Dus volgens jou mag ik ook rode koplampen gebruiken zolang ze allebei maar rood licht uitstralen?quote:Op donderdag 15 juli 2004 22:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ja natuurlijk is dat legaal. Zowel in België als in Nederland. Zolang maar beide lampen geel licht uitstralen.
Wat ik nu heb gedaan is een klein beetje illegaal. Je mag namelijk geen 100 Watt lampen gebruiken. Maar dat valt eigenlijk niet eens op. Ook bij de keuring hebben ze er nog nooit moeilijk over gedaan. Zal wel komen omdat de meeste XMs een slecht lichtbeeld/lichtopbrengst hebben vanwege de schuine units...
Rode lichten aan de voorzijde is dus een no-no en geel is gewoon toegelaten. Moet ik de Belgische tekst ook nog even zoeken?quote:Artikel 5.2.53
1. De grote lichten, dimlichten, stadslichten en achter- uitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.
2. De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.
3. De zijrichtingaanwijzers, bedoeld in artikel 5.2.51, onderdeel f, mogen niet anders dan ambergeel stralen.
4. De achterlichten en mistlichten aan de achterzijde mogen niet anders dan rood stralen.
5. De remlichten mogen niet anders dan rood of ambergeel stralen.
6. De kentekenplaatverlichting mag niet anders dan wit stralen en mag niet naar achteren stralen.
7. De markeringslichten mogen naar voren niet anders dan wit, en naar achteren niet anders dan rood stralen.
8. De zijmarkeringslichten mogen niet anders dan ambergeel stralen. Indien het achterste zijmarkeringslicht onderdeel uitmaakt van een rood stralend licht dan wel van een rode retroreflector, mag dit licht rood stralen.
Ik dacht dat het slechte lichtbeeld/lichtopbrengst kwam doordat die plaatjes in de unit vaak matteren ? Ik lees overal dat mensen die dingen eruit slopen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 22:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ja natuurlijk is dat legaal. Zowel in België als in Nederland. Zolang maar beide lampen geel licht uitstralen.
Wat ik nu heb gedaan is een klein beetje illegaal. Je mag namelijk geen 100 Watt lampen gebruiken. Maar dat valt eigenlijk niet eens op. Ook bij de keuring hebben ze er nog nooit moeilijk over gedaan. Zal wel komen omdat de meeste XMs een slecht lichtbeeld/lichtopbrengst hebben vanwege de schuine units...
Kheb ook maar ff een fotootje geschoten, 16 TRi powerrrrrrrrrrrrrrrrrquote:Op vrijdag 16 juli 2004 03:40 schreef Tr0ublegum het volgende:
whoehoe citroen topic deel 4het gaat goed!
Mijn 16 TRi (bx) zit nu bijna op de 200.000 km, ik zal proberen een foto te maken als ie d egrens overschrijdt!
Hmm... Mooie flatout. Alleen je metertje is kapotquote:Op vrijdag 16 juli 2004 12:49 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Kheb ook maar ff een fotootje geschoten, 16 TRi powerrrrrrrrrrrrrrrrr![]()
[afbeelding]
Hmm, Heb je ook 100 Watt in je dimlicht zitten? Hmm... Nou ja, geel is ook minder verblindend dan wit.quote:Op donderdag 15 juli 2004 21:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
Lekker veel licht. Zou dat komen omdat het 100 Watt-lampjes zijn in plaats van 55 Watt?
welk metertje?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hmm... Mooie flatout. Alleen je metertje is kapot![]()
De 16 TRi van Tr0ublegum (zelfde type als mij dus), zijn benzineauto'squote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
En wat hoge kilometerstand betreft... Is 2 ton veel dan, voor een diesel? Als het nou een 2CV was, ja, dan was het veel. Hoewel ik veel 2CVtjes ervan verdenk dat ze ook aardig hoge kilometerstanden zouden kunnen voorleggen...
Eendenmotortjes blijven wel door reutelen hoorquote:Op vrijdag 16 juli 2004 17:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
Yep... In een XM heb je aparte lampen voor dim- en voor grootlicht. Beiden H1. De bovenste foto is dimlicht, de onderste foto is grootlicht, dan branden beide lampen. 200 Watt per zijde, dat wil wel verlichten ja. En inderdaad, de mistlampen gebruik je eigenlijk nooit. Maar als je ze gebruikt moet het er wel mooi uitzien --> geel dus in mijn geval.
En wat hoge kilometerstand betreft... Is 2 ton veel dan, voor een diesel? Als het nou een 2CV was, ja, dan was het veel. Hoewel ik veel 2CVtjes ervan verdenk dat ze ook aardig hoge kilometerstanden zouden kunnen voorleggen...
Preciesquote:Op donderdag 22 juli 2004 12:09 schreef BBQ-kip het volgende:
Dank u, Syb
Ja, vakantie gaat zeker weten door, ik neem het boekje met de garages in Schotland gewoon mee
En ook de ANWB-pas mag niet ontbreken.
Ik maak nog wel een keertje een fotootje van die bak en die mik ik dan wel hier in het topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |