Dank jullie wel voor jullie reacties.
Owlet, mijn welzijn is idd ook belangrijk, maar dat van mijn man ook. En hij heeft nu op zijn vaste zorg dag en als ik naar cursus moet moeilijkheden met het geven van de fles en dat is ook niet leuk meer. Poemojn, dat van die 500ml/300ml is een hele goede (ik ben ook nogal cijfermatig ingesteld)! En water e.d. kan natuurlijk ook. Belana, het zou goed kunnen dat mijn man graag een "einddatum" wil, ik zal er straks eens met hem over praten. Zelf ben ik van plan om met 1 jaar te stoppen.
We hebben net besloten dat Ive vanaf vandaag elke dag om 11.00 uur de fles krijgt (tuitbeker wil nog niet, dat is nog even oefenen). Wat er in zit maakt niet zoveel uit (kv, pap, mm, water). Ik ga die voeding dus afbouwen. Er blijven er nog genoeg over op een dag (7) om lekker bv te kunnen geven en 1 voeding minder is niet het einde van de bv.
Dit lijkt mij wel een fijn compromis. Ive krijgt vaker de fles (of straks beker), maar de bv blijft de hoofdmoot. En ik kan er langzaam aan wennen dat ik hem los moet laten. Het is even slikken, maar als we zo alledrie gelukkig zijn ben ik blij.
Mijn man is trouwens vandaag heel lief voor mij, hij vindt het ook heel rot dat we gisteren zo'n ruzie hadden en wil alleen maar het beste voor ons alledrie. Het ouderschap geft wel een nieuwe dimensie aan je relatie. Er zijn momenten dat ik nog veel verliefder ben op mijn man, als ik zie hoe hij met Ive omgaat. En er zijn momenten dat ik heel boos op hem wordt, als we het niet eens zijn over hoe we met Ive om moeten gaan. Het gaat gewoon zo diep, een kind. Gelukkig zijn we bijna altijd nog hartstikke gelukkig met elkaar.