abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48049399
Ten minste een specialist, die APK-keurmeester!
pi_48051177
Ja. Zonder hem (en 2cv) had ik nu alleen een wrak gehad in plaats van een wrak en een Visa
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 21:24:31 #104
25682 2cv
Niet subtiel
pi_48057667
Over een poos(je) kan je zeggen dat je 2 Visa's hebt en geen wrak(ken). Toch ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_48057997
Eerst een stalling voor mezelf, dan een stalling voor de Visas, en dan zien we wel wat er me gaat gebeuren....
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 21:34:24 #106
25682 2cv
Niet subtiel
pi_48058067
Klinkt logisch, maar als je nou heel gemakkelij, eenvoudig en snel een stalling voor je Visa kan krijgen zou ik er niet mee wachten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_48058139
ja. En dan heb ik een stalling, betaal ik weer 60 euro voor tarnsport net als de vorige twee keer, en krijg ik ineens een huis met garage, zodat ik NOG een keer 60 euro voor transport kan betalen. Nee, dank je.
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 21:38:17 #108
25682 2cv
Niet subtiel
pi_48058191
Dat klinkt logisch.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_48115479
Nu de eend een nieuwe koppeling heeft gekregen en weer een verse APK heeft, is het nu tijd geworden voor de HY. Een vervangende bak had ik al een tijdje liggen.
Dit is het zwijn;



Maar na een dagje poetsen ziet ze er al behoorlijk beter uit;





De bak is goedlopend uit een HY gekomen wegens een motorombouw-project (Peugeot J7 Diesel), daarna heeft hij een aantal jaren staan te stofhappen.
Ik vraag mij nu af wat de dingen zijn die ik het beste voor inbouw kan gaan vervangen. Er zal in ieder geval een nieuwe koppelingsset tussen komen en de koolring bij de pri-as zal ik gaan vervangen. Maar wat is nog meer aan te raden?

Verder ben ik benieuwd of er ook een middeltje is om de bak mee te spoelen. Ik heb hem vandaag leeg laten lopen en opnieuw gevuld met bakolie, deze heb ik na wat ronddraaien en weken weer afgetapt. Het kwam er als donkere drap weer uit zetten.
Dus, heeft iemand een tip om de bak inwendig te spoelen?
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2007 @ 19:19:36 #110
25682 2cv
Niet subtiel
pi_48116251
Als er niemand met een beter idee komt: olie er in, bak inbouwen, rijden en na een vrij korte afstand (100 km ofzo) weer nieuwe olie er in. Dit steeds herhalen tot de olie die er uit komt mooi schoon is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2007 @ 19:20:33 #111
25682 2cv
Niet subtiel
pi_48116283
Overigens, waar is je HY topic op CFNL gebleven ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_48117441
er bestaat wel iets van een flushing oil (spoelolie) die worden vaak gebruikt bij het reviseren van motorblokken.
kan je misschien het beste even navragen bij een auto materialen zaak.
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
pi_48128954
Dat bestaat inderdaad voor motoren, voor versnellingsbakken bestaat dit niet (aldus Lasaulec...).
Ik bedacht mij net dat het misschien wel een goed idee is om de bak door te spoelen met diesel. Het is lekker dun, dus kun je er goed alles mee schoon spoelen en de bak blijft lekker vet.
Zouden hier ook beswaren aan zitten?
pi_48130054
quote:
Op zondag 8 april 2007 22:44 schreef patje74 het volgende:
Dat bestaat inderdaad voor motoren, voor versnellingsbakken bestaat dit niet (aldus Lasaulec...).
Ik bedacht mij net dat het misschien wel een goed idee is om de bak door te spoelen met diesel. Het is lekker dun, dus kun je er goed alles mee schoon spoelen en de bak blijft lekker vet.
Zouden hier ook beswaren aan zitten?
je zou hem bijvoorbeeld ook ff kunnen laten weken/spoelen met benzine, wat achter blijft vervliegt wel weer (als je een plug er uit laat)
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  † In Memoriam † zondag 8 april 2007 @ 23:07:20 #115
25682 2cv
Niet subtiel
pi_48130100
Tast de benzine de olie niet aan ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 8 april 2007 @ 23:08:22 #116
25682 2cv
Niet subtiel
pi_48130148
Weer wat aan Criezel gesleuteld (niet zoveel gedaan als gehoopt wegens vermoeidheid, een gebrek aan ervaring en natuurlijke traagheid aan mijn kant).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_48131422
quote:
Op zondag 8 april 2007 23:07 schreef 2cv het volgende:
Tast de benzine de olie niet aan ?
Benzine is een stuk agressiever dan diesel, ik vrees dan ook voor mijn oude pakkingen met benzine....
pi_48271113
Even eenbak-wissel-update...

Nadat ik vandaag ben begonnen met het loshalen van het blok, kwam ik tot een erg vervelende conclusie; het blijkt dat ik een verkeerde bak in huis heb....
Omdat de startmotor-uitsparing op een andere plaats zit, kan dit onmogelijk passen.
Ik wacht nog even de deskundigen hun oordeel af, wellicht is hij inwendig wel identiek aan mijn huidige bak, en anders begint de zoektocht weer opnieuw.
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2007 @ 21:55:45 #119
25682 2cv
Niet subtiel
pi_48271351
Heb je een foto ? En zou je het erg vinden als bak of blok aangepast wordt om alles toch passend te krijgen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2007 @ 22:02:12 #120
25682 2cv
Niet subtiel
pi_48271642
Er komen nieuwe keerringen in het blok van Criezel (mijn BX) waar dat redelijkerwijs kan (dus niet blok uitmekaar om ergens 1 miezerig keerringetje tre vervangen wat toch nooit stuk gaat). Alleen, dan moet je wel van die dingen hebben. Gisteravond kwam ik er dus achter dat ik vergeten was die krengen te regelen. Dus opgezocht wat voor keeringen er in gaan en vandaag gekeken op m'n werk of ze die dingen hebben. ALleen nokkenaskeerringen, geen krukaskeerringen. Dus maar 3 nokkenaskeerringen uit het schap gepakt (gepakt, niet gejat, rekening komt wel) en wat collega's aan de tand gevoeld waar een Citroboer in de buurt zit. 1 collega wist wel een Citroboer. Aangezien mijn richtings gevoel zo slecht heb dat ik eerst na moet denken welke kant ik op moet gaan als ik val, ben ik het eerste (grootste) stuk achter hem aan gereden en heb de Citroboer toch gevonden. Hij was wel open, maar de monteur(s) die over de onderdelen gaan waren er niet meer. Hij wist ook niet waar de keerringetjes lagen, enzovoorts. Dat werden dus geen krukaskeerringen voor mij. Peugeot-dealer: zelfde verhaal. Geldt ook voor de 85 andere technische winkels, garagebedrijven, fastfitters, installatiebedrijven, loonbedrijven en groenteboeren waar ik langs ben geweest. De laatste tip was een motorrevisiebedrijf. Dat bedrijf was dicht, maar vaak kwam er 's avonds nog iemand voor een klus. Dus heb ik daar een half uur gewacht en ben er toen van uit gegaan dat die beste man niet meer zou komen (kan ik me voorstellen met dit weer!). Oplossing: Emiel bellen en afspreken dat die ringetjes er een andere keer in gaan. Hij zou vanavond met Criezel aan de slag, maar dat wordt hem dus niet. Echt super, iemand die zo flexibel is ! Morgen ga ik in de pauze even naar de Citroenboer bellen en zeggen dat ik die- en die keerringen nodig heb en vragen of iemand ze voor me klaar wil leggen. Dan kan ik na 17:00uur die vermaledijde dingen ophalen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Moderator / Redactie FP zaterdag 14 april 2007 @ 16:05:20 #121
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_48324139
Even mn eigen Citröen pimpen Een Xsara 1.9 TD Coupé uit '98











[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Moderator / Redactie FP dinsdag 17 april 2007 @ 14:25:09 #122
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_48418015
Iedereen stil van bewondering zeker?
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:06:06 #123
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_48419938
nee mooie baque hoor.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 9 mei 2007 @ 00:06:39 #124
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_49209136
En ook hier nog een paar...

Morgen ga ik trouwens even kijken bij een '90-er BX met een 1.4 blok. ALs ze goed is dan jas ik er nog een vers APK-tje op, waarschijnlijk zal ze dan de komende tijd door een vriend van mij in België rond gaan rijden. Zo niet, dan gaat het mijn onderdelenmagazijn worden.
pi_49583465

Vanaf morgen heb ik als het mee zit ook een Citroën . Een AX 1.1 K-way, met wat werk, leuk joh!
  zondag 20 mei 2007 @ 20:36:55 #127
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_49583505
Gefeliciteerd! Wel foto's posten he!
  zondag 20 mei 2007 @ 20:40:17 #128
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49583657
zo, m'n dakje is gefixed
Ik kreeg te horen dat het beter schijnt te zijn als je het dak naar binnen oprolt, ipv naar buiten...
Weer wat geleerd
Signature.
pi_49584950
quote:
Op zondag 20 mei 2007 20:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Gefeliciteerd! Wel foto's posten he!
Ha dat zal ik doen . Kan wel meteen opzoek naar een ander blok maar dat komt wel goed denk ik.
quote:
Op zondag 20 mei 2007 20:40 schreef eer-ik het volgende:
zo, m'n dakje is gefixed
Ik kreeg te horen dat het beter schijnt te zijn als je het dak naar binnen oprolt, ipv naar buiten...
Weer wat geleerd
Offtopic - Jouw signature is vet
  zondag 20 mei 2007 @ 21:13:06 #130
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_49585141
ach, motor swappen is ook het eerste dat ik bij mijn visa heb gedaan
pi_49585223
Ja ik ben nog een beetje aan het denken welke ik het beste kan doen. Probeer nu ook wat informatie te vinden op citroen forums.
pi_49585325
die AX 1.1'tjes zijn toch best pittig hoor (tenminste wel de injectie series)
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
pi_49585418
En dus is deze een carburateurtje .
pi_49585455
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:20 schreef Tommeh het volgende:
En dus is deze een carburateurtje .
een AX type 1 dus
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
pi_49585577
Klopt inderdaad, met het vierkante dashboardje ook. Voor verdere verschillen moet ik me nog inleren.
pi_49585682
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:25 schreef Tommeh het volgende:
Klopt inderdaad, met het vierkante dashboardje ook. Voor verdere verschillen moet ik me nog inleren.
oranje knipperlicht units, het grilletje is ietsjes anders, en het model zelf is wat vierkanter dan het 2e type
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  zondag 20 mei 2007 @ 21:28:47 #137
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_49585716
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:08 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Ha dat zal ik doen . Kan wel meteen opzoek naar een ander blok maar dat komt wel goed denk ik.
[..]

Offtopic - Jouw signature is vet
haha, dankje, ik vond 'm ook tof

Heb je speciale plannen met de AX?
Signature.
  zondag 20 mei 2007 @ 21:30:13 #138
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_49585762
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:15 schreef Tommeh het volgende:
Ja ik ben nog een beetje aan het denken welke ik het beste kan doen. Probeer nu ook wat informatie te vinden op citroen forums.
ik ben op 4 citroen forums lid geloof ik 2cv forum, 2cv kitcar forum, citrofiel.net en natuurlijk actief lid op http://www.citroen-forum.nl
pi_49585905
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:27 schreef Acryl het volgende:

[..]

oranje knipperlicht units, het grilletje is ietsjes anders, en het model zelf is wat vierkanter dan het 2e type
Zoiets dacht ik inderdaad. Best een leuk model in het wit vind ik zelf.
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:28 schreef eer-ik het volgende:

[..]

haha, dankje, ik vond 'm ook tof

Heb je speciale plannen met de AX?
Aanvankelijk gewoon laten rijden. Op het moment is het blokje aan het einde van zijn leven dus ik wil m graag dagelijks rijdbaar maken. Afgezien van het blok en misschien de koppeling is hij dat al.
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:30 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik ben op 4 citroen forums lid geloof ik 2cv forum, 2cv kitcar forum, citrofiel.net en natuurlijk actief lid op http://www.citroen-forum.nl
Die laatste heb ik in mn favo's gezet inderdaad .
  zondag 20 mei 2007 @ 21:38:44 #140
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_49586085
Citroën AX foto's

Moet de meeste foto's van de Citromobile er nog wle bij zetten
  zondag 20 mei 2007 @ 23:42:24 #141
163902 Turbo_Diesel
Hoe isie nou?¿
pi_49590488


Xantia 1.8 Allure
Auto van mijn opa waar ik ook veel in mag rijden.
Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
  maandag 21 mei 2007 @ 00:11:23 #142
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_49591402
Best wel een opa auto idd
pi_50050665
Pff, het was even hard werken maar de AX heeft weer een nieuw motortje en rijdt weer prima .
pi_50055731
quote:
Op zondag 3 juni 2007 02:13 schreef Tommeh het volgende:
Pff, het was even hard werken maar de AX heeft weer een nieuw motortje en rijdt weer prima .
AX
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
pi_50086028
Het beloofde fototje :


En zo was hij nog voor het weekend :
  maandag 4 juni 2007 @ 12:01:25 #146
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_50086947
quote:
Op maandag 4 juni 2007 11:27 schreef Tommeh het volgende:
Het beloofde fototje :
[afbeelding]

En zo was hij nog voor het weekend :
[afbeelding]
Dat is toch een K WAY?
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_50087622
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:01 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Dat is toch een K WAY?
Klopt
  maandag 4 juni 2007 @ 12:35:11 #148
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_50087947
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:23 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Klopt
Fijn wagentje
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_50943910
Citrofiel meldt zich


Deze C4 is van m'n pa. In het verleden een ZX, 2x Visa en 5x 2CV gehad. En zelf ga ik binnenkort een eigen Citroën aanschaffen zodat er hier twee voor de deur staan. Zit te denken aan een Saxo, ZX of misschien Xsara, maar voor die laatste heb ik denk ik niet genoeg geld
pi_50946475
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:31 schreef El_Liberaliste het volgende:
Citrofiel meldt zich

[afbeelding]
Deze C4 is van m'n pa. In het verleden een ZX, 2x Visa en 5x 2CV gehad. En zelf ga ik binnenkort een eigen Citroën aanschaffen zodat er hier twee voor de deur staan. Zit te denken aan een Saxo, ZX of misschien Xsara, maar voor die laatste heb ik denk ik niet genoeg geld
waarom een xsara en geen lekker geveerde xantia
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_50946879
Die wegen meer, zijn gevoeliger voor gebreken en een te grote auto wil ik ook niet als beginnend rijder. Overigens staat hij wel op m'n lijstje, maar absoluut niet bovenaan.
pi_50958162
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:58 schreef densmee het volgende:
waarom een xsara en geen lekker geveerde xantia
Een Xantia? Heb je nog nooit in een echte Citroën gezeten?
  † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2007 @ 23:09:23 #153
25682 2cv
Niet subtiel
pi_51343817
Zojuist een mailtje de deur uit gedaan voor een nieuwe krukas bij STP. Zuigers, cylinders en carburateur zijn reeds binnen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 11 juli 2007 @ 00:03:06 #154
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51345903
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 01:10 schreef patje74 het volgende:

[..]

Een Xantia? Heb je nog nooit in een echte Citroën gezeten?
Over oude Citroëns gesproken, ik heb zaterdag met me pa proefritje gemaakt in een CX GTI 2.5 Turbo. En me pa heeft hem toen gelijk gekocht Dat is tenminste weer rijden!

En ikzelf heb besloten dat ik naast mijn leasebak een 2CV ga aanschaffen!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:29:24 #155
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_51995723



Merk en type: Citroën Visa Leader
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: België
Locatie: Antwerpen
Datum: 29 juli 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Fotorit retourtje Antwerpen
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:07:07 #156
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52223879
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 01:10 schreef patje74 het volgende:

[..]

Een Xantia? Heb je nog nooit in een echte Citroën gezeten?
Xantia is naar mijnmening de best uitgebalanceerde Citroën. De BX vond ik toch vaak nog wel wat slap. Ik een 1.9 TRS en TZI gehad. Daar kon je best pittig mee rijden maar dat was in combi met de vering niet echt prettig. De XM die ik had had veel te veel liflafjes aan de vering. De Xantia die ik nu heb is comfortabel op de langebaan maar ik kan er toch ook best goed me gooien en smijten. Xantia is daarom voor mij de perfecte Citroën. Ik vind het dan ook lastig om straks over te stappen op de C5 want die schijnt een stuk stugger te zijn.
pi_52233869
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:07 schreef marky het volgende:

[..]

Xantia is naar mijnmening de best uitgebalanceerde Citroën. De BX vond ik toch vaak nog wel wat slap. Ik een 1.9 TRS en TZI gehad. Daar kon je best pittig mee rijden maar dat was in combi met de vering niet echt prettig. De XM die ik had had veel te veel liflafjes aan de vering. De Xantia die ik nu heb is comfortabel op de langebaan maar ik kan er toch ook best goed me gooien en smijten. Xantia is daarom voor mij de perfecte Citroën. Ik vind het dan ook lastig om straks over te stappen op de C5 want die schijnt een stuk stugger te zijn.
wij rijden nu een xantia break 1.9td met ruim 3,5ton op de klok
en we hebben gekeken voor een c5 break maar deze viel zo erg tegen en verschillende andere ook
zelfs een vriend van ons had c5 gekocht maar na een maand ingeruild tegen een nieuwe xantia activa
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:03:06 #158
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52250166
Het schijnt dat je de C5 uit kan laten voeren met de veerbollen van de Xantia maar dan geeft Citroën er geen garantie meer op.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:23:19 #159
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_52250592
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:03 schreef marky het volgende:
Het schijnt dat je de C5 uit kan laten voeren met de veerbollen van de Xantia maar dan geeft Citroën er geen garantie meer op.
Lijkt me geen goed plan.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_52264702
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:03 schreef marky het volgende:
Het schijnt dat je de C5 uit kan laten voeren met de veerbollen van de Xantia maar dan geeft Citroën er geen garantie meer op.
lijkt me niet, want het veersysteem van de Xantia werkt op LHM, en het veersysteem werkt op LDS
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:30:41 #161
25682 2cv
Niet subtiel
pi_52265855
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:40 schreef Acryl het volgende:

[..]

lijkt me niet, want het veersysteem van de Xantia werkt op LHM, en het veersysteem werkt op LDS
Als LDS agressieer is dan LHM en het past, dan zou het volgens mij wel kunnen ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_52266795
Ik heb laatst de Citroën C6 3.0i V6 Exclusive uitgebreid kunnen bekijken van binnen en buiten van iemand.
Echt leuke auto, is niet de mooiste maar wel erg super luxe auto met alles er op en er aan.

Me vader is Citroën gek, dus ik ook een beetje.
We hebben gewoon vroeger als normale auto gehad.
Citroën Visa en daarna een AX maar dat is al tijd geleden.

Me vader heeft ook al 20 jaar lang een Citroen Traction Avant, als hobby echt een mooie auto.
............................
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:23:54 #163
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52313123
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:40 schreef Acryl het volgende:

[..]

lijkt me niet, want het veersysteem van de Xantia werkt op LHM, en het veersysteem werkt op LDS
Ik las het op het Xantiaforum dat het gedaan werd. Ik weet er zelf niets van. Zit zelf een beetje met het punt dat ik nu een Xantia rijdt. Doet het nog prima maar wordt volgend jaar wel 10 jaar oud en we zijn nu net een paar maanden boven de 100.000 aan het crossen. Wil ergens eidn 2008 of begin 2009 een andere auto gaan aanschaffen en dan wordt het toch een C5 want ik wil wel hydropneumatisch blijven rijden maar toch ook graag weer wat nieuwe en jonger. Alleen hoor ik dus overal dat de C5 lang zo comfortabel niet is als de Xantia. En ik vind de Xantia qua comfort perfect.
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2007 @ 21:37:11 #164
25682 2cv
Niet subtiel
pi_52313561
Het was wat gesteggel (verschil van mening etc) maar we zijn er uit gekomen. Dit heb ik besteld:

- Speciale aanbieding 670cc kit met een speciale, custom made nokkenas (7,5/288/112°)

- Plasma nitreren and nieuw lager voor op de krukas

- Viton afdichtingen voor de krukas

- Speciale sproeiers voor in de carburateur

- Speciale uitlaatkit (zelf in elkaar lassen, is alleen 1e demper)

- Groot luchtfilter met alles er op en er aan wat nodig is

- Oliefilter adapter met 2 oliefilters

- Nieuwe oliepomp

- Krukas (gereviseerd)

- Verzendkosten

- 4 speciale bougies

- Siliconen bougiekabels

- Temperatuur geregelde oliekoeler.

Kosten: wiljeniewete ...

Voor m'n Eend natuurlijk trouwens
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_52454055





Effe het tpoic boosten met iets echt vets
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:29:39 #166
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52454164
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:26 schreef PrincePolly het volgende:
[afbeelding]


[afbeelding]

Effe het tpoic boosten met iets echt vets
gaan ze dat uitbrengen?
Signature.
pi_52455992
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:29 schreef eer-ik het volgende:

[..]

gaan ze dat uitbrengen?
Nooit op korte termijn, of gewoon helemaal nooit. Het nieuws-feit hierin is echter het volgende:
Dit wordt de nieuwe C5 (ZONDER VEERBOLLEN, 100% ZEKER). Het merk citroen gaat vanaf dat moment dus ophouden te bestaan; dit terzijde.
De voor- en achterkant zullen zo zijn zoals op de foto´s. Wel een ding wat iedereen mooi vindt (duits), maar geen gevoel en binding meer met de double chevron. It´s all about the money!
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:07:05 #168
25682 2cv
Niet subtiel
pi_52456757
Ik zie een auwdie
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_52458486
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:07 schreef 2cv het volgende:
Ik zie een auwdie
Juistem, dus is Citroen in zijn opzet geslaagd
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_52461878
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:07 schreef 2cv het volgende:
Ik zie een auwdie
ik scrolde snel langs en ik dacht echt een audi in het citroen topic
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_52465450
toch raar dat een merk iets moois kan maken als dit:



terwijl ze in het verleden dit maakten:
  † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:18:48 #173
25682 2cv
Niet subtiel
pi_52465752
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:11 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
toch raar dat een merk iets moois kan maken als dit:

[afbeelding]

terwijl ze in het verleden dit maakten:
[afbeelding]
Jij snapt iets niet ... Echt niet ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_52465809
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:38 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Nooit op korte termijn, of gewoon helemaal nooit. Het nieuws-feit hierin is echter het volgende:
Dit wordt de nieuwe C5 (ZONDER VEERBOLLEN, 100% ZEKER). Het merk citroen gaat vanaf dat moment dus ophouden te bestaan; dit terzijde.
De voor- en achterkant zullen zo zijn zoals op de foto´s. Wel een ding wat iedereen mooi vindt (duits), maar geen gevoel en binding meer met de double chevron. It´s all about the money!
ik kan het niet meer met je eensch zijn.
Zonde.
pi_52472645
Wat bedoel je: Zo van: ik ben het altijd met jee eensch geweest, maar wat je nu lult is onzin
Of:Helaas vind ik ook wat je zegt, het klopt helemaal.
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_52474451
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:51 schreef PrincePolly het volgende:
Wat bedoel je: Zo van: ik ben het altijd met jee eensch geweest, maar wat je nu lult is onzin
Of:Helaas vind ik ook wat je zegt, het klopt helemaal.
Het klopt helaas helemaal.
een Citroën, moet een eigenwijs vooruitstrevend design hebben, uiteraard gecombineerd met het hydraulische veersysteem, dit alles weer gecombineerd met vooruitstrevende nieuwe techniek die vrij ingewikkeld inelkaar zit en niet al te betrouwbaar is.

Dat is in mijn ogen een Citroën
pi_52476109
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Het klopt helaas helemaal.
een Citroën, moet een eigenwijs vooruitstrevend design hebben, uiteraard gecombineerd met het hydraulische veersysteem, dit alles weer gecombineerd met vooruitstrevende nieuwe techniek die vrij ingewikkeld inelkaar zit en niet al te betrouwbaar is.

Dat is in mijn ogen een Citroën
En we gaan naar een degelijke, mooie strakke conventionele automobiel toe, die iedereen mooi vindt en technisch betrouwbaar. Hoe kut en ironisch is dat.
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  maandag 20 augustus 2007 @ 17:26:26 #178
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52533556
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:38 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Nooit op korte termijn, of gewoon helemaal nooit. Het nieuws-feit hierin is echter het volgende:
Dit wordt de nieuwe C5 (ZONDER VEERBOLLEN, 100% ZEKER). Het merk citroen gaat vanaf dat moment dus ophouden te bestaan; dit terzijde.
De voor- en achterkant zullen zo zijn zoals op de foto´s. Wel een ding wat iedereen mooi vindt (duits), maar geen gevoel en binding meer met de double chevron. It´s all about the money!
Waar staat dat??? dat zonder veerbollen?

Wat uiterlijk van de wagen betreft... Citroën heefthet nu weer geprobeerd om iets extreems op de markt te zetten (c6) maar het is geen hit. De media roept er altijd wel om en een aantal enthousiaste maar als het niet verkocht wordt dan kan je als fabrikant niet bestaan. Een Xantia vond iedereen saai maar ik vind het nog steeds een ingetoge en stijvolle auto.
pi_52539634
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 17:26 schreef marky het volgende:

[..]

Waar staat dat??? dat zonder veerbollen?

Wat uiterlijk van de wagen betreft... Citroën heefthet nu weer geprobeerd om iets extreems op de markt te zetten (c6) maar het is geen hit. De media roept er altijd wel om en een aantal enthousiaste maar als het niet verkocht wordt dan kan je als fabrikant niet bestaan. Een Xantia vond iedereen saai maar ik vind het nog steeds een ingetoge en stijvolle auto.
JA ik weet het ook niet meer. Heb van het weekend toevallig een Citroen-Importeur Medewerker gesproken en hij wist het dus 100% zeker. Kon het niet geloven, maar zou echt zo zijn. Nu lees ik weer her en der dat het op de instapversie een optie is en op de rest standaard. Op 17 oktober weet ik meer.
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_52541311
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:51 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

JA ik weet het ook niet meer. Heb van het weekend toevallig een Citroen-Importeur Medewerker gesproken en hij wist het dus 100% zeker. Kon het niet geloven, maar zou echt zo zijn. Nu lees ik weer her en der dat het op de instapversie een optie is en op de rest standaard. Op 17 oktober weet ik meer.
De Duitse importeur schijnt dat verhaal al bevestigd te hebben: hydropneumatiek als optie op de C5.
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:09:46 #181
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52542351
Vind het dom want dan kan je net zo goed een Peugeot gaan kopen. De hydropneumatiek is voor mij juist het geen wat een Citroen Citroen maakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door marky op 22-08-2007 09:42:03 ]
pi_52564056
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:09 schreef marky het volgende:
Vind het dom want dan kan je net zo geod een Peugeot gaan kopen. De hydropneumatiek is voor mij juist het geen wat een Citroen Citroen maakt.
Dat ben ik niet geheel met je eens. Ik heb 4 troenen waarvan de helft HP-vering heeft. Maar probeer de niet-HP-geveerden eens geen echte Citroëns te noemen!

Op zich is HP-vering als optie geen rare stap, mits de meerprijs een beetje netjes is. Nu kunnen de Peug-klanten net zo goed een Citroën kopen namelijk, terwijl de Citroën-klanten gewoon voor HP-vering kiezen.
pi_52564612
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:47 schreef patje74 het volgende:

[..]

Dat ben ik niet geheel met je eens. Ik heb 4 troenen waarvan de helft HP-vering heeft. Maar probeer de niet-HP-geveerden eens geen echte Citroëns te noemen!

Op zich is HP-vering als optie geen rare stap, mits de meerprijs een beetje netjes is. Nu kunnen de Peug-klanten net zo goed een Citroën kopen namelijk, terwijl de Citroën-klanten gewoon voor HP-vering kiezen.
en over 30 jaar zoekt iedereen zich de tering naar die ene C5 met HP-vering
pi_52580964
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:04 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

en over 30 jaar zoekt iedereen zich de tering naar die ene C5 met HP-vering
Naar een C5? Dat kan ik mij niet voorstellen. Dan met er nu al naar zoekt, vind ik al wonderbaarlijk. Nee, over 30 jaar zijn we de C5 gelukkig alweer vergeten.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:41:33 #185
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52582456
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:47 schreef patje74 het volgende:

[..]

Dat ben ik niet geheel met je eens. Ik heb 4 troenen waarvan de helft HP-vering heeft. Maar probeer de niet-HP-geveerden eens geen echte Citroëns te noemen!

Op zich is HP-vering als optie geen rare stap, mits de meerprijs een beetje netjes is. Nu kunnen de Peug-klanten net zo goed een Citroën kopen namelijk, terwijl de Citroën-klanten gewoon voor HP-vering kiezen.
Ik heb zelf twee ZXen gehad. Heb er naar tevredenheid in gereden maar als ik nu in de Xara van mijn vader stap dan vind ik dat een stug afgeveerde auto die voor mij geen meerwaarde geeft tov van iedere andere auto.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:43:43 #186
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52582491
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 07:38 schreef patje74 het volgende:

[..]

Naar een C5? Dat kan ik mij niet voorstellen. Dan met er nu al naar zoekt, vind ik al wonderbaarlijk. Nee, over 30 jaar zijn we de C5 gelukkig alweer vergeten.
Tja voor een niet hobbyist als ik zal ik straks na de Xantia toch gewoon de overstap naar de C5 moeten maken.
pi_52586215
Ach, er rijden nu ook nog steeds niet-hobbyisten in een BX, die toch wel veel meer het Citroën gevoel weergeeft t.o.v. een Xantia. Dus die noodzakelijke overstap naar een C5 zie ik op de korte termijn nog niet verschijnen gelukkig!
Al moet ik zeggen dat je mij voor een Xant ook niet uit bed hoeft te trekken... En een ZX, tsa, het was een commercieel succes, en daarmee een goede zet. Maar eigenlijk is het gewoon een Peugeot. En dat nog meer dan die nieuwe C5 zonder HP.
pi_52637320
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:14 schreef patje74 het volgende:
Ach, er rijden nu ook nog steeds niet-hobbyisten in een BX, die toch wel veel meer het Citroën gevoel weergeeft t.o.v. een Xantia. Dus die noodzakelijke overstap naar een C5 zie ik op de korte termijn nog niet verschijnen gelukkig!
Al moet ik zeggen dat je mij voor een Xant ook niet uit bed hoeft te trekken...
Citroën gevoel of niet; een BX is toch ook stiekum wel een beetje een rammelkast hoor, een Xantia is wel een heel stuk degelijker. En dan mag het qua uiterlijk en interieur een doodsaaie auto zijn, qua rijden is het wel degelijk een hele echte Citroën die qua comfort eigenlijk alleen de DS, CX en de XM voor zich moet dulden.
pi_52655985
Een goed HP-technisch onderhouden BX veert veel lekkerder dan een Xantia, de rest klopt zeker.
Alleen vergeet je een paar modellen waarmee de Xantia zich absoluut niet mee laat vergelijken, zo schijnt de SM meesterlijk te rijden, mar ook een GS is fantastisch...
Zelf ben ik "verprutst" met het veercomfort van een GS, een BX is dan een leuk alternatief, maar is het net niet. Een Xantia is dan maar ene taaie bak.
Maar het is natuurlijk nog steeds geen duitster natuurlijk!
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:58:04 #190
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52730684
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:14 schreef patje74 het volgende:
Ach, er rijden nu ook nog steeds niet-hobbyisten in een BX, die toch wel veel meer het Citroën gevoel weergeeft t.o.v. een Xantia. Dus die noodzakelijke overstap naar een C5 zie ik op de korte termijn nog niet verschijnen gelukkig!
Al moet ik zeggen dat je mij voor een Xant ook niet uit bed hoeft te trekken... En een ZX, tsa, het was een commercieel succes, en daarmee een goede zet. Maar eigenlijk is het gewoon een Peugeot. En dat nog meer dan die nieuwe C5 zonder HP.
BXen heb ik ook gehad. Daarna een XM gehad en daarna twee ZXen en toen de Xantia. Van dit rijtje is de Xantia voor mij de prettigst rijdende auto. ZXen waren wel sportief maar toch minder comfortabel. De BXen waren heel comfortabel maar daar was het mij iets te. Toch te veel overhellen in wat rap genomen bochten. Als ik met de Xanti op vakantie ga kan ik er heerlijk comfortabel uren 140 mee rijden zonder dat ik er vermoeid van wordt.

Mijn '98 Xantia 2.0 16V heeft nu bijna 110.000 op de teller staan en ga er in oktober nog weer mee naar Spanje en vertrouwen heb ik nog voldoende in de auto maar er komt een punt dat er een andere moet komen. Het is voor mij ook vooral een gebruiksvoorwerp en dan moet je gaan plussen en minnen of het nog verstandig is om de Xantia te blijven rijden. Wanneer wordt het dan toch tijd voor de C5. Voor mezelf heb ik nu zoiets dat het waarschijnlijk ergens eind volgend jaar zal moeten zijn dan heeft de Xantia ergens rond de 130.000 gereden en dan moet het maar mooi geweest
zijn.

Ik zal er eens een flink stuk in gaan proefrijden in de C5 en als het me niet bevalt dan is de Xantia mijn laatste Citroen geweest. Geen idee overigens wat voor een auto ik dan zou moeten kopen.
pi_52732114
Een nieuwere Xantia met lage kmstand?
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
pi_52732449
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 16:58 schreef marky het volgende:
De BXen waren heel comfortabel maar daar was het mij iets te. Toch te veel overhellen in wat rap genomen bochten.
Het is inderdaad zo dat de BX en veel van zijn HP-geveerde voorgangers vooral rechtdoor willen. Het zijn wagens om rustig mee te rijden, snelle bochten moet je er dus gewoon niet mee maken. Maar voor lange einden snelweg zijn ze weer uitermate geschikt! En als dat je niet ligt, dan snap ik dat volkomen.
Als ik mijn GS op de snelweg zit, dan zie je alle voorgangers op en neer gaan als er een richel in de weg zit, ik voel zelf bijna niets. Heerlijk!
Persoonlijk vin dik het jammer dat dit stukje karakter langzaam aan het verdwijnen is. Maar blijkbaar wil het grote publiek dat.

Maar.... 130.000Km, dan is een Xantia nog aan het inrijden! Inruil zijn ze geen drol waard, dus, mits hij goed is, zou doorrijden erg verstandig zijn.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:09:45 #193
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52745615
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:57 schreef Sjaeck het volgende:
Een nieuwere Xantia met lage kmstand?
Daar wil mijn vrouw niet meer aan. Ik heb dat natuurlijk wel voorgesteld. Er staan er wel wat met nog maar 60.000 erop ofzo maar dan moet ik wel terug naar een 1.8i 16V. Maargoed is geen optie dus.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:18:49 #194
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52745725
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:10 schreef patje74 het volgende:

[..]

Het is inderdaad zo dat de BX en veel van zijn HP-geveerde voorgangers vooral rechtdoor willen. Het zijn wagens om rustig mee te rijden, snelle bochten moet je er dus gewoon niet mee maken. Maar voor lange einden snelweg zijn ze weer uitermate geschikt! En als dat je niet ligt, dan snap ik dat volkomen.
Als ik mijn GS op de snelweg zit, dan zie je alle voorgangers op en neer gaan als er een richel in de weg zit, ik voel zelf bijna niets. Heerlijk!
Persoonlijk vin dik het jammer dat dit stukje karakter langzaam aan het verdwijnen is. Maar blijkbaar wil het grote publiek dat.
Ik rij redelijk veel stad. Dus ik hou er wel rekening mee. Vind de Xantia overigens ook op de snelweg prettiger omdat het net effe iets steviger aanvoelt en dat van de richels ook daar kan de xantie prima overheen zonder dat mijn nieren stuiteren.
quote:
Maar.... 130.000Km, dan is een Xantia nog aan het inrijden! Inruil zijn ze geen drol waard, dus, mits hij goed is, zou doorrijden erg verstandig zijn.
Boven de 100.000 moeten er toch altijd bepaalde dingen vervangen worden. Wiellagers zitten er natuurlijk een keer aan te komen en er is een vermoeden dat er iets bij de fuse(schrijf je dat zo) rubber???? (zegt mij allemaal niets) versleten is. Het zijn niet de grootste kosten maar toch.
pi_52767109
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:02 schreef patje74 het volgende:
Een goed HP-technisch onderhouden BX veert veel lekkerder dan een Xantia, de rest klopt zeker.
Alleen vergeet je een paar modellen waarmee de Xantia zich absoluut niet mee laat vergelijken, zo schijnt de SM meesterlijk te rijden, mar ook een GS is fantastisch...
Zelf ben ik "verprutst" met het veercomfort van een GS, een BX is dan een leuk alternatief, maar is het net niet. Een Xantia is dan maar ene taaie bak.
Maar het is natuurlijk nog steeds geen duitster natuurlijk!
Om eerlijk te zeggen heb ik het meeste van horen zeggen; alleen de BX en de Xantia ken ik echt goed; mijn vader heeft er een stuk of tien gehad en daarna twee Xantia's. Zelf rij ik momenteel in een Xantia HDi-110, en dat is absoluut de fijnst rijdende auto die ik tot nu toe gehad heb. Heerlijke dieselmotor, heerlijk veercomfort en een afwerkingsniveau wat niet onder doet voor Duitse auto's uit dezelfde bouwjaren.

Overigens vind ik BX'en wel degelijk fijn rijden hoor; maar je voelt het lichtgewicht ontwerp van de auto wel heel erg...

Trouwens, een GS(A) vind ik een hele mooie auto; stiekum zou ik er best één willen(als oldtimer) maar mijn vriendin vindt het maar niets; alleen een DS zou bij haar nog een kans maken.... Tja, dat schip met geld wil maar niet aanmeren...
pi_52767218
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:10 schreef patje74 het volgende:

[..]

Het is inderdaad zo dat de BX en veel van zijn HP-geveerde voorgangers vooral rechtdoor willen. Het zijn wagens om rustig mee te rijden, snelle bochten moet je er dus gewoon niet mee maken. Maar voor lange einden snelweg zijn ze weer uitermate geschikt! En als dat je niet ligt, dan snap ik dat volkomen.
Als ik mijn GS op de snelweg zit, dan zie je alle voorgangers op en neer gaan als er een richel in de weg zit, ik voel zelf bijna niets. Heerlijk!
Dat heb ik ook nog met de Xantia hoor. Je ziet het ook altijd als je een HP geveerde Citroën ziet rijden: gaat veel soepeler dan vrijwel alle andere auto's
quote:
Persoonlijk vin dik het jammer dat dit stukje karakter langzaam aan het verdwijnen is. Maar blijkbaar wil het grote publiek dat.

Maar.... 130.000Km, dan is een Xantia nog aan het inrijden! Inruil zijn ze geen drol waard, dus, mits hij goed is, zou doorrijden erg verstandig zijn.
Sterker nog, met een zo lage km-stand worden ze zeldzaam volgens mij...
pi_52769878
Jep, dat heb je ook met een xant, maar geloof mij... als je uit een GS, DS, CX enz. overstapt in een Xantia, dan is dat een wereld van verschil. En dan is een Xantia een stugge bak, zelfs met comfortbollen.
Het is allemaal terug te leiden tot de introductie van de McPhersons, toen gweld het minder. Maar als je niet anders gewend bent, dan is een Xantia erg soepel. Da's waar.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 03:59:29 #198
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_52771456
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 16:58 schreef marky het volgende:

[..]

BXen heb ik ook gehad. Daarna een XM gehad en daarna twee ZXen en toen de Xantia. Van dit rijtje is de Xantia voor mij de prettigst rijdende auto. ZXen waren wel sportief maar toch minder comfortabel. De BXen waren heel comfortabel maar daar was het mij iets te. Toch te veel overhellen in wat rap genomen bochten. Als ik met de Xanti op vakantie ga kan ik er heerlijk comfortabel uren 140 mee rijden zonder dat ik er vermoeid van wordt.

Mijn '98 Xantia 2.0 16V heeft nu bijna 110.000 op de teller staan en ga er in oktober nog weer mee naar Spanje en vertrouwen heb ik nog voldoende in de auto maar er komt een punt dat er een andere moet komen. Het is voor mij ook vooral een gebruiksvoorwerp en dan moet je gaan plussen en minnen of het nog verstandig is om de Xantia te blijven rijden. Wanneer wordt het dan toch tijd voor de C5. Voor mezelf heb ik nu zoiets dat het waarschijnlijk ergens eind volgend jaar zal moeten zijn dan heeft de Xantia ergens rond de 130.000 gereden en dan moet het maar mooi geweest
zijn.

Ik zal er eens een flink stuk in gaan proefrijden in de C5 en als het me niet bevalt dan is de Xantia mijn laatste Citroen geweest. Geen idee overigens wat voor een auto ik dan zou moeten kopen.
Mijn vader heeft een 3.0 c5.

Het iritante vindt ik dat je geen gevoel hebt met de weg, het is gewoon sturen en gas geven, met mijn eigen auto weet ik gewoon hoe gek ik kan doen, maar met dat ding is het gewoon zweven.

Iedereen zijn meuk, het is een goede wagen, veel luxe maar niet voor iedereen wegelegd.
Because they will last that long.
pi_52772117
Dan snap je gelijk waarom ik dol ben op oudere HP-geveerde wagens. Het is wel zweven geblazen, sterker nog, veel lekkerder zweven dan een C5, maar het gevoel met de weg is absoluut zeer goed aanwezig.

Mén, wat heb ik weer zin om in mijn GS te touren! Voorlopig staat ze even te wachten op mijn aandacht... Zodra ik wat meer tijd hebt, gaat ze uitelkaar, ga ik het motortje weer lekvrij maken, krijgt ze nieuwe deuren en motorkap (roest) en zal ik haar volledig gaan spuiten.
Ik heb nog geen idee hoelang ik er mee bezig zal zijn, haast heb ik in ieder geval niet. Maar ik heb er wel zin in! Dit zal voor het eerst in 2 jaar zijn dat ik niet continu met de HY aan het sleutelen ben!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 10:55:37 #200
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52775152
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 03:59 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Mijn vader heeft een 3.0 c5.

Het iritante vindt ik dat je geen gevoel hebt met de weg, het is gewoon sturen en gas geven, met mijn eigen auto weet ik gewoon hoe gek ik kan doen, maar met dat ding is het gewoon zweven.

Iedereen zijn meuk, het is een goede wagen, veel luxe maar niet voor iedereen wegelegd.
Ik heb ook een ZX gehad en vroeger ooit twee Mazda's normaal geveerde auto's. Ik kan niet zeggen dat de Xantia geen gevoel heeft met de weg. Overigens is de wegligging van een hp citroën dusdanig dat je op de snelweg ook niet snel in de problemen komt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')