abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25801016


Laatste discussie: Citroville
pi_25801360
Citroville >> http://www.citroville.nl/
Citro-classique >> http://www.citro-classique.nl/

Deze bedrijven ziten naast elkaar in een pand en zijn gespecialiseerd in Citroën. De ene in DS-en en de andere in CX-en.


Het was de perfecte lokatie om een meeting te organiseren!
pi_25801738
hmmm Citroville heeft ook nog erg leuke CX'jes zeg..

CX GTI Turbo 2 met leer : http://www.cqsbelgium.be/cqsapp/cardetails.jsp?&id=1098044370839&typenaam=CX&modelnaam=CX


pi_25802048
Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de CX van de 1e serie, maar al dat leer is wel erg mooi!
pi_25803108
quote:
Op maandag 28 maart 2005 12:04 schreef patje74 het volgende:
Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de CX van de 1e serie, maar al dat leer is wel erg mooi!
Ja inderdaad.. liever de Turbo Mark I, maar deze met het leer vond ik ook heel erg fraai
  maandag 28 maart 2005 @ 13:05:33 #7
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25803457
tvp
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_25807449
Iemand hier bekend met Le Citron Pressé?
pi_25811229
Erg mooi hoor, die CX!

(verkapte tvp)
watch like nobody's dancing
pi_25812050
Misschien weet iemand het hier.

Ik keek laatst naar discovery waar een top 10 bijzondere auto's ofzo in voor kwamen. Het was een slecht programma, maar ze zeiden over de 2CV dat deze 1:35 reed, is dat echt zo? Want dat is namelijk wel heel zuinig, vooral als je het vergelijkt met de tegenhanger, de VW Kever, die al snel onder 1:10 zit.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_25812233
En deze zag ik net op MP, heb ik nog nooit eerder gezien. Maar het is een heel bijzonder model.
http://www.marktplaats.nl(...)Zoek%26av%3D%26pv%3D

Nummerplaat zelfs achter glas
De status 'bagger-user' voorbij
pi_25812969
quote:
Op maandag 28 maart 2005 19:10 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En deze zag ik net op MP, heb ik nog nooit eerder gezien. Maar het is een heel bijzonder model.
http://www.marktplaats.nl(...)Zoek%26av%3D%26pv%3D
[afbeelding]
Nummerplaat zelfs achter glas
Citroën SM. Johan Cruijf reed er ook in eentje in de jaren '80 geloof ik
pi_25813414
Ik zag vandaag een witte BX break met 4x4... Weet niet wat voor motor enzo maar was een echte 4x4 had de onderkant bekeken. Zijn deze dingen zeldzaam/duur? Ding word heel soms gebruikt, word wel beetje verwaarloosd denk ik...
pi_25813694
quote:
Op maandag 28 maart 2005 19:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Misschien weet iemand het hier.

Ik keek laatst naar discovery waar een top 10 bijzondere auto's ofzo in voor kwamen. Het was een slecht programma, maar ze zeiden over de 2CV dat deze 1:35 reed, is dat echt zo? Want dat is namelijk wel heel zuinig, vooral als je het vergelijkt met de tegenhanger, de VW Kever, die al snel onder 1:10 zit.
Eendjes zijn inderdaad heel erg zuinig. Maar ja, wat wil je met een motor van 400 en 600 cc? Zijn hele simpele motoren

Over de Citroën SM nog: zijn super mooie auto's, heel apart. Origineel hadden ze een Maserati motor onder de kap
quote:
Op maandag 28 maart 2005 19:58 schreef yup het volgende:
Ik zag vandaag een witte BX break met 4x4... Weet niet wat voor motor enzo maar was een echte 4x4 had de onderkant bekeken. Zijn deze dingen zeldzaam/duur? Ding word heel soms gebruikt, word wel beetje verwaarloosd denk ik...
Die zijn best zeldzaam ja. Je hebt ze in 2 versies, 109 en 122 pk. Ik geloof dat de Nederlandse 4x4 het GTI blok van 122 pk had? Maar dat weet ik niet zeker. Zijn leuke dingen in en goede staat kunnen ze ook best wat opleveren
pi_25814010
Hmm BX 4wd is dus een fapwaardig model...

Motor weet ik echt serieus niet, er staat niks op de achterkant van de wagen over de motor enz...

Maar de auto ziet er wel een beetje standaard uit, alsof ie nooit word gewassen/verzorgd... Sterker nog, ik dacht dat dat ding een tijdje geleden (lees = meer dan een jaar) te koop was, maar nu wss niet kunnen verkopen en nu staat ie er nog, maar dan niet te koop...
  maandag 28 maart 2005 @ 21:55:28 #16
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_25816507
Het gezicht van die krantenreporter toen ik 'm aan m'n uitlaat liet snuffelen.... Vertwijfeling, verbazing, zelfs angst. "Da's geen dieselgeur" zei hij. Nee, da's een XM op slaolie...

Toen ik opkeek zag ik dat deze man een heel handige klasgenoot van me had moeten zijn... Wat kon die snel (straf)werk schrijven...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_25817296
De vraag is, van welke krant/tijdschrift was hij?
pi_25817858
quote:
Op maandag 28 maart 2005 19:41 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Citroën SM. Johan Cruijf reed er ook in eentje in de jaren '80 geloof ik
Die SM werd door Ctroen Nederland geschonken aan Cruijf in 1972 als ik het goed heb.
pi_25817959
quote:
Op maandag 28 maart 2005 20:22 schreef yup het volgende:
Hmm BX 4wd is dus een fapwaardig model...

Motor weet ik echt serieus niet, er staat niks op de achterkant van de wagen over de motor enz...

Maar de auto ziet er wel een beetje standaard uit, alsof ie nooit word gewassen/verzorgd... Sterker nog, ik dacht dat dat ding een tijdje geleden (lees = meer dan een jaar) te koop was, maar nu wss niet kunnen verkopen en nu staat ie er nog, maar dan niet te koop...
Ik vind de 4x4 vooral leuk omdat het potentieel de enige achterwielaangedreven citroen is van de afgelopen 75 jaar.

En omdat het een XU blok is, en je dus ook een flink opgevoerde 16V blok of Turbo CT blok er in kan lepelen.

4x4 vind ik onzin in NL.

Maar ik zou best wel een hydropneumatisch geveerde RWD willen hebben.

Ik denk dat de 4x4 een afgeleide heeft van de DKZ, dus een 1905 cc 8V met Bosch mutipoint injectie en 122 PK/ 160 NM bij 3000 rpm.

[ Bericht 6% gewijzigd door Alcyone op 28-03-2005 22:55:53 ]
pi_25818198
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:46 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Die SM werd door Ctroen Nederland geschonken aan Cruijf in 1972 als ik het goed heb.
oh dat zal best, ik kon gokken op jaren '70 of '80 en heb blijkbaar verkeerd gegokt
pi_25818433
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:50 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Ik vind de 4x4 vooral leuk omdat het potentieel de enige achterwielaangedreven citroen is van de afgelopen 75 jaar.

En omdat het een XU blok is, en je dus ook een flink opgevoerde 16V blok of Turbo CT blok er in kan lepelen.

4x4 vind ik onzin in NL.

Maar ik zou best wel een hydropneumatisch geveerde RWD willen hebben.

Ik denk dat de 4x4 een afgeleide heeft van de DKZ, dus een 1905 cc 8V met Bosch mutipoint injectie en 122 PK/ 160 NM bij 3000 rpm.
Volgens mij heeft ie geen fulltime 4x4 en dus is hem naar RWD toveren een beetje onmogelijk...

Komt gewoon omdat die bakken niet 100% vermogen naar achteren kan sturen. Er zijn wel 4x4's waarbij het kan, maar de meeste gewone straat auto's met 4x4, kunnen absoluut geen 100% power naar de achterwielen sturen. En RWD is daardoor onmogelijk. Als je op een of andere vage manier je hele BX kan ombouwen naar een motor in lengterichting en nog een paar hele grote dingen, dan zou het wel lukken. Ware het niet dat dit een onmogelijke taak is...
pi_25819137
quote:
Op maandag 28 maart 2005 20:09 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Eendjes zijn inderdaad heel erg zuinig. Maar ja, wat wil je met een motor van 400 en 600 cc? Zijn hele simpele motoren

Over de Citroën SM nog: zijn super mooie auto's, heel apart. Origineel hadden ze een Maserati motor onder de kap
[..]

Die zijn best zeldzaam ja. Je hebt ze in 2 versies, 109 en 122 pk. Ik geloof dat de Nederlandse 4x4 het GTI blok van 122 pk had? Maar dat weet ik niet zeker. Zijn leuke dingen in en goede staat kunnen ze ook best wat opleveren
Maar is 1:35 niet wat erg optimistisch?
Dat is dus zuiniger dan die 1:33 lupo diesel!
De status 'bagger-user' voorbij
pi_25819942
1:33 lupo diesel motor is ook een heel slag groter.

Eend is 2 cylinder en 600 cc...

Tegen 3 cylinder en 1200 cc...

2x zo groot cylinderinhoud, en 1 cylinder meer. Duhh dan is die Lupo toch echt onzuiniger he...
pi_25820112
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:55 schreef yup het volgende:
1:33 lupo diesel motor is ook een heel slag groter.

Eend is 2 cylinder en 600 cc...

Tegen 3 cylinder en 1200 cc...

2x zo groot cylinderinhoud, en 1 cylinder meer. Duhh dan is die Lupo toch echt onzuiniger he...
Er waren toch ook oudere eendjes met 400cc?

edit: oja nvm heb het al gevonden

The 2CV was produced with 2 standard choices, the 2-cylinder 400cc engine and the 2-cylinder 602cc engine
pi_25820181
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:29 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Maar is 1:35 niet wat erg optimistisch?
Dat is dus zuiniger dan die 1:33 lupo diesel!
Ik rijd met mijn eend 1:11 > 1:14 dacht ik zo. Lelijke Eend (is zijn username) krijgt zijn eend geloof ik op de 1:21. Maar het is voor hem een sport...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')