abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50946879
Die wegen meer, zijn gevoeliger voor gebreken en een te grote auto wil ik ook niet als beginnend rijder. Overigens staat hij wel op m'n lijstje, maar absoluut niet bovenaan.
pi_50958162
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:58 schreef densmee het volgende:
waarom een xsara en geen lekker geveerde xantia
Een Xantia? Heb je nog nooit in een echte Citroën gezeten?
  † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2007 @ 23:09:23 #153
25682 2cv
Niet subtiel
pi_51343817
Zojuist een mailtje de deur uit gedaan voor een nieuwe krukas bij STP. Zuigers, cylinders en carburateur zijn reeds binnen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 11 juli 2007 @ 00:03:06 #154
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51345903
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 01:10 schreef patje74 het volgende:

[..]

Over oude Citroëns gesproken, ik heb zaterdag met me pa proefritje gemaakt in een CX GTI 2.5 Turbo. En me pa heeft hem toen gelijk gekocht Dat is tenminste weer rijden!

En ikzelf heb besloten dat ik naast mijn leasebak een 2CV ga aanschaffen!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:29:24 #155
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_51995723

Merk en type: Citroën Visa Leader
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: België
Datum: 29 juli 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Fotorit retourtje Antwerpen
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:07:07 #156
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52223879
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 01:10 schreef patje74 het volgende:

[..]

Xantia is naar mijnmening de best uitgebalanceerde Citroën. De BX vond ik toch vaak nog wel wat slap. Ik een 1.9 TRS en TZI gehad. Daar kon je best pittig mee rijden maar dat was in combi met de vering niet echt prettig. De XM die ik had had veel te veel liflafjes aan de vering. De Xantia die ik nu heb is comfortabel op de langebaan maar ik kan er toch ook best goed me gooien en smijten. Xantia is daarom voor mij de perfecte Citroën. Ik vind het dan ook lastig om straks over te stappen op de C5 want die schijnt een stuk stugger te zijn.
pi_52233869
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:07 schreef marky het volgende:

[..]

Xantia is naar mijnmening de best uitgebalanceerde Citroën. De BX vond ik toch vaak nog wel wat slap. Ik een 1.9 TRS en TZI gehad. Daar kon je best pittig mee rijden maar dat was in combi met de vering niet echt prettig. De XM die ik had had veel te veel liflafjes aan de vering. De Xantia die ik nu heb is comfortabel op de langebaan maar ik kan er toch ook best goed me gooien en smijten. Xantia is daarom voor mij de perfecte Citroën. Ik vind het dan ook lastig om straks over te stappen op de C5 want die schijnt een stuk stugger te zijn.
wij rijden nu een xantia break 1.9td met ruim 3,5ton op de klok
en we hebben gekeken voor een c5 break maar deze viel zo erg tegen en verschillende andere ook
zelfs een vriend van ons had c5 gekocht maar na een maand ingeruild tegen een nieuwe xantia activa
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:03:06 #158
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52250166
Het schijnt dat je de C5 uit kan laten voeren met de veerbollen van de Xantia maar dan geeft Citroën er geen garantie meer op.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:23:19 #159
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_52250592
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:03 schreef marky het volgende:
Het schijnt dat je de C5 uit kan laten voeren met de veerbollen van de Xantia maar dan geeft Citroën er geen garantie meer op.
Lijkt me geen goed plan.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_52264702
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:03 schreef marky het volgende:
lijkt me niet, want het veersysteem van de Xantia werkt op LHM, en het veersysteem werkt op LDS
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:30:41 #161
25682 2cv
Niet subtiel
pi_52265855
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:40 schreef Acryl het volgende:

[..]

lijkt me niet, want het veersysteem van de Xantia werkt op LHM, en het veersysteem werkt op LDS
Als LDS agressieer is dan LHM en het past, dan zou het volgens mij wel kunnen ...
pi_52266795
Ik heb laatst de Citroën C6 3.0i V6 Exclusive uitgebreid kunnen bekijken van binnen en buiten van iemand.
Echt leuke auto, is niet de mooiste maar wel erg super luxe auto met alles er op en er aan.

Me vader is Citroën gek, dus ik ook een beetje.
We hebben gewoon vroeger als normale auto gehad.
Citroën Visa en daarna een AX maar dat is al tijd geleden.

Me vader heeft ook al 20 jaar lang een Citroen Traction Avant, als hobby echt een mooie auto.
............................
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:23:54 #163
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52313123
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:40 schreef Acryl het volgende:

[..]

Ik las het op het Xantiaforum dat het gedaan werd. Ik weet er zelf niets van. Zit zelf een beetje met het punt dat ik nu een Xantia rijdt. Doet het nog prima maar wordt volgend jaar wel 10 jaar oud en we zijn nu net een paar maanden boven de 100.000 aan het crossen. Wil ergens eidn 2008 of begin 2009 een andere auto gaan aanschaffen en dan wordt het toch een C5 want ik wil wel hydropneumatisch blijven rijden maar toch ook graag weer wat nieuwe en jonger. Alleen hoor ik dus overal dat de C5 lang zo comfortabel niet is als de Xantia. En ik vind de Xantia qua comfort perfect.
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2007 @ 21:37:11 #164
25682 2cv
Niet subtiel
pi_52313561
Het was wat gesteggel (verschil van mening etc) maar we zijn er uit gekomen. Dit heb ik besteld:

- Speciale aanbieding 670cc kit met een speciale, custom made nokkenas (7,5/288/112°)

- Plasma nitreren and nieuw lager voor op de krukas

- Viton afdichtingen voor de krukas

- Speciale sproeiers voor in de carburateur

- Speciale uitlaatkit (zelf in elkaar lassen, is alleen 1e demper)

- Groot luchtfilter met alles er op en er aan wat nodig is

- Oliefilter adapter met 2 oliefilters

- Nieuwe oliepomp

- Krukas (gereviseerd)

- Verzendkosten

- 4 speciale bougies

- Siliconen bougiekabels

- Temperatuur geregelde oliekoeler.

Kosten: wiljeniewete ...

Voor m'n Eend natuurlijk trouwens
pi_52454055

Effe het tpoic boosten met iets echt vets
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:29:39 #166
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52454164
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:26 schreef PrincePolly het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Effe het tpoic boosten met iets echt vets
gaan ze dat uitbrengen?
Signature.
pi_52455992
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:29 schreef eer-ik het volgende:

[..]

gaan ze dat uitbrengen?
Nooit op korte termijn, of gewoon helemaal nooit. Het nieuws-feit hierin is echter het volgende:
Dit wordt de nieuwe C5 (ZONDER VEERBOLLEN, 100% ZEKER). Het merk citroen gaat vanaf dat moment dus ophouden te bestaan; dit terzijde.
De voor- en achterkant zullen zo zijn zoals op de foto´s. Wel een ding wat iedereen mooi vindt (duits), maar geen gevoel en binding meer met de double chevron. It´s all about the money!
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:07:05 #168
25682 2cv
Niet subtiel
pi_52456757
Ik zie een auwdie
pi_52458486
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:07 schreef 2cv het volgende:
Ik zie een auwdie
Juistem, dus is Citroen in zijn opzet geslaagd
pi_52461878
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:07 schreef 2cv het volgende:
Ik zie een auwdie
ik scrolde snel langs en ik dacht echt een audi in het citroen topic
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_52465450
toch raar dat een merk iets moois kan maken als dit:

terwijl ze in het verleden dit maakten:
  † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:18:48 #173
25682 2cv
Niet subtiel
pi_52465752
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:11 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
toch raar dat een merk iets moois kan maken als dit:

