Lieve schat, dit herken ik zó! En ik denk met mij vele andere moeders en vaders. Het is ook niet nogal wat, een kind krijgen. Buiten de enorme verantwoordelijkheid die je nu hebt, krijg je er ook nog maar eens een aantal compleet nieuwe rollen bij. Moeder van je kind, moeder van het kind van je partner (en dat zijn níet dezelfde rollen...) en voor de vader geldt dat natuurlijk ook. Wij hebben ook zeer regelmatig gedoe en gezeik. Ik heb gisteren nog een uur zitten spuien tegen mijn zus. We houden onwijs veel van elkaar, idd die extra dimensie ook, maar mijn hemel, ik heb af en toe echt de neiging Thies in de auto te zetten en er vandoor te gaan.quote:Op zondag 4 februari 2007 11:28 schreef cattie het volgende:
Mijn man is trouwens vandaag heel lief voor mij, hij vindt het ook heel rot dat we gisteren zo'n ruzie hadden en wil alleen maar het beste voor ons alledrie. Het ouderschap geft wel een nieuwe dimensie aan je relatie. Er zijn momenten dat ik nog veel verliefder ben op mijn man, als ik zie hoe hij met Ive omgaat. En er zijn momenten dat ik heel boos op hem wordt, als we het niet eens zijn over hoe we met Ive om moeten gaan. Het gaat gewoon zo diep, een kind. Gelukkig zijn we bijna altijd nog hartstikke gelukkig met elkaar.
Cattie, waarom slaan jullie die tuitbeker niet gewoon over als Ive er niet aan wil? Voor sommige kinderen is zo'n tuitbeker gewoon een onnodige tussenstap, die drinken makkelijker uit een gewone beker. Zeker als ze toch al niet zo 'happig' zijn op drinken uit een flesje. Wát er in de fles of beker zit maakt natuurlijk wel uit qua aandeel in Ive's voedingsstoffen.quote:Op zondag 4 februari 2007 11:28 schreef cattie het volgende:
We hebben net besloten dat Ive vanaf vandaag elke dag om 11.00 uur de fles krijgt (tuitbeker wil nog niet, dat is nog even oefenen). Wat er in zit maakt niet zoveel uit (kv, pap, mm, water). Ik ga die voeding dus afbouwen. Er blijven er nog genoeg over op een dag (7) om lekker bv te kunnen geven en 1 voeding minder is niet het einde van de bv.
Hormonen?quote:Op zondag 4 februari 2007 22:20 schreef linda856763 het volgende:
Zei ik net dat het bij ons meestal wel lekker loopt? Nou, nu ff niet. Irritaties alom, en waarom? Geen idee. Vage gevoelens en erg moe zijn, dat vooral.....
Ik zou alle ultieme geniet verhalen die je hier leest niet als een maatstaf zien hoor.quote:Op maandag 5 februari 2007 09:55 schreef m@x het volgende:
Dat hoop ik ook BE, maar ik ben niet een type wat makkelijk los laat. Dat merk ik eigenlijk altijd en in alles. Ik moet overal de controle over houden en alles moet perfect....
sociale vaardighedenquote:Op maandag 5 februari 2007 10:22 schreef m@x het volgende:
Wat is een sovatraining?
Ook herkenbaar. Afschuwelijk gevoel. ik noemde het altijd een 'gat in mijn buik'.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:37 schreef m@x het volgende:
Het is niet zozeer dat ik de controle over mijn werk wil houden maar meer de controle over mezelf. Die ben ik al een hele tijd kwijt. En dat klinkt een stuk dramatischer dan dat het is hoor. Het is gewoon een soort continu gevoel van ontevredenheid. Ik kom er alleen niet achter wat ik kan doen om mezelf tevreden te maken
Uhm om met de wijze woorden van mijn psycholoog te spreken.....de lat voor jezelf lager leggen. Minder van jezelf eisen. De grens van tevredenheid dus omlaag halen dat ie wel haalbaar is, in plaats van buiten bereik.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:37 schreef m@x het volgende:
Het is niet zozeer dat ik de controle over mijn werk wil houden maar meer de controle over mezelf. Die ben ik al een hele tijd kwijt. En dat klinkt een stuk dramatischer dan dat het is hoor. Het is gewoon een soort continu gevoel van ontevredenheid. Ik kom er alleen niet achter wat ik kan doen om mezelf tevreden te maken
Hier nog zo eentje. Supermoeke bestaat hier alleen van 17:00 (thuiskomst) tot 19:00 (tuig naar bed). En oh ja, des ochtends slaag ik er ook nog wel eens in ze allemaal aangekleed, uitgeplast, gepoetst en gekamd op te leveren bij mannie zonder mopperen. Soms he.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:26 schreef Belana het volgende:
...Ik hou van mijn kinderen en wil ze niet meer missen, maar ik ben niet die supermoeke die ik hier wel eens voorbij zie komen. Ik wil niet de hele dag met de kinderen bezig zijn, ik ben blij met mijn baan omdat ik dan ook andere dingen heb. Ik vind het zwaar, bijna nooit tijd voor jezelf.
Ik ben er wel redelijk op ingesteld en daardoor gaat het allemaal wel en ik kan echt wel genieten van die moppies, maar ik vind het ook zwaar.
...
Dat is dan ook wel een topprestatie! Ik vind mezelf altijd heel stoer als ik 2 kinderen op tijd aangekleed, gevoerd en wel op de creche heb. Daarna moet ik lachen om mezelf. Want wat stelt het nou voor eigenlijk? Iedereen doet dit tochquote:Op maandag 5 februari 2007 11:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hier nog zo eentje. Supermoeke bestaat hier alleen van 17:00 (thuiskomst) tot 19:00 (tuig naar bed). En oh ja, des ochtends slaag ik er ook nog wel eens in ze allemaal aangekleed, uitgeplast, gepoetst en gekamd op te leveren bij mannie zonder mopperen. Soms he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |