abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17797788
Alweer deeltje 3, citrofielen herenigt u

vorige delen:
[Autotopic] Citroën
[Autotopic] Citroën deel 2
  donderdag 18 maart 2004 @ 16:29:29 #2
32322 Juggy
Joajoa... tis mich get
pi_17803329
*Bookmarked*

En dat er weer mooie verhalen en foto's mogen volgen in dit topic
Nihil sine magno vita labore dedit mortalibus (Horatius: Sermones I - 9:55)
pi_17804545
[sarcasme-modus on]

nog niet veel liefhebbers hier van dit wonderschone stukje autotechniek...hehehe

[sarcasme-modus off]
Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan drugs.
pi_17804680
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 17:22 schreef lulletje het volgende:
[sarcasme-modus on]

nog niet veel liefhebbers hier van dit wonderschone stukje autotechniek...hehehe

[sarcasme-modus off]
anders lees je ff de vorige 2 delen

Hier trouwens nog ff een fotootje van de laatste keer dat het sneeuwde. Volgens mij had ik die nog niet gepost. Kun je ook zien dat ik een stukje strip mis op de voorbumper. Moet ik nog maar eens bijkleuren

pi_17812176
Nog effe over de 19 GTi 16v. Bij mijn weten had deze auto geen 170, maar 'slechts' 160 pk.

Ik heb eens iets gelezen hierover. De verhouding tussen cilinderinhoud (1.9 liter) tegenover aantal pk's (160) is bij die bx schijnbaar echt extreem hoog.
Volgens dat artikel (kan wel al van jaren geleden zijn hoor, wellicht inmiddels achterhaald) waren er maar een paar auto's met een scherpere verhouding (en dan hadden ze 't over ferrari's en lamborghini's)
watch like nobody's dancing
pi_17812451
* metro2005 meldt zich ook maar weer met z'n zx

nu met open einddemper eronder
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_17813212
mijn ZX in de sneeuw....

en toen was er koffie....
pi_17813939
En dan moet je nog de eerste versie GTI 16V hebben, zonder katalysator, anders moet je het geloof ik met "slechts" 120 Pk doen.

Ik kom er vandaag net achter dat de rugleuning van de bestuurdersstoel van mijn BX 16TGI naar rechts verwrongen is. Dáárom zit het zo raar !!
Binnenkort maar eens kijken of ik de boel recht kan buigen...
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 22:00 schreef Tr0ublegum het volgende:
Nog effe over de 19 GTi 16v. Bij mijn weten had deze auto geen 170, maar 'slechts' 160 pk.

Ik heb eens iets gelezen hierover. De verhouding tussen cilinderinhoud (1.9 liter) tegenover aantal pk's (160) is bij die bx schijnbaar echt extreem hoog.
Volgens dat artikel (kan wel al van jaren geleden zijn hoor, wellicht inmiddels achterhaald) waren er maar een paar auto's met een scherpere verhouding (en dan hadden ze 't over ferrari's en lamborghini's)
...
  donderdag 18 maart 2004 @ 23:20:06 #9
32322 Juggy
Joajoa... tis mich get
pi_17814463
rechtbuigen heb ik slechte ervaringen mee... je kan et allicht proberen, maar bij mij is et daardoor toen van kwaad naar erger gegaan... reden waarom ik mijn gti interieur gekocht heb
pi_17814950
Ja maar, ik héb al een GTI interieur...
Ik ben het wel met je eens dat een andere stoel een betere optie is. Mijn vriendin keek me al kwaad aan toen ik zei dat ik de stoelen maar ging verwisselen. (nadat wij samen het euvel hadden geconstateerd.) (waarom hield ik m'n klep ook niet)

Met een kussentje erbij wil het eerst ook nog wel. Vandaag net nog een stukje gereden, Groningen - Rotterdam en weer terug.
...
pi_17815854
als het goed is, zijn linker en rechterstoel inwisselbaar, dus je kan ook je vriendin slecht laten zitten ofwel, je hoeft op de sloop maar 1 goeie stoel te vinden en met wat gereedschap gaan klooien, en dan ben je klaar
er zijn genoeg types die gti stoelen hadden, dus... progresse.. chic enz..
Klikt niet op facebook links
pi_17816820
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 00:24 schreef ikwilgeencookies het volgende:
als het goed is, zijn linker en rechterstoel inwisselbaar, dus je kan ook je vriendin slecht laten zitten ofwel, je hoeft op de sloop maar 1 goeie stoel te vinden en met wat gereedschap gaan klooien, en dan ben je klaar
er zijn genoeg types die gti stoelen hadden, dus... progresse.. chic enz..
eh ja, maar die vind je niet snel op de sloop
  vrijdag 19 maart 2004 @ 07:49:41 #13
32322 Juggy
Joajoa... tis mich get
pi_17817510
Überhaupt een bix op de sloop vinden is me nog niet echt gelukt... hier int zuiden tenminste. Daar heb ik toen ook gezocht voor een enkele nieuwe stoel, maarja je houdt dan sowieso altijd 1 stoel met een andere bekleding en dat wilde ik dus niet
  vrijdag 19 maart 2004 @ 08:30:42 #14
75970 SSSylvester
ja, 2 S-en teveel ja
pi_17817713
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:02 schreef Garbageman het volgende:
En dan moet je nog de eerste versie GTI 16V hebben, zonder katalysator, anders moet je het geloof ik met "slechts" 120 Pk doen.

Ik kom er vandaag net achter dat de rugleuning van de bestuurdersstoel van mijn BX 16TGI naar rechts verwrongen is. Dáárom zit het zo raar !!
Binnenkort maar eens kijken of ik de boel recht kan buigen...
De eerste versie GTi heeft alleen die 160PK inderdaad. Heb een keertje een testritje gemaakt in dat type, nou je vliegt echt over de weg!! Alleen merk je wel dat het een lichte auto is dan...

Een rugleuning die verwrongen is?? Was de vorige eigenaar dan een 'zware'man die de "golf-bestuurders-houding" had ofzo...
Je moet goed je best doen denk ik om dat voor elkaar te krijgen?

Maar is het intussen al gelukt om hem recht te zetten?
Kijk eens niet zo knap joh!!
>now known as: Syb-Sosef<
  vrijdag 19 maart 2004 @ 09:00:21 #15
75970 SSSylvester
ja, 2 S-en teveel ja
pi_17817924
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 07:49 schreef Juggy het volgende:
Überhaupt een bix op de sloop vinden is me nog niet echt gelukt... hier int zuiden tenminste.
Is het inderdaad zo dat er weinig BX-en te vinden zijn op slopen in het zuiden? Dan zou ik eens kijken of je tijd hebt om in de randstad (of uberhaupt zuid-holland) ergens een sloop te zoeken. Ik weet bij mij in de buurt (westland) en in de buurt van Amsterdam wel een aantal slopen waar er BX-en staan. Nu kan ik natuurlijk geen garanties geven of daar wel GTi interieur in zou zitten, maar ok.

Ik ben op zoek naar enkele groene stukken plaatwerk en als het even kan wil ik in de zomer een andere motor inbouwen. Maar die groene stukken plaatwerk zijn WEL erg moeilijk te vinden in deze buurt. Ik was in het oosten des lands, en daar zag ik meer groene BX-en rijden, dus: wie weet er daar een sloop?

Ik wil hier evt wel ff rondkijken of ik wat kan vinden?

[ Bericht 0% gewijzigd door SSSylvester op 19-03-2004 09:04:10 (typo) ]
Kijk eens niet zo knap joh!!
>now known as: Syb-Sosef<
pi_17818084
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 23:02 schreef Garbageman het volgende:
Zo uit m'n blote hoofd heeft de 2e 19 GTi 16v toch nog 148 pk, maar ik kan 'r naast zitten
pi_17819912
quote:
Überhaupt een bix op de sloop vinden is me nog niet echt gelukt... hier int zuiden tenminste. Daar heb ik toen ook gezocht voor een enkele nieuwe stoel, maarja je houdt dan sowieso altijd 1 stoel met een andere bekleding en dat wilde ik dus niet
in het noorden zijn gti interieurtjes ook erg zeldzaam op sloperijen
pi_17821612
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 11:14 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

in het noorden zijn gti interieurtjes ook erg zeldzaam op sloperijen
ik heb in september zowel een bx chic als een progresse af laten voeren , omdat 3x BX voor de deur beetje duur werd, en idd 1 van die 2 heeft nu geen gti stoelen meer.

maar in het zijden, meen ik dat in Gelderop toch eea te vinden moet zijn. En mischien op marktplaats.nl adverteren?
Klikt niet op facebook links
pi_17822645
Het heeft niet zo'n haast, ik heb mijn vehikel niet nodig voor woon-werk verkeer. (10 min fietsen)
Ik zal rustig rondkijken tot ik iets geschikts vindt.
Er zit hier een zaak met onderdelen voor franse auto's, daar staan meestal wel wat onttakelde exemplaren, en natuurlijk de garage waar ik hem gekocht heb, (Timmer) die heeft ook wel wat staan. Komt dus wel goed.
De vorige eigenaar was trouwens vrij mager, dus het zal de eerste eigenaar wel zijn geweest.
Ja, ik ben de derde eigenaar van deze BX.
...
pi_17830436
quote:
Ik denk dat het punt met veel slopers in het zuiden (tenminste, allemaal die waar ik in Midden-Limburg ben langs geweest) alles van Citroën naar Bart Ebben verkopen. Leuke monopolist is dat

Maar ik heb in Venray een goed half jaar geleden nog een vrijwel complete BX op de sloop zien staan. Die sloper ligt als je in Venray bij de McD, aan de zuidkant van de snelweg het industrieterrein op gaat en die weg helemaal uit rijdt. Aan het einde ligt aan de rechterkant een louche (dus goede ) sloper.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 20:42:21 #21
32322 Juggy
Joajoa... tis mich get
pi_17832554
Cool wel handig om te weten inderdaad... heb nu wel een adresje gelukkig waar ik voor m'n onderdelen heen kan... mensen die interesse hebben: check de gouden gids maar eens op Citroën Club Heerlen. hebben helaas geen website, maar hebben bijna alle onderdelen voor de bx op voorraad
pi_17833781
mijn saxo
Wat zeg ie?
pi_17833785
En nog een leuke preview van de nieuwe C4 Coupe. Als hij er echt zo gaat uitzien dan rij ik mijn ZX op totdat ik een C4 kan kopen.
Leuk detail: ze willen de achteruitkijkspiegel op het dashboard plaatsen...

pi_17834826
ik moet echt ff wennen aan de achterkant
k reed laatst achter een C2 wow wat een vette achterkant heeft die zeg
Wat zeg ie?
pi_17837086
Spiegel op het dashboard?? DS memories

Op zich wel begrijpelijk, als het dak zo ver en laag doorloopt.. Nu nog richtingaanwijzers achter aan het dak bevestigd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')