abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17797788
Alweer deeltje 3, citrofielen herenigt u





vorige delen:
[Autotopic] Citroën
[Autotopic] Citroën deel 2
  donderdag 18 maart 2004 @ 16:29:29 #2
32322 Juggy
Joajoa... tis mich get
pi_17803329
*Bookmarked*

En dat er weer mooie verhalen en foto's mogen volgen in dit topic
Nihil sine magno vita labore dedit mortalibus (Horatius: Sermones I - 9:55)
pi_17804545
[sarcasme-modus on]

nog niet veel liefhebbers hier van dit wonderschone stukje autotechniek...hehehe

[sarcasme-modus off]
Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan drugs.
pi_17804680
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 17:22 schreef lulletje het volgende:
[sarcasme-modus on]

nog niet veel liefhebbers hier van dit wonderschone stukje autotechniek...hehehe

[sarcasme-modus off]
anders lees je ff de vorige 2 delen


Hier trouwens nog ff een fotootje van de laatste keer dat het sneeuwde. Volgens mij had ik die nog niet gepost. Kun je ook zien dat ik een stukje strip mis op de voorbumper. Moet ik nog maar eens bijkleuren

pi_17812176
Nog effe over de 19 GTi 16v. Bij mijn weten had deze auto geen 170, maar 'slechts' 160 pk.

Ik heb eens iets gelezen hierover. De verhouding tussen cilinderinhoud (1.9 liter) tegenover aantal pk's (160) is bij die bx schijnbaar echt extreem hoog.
Volgens dat artikel (kan wel al van jaren geleden zijn hoor, wellicht inmiddels achterhaald) waren er maar een paar auto's met een scherpere verhouding (en dan hadden ze 't over ferrari's en lamborghini's)
watch like nobody's dancing
pi_17812451
* metro2005 meldt zich ook maar weer met z'n zx



nu met open einddemper eronder
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_17813212
mijn ZX in de sneeuw....

en toen was er koffie....
pi_17813939
En dan moet je nog de eerste versie GTI 16V hebben, zonder katalysator, anders moet je het geloof ik met "slechts" 120 Pk doen.

Ik kom er vandaag net achter dat de rugleuning van de bestuurdersstoel van mijn BX 16TGI naar rechts verwrongen is. Dáárom zit het zo raar !!
Binnenkort maar eens kijken of ik de boel recht kan buigen...
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 22:00 schreef Tr0ublegum het volgende:
Nog effe over de 19 GTi 16v. Bij mijn weten had deze auto geen 170, maar 'slechts' 160 pk.

Ik heb eens iets gelezen hierover. De verhouding tussen cilinderinhoud (1.9 liter) tegenover aantal pk's (160) is bij die bx schijnbaar echt extreem hoog.
Volgens dat artikel (kan wel al van jaren geleden zijn hoor, wellicht inmiddels achterhaald) waren er maar een paar auto's met een scherpere verhouding (en dan hadden ze 't over ferrari's en lamborghini's)
...
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:20:06 #9
32322 Juggy
Joajoa... tis mich get
pi_17814463
rechtbuigen heb ik slechte ervaringen mee... je kan et allicht proberen, maar bij mij is et daardoor toen van kwaad naar erger gegaan... reden waarom ik mijn gti interieur gekocht heb
Nihil sine magno vita labore dedit mortalibus (Horatius: Sermones I - 9:55)
pi_17814950
Ja maar, ik héb al een GTI interieur...
Ik ben het wel met je eens dat een andere stoel een betere optie is. Mijn vriendin keek me al kwaad aan toen ik zei dat ik de stoelen maar ging verwisselen. (nadat wij samen het euvel hadden geconstateerd.) (waarom hield ik m'n klep ook niet)

Met een kussentje erbij wil het eerst ook nog wel. Vandaag net nog een stukje gereden, Groningen - Rotterdam en weer terug.
...
pi_17815854
als het goed is, zijn linker en rechterstoel inwisselbaar, dus je kan ook je vriendin slecht laten zitten ofwel, je hoeft op de sloop maar 1 goeie stoel te vinden en met wat gereedschap gaan klooien, en dan ben je klaar
er zijn genoeg types die gti stoelen hadden, dus... progresse.. chic enz..
Klikt niet op facebook links
pi_17816820
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 00:24 schreef ikwilgeencookies het volgende:
als het goed is, zijn linker en rechterstoel inwisselbaar, dus je kan ook je vriendin slecht laten zitten ofwel, je hoeft op de sloop maar 1 goeie stoel te vinden en met wat gereedschap gaan klooien, en dan ben je klaar
er zijn genoeg types die gti stoelen hadden, dus... progresse.. chic enz..
eh ja, maar die vind je niet snel op de sloop
  vrijdag 19 maart 2004 @ 07:49:41 #13
32322 Juggy
Joajoa... tis mich get
pi_17817510
Überhaupt een bix op de sloop vinden is me nog niet echt gelukt... hier int zuiden tenminste. Daar heb ik toen ook gezocht voor een enkele nieuwe stoel, maarja je houdt dan sowieso altijd 1 stoel met een andere bekleding en dat wilde ik dus niet
Nihil sine magno vita labore dedit mortalibus (Horatius: Sermones I - 9:55)
  vrijdag 19 maart 2004 @ 08:30:42 #14
75970 SSSylvester
ja, 2 S-en teveel ja
pi_17817713
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:02 schreef Garbageman het volgende:
En dan moet je nog de eerste versie GTI 16V hebben, zonder katalysator, anders moet je het geloof ik met "slechts" 120 Pk doen.

Ik kom er vandaag net achter dat de rugleuning van de bestuurdersstoel van mijn BX 16TGI naar rechts verwrongen is. Dáárom zit het zo raar !!
Binnenkort maar eens kijken of ik de boel recht kan buigen...
De eerste versie GTi heeft alleen die 160PK inderdaad. Heb een keertje een testritje gemaakt in dat type, nou je vliegt echt over de weg!! Alleen merk je wel dat het een lichte auto is dan...

Een rugleuning die verwrongen is?? Was de vorige eigenaar dan een 'zware'man die de "golf-bestuurders-houding" had ofzo...
Je moet goed je best doen denk ik om dat voor elkaar te krijgen?

Maar is het intussen al gelukt om hem recht te zetten?
Kijk eens niet zo knap joh!!
>now known as: Syb-Sosef<
  vrijdag 19 maart 2004 @ 09:00:21 #15
75970 SSSylvester
ja, 2 S-en teveel ja
pi_17817924
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 07:49 schreef Juggy het volgende:
Überhaupt een bix op de sloop vinden is me nog niet echt gelukt... hier int zuiden tenminste.
Is het inderdaad zo dat er weinig BX-en te vinden zijn op slopen in het zuiden? Dan zou ik eens kijken of je tijd hebt om in de randstad (of uberhaupt zuid-holland) ergens een sloop te zoeken. Ik weet bij mij in de buurt (westland) en in de buurt van Amsterdam wel een aantal slopen waar er BX-en staan. Nu kan ik natuurlijk geen garanties geven of daar wel GTi interieur in zou zitten, maar ok.

Ik ben op zoek naar enkele groene stukken plaatwerk en als het even kan wil ik in de zomer een andere motor inbouwen. Maar die groene stukken plaatwerk zijn WEL erg moeilijk te vinden in deze buurt. Ik was in het oosten des lands, en daar zag ik meer groene BX-en rijden, dus: wie weet er daar een sloop?

Ik wil hier evt wel ff rondkijken of ik wat kan vinden?

[ Bericht 0% gewijzigd door SSSylvester op 19-03-2004 09:04:10 (typo) ]
Kijk eens niet zo knap joh!!
>now known as: Syb-Sosef<
pi_17818084
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:02 schreef Garbageman het volgende:
En dan moet je nog de eerste versie GTI 16V hebben, zonder katalysator, anders moet je het geloof ik met "slechts" 120 Pk doen.
Zo uit m'n blote hoofd heeft de 2e 19 GTi 16v toch nog 148 pk, maar ik kan 'r naast zitten
watch like nobody's dancing
pi_17819912
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 07:49 schreef Juggy het volgende:
Überhaupt een bix op de sloop vinden is me nog niet echt gelukt... hier int zuiden tenminste. Daar heb ik toen ook gezocht voor een enkele nieuwe stoel, maarja je houdt dan sowieso altijd 1 stoel met een andere bekleding en dat wilde ik dus niet
in het noorden zijn gti interieurtjes ook erg zeldzaam op sloperijen
pi_17821612
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 11:14 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

in het noorden zijn gti interieurtjes ook erg zeldzaam op sloperijen
ik heb in september zowel een bx chic als een progresse af laten voeren , omdat 3x BX voor de deur beetje duur werd, en idd 1 van die 2 heeft nu geen gti stoelen meer.

maar in het zijden, meen ik dat in Gelderop toch eea te vinden moet zijn. En mischien op marktplaats.nl adverteren?
Klikt niet op facebook links
pi_17822645
Het heeft niet zo'n haast, ik heb mijn vehikel niet nodig voor woon-werk verkeer. (10 min fietsen)
Ik zal rustig rondkijken tot ik iets geschikts vindt.
Er zit hier een zaak met onderdelen voor franse auto's, daar staan meestal wel wat onttakelde exemplaren, en natuurlijk de garage waar ik hem gekocht heb, (Timmer) die heeft ook wel wat staan. Komt dus wel goed.
De vorige eigenaar was trouwens vrij mager, dus het zal de eerste eigenaar wel zijn geweest.
Ja, ik ben de derde eigenaar van deze BX.
...
pi_17830436
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 07:49 schreef Juggy het volgende:
Überhaupt een bix op de sloop vinden is me nog niet echt gelukt... hier int zuiden tenminste. Daar heb ik toen ook gezocht voor een enkele nieuwe stoel, maarja je houdt dan sowieso altijd 1 stoel met een andere bekleding en dat wilde ik dus niet
Ik denk dat het punt met veel slopers in het zuiden (tenminste, allemaal die waar ik in Midden-Limburg ben langs geweest) alles van Citroën naar Bart Ebben verkopen. Leuke monopolist is dat

Maar ik heb in Venray een goed half jaar geleden nog een vrijwel complete BX op de sloop zien staan. Die sloper ligt als je in Venray bij de McD, aan de zuidkant van de snelweg het industrieterrein op gaat en die weg helemaal uit rijdt. Aan het einde ligt aan de rechterkant een louche (dus goede ) sloper.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 20:42:21 #21
32322 Juggy
Joajoa... tis mich get
pi_17832554
Cool wel handig om te weten inderdaad... heb nu wel een adresje gelukkig waar ik voor m'n onderdelen heen kan... mensen die interesse hebben: check de gouden gids maar eens op Citroën Club Heerlen. hebben helaas geen website, maar hebben bijna alle onderdelen voor de bx op voorraad
Nihil sine magno vita labore dedit mortalibus (Horatius: Sermones I - 9:55)
pi_17833781
mijn saxo
Wat zeg ie?
pi_17833785
En nog een leuke preview van de nieuwe C4 Coupe. Als hij er echt zo gaat uitzien dan rij ik mijn ZX op totdat ik een C4 kan kopen.
Leuk detail: ze willen de achteruitkijkspiegel op het dashboard plaatsen...

pi_17834826
ik moet echt ff wennen aan de achterkant
k reed laatst achter een C2 wow wat een vette achterkant heeft die zeg
Wat zeg ie?
pi_17837086
Spiegel op het dashboard?? DS memories

Op zich wel begrijpelijk, als het dak zo ver en laag doorloopt.. Nu nog richtingaanwijzers achter aan het dak bevestigd
watch like nobody's dancing
pi_17848514
Ja! Het lijkt mij een beetje alsof de knipperlichten hier vlak onder het glas van de achterklep zitten. Eerste aftermarket gadget voor de C4 Coupe is al geboren: achterlichtunits met de knipperlichten bovenin!
pi_17849873
Kwam een leuke foto van een GS tegen



GS

C4 vind ik het jammer dat de nummerplaat in de bumper komt, als ze die in de achterklep hadden geplaatst hadden ze denk ik de nu nogal voor de hand liggende vergelijking met de achterkant van de Mégane ( ) kunnen voorkomen. Maar toch; enorme vooruitgang tov de Xsara , hoewel dat toch ook wel een leuk wagentje was (VTS!).
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
pi_17872552
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 22:29 schreef Joostve het volgende:
ik moet echt ff wennen aan de achterkant
k reed laatst achter een C2 wow wat een vette achterkant heeft die zeg
Ik heb tijdje geleden testrit gehd met de C2 maar uhm

Ondanks dat ik alleen maar Citroën rijd kon hij me niet bekoren. Het viel me op dat hij echt weinig vermogen heeft zeker met de sesodrive die echt af te raden valt als optie. het was de 1.4 met sesodrive dus. Maar de sensodrive schakelt rete traag. Acceleratie van dat ding is om te janken. ik hoop voor Citroën dat de 1.4 VTS en 1.6 1.6VTS dat beter voor elkaar hebben anders is het niet meer en minder dan een echte boodschappen wagen.
pi_17874714
Ik heb ook een uurtje met een C2 1.4 met sensodrive gereden. Het is een leuke gimmick en omdat het zuiniger is dan een gewone automaat verkies ik het boven die gewone automaat maar zoals je zegt, het is echt geen sportauto. Het is echt een boodschappenautotje voor het jonge moedertje met het kindje en de boodschapjes die asjeblieft niet ook nog afgeleid moet worden door dat schakelen
pi_17874921
Kwam 'r van de C2 nou ook nog een gewoon handgeschakelde vts uit? Ik meen dat ergens gelezen te hebben, dat dat wel de bedoeling was.

Heb gister nog lekker kunnen scheuren in een ax-je, zeker als je alleen er in zit (met z'n vieren merk je echt dat ie moeite heeft met 't gewicht) is het echt lekker karren in zo'n autootje
watch like nobody's dancing
pi_17876849
quote:
Op zondag 21 maart 2004 21:40 schreef Tr0ublegum het volgende:
Kwam 'r van de C2 nou ook nog een gewoon handgeschakelde vts uit? Ik meen dat ergens gelezen te hebben, dat dat wel de bedoeling was.

Heb gister nog lekker kunnen scheuren in een ax-je, zeker als je alleen er in zit (met z'n vieren merk je echt dat ie moeite heeft met 't gewicht) is het echt lekker karren in zo'n autootje
nou dan moet je eens naast mij komen zitten
(heeft saxo vts 16v)
Wat zeg ie?
pi_17880349
quote:
Op zondag 21 maart 2004 21:40 schreef Tr0ublegum het volgende:
Kwam 'r van de C2 nou ook nog een gewoon handgeschakelde vts uit? Ik meen dat ergens gelezen te hebben, dat dat wel de bedoeling was.

Heb gister nog lekker kunnen scheuren in een ax-je, zeker als je alleen er in zit (met z'n vieren merk je echt dat ie moeite heeft met 't gewicht) is het echt lekker karren in zo'n autootje
hmm dat merk ik sowieso ook erg in mijn bx. Acceleratie verschilt wel heel erg tussen 1 persoon en 4 personen. Een aardig volle tank merk ik ook heel goed (ik gooi er altijd voor 30 euro in, +/- 28 liter)

Naja dat zal wel bij alle lichte auto's zijn

uh, ik denk dat ik maar ff mijn bedje opzoek
pi_17909613
Gisteravond geprobeerd om te achterhalen waar mn olie-lekkage vandaan komt. De voorlopige conclusie is dat ik een aantal olie-keerringen moet vervangen:
- aandrijfas keerringen (links en rechts)
- krukaskeerring (distributiezijde)
- nokkenaskeerring (verdelerkap-zijde), en voor de zekerheid
- carterpan pakking.

En ik had ook nog een aantal puntjes bij de laatste APK die nog NET niet hoefden, dus dat staat ook nog op het lijstje...

Iemand zin om een weekje te klussen?
pi_17911471
Blije C3 rijder meld zich!
relaxt karretje, groot van binnen en trekt hem aardig weg, al met al lekker luxe voor weinig
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_17915633
Welkom bij 't citroën topic! Post anders eens wat leuke fotootjes van je C3, vind het een leuke auto!
watch like nobody's dancing
pi_17918126
niet mokken, lekker wokken

waar is wokschotel trouwens gebleven, ik heb hem al een tijd niet meer gezien
BX sport
pi_17921083
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 12:04 schreef Syb-Sosef het volgende:
Gisteravond geprobeerd om te achterhalen waar mn olie-lekkage vandaan komt. De voorlopige conclusie is dat ik een aantal olie-keerringen moet vervangen:
Wat voor een motor?

Ik heb een aantal maanden geleden de klepsteelrubbers moeten laten vervangen. 1:500 (ja, 1 liter olie op 500 km) was een beetje fors...
Toen ik afgelopen weekend de zomerbandjes liet monteren sprak de monteur er nog over. Hij begreep nog altijd niet dat ondanks dat verschrikkelijke olieverbruik hij absoluut niet rookte.
voor de Citroën 1.8i motor dus. (nou ja dat de klepsteelrubbers na minder dan 150.000 helemaal af zijn)

En nu is de andere auto aan de beurt, maar dat is een Peugeot en al 40 jaar oud.
pi_17926807
Zo, 1:500 is wel heel erg veel zeg en dat na 150k inderdaad ! Maar hij rookte niet en er lag ook geen olie op de grond? Vreeemd

Het betreft een BX TGi Progress, met n 1.6i motor. Ik heb niet echt een idee hoeveel olie hij verbruikt, maar k vind die plasjes onder de auto (en nu ook over t complete parkeerterrein voor ons huis ) niet zo fijn om te zien.

Heb jij ervaring mdeen met dat soort reparaties (keerringen)?

Alvast suc6 met de peug Wat voor type is het?

[ Bericht 1% gewijzigd door Syb-Sosef op 23-03-2004 23:11:00 (typo) ]
pi_17943456
Ervaring heb ik niet. Ja, met naar de garage rijden wel Daar lossen ze het goed op.

De peugeot is een 404.
pi_17943937
gaaf 'bakkie'

Je sleutelt zelf helemaal niet begrijp ik mdeen?
pi_17945417
weet iemand hier misschien wat het ongeveer kost om de veerbollen van een bx op spanning te laten brengen of eventueel te vervangen? wil even een ideetje hebben wat dat ongeveer kost.
pi_17946007
Nope smirrie... nog nooit -afkloppen- hoeven laten vervangen of op spanning hoeven laten brengen...
pi_17948368
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 20:37 schreef Smirrie het volgende:
weet iemand hier misschien wat het ongeveer kost om de veerbollen van een bx op spanning te laten brengen of eventueel te vervangen? wil even een ideetje hebben wat dat ongeveer kost.
Dit zijn de prijzen van Rene Spaan ,Visserspad 11 Krommenie
Citroen BX

BX 5 veerbollen controleren en op druk brengen: ¤ 38.51
BX 5 veerbollen vervangen (2e hands) ¤ 90.76 )
BX 5 veerbollen vervangen (nieuw): ¤ 181.51 )
prijzen excl. BTW.en milieukosten, inclusief arbeidsloon.
Citroën DSuper bjr 1972-118 pk--Citroën C4 bjr 2021-110pk
pi_17955659
ok, dan weet ik dat ongeveer... moet er toch binnenkort een keer naar laten kijken, is niet citroën-achtig rijden zo

stond gister trouwens een waanzinnig aparte, uitgebouwde, xm bij mij in de straat heb er een foto'tje van genomen met mn gsm, maar mn ftp doet raar en kan het er dus ff niet opzetten... vanavond nog maar eens proberen dan
  donderdag 25 maart 2004 @ 19:13:13 #45
90234 Sgurk
AX GTI regelt!!
pi_17966074
Smirrie mooie BX heb je gekocht. Heb er ff in gezeten dat ding is echt netjes voor zijn leeftijd. Hij was van een collega van mij. Dat ding is twee of drie maanden geleden door hem gekocht en is toen helemaal nagekeken. Echt in superstaat was hij toen!! Wat is er mis met je veerbollen?

Nogmaals, goede koop, mooie bak. Tis dat ik net een AX GTI had gekocht anders had ik er nu in gereden
pi_17966711
Naja, ik hoop dat het de veerbollen zijn want die zijn vrij goedkoop opzich

Het lijkt wel alsof hij gewoon helemaal niet veert, ik voel alles in de weg, en als ik bijvoorbeeld over een gat in de weg rij krijg ik me toch een klap.. Hij komt wel goed omhoog en alles, dus ik laat er binnenkort wel even naar kijken.. is niet echt citroën rijden op deze manier
pi_17967453
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 22:00 schreef Tr0ublegum het volgende:
Nog effe over de 19 GTi 16v. Bij mijn weten had deze auto geen 170, maar 'slechts' 160 pk.

Ik heb eens iets gelezen hierover. De verhouding tussen cilinderinhoud (1.9 liter) tegenover aantal pk's (160) is bij die bx schijnbaar echt extreem hoog.
Volgens dat artikel (kan wel al van jaren geleden zijn hoor, wellicht inmiddels achterhaald) waren er maar een paar auto's met een scherpere verhouding (en dan hadden ze 't over ferrari's en lamborghini's)
Zou het niet mogelijk zijn om die motor in een Peugeot 205 GTi 1.9 te lepelen??? Dan pas heb je iets bruuts.
pi_17978672
Zal altijd mogelijk zijn... ligt eraan hoeveel je uit je Peug wilt zagen...
pi_17980759
Vraagje aan BX GTi/TZi etc rijders over het olieniveau:

bij mij wordt het olieniveau alleen aangegeven bij het starten. Bij jullie wordt dat toch constant aangegeven? Of bij de start: olieniveau en na x seconden: oliedruk?

Help me out please...
pi_17981504
Olie pijl meter: werkt enige seconden na het starten, daarna heb ik alleen een oliedruk lampje. (BX 1.6 TGI)
Die meter is trouwens alleen een ruwe indicatie voor wanneer je naar je oliepijlstok moet kijken. Zeker na 12 jaar kan de meting onbetrouwbaar zijn. Als de wijzer bij het starten helemaal naar rechts gaat zit je wel goed.
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')