quote:Dan heb ik nog even te gaan. Mijn ZX bevalt me ook zo goed dat ik hem op wil rijden. Ik zit echter pas bij de 140.000.
Op vrijdag 17 oktober 2003 21:50 schreef banshee777 het volgende:
Ik ben de gelukkige bezitter van een Citroën ZX 1.6i Aura uit 1991, en ik zal dat ding helemaal oprijden, (wat niet meer zo lang op zich zal laten wachten want ze heeft al 240.000 op de teller :-))
AX 1.1 TRE van pr0f:
Saxo 1.1i van _Administr8or_:
Saxo 16v van Joostve:
Bx Sport
van Wokschotel:
Bx 14 van BalderX:
AX 1.5D van Nachtapotheker:
Burton
van Breemz:
BX 16 TRi
van Fulcrum_X
BX 16 TRi van mezelf
Zo, ik hoop dat ik er geen vergeten ben!
(btw sorry van de layout verneuking, maar ik ga niet van iedereen de foto's van het net plukken, ze resizen en dan zelf hosten )
as. zaterdag de najaarsrit van de BX club, in Hoek van holland
eindje tuffen voor mij dus, maar ik zal er zijn
quote:leuk!
Op maandag 20 oktober 2003 19:09 schreef Tr0ublegum het volgende:
Maar effekes het topic omhoogschoppen dan![]()
voor de aardigheid een aantal foto's van de de citroëns uit het vorige topic + de eigenaar:
edit: vast een voorproefje:
quote:Ey, cool man. Ik heb dezelfde kleur, alleen zijn de handgrepen en buitenspiegels zwart.
Op maandag 20 oktober 2003 21:06 schreef Metro2005 het volgende:
jeej, morgen eindelijk mijn zx ophalen bij de dealer![]()
net op tijd want mijn nissan gaat me steeds minder lief vinden
morgen of overmorgen maak ik een paar mooie pics ervanedit: vast een voorproefje:
[edit]
Ik ga morgen trouwens proefrijden met de C2. Of eigenlijk vandaag al, gezien de tijd. Tijd om te gaan
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door mdeen op 21-10-2003 00:33]
quote:mooi ding man! mooie kleur ook
Op maandag 20 oktober 2003 21:06 schreef Metro2005 het volgende:
jeej, morgen eindelijk mijn zx ophalen bij de dealer![]()
net op tijd want mijn nissan gaat me steeds minder lief vinden
morgen of overmorgen maak ik een paar mooie pics ervanedit: vast een voorproefje:
ik moet trouwens ook nog eens ff in een 2CV rondkarren, lijkt me harstikke leuk
hij rijdt onwijssss lekker .
dealer heeft er nog een hoop kosten aan gehad. hij heeft z'n 120.000 km beurt gehad. nieuwe distributieriem, nieuwe remleidingen, nieuwe remschijven en nog een hele zooi dingen
alleen de achterbumper moet een keertje opnieuw gespoten worden want daar zitten wat plekjes op, das gewoon zonde want voorderest ziet ie er netjes uit
ik kan me overigens de slogan van citroen wel voorstellen:
alleen een citroen rijdt als een citroen
je neemt drempels en slechte wegen alsof het niks is
ben voorlopig tevreden citroen rijder
Bovendien zit de versnellingspook lekker achter het stuur, vraag me af waarom dat niet op andere auto's ook zo is, dat schakelt zó lekker he! Stuurbekrachtiging, je kunt met je pink sturen, serieus! En die stoelen he..
quote:Dit kan ik ook echt iedereen aanraden. Het zijn geen stoelen meer maar banken, rempedaal zit er niet op, dat is een soort knop die je in moet drukken
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:59 schreef Tr0ublegum het volgende:
Sowieso, als je denkt dat je alles gehad hebt wat betreft comfort, dan moet je eens in een DS (of ID) rijden! Ongelooflijk, een wagen uit 1969 (die van ons dan) en je zweeft over de weg! Drempels voel je echt niet!Bovendien zit de versnellingspook lekker achter het stuur, vraag me af waarom dat niet op andere auto's ook zo is, dat schakelt zó lekker he! Stuurbekrachtiging, je kunt met je pink sturen, serieus!
En die stoelen he..
Die remknop is trouwens inderdaad erg maf, daar moest ik wel even aan wennen, maar eenmaal onderweg reed ik er vrij probleemloos in. Trouwens, zo'n 1998 cc motor in zo'n bak komt nog best wel goed mee op de wegen momenteel hoor
Rijdt lekker, Sensodrive is leuk, maar eigenlijk alleen omdat je zonder koppelen kunt schakelen. Verder niks speciaals moet ik zeggen.
quote:Ohja, ik weet dat de ID gewoon een rempedaal heeft (alleen hydraulische vering en hoogteregeleing, maar mechanische remmen enz.), maar ik heb dus ook nog in een van die sloop ds-en gereden voor we die gingen strippen en die had dus wel zo'n rempknop
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:12 schreef Tr0ublegum het volgende:
En meedraaiende koplampjes he...! Die van ons (de ID19b) heeft dat officieel niet, maar m'n vader heeft dat meedraaisysteem er wel in gelegd, hij vond het te leuk om 't te laten liggen (we hadden hier twee sloop DS'en staan, waar uiteindelijk één hele uit is gekomen)
Oewja, we hebben ook een schuifdak erinDie remknop is trouwens inderdaad erg maf, daar moest ik wel even aan wennen, maar eenmaal onderweg reed ik er vrij probleemloos in. Trouwens, zo'n 1998 cc motor in zo'n bak komt nog best wel goed mee op de wegen momenteel hoor
verders 2 axjes ZX een Saxo VTS en een Xantia Gereden
voor clubs kijk eens op
www.axclub.net
www.xantiaclub.net
www.bxclub.nl
www.citrosport.nl
www.saxo16vclub.nl
wanneer moet ik die meter nou vertrouwen? als ik stil sta? als ik optrek? als ik afrem? ik weet het niet meer
of is C5 vervanger van zowel XM als Xantia
quote:Als je stil staat. Wat ik ervan heb begrepen is dat de slingerschotten in de benzinetank na verloop van tijd los raken waardoor de benzine ongehinderd door de tank heen kan klotsen. Trek je op, dan zit den benzine achterin, rem je dan zit de benzine voorin.
Op donderdag 23 oktober 2003 07:39 schreef Metro2005 het volgende:
in mijn citroen zx heeft het benzinemetertje kuren, schijnt normaal te zijn maargoed, als ik rem bijvoorbeeld dan heb ik meer benzine en als ik optrek heb ik minder benzine, en gister over een klinkerweggetje schommelde het tussen half leeg en driekwart volwanneer moet ik die meter nou vertrouwen? als ik stil sta? als ik optrek? als ik afrem? ik weet het niet meer
quote:Je zou het zo kunnen zien (volgens mij), dat de C5 de opvolger is van de Xantia, en de C6 (2005 meen ik) wordt de opvolger in het rijtje "grote bakken" : DS - CX - XM
Op donderdag 23 oktober 2003 08:48 schreef -Soene- het volgende:
Weet er eigenlijk iemand of er een opvolger van de Xantia op komst is en eventueel pics??
of is C5 vervanger van zowel XM als Xantia
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |