abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45573857
En ik gooide weer een topic dicht... het is mijn lot

vervolg van: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders deel 33

De disclaimer:
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het \"hoe gaat het met de moeders\" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Laatste posts:
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:10 schreef Mibos het volgende:
Goedemorgen allemaal,

hier gaat alles zijn gangetje en die therapie mijn god ik lijk wel een oud omaatje als ik daar vandaan kom maar goed alles voor het goede doel toch? Hebben een vakantie geboekt voor eind mei om lekker de bergen in te trekken in Oostenrijk... Doel is dat ik pijnloos kan lopen van de gondel naar 2 km verderop om in de hut te gaan eten!!! Nu is alles nog erg pijnlijk en niet handig...

Verder zijn we het afgelopen weekend weer oom/tante en nichtje geworden van een heel speciaal meisje met het Downsyndroom. Dit was overigens niet bekend maar gelukkig zijn mijn zwager en schoonzusje net zo nuchter als wij en ze is hoe ze is en ze komt er op haar manier ook wel. Ze heeft alleen een vergroot hartje en dat gaan ze vanaf vandaag verder onderzoeken in welke mate het is en of het goed te behandelen is... Het is raar ik was gelijk met haar in verwachting en wij wilden het ook niet laten testen net als mijn schoonzusje en wij hebben een kerngezonde dochter en hun een Downkindje met de naam Gabriella naar de aartsengel (naam vond mijn zwager heel erg bij haar passen) en het is echt een droppie om te zien ook... Met de bekende downoogjes kijkt ze je heel intens aan superlief...

Mag ik even iets vragen??? Ga er even vanuit van wel... Ik word een beetje kriegel als mensen tegen mij gaan zeggen van bevallen moet je samen delen en het is het mooiste moment van je leven... Nou niet dus kijk naar de gevolgen van mijn bevalling dan is de tijd die ik nu beleef met onze dochter veel mooier en als ik alles weer zelf kan dan wordt het nog mooier, toch? Maar de bevalling het mooiste moment van mijn leven echt niet!!!

Ingrid blijf wel een beetje logisch denken niet alleen voor jezelf maar ook voor Kim want met blowen los je niets op. Na een jointje komt het toch weer terug of je wil of niet...

Sugar en Moonah hoe gaat het met jullie en Moonah ik ben altijd positief hoor!!! Met alles dus ook met dit...

Suus ik kwam mijn buuf tegen en toen heb ik het even voor je gevraagd was geen moeite hoor!!!

voor iedereen
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:11 schreef linda856763 het volgende:

Terug van een heel fijn weekendje met man en kind. Wel verkouden nu. En Eva ook.

En wij denken ook nog regelmatig terug aan 'belangrijke' data... Vorige week was het bijv een jaar geleden dat wij een positieve test hadden...

Mibos, ik zie het nu pas: Ik vond de hele bevalling ook geen barst aan hoor, en ik heb niet eens zo'n heftige bevalling gehad...
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:20 schreef Tamea het volgende:
Al die data weet ik ook nog heel goed Ik kan me ook niet voorstellen dat ik die ooit vergeet.

Ingrid, die waarschuwingen tegen alcohol bij bepaalde medicijnen is niet alleen omdat het direct gevaar kan (misselijkheid etc.), maar vaak ook omdat alcohol de werking van een medicijn kan verminderen/versterken. En dat merk je misschien niet, maar dat kan dus wel degelijk schadelijk zijn.
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:29 schreef PM-girl het volgende:
Hier is Simon begin januari verwerkt en dit weekend was HET weekend van de ontdekking! Heb er wel bij stil gestaan.

Vanmorgen stond in de krant een artikel over begeleiding van ontzwangerende vrouwen, dat 6 weken na de bevalling door de vk te kort is, dat dat ook 9 maanden moet zijn.
Een kwart van de nieuwe moeders ontwikkelt depressieve gevoelens, 10 procent een PND.
Ook lichamelijke klachten komen veel voor, maat worden vaak niet gemeld bij huisarts.
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:33 schreef _evenstar_ het volgende:
Ingrid ik vind het erg onverantwoord, de waarschuwing bij de medicatie staat er niet voor niks bij!
Driugs gebruik want ja blowen valt nog steeds onder drugsgebruik, wanneer je een kind in je buurt hebt ook al slaapt het vind ik gruwelijk.
Wat als er wat gebeurt met kim, ze wordt ziek. ik moet er niet aan denken.
Daarbij financieel gezien gaat het jullie niet lekker.
En dan ga je geld uitgeven aan alcohol en wiet?!?!?!?!?!?!?!?! sorry maar in mijn optiek is Kim en haar eten en verzorging jullie prioriteit en niet het uit testen van mixjes en jointjes.
Van dat geld van die wiet/drank kun je een heel leuk jurkje/broekje/truitje whatever dan ook halen voor kom.
Iets waar ze meer aan heeft dan ouder(s) die onder invloed zijn
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:34 schreef nebelung het volgende:

[..]

Hoi Mibos, gefeliciteerd met je nichtje

Ik had ook een rotbevalling (met een staartje) en nee, het was zeker niet het mooiste moment van mijn leven. Sterker nog, ik kan geen bevallingsverhalen horen of lezen (ook al zijn ze rot) en 14 maanden na dato heb ik er vrijwel nog nooit over gepraat of het zelfs maar opgeschreven. Ik geniet wel van elk moment met mijn dochter, dat is nog steeds even sterk als het eerste moment dat we elkaar in de ogen keken. Straks wordt het, als je weer mobieler bent, nog mooier hoor. Geniet ze
Variety is the spice of life
  † In Memoriam † maandag 22 januari 2007 @ 11:41:51 #2
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45573947
ik voel me prima hoor!
zit uitstekend in mijn vel, muziek staat hard, sollicitatieformulieren binnen handbereik en morgen een gesprek bij uwv ivm wao.
ziet allemaal beren op de weg en is helemaal van als je nou goedgekeurd wordt?
ik wil niets liever, voel me prima en wil al tijden aan de slag.
nu nog een baan

[ Bericht 2% gewijzigd door lady-wrb op 22-01-2007 11:42:29 (typoooooooos) ]
  maandag 22 januari 2007 @ 11:48:38 #3
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45574111
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:41 schreef lady-wrb het volgende:
ik voel me prima hoor!
zit uitstekend in mijn vel, muziek staat hard, sollicitatieformulieren binnen handbereik en morgen een gesprek bij uwv ivm wao.
nu nog een baan
Je klinkt goed
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_45574117
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:41 schreef lady-wrb het volgende:
ik voel me prima hoor!
nu nog een baan
Hihi als je het doet zoals ik, heb je ineens gewoon 2 banen en zit baan nummer 3 er ook aan te komen

Hier ook de muziek hard en ben flink aan het opruimen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 22 januari 2007 @ 11:49:29 #5
108648 cattie
lieve moeder
pi_45574127
Mibos, mijn bevalling vind ik 1 van de ergste dingen die ik in mijn leven heb meegemaakt. Afschuwelijk vond ik het en ik heb er dan ook moeite mee om het als een mooie dag te zien. Dat Ive is er vind ik daarintegen geweldig en het allermooiste wat mij ooit is overkomen. Die 2 staan los voor mij.

Lady-wrb, wat fijn dat je je goed voelt.

Ingrid, niet blowen hoor, lijkt me echt niet verstandig in combinatie met je AD en labieliteit.

Ik ben online IQ testen aan het doen. Ik moet oefenen, heb over 2 weken een assessment voor een nieuwe functie binnen mijn huidige organisatie. Ik vind het best spannend allemaal.
  maandag 22 januari 2007 @ 11:50:08 #6
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45574152
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:48 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Hihi als je het doet zoals ik, heb je ineens gewoon 2 banen en zit baan nummer 3 er ook aan te komen

Hier ook de muziek hard en ben flink aan het opruimen
is maandag standaard opruimdag voor iedereen?

Ben hier ook aan het soppen afwassen van gisteren em stofzuigen enzo
  † In Memoriam † maandag 22 januari 2007 @ 11:51:55 #7
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45574208
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:50 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

nou nee, het ziet er naar uit dat ik de komende weken aan het ruimen ben.
dozen halen, inpakken en klaarzetten.
verhuizen is
pi_45574246
Evenstar ja hier is maandag ook poets/was/strijk/opruim en kattendoosverversdag

Oja en tussendoor geven we met zijn allen ook de kleintjes nog te eten/drinken en dergelijke...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 22 januari 2007 @ 11:54:05 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45574280
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:51 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nou nee, het ziet er naar uit dat ik de komende weken aan het ruimen ben.
dozen halen, inpakken en klaarzetten.
verhuizen is
Ja maar het einddoel is toch een heel mooi vooruitzicht
  maandag 22 januari 2007 @ 12:01:35 #10
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45574495
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:50 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Neehoor, maar ik heb vorige week letterlijk niets gedaan... en dan moet je het op je enigste vrije dag allemaal inhalen...
Normaal poets ik elke dag wel een uurtje of 2 ofzo, maar doordat ik nu 2 banen heb, is dat beetje moeilijk te doen...
  maandag 22 januari 2007 @ 12:02:05 #11
103793 kozakken
Living the life
pi_45574507
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:10 schreef Mibos het volgende:
Goedemorgen allemaal,

hier gaat alles zijn gangetje en die therapie mijn god ik lijk wel een oud omaatje als ik daar vandaan kom maar goed alles voor het goede doel toch? Hebben een vakantie geboekt voor eind mei om lekker de bergen in te trekken in Oostenrijk... Doel is dat ik pijnloos kan lopen van de gondel naar 2 km verderop om in de hut te gaan eten!!! Nu is alles nog erg pijnlijk en niet handig...

wij wilden het ook niet laten testen net als mijn schoonzusje en wij hebben een kerngezonde dochter en hun een Downkindje met de naam Gabriella naar de aartsengel (naam vond mijn zwager heel erg bij haar passen) en het is echt een droppie om te zien ook... Met de bekende downoogjes kijkt ze je heel intens aan superlief...

Mag ik even iets vragen??? Ga er even vanuit van wel... Ik word een beetje kriegel als mensen tegen mij gaan zeggen van bevallen moet je samen delen en het is het mooiste moment van je leven... Nou niet dus kijk naar de gevolgen van mijn bevalling dan is de tijd die ik nu beleef met onze dochter veel mooier en als ik alles weer zelf kan dan wordt het nog mooier, toch? Maar de bevalling het mooiste moment van mijn leven echt niet!!!
Och Mibos toch... Wat heb je toch veel kracht in je dat je zo doorzet. ('k weet wel dat je moet maar toch!) Wat een mooi doel heb je jezelf voor ogen gesteld.
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Gabriella Wat dubbel he, dat je dan naar je eigen meiske kijkt en dan denkt dat Gabriella ook aan jullie zou kunnen zijn toevertrouwd.

Ik vond mijn bevallingen de mooiste momenten uit mijn leven (terugkijkend ) omdat ze mijn leven zo 180 graden veranderd hebben. Ik denk dat dat ook vaak bedoeld wordt. Dat uit al die oerkracht zoiets bijzonders komt dat je hele leven zo verschrikkelijk veranderd. DAT vind ik prachtig. De bevalling zelf is de optelsom geweest van mijn hele zwangerschap. Niet fijn, maar wel toelevend naar zoiets bijzonders. En ja, ik ben heel blij dat ik het samen heb gedeeld van Roelof. Juist omdat het ONZE wereld op de kop heeft gezet. En dat hij mij emotioneel door de bevalling heeft geleid.
  maandag 22 januari 2007 @ 12:07:31 #12
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45574664
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:01 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Neehoor, maar ik heb vorige week letterlijk niets gedaan... en dan moet je het op je enigste vrije dag allemaal inhalen...
Normaal poets ik elke dag wel een uurtje of 2 ofzo, maar doordat ik nu 2 banen heb, is dat beetje moeilijk te doen...
tis dat je te ver weg woont
Pas je wel op dat je niet TE veel gaat werken? ook even bar tijd
  maandag 22 januari 2007 @ 12:11:37 #13
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45574790
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:07 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

tis dat je te ver weg woont
Pas je wel op dat je niet TE veel gaat werken? ook even bar tijd
Dat zit wel goed hoor, heb nog geen full-time uren, zit nu rond de 24 ofzo, dus lekker te doen.
Alleen ja gewoon een rare drukke week achter de rug en vanaf morgen word het denk ik weer net zo druk en appart.

Vanmiddag nog even langs de psycholoog heb ik dat ook weer gehad, en dan leuke tips meekrijgen voor mezelf wat rustiger te krijgen

Nee door alles wat er gebeurd is, heb ik wel een paar dingen geleerd en 1 ervan is niet meer springen in 7 sloten tegelijk, en proberen nog meer van het leven te genieten
  maandag 22 januari 2007 @ 12:21:59 #14
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45575092
Mibos, ik vind de dag van mijn bevalling ook zeker niet de mooiste dag uit mijn leven, ik heb er een beetje een faalgevoel aan overgehouden. Wel vind ik het de speciáálste dag uit mijn leven, met hele mooie momenten, ik heb immers mijn eerste kindje voor het eerst in de ogen gekeken.

Githa, hoe is het met jou?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † maandag 22 januari 2007 @ 12:22:44 #15
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45575112
ben je nog steeds zo onrustig bar?
pi_45575354
PM een speciale dag vind ik het ook zeker en het is er ook zeker eentje om niet te vergeten maar de mooiste dat zeker niet...

Kozakken zo is het precies en als het andersom had geweest wij een Downkindje en hun een gezond kindje dan was het ook goed geweest en gelukkig denken wij allevier zo... Hoe het kindje bij ons ook zou komen het zou welkom zijn...

Het rare is alleen dat ze pas bij de laatste echo vrijdag zagen dat het hartje vergroot was en het voor die tijd nooit ter sprake is gekomen.

Er ligt er hier eentje in de box al de hele tijd te kwebbelen op haar manier en te lachen. Erg grappig om haar zo bezig te horen en te zien doen met haar mobiel op sla en schophoogte...
  maandag 22 januari 2007 @ 12:31:37 #17
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45575399
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:22 schreef lady-wrb het volgende:
ben je nog steeds zo onrustig bar?
Overdag valt het nu wel enigzins mee (buiten wat rare plekken waar ik gewoon als te druk ben echt pijn krijg)
Maar het is slaap vallen is gewoon weer een echte ramp geworden, telkens panniekaanvallen (kleintjes dat wel)
aldoor maar niet mijn slaap kunnen vatten, rondjes draaien.

Ben naar mijn idee ook nerveuzer enzo weet echt niet wat het is, maar goed straks afspraak met Psycholoog en daar zouden we nu toch aan werken dus het moet goedkomen.
pi_45575424
Bar voor jou... En dat je je rust maar weer snel vinden mag!!!
  maandag 22 januari 2007 @ 12:37:11 #19
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45575588
Mibos, ook hier iemand die de bevalling niet als de mooiste gebeurtenis van haar leven beschouwt. Het was speciaal en heel bijzonder om Kai voor de eerste keer in de ogen te kunnen kijken en de komst van Kai heeft zeker een hele hoop mooie dingen aan mijn leven toegevoegd. Maar die hele bevalling kan me gestolen worden (en dan was die van mij alleen maar lang en had ik geen rottige complicaties). Gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje. Mijn beste vriendin heeft in april een dochtertje gekregen met Down en ze is zo mooi en fijntjes en lief en inderdaad, ze kijkt heel anders de wereld in als Kai. Nog onschuldiger ofzo. Ik ben echt helemaal verliefd op d'r en sta elke keer weer op het punt om haar mee naar huis te nemen als we daar op bezoek zijn geweest.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 22 januari 2007 @ 12:40:09 #20
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45575709
Ik kijk nu ook heeeel anders tegen de bevalling van Thijs aan, heel gek maar voor het overlijden, ik zag de bevalling niet als iets vervelends ofzo, heb echt genoten van het moment dat Thijs geboren werd.
De bevalling opzich viel ook wel mee.
Maar nu naar het overlijden, zie ik het ineens heel anders, hoe precies kan ik niet beschrijven, maar op de een of andere mannier ben ik het meer gaan warderen ofzo.

Kijk overgens nu ook heel anders naar een bevalling van een eventueel volgende
pi_45575836
Max en andere dames ik vind het fijn om te weten dat ik niet echt afwijkend ben in de zin van dat ik mijn bevalling niet het mooiste vind van mijn leven zeker wel heel speciaal en verrijkend. Zou niet meer weten hoe het zou moeten zonder Kaith. Je raakt zo snel vertrouwd met z'n drietjes en alles wat erbij hoort.

Ze kijken je zo puur aan en je zou haar inderdaad zo meenemen maar ik denk dat we dan ruzie krijgen met haar paps en mams haha... Ben blij dat hun het ook zo goed opvatten en ook met de instelling van ze is zo als ze is en ze komt er wel hoor! Ook de andere 3 kids (allen jongens) zijn helemaal verliefd op hun kleine zusje en zij zijn van mening dat ze een speciaaltje hebben. Niet een speciaal zusje (broertje is vier) en roept de hele tijd een speciaaltje (vader eet meestal een patat speciaaltje) en dat heeft hij opgevangen.
pi_45575916
Bar misschien komt het door de intensiteit van de bevalling en ben je dat nu meer gaan waarderen omdat Thijs er niet meer is. Wij groeien op de een of andere manier door met onze kindjes en krijgen er nieuwe herinneringen bij en voor jou is je bevalling je eerste herinnering aan Thijs...
  maandag 22 januari 2007 @ 12:55:54 #23
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45576215
Mibos van harte gefeliciteerd met je nicht <3 Ik hoop oprecht dat ze verder goed gezond blijft

Ik vond mijn bevalling trouwens ook echt bagger. Die dag is een van de dagen die ik niet overnieuw zou willen doen. Ik heb het ook lekker weggestoken en babbel er niet meer over. Ik ben erachter gekomen dat ik daar erg goed in ben: mijn kop in het zand steken

...en mensen (vooral mannen) die durven te zeggen dat de dag dat hun kind werd geboren de mooiste is uit hun leven, die mensen zijn echt door de ratten besnuffeld!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_45576319
Pfoeiii gisteren twee keer kraambezoek...en Nune kreeg ineens weer eczeem, ws omdat ik zelf de afgelopen dagen bij wijze van uitzondering wat melkproducten had gebruikt, dat blijkt dus ook door te werken. Janken janken janken dus (want jeuk en krampjes) en vannacht de hele nacht in mijn bed liggen te boeren en ruften.
Maar vanochtend weer een en al lachen en lieve geluidjes, dus ze mag toch blijven hebben we besloten
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 22 januari 2007 @ 13:04:05 #25
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45576472
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:59 schreef Mwanatabu het volgende:
Pfoeiii gisteren twee keer kraambezoek...en Nune kreeg ineens weer eczeem, ws omdat ik zelf de afgelopen dagen bij wijze van uitzondering wat melkproducten had gebruikt, dat blijkt dus ook door te werken. Janken janken janken dus (want jeuk en krampjes) en vannacht de hele nacht in mijn bed liggen te boeren en ruften.
Maar vanochtend weer een en al lachen en lieve geluidjes, dus ze mag toch blijven hebben we besloten
Wat beschrijf je het weer heerlijk romantisch
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_45576644
Mwana
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_45576840
Mwana...

Inderdaad van de ........ besnuffeld (hier zijn het namelijk muizen)
pi_45577758
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:55 schreef Neuk het volgende:
Mibos van harte gefeliciteerd met je nicht <3 Ik hoop oprecht dat ze verder goed gezond blijft

Ik vond mijn bevalling trouwens ook echt bagger. Die dag is een van de dagen die ik niet overnieuw zou willen doen. Ik heb het ook lekker weggestoken en babbel er niet meer over. Ik ben erachter gekomen dat ik daar erg goed in ben: mijn kop in het zand steken

...en mensen (vooral mannen) die durven te zeggen dat de dag dat hun kind werd geboren de mooiste is uit hun leven, die mensen zijn echt door de ratten besnuffeld!
Ohooo
Mijn man mag dat best zeggen van mij. Maar de volgende mag hij van mij zelf al dan niet rectaal ter wereld brengen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 23 januari 2007 @ 09:37:54 #29
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45588531
Oh, Mwana, je weet ook weer lekker te brengen. Leesd at Nune net als Maud niet van gewone melk houd. Hier word ik ook meteen met een grote golf gestraft als ik iets van melk heb gehad. Dus dat is verbannen uit mijn eetpatroon.

Verder gaat deze mama weer langzaam maar zeker weer werken. Deze week staat de boekhouding op het programma en vanaf 1 februari gaat de winkel halve dagen open. Het zal wennen zijn, maar ik heb er ook wel een beetje weer zin in. Ik zal dus ook een stuk minder actief gaan zijn hier op FOK!. Maar zal mijn best doen om zo af en toe langs te komen en te kijken hoe het met jullie is en te laten weten hoe het hier gaat.
pi_45588979
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 09:37 schreef chacama het volgende:
Oh, Mwana, je weet ook weer lekker te brengen. Leesd at Nune net als Maud niet van gewone melk houd. Hier word ik ook meteen met een grote golf gestraft als ik iets van melk heb gehad. Dus dat is verbannen uit mijn eetpatroon.
En ineens heb je dan enorrrme zin in een ijskoud beslagen glaasje koeieslobber he...
quote:
Verder gaat deze mama weer langzaam maar zeker weer werken. Deze week staat de boekhouding op het programma en vanaf 1 februari gaat de winkel halve dagen open. Het zal wennen zijn, maar ik heb er ook wel een beetje weer zin in. Ik zal dus ook een stuk minder actief gaan zijn hier op FOK!. Maar zal mijn best doen om zo af en toe langs te komen en te kijken hoe het met jullie is en te laten weten hoe het hier gaat.
Idd, je wil weer lekker aan de slag en ineens zie je dan die glimoogjes en heb je iets van "Was ik maar een Zweed!"
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 10:17:12 #31
81992 Githa
pi_45589268
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:21 schreef PM-girl het volgende:

Githa, hoe is het met jou?
Lief dat je dat vraagt!
Hier zijn gangetje met ups en downs.
Gister wel een goed gesprek gehad met mijn baas dat ik het heel vervelend vind dat hij me tegen de muur zet als ik vrij moet hebben voor de zorg van Jordy.
Gelukig begreep hij dat wel en gaf ook toe dat het een managment probleem is en niet een probleem van mij, hij maakte excuus dat hij dat in die periode ook bij mij had neergelegd. Dat is natuurlijk harstikke fijn!
Ik heb ook proberen duidelijk te maken dat het niet mijn keuze is, liever werk ik ook gewoon door zonder extra vrij te moeten vragen e.d..
Nu hebben we wat duidelijkere afspraken gemaakt en heb ik ook aangegeven dat ik niet lekker in mijn vel zit en ik af en toe het idee heb dat het te merken is in mijn werk.
Hij had daar niks van gemerkt, wat natuurlijk positief is, maar voor mij wel een druk geeft.
Dus ook daar heb ik begrip gevraagd, ik verwacht verder niks van hem, ik wil er niet te veel aan toe geven zoals ik al eerder zei, maar alles verbergen lukt ook niet.
Begrip haalt dus ook wel een beetje de druk weg.

Nouja, hij was heel tevreden over mijn functioneren en dat geeft toch wel een beetje moed, ik word zo onzeker als ik niet lekker in mijn vel zit.
We gaan dus gewoon lekker verder met dag voor dag leven en dan komt vast alles goed, tijd doet wonderen zeggen ze wel eens
  dinsdag 23 januari 2007 @ 10:36:04 #32
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45589699
Githa wat fijn dat de lucht geklaard is op je werk. En hopelijk zit je snel weer lekker in je vel.

Mwana, ja Zweden....*zwijmel, zwijmel* F. opperde van week om te emigreren....komt ie nu mee. Had eerder moeten bedenken voor mijn zwangerschappen . Het is verre toekomstmuziek voor ons, en het is alleen maar een evt. optie als de zaak niet opbrengt wat we willen, maar toch. Scandinavië. Dat zou het toch wel eens kunnen worden.

Ohhhh en melk. Gewone melk.........met een aantal flinke scheppen nesquick erin. Ohhh jummie. Maar ik doe het niet. Dat doe ik Maud niet aan. Is geen hobby.
pi_45590308
Dat klinkt beter Githa! Ga je ook weer lekkerder naar de baas toe he?
pi_45592173
Githa .

Neuk, helemaal met je eens. Hoewel ik me best kan voorstellen dat 'een kind/kinderen krijgen' wel het mooiste moment is in je leven, maar niet op de dag zelf. Ik heb geloof ik wel 2 uur naar het plafond liggen staren in de uitslaapkamer: 'o dus. Nu ben ik moeder. Sjonge. Raar zeg. 't Zal wel...' Zoiets . Wat nou roze wolk. Een grote mist, dat was het!

Gisteren ging ik Eva halen van het kinderdagverblijf. Voor het eerst, normaal haalt A. Dus ik druk op de intercom. 'Wie is daar?'. 'De moeder van Eva' volgens mij de eerste keer dat ik dat zo zei
Eva
pi_45593219
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:07 schreef linda856763 het volgende:
Githa .

Neuk, helemaal met je eens. Hoewel ik me best kan voorstellen dat 'een kind/kinderen krijgen' wel het mooiste moment is in je leven, maar niet op de dag zelf. Ik heb geloof ik wel 2 uur naar het plafond liggen staren in de uitslaapkamer: 'o dus. Nu ben ik moeder. Sjonge. Raar zeg. 't Zal wel...' Zoiets . Wat nou roze wolk. Een grote mist, dat was het!
Ik dacht t letterlijk: "Nou, waar is die wolk?"
quote:
Gisteren ging ik Eva halen van het kinderdagverblijf. Voor het eerst, normaal haalt A. Dus ik druk op de intercom. 'Wie is daar?'. 'De moeder van Eva' volgens mij de eerste keer dat ik dat zo zei
Wij zijn niet getrouwd (maar ik zeg altijd man om de een of andere reden) en de kinderen hebben zijn achternaam. Ik heet dus overal "de moeder van Lukas/Tigran/Nune" ipv "mevrouw Bos". Ik bel zo zelfs naar Lukas' huis of dagbestedingscentrum; "Ja, met de moeder van Lukas, ik wou ff doorgeven..."
pi_45596148
Vanmorgen vergeten: Evenstar, bedankt voor de slokdarmwaarschuwing. Ik had 't daar ook met de cb-arts even over gehad, die begon over Motilium, jbpm en ziekenhuisonderzoeken als mogelijke oplossingen voor wanneer Juliette er wel last van zou krijgen, maar dat zou dan via de huisarts moeten lopen. Voorlopig gaat 't nog wel goed genoeg om dat niet te doen. Was wel 'fijn' om de bevestiging te hebben van die arts dat deze manier van spugen niet vaak voorkomt (dus echt tot een paar uur na een voeding nog met kracht een grote boog spuug, soort spuitluier via een andere opening). Myrthe had 't ook, een broertje van me ook, dus wat dat betreft is 't wel iets bekends.
Een relatie met mijn eten kan ik niet ontdekken nog, zoals Chacama blijkbaar? maar ik moet toegeven dat ik voorlopig ook nog normaal eet.
pi_45596688
Ff binnenvalt zolang fok/inet het doet.

Met mij gaat het redelijk. Donderdag komt mw praten bij mij thuis. Ik heb al wat op papier gezet, voor het geval dat ik het niet durf te zeggen of ik iets vergeet. Ga ook zeker vragen waarom ik haar zowat 1,5 week niet kon bereiken.
Zo de ha bellen over spiraaltje. Wel eng om te laten zetten, maar naar mijn idee de beste oplossing voor mij.

En nog een voor iedereen.
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 15:00:47 #38
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45597042
toch wel fijn dat je weet wanneer ze nu weer niet komen ingrid
pi_45598091
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:00 schreef lady-wrb het volgende:
toch wel fijn dat je weet wanneer ze nu weer niet komen ingrid
Mw bedoel je? Ze heeft me verzekerd dat ze komt.
  † In Memoriam † dinsdag 23 januari 2007 @ 15:42:12 #40
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45598591
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:30 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Mw bedoel je? Ze heeft me verzekerd dat ze komt.
ik zou onderhand zoiets hebben van: eerst zien en dan geloven.
als er ooit een award voor geduld wordt uitgereikt hier, ga ik je nomineren ingrid
pi_45598643
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:42 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik zou onderhand zoiets hebben van: eerst zien en dan geloven.
als er ooit een award voor geduld wordt uitgereikt hier, ga ik je nomineren ingrid
Dat is ook wel zo. Als het nu weer niet doorgaat dien ik een klacht in. tenzij er een hele goede reden voor is
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:23:45 #42
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45600110
Poemojn, dat spugen dat is wat Arwen ook deed in het begin die spuugde zo echt 2 meter ver
Mottilium hoor ik hele slechte verhalen over.
Ik zou dan eerder voor losec( omeprazol) kiezen mits nodig dat schijnt toch wel de best werkende te zijn.
Hopenlijk groeit ze er snel over heen!
pi_45602036
Ingrid, ik ga duimen dat het do. doorgaat!

Githa, wat fijn van je baas!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_45603475
Vanmiddag zei ik nog vrolijk tegen mijn zus dat die tintelingen en spierpijn weg waren sinds de vitaminepreparaten. Zit ik net op de fiets, worden mijn spieren toch slap! Ik dacht dat mijn fietstas in mijn achterwiel vast zat. En even later misselijk, hoofdpijn, draaierig...blegh en ik ben heeel moe nu.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:09:31 #45
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45603809
Pv dat klinkt eng allemaal... pas je beetje opjezelf
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:17:59 #46
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45604090
Githa wat fijn voor je!
Chaca, werk-ze!
En Mibos, ook hier geen enthousiasme over de bevalling hoor.
Alhoewel ik het enrorm indrukwekkend vond, maar móói.... neuh.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:19:23 #47
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45604133
PV.... Dat klinkt niet goed.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:20:39 #48
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45604169
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:49 schreef Ingrid19 het volgende:
Met mij gaat het redelijk. Donderdag komt mw praten bij mij thuis. Ik heb al wat op papier gezet, voor het geval dat ik het niet durf te zeggen of ik iets vergeet. Ga ook zeker vragen waarom ik haar zowat 1,5 week niet kon bereiken.
Goed zo!

Sorry voor drie posts....
pi_45604284
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:09 schreef _Bar_ het volgende:
Pv dat klinkt eng allemaal... pas je beetje opjezelf
De gekke gevoelens zijn nu weer weg, maar ben nog steeds moe. En als het morgen nog zo is, bel de HA. Ik zal op mezelf letten, ik ben ook enigszins gealarmeerd...dit is niet iets normaals.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:27:25 #50
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45604389
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:24 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

De gekke gevoelens zijn nu weer weg, maar ben nog steeds moe. En als het morgen nog zo is, bel de HA. Ik zal op mezelf letten, ik ben ook enigszins gealarmeerd...dit is niet iets normaals.
Is goed, rust maar wat uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')