goed in de was.
Veel wrijven, goed insmeren, en het gaat bij mij prima
't beesie ziet er nog goed uit, en voelt megaglad als die was erop zit
Welk merk?
En heb je nog andere spelregels? Kleine stukjes tegelijk, hoe lang in laten trekken enz enz.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:52:09 #59
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_47511062
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Welk merk?
En heb je nog andere spelregels? Kleine stukjes tegelijk, hoe lang in laten trekken enz enz.
Gewoon turtle wax.
Ik heb van Turtle ook een wasmiddel, daarmee was ik 'm altijd eerst uitgebreid, eerst knettergoed afspoelen, daarna goed insoppen, effe laten zitten, weer afspoelen, daarna droogmaken, en dan gewoon goed veel was op een katoenen (belangrijk) doek, en goed insmeren.
Dan ziet het er effe knetterkut uit, helemaal vaal enzo
Maar daarna begint het: dan moet je gewoon met een schone katoenen doek goed stevig, ronddraaiend wegvegen zeg maar.
Dan krijgt ie weer een stralend lakje.

En dan krijg je dit effect:

Verder heb ik niet echt regeltjes ofzo, m'n auto ziet er gewoon altijd goed uit als ik hiermee klaar ben.
Die klei schijnt wel goed te werken, maar dat vind ik ook wat te omslachtig

ohja, en ik doe meestal vrij lang over het insmeren met was van die wagen, dus als ik aan de andere kant ben, is het aan de ene kant wel goed ingetrokken ofzo, en dan begin ik gewoon rustig aan met uitwrijven.
Signature.
pi_47511629
Okay, bedankt voor de tips!
Ziet er goed uit trouwens, chapeau!
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:08:33 #61
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_47511675
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, bedankt voor de tips!
Ziet er goed uit trouwens, chapeau!
geen dank

en bedankt
Zorg ook goed voor 't eendje
Signature.
pi_47512487
jij hebt zeker aan de levels geknoeid in photoshop eer-ik
pi_47512564
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:28 schreef Repeat het volgende:
jij hebt zeker aan de levels geknoeid in photoshop eer-ik
Niks, rode auto's blijven vanzelf jaaaaaaren mooi in de stralende zon.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 21 maart 2007 @ 16:06:55 #64
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_47514002
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 15:28 schreef Repeat het volgende:
jij hebt zeker aan de levels geknoeid in photoshop eer-ik
Misschien iets met het contrast, maar je mag gerust eens komen kijken hoe ie erbij staat hoor
Deze wagen staat niet (continu) buiten, dus met de zon op de lak valt het wel mee, en daarbij wordt er gewoon goed voor gezorgd
Staat echt strak in de lak
Signature.
pi_47520746
Yes! Vandaag een nieuw koppelingssetje binnen gekregen. Ik hoop hem er morgen in te kunnen zetten zodat ik hem nog even voor de APK klaar kan maken en dan volgende week eindelijk weer in de eend rijden!
pi_47581081
Gelukt!
Voor de behandeling;

En na...

Nieuw druklagertje er in;

Blokje er weer voor;

En klaar voor de proefrit;

Die morgen zal plaatsvinden. Het was me een beetje te laat geworden....

Maar met eenbeetje mazzel heb ik haar volgende weet weer door de APK en kan ik aan het volgende project beginnen;

Hier heb ik een nieuwe versnellingsbak voor klaar liggen. Nou ja, klaar.... Hij zal eerst grondig schoongemaakt moeten worden. (inwendig en uitwendig) Maar daarover later meer.
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 14:28:39 #67
25682 2cv
Niet subtiel
pi_47581341
Ik ga er van uit dat het spul wel werkt Overigens hoe heb je het ontbreken van die centreerpen opgelost ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_47581536
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 14:28 schreef 2cv het volgende:
Ik ga er van uit dat het spul wel werkt Overigens hoe heb je het ontbreken van die centreerpen opgelost ?
Een verlengstuk uit mijn dopenset i.c.m. timmermansoog en een goed gevoel. Daarbij komt dat Emiel mij vertelde dat hij het altijd op het oog doet. Dat gaf mij voldoende zekerheid om het dan maar zonder te proberen.
Maareh... die oude was flink brak hé! Ik heb gelijk de olielekkage vij de oliekoeler aangepakt, nu alleen nog de bak-steun vervangen (heb ik al eenjaar op de plank liggen....) en 2 nieuwe bandjes er om. En dan eindelijk weer lekker toeren!!!
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 14:37:08 #69
25682 2cv
Niet subtiel
pi_47581641
Klinkt logisch ! Wellicht kan ik op m'n werk eens een centreerstuk ofzo draaien. Niet dat ik het op korte termijn nodig heb ofzo

Waar lekte die oliekoeler eigenlijk precies ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_47581930
Op de wartel waar hij aan de bestuurderskant het blok in gaat. Deze heeft een door zichzelf benoemde Citroën-specialist uit Leeuwarden die wél goed was in rekening-schrijven, er nooit goed in gezet....
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 14:55:58 #71
25682 2cv
Niet subtiel
pi_47582246
Pas er wel mee op ! Daar lekte mijn oliekoeler ook. Echter, door oxidatie tussen wartel en de aluminium pijpjes van die koeler zei er iets krak bij het aandraaien en kon ik op zoek naar en andere oliekoeler !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_47583165
Een vriend van mij heeft een GS op de kop getikt..
Vandaag even in gereden, wat een geweldige auto
Kon ze nog wel herinneren van de tijd dat mijn Opa zo'n ding had, maar was even vergeten hoe comfortable die auto rijdt.

Jammer dat we dit soort auto's niet vaker zien rijden
pi_47583805
Geweldig! Wat voor GS is het? Het zijn inderdaad geweldige wagens, je hebt bijzonder veel comfort, een heerlijke boxer-roffel in het vooronder, een vooruitstrevend model en een leuke hobby aan zo'n auto. Want een hobby moet het zijn, anders ben je het snel zat...
Want een GS is in alle opzichten bijzonder, zo is hij ook bijzonder sleutel-onvriendelijk. Maar goed, als je er gek op bent, dan neem je dat graag voor lief.

Heb je foto's?
pi_47584582
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 15:33 schreef patje74 het volgende:
Geweldig! Wat voor GS is het? Het zijn inderdaad geweldige wagens, je hebt bijzonder veel comfort, een heerlijke boxer-roffel in het vooronder, een vooruitstrevend model en een leuke hobby aan zo'n auto. Want een hobby moet het zijn, anders ben je het snel zat...
Want een GS is in alle opzichten bijzonder, zo is hij ook bijzonder sleutel-onvriendelijk. Maar goed, als je er gek op bent, dan neem je dat graag voor lief.

Heb je foto's?
Het is een GS 1220 uit 1974. Uitvoering moet ik even vragen, foto's heb ik nog niet.
Auto is in redelijke staat, en het is inderdaad z'n hobby, hij heeft ook een CX (ook een geweldige auto )

Mijn Opa heeft overigens vroeger altijd Citroëns gehad (Traction Avant, ID/DS, CX e.d.) Heb nog wel wat leuke foto's uit die tijd..
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 15:53:06 #75
25682 2cv
Niet subtiel
pi_47584739
Traction Avant ! ! ! Kwijl, kwijl, kwijl ...

Die andere Citroëns zijn ook leuk, maar de Traction Avant heeft toch iets meer/extra t.o.v. die andere Citroëns wat mij betreft.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_47585502
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 15:53 schreef 2cv het volgende:
Traction Avant ! ! ! Kwijl, kwijl, kwijl ...

Die andere Citroëns zijn ook leuk, maar de Traction Avant heeft toch iets meer/extra t.o.v. die andere Citroëns wat mij betreft.
Dat was de eerste Citroën die mijn Opa toen had, heel bijzonder in die tijd.
Toch was mijn Opa erg blij met de DS die daarna kwam.. Alleen al om het starten
pi_47586555
Ah, een 1e type dus! Je hebt er in gereden hé? Wat het een gewone 4 bak of zat er een conversiteur in?
Enneh.... laat die foto's maar komen hoor!
pi_47636083
bij onze xantia ligt sinds een paar dagen lhm vloeistof op het reservoir
wie weet hoe dit komt en of het een beetje zelf te verhelpen is
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_47658152
Hmmm, is er onlangs bijgevuld? Als er te veel in gekomen is, dan stroomt het over zodra de wagen omlaag gaat. (De LHM gaat dan uit het systeem terug het vat in) Dit zou een verklaring kunnen zijn, maar lekke slangen ook natuurlijk. Succes!
pi_47687591
ik denk dat de garage hem te vol gedaan heeft dan want nu blijft hij mooi schoon dus het zal wel de overstort zijn
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2007 @ 18:28:38 #81
25682 2cv
Niet subtiel
pi_47720123
Ik heb een BX 19 TGD Break Service gekocht
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 28 maart 2007 @ 08:53:26 #83
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_47738008
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 15:50 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Het is een GS 1220 uit 1974. Uitvoering moet ik even vragen, foto's heb ik nog niet.
Auto is in redelijke staat, en het is inderdaad z'n hobby, hij heeft ook een CX (ook een geweldige auto )

Mijn Opa heeft overigens vroeger altijd Citroëns gehad (Traction Avant, ID/DS, CX e.d.) Heb nog wel wat leuke foto's uit die tijd..
Een GS 1220 uit 74, dat moet een CLUB zijn.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_47739942
Als ik mij niet vergis, dan had de GSpécial toen ook al een 1220CC, terwijl de Comfort nog een1130CC hadden. (welke eerder nog een 1015CC was)
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:16:38 #85
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_47760244
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:28 schreef 2cv het volgende:
Ik heb een BX 19 TGD Break Service gekocht
Feli
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  † In Memoriam † woensdag 28 maart 2007 @ 20:22:16 #86
25682 2cv
Niet subtiel
pi_47762939
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:16 schreef lipje het volgende:

[..]

Feli
Danku
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_47762992
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:22 schreef 2cv het volgende:

[..]

Danku
gaan we hem zaterdag met de Visa of met de trein halen?
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:06:21 #88
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_47765155
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:23 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

gaan we hem zaterdag met de Visa of met de trein halen?
Ga maar met de Visa, die rijd tenminste.
Mij mag je er voor wakker maken.
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 19:28:38 #89
25682 2cv
Niet subtiel
pi_47802637
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:23 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

gaan we hem zaterdag met de Visa of met de trein halen?
Visa lijkt me wel leuk. Moeten we op Gtalk of MSN maar eens over babbelen
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_47804662
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:06 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Ga maar met de Visa, die rijd tenminste.
Nu ,wel, maar rijd ie zaterdag nog?

nah, grpaje natuurlijk, zonet na mn wekr nog even een mooie toerrit gemaakt door De noordwesthoek van Groningen en de Noordoosthoek van Fryslan
pi_47826218
Godver, stuurcommando van mijn BX is aan vervanging toe.
Nieuw ¤ 700 (excl inbouwen). !

Heeft iemand er toevallig één liggen die nog goed is?
Is voor BX 16 TZI uit 1991.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:39:25 #92
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_47826269
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Godver, stuurcommando van mijn BX is aan vervanging toe.
Nieuw ¤ 700 (excl inbouwen). !

Heeft iemand er toevallig één liggen die nog goed is?
Is voor BX 16 TZI uit 1991.
Hoe is het poetswerk je vergaan?
Signature.
pi_47826745
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:39 schreef eer-ik het volgende:
Hoe is het poetswerk je vergaan?
Dat wilde ik eigenlijk gaan doen zo gauw duidelijk was hoeveel het onderhoud zou gaan kosten, hehe.

De BX staat nu bij de garage, er moesten ook nog andere dingen gebeuren, maar die kapotte stuurcommando hakt er even stevig in. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_47836958
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat wilde ik eigenlijk gaan doen zo gauw duidelijk was hoeveel het onderhoud zou gaan kosten, hehe.

De BX staat nu bij de garage, er moesten ook nog andere dingen gebeuren, maar die kapotte stuurcommando hakt er even stevig in. .
Complete BX kopen, stuurcommando in je eigen BX zetten, en de andere BX schorsen en in je garage zetten voor als er nog eens iets kapot gaat?


Of doen alleen Visarijders dat?
pi_47842016
Wat zijn de symptomen? Hoe oud is je LHM? Als je last hebt van (soms) zwaar sturen, dan wil een LHM-spoeling ook wel eens helpen. Hij hoeft dus niet altijd stuk te zijn, maar kan ook sterk vervuild zijn.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 15:32:20 #96
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_47861567
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Godver, stuurcommando van mijn BX is aan vervanging toe.
Nieuw ¤ 700 (excl inbouwen). !

Heeft iemand er toevallig één liggen die nog goed is?
Is voor BX 16 TZI uit 1991.
Probeer eens bij garage Mooyman in Den Haag. Daar is nog wel eens mee te handelen en hebben ook nog wel vaak tweedehands spul maar dan moet je er wel om vragen.
pi_47863205
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:12 schreef patje74 het volgende:
Wat zijn de symptomen? Hoe oud is je LHM? Als je last hebt van (soms) zwaar sturen, dan wil een LHM-spoeling ook wel eens helpen. Hij hoeft dus niet altijd stuk te zijn, maar kan ook sterk vervuild zijn.
Hij lekt. .

Maar goed, de garage gaat zoeken voor een tweedehandse of gereviseerde. Die zouden dan in ieder geval al een stuk goedkoper moeten zijn.

LHM is denk ik een maand of 3 oud (heb al eerder lekkage gehad bij oa achterwielen).
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_47863245
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 15:32 schreef marky het volgende:
Probeer eens bij garage Mooyman in Den Haag. Daar is nog wel eens mee te handelen en hebben ook nog wel vaak tweedehands spul maar dan moet je er wel om vragen.
Okay, is inderdaad nog een optie.
Ga nu bij Van Bemmelen in Delft, ben daar erg tevreden over.

Vanmorgen toen ik mijn BX op ging halen was er ook een man met een zilveren CX Tissier. Gave bak, helemaal tof om er een camper van te maken. . Was die man zelf ook van plan trouwens.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  † In Memoriam † zaterdag 31 maart 2007 @ 23:48:58 #99
25682 2cv
Niet subtiel
pi_47877161
Vandaag met Alex de BX opgehaald. Hij heeft absoluut wat puntjes, maar niets onoverkomelijks. Ik ben er zeer tevreden mee en heb genoten van de rit naar huis ! En als hij koud slecht start zal ik verbaasd zijn. Dus geen starten lopen, maar starten rijden. En blijkt dat niet zo te zijn, dan fixxen we dat ook wel weer. Ja, deze BX gaat mij een leuk poosje naar m'n werk brengen om daar geld voor mijn Eend te verdienen zodat ik die mooi kan opkna ... eh ... restaureren. Wat er met deze BX gebeurt als m'n Eend weer rijdt weet ik niet. Zien we dan wel weer.

Maar even wat puntjes waar aan gewerkt moet worden:

- Nieuwe distributieriem met spanrol en waterpomp
- Nieuwe V-snaar voor de dynamo
- Nieuwe V-snaar voor de hydrauliekpomp
- Nieuwe klepdekselpakking
- Rubber ringetjes voor de luchtinlaatbuizen vervangen
- Olie verversen + nieuw filter
- LHM verversen + spoelen
- Nieuw brandstoffilter
- Nieuw luchtfilter
- Nieuwe (goede 2e handse) radiateur (er vallen stukjes uit)
- Koelventilator (niet de kachelventilator!) aan de praat krijgen
- Bovenklep dashboard vervangen (1 scharniertje stuk, klep open = klep er uit)
- 1 ventilatorroostertje repareren (verticale flapjes zitten los waardoor de luchtstroom niet meer gericht kan worden)
- Tankdop beter gangbaar maken
- Diesellekage in de buurt van de tankdop fixen (maar dat kan ook lekkage zijn doordat ik de tank nokvol diesel goot, dus echt tot het punt dat deze net niet overstroomde)
- Stekkerdoos vervangen (hangt scheef en het klepje is afgebroken, volgens mij is het hele ding al eens afgebroken en op creatieve wijze weer aan de trekhaak gehobbybobt)

Verder rijdt, veert en zit deze BX heerlijk ! De bekleding van de stoelen is niet doorgesleten of gescheurd en de vulling is ook niet 'ingeklonken'. Een aanbod van Emiel voor andere stoelen heb ik dus ook afgeslagen :lol: Het sturen gaat ook fijn, zeker toen de banden op spanning gebracht waren

Ik zat te spelen met het idee stuurbekrachtiging te installeren, maar aangezien dat enorm veel werk schijnt te zijn en de banden op spanning brengen (en houden!) veel eenvoudiger en goedkoper is laat ik dat idee al varen.

De motor draait ook prettig. Ik ben geen dieselkenner of ervaringsdeskundige, maar ik heb natuurlijk wel eens eerder een diesel horen draaien en hij klinkt gewoon lekker. Hij trekt vlot genoeg op (naar mijn smaak en volgens Emiel ook naar wat je mag verwachten van die motor) en klinkt lekker.

Veren doet hij ook leuk (al veert een Eend nog fijner), al schijnt het dat hij met de neus wel eens wat blijft hangen bij het omhoog komen. Maar er moet nog nieuwe LHM in en er moet ook nog even gespoeld worden. Ik ga er van uit dat als dat gedaan is, alles weer echt helemaal op en top werkt.

Sloten vind ik opvallend lekker en soepel draaien ! Je zou zeggen dat als je de sleutel omdraait er gewoon niets gebeurt, maar de knopjes gaan netjes omlaag (of omhoog natuurlijk) en de deuren zijn werkelijk op slot (of van slot natuurlijk). Subliem ! En het leuke is: ik kan alle deuren (behalve de achterklep) van binnen en van buiten op slot doen. Dat is voor iemand die een Eend gewens is een enorme vooruitgang :lol: Alleen de deur linksvoor (bestuurdersdeur) 'hangt' wat wegens roest. Ook bij de punt aan de bovenkant achter dus waar de voordeur op de achterdeur aansluit) is windgeruis te horen. Continu. Dat schijnt te maken te hebben met die doorgezakte deur. Dus deur omhoog en ook dat probleem is voorbij (2 vliegen in 1 klap). Overigens, ondanks dat de deur hangt, sluit deze goed. Het is dat de deur nog verder los kan roesten waardoor hij op den duur op straat ligt, anders had ik het mooi zo gelaten. Beetje karakter zegmaar Ook waait de spiegel aan de bestuurderskant wat naar binnen toe door het rijden. Niet onoverkomelijk (het ding is van binnen uit te stellen, ook weer een luxe voor een Eendrijder :wink: ) maar dat kan je verhelpen door aan een schroefje te draaien.

Wat ik wat het interieur betreft wel irritant vind (dus de factor karakter voorbij) is dat als je de klep van het bovenste dashboardkastje opent, de hele klep er uit flikkert ! :shock: Het is geen ramp, maar te irritant om zo te laten. Misschien is het met wat creatief gedoe zelf te fixen en anders gaat er een 'nieuwe' klep in. Ook 1 ventilatorroostertje werkt niet helemaal 100% (staat ook in de lijst) en dat is een leuk klusje om eens op een verloren zondagmiddag te beprutsen. Dus geen nieuw roostertje, maar proberen het oude te repareren. Natuurlijk moet er ook even een radio in (heb ik nog liggen).

Dat de tankdop zwaar draait is niet irritant. Dat is eng ! Ik ben bang dat op den duur de sleutel het begeeft. Die moet en zal dus gangbaar gemaakt worden. Dat er ook nagekenen wordt of er brandstof lekt en dat daar iets aan gedaan wordt als dat inderdaad zo blijkt te zijn spreekt voor zich. Sommige personen willen dat hun auto 'tha bomb' is, ik liever niet

En als dat allemaal gefixt is ben ik helemaal happy met deze wagen, al sluit ik absoluut niet uit dat ik er nog meer aan ga veranderen/verbeteren (cruisecontrol, CV met plip) Er is maar 1 ding waar ik spijt van heb en dat is dat ik hem niet eerder gekocht heb.

Ohja, Alex, bedankt voor het rijden ! Het uitzicht onderweg beviel me wel Met name op de terugreis :lol:
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_48049222
Jippie! De eend heeft weer een verse APK gekregen! Het dametje is er wederom in 1 keer door gekomen. Dit heeft mij wel een aantal uurtjes gekost, maar het resultaat is er dan ook naar.






En nu het kluswerk er (bijna) op zit, is het dan nu tijd om haar te poetsen!!! :wink: Vanaf morgen is de HY weer aan de beurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')