abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50946879
Die wegen meer, zijn gevoeliger voor gebreken en een te grote auto wil ik ook niet als beginnend rijder. Overigens staat hij wel op m'n lijstje, maar absoluut niet bovenaan.
pi_50958162
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:58 schreef densmee het volgende:
waarom een xsara en geen lekker geveerde xantia
Een Xantia? Heb je nog nooit in een echte Citroën gezeten?
  † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2007 @ 23:09:23 #153
25682 2cv
Niet subtiel
pi_51343817
Zojuist een mailtje de deur uit gedaan voor een nieuwe krukas bij STP. Zuigers, cylinders en carburateur zijn reeds binnen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 11 juli 2007 @ 00:03:06 #154
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51345903
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 01:10 schreef patje74 het volgende:

[..]

Een Xantia? Heb je nog nooit in een echte Citroën gezeten?
Over oude Citroëns gesproken, ik heb zaterdag met me pa proefritje gemaakt in een CX GTI 2.5 Turbo. En me pa heeft hem toen gelijk gekocht Dat is tenminste weer rijden!

En ikzelf heb besloten dat ik naast mijn leasebak een 2CV ga aanschaffen!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:29:24 #155
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_51995723



Merk en type: Citroën Visa Leader
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: België
Locatie: Antwerpen
Datum: 29 juli 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Fotorit retourtje Antwerpen
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:07:07 #156
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52223879
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 01:10 schreef patje74 het volgende:

[..]

Een Xantia? Heb je nog nooit in een echte Citroën gezeten?
Xantia is naar mijnmening de best uitgebalanceerde Citroën. De BX vond ik toch vaak nog wel wat slap. Ik een 1.9 TRS en TZI gehad. Daar kon je best pittig mee rijden maar dat was in combi met de vering niet echt prettig. De XM die ik had had veel te veel liflafjes aan de vering. De Xantia die ik nu heb is comfortabel op de langebaan maar ik kan er toch ook best goed me gooien en smijten. Xantia is daarom voor mij de perfecte Citroën. Ik vind het dan ook lastig om straks over te stappen op de C5 want die schijnt een stuk stugger te zijn.
pi_52233869
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:07 schreef marky het volgende:

[..]

Xantia is naar mijnmening de best uitgebalanceerde Citroën. De BX vond ik toch vaak nog wel wat slap. Ik een 1.9 TRS en TZI gehad. Daar kon je best pittig mee rijden maar dat was in combi met de vering niet echt prettig. De XM die ik had had veel te veel liflafjes aan de vering. De Xantia die ik nu heb is comfortabel op de langebaan maar ik kan er toch ook best goed me gooien en smijten. Xantia is daarom voor mij de perfecte Citroën. Ik vind het dan ook lastig om straks over te stappen op de C5 want die schijnt een stuk stugger te zijn.
wij rijden nu een xantia break 1.9td met ruim 3,5ton op de klok
en we hebben gekeken voor een c5 break maar deze viel zo erg tegen en verschillende andere ook
zelfs een vriend van ons had c5 gekocht maar na een maand ingeruild tegen een nieuwe xantia activa
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:03:06 #158
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52250166
Het schijnt dat je de C5 uit kan laten voeren met de veerbollen van de Xantia maar dan geeft Citroën er geen garantie meer op.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:23:19 #159
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_52250592
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:03 schreef marky het volgende:
Het schijnt dat je de C5 uit kan laten voeren met de veerbollen van de Xantia maar dan geeft Citroën er geen garantie meer op.
Lijkt me geen goed plan.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_52264702
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:03 schreef marky het volgende:
Het schijnt dat je de C5 uit kan laten voeren met de veerbollen van de Xantia maar dan geeft Citroën er geen garantie meer op.
lijkt me niet, want het veersysteem van de Xantia werkt op LHM, en het veersysteem werkt op LDS
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:30:41 #161
25682 2cv
Niet subtiel
pi_52265855
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:40 schreef Acryl het volgende:

[..]

lijkt me niet, want het veersysteem van de Xantia werkt op LHM, en het veersysteem werkt op LDS
Als LDS agressieer is dan LHM en het past, dan zou het volgens mij wel kunnen ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_52266795
Ik heb laatst de Citroën C6 3.0i V6 Exclusive uitgebreid kunnen bekijken van binnen en buiten van iemand.
Echt leuke auto, is niet de mooiste maar wel erg super luxe auto met alles er op en er aan.

Me vader is Citroën gek, dus ik ook een beetje.
We hebben gewoon vroeger als normale auto gehad.
Citroën Visa en daarna een AX maar dat is al tijd geleden.

Me vader heeft ook al 20 jaar lang een Citroen Traction Avant, als hobby echt een mooie auto.
............................
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:23:54 #163
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52313123
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:40 schreef Acryl het volgende:

[..]

lijkt me niet, want het veersysteem van de Xantia werkt op LHM, en het veersysteem werkt op LDS
Ik las het op het Xantiaforum dat het gedaan werd. Ik weet er zelf niets van. Zit zelf een beetje met het punt dat ik nu een Xantia rijdt. Doet het nog prima maar wordt volgend jaar wel 10 jaar oud en we zijn nu net een paar maanden boven de 100.000 aan het crossen. Wil ergens eidn 2008 of begin 2009 een andere auto gaan aanschaffen en dan wordt het toch een C5 want ik wil wel hydropneumatisch blijven rijden maar toch ook graag weer wat nieuwe en jonger. Alleen hoor ik dus overal dat de C5 lang zo comfortabel niet is als de Xantia. En ik vind de Xantia qua comfort perfect.
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2007 @ 21:37:11 #164
25682 2cv
Niet subtiel
pi_52313561
Het was wat gesteggel (verschil van mening etc) maar we zijn er uit gekomen. Dit heb ik besteld:

- Speciale aanbieding 670cc kit met een speciale, custom made nokkenas (7,5/288/112°)

- Plasma nitreren and nieuw lager voor op de krukas

- Viton afdichtingen voor de krukas

- Speciale sproeiers voor in de carburateur

- Speciale uitlaatkit (zelf in elkaar lassen, is alleen 1e demper)

- Groot luchtfilter met alles er op en er aan wat nodig is

- Oliefilter adapter met 2 oliefilters

- Nieuwe oliepomp

- Krukas (gereviseerd)

- Verzendkosten

- 4 speciale bougies

- Siliconen bougiekabels

- Temperatuur geregelde oliekoeler.

Kosten: wiljeniewete ...

Voor m'n Eend natuurlijk trouwens
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_52454055





Effe het tpoic boosten met iets echt vets
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:29:39 #166
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52454164
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:26 schreef PrincePolly het volgende:
[afbeelding]


[afbeelding]

Effe het tpoic boosten met iets echt vets
gaan ze dat uitbrengen?
Signature.
pi_52455992
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:29 schreef eer-ik het volgende:

[..]

gaan ze dat uitbrengen?
Nooit op korte termijn, of gewoon helemaal nooit. Het nieuws-feit hierin is echter het volgende:
Dit wordt de nieuwe C5 (ZONDER VEERBOLLEN, 100% ZEKER). Het merk citroen gaat vanaf dat moment dus ophouden te bestaan; dit terzijde.
De voor- en achterkant zullen zo zijn zoals op de foto´s. Wel een ding wat iedereen mooi vindt (duits), maar geen gevoel en binding meer met de double chevron. It´s all about the money!
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:07:05 #168
25682 2cv
Niet subtiel
pi_52456757
Ik zie een auwdie
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_52458486
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:07 schreef 2cv het volgende:
Ik zie een auwdie
Juistem, dus is Citroen in zijn opzet geslaagd
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_52461878
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:07 schreef 2cv het volgende:
Ik zie een auwdie
ik scrolde snel langs en ik dacht echt een audi in het citroen topic
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_52465450
toch raar dat een merk iets moois kan maken als dit:



terwijl ze in het verleden dit maakten:
  † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:18:48 #173
25682 2cv
Niet subtiel
pi_52465752
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:11 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
toch raar dat een merk iets moois kan maken als dit:

[afbeelding]

terwijl ze in het verleden dit maakten:
[afbeelding]
Jij snapt iets niet ... Echt niet ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_52465809
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:38 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Nooit op korte termijn, of gewoon helemaal nooit. Het nieuws-feit hierin is echter het volgende:
Dit wordt de nieuwe C5 (ZONDER VEERBOLLEN, 100% ZEKER). Het merk citroen gaat vanaf dat moment dus ophouden te bestaan; dit terzijde.
De voor- en achterkant zullen zo zijn zoals op de foto´s. Wel een ding wat iedereen mooi vindt (duits), maar geen gevoel en binding meer met de double chevron. It´s all about the money!
ik kan het niet meer met je eensch zijn.
Zonde.
pi_52472645
Wat bedoel je: Zo van: ik ben het altijd met jee eensch geweest, maar wat je nu lult is onzin
Of:Helaas vind ik ook wat je zegt, het klopt helemaal.
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_52474451
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:51 schreef PrincePolly het volgende:
Wat bedoel je: Zo van: ik ben het altijd met jee eensch geweest, maar wat je nu lult is onzin
Of:Helaas vind ik ook wat je zegt, het klopt helemaal.
Het klopt helaas helemaal.
een Citroën, moet een eigenwijs vooruitstrevend design hebben, uiteraard gecombineerd met het hydraulische veersysteem, dit alles weer gecombineerd met vooruitstrevende nieuwe techniek die vrij ingewikkeld inelkaar zit en niet al te betrouwbaar is.

Dat is in mijn ogen een Citroën
pi_52476109
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Het klopt helaas helemaal.
een Citroën, moet een eigenwijs vooruitstrevend design hebben, uiteraard gecombineerd met het hydraulische veersysteem, dit alles weer gecombineerd met vooruitstrevende nieuwe techniek die vrij ingewikkeld inelkaar zit en niet al te betrouwbaar is.

Dat is in mijn ogen een Citroën
En we gaan naar een degelijke, mooie strakke conventionele automobiel toe, die iedereen mooi vindt en technisch betrouwbaar. Hoe kut en ironisch is dat.
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  maandag 20 augustus 2007 @ 17:26:26 #178
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52533556
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:38 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Nooit op korte termijn, of gewoon helemaal nooit. Het nieuws-feit hierin is echter het volgende:
Dit wordt de nieuwe C5 (ZONDER VEERBOLLEN, 100% ZEKER). Het merk citroen gaat vanaf dat moment dus ophouden te bestaan; dit terzijde.
De voor- en achterkant zullen zo zijn zoals op de foto´s. Wel een ding wat iedereen mooi vindt (duits), maar geen gevoel en binding meer met de double chevron. It´s all about the money!
Waar staat dat??? dat zonder veerbollen?

Wat uiterlijk van de wagen betreft... Citroën heefthet nu weer geprobeerd om iets extreems op de markt te zetten (c6) maar het is geen hit. De media roept er altijd wel om en een aantal enthousiaste maar als het niet verkocht wordt dan kan je als fabrikant niet bestaan. Een Xantia vond iedereen saai maar ik vind het nog steeds een ingetoge en stijvolle auto.
pi_52539634
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 17:26 schreef marky het volgende:

[..]

Waar staat dat??? dat zonder veerbollen?

Wat uiterlijk van de wagen betreft... Citroën heefthet nu weer geprobeerd om iets extreems op de markt te zetten (c6) maar het is geen hit. De media roept er altijd wel om en een aantal enthousiaste maar als het niet verkocht wordt dan kan je als fabrikant niet bestaan. Een Xantia vond iedereen saai maar ik vind het nog steeds een ingetoge en stijvolle auto.
JA ik weet het ook niet meer. Heb van het weekend toevallig een Citroen-Importeur Medewerker gesproken en hij wist het dus 100% zeker. Kon het niet geloven, maar zou echt zo zijn. Nu lees ik weer her en der dat het op de instapversie een optie is en op de rest standaard. Op 17 oktober weet ik meer.
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_52541311
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:51 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

JA ik weet het ook niet meer. Heb van het weekend toevallig een Citroen-Importeur Medewerker gesproken en hij wist het dus 100% zeker. Kon het niet geloven, maar zou echt zo zijn. Nu lees ik weer her en der dat het op de instapversie een optie is en op de rest standaard. Op 17 oktober weet ik meer.
De Duitse importeur schijnt dat verhaal al bevestigd te hebben: hydropneumatiek als optie op de C5.
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:09:46 #181
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52542351
Vind het dom want dan kan je net zo goed een Peugeot gaan kopen. De hydropneumatiek is voor mij juist het geen wat een Citroen Citroen maakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door marky op 22-08-2007 09:42:03 ]
pi_52564056
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:09 schreef marky het volgende:
Vind het dom want dan kan je net zo geod een Peugeot gaan kopen. De hydropneumatiek is voor mij juist het geen wat een Citroen Citroen maakt.
Dat ben ik niet geheel met je eens. Ik heb 4 troenen waarvan de helft HP-vering heeft. Maar probeer de niet-HP-geveerden eens geen echte Citroëns te noemen!

Op zich is HP-vering als optie geen rare stap, mits de meerprijs een beetje netjes is. Nu kunnen de Peug-klanten net zo goed een Citroën kopen namelijk, terwijl de Citroën-klanten gewoon voor HP-vering kiezen.
pi_52564612
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:47 schreef patje74 het volgende:

[..]

Dat ben ik niet geheel met je eens. Ik heb 4 troenen waarvan de helft HP-vering heeft. Maar probeer de niet-HP-geveerden eens geen echte Citroëns te noemen!

Op zich is HP-vering als optie geen rare stap, mits de meerprijs een beetje netjes is. Nu kunnen de Peug-klanten net zo goed een Citroën kopen namelijk, terwijl de Citroën-klanten gewoon voor HP-vering kiezen.
en over 30 jaar zoekt iedereen zich de tering naar die ene C5 met HP-vering
pi_52580964
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:04 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

en over 30 jaar zoekt iedereen zich de tering naar die ene C5 met HP-vering
Naar een C5? Dat kan ik mij niet voorstellen. Dan met er nu al naar zoekt, vind ik al wonderbaarlijk. Nee, over 30 jaar zijn we de C5 gelukkig alweer vergeten.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:41:33 #185
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52582456
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:47 schreef patje74 het volgende:

[..]

Dat ben ik niet geheel met je eens. Ik heb 4 troenen waarvan de helft HP-vering heeft. Maar probeer de niet-HP-geveerden eens geen echte Citroëns te noemen!

Op zich is HP-vering als optie geen rare stap, mits de meerprijs een beetje netjes is. Nu kunnen de Peug-klanten net zo goed een Citroën kopen namelijk, terwijl de Citroën-klanten gewoon voor HP-vering kiezen.
Ik heb zelf twee ZXen gehad. Heb er naar tevredenheid in gereden maar als ik nu in de Xara van mijn vader stap dan vind ik dat een stug afgeveerde auto die voor mij geen meerwaarde geeft tov van iedere andere auto.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:43:43 #186
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52582491
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 07:38 schreef patje74 het volgende:

[..]

Naar een C5? Dat kan ik mij niet voorstellen. Dan met er nu al naar zoekt, vind ik al wonderbaarlijk. Nee, over 30 jaar zijn we de C5 gelukkig alweer vergeten.
Tja voor een niet hobbyist als ik zal ik straks na de Xantia toch gewoon de overstap naar de C5 moeten maken.
pi_52586215
Ach, er rijden nu ook nog steeds niet-hobbyisten in een BX, die toch wel veel meer het Citroën gevoel weergeeft t.o.v. een Xantia. Dus die noodzakelijke overstap naar een C5 zie ik op de korte termijn nog niet verschijnen gelukkig!
Al moet ik zeggen dat je mij voor een Xant ook niet uit bed hoeft te trekken... En een ZX, tsa, het was een commercieel succes, en daarmee een goede zet. Maar eigenlijk is het gewoon een Peugeot. En dat nog meer dan die nieuwe C5 zonder HP.
pi_52637320
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:14 schreef patje74 het volgende:
Ach, er rijden nu ook nog steeds niet-hobbyisten in een BX, die toch wel veel meer het Citroën gevoel weergeeft t.o.v. een Xantia. Dus die noodzakelijke overstap naar een C5 zie ik op de korte termijn nog niet verschijnen gelukkig!
Al moet ik zeggen dat je mij voor een Xant ook niet uit bed hoeft te trekken...
Citroën gevoel of niet; een BX is toch ook stiekum wel een beetje een rammelkast hoor, een Xantia is wel een heel stuk degelijker. En dan mag het qua uiterlijk en interieur een doodsaaie auto zijn, qua rijden is het wel degelijk een hele echte Citroën die qua comfort eigenlijk alleen de DS, CX en de XM voor zich moet dulden.
pi_52655985
Een goed HP-technisch onderhouden BX veert veel lekkerder dan een Xantia, de rest klopt zeker.
Alleen vergeet je een paar modellen waarmee de Xantia zich absoluut niet mee laat vergelijken, zo schijnt de SM meesterlijk te rijden, mar ook een GS is fantastisch...
Zelf ben ik "verprutst" met het veercomfort van een GS, een BX is dan een leuk alternatief, maar is het net niet. Een Xantia is dan maar ene taaie bak.
Maar het is natuurlijk nog steeds geen duitster natuurlijk!
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:58:04 #190
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52730684
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:14 schreef patje74 het volgende:
Ach, er rijden nu ook nog steeds niet-hobbyisten in een BX, die toch wel veel meer het Citroën gevoel weergeeft t.o.v. een Xantia. Dus die noodzakelijke overstap naar een C5 zie ik op de korte termijn nog niet verschijnen gelukkig!
Al moet ik zeggen dat je mij voor een Xant ook niet uit bed hoeft te trekken... En een ZX, tsa, het was een commercieel succes, en daarmee een goede zet. Maar eigenlijk is het gewoon een Peugeot. En dat nog meer dan die nieuwe C5 zonder HP.
BXen heb ik ook gehad. Daarna een XM gehad en daarna twee ZXen en toen de Xantia. Van dit rijtje is de Xantia voor mij de prettigst rijdende auto. ZXen waren wel sportief maar toch minder comfortabel. De BXen waren heel comfortabel maar daar was het mij iets te. Toch te veel overhellen in wat rap genomen bochten. Als ik met de Xanti op vakantie ga kan ik er heerlijk comfortabel uren 140 mee rijden zonder dat ik er vermoeid van wordt.

Mijn '98 Xantia 2.0 16V heeft nu bijna 110.000 op de teller staan en ga er in oktober nog weer mee naar Spanje en vertrouwen heb ik nog voldoende in de auto maar er komt een punt dat er een andere moet komen. Het is voor mij ook vooral een gebruiksvoorwerp en dan moet je gaan plussen en minnen of het nog verstandig is om de Xantia te blijven rijden. Wanneer wordt het dan toch tijd voor de C5. Voor mezelf heb ik nu zoiets dat het waarschijnlijk ergens eind volgend jaar zal moeten zijn dan heeft de Xantia ergens rond de 130.000 gereden en dan moet het maar mooi geweest
zijn.

Ik zal er eens een flink stuk in gaan proefrijden in de C5 en als het me niet bevalt dan is de Xantia mijn laatste Citroen geweest. Geen idee overigens wat voor een auto ik dan zou moeten kopen.
pi_52732114
Een nieuwere Xantia met lage kmstand?
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
pi_52732449
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 16:58 schreef marky het volgende:
De BXen waren heel comfortabel maar daar was het mij iets te. Toch te veel overhellen in wat rap genomen bochten.
Het is inderdaad zo dat de BX en veel van zijn HP-geveerde voorgangers vooral rechtdoor willen. Het zijn wagens om rustig mee te rijden, snelle bochten moet je er dus gewoon niet mee maken. Maar voor lange einden snelweg zijn ze weer uitermate geschikt! En als dat je niet ligt, dan snap ik dat volkomen.
Als ik mijn GS op de snelweg zit, dan zie je alle voorgangers op en neer gaan als er een richel in de weg zit, ik voel zelf bijna niets. Heerlijk!
Persoonlijk vin dik het jammer dat dit stukje karakter langzaam aan het verdwijnen is. Maar blijkbaar wil het grote publiek dat.

Maar.... 130.000Km, dan is een Xantia nog aan het inrijden! Inruil zijn ze geen drol waard, dus, mits hij goed is, zou doorrijden erg verstandig zijn.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:09:45 #193
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52745615
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:57 schreef Sjaeck het volgende:
Een nieuwere Xantia met lage kmstand?
Daar wil mijn vrouw niet meer aan. Ik heb dat natuurlijk wel voorgesteld. Er staan er wel wat met nog maar 60.000 erop ofzo maar dan moet ik wel terug naar een 1.8i 16V. Maargoed is geen optie dus.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:18:49 #194
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52745725
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:10 schreef patje74 het volgende:

[..]

Het is inderdaad zo dat de BX en veel van zijn HP-geveerde voorgangers vooral rechtdoor willen. Het zijn wagens om rustig mee te rijden, snelle bochten moet je er dus gewoon niet mee maken. Maar voor lange einden snelweg zijn ze weer uitermate geschikt! En als dat je niet ligt, dan snap ik dat volkomen.
Als ik mijn GS op de snelweg zit, dan zie je alle voorgangers op en neer gaan als er een richel in de weg zit, ik voel zelf bijna niets. Heerlijk!
Persoonlijk vin dik het jammer dat dit stukje karakter langzaam aan het verdwijnen is. Maar blijkbaar wil het grote publiek dat.
Ik rij redelijk veel stad. Dus ik hou er wel rekening mee. Vind de Xantia overigens ook op de snelweg prettiger omdat het net effe iets steviger aanvoelt en dat van de richels ook daar kan de xantie prima overheen zonder dat mijn nieren stuiteren.
quote:
Maar.... 130.000Km, dan is een Xantia nog aan het inrijden! Inruil zijn ze geen drol waard, dus, mits hij goed is, zou doorrijden erg verstandig zijn.
Boven de 100.000 moeten er toch altijd bepaalde dingen vervangen worden. Wiellagers zitten er natuurlijk een keer aan te komen en er is een vermoeden dat er iets bij de fuse(schrijf je dat zo) rubber???? (zegt mij allemaal niets) versleten is. Het zijn niet de grootste kosten maar toch.
pi_52767109
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:02 schreef patje74 het volgende:
Een goed HP-technisch onderhouden BX veert veel lekkerder dan een Xantia, de rest klopt zeker.
Alleen vergeet je een paar modellen waarmee de Xantia zich absoluut niet mee laat vergelijken, zo schijnt de SM meesterlijk te rijden, mar ook een GS is fantastisch...
Zelf ben ik "verprutst" met het veercomfort van een GS, een BX is dan een leuk alternatief, maar is het net niet. Een Xantia is dan maar ene taaie bak.
Maar het is natuurlijk nog steeds geen duitster natuurlijk!
Om eerlijk te zeggen heb ik het meeste van horen zeggen; alleen de BX en de Xantia ken ik echt goed; mijn vader heeft er een stuk of tien gehad en daarna twee Xantia's. Zelf rij ik momenteel in een Xantia HDi-110, en dat is absoluut de fijnst rijdende auto die ik tot nu toe gehad heb. Heerlijke dieselmotor, heerlijk veercomfort en een afwerkingsniveau wat niet onder doet voor Duitse auto's uit dezelfde bouwjaren.

Overigens vind ik BX'en wel degelijk fijn rijden hoor; maar je voelt het lichtgewicht ontwerp van de auto wel heel erg...

Trouwens, een GS(A) vind ik een hele mooie auto; stiekum zou ik er best één willen(als oldtimer) maar mijn vriendin vindt het maar niets; alleen een DS zou bij haar nog een kans maken.... Tja, dat schip met geld wil maar niet aanmeren...
pi_52767218
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:10 schreef patje74 het volgende:

[..]

Het is inderdaad zo dat de BX en veel van zijn HP-geveerde voorgangers vooral rechtdoor willen. Het zijn wagens om rustig mee te rijden, snelle bochten moet je er dus gewoon niet mee maken. Maar voor lange einden snelweg zijn ze weer uitermate geschikt! En als dat je niet ligt, dan snap ik dat volkomen.
Als ik mijn GS op de snelweg zit, dan zie je alle voorgangers op en neer gaan als er een richel in de weg zit, ik voel zelf bijna niets. Heerlijk!
Dat heb ik ook nog met de Xantia hoor. Je ziet het ook altijd als je een HP geveerde Citroën ziet rijden: gaat veel soepeler dan vrijwel alle andere auto's
quote:
Persoonlijk vin dik het jammer dat dit stukje karakter langzaam aan het verdwijnen is. Maar blijkbaar wil het grote publiek dat.

Maar.... 130.000Km, dan is een Xantia nog aan het inrijden! Inruil zijn ze geen drol waard, dus, mits hij goed is, zou doorrijden erg verstandig zijn.
Sterker nog, met een zo lage km-stand worden ze zeldzaam volgens mij...
pi_52769878
Jep, dat heb je ook met een xant, maar geloof mij... als je uit een GS, DS, CX enz. overstapt in een Xantia, dan is dat een wereld van verschil. En dan is een Xantia een stugge bak, zelfs met comfortbollen.
Het is allemaal terug te leiden tot de introductie van de McPhersons, toen gweld het minder. Maar als je niet anders gewend bent, dan is een Xantia erg soepel. Da's waar.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 03:59:29 #198
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_52771456
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 16:58 schreef marky het volgende:

[..]

BXen heb ik ook gehad. Daarna een XM gehad en daarna twee ZXen en toen de Xantia. Van dit rijtje is de Xantia voor mij de prettigst rijdende auto. ZXen waren wel sportief maar toch minder comfortabel. De BXen waren heel comfortabel maar daar was het mij iets te. Toch te veel overhellen in wat rap genomen bochten. Als ik met de Xanti op vakantie ga kan ik er heerlijk comfortabel uren 140 mee rijden zonder dat ik er vermoeid van wordt.

Mijn '98 Xantia 2.0 16V heeft nu bijna 110.000 op de teller staan en ga er in oktober nog weer mee naar Spanje en vertrouwen heb ik nog voldoende in de auto maar er komt een punt dat er een andere moet komen. Het is voor mij ook vooral een gebruiksvoorwerp en dan moet je gaan plussen en minnen of het nog verstandig is om de Xantia te blijven rijden. Wanneer wordt het dan toch tijd voor de C5. Voor mezelf heb ik nu zoiets dat het waarschijnlijk ergens eind volgend jaar zal moeten zijn dan heeft de Xantia ergens rond de 130.000 gereden en dan moet het maar mooi geweest
zijn.

Ik zal er eens een flink stuk in gaan proefrijden in de C5 en als het me niet bevalt dan is de Xantia mijn laatste Citroen geweest. Geen idee overigens wat voor een auto ik dan zou moeten kopen.
Mijn vader heeft een 3.0 c5.

Het iritante vindt ik dat je geen gevoel hebt met de weg, het is gewoon sturen en gas geven, met mijn eigen auto weet ik gewoon hoe gek ik kan doen, maar met dat ding is het gewoon zweven.

Iedereen zijn meuk, het is een goede wagen, veel luxe maar niet voor iedereen wegelegd.
Because they will last that long.
pi_52772117
Dan snap je gelijk waarom ik dol ben op oudere HP-geveerde wagens. Het is wel zweven geblazen, sterker nog, veel lekkerder zweven dan een C5, maar het gevoel met de weg is absoluut zeer goed aanwezig.

Mén, wat heb ik weer zin om in mijn GS te touren! Voorlopig staat ze even te wachten op mijn aandacht... Zodra ik wat meer tijd hebt, gaat ze uitelkaar, ga ik het motortje weer lekvrij maken, krijgt ze nieuwe deuren en motorkap (roest) en zal ik haar volledig gaan spuiten.
Ik heb nog geen idee hoelang ik er mee bezig zal zijn, haast heb ik in ieder geval niet. Maar ik heb er wel zin in! Dit zal voor het eerst in 2 jaar zijn dat ik niet continu met de HY aan het sleutelen ben!
  woensdag 29 augustus 2007 @ 10:55:37 #200
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52775152
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 03:59 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Mijn vader heeft een 3.0 c5.

Het iritante vindt ik dat je geen gevoel hebt met de weg, het is gewoon sturen en gas geven, met mijn eigen auto weet ik gewoon hoe gek ik kan doen, maar met dat ding is het gewoon zweven.

Iedereen zijn meuk, het is een goede wagen, veel luxe maar niet voor iedereen wegelegd.
Ik heb ook een ZX gehad en vroeger ooit twee Mazda's normaal geveerde auto's. Ik kan niet zeggen dat de Xantia geen gevoel heeft met de weg. Overigens is de wegligging van een hp citroën dusdanig dat je op de snelweg ook niet snel in de problemen komt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')