[afbeelding]

terwijl ze in het verleden dit maakten:
[afbeelding]
Jij snapt iets niet ... Echt niet ...
pi_52465809
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:38 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Nooit op korte termijn, of gewoon helemaal nooit. Het nieuws-feit hierin is echter het volgende:
Dit wordt de nieuwe C5 (ZONDER VEERBOLLEN, 100% ZEKER). Het merk citroen gaat vanaf dat moment dus ophouden te bestaan; dit terzijde.
De voor- en achterkant zullen zo zijn zoals op de foto´s. Wel een ding wat iedereen mooi vindt (duits), maar geen gevoel en binding meer met de double chevron. It´s all about the money!
ik kan het niet meer met je eensch zijn.
Zonde.
pi_52472645
Wat bedoel je: Zo van: ik ben het altijd met jee eensch geweest, maar wat je nu lult is onzin
Of:Helaas vind ik ook wat je zegt, het klopt helemaal.
pi_52474451
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:51 schreef PrincePolly het volgende:
Wat bedoel je: Zo van: ik ben het altijd met jee eensch geweest, maar wat je nu lult is onzin
Of:Helaas vind ik ook wat je zegt, het klopt helemaal.
Het klopt helaas helemaal.
een Citroën, moet een eigenwijs vooruitstrevend design hebben, uiteraard gecombineerd met het hydraulische veersysteem, dit alles weer gecombineerd met vooruitstrevende nieuwe techniek die vrij ingewikkeld inelkaar zit en niet al te betrouwbaar is.

Dat is in mijn ogen een Citroën
pi_52476109
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Het klopt helaas helemaal.
een Citroën, moet een eigenwijs vooruitstrevend design hebben, uiteraard gecombineerd met het hydraulische veersysteem, dit alles weer gecombineerd met vooruitstrevende nieuwe techniek die vrij ingewikkeld inelkaar zit en niet al te betrouwbaar is.

Dat is in mijn ogen een Citroën
En we gaan naar een degelijke, mooie strakke conventionele automobiel toe, die iedereen mooi vindt en technisch betrouwbaar. Hoe kut en ironisch is dat.
  maandag 20 augustus 2007 @ 17:26:26 #178
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52533556
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:38 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Waar staat dat??? dat zonder veerbollen?

Wat uiterlijk van de wagen betreft... Citroën heefthet nu weer geprobeerd om iets extreems op de markt te zetten (c6) maar het is geen hit. De media roept er altijd wel om en een aantal enthousiaste maar als het niet verkocht wordt dan kan je als fabrikant niet bestaan. Een Xantia vond iedereen saai maar ik vind het nog steeds een ingetoge en stijvolle auto.
pi_52539634
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 17:26 schreef marky het volgende:

[..]

Waar staat dat??? dat zonder veerbollen?

Wat uiterlijk van de wagen betreft... Citroën heefthet nu weer geprobeerd om iets extreems op de markt te zetten (c6) maar het is geen hit. De media roept er altijd wel om en een aantal enthousiaste maar als het niet verkocht wordt dan kan je als fabrikant niet bestaan. Een Xantia vond iedereen saai maar ik vind het nog steeds een ingetoge en stijvolle auto.
JA ik weet het ook niet meer. Heb van het weekend toevallig een Citroen-Importeur Medewerker gesproken en hij wist het dus 100% zeker. Kon het niet geloven, maar zou echt zo zijn. Nu lees ik weer her en der dat het op de instapversie een optie is en op de rest standaard. Op 17 oktober weet ik meer.
pi_52541311
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:51 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

JA ik weet het ook niet meer. Heb van het weekend toevallig een Citroen-Importeur Medewerker gesproken en hij wist het dus 100% zeker. Kon het niet geloven, maar zou echt zo zijn. Nu lees ik weer her en der dat het op de instapversie een optie is en op de rest standaard. Op 17 oktober weet ik meer.
De Duitse importeur schijnt dat verhaal al bevestigd te hebben: hydropneumatiek als optie op de C5.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')