abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25801016


Laatste discussie: Citroville
pi_25801360
Citroville >> http://www.citroville.nl/
Citro-classique >> http://www.citro-classique.nl/

Deze bedrijven ziten naast elkaar in een pand en zijn gespecialiseerd in Citroën. De ene in DS-en en de andere in CX-en.


Het was de perfecte lokatie om een meeting te organiseren!
pi_25801738
hmmm Citroville heeft ook nog erg leuke CX'jes zeg..

CX GTI Turbo 2 met leer : http://www.cqsbelgium.be/cqsapp/cardetails.jsp?&id=1098044370839&typenaam=CX&modelnaam=CX


pi_25802048
Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de CX van de 1e serie, maar al dat leer is wel erg mooi!
pi_25803108
quote:
Op maandag 28 maart 2005 12:04 schreef patje74 het volgende:
Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de CX van de 1e serie, maar al dat leer is wel erg mooi!
Ja inderdaad.. liever de Turbo Mark I, maar deze met het leer vond ik ook heel erg fraai
  maandag 28 maart 2005 @ 13:05:33 #7
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25803457
tvp
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_25807449
Iemand hier bekend met Le Citron Pressé?
pi_25811229
Erg mooi hoor, die CX!

(verkapte tvp)
watch like nobody's dancing
pi_25812050
Misschien weet iemand het hier.

Ik keek laatst naar discovery waar een top 10 bijzondere auto's ofzo in voor kwamen. Het was een slecht programma, maar ze zeiden over de 2CV dat deze 1:35 reed, is dat echt zo? Want dat is namelijk wel heel zuinig, vooral als je het vergelijkt met de tegenhanger, de VW Kever, die al snel onder 1:10 zit.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_25812233
En deze zag ik net op MP, heb ik nog nooit eerder gezien. Maar het is een heel bijzonder model.
http://www.marktplaats.nl(...)Zoek%26av%3D%26pv%3D

Nummerplaat zelfs achter glas
De status 'bagger-user' voorbij
pi_25812969
quote:
Op maandag 28 maart 2005 19:10 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En deze zag ik net op MP, heb ik nog nooit eerder gezien. Maar het is een heel bijzonder model.
http://www.marktplaats.nl(...)Zoek%26av%3D%26pv%3D
[afbeelding]
Nummerplaat zelfs achter glas
Citroën SM. Johan Cruijf reed er ook in eentje in de jaren '80 geloof ik
pi_25813414
Ik zag vandaag een witte BX break met 4x4... Weet niet wat voor motor enzo maar was een echte 4x4 had de onderkant bekeken. Zijn deze dingen zeldzaam/duur? Ding word heel soms gebruikt, word wel beetje verwaarloosd denk ik...
pi_25813694
quote:
Op maandag 28 maart 2005 19:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Misschien weet iemand het hier.

Ik keek laatst naar discovery waar een top 10 bijzondere auto's ofzo in voor kwamen. Het was een slecht programma, maar ze zeiden over de 2CV dat deze 1:35 reed, is dat echt zo? Want dat is namelijk wel heel zuinig, vooral als je het vergelijkt met de tegenhanger, de VW Kever, die al snel onder 1:10 zit.
Eendjes zijn inderdaad heel erg zuinig. Maar ja, wat wil je met een motor van 400 en 600 cc? Zijn hele simpele motoren

Over de Citroën SM nog: zijn super mooie auto's, heel apart. Origineel hadden ze een Maserati motor onder de kap
quote:
Op maandag 28 maart 2005 19:58 schreef yup het volgende:
Ik zag vandaag een witte BX break met 4x4... Weet niet wat voor motor enzo maar was een echte 4x4 had de onderkant bekeken. Zijn deze dingen zeldzaam/duur? Ding word heel soms gebruikt, word wel beetje verwaarloosd denk ik...
Die zijn best zeldzaam ja. Je hebt ze in 2 versies, 109 en 122 pk. Ik geloof dat de Nederlandse 4x4 het GTI blok van 122 pk had? Maar dat weet ik niet zeker. Zijn leuke dingen in en goede staat kunnen ze ook best wat opleveren
pi_25814010
Hmm BX 4wd is dus een fapwaardig model...

Motor weet ik echt serieus niet, er staat niks op de achterkant van de wagen over de motor enz...

Maar de auto ziet er wel een beetje standaard uit, alsof ie nooit word gewassen/verzorgd... Sterker nog, ik dacht dat dat ding een tijdje geleden (lees = meer dan een jaar) te koop was, maar nu wss niet kunnen verkopen en nu staat ie er nog, maar dan niet te koop...
  maandag 28 maart 2005 @ 21:55:28 #16
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_25816507
Het gezicht van die krantenreporter toen ik 'm aan m'n uitlaat liet snuffelen.... Vertwijfeling, verbazing, zelfs angst. "Da's geen dieselgeur" zei hij. Nee, da's een XM op slaolie...

Toen ik opkeek zag ik dat deze man een heel handige klasgenoot van me had moeten zijn... Wat kon die snel (straf)werk schrijven...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_25817296
De vraag is, van welke krant/tijdschrift was hij?
pi_25817858
quote:
Op maandag 28 maart 2005 19:41 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Citroën SM. Johan Cruijf reed er ook in eentje in de jaren '80 geloof ik
Die SM werd door Ctroen Nederland geschonken aan Cruijf in 1972 als ik het goed heb.
pi_25817959
quote:
Op maandag 28 maart 2005 20:22 schreef yup het volgende:
Hmm BX 4wd is dus een fapwaardig model...

Motor weet ik echt serieus niet, er staat niks op de achterkant van de wagen over de motor enz...

Maar de auto ziet er wel een beetje standaard uit, alsof ie nooit word gewassen/verzorgd... Sterker nog, ik dacht dat dat ding een tijdje geleden (lees = meer dan een jaar) te koop was, maar nu wss niet kunnen verkopen en nu staat ie er nog, maar dan niet te koop...
Ik vind de 4x4 vooral leuk omdat het potentieel de enige achterwielaangedreven citroen is van de afgelopen 75 jaar.

En omdat het een XU blok is, en je dus ook een flink opgevoerde 16V blok of Turbo CT blok er in kan lepelen.

4x4 vind ik onzin in NL.

Maar ik zou best wel een hydropneumatisch geveerde RWD willen hebben.

Ik denk dat de 4x4 een afgeleide heeft van de DKZ, dus een 1905 cc 8V met Bosch mutipoint injectie en 122 PK/ 160 NM bij 3000 rpm.

[ Bericht 6% gewijzigd door Alcyone op 28-03-2005 22:55:53 ]
pi_25818198
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:46 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Die SM werd door Ctroen Nederland geschonken aan Cruijf in 1972 als ik het goed heb.
oh dat zal best, ik kon gokken op jaren '70 of '80 en heb blijkbaar verkeerd gegokt
pi_25818433
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:50 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Ik vind de 4x4 vooral leuk omdat het potentieel de enige achterwielaangedreven citroen is van de afgelopen 75 jaar.

En omdat het een XU blok is, en je dus ook een flink opgevoerde 16V blok of Turbo CT blok er in kan lepelen.

4x4 vind ik onzin in NL.

Maar ik zou best wel een hydropneumatisch geveerde RWD willen hebben.

Ik denk dat de 4x4 een afgeleide heeft van de DKZ, dus een 1905 cc 8V met Bosch mutipoint injectie en 122 PK/ 160 NM bij 3000 rpm.
Volgens mij heeft ie geen fulltime 4x4 en dus is hem naar RWD toveren een beetje onmogelijk...

Komt gewoon omdat die bakken niet 100% vermogen naar achteren kan sturen. Er zijn wel 4x4's waarbij het kan, maar de meeste gewone straat auto's met 4x4, kunnen absoluut geen 100% power naar de achterwielen sturen. En RWD is daardoor onmogelijk. Als je op een of andere vage manier je hele BX kan ombouwen naar een motor in lengterichting en nog een paar hele grote dingen, dan zou het wel lukken. Ware het niet dat dit een onmogelijke taak is...
pi_25819137
quote:
Op maandag 28 maart 2005 20:09 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Eendjes zijn inderdaad heel erg zuinig. Maar ja, wat wil je met een motor van 400 en 600 cc? Zijn hele simpele motoren

Over de Citroën SM nog: zijn super mooie auto's, heel apart. Origineel hadden ze een Maserati motor onder de kap
[..]

Die zijn best zeldzaam ja. Je hebt ze in 2 versies, 109 en 122 pk. Ik geloof dat de Nederlandse 4x4 het GTI blok van 122 pk had? Maar dat weet ik niet zeker. Zijn leuke dingen in en goede staat kunnen ze ook best wat opleveren
Maar is 1:35 niet wat erg optimistisch?
Dat is dus zuiniger dan die 1:33 lupo diesel!
De status 'bagger-user' voorbij
pi_25819942
1:33 lupo diesel motor is ook een heel slag groter.

Eend is 2 cylinder en 600 cc...

Tegen 3 cylinder en 1200 cc...

2x zo groot cylinderinhoud, en 1 cylinder meer. Duhh dan is die Lupo toch echt onzuiniger he...
pi_25820112
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:55 schreef yup het volgende:
1:33 lupo diesel motor is ook een heel slag groter.

Eend is 2 cylinder en 600 cc...

Tegen 3 cylinder en 1200 cc...

2x zo groot cylinderinhoud, en 1 cylinder meer. Duhh dan is die Lupo toch echt onzuiniger he...
Er waren toch ook oudere eendjes met 400cc?

edit: oja nvm heb het al gevonden

The 2CV was produced with 2 standard choices, the 2-cylinder 400cc engine and the 2-cylinder 602cc engine
pi_25820181
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:29 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Maar is 1:35 niet wat erg optimistisch?
Dat is dus zuiniger dan die 1:33 lupo diesel!
Ik rijd met mijn eend 1:11 > 1:14 dacht ik zo. Lelijke Eend (is zijn username) krijgt zijn eend geloof ik op de 1:21. Maar het is voor hem een sport...
pi_25820306
1:11...

What the fuck

Dat is gewoon niet normaal... Onze space ding, als ik normaal rijdt, doet ook 1:11/1:12... En dat is een 1450 kilo wegende auto met 4 cylinder 2000 16v motor...
pi_25820369
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:04 schreef patje74 het volgende:

[..]

Ik rijd met mijn eend 1:11 > 1:14 dacht ik zo. Lelijke Eend (is zijn username) krijgt zijn eend geloof ik op de 1:21. Maar het is voor hem een sport...
meen je dat nou? en dat 'deugt'?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 03:10:25 #28
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_25823055
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:26 schreef patje74 het volgende:
De vraag is, van welke krant/tijdschrift was hij?
Geen idee. Hij klonk als een Tukker. Maar hij zou me een scan van het artikel mailen...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  dinsdag 29 maart 2005 @ 14:54:46 #29
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_25830780
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:46 schreef Alcyone het volgende:

[..]

Die SM werd door Ctroen Nederland geschonken aan Cruijf in 1972 als ik het goed heb.
En hij heeft hem nog.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_25835949
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:09 schreef yup het volgende:
1:11...

What the fuck

Dat is gewoon niet normaal... Onze space ding, als ik normaal rijdt, doet ook 1:11/1:12... En dat is een 1450 kilo wegende auto met 4 cylinder 2000 16v motor...
Verbruik heeft niet altijd te maken met de cilinderinhoud, het kan ook juist andersom.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_25836699
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:11 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

meen je dat nou? en dat 'deugt'?
Ja hoor! Je moet niet vergeten dat die 2-pittertjes behoorlijk op toeren draaien als je 100 Km/u rijd. Nu is het een boxermotor, dus hoge toeren zijn geen probleem. Maar ze zijn voor hedendaagse begrippen niet echt effiecient te noemen.

Mijn GS (1200CC) loopt overigens 1:9, hier zit bijna geen stadsverkeer bij.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 19:37:53 #32
25682 2cv
Niet subtiel
pi_25837858
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:04 schreef patje74 het volgende:

[..]

Ik rijd met mijn eend 1:11 > 1:14 dacht ik zo. Lelijke Eend (is zijn username) krijgt zijn eend geloof ik op de 1:21. Maar het is voor hem een sport...
Record: 1:19,25
Doel: 1:22

Maar 1:35 ? Misschien met de eerste motoren ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_25837905
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 19:37 schreef 2cv het volgende:

[..]

Record: 1:19,25
Doel: 1:22

Maar 1:35 ? Misschien met de eerste motoren ...
Je weet het hé, ik heb nog een 1-traps-carb liggen, daar kan je je doel mee halen!
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 22:04:40 #34
25682 2cv
Niet subtiel
pi_25841894
Nah, ik wil m'n Eend technisch niet teveel aanpassen. Ik wil er ook 125 mee kunnen
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_25842752
Bleh... als ik denk aan mijn GSsen dan denk ik ook altijd aan het flitsende verbruik...

Mijn GS hobby is toch een beetje ten einde eigenlijk.... Ze gaan weg, dat is zeker.
pi_25843215
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 22:35 schreef Alcyone het volgende:
Bleh... als ik denk aan mijn GSsen dan denk ik ook altijd aan het flitsende verbruik...

Mijn GS hobby is toch een beetje ten einde eigenlijk.... Ze gaan weg, dat is zeker.
Dat meen je niet! Gooi er toch LPG in, ik weet wel een adres voor je. Ik rijd nu voor ¤0,04 per kilometer in mijn GS.
pi_25845398
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 22:35 schreef Alcyone het volgende:
Bleh... als ik denk aan mijn GSsen dan denk ik ook altijd aan het flitsende verbruik...

Mijn GS hobby is toch een beetje ten einde eigenlijk.... Ze gaan weg, dat is zeker.
WEG?! nee man, inderdaad LPG tankje ingooien! Dan rijd je echt goedkoop...

Niet wegdoen
pi_25848213
Ander probleem is dat ik ze eerst moet opknappen. De een heeft een kapotte motor, de ander een rotte bodem. Ze staan gestald en kosten 16 euro per auto, per maand. Ik verdien niet genoeg om drie of zelfs maar twee auto's te kunnen hebben, ook al zijn de GSsen allebei oldtimer.
pi_25849857
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 07:12 schreef Alcyone het volgende:
....... Ik verdien niet genoeg om drie of zelfs maar twee auto's te kunnen hebben, ook al zijn de GSsen allebei oldtimer.
Ja maar...... Kan je niet wat regelen bij een boer ofzo? Ik zou ze stallen tot je weer geld hebt om er mee bezig te gaan. Bedenk wel dat een GS over een aantal jaren niet meer te betalen zal zijn! Ze zijn nu al redelijk uniek, al komen er steeds meer vanuit Frankrijk ons land binnen. (en da's positief natuurlijk!)
We moeten er maar eens over praten, zal ik zien of ik je om kan lullen!
pi_25850015
ik ook ff mee doen aan dit topic!

Wij hadden ooit 'n XM, elegance ofzo... iig 'n 2.0 16v... fuck... wat was die auto compleet zeg...

Deze:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=14213&cache=no
  † In Memoriam † dinsdag 5 april 2005 @ 15:47:05 #41
25682 2cv
Niet subtiel
pi_26000234
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 07:12 schreef Alcyone het volgende:
Ander probleem is dat ik ze eerst moet opknappen. De een heeft een kapotte motor, de ander een rotte bodem. Ze staan gestald en kosten 16 euro per auto, per maand. Ik verdien niet genoeg om drie of zelfs maar twee auto's te kunnen hebben, ook al zijn de GSsen allebei oldtimer.
DAn zet je de goede motor toch in de GS met goede bodem ? En dan kan je de GS met rotte bodem en kapotte motor weg doen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 5 april 2005 @ 16:04:04 #42
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26000618
ik heb een nieuwe :

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_26001516
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:04 schreef Metro2005 het volgende:
ik heb een nieuwe :

[afbeelding]
Hey leuk man, gefeliciteerd
Vreemd kleurtje trouwens, heb ik niet vaak gezien

Wat voor type is het?
  dinsdag 5 april 2005 @ 16:49:42 #44
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26001638
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:43 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Hey leuk man, gefeliciteerd
Vreemd kleurtje trouwens, heb ik niet vaak gezien

Wat voor type is het?
tis een 2.0i SX dus met electrische ramen, Centrale vergrendeling met afstandsbediening en hydractief II systeem.
bouwjaar 1996
kmstand: 79000km

en over die kleur: dat was liefde op het eerste gezicht toen ik hem zag
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_26003890
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

tis een 2.0i SX dus met electrische ramen, Centrale vergrendeling met afstandsbediening en hydractief II systeem.
bouwjaar 1996
kmstand: 79000km

en over die kleur: dat was liefde op het eerste gezicht toen ik hem zag
nice

hoe veert dat Hydroactive systeem vergeleken met een BX?
  woensdag 6 april 2005 @ 10:04:20 #46
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26017487
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 18:20 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

nice

hoe veert dat Hydroactive systeem vergeleken met een BX?
ietsje stugger maar valt me alles mee. Het echte citroen zweefcomfort is nog altijd aanwezig
ga binnenkort wel even langs Chyparse om het oude type veerbollen te laten monteren (70 bar bollen ipv 55 bar wat er nu op zit)
bovendien wil de auto niet in de allerhoogste stand op de een of andere manier dus daar moet ook even naar gekeken worden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_26019163
Haha, toen ik eens in een DS reed, vroeg ik of ze de drempels hadden weggehaald Dat ding veerde zo lekker dat ik de drempels niet eens voelde
pi_26022004
quote:
Op woensdag 6 april 2005 11:20 schreef Geqxon het volgende:
Haha, toen ik eens in een DS reed, vroeg ik of ze de drempels hadden weggehaald Dat ding veerde zo lekker dat ik de drempels niet eens voelde
Ik wil ook in een DS rijden
pi_26025039
Hadden jullie de BX coupe eigenlijk al eens gezien?




een oudje maar toch leuk om te delen
Omdat ik het zeg!
pi_26028811
Yeah binnenkort als het weer wat beter weer wordt, haalt m'n pa de DS weer uit de winterstalling, kan ik ook weer ens gaan toeren

Die BX Coupé had ik wel ens gezien ja, ziet 'r zeker niet verkeerd uit. Ik heb volgens mij álle BX (proto)types, varianten en studiemodellen inmiddels wel ens gezien 't net
watch like nobody's dancing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')