Ja inderdaad.. liever de Turbo Mark I, maar deze met het leer vond ik ook heel erg fraaiquote:Op maandag 28 maart 2005 12:04 schreef patje74 het volgende:
Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de CX van de 1e serie, maar al dat leer is wel erg mooi!
Citroën SM. Johan Cruijf reed er ook in eentje in de jaren '80 geloof ikquote:Op maandag 28 maart 2005 19:10 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En deze zag ik net op MP, heb ik nog nooit eerder gezien. Maar het is een heel bijzonder model.
http://www.marktplaats.nl(...)Zoek%26av%3D%26pv%3D
[afbeelding]
Nummerplaat zelfs achter glas![]()
Eendjes zijn inderdaad heel erg zuinig. Maar ja, wat wil je met een motor van 400 en 600 cc? Zijn hele simpele motorenquote:Op maandag 28 maart 2005 19:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Misschien weet iemand het hier.
Ik keek laatst naar discovery waar een top 10 bijzondere auto's ofzo in voor kwamen. Het was een slecht programma, maar ze zeiden over de 2CV dat deze 1:35 reed, is dat echt zo? Want dat is namelijk wel heel zuinig, vooral als je het vergelijkt met de tegenhanger, de VW Kever, die al snel onder 1:10 zit.
Die zijn best zeldzaam ja. Je hebt ze in 2 versies, 109 en 122 pk. Ik geloof dat de Nederlandse 4x4 het GTI blok van 122 pk had? Maar dat weet ik niet zeker. Zijn leuke dingen in en goede staat kunnen ze ook best wat opleverenquote:Op maandag 28 maart 2005 19:58 schreef yup het volgende:
Ik zag vandaag een witte BX break met 4x4... Weet niet wat voor motor enzo maar was een echte 4x4 had de onderkant bekeken. Zijn deze dingen zeldzaam/duur? Ding word heel soms gebruikt, word wel beetje verwaarloosd denk ik...
Die SM werd door Ctroen Nederland geschonken aan Cruijf in 1972 als ik het goed heb.quote:Op maandag 28 maart 2005 19:41 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Citroën SM. Johan Cruijf reed er ook in eentje in de jaren '80 geloof ik![]()
Ik vind de 4x4 vooral leuk omdat het potentieel de enige achterwielaangedreven citroen is van de afgelopen 75 jaar.quote:Op maandag 28 maart 2005 20:22 schreef yup het volgende:
Hmm BX 4wd is dus een fapwaardig model...
Motor weet ik echt serieus niet, er staat niks op de achterkant van de wagen over de motor enz...
Maar de auto ziet er wel een beetje standaard uit, alsof ie nooit word gewassen/verzorgd... Sterker nog, ik dacht dat dat ding een tijdje geleden (lees = meer dan een jaar) te koop was, maar nu wss niet kunnen verkopen en nu staat ie er nog, maar dan niet te koop...
oh dat zal best, ik kon gokken op jaren '70 of '80 en heb blijkbaar verkeerd gegoktquote:Op maandag 28 maart 2005 22:46 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Die SM werd door Ctroen Nederland geschonken aan Cruijf in 1972 als ik het goed heb.
Volgens mij heeft ie geen fulltime 4x4 en dus is hem naar RWD toveren een beetje onmogelijk...quote:Op maandag 28 maart 2005 22:50 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Ik vind de 4x4 vooral leuk omdat het potentieel de enige achterwielaangedreven citroen is van de afgelopen 75 jaar.
En omdat het een XU blok is, en je dus ook een flink opgevoerde 16V blok of Turbo CT blok er in kan lepelen.
4x4 vind ik onzin in NL.
Maar ik zou best wel een hydropneumatisch geveerde RWD willen hebben.
Ik denk dat de 4x4 een afgeleide heeft van de DKZ, dus een 1905 cc 8V met Bosch mutipoint injectie en 122 PK/ 160 NM bij 3000 rpm.
Maar is 1:35 niet wat erg optimistisch?quote:Op maandag 28 maart 2005 20:09 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Eendjes zijn inderdaad heel erg zuinig. Maar ja, wat wil je met een motor van 400 en 600 cc? Zijn hele simpele motoren
Over de Citroën SM nog: zijn super mooie auto's, heel apart. Origineel hadden ze een Maserati motor onder de kap
[..]
Die zijn best zeldzaam ja. Je hebt ze in 2 versies, 109 en 122 pk. Ik geloof dat de Nederlandse 4x4 het GTI blok van 122 pk had? Maar dat weet ik niet zeker. Zijn leuke dingen in en goede staat kunnen ze ook best wat opleveren
Er waren toch ook oudere eendjes met 400cc?quote:Op maandag 28 maart 2005 23:55 schreef yup het volgende:
1:33 lupo diesel motor is ook een heel slag groter.
Eend is 2 cylinder en 600 cc...
Tegen 3 cylinder en 1200 cc...
2x zo groot cylinderinhoud, en 1 cylinder meer. Duhh dan is die Lupo toch echt onzuiniger he...
Ik rijd met mijn eend 1:11 > 1:14 dacht ik zo. Lelijke Eend (is zijn username) krijgt zijn eend geloof ik op de 1:21. Maar het is voor hem een sport...quote:Op maandag 28 maart 2005 23:29 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Maar is 1:35 niet wat erg optimistisch?
Dat is dus zuiniger dan die 1:33 lupo diesel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |