Ja inderdaad.. liever de Turbo Mark I, maar deze met het leer vond ik ook heel erg fraaiquote:Op maandag 28 maart 2005 12:04 schreef patje74 het volgende:
Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de CX van de 1e serie, maar al dat leer is wel erg mooi!
Citroën SM. Johan Cruijf reed er ook in eentje in de jaren '80 geloof ikquote:Op maandag 28 maart 2005 19:10 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En deze zag ik net op MP, heb ik nog nooit eerder gezien. Maar het is een heel bijzonder model.
http://www.marktplaats.nl(...)Zoek%26av%3D%26pv%3D
[afbeelding]
Nummerplaat zelfs achter glas![]()
Eendjes zijn inderdaad heel erg zuinig. Maar ja, wat wil je met een motor van 400 en 600 cc? Zijn hele simpele motorenquote:Op maandag 28 maart 2005 19:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Misschien weet iemand het hier.
Ik keek laatst naar discovery waar een top 10 bijzondere auto's ofzo in voor kwamen. Het was een slecht programma, maar ze zeiden over de 2CV dat deze 1:35 reed, is dat echt zo? Want dat is namelijk wel heel zuinig, vooral als je het vergelijkt met de tegenhanger, de VW Kever, die al snel onder 1:10 zit.
Die zijn best zeldzaam ja. Je hebt ze in 2 versies, 109 en 122 pk. Ik geloof dat de Nederlandse 4x4 het GTI blok van 122 pk had? Maar dat weet ik niet zeker. Zijn leuke dingen in en goede staat kunnen ze ook best wat opleverenquote:Op maandag 28 maart 2005 19:58 schreef yup het volgende:
Ik zag vandaag een witte BX break met 4x4... Weet niet wat voor motor enzo maar was een echte 4x4 had de onderkant bekeken. Zijn deze dingen zeldzaam/duur? Ding word heel soms gebruikt, word wel beetje verwaarloosd denk ik...
Die SM werd door Ctroen Nederland geschonken aan Cruijf in 1972 als ik het goed heb.quote:Op maandag 28 maart 2005 19:41 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Citroën SM. Johan Cruijf reed er ook in eentje in de jaren '80 geloof ik![]()
Ik vind de 4x4 vooral leuk omdat het potentieel de enige achterwielaangedreven citroen is van de afgelopen 75 jaar.quote:Op maandag 28 maart 2005 20:22 schreef yup het volgende:
Hmm BX 4wd is dus een fapwaardig model...
Motor weet ik echt serieus niet, er staat niks op de achterkant van de wagen over de motor enz...
Maar de auto ziet er wel een beetje standaard uit, alsof ie nooit word gewassen/verzorgd... Sterker nog, ik dacht dat dat ding een tijdje geleden (lees = meer dan een jaar) te koop was, maar nu wss niet kunnen verkopen en nu staat ie er nog, maar dan niet te koop...
oh dat zal best, ik kon gokken op jaren '70 of '80 en heb blijkbaar verkeerd gegoktquote:Op maandag 28 maart 2005 22:46 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Die SM werd door Ctroen Nederland geschonken aan Cruijf in 1972 als ik het goed heb.
Volgens mij heeft ie geen fulltime 4x4 en dus is hem naar RWD toveren een beetje onmogelijk...quote:Op maandag 28 maart 2005 22:50 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Ik vind de 4x4 vooral leuk omdat het potentieel de enige achterwielaangedreven citroen is van de afgelopen 75 jaar.
En omdat het een XU blok is, en je dus ook een flink opgevoerde 16V blok of Turbo CT blok er in kan lepelen.
4x4 vind ik onzin in NL.
Maar ik zou best wel een hydropneumatisch geveerde RWD willen hebben.
Ik denk dat de 4x4 een afgeleide heeft van de DKZ, dus een 1905 cc 8V met Bosch mutipoint injectie en 122 PK/ 160 NM bij 3000 rpm.
Maar is 1:35 niet wat erg optimistisch?quote:Op maandag 28 maart 2005 20:09 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Eendjes zijn inderdaad heel erg zuinig. Maar ja, wat wil je met een motor van 400 en 600 cc? Zijn hele simpele motoren
Over de Citroën SM nog: zijn super mooie auto's, heel apart. Origineel hadden ze een Maserati motor onder de kap
[..]
Die zijn best zeldzaam ja. Je hebt ze in 2 versies, 109 en 122 pk. Ik geloof dat de Nederlandse 4x4 het GTI blok van 122 pk had? Maar dat weet ik niet zeker. Zijn leuke dingen in en goede staat kunnen ze ook best wat opleveren
Er waren toch ook oudere eendjes met 400cc?quote:Op maandag 28 maart 2005 23:55 schreef yup het volgende:
1:33 lupo diesel motor is ook een heel slag groter.
Eend is 2 cylinder en 600 cc...
Tegen 3 cylinder en 1200 cc...
2x zo groot cylinderinhoud, en 1 cylinder meer. Duhh dan is die Lupo toch echt onzuiniger he...
Ik rijd met mijn eend 1:11 > 1:14 dacht ik zo. Lelijke Eend (is zijn username) krijgt zijn eend geloof ik op de 1:21. Maar het is voor hem een sport...quote:Op maandag 28 maart 2005 23:29 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Maar is 1:35 niet wat erg optimistisch?
Dat is dus zuiniger dan die 1:33 lupo diesel!
meen je dat nou? en dat 'deugt'?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:04 schreef patje74 het volgende:
[..]
Ik rijd met mijn eend 1:11 > 1:14 dacht ik zo. Lelijke Eend (is zijn username) krijgt zijn eend geloof ik op de 1:21. Maar het is voor hem een sport...
Geen idee. Hij klonk als een Tukker. Maar hij zou me een scan van het artikel mailen...quote:Op maandag 28 maart 2005 22:26 schreef patje74 het volgende:
De vraag is, van welke krant/tijdschrift was hij?
En hij heeft hem nog.quote:Op maandag 28 maart 2005 22:46 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Die SM werd door Ctroen Nederland geschonken aan Cruijf in 1972 als ik het goed heb.
Verbruik heeft niet altijd te maken met de cilinderinhoud, het kan ook juist andersom.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:09 schreef yup het volgende:
1:11...
What the fuck
Dat is gewoon niet normaal... Onze space ding, als ik normaal rijdt, doet ook 1:11/1:12... En dat is een 1450 kilo wegende auto met 4 cylinder 2000 16v motor...
Ja hoor! Je moet niet vergeten dat die 2-pittertjes behoorlijk op toeren draaien als je 100 Km/u rijd. Nu is het een boxermotor, dus hoge toeren zijn geen probleem. Maar ze zijn voor hedendaagse begrippen niet echt effiecient te noemen.quote:
Record: 1:19,25quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:04 schreef patje74 het volgende:
[..]
Ik rijd met mijn eend 1:11 > 1:14 dacht ik zo. Lelijke Eend (is zijn username) krijgt zijn eend geloof ik op de 1:21. Maar het is voor hem een sport...
Je weet het hé, ik heb nog een 1-traps-carb liggen, daar kan je je doel mee halen!quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Record: 1:19,25
Doel: 1:22
Maar 1:35 ? Misschien met de eerste motoren ...
Dat meen je niet! Gooi er toch LPG in, ik weet wel een adres voor je. Ik rijd nu voor ¤0,04 per kilometer in mijn GS.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:35 schreef Alcyone het volgende:
Bleh... als ik denk aan mijn GSsen dan denk ik ook altijd aan het flitsende verbruik...
Mijn GS hobby is toch een beetje ten einde eigenlijk.... Ze gaan weg, dat is zeker.
WEG?! nee man, inderdaad LPG tankje ingooien! Dan rijd je echt goedkoop...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:35 schreef Alcyone het volgende:
Bleh... als ik denk aan mijn GSsen dan denk ik ook altijd aan het flitsende verbruik...
Mijn GS hobby is toch een beetje ten einde eigenlijk.... Ze gaan weg, dat is zeker.
Ja maar...... Kan je niet wat regelen bij een boer ofzo? Ik zou ze stallen tot je weer geld hebt om er mee bezig te gaan. Bedenk wel dat een GS over een aantal jaren niet meer te betalen zal zijn! Ze zijn nu al redelijk uniek, al komen er steeds meer vanuit Frankrijk ons land binnen. (en da's positief natuurlijk!)quote:Op woensdag 30 maart 2005 07:12 schreef Alcyone het volgende:
....... Ik verdien niet genoeg om drie of zelfs maar twee auto's te kunnen hebben, ook al zijn de GSsen allebei oldtimer.
DAn zet je de goede motor toch in de GS met goede bodem ? En dan kan je de GS met rotte bodem en kapotte motor weg doen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 07:12 schreef Alcyone het volgende:
Ander probleem is dat ik ze eerst moet opknappen. De een heeft een kapotte motor, de ander een rotte bodem. Ze staan gestald en kosten 16 euro per auto, per maand. Ik verdien niet genoeg om drie of zelfs maar twee auto's te kunnen hebben, ook al zijn de GSsen allebei oldtimer.
Hey leuk man, gefeliciteerdquote:
tis een 2.0i SX dus met electrische ramen, Centrale vergrendeling met afstandsbediening en hydractief II systeem.quote:Op dinsdag 5 april 2005 16:43 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Hey leuk man, gefeliciteerd![]()
Vreemd kleurtje trouwens, heb ik niet vaak gezien
Wat voor type is het?
nicequote:Op dinsdag 5 april 2005 16:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
tis een 2.0i SX dus met electrische ramen, Centrale vergrendeling met afstandsbediening en hydractief II systeem.
bouwjaar 1996
kmstand: 79000km
en over die kleur: dat was liefde op het eerste gezicht toen ik hem zag![]()
ietsje stugger maar valt me alles mee. Het echte citroen zweefcomfort is nog altijd aanwezigquote:Op dinsdag 5 april 2005 18:20 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
nice![]()
hoe veert dat Hydroactive systeem vergeleken met een BX?
Ik wil ook in een DS rijdenquote:Op woensdag 6 april 2005 11:20 schreef Geqxon het volgende:
Haha, toen ik eens in een DS reed, vroeg ik of ze de drempels hadden weggehaaldDat ding veerde zo lekker dat ik de drempels niet eens voelde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |