Een Xantia? Heb je nog nooit in een echte Citroën gezeten?quote:Op donderdag 28 juni 2007 18:58 schreef densmee het volgende:
waarom een xsara en geen lekker geveerde xantia
Over oude Citroëns gesproken, ik heb zaterdag met me pa proefritje gemaakt in een CX GTI 2.5 Turbo. En me pa heeft hem toen gelijk gekochtquote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:10 schreef patje74 het volgende:
[..]
Een Xantia? Heb je nog nooit in een echte Citroën gezeten?![]()
Xantia is naar mijnmening de best uitgebalanceerde Citroën. De BX vond ik toch vaak nog wel wat slap. Ik een 1.9 TRS en TZI gehad. Daar kon je best pittig mee rijden maar dat was in combi met de vering niet echt prettig. De XM die ik had had veel te veel liflafjes aan de vering. De Xantia die ik nu heb is comfortabel op de langebaan maar ik kan er toch ook best goed me gooien en smijten. Xantia is daarom voor mij de perfecte Citroën. Ik vind het dan ook lastig om straks over te stappen op de C5 want die schijnt een stuk stugger te zijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:10 schreef patje74 het volgende:
[..]
Een Xantia? Heb je nog nooit in een echte Citroën gezeten?![]()
wij rijden nu een xantia break 1.9td met ruim 3,5ton op de klokquote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:07 schreef marky het volgende:
[..]
Xantia is naar mijnmening de best uitgebalanceerde Citroën. De BX vond ik toch vaak nog wel wat slap. Ik een 1.9 TRS en TZI gehad. Daar kon je best pittig mee rijden maar dat was in combi met de vering niet echt prettig. De XM die ik had had veel te veel liflafjes aan de vering. De Xantia die ik nu heb is comfortabel op de langebaan maar ik kan er toch ook best goed me gooien en smijten. Xantia is daarom voor mij de perfecte Citroën. Ik vind het dan ook lastig om straks over te stappen op de C5 want die schijnt een stuk stugger te zijn.
Lijkt me geen goed plan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:03 schreef marky het volgende:
Het schijnt dat je de C5 uit kan laten voeren met de veerbollen van de Xantia maar dan geeft Citroën er geen garantie meer op.
lijkt me niet, want het veersysteem van de Xantia werkt op LHM, en het veersysteem werkt op LDSquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:03 schreef marky het volgende:
Het schijnt dat je de C5 uit kan laten voeren met de veerbollen van de Xantia maar dan geeft Citroën er geen garantie meer op.
Als LDS agressieer is dan LHM en het past, dan zou het volgens mij wel kunnen ...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:40 schreef Acryl het volgende:
[..]
lijkt me niet, want het veersysteem van de Xantia werkt op LHM, en het veersysteem werkt op LDS![]()
Ik las het op het Xantiaforum dat het gedaan werd. Ik weet er zelf niets van. Zit zelf een beetje met het punt dat ik nu een Xantia rijdt. Doet het nog prima maar wordt volgend jaar wel 10 jaar oud en we zijn nu net een paar maanden boven de 100.000 aan het crossen. Wil ergens eidn 2008 of begin 2009 een andere auto gaan aanschaffen en dan wordt het toch een C5 want ik wil wel hydropneumatisch blijven rijden maar toch ook graag weer wat nieuwe en jonger. Alleen hoor ik dus overal dat de C5 lang zo comfortabel niet is als de Xantia. En ik vind de Xantia qua comfort perfect.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:40 schreef Acryl het volgende:
[..]
lijkt me niet, want het veersysteem van de Xantia werkt op LHM, en het veersysteem werkt op LDS![]()
gaan ze dat uitbrengen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:26 schreef PrincePolly het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Effe het tpoic boosten met iets echt vets
Nooit op korte termijn, of gewoon helemaal nooit. Het nieuws-feit hierin is echter het volgende:quote:
Juistem, dus is Citroen in zijn opzet geslaagdquote:
ik scrolde snel langs en ik dacht echt een audi in het citroen topicquote:
Jij snapt iets niet ... Echt niet ...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:11 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
toch raar dat een merk iets moois kan maken als dit:
[afbeelding]
terwijl ze in het verleden dit maakten:
[afbeelding]
ik kan het niet meer met je eensch zijn.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:38 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Nooit op korte termijn, of gewoon helemaal nooit. Het nieuws-feit hierin is echter het volgende:
Dit wordt de nieuwe C5 (ZONDER VEERBOLLEN, 100% ZEKER). Het merk citroen gaat vanaf dat moment dus ophouden te bestaan; dit terzijde.
De voor- en achterkant zullen zo zijn zoals op de foto´s. Wel een ding wat iedereen mooi vindt (duits), maar geen gevoel en binding meer met de double chevron. It´s all about the money!
Het klopt helaas helemaal.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 09:51 schreef PrincePolly het volgende:
Wat bedoel je: Zo van: ik ben het altijd met jee eensch geweest, maar wat je nu lult is onzin
Of:Helaas vind ik ook wat je zegt, het klopt helemaal.
En we gaan naar een degelijke, mooie strakke conventionele automobiel toe, die iedereen mooi vindt en technisch betrouwbaar. Hoe kut en ironisch is dat.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Het klopt helaas helemaal.
een Citroën, moet een eigenwijs vooruitstrevend design hebben, uiteraard gecombineerd met het hydraulische veersysteem, dit alles weer gecombineerd met vooruitstrevende nieuwe techniek die vrij ingewikkeld inelkaar zit en niet al te betrouwbaar is.
Dat is in mijn ogen een Citroën
Waar staat dat??? dat zonder veerbollen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:38 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Nooit op korte termijn, of gewoon helemaal nooit. Het nieuws-feit hierin is echter het volgende:
Dit wordt de nieuwe C5 (ZONDER VEERBOLLEN, 100% ZEKER). Het merk citroen gaat vanaf dat moment dus ophouden te bestaan; dit terzijde.
De voor- en achterkant zullen zo zijn zoals op de foto´s. Wel een ding wat iedereen mooi vindt (duits), maar geen gevoel en binding meer met de double chevron. It´s all about the money!
JA ik weet het ook niet meer. Heb van het weekend toevallig een Citroen-Importeur Medewerker gesproken en hij wist het dus 100% zeker. Kon het niet geloven, maar zou echt zo zijn. Nu lees ik weer her en der dat het op de instapversie een optie is en op de rest standaard. Op 17 oktober weet ik meer.quote:Op maandag 20 augustus 2007 17:26 schreef marky het volgende:
[..]
Waar staat dat??? dat zonder veerbollen?
Wat uiterlijk van de wagen betreft... Citroën heefthet nu weer geprobeerd om iets extreems op de markt te zetten (c6) maar het is geen hit. De media roept er altijd wel om en een aantal enthousiaste maar als het niet verkocht wordt dan kan je als fabrikant niet bestaan. Een Xantia vond iedereen saai maar ik vind het nog steeds een ingetoge en stijvolle auto.
De Duitse importeur schijnt dat verhaal al bevestigd te hebben: hydropneumatiek als optie op de C5.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:51 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
JA ik weet het ook niet meer. Heb van het weekend toevallig een Citroen-Importeur Medewerker gesproken en hij wist het dus 100% zeker. Kon het niet geloven, maar zou echt zo zijn. Nu lees ik weer her en der dat het op de instapversie een optie is en op de rest standaard. Op 17 oktober weet ik meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |