Jazeker, vooral wat kolven betreft! Op deze site staat meer info over je rechten mbt kolven: http://www.babybox.nl/artikel.php?artikel=229quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:11 schreef Neuk het volgende:
Heb je als jonge moeder ook bepaalde rechten waar ze op het werk rekening mee moeten houden? Zoals bijv. de tijd die je wettelijk gezien moet krijgen om te kolven of voeden? Ik weet ook dat er zoiets is mbt nachtdiensten maar dat is juist wel leukIk vroeg me af of iemand weet waar ik me fatsoenlijk kan inlezen...
Je hebt voedingsrecht zelfsquote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:11 schreef Neuk het volgende:
Heb je als jonge moeder ook bepaalde rechten waar ze op het werk rekening mee moeten houden? Zoals bijv. de tijd die je wettelijk gezien moet krijgen om te kolven of voeden? Ik weet ook dat er zoiets is mbt nachtdiensten maar dat is juist wel leukIk vroeg me af of iemand weet waar ik me fatsoenlijk kan inlezen...
Nou Linda, ik vind het totaal geen gek idee van A. Want je zégt wel dat je je gevoelens beleeft, maar je hangt er ondertussen wél een waardeoordeel aan. Dat je je zou aanstellen. En kun je dan je gevoelens oprecht beleven en verwerken...? Nou...?quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:04 schreef linda856763 het volgende:
A. suggereerde ook al dat ik misschien mijn oude 'therapeut' nog eens op moet zoeken, maar die is juist gericht op: 'gevoelens beleven' om ze te kunnen verwerken. Nou, dat doe ik al uit mezelf. Dus voorlopig denk ik dat ik gewoon moet accepteren dat ik die gevoelens heb, dat ik mezelf niet voor mijn kop hoef te slaan omdat ik niet 'stoer' genoeg ben om die bevalling ff heel gewoon te vinden, en af en toe even flink janken. Denk dat mijn idee over dat ik dit niet mag voelen, en dat ik me aanstel, me nog het meest in de weg zit.
Herbeleven is ook niet leuk, het is confronterend, en het bezord behoorlijk wat emotiesquote:Op woensdag 31 januari 2007 10:30 schreef linda856763 het volgende:
Ik háát herbeleven![]()
Ik denk er nog even over na. Dat ik er na 3 maanden niets er mee doen, nu bewust mee bezig ben, is voor mij al wel een positieve stap, hoe confronterend ook.
Dat herken ik heel sterk! Met m'n eerste heeft het me ook veel en veel langer gekost.quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:37 schreef Belana het volgende:
......ik ben ook best lang met de bevalling van Liam bezig geweest. dit keer heb ik er geen last van gelukkig. praten erover en de tijd, dat zijn de dingen die het een plek geven.
Misschien omdat je bij de eerste zo ontzettend overweldigd wordt door wat er gebeurt? dank je wel allemaal voor de lieve woorden. Ik neem je advies aan Kozakken. Ik zie het wat aan en bekijk later of ik nog professionele hulp nodig heb.quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:40 schreef kozakken het volgende:
[..]
Dat herken ik heel sterk! Met m'n eerste heeft het me ook veel en veel langer gekost.
Of zou dat komen omdat het 'voor het eerst' was. Of omdat ik nu weet dat ik 'niet meer hoef/wil'?
-zelf weer even in nadenkmodus gaat-
quote:Hé, PM-girl, fijn je weer te zien! en bedankt voor de mooie meet-foto's
Ik heb besloten om het nog even bij mezelf, A. en een paar anderen te houden. Ik ben eigenlijk net pas begonnen met verwerken en doorleven en uiten, en ik vind dat ik dat best nog een kans kan geven. Een tweede is niet aan de orde, ook nog expliciet door A. gezegd, dus ik heb ook nog wel even....
Dankjewel!quote:PM-etje, ik miste je al. Hopelijk ben je al een end in de goede richting met knopen doorhakken en voel je je wat beter.
Is goedquote:PM girl ik mail je ven binnenkort
Klopt Sugar, een beetje ook wel bewust. Wil niet teveel meer hier neerzetten, wordt me soms akelig (in de zin van dat ik er zelf last van heb) bewust van alle ogen die hier meelezen maar niet schrijven. Niet dat ik dat verkeerd vind, doe het zelf ook, maar sommige dingen deel ik liever niet met iedereen. Daarvoor gebruik ik dan PM of mail, of misschien wel (mini)meets!quote:En PM, ik vind dat je wel erg weinig vertelt over jezelf. Allemaal lieve reacties op de anderen, maar hoe gaat het dan met je? Of was het geen bescheidenheid, maar meer "ik wil er even niet over uitweiden"? Dan moet je vooral mijn gevraag negeren.
Iedereen Ingrid?quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:43 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik wil gewoon iedereen hier een dikke knuffel geven!
quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:57 schreef Moonah het volgende:
[..]
Iedereen Ingrid?
Dan heb je het druk meid!
quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:34 schreef Moonah het volgende:
Hoor ik net door de babyfoon Thies hoesten. Ga ik even bij hem kijken.
Aaaaaahhhh! Dweil me maar op! Er ligt gewoon een kínd te slapen hierboven! Een baby! Mijn baby! Onze baby! Het is toch zo'n enorm groot wonder he.....![]()
![]()
![]()
Herkenbaar....quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:34 schreef Moonah het volgende:
Hoor ik net door de babyfoon Thies hoesten. Ga ik even bij hem kijken.
Aaaaaahhhh! Dweil me maar op! Er ligt gewoon een kínd te slapen hierboven! Een baby! Mijn baby! Onze baby! Het is toch zo'n enorm groot wonder he.....![]()
![]()
![]()
Lief van jequote:Op donderdag 1 februari 2007 05:58 schreef Sugar het volgende:
Max, het lijkt mij echt best wel rot eigenlijk, als je kind zoiets basaals als lopen nog niet doet. IK wil het absoluut niet erger maken dan het is en hij vindt vast zijn weg wel, maar wil wel even zeggen dat ik me soms ineens kan voorstellen hoe beperkend dat bijvoorbeeld is. Met uitjes, naar buiten gaan, wat er allemaal kan... Ik heb met jullie te doen en hoop dat Kai lekker snel ontdekt dat lopen écht heel leuk is.
En voor jullie: hou de moed erin. Ik weet dat jullie dat ook heus doen, maar toch.![]()
En dat blijft het Moonah! Zelf nu nog als ik Morris bijvoorbeeld van de creche haal, denk ik: ik ben zijn mamaquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:34 schreef Moonah het volgende:
Het is toch zo'n enorm groot wonder he.....![]()
![]()
![]()
Ja, het is best te doen. Zeker als er al een keertje "iets" door de baarmoedermond is gekomen. Ik heb ook weinig met de pil, de 'gewone' pil zat te bomvol met hormonen en de minipil is niet veilig genoeg voor mij... ik vergat hem steedsquote:Op donderdag 1 februari 2007 11:01 schreef YPPY het volgende:
Goed dat je weer terug bent PM. Wordt je irl geconfronteerd met wat je hier schrijft? Voor sommige dingen zou je een besloten forum moeten hebben.
Hier vragen ze ook al om een tweede Linda en zoveel loop ik niet op je voor. Drie keer op mijn werk deze keer. Ze gaan er echt vanuit dat 'we' het al helemaal hebben gepland en geloven niet dat de kans groter is van niet dan van wel. Kijken ze me aan of ik gek ben. Ik kan daar niet echt vertellen hoe het met me gaat, maar soms denk ik dat het beter is, houden ze tenminste op.
Leuk dat je zoveel tijd kon besteden aan Fleur chacama. Voor haar is het ook heftig natuurlijk, een zusje erbij.
Dat klinkt makkelijk PV. Misschien toch maar een spiraaltje. Ik moet me er ook nog in verdiepen, het enige dat ik nu weet, ik dat ik nooit meer begin met de pil.![]()
Vorig jaar wist bijna niemand dat ik zwanger was en nu is Annaer. Zo gek.
Inderdaad!!!! Dat mijn moeder het vraagt: okee. Maar al die andere mensen....quote:Op donderdag 1 februari 2007 11:13 schreef Rottdog het volgende:
Blijf het raar vinden dat mensen de behoefte hebben om te vragen wanneer de tweede komt, heb ik trouwens ook met wanneer gaan jullie trouwen. Nou als het ooit zover is dan vertellen we het je wel.![]()
Eigenlijk willen ze er zelf nog een kindje bij of ze vinden hun eigen leven niet meer leuk zonder zo'n kleine, dus gaan ze zoeken bij anderen. Mijn neiging: 'neem d'r nog maar eentje bij en laat mij met rust.' Of die mensen die niet weten waar ze het over hebben, die zelf geen kinderen hebben. 'Je wil er zeker nog wel één, hé?' 'Neem jij er maar één.' 'Welnee, ik houd niet van baby's'. 'quote:Op donderdag 1 februari 2007 11:25 schreef m@x het volgende:
Oh dat vragen om die tweede houdt nooit meer op. En als je dan zegt dat er geen tweede komt roept iedereen: "nou, we spreken jou over een jaar of wat nog wel". Nee is nee! Welk stukje van "nee" begrijpen ze nou niet![]()
Brr. Daar heb ik toch zo'n hekel aan, aan zo'n uitspraak. Rare lui, mensen.... Ik vind 1 ook niet zielig hoor. Elk voordeel hep se nadeel enzo, je hoeft de aandacht van je ouders ook minder te delen. Bovendien, tussen mijn neefjes zit nu ca 2 jaar verschil, en het samenspelen is best lastig. (2,5 en 5 jaar). En het duurt ook nog wel even voor dat verschil niet meer uitmaakt.quote:Op donderdag 1 februari 2007 11:25 schreef m@x het volgende:
Oh dat vragen om die tweede houdt nooit meer op. En als je dan zegt dat er geen tweede komt roept iedereen: "nou, we spreken jou over een jaar of wat nog wel". Nee is nee! Welk stukje van "nee" begrijpen ze nou niet![]()
?quote:Op donderdag 1 februari 2007 12:43 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb er eentje met hormonen. Van een koperspiraaltje is bekend dat de menstruatie heviger wordt, en die is bij mij al vrij hevig. En ik ken iemand die door het spiraaltje heen zwanger is geworden, miskraam welliswaar, maar toch...
Ik ga even kijken hoe dit bevalt. 'k Moet nog wel ff zes weken de rubberplantages steunen, want pas na de controle kunnen ze veiligheid garanderen.
quote:
Dat lijkt me idd lastig dan. Ik kan me voorstellen dat je je dan niet zo makkelijk ziekmeldt 'als er niets aan je te zien is'. Maar ja, toch he, neem jezelf goed in acht..... (is dus heel makkelijk gezegd tegen een ander, maar wellicht als genoeg mensen het tegen je zeggen....).quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:55 schreef m@x het volgende:
maar ik werk ook een beetje bij een bedrijf waar achterdocht hoogtij viert en waar er een reorganisatie aan zit te komen. Ik ben altijd bang dat dit soort dingen tegen je gebruikt gaan worden.
Jup ze zit nog steeds in 50. Het zijn wel grote 50-ers. Maar 56 is echt...echt nog veeeeeel te groot. Ik gok dat ze nu ca. 53 cm is. En kleine 56 zijn moeilijker te vinden dan grote 50-ers blijkbaar. Ik kijk wel uit naar de tijd dat ze rond 56cm zit. Dan heb ik nl heel veel leuk meidenspul van toen Fleur klein was. En als ze in 62 zit.....ooooh berg je. Dan heb ik zoveeeeeel meidenspul. Heb er helemaal zin in. Ze zit ook nog in newborn luiersquote:Op donderdag 1 februari 2007 21:03 schreef linda856763 het volgende:
PV, lekker dan!. Da's wel weer wennen he, zo'n zooi hormonen in je lijf!
Chacama, heeft Maudje nog maat 50?
Nee gelukkig niet, maar je weet nooit wie er leest en sommige dingen houd ik dan toch liever wat minder openbaar!quote:Op donderdag 1 februari 2007 11:01 schreef YPPY het volgende:
Goed dat je weer terug bent PM. Wordt je irl geconfronteerd met wat je hier schrijft? Voor sommige dingen zou je een besloten forum moeten hebben.
Hier ook!quote:Vorig jaar wist bijna niemand dat ik zwanger was en nu is Annaer. Zo gek.
Ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:07 schreef PM-girl het volgende:
BassMiss, hoe is het met werken nu? Ga je zo door of maak je een andere keus?
Moeilijk he!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:33 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit.![]()
Ik vind het niet meer zo erg als de eerste week, maar ik voel me er nog steeds niet goed bij, dus de zin om wat anders te doen blijft wel.
Erg jammer dat het utopisch is.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:11 schreef Bass-Miss het volgende:
dat is een beetje utopisch vrees ik...
Als je een plan hebt dat blijkt te werken houd ik me aanbevolen!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:24 schreef Bass-Miss het volgende:
Mijn lief moet gewoon dringend rijk worden, dat is alles.
Hmmm, heb jij nou ook een muziekman? Dream on dan maarquote:Op vrijdag 2 februari 2007 18:24 schreef Bass-Miss het volgende:
Mijn lief moet gewoon dringend rijk worden, dat is alles.
Inderdaadquote:Op vrijdag 2 februari 2007 19:38 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Hmmm, heb jij nou ook een muziekman? Dream on dan maar![]()
Ik heb juist het gevoel dat ik dan veel meer dingen zou kunnen doen dan nu.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:39 schreef YPPY het volgende:
Van de andere kant word ik dan gek van mezelf. Toch maar blijven werken dan.
Nee, een muziekZAALman.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 19:38 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Hmmm, heb jij nou ook een muziekman? Dream on dan maar![]()
Ha, nog een lotgenotequote:Op vrijdag 2 februari 2007 20:21 schreef Igraine het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
![]()
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het wél fijn vindt om ernaast ook te werken. Zeker nu ik volgende maand met m'n nieuwe baan ga beginnen
Nog minder kans om een fortuin te makenquote:
Dankjewel!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 00:35 schreef Neuk het volgende:
Succes met het vinden van een heel leuke baan, macka!
Lieve schat, dit herken ik zó! En ik denk met mij vele andere moeders en vaders. Het is ook niet nogal wat, een kind krijgen. Buiten de enorme verantwoordelijkheid die je nu hebt, krijg je er ook nog maar eens een aantal compleet nieuwe rollen bij. Moeder van je kind, moeder van het kind van je partner (en dat zijn níet dezelfde rollen...) en voor de vader geldt dat natuurlijk ook. Wij hebben ook zeer regelmatig gedoe en gezeik. Ik heb gisteren nog een uur zitten spuien tegen mijn zus. We houden onwijs veel van elkaar, idd die extra dimensie ook, maar mijn hemel, ik heb af en toe echt de neiging Thies in de auto te zetten en er vandoor te gaan.quote:Op zondag 4 februari 2007 11:28 schreef cattie het volgende:
Mijn man is trouwens vandaag heel lief voor mij, hij vindt het ook heel rot dat we gisteren zo'n ruzie hadden en wil alleen maar het beste voor ons alledrie. Het ouderschap geft wel een nieuwe dimensie aan je relatie. Er zijn momenten dat ik nog veel verliefder ben op mijn man, als ik zie hoe hij met Ive omgaat. En er zijn momenten dat ik heel boos op hem wordt, als we het niet eens zijn over hoe we met Ive om moeten gaan. Het gaat gewoon zo diep, een kind. Gelukkig zijn we bijna altijd nog hartstikke gelukkig met elkaar.
Cattie, waarom slaan jullie die tuitbeker niet gewoon over als Ive er niet aan wil? Voor sommige kinderen is zo'n tuitbeker gewoon een onnodige tussenstap, die drinken makkelijker uit een gewone beker. Zeker als ze toch al niet zo 'happig' zijn op drinken uit een flesje. Wát er in de fles of beker zit maakt natuurlijk wel uit qua aandeel in Ive's voedingsstoffen.quote:Op zondag 4 februari 2007 11:28 schreef cattie het volgende:
We hebben net besloten dat Ive vanaf vandaag elke dag om 11.00 uur de fles krijgt (tuitbeker wil nog niet, dat is nog even oefenen). Wat er in zit maakt niet zoveel uit (kv, pap, mm, water). Ik ga die voeding dus afbouwen. Er blijven er nog genoeg over op een dag (7) om lekker bv te kunnen geven en 1 voeding minder is niet het einde van de bv.
Hormonen?quote:Op zondag 4 februari 2007 22:20 schreef linda856763 het volgende:
Zei ik net dat het bij ons meestal wel lekker loopt? Nou, nu ff niet. Irritaties alom, en waarom? Geen idee. Vage gevoelens en erg moe zijn, dat vooral.....
Ik zou alle ultieme geniet verhalen die je hier leest niet als een maatstaf zien hoor.quote:Op maandag 5 februari 2007 09:55 schreef m@x het volgende:
Dat hoop ik ook BE, maar ik ben niet een type wat makkelijk los laat. Dat merk ik eigenlijk altijd en in alles. Ik moet overal de controle over houden en alles moet perfect....
sociale vaardighedenquote:Op maandag 5 februari 2007 10:22 schreef m@x het volgende:
Wat is een sovatraining?
Ook herkenbaar. Afschuwelijk gevoel. ik noemde het altijd een 'gat in mijn buik'.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:37 schreef m@x het volgende:
Het is niet zozeer dat ik de controle over mijn werk wil houden maar meer de controle over mezelf. Die ben ik al een hele tijd kwijt. En dat klinkt een stuk dramatischer dan dat het is hoor. Het is gewoon een soort continu gevoel van ontevredenheid. Ik kom er alleen niet achter wat ik kan doen om mezelf tevreden te maken
Uhm om met de wijze woorden van mijn psycholoog te spreken.....de lat voor jezelf lager leggen. Minder van jezelf eisen. De grens van tevredenheid dus omlaag halen dat ie wel haalbaar is, in plaats van buiten bereik.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:37 schreef m@x het volgende:
Het is niet zozeer dat ik de controle over mijn werk wil houden maar meer de controle over mezelf. Die ben ik al een hele tijd kwijt. En dat klinkt een stuk dramatischer dan dat het is hoor. Het is gewoon een soort continu gevoel van ontevredenheid. Ik kom er alleen niet achter wat ik kan doen om mezelf tevreden te maken
Hier nog zo eentje. Supermoeke bestaat hier alleen van 17:00 (thuiskomst) tot 19:00 (tuig naar bed). En oh ja, des ochtends slaag ik er ook nog wel eens in ze allemaal aangekleed, uitgeplast, gepoetst en gekamd op te leveren bij mannie zonder mopperen. Soms he.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:26 schreef Belana het volgende:
...Ik hou van mijn kinderen en wil ze niet meer missen, maar ik ben niet die supermoeke die ik hier wel eens voorbij zie komen. Ik wil niet de hele dag met de kinderen bezig zijn, ik ben blij met mijn baan omdat ik dan ook andere dingen heb. Ik vind het zwaar, bijna nooit tijd voor jezelf.
Ik ben er wel redelijk op ingesteld en daardoor gaat het allemaal wel en ik kan echt wel genieten van die moppies, maar ik vind het ook zwaar.
...
Dat is dan ook wel een topprestatie! Ik vind mezelf altijd heel stoer als ik 2 kinderen op tijd aangekleed, gevoerd en wel op de creche heb. Daarna moet ik lachen om mezelf. Want wat stelt het nou voor eigenlijk? Iedereen doet dit tochquote:Op maandag 5 februari 2007 11:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hier nog zo eentje. Supermoeke bestaat hier alleen van 17:00 (thuiskomst) tot 19:00 (tuig naar bed). En oh ja, des ochtends slaag ik er ook nog wel eens in ze allemaal aangekleed, uitgeplast, gepoetst en gekamd op te leveren bij mannie zonder mopperen. Soms he.
Ze is er niet. Grrr.quote:Op maandag 5 februari 2007 13:53 schreef Moonah het volgende:
Ik vind het ook raar hoor Ingrid.
Hopelijk is ze er inmiddels.
Maar wat heb je dat krap op elkaar geplanned.
13 uur MW, 14.30 spiraal zetten.
Ehm, tja eigenwijs enzo. Dit hebben al zo veel mensen tegen me gezegd maar ik kan het juiste knopje niet vinden.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:43 schreef chacama het volgende:
[..]
Uhm om met de wijze woorden van mijn psycholoog te spreken.....de lat voor jezelf lager leggen. Minder van jezelf eisen. De grens van tevredenheid dus omlaag halen dat ie wel haalbaar is, in plaats van buiten bereik.
Echt stom.quote:
Ah, dat van die 5 min. wist ik niet!quote:Is niet krap vind ik. Van 13.00 tot 14.00 mw.
De huisarts is 5 minuten lopen, dus kan makkelijk.
En toch werkt het wel M@x. Visualiseer het maar eens. Als je de lat hoog legt spring je er telkens tegenaan en stoot je je hoofd. Au! Leg je de lat lager, dan kun je er elke keer overheen en heb je telkens een "Yes"-gevoel! En dan kan hij weer een stukje hoger.quote:Op maandag 5 februari 2007 14:01 schreef m@x het volgende:
[..]
Ehm, tja eigenwijs enzo. Dit hebben al zo veel mensen tegen me gezegd maar ik kan het juiste knopje niet vinden.
Zoals je ziet zijn er veel meer dames die in een vergelijkbare positie als jij zitten/hebben gezeten. Allemaal onzekere gefrustreerde hoopjes mens...???quote:Ik hoop trouwens niet dat ik door mijn posts overkom als een onzeker, gefrustreerd hoopje mens want dat ben ik niet hoor.
Dikke kans dat ze in de file staat/stond of autopech heeftquote:Op maandag 5 februari 2007 14:14 schreef Ingrid19 het volgende:
Heb net nog een keer gebeld. Het kantoor heeft ook niks van haar gehoord. Misschien heeft ze wel een ongeluk gehad ofzo. Is niet te hopen natuurlijk.
Heb haar nog een keer gemaild dat ik hoop dat er niet iets met haar gebeurd is. En of ze belt of mailt met de uitleg. Zit nu wel heel erg te twijfelen om ermee te stoppen.
Nou, ik ga me klaarmaken voor de dokter.
Niet doorvertellen, maar toen ik ging werken en mijn man de dagelijkse routine met de kinderen op moest pikken moest hij dr soms van janken hoe moeilijk dat bleek. "Gewoon" kinderen eten geven en schoonhouden etc. is helemaal niet "gewoon", het is soms een aanslag op je zenuwen (hoewel het een stuk makkelijker is sinds Lukas niet meer thuis woont, triest genoeg).quote:Op maandag 5 februari 2007 13:33 schreef snoopy het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel een topprestatie! Ik vind mezelf altijd heel stoer als ik 2 kinderen op tijd aangekleed, gevoerd en wel op de creche heb. Daarna moet ik lachen om mezelf. Want wat stelt het nou voor eigenlijk? Iedereen doet dit toch![]()
Oe ja dat wordt ook een uitdaging hier, heb je ze eindelijk gevoederd, aangekleed, jasje aan, dasje om, schoentjes aan. Gaat vervolgens eerst de kleinste iets spugen in de maxi cosi en de grootste houdt zich krampachtig vast aan de rand aan de tafel... je raadt het al.... POEPquote:Op maandag 5 februari 2007 13:33 schreef snoopy het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel een topprestatie! Ik vind mezelf altijd heel stoer als ik 2 kinderen op tijd aangekleed, gevoerd en wel op de creche heb. Daarna moet ik lachen om mezelf. Want wat stelt het nou voor eigenlijk? Iedereen doet dit toch![]()
Dat is ook moeilijk. Patronen zitten jarenlang, zo niet al je hele leven ingesleten. Je kunt dus ook niet van jezelf verwachten dat je dat zo maar eventjes verandert (latje lager, zie je?quote:Op maandag 5 februari 2007 15:00 schreef m@x het volgende:
Als ik het allemaal op het scherm zie staan klinkt de oplossing heel logisch. Het in praktijk brengen ervan is alleen een stuk minder makkelijk
Och, wat zal ik ervan zeggen. Het gaat nog wel eens een beetje mis, maar ik kan het al wel wat uitstellen. paar minuutjes speling kan soms nét het verschil maken.quote:Op maandag 5 februari 2007 19:19 schreef cattie het volgende:
Moonah, hoe gaat het nu met jou en je "na-bevalling"-ellende? Helpt de therapie?
Ja dat ze dat gewoon niet doorhebben ja pas als je er een klacht over indient maar dan is het wel redelijk te laat lijkt mij...quote:Op maandag 5 februari 2007 21:22 schreef PM-girl het volgende:
Mibos, wat fijn, dat je klacht niet afgewimpeld is maar er echt iets mee gebeurt! Maar wat Moonah ook schrijft, echt professioneel komthet niet over, dat ze niet stilstaan bij wat een discussie aan het bed op dat moment kan doen?
Welk ziekenhuis ben je bevallen?
He Moonah wat een rotnieuws maar wel fijn voor je dat je er een beetje controle is op sommige momenten...quote:Op maandag 5 februari 2007 22:05 schreef Moonah het volgende:
Och, wat zal ik ervan zeggen. Het gaat nog wel eens een beetje mis, maar ik kan het al wel wat uitstellen. paar minuutjes speling kan soms nét het verschil maken.
Maar volgens de therapeute zal ik ermee moeten leren leven dat er een grens is aan het resultaat dat we kunnen bereiken.
Dat is rot, zeg!quote:Op maandag 5 februari 2007 22:05 schreef Moonah het volgende:
[..]
Och, wat zal ik ervan zeggen. Het gaat nog wel eens een beetje mis, maar ik kan het al wel wat uitstellen. paar minuutjes speling kan soms nét het verschil maken.
Maar volgens de therapeute zal ik ermee moeten leren leven dat er een grens is aan het resultaat dat we kunnen bereiken.
Grappig dat je ernaar vraagt. ik vroeg me vannacht (!!!) nl af hoe het met jouw blessure is gesteld!
Wat kan dat dan toch enorm verschillen. Ik heb een aantal vriendinnen die daar bevallen zijn en die er prima over te spreken waren.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:05 schreef Mibos het volgende:
Ja dat ze dat gewoon niet doorhebben ja pas als je er een klacht over indient maar dan is het wel redelijk te laat lijkt mij...
In het Groene Hart Ziekenhuis locatie Jozef in Gouda.
Ik heb juist meer vervelende ervaringen indirect meegemaakt dan goede. Veel over de kraamvrouw heenpraten, veel betutteling en een schrikbarend borstvoedingsbeleid.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat kan dat dan toch enorm verschillen. Ik heb een aantal vriendinnen die daar bevallen zijn en die er prima over te spreken waren.
Echt kl*te dat jij dan precies het verkeerde team voor je kreeg.
Maar wel heel fijn te horen dat ze er echt iets mee gedaan hebben.
op jaar basis zit je puur en alleen qua flesvoeding aan zo;'n dikke 12000 euro , tel daarbij sinds december per dag een pak rijstebloem ( biobimn a la 3 euro ongeveer) Dat kind krijgt kaviaarquote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:38 schreef m@x het volgende:
Mijn god, 1000 euro eten per maand. Als je de achtergrond niet wist zou je denken dat jullie Arwen grootbrengen met kaviaar. Ik hoop dat ze snel uitgeruzied zijn en jullie in ieder geval daar niet meer over hoeven te stressen.
PV, ik ken het. Sterkte
Moonah, je bent inderdaad een sterke vrouw
Deal! Vanaf morgen gezonde snacks!!!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:35 schreef chacama het volgende:
PV, zullen we d'r dan maar samen tegenaan gaan....vandaag 5 botterhammen met hagelslag gegeten (bij gebrek aan repen chocola)
Githa, het valt ook allemaal niet mee voor jullie.quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:17 schreef Githa het volgende:
Hier weer een knokweek, maar ik blijf me voorhouden dat het morgen allemaal anders en beter kan zijn.
Tnx. Denk dat ze die info zei zodat ik weet dat het echt belangrijk was.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Ingrid knap hooren ik vind je maatschappelijk werker maar een rare kwiep, ten eerste dat soort informatie over zaken mag ze niet geven
, ten tweede had zij dit anders moeten oplossen , en ten derde zoals livelink zei what about die email? en waarom dan niet na afloop van de noodsituatie even bellen/mailen of de dag er op...
Ik kan me voorstellen dat je dan bang bent dat er een spanning ontstaat.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:15 schreef Neuk het volgende:Je durft vragen niet te stellen? Moet je bij een MW juist niet extra veel op je gemak zijn?
Zoek es een ander die je kan helpen. Met al dit geneuzel kom je nooit verder.
Ja, Belana, hoe is het met jou?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:27 schreef dutchie het volgende:
Belana, hoe is het eigenlijk met jou en je rug?
Je hebt altijd wel goede raad en lieve woorden voor iedereen, maar wil ook wel weer eens wat over jou lezen.
Voel jij je wel serieus genomen? Als dat niet zo is wordt het tijd dat je dat eens aangeeft. Succes!quote:Op woensdag 7 februari 2007 20:20 schreef Ingrid19 het volgende:
Helaas is een andere mw krijgen moeilijk, omdat ze het druk hebben. En ik mag 19 maart naar de psych. Heb het idee dat dat erg meespeelt.
Mooi.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:18 schreef Sugar het volgende:
Twee dagen wil ik ook wel, ook al vind ik het wennen. En die andere halve dag kan of iets met mijn man, of iets met mijn moeder waarschijnlijk. Dus al iets meer goed gevoel.![]()
Je hebt gelijk. Ik heb iig per mail al gezegd. en zal het maandag tegen dr zeggen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 13:49 schreef cloarie het volgende:
Dan vraag je dat toch aan haar? Ik weet (uit eerdere reacties) dat je dat moeilijk vindt, maar als je geen opmerkingen maakt of vragen stelt zal die mw-juffrouw nooit weten wat jij ervan denkt dat ze niet komt opdagen. Dan blijft het lijken alsof ze expres niet komt en dan zul je ook nooit weten of dat inderdaad het geval is. Echt, je hebt zoveel meer aan een beetje duidelijkheid! Dus: vraag het haar, praat met haar. Ze is wél maatschappelijk werkster namelijk, en jou laten zitten valt niet binnen haar takenpakket.
Hey! Dat is goed nieuws! En qua opvang vind je vást een oplossing.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:15 schreef PM-girl het volgende:
.
Leuk, heb net te horen gekregen dat ik wrs een andere rustigere functie mag gaan doen,
...quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:00 schreef Tamea het volgende:
Dat vind ik ook jammer PM-girl, Finn is ook nog te klein om wat te kunnen met de sneeuw. Ik heb 'm heel even z'n wantjes uitgetrokken en wat sneeuw in z'n handjes gegeven net buiten, maar behalve dat ie een beetje vreemd keek, vond ie er weinig van zo te zien.
Vervelend Tamea, hopelijk ben je voor het weekend wel weer wat fitter, veel plezier!quote:Verder hang ik al een week of anderhalf tegen ziek aan. Ben niet echt ziek, maar wel vreselijk moe en heb elke keer van die dingen waar ik net niet voor thuisblijf (last van maag, oogontsteking, zere keel, ontzettend hoesten). Voel me dus absoluut niet fit, maar wel net te goed om thuis te blijven. Dit weekend ga ik een weekendje weg (zonder hubbie en Finn, wel spannend), hopelijk slaap ik dan een beetje bij.
Maar wij willen gewoon alles weten, of het nu boeiend is of niet.quote:Op donderdag 8 februari 2007 11:26 schreef Belana het volgende:
Ik heb gewoon niet zoveel boeiends te meldenMaar dank voor het vragen
Nou, ok, ik heb het al 2 weken redelijk zwaar omdat Nick bijna niet kan lopen van de pijn in zijn rug en er dus veel, bijna alles, op mij aankomt. ik ben zieluuuugquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:44 schreef dutchie het volgende:
[..]
Maar wij willen gewoon alles weten, of het nu boeiend is of niet.
Als we maar lang genoeg aanhouden, dan komt er vanzelf wel wat.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:52 schreef Belana het volgende:
[..]
Nou, ok, ik heb het al 2 weken redelijk zwaar omdat Nick bijna niet kan lopen van de pijn in zijn rug en er dus veel, bijna alles, op mij aankomt. ik ben zieluuuug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |