abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45203155
En ik mikte 'm weer dicht...

vervolg van: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders deel 32

De disclaimer:
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het \"hoe gaat het met de moeders\" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Laatste posts:
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 23:59 schreef Suzanna het volgende:
Poemojn, ik ben geen lid van een kerk, we gaan wel elke zondag naar vrienden en hebben daar bijbelstudie bij hen thuis. Die wonen echter allemaal in Brabant dus kunnen niet vaak komen (meesten hebben zelf ook kinderen of werken door de weeks). Dus behalve mijn moeder heb ik eigenlijk niemand die KAN komen helpen in mijn kennissen/familiekring.

Leah, ik denk dat ik dat niet zo prettig zou vinden maar als niets anders lukt kan het misschien nog best leuk zijn zelfs. Moet even aan het idee wennen ... voor mijn gevoel zouden zulke jongeren zoiets alleen maar vervelend vinden maar dat hoeft natuurlijk niet.
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 00:07 schreef Leah het volgende:

[..]

Hahaha! Schaam je niet, ik heb het verzoek toen afgewezen . Ik had helemaal geen zin in nog iemand die ik moest begeleiden, naast de twee plurkjes .

De reden waarom ik het toch even noem is omdat een kennis van mij het wel gedaan heeft (had 4 kinderen kort op elkaar, waarvan 1 tweeling) en die was er zeer tevreden over.
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:02 schreef YPPY het volgende:
Jammer dat home-start niet lukt Suzanna. Ik weet dat er homestarts zijn die wel in andere gemeentes ondersteuning bieden dan waar ze eigenlijk voor zijn. Misschien dat wvk dat aan kan kaarten bij jouw gemeente. Ze kunnen het dan inkopen.
Wat je zou kunnen doen is Humanitas bellen. Zij hebben vaak projecten waar gezinnen centraal staan, Home Start is vaak van hen. Misschien weten zij waar jij terecht kunt nu je buiten home start valt. Misschien dat waves in Leiden een tip heeft waar je kunt zoeken. Zij hebben een vrijwilligersvacaturebank.
Ik verwacht van niet, maar misschien kun je onder mantelzorg vallen, dan zou je via die ingang wat kunnen proberen.

Nr van humanitas en mantelzorg staan in de gemeentegids. (onder het kopje maatschappelijke dienstverlening)
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:09 schreef innovative het volgende:

[..]

Suzanna, ik coordineer de creche/kinderopvang in de kerkelijke gemeente van mijn ouders. En ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat er zéker jongeren zijn die graag met kinderen bezig zijn en wat meehelpen, en dat een deel van hen dat ook heel goed kan. Ik ben weleens heel erg verbaasd geweest door een meisje van 15 dat één kindje aan 't verschonen was, en passant ook nog wist te voorkomen dat een ander zijn tuitbeker op de kop hield en intussen vrolijk door kon praten met mij (ik had ook een paar kids rondom me...)

En, ook al ben je geen lid van een kerk, je kunt op zich best proberen of daar iemand is die je wil bijstaan. Is toch een beetje de basis van een hoop kerken, vrijwilligerswerk.
pi_45203355
Suzanne jij woont toch in rotterdam?
Daar zit ook home start. Maar dan via perspekt
Zie : http://www.perspect.nu/aanbod/alle_wijken.php#Home_Start
Ik ben altijd naar de speelinstuif geweest. En daar hoorde we ook van home-start.
Succes!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_45203382
Ingrid hebben ze zoiets ook niet bij jou in de wijk?
Lijk me ideaal ook voor jullie als steuntje in de rug.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_45203499
Jessie, ik woon nu in Zoeterwoude-RIjndijk (we zijn in juli 2005 verhuisd) en daar zit dus geen Home-start helaas ... Leiden is het meest dichtbij maar de Home-start daar mag niet buiten de grenzen van Leiden gaan. Dat heeft met subsidie o.i.d. van de gemeente te maken. Yppy heeft het al een beetje uitgelegd, de gemeente kan het 'inkopen' en sommige gemeentes (waaronder de mijne dus ) vinden dat niet nodig of willen daar geen geld aan besteden. Jammer jammer.

Yppy, bedankt voor je antwoord! Ik ga je tips opvolgen, wie weet...

Innovative, dat is ook nog een optie ja. Maar omdat ik zelf geen lid ben van een kerk voelt dat een beetje raar. De gemeente waar ik vroeger in zat zou ik genoeg hulp hebben gekregen, van alle kanten zelfs, en dat deed ik zelf ook zeker toen ik jong was (weekendjes oppassen bij gezinnen). En dat is veel 'natuurlijker' dan. Maar het is altijd een optie natuurlijk.
pi_45204255
Bij Ingrid is het niet Jessie, dat heb ik een tijd terug al voorgesteld.

Ik hoop dat het gaat lukken Suzanna. Lijkt me zwaar, met drie van die kleintjes.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 10 januari 2007 @ 10:47:17 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_45204998
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:32 schreef Suzanna het volgende:
Yppy heeft het al een beetje uitgelegd, de gemeente kan het 'inkopen' en sommige gemeentes (waaronder de mijne dus ) vinden dat niet nodig of willen daar geen geld aan besteden. Jammer jammer.
Nouja, ik kan me er wel wat bij voorstellen. In zekere zin kies je natuurlijk zelf voor gezinsuitbreiding, dus dat het dan druk is met drie kindertjes had je van te voren kunnen inschatten. Moet de gemeente daarom daar maar geld instoppen? Tuurlijk, het kan zijn dat je het van te voren niet zag aankomen of omdat een van de andere kids moeite heeft met de nieuwe gezinsvormen of dat de bevalling erg zwaar was en je daarom nog niet helemaal meer in orde bent, maar voor dat soort dingen vind ik niet dat de belastingbetaler hoeft te betalen.

En nee, dit is niet om een rel uit te lokken, wat het ongetwijfeld wel zal worden, maar puur om mijn mening te geven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45205264
Morgen allemaal,

Ik moet donderdag voor het eerst naar de fysio voor mijn gehavende linkerbekkenkant om het in ieder geval weer zo te krijgen dat er kracht in mijn been komt en evenwicht. Vrijdagmorgen moet ik naar de gyn. voor een tweede nacontrole en daarna moet ik foto's maken van mijn bekken en heup allemaal links. DIt is dus de klaagupdate en tevens om jullie op de hoogte te houden van het reilen en zeilen hier qua na de bevalling.

Heeft er iemand trouwens ervaring met een meiboom-infectie aan het oog? Heb een extra ooglid onder mijn ooglid hangen... Nu antibioticazalf er drie keer per dag insmeren met een wattenstokje. Nu al voor de derde dag maar het wordt nog steeds dikker en roder dus ik vertrouw het nog niet zo erg...

Verder gaat alles heel prima en met Kaithlynn gaat het ook helemaal goed. Morgen voor de tweede keer naar het bureau en dan ook meteen de eerste keer enten. Ben erg benieuwd hoeveel ze gegroeid is in de lengte en qua gewicht.

Ingrid wel een vervelend verhaal hoor met dat maatschappelijk werk afzeggen/worden afgezegd maar misschien moet je je voet iets steviger tussen de deur zetten en aan blijven dringen! Het lijkt nu (niet beledigend bedoeld overigens) of je het meteen accepteert als hun afzeggen. Gewoon meteen zeggen van nee ik zit met hoge nood en wil dan graag het gesprek met een ander voortzetten maar nog wel deze week bijvoorbeeld.

Suus, hier ook een soort van school in de buurt die willende leerlingen uitzend naar gezinnen om een handje te helpen. Mijn buren (5 kids - 9 jaar tot 10 maanden) hebben drie middagen per week een tiener van 17 jaar en vinden het heel prettig. Mee boodschappen doen en de kleintjes vermaken zodat mama zich met de oudste kan bezighouden of andersom en gaat in de vakantie ook mee op vakantie dit jaar voor de tweede keer. Dit is een school in Gouda maar dat is niet bij jou in de buurt maar mijn buurtjes zijn erg blij met dit meisje en is absoluut niet lastig. Ze komt wel van een SPW opleiding dus voor de kindjes...

voor iedereen
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_45205443
Troel, Suzanna bedoelt (en ik ook) dat niemand in haar gemeente in aanmerking komt voor home start, ook niet de gezinnen dus die problemen hebben waar ze niets aan kunnen doen. Het project is juist bedoelt voor dit soort 'gevallen' waar geen professionele hulp nodig is, maar waar een vrijwilliger al genoeg kan doen. Het idee is dat je geld bespaart, omdat er op tijd hulp is. Vaak is het bij een gezin zo dat het te lang duurde voor er 'echte' hulp komt, waardoor de problemen groter werden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:13:53 #9
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45207166
Suzanna, wat jammer dat het in jouw woonplaats niet aangeboden wordt. Hopelijk vind je iets anders!

Mibos, ik hoop voor je dat er na de controles vlug verbetering inkomt, want het lijkt me niet niks, voor een kleintje zorgen als je lichamelijk nog niet hersteld bent!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:14:53 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_45207204
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:05 schreef YPPY het volgende:
Troel, Suzanna bedoelt (en ik ook) dat niemand in haar gemeente in aanmerking komt voor home start, ook niet de gezinnen dus die problemen hebben waar ze niets aan kunnen doen.
ja, ok, niets aan kunnen doen. Maar het heel druk hebben met drie kinderen is toch echt iets waar je zelf wel wat aan kan doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:17:57 #11
103793 kozakken
Living the life
pi_45207316
Maar dat is hier toch niet de discu-hu-sie troel!

Suzanna, heeft je huisarts of het cb mss geen idee van een vangnet bij jou in de buurt?
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:32:31 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_45207803
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:17 schreef kozakken het volgende:
Maar dat is hier toch niet de discu-hu-sie troel!

Suzanna, heeft je huisarts of het cb mss geen idee van een vangnet bij jou in de buurt?
Ik voer dan ook helemaal geen discu-hu-sie, ik geef mijn mening. En daar is het hier wel de plek voor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45209742
Ik ga me maar weer eens wat meer begeven in het maatschappelijke leven.
Vanochtend was het eerste wat ik tegen mijn lief zei:
"Schat, Thies had me toch een vuile broek vannacht..."
Zo dadelijk met een vriendin naar een theatervoorstelling. Op zich best leuk, maar ik zit er de hele week al tegenaan te hikken. Dan ben ik ongeveer 4 uur weg bij Thies. Ik heb gekolfd, zijn papa is thuis, hij slaapt nu lekker... Maar toch, ik vind het maar niks.
Maar dan denk ik maar weer even aan de geweldige gespreksstof van vanochtend om toch maar de moed te verzamelen mijn menneke even te verlaten....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45210005
Moonah, stapje voor stapje gaat het echt heus lukken hoor. En als je dan naar het theater gaat is het vast ook wel weer heel leuk en fijn
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:22:05 #15
94046 PM-girl
pi_45211278
Moonah, geniet ervan, de eerste keer is altijd lastig denk ik, maar het wordt langzaam makkelijker (zeggen ze!). Je bent toch al eens wezen stappen?
En succes morgen!
*
pi_45215742
Yppy, dat bedoelde ik idd, thnx.
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:14 schreef Troel het volgende:

[..]

ja, ok, niets aan kunnen doen. Maar het heel druk hebben met drie kinderen is toch echt iets waar je zelf wel wat aan kan doen.
En dat probeer ik dus te doen door hulp in te schakelen. Wat kan ik er volgens jou OP DIT MOMENT nog aan doen ZONDER IEMAND om hulp te vragen dat ik het erg druk heb met drie kinderen? (wat trouwens het probleem absoluut niet is) Ik zie als enige optie mijn kinderen laten adopteren door anderen... Wil jij dr eentje soms?

Het gaat er zelfs niet om dat ik in de problemen zou zitten o.i.d., nee, ik kan gewoon niet zo vaak de deur uit met drie kinderen en dat is niet alleen voor mij vervelend maar ook voor hen. En daarom zou Home-start voor mij een oplossing zijn. Ik hoef heus geen probleemgeval te zijn om ervoor in aanmerking te komen (en als je op de site had gekeken had je dat ook geweten)...
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:17 schreef kozakken het volgende:

Huisarts heb ik niet gevraagd, maar de wijkverpleegkundige vertelde me juist dat Home-start dus niet gaat werken bij mij omdat ze niet buiten de grenzen van Leiden gaan. Zij had nog veel meer gezinnen die in aanmerking zouden komen hiervoor maar die buiten de boot vielen om die reden.

Oh ja, Mibos, wel goed om te weten dat het bij jouw buren zo goed beviel. Je moet natuurlijk maar net iemand 'treffen' die goed met kinderen om kan gaan. Ik kon dat als puber echt niet ...
Ik zou als pubermeisje voor mijn zus héél even op mijn 2-jarige neefje passen terwijl zij boven met de was bezig was. Hij klom op een gegeven moment op de keukentafel en ik zei toen mijn zus beneden kwam: 'kijk nou, knap he van Laurens!' (ik had dus geen idee dat het gevaarlijk kon zijn té erg gewoon!)

[ Bericht 17% gewijzigd door Suzanna op 10-01-2007 16:33:56 ]
pi_45215827
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:31 schreef Moonah het volgende:
Ik ga me maar weer eens wat meer begeven in het maatschappelijke leven.
Vanochtend was het eerste wat ik tegen mijn lief zei:
"Schat, Thies had me toch een vuile broek vannacht..."
Zo dadelijk met een vriendin naar een theatervoorstelling. Op zich best leuk, maar ik zit er de hele week al tegenaan te hikken. Dan ben ik ongeveer 4 uur weg bij Thies. Ik heb gekolfd, zijn papa is thuis, hij slaapt nu lekker... Maar toch, ik vind het maar niks.
Maar dan denk ik maar weer even aan de geweldige gespreksstof van vanochtend om toch maar de moed te verzamelen mijn menneke even te verlaten....
Ik vond het de eerste keer vooral heeeel raar (en maakte me zorgen of mijn man wel goed voor Noa zorgde ) maar heb er ook wel van genoten! En het eerste avondje weg samen met man zonder kleintje was helemaal heerlijk... eindelijk weer eens naar de bioscoop, lekker uit eten en een eind wandelen zonder zorgen!
(en wie kan er beter zorgen voor je kleintje dan z'n eigen paps... nou ja, z'n mams misschien maar verder toch niemand!)
Misschien ben je allang terug, maar zo niet: VEEL PLEZIER!!!
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:31:51 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_45215907
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:27 schreef Suzanna het volgende:
Het gaat er zelfs niet om dat ik in de problemen zou zitten o.i.d., nee, ik kan gewoon niet zo vaak de deur uit met drie kinderen en dat is niet alleen voor mij vervelend maar ook voor hen.
Begin dan niet aan drie kinderen!?!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45216081
Troel, nogmaals...lees mijn eerste vraag eens door??! ik HEB NU AL drie kinderen... wat heeft het dan voor zin om mij te zeggen 'begin er niet aan'... (of ben ik nou zo dom?)

Ik snap trouwens je punt helemaal niet, dus ik hou maar op met op jou reageren tot ik je wel begrijp.
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:37:57 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_45216211
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:35 schreef Suzanna het volgende:
Troel, nogmaals...lees mijn eerste vraag eens door??! ik HEB NU AL drie kinderen... wat heeft het dan voor zin om mij te zeggen 'begin er niet aan'... (of ben ik nou zo dom?)
Ow, je wilt dus zeggen dat je je na die twee kids niet bedacht hebt dat drie kids wellicht een stuk drukker zou zijn? Misschien had je je van te voren kunnen indenken dat dat het geval zou zijn. Om antwoord te geven op je vraag, ja, eigenlijk ben je dus zo dom.
En om heel bot te zijn, ik heb het vermoeden dat er ook nog best wel een vierde kindje zou kunnen komen en dat je dan gaat klagen dat het nog drukker is.

Bezint eer ge begint is een mooi spreekwoord.

En ja, het komt misschien wel hard over, maar ik verbaas me hier dus echt over. Overigens niet alleen bij jou hoor, maar helaas ook in mijn eigen omgeving, waar rustig nog een zoveelste kind (als in >5 ) komt terwijl er echt te weinig geld en ruimte is voor nog een kindje. Liefde zat wellicht, maar van alleen liefde kun je niet leven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Troel op 10-01-2007 16:44:51 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45216495
Ik heb hier nog NOOIT geklaagd over hoe druk het was met twee kinderen... dus je bent heel onterecht bezig Troel. Het enige wat ik heb gevraagd is iets over HomeStart, ik heb niet gevraagd of jij me misschien zou willen helpen.
Als ik hulp vraag aan mensen kunnen ze dat weigeren en idd zeggen: het is je eigen schuld dat je drie kinderen en dus praktische problemen hebt. Dat zou ik ook best accepteren.
Tot nu toe heb ik alleen hulp gehad van de kraamverzorgster, mijn man en mijn moeder. Ik zou niet eens hulp durven vragen van anderen. Dat heb ik nooit gedaan, ook vanuit een soort gevoel van: het is mijn eigen verantwoordelijkheid dat ik deze drie kleintjes heb en ik moet daar anderen niet mee opzadelen. Maar een vrijwilligersorganisatie die hiervoor bedoeld is...waarom zou ik daar geen hulp aan mogen vragen? ik snap jouw punt echt niet. Het enige wat jij wilt is rellen over het feit dat ik drie kinderen kort op elkaar heb gekregen en dan nog hulp durf te vragen, alsof het mijn eigen schuld niet is. Ik heb niet om jouw mening gevraagd en hoef die ook niet. Sterker nog, als mensen er zo over denken ken ik ze liever niet. Ik ben blij met mijn kinderen en heb daar geen schuldgevoel over. En of wij aan een vierde kindje beginnen of niet is absoluut jouw zaak niet. Jij hebt NIETS met mij te maken. En jij hebt er ook absoluut niets mee te maken of ik hulp zoek of niet. En ook niet of dat onterecht zou zijn of niet.
pi_45216549
Even een reactie op jouw kleine letters: bij ons is NIET te weinig geld en ruimte voor nog een kleintje. Dus daar hoef je je echt niet over te verbazen. Je hebt weer iets aangenomen wat niet waar is. Ja, we zjin echt niet de rijkste mensen, maar we hebben echt genoeg geld en ruimte (ieder kind een eigen kamer lijkt me toch wel genoeg??!) voor onze kinderen.
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:48:02 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_45216647
Ik heb er wel degelijk mee te maken of mensen voor hulp aankloppen bij wat voor instantie, aangezien ik daar via de belastingen netjes aan meebetaal. Ja, zelfs als het een vrijwilligersorganisatie betreft.
Tja, en ik wil ook wel eens iemands mening niet, maar helaas houdt niet iedereen daar altijd rekening mee en dat is maar goed ook, want anders zou Nederland een verschrikkelijk dood land worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:49:19 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_45216698
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:45 schreef Suzanna het volgende:
Even een reactie op jouw kleine letters: bij ons is NIET te weinig geld en ruimte voor nog een kleintje. Dus daar hoef je je echt niet over te verbazen. Je hebt weer iets aangenomen wat niet waar is. Ja, we zjin echt niet de rijkste mensen, maar we hebben echt genoeg geld en ruimte (ieder kind een eigen kamer lijkt me toch wel genoeg??!) voor onze kinderen.
HOW, ik zeg niet dat in jouw geval er te weinig geld is, alleen dat ik dat in mijn omgeving zie. Wat ik probeer te zeggen is dat je van te voren had kunnen bedenken dat drie kinderen veel tijd kosten en dat je dan achteraf niet moet gaan klagen dat je te weinig tijd hebt. Zoals ik in mijn omgeving mensen hoor klagen dat ze geen plek hebben voor nog een kindje, tja, houd dan je benen bij elkaar of doe aan anticonceptie, laat de boel steriliseren of wat dan ook.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45216750
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:48 schreef Troel het volgende:
Ik heb er wel degelijk mee te maken of mensen voor hulp aankloppen bij wat voor instantie, aangezien ik daar via de belastingen netjes aan meebetaal. Ja, zelfs als het een vrijwilligersorganisatie betreft.
Tja, en ik wil ook wel eens iemands mening niet, maar helaas houdt niet iedereen daar altijd rekening mee en dat is maar goed ook, want anders zou Nederland een verschrikkelijk dood land worden.
Troel, men ongeloofelijk wat kun jij nu doordrammen.
Tuurlijk zo'n stichting wordt misschien van het belastinggeld betaald maar zo zijn er meer dingen.
Als iemand bij zo'n stichting aan wil kloppen waarom niet. Daarom zijn ze er.

En nee zo'n stichting is echt niet in het leven geroepen omdat mensen meerdere kinderen vlak achter elkaar hebben gekregen.
pi_45217027
Troel, ik ga er gewoon over ophouden nu want jij hebt jouw mening (en die mag je hebben) en deze hele discussie (ja, het is nu wel een discussie) is gewoon een gebed zonder eind. Te vermoeiend om ook maar meer dan vijf minuten aan te besteden op dit moment.
quote:
HOW, ik zeg niet dat in jouw geval er te weinig geld is, alleen dat ik dat in mijn omgeving zie.
Okee, dat neem ik van je aan op de rest van je reacties ga ik (nu in ieder geval) even niet meer reageren. Het heeft toch geen zin.
pi_45217879
Suus, ik had het er vanmiddag nog even over met de buuf en hun konden toendertijd ook aangeven als het niet zou klikken dat er een ander meisje zou komen. Hebben het nooit aan de hand gehad maar het hoorde wel tot de mogelijkheden... Dus misschien tot een overweging waard en Troel wat als er bij Suus een vierde bij zou komen? Dan is dat ook hun eigen keuze toch net zo goed als wij er nog tien achteraan willen bij wijze van spreke... Dan blijft het ook onze keuze... Respecteer dat!!!
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:34:33 #28
103793 kozakken
Living the life
pi_45218235
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:32 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik voer dan ook helemaal geen discu-hu-sie, ik geef mijn mening. En daar is het hier wel de plek voor.
Dat doe je wel en vervolgens weet je ook nog eens niet op te houden.
Maar fijn hoor, dat je een goede vraag weer zo gezellig naar jezelf hebt weten toe te draaien. Want je hebt ook bijzonder veel ervaring met je eigen kinderen toch?
(en die belastingcenten heb ik ook betaald voor jouw ziekenhuisbed en weet ik veel wat nog meer. dus fijn dat je me dat nog even heel fijntjes hebt helpen herinneren. We draaien op voor ELKAAR in Nederland en niet alleen voor degene die je niet leuk vindt. )
Oh en ik ga verder niet op je reageren nav dit topic. Meldt het maar alvast zodat je me dat in de toekomst ook kwalijk kunt nemen
en ja, venijnig is
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:48:17 #29
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45218741
Troel, ik begrijp echt niet waar jij je mee bemoeit!
Lekker douchen!
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:58:41 #30
103793 kozakken
Living the life
pi_45219081
Moonah, wat spannend is dat he. Je kindje loslaten.
Elke keer geniet ik gerust van de vrijheid en de snele-actieradius zonder onze jongens.
Maar tegelijkertijd verdwijnen ze mss wel uit mijn ogen, maar niet uit mijn hart.

En dan ook nog lekker overdag in z'n eigen bedje in slaap vallen

Hoe gaat het eigenlijk nu met jou. Met je hormonen, je lijf? Trek je dat allemaal een beetje?
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:40:05 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_45220418
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:48 schreef sjak het volgende:
Troel, ik begrijp echt niet waar jij je mee bemoeit!
Ik bemoei me met dingen die ik hier en in mijn omgeving zie. Dan ben ik maar bot door te zeggen wat ik denk (en wat echt wel meer mensen denken). Dan reageren er mensen maar niet meer op me, so what? Er zijn zoveel dingen die een mens inslikt omdat je geen zin hebt om een discussie te beginnen, sommige dingen ga je daarom juist wel aankaarten.

En nee kozakken, ik heb geen eigen kinderen, daar heb ik op dit moment zelf voor gekozen. Als ik het fysiek niet op kan brengen om fulltime te werken, kan ik het zeker niet opbrengen om fulltime voor een kindje te zorgen. Niet dat dit met ervaring met kinderen te maken heeft, maar dat zal wel een stokpaardje van jou zijn. Oja, en als je nu niet voor mijn ziekenhuisbed opgedraaid had (wat mij overigens ook klauwen vol met geld gekost heb, omdat jij niet het hele verhaal daarvan weet), dan had je over een paar jaar op mogen draaien voor mijn nieuwe knieen, nieuwe enkels, nieuwe heupen en niet te vergeten de insulinespuiten. He shit, had ik die operatie nou maar niet laten doen. Prima dat je niet meer op mij reageert, had je nou echt verwacht dat dat mij iets doet?

Mibos, tuurlijk is het je eigen keuze, maar het is ook je eigen verantwoordelijkheid. Ik wil misschien wel vijf kinderen, maar vijf kinderen zijn wel heel druk, als ik dan voor die vijf kinderen kies, dan moet ik achteraf niet gaan klagen dat ik nauwelijks tijd voor mezelf heb. Dat is mijn punt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:54:38 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_45220913
Overigens, niet geheel gratis, maar wel misschien een oplossing (weet alleen niet of je in aanmerking komt): www.handjehelpen.nl
Voor een hulpvraag moet je geloof ik betalen (tientje geloof ik), vrijwilligers kunnen dan komen helpen met van alles en nog wat. Heb er toevallig van de week zitten kijken om te kijken of er hier in de buurt nog mensen gezocht werden.

Grin, ben eigenlijk gek om dit te doen na het gekaffer, maar vooruit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45220992
Vergis ik me nu, of heet dit topic: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders?

Zo, ik ben terug. Eerst Thies uitgebreid geknuffeld natuurlijk!!! En gevoed! Want het flesje BV bij papa vond hij toch niet zo heel lekker.
Ik vind het maar niks hoor. Het was best gezellig, maar zonder Thies voelt het zó niet compleet. Het klopt gewoon niet. Ik hoor bij hem. Zo voelt dat. Heel diep en heel intens. En het was niet eens de eerste keer dat ik zonder mijn ventje was. Ik was al eens op stap geweest, een keer alleen bij iemand op bezoek, zijn vader gaat regelmatig met hem de hort op, ik doe wel eens alleen boodschappen.... Ik wíst van tevoren dat loslaten een issue zou worden, maar dat het zó'n impact op me heeft, dat ik zo'n enorme moederkloek zou zijn... dat had ik niet verwacht.
quote:
[b]Op woensdag 10 januari 2007 17:58 Hoe gaat het eigenlijk nu met jou. Met je hormonen, je lijf? Trek je dat allemaal een beetje?
Tnx for asking.
Op zich gaat het goed. Met mijn lijf minder. Mijn wond, om het zo maar te noemen, doet nog steeds (of eigenijk al weer) pijn. Ik heb ook nogal wat littekenweefsel dat rottig voelt. De incontinentie is nog niet verbeterd (daadwerkelijke behandeling start ook pas vlg week). En ik voel me een wrak. Spierkrampen, gewrichtspijnen, stramme rug. Ik ga van de week even langs de HA.
En qua hormonen? Geen idee! Ik ben altijd al een hypergevoelige tranenlater, en die pleng ik nu ook erg regelmatig. Van geluk/ontroering/melancholie welteverstaan.

PM, ik reed straks langs jouw 'werkplaats' en realiseerde me dat ik nog niet had gereageerd op het gesprek met je leidinggevende (of ik heb het in mijn hoofd gedaan, of per mail...??). Hoe voelt het nu,. nu je een dagje verder bent? Zie je het zitten?
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 18:57:34 #34
43556 miss_dynastie
pi_45221028
Suzanna, heb je al eens gedacht over een au-pair? En dan bedoel ik niet per se bij jullie in huis, maar vaak hebben die meiden wel een aantal (mid)dagen vrij en verdienen ze graag een centje bij met schoonmaken/ oppassen/boodschappen doen e.d.
pi_45221864
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Suzanna, heb je al eens gedacht over een au-pair? En dan bedoel ik niet per se bij jullie in huis, maar vaak hebben die meiden wel een aantal (mid)dagen vrij en verdienen ze graag een centje bij met schoonmaken/ oppassen/boodschappen doen e.d.
Moet je wel mee oppassen, want volgens mij mogen au pairs wettelijk gezien niet werken buiten dat wat ze bij hun gastgezin doen. En zelfs daar mogen ze "maar" 30 uur per week worden ingezet voor kinderverzorging en licht huishoudelijke taken (dweilen en stofzuigen is bijv. al "zwaar" huishoudelijk werk).
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:20:19 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_45221935
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:18 schreef innovative het volgende:

[..]

Moet je wel mee oppassen, want volgens mij mogen au pairs wettelijk gezien niet werken buiten dat wat ze bij hun gastgezin doen. En zelfs daar mogen ze "maar" 30 uur per week worden ingezet voor kinderverzorging en licht huishoudelijke taken (dweilen en stofzuigen is bijv. al "zwaar" huishoudelijk werk).
Valt stofzuigen serieus al onder zwaar huishoudelijk werk? Dus dat doet een kraamverzorgster ook niet? Of mogen die dat wel?

De taken van de kraamverzorgster
1. Ze helpt bij de bevalling, wanneer deze thuis plaatsvindt. Ze ondersteunt jou maar is er ook om de verloskundige te helpen.
2. Gedurende de kraamtijd kijkt ze hoe het met jou en je baby gaat. Ze geeft dit door aan de verantwoordelijke verloskundige.
3. Ze verzorgt jou en je baby. Ze controleert jullie temperatuur, bekijkt de ontwikkeling van je baby en controleert dagelijks de stand van de baarmoeder.
4. Ze geeft je informatie en weet vaak allerlei handige tips omdat ze al jaren moeders en baby's ziet.
5. Ze zorgt voor het bezoek, je partner en je andere kinderen.
6. Ze doet het huishouden.

Ik vind dit op Google, maar je hoort ook wel eens dat ze niet gaan ramen lappen enzo, wat ook wel bij het huishouden hoort vind ik.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45222033
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:20 schreef Troel het volgende:
Valt stofzuigen serieus al onder zwaar huishoudelijk werk? Dus dat doet een kraamverzorgster ook niet? Of mogen die dat wel?
Way offtopic verder... Geen idee hoe het met een kraamverzorgster zit, maar ik heb een tijd geleden een heel artikel over au pairs zitten lezen (althans, what to do als gastgezin, meer), en daar stond onder andere in dat dat soort dingen niet mogen, omdat ze alleen licht huishoudelijk werk mogen doen. Reden was voornamelijk bescherming tegen uitbuiting. Niet zozeer fysiek (een mens kan best stofzuigen), maar meer omdat die meisjes met een heel ander idee naar Nederland komen dan als goedkope huissloof dienen.
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 19:25:39 #38
43556 miss_dynastie
pi_45222152
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:18 schreef innovative het volgende:

[..]

Ah, oké, een kennis van me doet het zo (2 middagen per week hulp van een au pair) en voorzover ik van haar en het meisje had begrepen viel dat prima binnen de regels, maar als dat niet zo is moet je het niet doen.
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 19:31:04 #39
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45222377
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 19:20 schreef Troel het volgende:

[..]

De taken van de kraamverzorgster
1. Ze helpt bij de bevalling, wanneer deze thuis plaatsvindt. Ze ondersteunt jou maar is er ook om de verloskundige te helpen.
2. Gedurende de kraamtijd kijkt ze hoe het met jou en je baby gaat. Ze geeft dit door aan de verantwoordelijke verloskundige.
3. Ze verzorgt jou en je baby. Ze controleert jullie temperatuur, bekijkt de ontwikkeling van je baby en controleert dagelijks de stand van de baarmoeder.
4. Ze geeft je informatie en weet vaak allerlei handige tips omdat ze al jaren moeders en baby's ziet.
5. Ze zorgt voor het bezoek, je partner en je andere kinderen.
6. Ze doet het huishouden.

Ik vind dit op Google, maar je hoort ook wel eens dat ze niet gaan ramen lappen enzo, wat ook wel bij het huishouden hoort vind ik.
lap jij je ramen elke week troel? nee toch?

een kraamverzorgster is voor de zorg voor moeder en kind. en die hebben geen baat bij smetteloze ramen, dus die ramen hebben pech.
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:44:25 #40
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45222997
Moonah gewoon een hele dikke omdat ik je zo eerlijk en open vind en ik gewoon hoop dat je lichamelijk echt op orde komt en als jij nog niet aan toe bent om thies los te laten in die zin.. DON'T neem je tijd en overhaast het niet.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_45223588
verplaatst

[ Bericht 97% gewijzigd door easy-going op 10-01-2007 20:03:49 ]
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Jubileum moderator woensdag 10 januari 2007 @ 20:02:03 #42
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45223816
Oke vanaf hier (want verwijderen vind ik ook zo zonde als er al zoveel gereageerd is) gaan alle mogelijke opmerkingen over deze offtopic discussie verplaatst worden naar het modtopic.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:23:29 #43
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45224813
Spannend he zo zonder je kindje op pad. Ik vind het zelf zo af en toe wel erg lekker, het schiet ook veel meer op als ik in mijn eentje ga boodschappen doen ofzo. Maar de eerste keer zonder Jetske weg vond ik toch wel moeilijk, ik zou samen met mijn zusje naar de bioscoop gaan. De advertenties hebben we gezien, de film was echt net begonnen en toen werd mijn zusje weggebeld, eerlijk gezegd vond ik het helemaal niet erg om naar huis te gaan.

[ Bericht 12% gewijzigd door sjak op 10-01-2007 20:29:59 ]
Lekker douchen!
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:26:25 #44
103793 kozakken
Living the life
pi_45224931
Pffff... je krijgt het wel voor je kiezen Moonah.
Ik las laatst ergens dat je je als moeder nooit meer helemaal 'af' zult voelen zonder je kinderen. Dat ze zo onlosmakelijk zijn wie jij bent. (Ook al zijn ze nog zo dwars of slapen ze nog zo slecht )
Ik denk dat dat wel klopt. Dat mijn jongens me gemaakt hebben wie ik nu ben.
En dat ik daarom ook zoveel van ze houd. (Niet alleen daarom trouwens, maar het helpt wel )

Ik hoop dat je jijf weer snel vrede met je kan sluiten (Of jij met je lijf )
En die hormonen zijn lastig he. (blijven hier trouwens ook weer bijzonder lang hangen. Emo van alles en nog wat. Van een lege (!!) toiletrol aan de houder tot een grote grijns van je mannetje. )
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:41:34 #45
24188 Belana
kloon van belana
pi_45225632
Mag ik ff Suzanna een dikke geven

en als ik toch bezig ben, Moonah ook
stormy waters...
sailin'
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:53:03 #46
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45226129
Joehoe Belana
Lekker douchen!
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:05:37 #47
94046 PM-girl
pi_45226594
Moonah, jammer dat je niet hebt kunnen genieten zoals je voorheen kon. Maar ook positief, dat je je zo verbonden voelt met je kindje, want ook dat is heel belangrijk, voor hem!
En over een jaar of 6, 7 kun je samen met hem naar het theater en wie weet ook shoppen, spelletjes spelen en andere leuke dingen doen! (kom je je wel nog even melden in het meet-topic?)
En ik mail je even
*
pi_45226722
Moonah, misschien dat het allemaal ook een beetje samenhangt met je lichamelijke gesteldheid. Je zit nog helemaal niet lekker in je vel zo te lezen en dat hakt er natuurlijk ook in. Misschien moet je voorlopig dan ook gewoon lekker bij Thies zijn. Stappen komt wel weer. Voordat Thies 18 is ga je vast wel weer met een goed gevoel op pad
pi_45227424
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:08 schreef snoopy het volgende:
Voordat Thies 18 is ga je vast wel weer met een goed gevoel op pad
Hmf. Eva wordt ook nog eens 18 . Zo'n eigenwijze troel meid die aldoor dwars wil liggen... Tenminste, als ze op haar mama lijkt. Maar nu is ze nog een babietje en lief en knuffelig en meegaand.

Wat ik hiermee wil zeggen. Niks eigenlijk, gewoon een kus voor alle lieve moeders. . Ik ben blij met jullie, gek hè. Verder niet zo veel te melden, hier gaat het goed, werk gaat zijn gangetje, thuiskomen is fijn, A. huishoudt dat het een lieve lust is (vandaag heeft ie ramen gelapt ) en het is heel goed zo. Er komt af en toe wel een steekje omdat ik Eva minder zie dan eerst, maar ik gun het A. ook zo, en nu heb ik (gedeeltelijk) wat hij de 1e 4 maanden had. Nog even wennen aan weer een 'nieuwe jas' dat is het wel. 'Oude jassen' (oude manier van leven) passen vaak zo goed. Maar de nieuwe is ook mooi

[ Bericht 2% gewijzigd door linda856763 op 10-01-2007 22:42:10 ]
Eva
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:26:02 #50
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45227498
Ach Moonah, goed dat je gegaan bent. En ookal is het voor jou niet makkelijk om los te laten, ik vind het wel heel erg schattig.
(en dit van de dame die tijdens een ziekenhuisopname de tieten stond te flashen voor de ramen )
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:26:20 #51
103793 kozakken
Living the life
pi_45227509
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:24 schreef linda856763 het volgende:

[..]
Ik ben blij met jullie, gek hè.
---
Nog even wennen aan weer een 'nieuwe jas' dat is het wel. 'Oude jassen (oude manier van leven) passen vaak zo goed. Maar de nieuwe is ook mooi
Wat heb je dat mooi gezegd linda-met-de-vele-nummer
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 21:26:28 #52
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45227513
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:05 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, jammer dat je niet hebt kunnen genieten zoals je voorheen kon. Maar ook positief, dat je je zo verbonden voelt met je kindje, want ook dat is heel belangrijk, voor hem!
En over een jaar of 6, 7 kun je samen met hem naar het theater en wie weet ook shoppen, spelletjes spelen en andere leuke dingen doen! (kom je je wel nog even melden in het meet-topic?)
En ik mail je even
o ja naar het theater is zooooo leuk
en ook samen naar de bios.
pi_45227558
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:58 schreef Mibos het volgende:
Ingrid wel een vervelend verhaal hoor met dat maatschappelijk werk afzeggen/worden afgezegd maar misschien moet je je voet iets steviger tussen de deur zetten en aan blijven dringen! Het lijkt nu (niet beledigend bedoeld overigens) of je het meteen accepteert als hun afzeggen. Gewoon meteen zeggen van nee ik zit met hoge nood en wil dan graag het gesprek met een ander voortzetten maar nog wel deze week bijvoorbeeld.
Dat is ook wel zo. Maar ja, dat is nu juist het probleem.

Suus:* en Moonah Kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om je hummeltje achter te laten.
pi_45227866
Suus, van mij ook een dikke en ik heb respect voor je!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 10 januari 2007 @ 23:21:14 #55
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45232804
Moonah, ik ben met Fleur toen ze 2 was al naar het theater geweest. Speciaal voor die leeftijd. En afgelopen weekend is ze met d'r opa en papa naar de bioscoop geweest. Dus nog even en dan kan Thies gewoon met jou mee. Maar, goed....gewoon je gevoel volgen. Het loslaten gaat gewoon beetje bij beetje. En sterkte met het (nog steeds) herstelproces.

Oh, en ik ben officieel ongesteld. En ga vrijdag dus maar meteen het spiraaltje laten plaatsen. Man blij...geen rubers nodig...

En alle andere mama's dikke
pi_45233918
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:26 schreef dutchie het volgende:
Ach Moonah, goed dat je gegaan bent. En ookal is het voor jou niet makkelijk om los te laten, ik vind het wel heel erg schattig.
(en dit van de dame die tijdens een ziekenhuisopname de tieten stond te flashen voor de ramen )
Jaaaah! Da's waar ook!
Oh, men, wat een lol heb ik toen gehad met mijn kamergenote (inmiddels toch wel een vriendin geworden)!

Maar dames, bedankt voor jullie zoenen en het medeleven.
Het is fijn mijn ei hier kwijt te kunnen.
terug voor jullie allemaal!

Bass-Miss, ik vraag me af hoe het inmiddels met jou is? Hoe voelt het werken nu? Nog steeds niet oké? Of went het een beetje?

En PM, mail gelezen, (over)morgen uitgebreid terug.
pi_45233992
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 23:21 schreef chacama het volgende:
Oh, en ik ben officieel ongesteld. En ga vrijdag dus maar meteen het spiraaltje laten plaatsen. Man blij...geen rubers nodig...
Pff, ik lees hier telkens maar over mama's die blijkbaar al volop sexen. Ik ben dan best jaloers...
In mijn hoofd heb ik wel zin (tussen mijn benen ook wel... ) maar ik dúrf niet.... Alles voelt bij mij nog zo beurs en kwetsbaar...
pi_45234916
Ben nog even alles aan het nalezen...
Mibos, fijn dat je ons update!
Jij krijgt toch ook een hoop gedoe voor je kiezen he....
Succes morgen (of inmiddels vandaag ).
pi_45238696
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 23:50 schreef Moonah het volgende:

Bass-Miss, ik vraag me af hoe het inmiddels met jou is? Hoe voelt het werken nu? Nog steeds niet oké? Of went het een beetje?
Hm, het gaat wel. Maar daar is alles wel zo mee gezegd.
Heb vooral het gevoel dat ik me zo goed amuseer met mijn lief en mijn Fonske. Ik wil weer meer dingen met ons drietjes kunnen ondernemen en niet elke week vast zitten van maandag tot vrijdag.... Ik moet er iets op vinden dus.
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:37:04 #60
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45242660
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:31 schreef Troel het volgende:

[..]

Begin dan niet aan drie kinderen!?!
OMG Wat ben jij toch een naar drammerig personage af en toe. Unbelievable.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:38:37 #61
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_45242712
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 23:52 schreef Moonah het volgende:

[..]

Pff, ik lees hier telkens maar over mama's die blijkbaar al volop sexen. Ik ben dan best jaloers...
In mijn hoofd heb ik wel zin (tussen mijn benen ook wel... ) maar ik dúrf niet.... Alles voelt bij mij nog zo beurs en kwetsbaar...
Daarna voelt het net zo, maar je hebt wel plezier gehad
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_45242843
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 23:52 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ben er nog niet aan toe gekomen. De zin is er hier ook wel, alleen nu nog de zin omzetten in tijd. Maar, goed een beetje huverig ben ik ook wel. En de tube met glijmiddel zal zeer dichtbij zijn. Ik weet van de vorige keer dat het de eerste paar keer toch echt pijnlijk was. Niet ondragelijk, maar wel pijnlijk.
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:46:24 #63
103793 kozakken
Living the life
pi_45242954
Welke zin en welke durf...
Hoofd wil wel, maar lijf echt nog niet. (uhm... dus hoofdje stiekum dus ook nog niet )
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:47:58 #64
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45243009
Hier ook nog niks, hoor Moonah. Niets op dat vlak.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_45244053
Mwoch. Lichamelijk gaat het allemaal weer prima maar geestelijk een beetje eng, vooral bang om zwanger te worden. Dat 'kills the mood' nogal... Dus ik wacht even op de menstruatie en dan toch weer aan de anticonceptiehormonen, en dan gaat het vast weer beter.

En idd, glijmiddel!
Eva
pi_45244450
Volop sexen is ook weer een groot woord. Ik heb mezelf er wel echt toe moeten zetten. Als ik puur mijn eigen gevoel gevolgd had dan had ik het rustig nog maaaaanden vol kunnen houden zonder. Maar ik wilde het perse een keer voorzichtig proberen omdat ik bang was dat de drempel anders steeds groter zou worden.
Ik heb het idee dat het littekenweefsel bij mij nu wel een stuk soepeler is geworden, maar goed ik was natuurlijk vrij beschaafd gescheurd.
Veel glijmiddel is wel noodzakelijk ja, het is allemaal wat strakker dan voor de bevalling (wat nou, uitgelubberde moeders en de borstvoeding werkt er ook niet echt aan mee.
Maar het gaat. Soms wat onromantisch geplanned en stuntelig maar dan moet dan maar zo.

Moonah, ik zou me zeker niet gedwongen voelen als ik jou was. Je hebt een behoorlijk heftige bevalling meegemaakt en je bent lichamelijk (en geestelijk?) dat nog niet helemaal te boven.
Maar misschien kan je het een keer proberen. Alleen maar voorzichtig proberen en meteen stoppen als het niet goed voelt.
pi_45245587
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 12:35 schreef owlet het volgende:
Moonah, ik zou me zeker niet gedwongen voelen als ik jou was. Je hebt een behoorlijk heftige bevalling meegemaakt en je bent lichamelijk (en geestelijk?) dat nog niet helemaal te boven.
Maar misschien kan je het een keer proberen. Alleen maar voorzichtig proberen en meteen stoppen als het niet goed voelt.
Oh, maar ik voel me niet gedwongen hoor.
Toen ik een paar dagen na de bevalling hier met mijn lief over sprak, zei hij: "Liefje, al duurt het een half jaar, of twee jaar, we zien het wel."
Om er vervolgens aan toe te voegen: "En anders ga ik toch naar de overkant... "
Daar zit dus een hoerenkiet.

Anyway, wederom fijn hier herkenning te vinden!

Vanochtend ben ik bij de bedrijfsarts geweest. Nounou, wat had ik me weer druk gemaakt voor niets. Heel schappelijke man. We streven ernaar dat ik na de carnavalsvakantie (half feb) weer aan de slag kan.
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:10:01 #68
94046 PM-girl
pi_45245659
BassMiss, kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld 2 of 3 daagjes op te passen in plaats van een hele week? Dat is ook wel veel hoor, maar ik weet niet of je dit zo kunt regelen? En ik vermoed dat het niet echt in loondienst is dus ouderschapsverlof zal er ook niet inzitten? (als ze dat hebben in Belgie?)

Ik ben hier ook nogal vooral moeder hoor, ook in bed. Ook hier nog angst en pijn, blijkt. En Simon erbij op de kamer is voor mij nu ook niet echt iets wat ik kan vergeten!
*
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:10:43 #69
94046 PM-girl
pi_45245684
Moonah, wat fijn voor je! En zoals het er staat, streven naar, betekent niet dat het koste wat kost moet gebeuren!
*
pi_45246066
Fijn voor je Moonah dat je bedrijfsarts zo met je meedenkt... Vandaag mijn eerste fysio behandeling gehad (kan nu helemaal niet meer lopen zo'n beetje maar het is voor het goede doel). Morgen naar de gyn. en ik hoop zo dat ik niet gecurreteerd hoef te worden maar aan de andere kant. Kaith is maandag 10 weken en al tien weken always en ob aandelen is ook niet alles toch?

Sexen ik moet er ook nog niet echt aan denken gezien het feit dat ik nog steeds blauw en beurs ben en mijn bil nog niet goed is genezen. Manlief klaagt er overigens niet over als ik eens een dippie heb van straks werkt het helemaal niet meer. Manlief tuurlijk wel er is iets veel groters uitgekomen dat dat er in komt (hoe bedoel je plastisch)... Grapjas

Vanmiddag met Kaithlynn haar eerste prikjes halen zielig maar het moet nu eenmaal. Moet niet maar wij willen het graag zo beter voordat ik iemand op mijn dak krijg en er vervolgens een discussie ontstaat die niet hoeft.

Iedereen een
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:24:37 #71
94046 PM-girl
pi_45246161
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 12:35 schreef owlet het volgende:
Veel glijmiddel is wel noodzakelijk ja, het is allemaal wat strakker dan voor de bevalling (wat nou, uitgelubberde moeders
Dat snap ik dus ook niet helemaal, want overal lees en hoor je dat je ob's voortaan een maatje groter kan kopen, maar zo voelt het dus niet?
*
pi_45246503
Mibos, vloei jij al 10 weken? Da's idd wel lang zeg.
Wat zei de fysio ervan? Behandelbaar? Termijn?

En B-M, sorry, ik vraag naar je en vergeet vervolgens op je te reageren.
Net wat PM zegt, 5 dagen ineens is ook wel erg veel.... Ik werk normaliter maar 3 dagen en daar heb ik voor Thies zijn eerste levensjaar zelfs nog 1 dag per week ouderschapsverlof van opgenomen.
En die 2 dagen lijken me nu al zo veel....
Maar ja, kindjes aan huis, dan zit dat er niet in natuurlijk...

PM, Thies ligt ook naast ons bed. Als we friemelen en hij laat van zich horen, moet ik wel even een knop omzetten, maar dat valt me wél mee.
pi_45247924
Moonah, ja met hier en daar een dagje niet maar ik ben nog steeds niet vloeivrij zeg maar...

Fysio denkt dat er een zenuw klem zit in mijn rug en vandaar de uitval maar het kan ook nog zijn van de ruggenprik want die was blijkbaar niet helemaal goed gezet. Rechts was namelijk nog steeds beweegbaar in mijn been en links helemaal niets meer qua gevoel of spierspanning tijdens de bevalling dus nu gaat hij gewoon met simpele oefeningen mij een maandje bekijken/behandelen en dan geeft hij zijn eindoordeel zeg maar. Morgen bij de gyn. moet ik het ook aangeven. Wat ook nog zo raar is dat ik precies kan aangeven waar de ruggenprik gezet is. Als ik voorover buk schiet er daar iets in een spier. Niet pijnlijk maar ik voel het en dat is ook raar...

Ben benieuwd wat het morgen wordt!!!

Weer werken ik moet er nog niet aan denken en officieel moet ik volgende week ook weer maar gelukkig nog niet van de bedrijfsarts!!!
pi_45250140
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:10 schreef PM-girl het volgende:
BassMiss, kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld 2 of 3 daagjes op te passen in plaats van een hele week? Dat is ook wel veel hoor, maar ik weet niet of je dit zo kunt regelen? En ik vermoed dat het niet echt in loondienst is dus ouderschapsverlof zal er ook niet inzitten? (als ze dat hebben in Belgie?)

Ik ben hier ook nogal vooral moeder hoor, ook in bed. Ook hier nog angst en pijn, blijkt. En Simon erbij op de kamer is voor mij nu ook niet echt iets wat ik kan vergeten!
Ja hoor, ik kan kiezen wat ik doe. Alleen geen geld dan natuurlijk he.
En ik breng die ouders er ook mee in een lastig parket natuurlijk.
En eigenlijk wil ik gewoon weer iets anders doen.
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:06:32 #75
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45254886
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:27 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo. Maar ja, dat is nu juist het probleem.

Suus:* en Moonah Kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om je hummeltje achter te laten.
Laat dan *piep* Djeez actie ondernemen!!!
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:05:34 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_45256786
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:24 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Dat snap ik dus ook niet helemaal, want overal lees en hoor je dat je ob's voortaan een maatje groter kan kopen, maar zo voelt het dus niet?
het is meer zo dat je door de hormoonhuishouding wat droger bent daar van onderen vaak als je het mij vraagt. dat gaat weer over trouwens hoor.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:11:41 #77
103793 kozakken
Living the life
pi_45301198
En opeens ben ik weer zo'n emotioneel vaatdoekje. Lees ik terug wat er bijna vijf maanden terug allemaal geschreven is tijdens en rond de bevalling. Alle hektiek en alle heerlijke onduidelijkheid van kozakkenman. En moet ik bijna huilen vanwege al die lieve, lieve aanmoedigingen en alle belangstelling. En bedenk ik me dat het voelt als een warm bad van vriendinnen die meeleven enzo..
En dat ik dat zelf was die in die wervelstorm Romme geboren liet worden. Dat hij nu alweer bijna 5 maanden is en ik dus alweer vijf maanden mama ben van twee jongens. Onze jongens .
Dat ik dacht dat Romme nooit meer geboren zou worden en dat ik dat zo graag wilde. En dat ik tegelijkertijd wist dat de stilte voor de storm gekoesterd moest worden.
Dat ik me opnieuw nu ook niet meer kan voorstellen hoe het leven zou zijn zonder ze. En dat ik naast moe, altijd druk en nooit meer alleen maar voor mezelf verantwoordelijk, zo verschrikkelijk vol van ze ben.

Dat ik dus een man heb die de liefste is, maar niet echt handig met het kiezen van zijn woorden
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:03 schreef kozakken het volgende:
kozakkenman het is gelukt maar je moet nog even wachten voor de uitslag
En dat alles toen anders was. Dat bijvoorbeeld Storm nog niet geboren was en dat Sugar zelfs in haar frustratie de naam van onze Romme bijna goed had geraden En dat ik zo graag wil dat deze Sugar weer snel terug komt bij haarzelf.
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 02:30 schreef Sugar het volgende:
Ja hee, sjommejomme, ik check speciaal in the f*cking middle of the night...
Nu. Hier. Met. Berichten!
Kozakken!!!!
En dat de buik van slaapmeisje nog maar half zo groot was met haar nieuwe liefde (en dat ik haar ook graag zo'n bevalling gun)
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 09:47 schreef Slaapmeisje het volgende:
Zo snel kan het dus wél gaan
..
En dat iedereen zo meeleefde en op nieuws wachtte
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:22 schreef Lois het volgende:
Yo Kozakkendude! Wat is gelukt?!
en dan lieve, lieve LB die ik het eerste het nieuws vertelde (hier op fok dan )
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:57 schreef Luchtbel het volgende:
Baby in beeld! Romme
Zoveel prachtige felicitaties en gelukwensen.

Opeens ben ik dan zo blij en gelukkig en alles door elkaar. Met die rijkdom thuis, met de rijkdom in al die lieve mensen om ons heen en de rijkdom van dit mooie met elkaar delen van voor- en tegenspoed.
gewoon even..
dank
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:15:06 #78
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45301322
Kozakken!
Heerlijk toch? Laaf je maar lekker aan je geluk!
pi_45302814
Leuk om terug te lezen, he.
Ik heb alles geknipt en geplakt,uitgeprint en in Fonske zijn doos gestoken.
Samen met de Humo van die week, de weekendgazet, de testen, kaartjes,navelspeldje....
  zaterdag 13 januari 2007 @ 07:27:30 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_45307246
kozakken

Ik heb dat vandaag... Ezra is vandaag 6 maanden....en half jaar al deel van ons leven. zo'n lief klein menneke erbij en idd, kan me het leven zonder hem niet meer voorstellen. En mijn oudste zoon is zindelijk aan het worden, zomaar ineens, die wordt ook al zo groot, gaat de 23e naar de PSZ voor het eerst, toch een soort eerste schooldag. dus mijn jongste is nu een half jaar en 3 jaar geleden stond ik op knappen van Liam die de 24e alweer 3 wordt. Het leven is mooi he
stormy waters...
sailin'
pi_45308329
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:21 schreef Mibos het volgende:
Suus, ik had het er vanmiddag nog even over met de buuf en hun konden toendertijd ook aangeven als het niet zou klikken dat er een ander meisje zou komen. Hebben het nooit aan de hand gehad maar het hoorde wel tot de mogelijkheden...
Had je dat speciaal voor mij nagevraagd? wat lief dank je wel!
Ik weet niet of er zoiets hier in de buurt is, maar mijn wijkverpleegkundige had een briefje gestuurd waarin stond dat ze op zoek was naar iets wat mij kon helpen. Dus wie weet komt zij ook wel met zoiets aan, ben benieuwd.
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:57 schreef miss_dynastie het volgende:
We hebben toevallig een meisje wat als au-pair werkte hier ook al gehad om te helpen met schoonmaken. Op dit moment hebben we ook een schoonmaakster (een studente komt hier zowat elke week drie uur schoonmaken, ze is net langsgeweest) maar we hebben echt geen geld voor meer van dat soort dingen. Dit kost ons al 30 euro per week (10 euro per uur) en dat loopt snel op. Ik wil haar nog 4 weken elke week laten komen en daarna 'op aanvraag' als het nodig is want ik wil het toch weer zelf helemaal gaan oppakken dan.

Verder iedereen bedankt voor de jes en medeleven...jullie zijn lief!!

Kozakken leuk om je post te lezen...heerlijk dat je zo kunt genieten van die momenten he? en van je kleine jongens...

Belana, wat gaat de tijd supersnel zeg .. Ezra alweer 6 maanden!! ...
pi_45311394
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 10:43 schreef Suzanna het volgende:
We hebben toevallig een meisje wat als au-pair werkte hier ook al gehad om te helpen met schoonmaken. Op dit moment hebben we ook een schoonmaakster (een studente komt hier zowat elke week drie uur schoonmaken, ze is net langsgeweest) maar we hebben echt geen geld voor meer van dat soort dingen. Dit kost ons al 30 euro per week (10 euro per uur) en dat loopt snel op. Ik wil haar nog 4 weken elke week laten komen en daarna 'op aanvraag' als het nodig is want ik wil het toch weer zelf helemaal gaan oppakken dan.
Suzanna, tien euro per uur is véél hoor! Ik ken genoeg mensen die voor een stuk minder huishoudelijke klusjes willen verrichten. Als je bijv. bij de thuiszorg gaat werken als 21-jarige (zo oud was jouw studente ook, toch) verdien je iets van 8,60 oid. Dan heb je ook nog eens een "psychisch belastend baantje" in "de zorg". Daarnaast is schoonmaken nou niet echt werk waar je je doctoraal voor moet hebben gehaald, en voor intelligenter werk verdien je als student ook iets van rond de 10 euro...

Mocht je het dus niet trekken om het zelf te gaan doen, kijk in ieder geval eens rond, hang desnoods wat briefjes op in de supermarkt of op vervolgopleidingen (wij hebben ook zo'n wand, werkt heel goed!)... Als je bijv. 8,50 gaat betalen is het wekelijks "maar" een besparing van 4,50, maar in een maand toch alweer 20 euro en volgens mij kunnen jullie dat heel goed gebruiken. Scholieren (6e klas vwo ofzo) zijn ook vaak bereid om dit soort werk te doen, voor nog minder zelfs. In een winkel verdienen ze maar een euro of 4 per uur, dus als je die 6,50 biedt zijn ze helemaal gelukkig...
  zaterdag 13 januari 2007 @ 13:33:08 #83
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45311683
Suzanna, het lijkt me echt heel zwaar met 3 kindjes. En vooral het niet mobiel zijn. Al die praktische dingen, zoals het organiseren om naar het cb te moeten en zo.

Mijn moeder had 4 kinderen kort op elkaar en die heeft op een gegeven moment een vaste oppas genomen. Een meisje dat elke woensdagmiddag een paar uurtjes kwam. Het was een scholiere, maar ik herinner me haar nu nog als een heel leuke oppas waar wij echt dol op waren. Mijn moeder had dan woensdagmiddag voor zichzelf of voor al die regeldingetjes. Die plande ze dan bewust op woensdagmiddag. Misschien is dat een idee voor jou? Het kost natuurlijk ook wel wat geld, maar je krijgt er heel veel voor terug.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 13:38:14 #84
43556 miss_dynastie
pi_45311820
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:22 schreef innovative het volgende:
Als je bijv. bij de thuiszorg gaat werken als 21-jarige (zo oud was jouw studente ook, toch) verdien je iets van 8,60 oid.
Bruto of netto?
10 euro is een prijs die je tegenwoordig heel veel hoort voor huishoudelijk werk, dus ik denk niet dat je gauw iemand kan vinden voor minder die het werk ook (goed) doet.
pi_45312104
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:38 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Bruto of netto?
10 euro is een prijs die je tegenwoordig heel veel hoort voor huishoudelijk werk, dus ik denk niet dat je gauw iemand kan vinden voor minder die het werk ook (goed) doet.
Het was zelfs 8,30 per uur, bruto. Dat was zelfs nog iets hoger dan de CAO bepaling (8,21 per uur). Gewoon huishoudelijk werk, thuishulp A.

En ik hoor dus juist heel veel 8,50. Heb een tijd binnen het persoonsgebonden budget bij iemand gewerkt, die had een poule van 10 studenten, deden het allemaal voor dat bedrag hoor. Je moet alleen niet bij de eerste de beste al ja zeggen als die 10 vraagt. En middelbare scholieren doen het sowieso écht wel voor 6,50 a 7 euro. De meeste werksters in mijn omgeving (volwassen vrouwen) verdienen ook tussen de 8 en 9 euro per uur...

Ik snap het niet, het is ongelofelijk hersenloos werk (sorry het te zeggen, heb het zelf ook ruim een jaar gedaan), en mensen betalen er meer voor dan wanneer je als student bijles gaat geven, in een winkel gaat werken dan wel werk gaat doen voor zieken. Beetje vreemd...
  † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 14:03:47 #86
43556 miss_dynastie
pi_45312482
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:49 schreef innovative het volgende:
De meeste werksters in mijn omgeving (volwassen vrouwen) verdienen ook tussen de 8 en 9 euro per uur...
Ik denk dat het misschien ook aan de beschikbaarheid ligt? Hier is best schaarste, ik hoor zelfs al bedragen voorbij komen van 12,50 per uur (niet heel vaak, maar het wordt dus al wel betaald door sommigen )
pi_45312766
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:38 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Bruto of netto?
Hier ook hoor, 10 euro per uur. Maar we hebben dan ook wel een hele goede!
Ik denk dat 10 euro een heel normaal bedrag is.
pi_45316164
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 00:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik heb alles geknipt en geplakt,uitgeprint en in Fonske zijn doos gestoken.
Als rasechte Brabo moest ik even heel hard lachen om deze zin!

By the way, ik heb ook een poetshulp. 15-jarige dochter van een vriendin. 5 euro per uur, 2 uurtjes in de week. Soit, ze poetst niet zoals ik het zelf zou doen, maar voor het bijhouden van de vloeren, douche en toiletten is het ideaal!
pi_45320294
Ik vind 10 euro per uur érg veel, ik kom je wel helpen voor 6 euro per uur Studente van 21. Als ik dadelijk klaar ben met de opleiding verdien ik in de kinderopvang bij lange na niet zoveel! Toch wel een zwaardere (zowel psychisch als lichamelijk) baan dan poetsen lijkt me..
pi_45322212
Ik denk ook wel dat het een normaal bedrag is, ik vind het zelf wel veel om te betalen (maar ook om te verdienen als studente PER UUR). Maar goed, het is het nu nog wel waard, al werkt het meisje niet héél snel, ze doet het wel heel goed en netjes. Dat vind ik eigenlijk het belangrijkste nu. Ze is ook onze oppas voor heel af en toe (we hebben nog een oppas die minder per uur verdient en die wil ik natuurlijk vaker ) en daar verdient ze 6,50 per uur mee...het is best veel werk met onze twee kleintjes.
pi_45329780
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 19:24 schreef Suzanna het volgende:
Ik denk ook wel dat het een normaal bedrag is, ik vind het zelf wel veel om te betalen (maar ook om te verdienen als studente PER UUR). Maar goed, het is het nu nog wel waard, al werkt het meisje niet héél snel, ze doet het wel heel goed en netjes. Dat vind ik eigenlijk het belangrijkste nu. Ze is ook onze oppas voor heel af en toe (we hebben nog een oppas die minder per uur verdient en die wil ik natuurlijk vaker ) en daar verdient ze 6,50 per uur mee...het is best veel werk met onze twee kleintjes.
Komt even uit lurkstand... Ik ben ook studente, en babysit erg vaak (minstens één keer per week) maar ik verdien slechts 3 euro per uur, zelfs wanneer ik babysit op 4 kindjes (waarvan 2 van 2jaar en 2 van 4jaar). Vriendinnen van mij die ook vaak babysitten doen het ook allemaal voor 3 à 4euro per uur. Ik vind 6,5euro per uur dus eigenlijk best veel. Je kan dus misschien best wel een babysit vinden die het voor minder doet... Goed bedoeld hoor!!
*The waves you made will always be*
  zondag 14 januari 2007 @ 10:24:51 #92
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45336508
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 18:31 schreef heaven7 het volgende:
Ik vind 10 euro per uur érg veel, ik kom je wel helpen voor 6 euro per uur Studente van 21. Als ik dadelijk klaar ben met de opleiding verdien ik in de kinderopvang bij lange na niet zoveel! Toch wel een zwaardere (zowel psychisch als lichamelijk) baan dan poetsen lijkt me..
Je bent hier ook welkom hoor!
Ezra, gisteren alweer een half jaar, gefeliciteerd
Lekker douchen!
pi_45336699
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:03 schreef Moi.com het volgende:

[..]

Komt even uit lurkstand... Ik ben ook studente, en babysit erg vaak (minstens één keer per week) maar ik verdien slechts 3 euro per uur, zelfs wanneer ik babysit op 4 kindjes (waarvan 2 van 2jaar en 2 van 4jaar). Vriendinnen van mij die ook vaak babysitten doen het ook allemaal voor 3 à 4euro per uur. Ik vind 6,5euro per uur dus eigenlijk best veel. Je kan dus misschien best wel een babysit vinden die het voor minder doet... Goed bedoeld hoor!!
Ik wil hier graag ook even mijn two cents ingooien. Je kan misschien best iemand vinden die het voor minder doet maar ik vind het wel een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ik heb tijdens mijn studententijd ook opgepast en dat begon met 4 euro per uur maar het jaar daarna kreeg ik er nog een gezin bij en daar vroeg ik 5 euro per uur. Waarom ook niet? Minimumloon gaat ook elk jaar omhoog dus waarom mijn tarief niet? Ik vind 3/4 euro per uur voor 3 of 4 kindjes behoorlijk weinig. Weet je wel hoe groot de verantwoordelijkheid is?
Je kan wel een 16 jarige oppas nemen die maar 2.50 per uur vraagt maar weet die daadwerkelijk adequaat te handelen als er iets gebeurd? Ik zou liever wat meer geld uitgeven aan een wat oudere oppas met meer ervaring.
Maar ik reageerde in eerst instantie vanwege de bedragen die hier genoemd werden. Natuurlijk is dat nog altijd ieder voor zich maar als het minimum bruto uurloon voor een 21 jarige rond de 6 euro ligt waarbij die persoon dan wel verzekerd is, vind ik het heel redelijk om dat bedrag dan netto te betalen aangezien er wel een grote verantwoordelijkheid op de schouders rust.
Syllables govern the world
pi_45337265
quote:
Op zondag 14 januari 2007 10:41 schreef reese.com het volgende:
Maar ik reageerde in eerst instantie vanwege de bedragen die hier genoemd werden. Natuurlijk is dat nog altijd ieder voor zich maar als het minimum bruto uurloon voor een 21 jarige rond de 6 euro ligt waarbij die persoon dan wel verzekerd is, vind ik het heel redelijk om dat bedrag dan netto te betalen aangezien er wel een grote verantwoordelijkheid op de schouders rust.
Je weet dat voor studenten 't verschil tussen bruto en netto nogal klein is? Er zijn verschillende studentenregelingen die 't voor een werkgever een stuk goedkoper maken. Verzekeringspremie is iets van 3 % van het brutoloon, dus ook dat is niet écht een reden om zo over te betalen. Al ben ik het met je eens dat 3 a 4 euro per uur wel heel weinig is... Euro of 8 per uur lijkt mij redelijk.

En Suzanna, het studentenuitzendbureau in mijn Delft (waar ik studeer) heeft 4 looncategorieen: 7,50 per uur, 9 per uur, 10,50 per uur en 12 per uur. Met andere woorden, er zijn dus twee looncategorien onder de 10 euro, die heel veel toegepast worden (12 is alleen als je in dienst bent van de universiteit). Het is echt niet gek voor een studente minder dan 10 te verdienen.
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2007 @ 11:42:56 #95
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45337748
en toch vind ik dat de verantwoordelijkheid van een oppas behoorlijk onderschat wordt.
het is niet enkel chips eten en tv kijken. je moet ervan opaan kunnen dat bij calamiteiten adequaat gehandeld wordt.
en dat kan je van giechelbollen van 13 of 14 niet verwacht worden. die hebben zelf nog leiding nodig.
pi_45338050
quote:
Op zondag 14 januari 2007 10:24 schreef sjak het volgende:

[..]

Je bent hier ook welkom hoor!
Ezra, gisteren alweer een half jaar, gefeliciteerd
Graag, alleen zal je dan wel flink in de buurt moeten wonen vrees ik (Lobith, Gelderland).
pi_45338092
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:42 schreef lady-wrb het volgende:
en toch vind ik dat de verantwoordelijkheid van een oppas behoorlijk onderschat wordt.
het is niet enkel chips eten en tv kijken. je moet ervan opaan kunnen dat bij calamiteiten adequaat gehandeld wordt.
en dat kan je van giechelbollen van 13 of 14 niet verwacht worden. die hebben zelf nog leiding nodig.
Ik verdiende met mijn eerste oppasbaantje (17 t/m 19 jaar) slechts ¤2,- per uur voor 4!! jonge kids. Dat vond ik uiteindelijk toch te gek dus ben er ermee gestopt. Nu pas ik af en toe wel eens op (21 jaar dus) voor ¤3,- per uur, 2 kids. Niet veel maar ik vind het ongelooflijk leuk die kinderen af en toe te zien, dus eigenlijk is het mooi meegenomen dat ik er nog wat geld voor krijg ook

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2007 11:56:50 ]
  zondag 14 januari 2007 @ 12:07:33 #98
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45338373
[don't-wannabe-modje-modus] Oppas tarief Hier verder?
  zondag 14 januari 2007 @ 12:18:51 #99
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45338633
Swets is even buiten een rondje aan het lopen met zijn kroost..
Hij is nu een minuut of 5 weg en ik heb het idee dat de niet zichtbare navelstreng die er nog is, aan het einde van z'n rek is

Ik zou bijjna de telefoon pakken en 'm bellen om thuis te komen (had verwacht dat dat bij een tweede minder zou zijn, maar dat blijkt dus van niet)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_45338844
quote:
Op zondag 14 januari 2007 12:18 schreef E.T. het volgende:
Ik zou bijjna de telefoon pakken en 'm bellen om thuis te komen (had verwacht dat dat bij een tweede minder zou zijn, maar dat blijkt dus van niet)
Eerder erger
pi_45338957
quote:
Op zondag 14 januari 2007 12:18 schreef E.T. het volgende:
Swets is even buiten een rondje aan het lopen met zijn kroost..
Hij is nu een minuut of 5 weg en ik heb het idee dat de niet zichtbare navelstreng die er nog is, aan het einde van z'n rek is

Hahaha, Nune is de derde, en mijn nest moet VOL blijven!
(Wat dat betreft: over 6 weken alweer werken...)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 14 januari 2007 @ 12:45:14 #102
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45339273
Gelukkig zijn ze weer thuis

Wel een opluchting dat ik niet als enige zo'n sentimenteeltje ben
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2007 @ 13:04:51 #103
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_45339882
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:11 schreef kozakken het volgende:

En dat de buik van slaapmeisje nog maar half zo groot was met haar nieuwe liefde (en dat ik haar ook graag zo'n bevalling gun)
[..]
Shit zeg, lees ik eens een keer in dit topic om me alvast een beetje voor te bereiden op wat komen gaat en dan zit ik hier met tranen in mijn ogen achter mijn laptoppie Wat heb je dat allemaal mooi geschreven kozakken
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_45340297
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:04 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Shit zeg, lees ik eens een keer in dit topic om me alvast een beetje voor te bereiden op wat komen gaat en dan zit ik hier met tranen in mijn ogen achter mijn laptoppie Wat heb je dat allemaal mooi geschreven kozakken
Ik zat me net af te vragen hoe het bij jou gaat
Heb je al zin in dit topic?
(verkapte rommelt-het-al-post)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2007 @ 14:28:27 #105
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45342291
quote:
Op zondag 14 januari 2007 12:07 schreef Moonah het volgende:
[don't-wannabe-modje-modus] Oppas tarief Hier verder?
ik wou het niet over het tarief hebben. ik wou alleen even kwijt dat ik van een oppas ook enig verantwoordingsgevoel verwacht. en dat ik dat niet van zo'n deerne van pak m beet 12, 13 en soms zelfs 14 verwacht.

enne.... zouden jullie een mannelijke oppas een optie vinden? heeft mijn vriendin wel eens gehad en die heeft rare dingen met het kind uitgespookt.
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2007 @ 14:49:43 #106
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_45342850
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik zat me net af te vragen hoe het bij jou gaat
Heb je al zin in dit topic?
(verkapte rommelt-het-al-post)
Het rommelt nog niet hoor Het is nog steeds erg onwerkelijk en ik leef momenteel een beetje in mijn eigen wereldje. Ik heb echt nog geen idee hoe het zal zijn om straks een (nieuwe) moeder te zijn, vandaar dat ik me alvast aan het inlezen ben.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_45343096
quote:
Op zondag 14 januari 2007 14:28 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik wou het niet over het tarief hebben. ik wou alleen even kwijt dat ik van een oppas ook enig verantwoordingsgevoel verwacht. en dat ik dat niet van zo'n deerne van pak m beet 12, 13 en soms zelfs 14 verwacht.

enne.... zouden jullie een mannelijke oppas een optie vinden? heeft mijn vriendin wel eens gehad en die heeft rare dingen met het kind uitgespookt.
Ik heb nog even gereageerd in het andere topic, het was niet mijn bedoeling hier een discussie te starten, mijn excuses
*The waves you made will always be*
pi_45343685
quote:
Op zondag 14 januari 2007 14:28 schreef lady-wrb het volgende:

Wij hadden er één hier, jongen van een jaar of 17 ofzo. Was een heel rustige, verlegen jongen, die te bang was om van de bank af te komen. Sterker nog, op een gegeven moment mocht ik wat langer opblijven als hij kwam, want dan zorgde ik iig dat hij één glas cola naar binnen kreeg. Hij durfde namelijk al niet eens aan de speciaal neergezette eet- en drinkspulletjes te komen, laat staan aan ons
  zondag 14 januari 2007 @ 15:27:15 #109
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45344021
Lady wrb, wij hadden vroeger ook 2 jongens als oppas. Nooit iets vervelends gebeurd, behalve dat we Columbo keken ipv iets meiderigs.
(Maar wat erg, bij je vriendin. Dat je iemand vraagt en dat ze dan .... Bah. Vreselijk. Eng ook.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2007 @ 15:52:14 #110
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45344832
quote:
Op zondag 14 januari 2007 15:16 schreef innovative het volgende:

[..]

Wij hadden er één hier, jongen van een jaar of 17 ofzo. Was een heel rustige, verlegen jongen, die te bang was om van de bank af te komen. Sterker nog, op een gegeven moment mocht ik wat langer opblijven als hij kwam, want dan zorgde ik iig dat hij één glas cola naar binnen kreeg. Hij durfde namelijk al niet eens aan de speciaal neergezette eet- en drinkspulletjes te komen, laat staan aan ons
dat was dus een gevalletje wie past nou op wie?
pi_45351244
Wat een oppasverhalen. We hebben er nog niet veel ervaring mee, en bovendien blijkt het hier offtopic te zijn, dus ik zal dr niets over zeggen. behalve dat wij gratis de babyfoon bij de buren mogen zetten plus sleutel

Deze moeder wordt gelukkig niet gelijk nog eens moeder. ik was daar, geheel nergens op gebaseerd, een beetje benauwd voor De menstruatie is gearriveerd, en ik ben toch maar weer aan de Nuvaring gegaan. Heb manlief al gewaarschuwd dat ik wellicht wat grumpy wordt van de hormonen, omdat ik er aan moet wennen, en bij deze zijn jullie ook gewaarschuwd
Eva
pi_45370351
Hier meer meneren-oppassen dan mevrouwen hoor, altijd prima zonder fratsen gegaan!
  maandag 15 januari 2007 @ 13:21:36 #113
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45370477
Hé Mwana! Zit je hier?
Ik vroeg laatst in het babietjestopic al of iemand je nog had gezien. Zit je gewoon hier.
Kom hier dus niet zoveel.
pi_45371855
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:21 schreef dutchie het volgende:
Hé Mwana! Zit je hier?
Ik vroeg laatst in het babietjestopic al of iemand je nog had gezien. Zit je gewoon hier.
Kom hier dus niet zoveel.
Hee dutchie Alles kats kits? (<- zwolle-jive)
Kom ook maar eens kijken in dat babietjestopic dan
  maandag 15 januari 2007 @ 15:23:13 #115
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45373893
Wat een rot verhaal over die nare jongen/oppas... Volgens mij is het zowieso erg geluk hebben met wie je treft als oppasser voor je kindje(s). Ook met dames die oppassen kun je erg pech hebben, denk ik.

Ik heb zelf nog niet veel ervaring met oppassers van Brent. Gisteren heeft mijn jongste broer eventjes opgepast. Brent is zijn petekindje dus toen ik belde of ie effe had stond ie eigenlijk ook gelijk voor de deur (met warme handen want hij wrijft ze eerst warm eer hij Brent op pakt! Ik denk daar zelfs nooit aan!).
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 15 januari 2007 @ 15:29:56 #116
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45374098
Hier een meid en een jongen als oppas gehad bij Thijs en nooit problemen mee gehad, de jongen was mijn stiefbroertje en de meid komt hier nog steeds met enige regelmaat over de vloer, en past tegenwoordig op Dino als wij er niet zijn, of langer weg zijn dan gepland
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45374195
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:23 schreef Neuk het volgende:
(met warme handen want hij wrijft ze eerst warm eer hij Brent op pakt! Ik denk daar zelfs nooit aan!).
Lief he! Fonske zijn papa warmt de handdoeken eerst op voor hij hem aanpakt vanonder de douche.
pi_45374662
Wat lief van hem Neuk

Hier pas mijn zusje bijne elke dinsdagavond op. Ze hoeft er verder niets voor te hebben. Ze eet altijd met ons mee en zo eens in de zoveel tijd krijgt ze een kadobon o.i.d.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 15 januari 2007 @ 20:29:56 #119
94046 PM-girl
pi_45384938
Neukbroer (omg, wat klinkt dat raar!) en Fonspapa, wat lief!

Hier zit de eerste officiele werkdag erop (gisteren al even geoefend door mee te helpen op de zaak), wel helemaal 3 uurtjes gewerkt! Erg indrukwekkend en vermoeiend, zo'n eerste keer.
Het ging best ok, al heb ik heel wat traantjes gelaten (op het werk niet meer) vandaag.
Het werk zal ook redelijk blijven gaan, alleen moet ik goed op mezelf blijven letten en keuzes gaan maken. Maar die zal ik alleen kunnen maken door eerst weer echt te weten hoe mijn werk is.
*
  maandag 15 januari 2007 @ 20:44:56 #120
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45385589
haha PM! Maar ik heb idd een lief broertje
Knap dat je de dag hebt vol gehouden!
Iedere golf van de zee,
  maandag 15 januari 2007 @ 20:55:52 #121
94046 PM-girl
pi_45385980
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:44 schreef Neuk het volgende:
haha PM! Maar ik heb idd een lief broertje
Knap dat je de dag hebt vol gehouden!
3 uurtjes zijn wel te doen he!
*
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2007 @ 21:32:10 #122
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45387451
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:55 schreef PM-girl het volgende:

[..]

3 uurtjes zijn wel te doen he!
Of je nou 3 uurtjes gaat werken of 8, als je voor het eerst na de bevalling weer begint moet je toch dezelfde drempel over. Goed dat je 'm hebt kunnen nemen!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 15 januari 2007 @ 22:55:20 #123
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45390522
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:32 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Of je nou 3 uurtjes gaat werken of 8, als je voor het eerst na de bevalling weer begint moet je toch dezelfde drempel over. Goed dat je 'm hebt kunnen nemen!
Dat dacht ik nou ook. 3 of 8 maakt niets uit als je er niet op ingesteld bent is het heel erg lang.
Iedere golf van de zee,
  maandag 15 januari 2007 @ 23:46:23 #124
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45392530
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:32 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ik moest al huilen toen ik laatst 's ochtends alleen naar de Arbo-arts ging.

Well done PM!
Ik ben erg benieuwd hoe eea gaat verlopen!

En ik moest even heel erg hardop lachen om de benaming die je aan de broer van Neuk hebt gegeven!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 09:04:55 #125
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45397340
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:13 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hee dutchie Alles kats kits? (<- zwolle-jive)
Kom ook maar eens kijken in dat babietjestopic dan
Met mij gaat het goed hoor. Vroeg me echt ad hoe het met jou was, want ik dacht dus dat je je al een tijdje niet had laten zien. Was dus niet zo.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 09:06:58 #126
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45397361
Dutchie, voel jij je alweer jezelf, qua lijf ook enzo? Voor jou was dat ook wel belangrijk, toch?
En Belana en Sjak, voor jullie? Iedereen vindt dat natuurlijk wel belangrijk, maar herinner me het ook van jullie, dacht ik.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 09:11:23 #127
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45397423
Poeh Sugar, waar zal ik beginnen?
Nee, ik ben nog niet mezelf. Gaat ook nog wel even duren. Qua lijf is het wel te doen, wil nog 4 kilo kwijt en dan weeg ik weer wat ik voor de zwangerschap woog. Heb met die extra 4 niet veel moeite, weet dat dat wel komt. Gewoon niet meer snaaien straks en meer regelmaat voor mezelf zoeken. (gek hè, voor je kinderen zorg je dat er voldoende regelmaat is, maar voor jezelf... )
Als alles straks weer normaal is dan kan ik mezelf ook weer een schop onder de kont geven en ervoor gaan. En volhouden natuurlijk.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 09:34:57 #128
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45397889
Nou, 4 kilo klinkt als heel dichtbij, hoor. Dat lukt straks misschien wel makkelijker dan je nu denkt.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 10:16:00 #129
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45398705
Weet ik.
pi_45399055
Hier gaat alles zijn gangetje ben vrijdag op controle geweest bij de gyn en die was niet blij (ikke ook niet ) want tijdens de inwendige echo die nodig was voor mijn bekken bleek dat mijn linkerkant van het bekken nog steeds vol zit met oude hematomen die zo diep zitten dat ze het niet kunnen leegzuigen. Dus die drukken zo op mijn spieren en zenuwen dat alles klem zit. Ze gaan nu met therapie proberen om het zo te krijgen dat de doorbloeding de hematomen op zouden kunnen lossen en mocht dat niet werken dan (wat ik wel hoop) dan moet ik waarschijnlijk onder narcose en dan gaan ze het een soort van operatief weghalen... IEKS

Dus veel oefenen maar lopen langer dan een half uur gaat niet want dan gaat mijn been de andere kant op (trillen, door mijn spieren zakken en zeer pijnlijke bekken) en fietsen mag ik niet omdat alles nog gekneusd is en er een klein scheurtje in mijn bilknobbels (weet het even niet anders te noemen ja kontbotten misschien ) en die moet met rust genezen en pas als ik weer op allebei mijn billen kan zitten met gewicht dan komt het werken pas weer aan bod. Ook moet ik betere controle krijgen over mijn blaas. Nu is het zo dat ik ga staan en meteen moet plassen en voor de bevalling voelde ik het wel aankomen zeg maar. Het is in de loop van de week wel verbeterd maar nog niet genoeg...

Verder ga ik niet met een negatief gevoel beginnen aan de therapie maar wel met een gevoel van het had allemaal niet nodig geweest als het ziekenhuis niet foute beslissing op foute beslissing had genomen. Nu kan het nog maanden gaan duren en kan ik niet zo wandelen met mijn dochter zoals we dachten dat we het zouden doen of lekker zwemmen of fietsen in de fietskar (niets van dit alles is mogelijk en dat neem ik het ziekenhuis kwalijk). Is dit nou een rare gedachte? Heb geen leuke kraamtijd gekend maar ook de tijd daarna is gewoon niet zoals je voor ogen had en dat kan gebeuren dat weet ik wel maar het is nu onnodig en het gaat ook veel langer duren als gedacht werd...

De gyn. heeft echt tien keer zijn excuses aangeboden (ander gyn. dan die mijn bevalling leidde) en gaf ook toe omdat hij mijn dossier had gelezen dat als ik zijn patient was geweest wel meteen een keizersnede had gehad (niet meer van toepassing op mij maar toch fijn om te weten en hij gaf ook ruiterlijk toe dat hij de manier van doen van zijn collega niet begreep).

Genoeg geklaagd hierboven nu weer met normale dingen verder.

Nog iets positiefs ik ben geen grootafnemer meer van Always en Ob... Eindelijk na 9 1/2 week...

Leuker nieuws Kaith begint te giechelen op haar manier... En slaapt nu om te wennen haar middagdutje in haar eigen kamertje met Winnie the Pooh boven haar hoofd en dat is erg interessant als je precies tien weekjes bent vandaag en erg komisch

Ingrid hoe is het met jou en Moonah, Sugar, Dutch en iedereen die ik vergeet een dikke
  dinsdag 16 januari 2007 @ 10:46:32 #131
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45399415
Mibos wat ongelooflijk k** allemaal maar wel heel knap dat je positief bent
Heb je nog nieuwe foto van je mooie meisje?
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 16 januari 2007 @ 10:49:51 #132
108648 cattie
lieve moeder
pi_45399509
Mibos, wat afschuwelijk dat het zo gaat. Ik wens je heel veel sterkte!

Dutchie, nog maar 4 kg! Komt allemaal goed!
pi_45399857
Neuk ben even zo vrij geweest...
You´ve got mail!!!

en bedankt voor de lieve berichtjes...
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:11:09 #134
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45400040
Mibos wat vreselijk zeg.... heel veel sterkte, ik hoop voor je dat de therapie goed werkt en een operatie niet nodig zal zijn.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:19:11 #135
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45400281
Jezus, Mibos, wat rot heb jij het. Sterkte!
pi_45400429
Sugar dat denk ik juist voor jou en Moonah... Ben er echt niet negatief over want het is zoals het is en het kan alleen maar beter gaan net als bij jou en Moonah! We gaan er met zijn allen voor om te genieten van onze nieuwbakken hummels!!!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 11:25:15 #137
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45400436
Oh Mibos, wat rot dat het zo slecht gaat. Hopelijk gaat die therapie werken en kan je over niet al te lange tijd met je meisje op pad.

Hier gaat het op zich redelijk alleen heb ik het gevoel dat mijn lijf het af laat weten. Januari is net ene paar weekjes oud en ik heb nu al een heftige verkoudheid, een oorontsteking en een ingescheurde achillespees voor mijn kiezen gekregen. Ik baal dat ik niet de puf of de gelegenheid heb om de leuke dingen met Kai te doen die ik graag zou willen doen. Tegelijkertijd weet ik dat er hier mensen posten die het veel rotter hebben. Wat heb ik nou om te klagen? En toch lucht het soms wel even op ofzo.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_45400443
Texelonia dat hoop ik ook heel erg echt waar!!!
pi_45401407
Jeetje Mibos, dat is allemaal ff k*t zeg! Hoop dat de therapie goed zijn werk gaat doen en dat een operatie niet nodig is!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:10:24 #140
24188 Belana
kloon van belana
pi_45401651
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:06 schreef Sugar het volgende:
Dutchie, voel jij je alweer jezelf, qua lijf ook enzo? Voor jou was dat ook wel belangrijk, toch?
En Belana en Sjak, voor jullie? Iedereen vindt dat natuurlijk wel belangrijk, maar herinner me het ook van jullie, dacht ik.
Hier ook nog ontevredenheid met mijn lijf. maar ik kon tot op heden de discipline niet opbrengen om die laatste 5 kilo kwijt te raken. wil nu wle mijn best gaan doen, want die buik en mijn taille storen me. daar zit alles namelijk. ook trainen moet ik en kan ik steeds niet opbrengen, ben 's avonds blij als ik zit maar ben nu net weer begonnen met buikspieroefeningen. ik zal het zelf moeten doen

verder gaat het goed hoor, ik heb 2 heerlijke kinderen. soms vind ik het wel eens zwaar, maar raak er steeds meer op ingesteld merk ik

lief dat je het vraagt

mibos, sterkte meid, wat een toestand zeg!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:24:27 #141
94046 PM-girl
pi_45402033
Mibos jeetje zeg. Excuses is in ieder geval heel wat begrijp ik, voor een ziekenhuis, maar ja, daar schiet jij nog niets mee op. Ik hoop voor je dat het vlug verbetert zodat een operatie niet nodig is.

M@x

Hier ben ik doodop, na mijn 1e werkdag, maar ook dat is normaal, naar het schijnt!
*
pi_45402181
Heftig Mibos. Dat je daar dan nog zo lang zo veel last van hebt.

Ik moet wel glimlachen als ik lees wat jullie nog kwijt willen. Ik moet nog 20 kilo. Het lukt wel, maar het is lastig dat ik door de bv niet af mag vallen zoals ik dat de vorige keer heb gedaan.

Lijkt me niet gek PM. Alleen al het weer gaan werken na zo'n lange tijd is al zwaar en vermoeiend. En dan ook nog een zwangerschap en bevalling tussendoor, maakt het niet makkelijker natuurlijk. Voelde het al een beetje 'normaal' om er weer te zijn?
*OUD heilige*
pi_45402191
Jeetje Mibos, wat een heftige toestand Ik hoop heel hard dat de therapie gaat werken!

M@x, tuurlijk moet je het hier even van je af schrijven, want als je je rot voelt valt het niet mee om mama te zijn. Vind ik dan hè. Het liefst kruip je onder de dekens maar dat kan helemaal niet. Sterkte en ik hoop dat alles gauw weer fijner wordt

YPPY, herkenbaar Ik moet wel 14 kilo kwijt en dat gaat ook heus wel weer lukken ooit...

[ Bericht 16% gewijzigd door snoopy op 16-01-2007 12:39:39 ]
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:38:07 #144
3142 m@x
pi_45402346
YPPY, ik voel met je mee hoor. Mijn eerste doel is 10 kilo eraf maar uiteindelijk moet er zelfs nog meer af dan bij jou. Nu geef ik natuurlijk geen borstvoeding dus dat maakt het afvallen wat makkelijker. Het gaat je vast wel weer lukken!

PM, mijn eerste werkdag na mijn bevallingsverlof vond ik echt supervermoeiend maar het went echt weer snel. Misschien zelfs wel te snel
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:45:23 #145
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45404017
Ondanks dat ik me beroerd voel vandaag, buikgriep en niet zo zuinig ook, ben ik eventjes heeel gelukkig. Want Kendahl is net sinds lange tijd weer eens in mijn armen in slaap gevallen. Ik had dat alleen met borstvoeden, maar nu met de fles. Een antilekspeen lijkt, denk ik, heel veel op de tepel, ook de manier waarop het sap/ de melk eruit komt. Hij lag slapend in mijn armen, slapend op mijn schouder de trap op en snurkend in bed.

edit: Mibos, wat naar voor je.

[ Bericht 11% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 16-01-2007 13:50:49 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:18:50 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45405034
Mibos wat een ellende..
pm u go girl dapper hoor..
de rest ook heel heel veel sterkte met alles

[binnenwalsmodus]
ik zit er ff doorheen, heb heel lang mijn tranen tegengehouden, maar het stroomt er nu even uit.. maurice is even niet thuis.. wil hem niet lastig vallen ( doe ik ookniet maar is gevoelsdingetje..)
waarom mag mijn kindje niet gewoon even nergens last van hebben.. zo zijn als andere kindjes.. geen stomme enge nare onderzoeken gewoon kunnen eten.. geen zorgen over wat ze eet.. geen stomme ziekenhuisbezoekjes meer.. geen shitload aan medicatie meer.. gewoon normaal speciaal zijn.. ipv al dat gedoe.. bah bah bah bah bah..
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:23:13 #147
3142 m@x
pi_45405189
Evenstar
pi_45405283
Evenstar, hier ook een dikke voor jou/jullie!!

Het is allemaal niet mis wat jullie met Arwen door moeten gaan...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:27:42 #149
3142 m@x
pi_45405339
Precies, het is nogal wat om te zien dat je kind al die pijn moet doorstaan. Logisch dat je dat er af en toe even uit moet gooien.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:32:04 #150
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45405477
Jeetje Mibos...
Succes

Evenstar, wat lijkt me dat rot dat je zo graag iets voor je kleintje wilt doen maar je weet niet hoe. Logisch dat je er soms helemaal doorheen zit. Je wilt je kind tegen alles beschermen en daar kan je behoorlijk moedeloos van raken.
  † In Memoriam † dinsdag 16 januari 2007 @ 14:45:57 #151
43556 miss_dynastie
pi_45405945
Jeetje mibos ... ik hoop zo dat je baat hebt bij de therapie!

Evenstar, voor jou en je meisje..
pi_45406229
Evenstar, het is ook heel erg naar allemaal. Huil hier maar even uit
  dinsdag 16 januari 2007 @ 15:05:12 #153
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45406608
Ach Evenstar meisje... hier kun je alles kwijt en je kunt ervan op aan dat je knuffels en troost krijgt
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_45407137
Mibos sterkte ermee! Ik hoop dat de therapie gaat helpen!

Evenstar, kan me goed voorstellen dat het je allemaal teveel wordt. Sterkte ermee!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 15:22:35 #155
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45407220
evenstar
Iedere golf van de zee,
pi_45408301
Evenstar heel veel voor jou en je meisje...
pi_45408562
Neuk help ik krijg ze weer niet hier...

Je bent een
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:40:55 #158
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45411433
ow..
Ik begrijp, ik doe het in het fototopic voor je

Kinderfototopic deel 95
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 16 januari 2007 @ 21:34:31 #159
103793 kozakken
Living the life
pi_45419781
Vanavond was ik boven aan het rommelen. De jongens lagen net in bed en ik was nog wat (van de enorme berg) strijk aan het wegwerken. En terwijl ik zo heen en weer liep, dan weer even zachtjes bij de een en dan weer eventjes bij de ander op de slaapkamer schoot het me opeens door het hoofd:
zo voelt veilig aan.
In je bed, terwijl je ouders nog wat aan het rommelen zijn. En dan heel voorzichtig in slaap glijden...

[ Bericht 1% gewijzigd door kozakken op 16-01-2007 21:39:34 ]
  dinsdag 16 januari 2007 @ 21:40:28 #160
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45420079
Wat lief Ik herken het gevoel inderdaad, ik voel dat als ik 's middags wat loop te rommelen boven als ik Jetske net in bed heb gelegd, jij kan het alleen goed omschrijven.
Lekker douchen!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 21:42:05 #161
3142 m@x
pi_45420142
Hier wordt juist zo min mogelijk gerommeld als Kai op bed ligt omdat dat steevast resulteert in: "mama, uit". Maar ik herken het gevoel nog van vroeger. Lekker liggen luisteren naar mijn moeder die de was deed terwijl ik in mijn bed lag.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 21:46:22 #162
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45420320
kozakken wat mooi.. zucht..
pi_45420631
Getver, hier hebben een aantal verse mama's het weer oneerlijk naar zeg...
_evenstar_ en mibos allebei sterkte gewenst...
Hematomen in je bekken, ik ril al bij het idee. En dat gevoel van al die medicatie bij je arme kindje ken ik ook (niet van baby af aan, maar toch...). Beh

voor allebei hoor!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:54:13 #164
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45422769
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:24 schreef Mibos het volgende:
Sugar dat denk ik juist voor jou en Moonah... Ben er echt niet negatief over want het is zoals het is en het kan alleen maar beter gaan net als bij jou en Moonah! We gaan er met zijn allen voor om te genieten van onze nieuwbakken hummels!!!
Mibos, wat een respect heb ik voor je instelling zeg!
Grandioos!
Jij hebt het écht zwaar voor je kiezen en dan nog twijfel je of je wel recht tot klagen zou hebben... Mijn hemel! Ik vind het waanzinnig knap van je dat je zo positief kunt blijven!!!!
Tegelijkertijd gaat het me aan het hart dat je dus niet op en top van je prachtige (foto's gezien!) nieuwbakken grietje kunt genieten. Die eerste tijd gaat zo snel, en jij bent vnl bezig met herstellen. Zoooo jammer voor je. Ik word er echt een beetje verdrietig van.
Ik wens je heel veel sterkte toe dame!

Ik weet het, leed valt niet met leed te vergelijken, maar écht, vergeleken bij jou is hetgeen ik nog te stellen heb peanuts. Dus dank voor je medeleven, maar denk vooral aan jezelf!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:56:52 #165
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45422858
Evenstar, wat logisch dat eea je opbreekt. Het is ook zo'n langdurig gedoe met Arwen. Keer op keer uitproberen, soms oké, maar vaker teleurstelling.... Pffff, idd om (af en toe) moedeloos van te worden. het zou zo fijn zijn als je grietje (en daarmee jij) ook onbezorgd door het leven kon gaan... dat hoort toch zo bij kindjes?
Sterkte hoor!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:23:26 #166
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45423782
Kozakken, wat ben je heerlijk mooshy de laatste dagen.
pi_45423945
Evenstar Huil maar even lekker uit hoor, het is ook niet eerlijk allemaal

Sowieso vind ik dat er veel te veel (nieuwe) moeders hier zijn waar het niet goed mee gaat. Allemaal een dikke en ik voel met jullie mee, ook mijn eerste 6 maanden als moeder waren zeer heftig en gelukkig is het allemaal weer (redelijk) op zijn pootjes terecht gekomen, ik hoop dat jullie allemaal er ook snel weer bovenop zijn
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:19:56 #168
94046 PM-girl
pi_45428826
Evenstar, juist hier mag je toch even je gal spuwen? Sterkte!
*
pi_45430207
Jaaah het UWV weer in de bocht!
Had de geboorte al telefonisch gemeld, er nog een schriftelijke verklaring achteraan gestuurd en....niks.
"Vergeten in het systeem te zetten..."
pi_45438454
Heb sinds vorige week woensdag last van jeuk aan vagina, dacht dat het weer een schimmel was. Daar medicatie voor gehad. Het werd maar niet beter en steeds erger en roder.
Dus toch maar naar de ha geweest zonet. Is het een infectie! Met een minispoortje schimmel. Hij heeft meteen onder de microscoop gekeken. Dus nu antibiotica gehad, waar je weer schimmel van kunt krijgen. En dus weer (ander) schimmelspul mee. Pfff.

Ik sukkel sinds kerst met mijn gezondheid. Het mag nu wel eens beter worden hoor!

En, nog steeds niks van mw gehoord! Kan haar niet bereiken en ben er wel een beetje flauw van zo.
pi_45438473
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Jaaah het UWV weer in de bocht!
Had de geboorte al telefonisch gemeld, er nog een schriftelijke verklaring achteraan gestuurd en....niks.
"Vergeten in het systeem te zetten..."
Wat een gedoe zeg!
pi_45445212
Even snel bijgelezen, ik ben twee dagen weg geweest voor mijn werk. Net weer flink met Evaatje geknuffeld.
Sterkte voor Mibos en Evenstar en alle andere moeders die het nodig hebben.
PM-girl! Goed dat je weer gewerkt hebt. Hoe ging het?
Eva
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:27:08 #173
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45445626
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:58 schreef Ingrid19 het volgende:
En, nog steeds niks van mw gehoord! Kan haar niet bereiken en ben er wel een beetje flauw van zo.
Word maar eens kwaad! Daar heb je alle reden toe als ik het zo lees...

En Linda, da's waar ook! Wat knáp van je!!!
pi_45445904
Och, weet je, ik vind het nog bijna ontaard van mezelf dat ik er niet heel veel moeite mee heb. Ik mis Eva wel, en A. ook, maar ik vind het ook leuk en fijn om met mijn team weg te zijn, en bij te praten. En het was heel fijn dat het vandaag extra vroeg afgelopen was en ik naar huis kon om mijn liefjes te knuffelen.
Eva
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:43:37 #175
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45446043
Ontaard ja! Dát ben je!

pi_45446213

Maar wél een goede secretaresse, mocht ik vandaag en gisteren nog meerdere keren horen

[serieus] ik ben gewoon erg gelukkig en tevreden zo, met Eva die het zo goed doet en lief is en vrolijk, en altijd naar mij lacht, en A. die eindelijk tijd heeft om te bedenken wat hij wil met z'n loopbaan/leven, terwijl hij voor Eva mag zorgen, en mijn werk wat gewoon weer erg leuk is, en vertrouwd, en waar ze écht blij zijn dat ik terug ben... Het gaat gewoon goed. Ik tel mijn zegeningen. en zeker als ik dan lees over allerlei lichamelijke en geestelijke troubles bij de lieve OUD-moeders
Eva
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:53:56 #177
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45446391
Meid, geniet ervan, het is je gegund!
pi_45446399
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:58 schreef Ingrid19 het volgende:
Heb sinds vorige week woensdag last van jeuk aan vagina, dacht dat het weer een schimmel was. Daar medicatie voor gehad. Het werd maar niet beter en steeds erger en roder.
Dus toch maar naar de ha geweest zonet. Is het een infectie! Met een minispoortje schimmel. Hij heeft meteen onder de microscoop gekeken. Dus nu antibiotica gehad, waar je weer schimmel van kunt krijgen. En dus weer (ander) schimmelspul mee. Pfff.

Ik sukkel sinds kerst met mijn gezondheid. Het mag nu wel eens beter worden hoor!

Van medicijnen tegen schimmel kunnen bacteriele infecties juist weer verergeren... Zo blijf je lekker in een cirkeltje gaan, rot zeg!
pi_45447173
Heerlijk toch Linda! Fijn dat je zo kan genieten.

Ik geniet ook enorm van mijn 2 prachtkindjes
Nu alleen zelf nog even wat fitter worden en dan is alles weer ok.
pi_45447835
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:43 schreef Moonah het volgende:
Ontaard ja! Dát ben je!

Dat dacht ik ook al! Gut wat naar van je linda dat je beeb en werk zo goed kunt combineren!
Heerlijk toch?
pi_45447941
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:54 schreef innovative het volgende:

[..]

Van medicijnen tegen schimmel kunnen bacteriele infecties juist weer verergeren... Zo blijf je lekker in een cirkeltje gaan, rot zeg!
Tis nogal een gedoe zo.
Ik hoop maar dat het gaat helpen, want dit is niet leuk meer!
Verga van de jeuk en het gaat gewoon zeer doen nu!

Verder gaat het wel. Alleen nog verkouden, maar dat is bijna over.
pi_45448046
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:27 schreef Moonah het volgende:

[..]

Word maar eens kwaad! Daar heb je alle reden toe als ik het zo lees...
Goed plan. Ik word er gewoon pissig van! Probeer haar al sinds vorige week te bereiken.
En maar berichtjes achter laten.

Linda, klinkt goed.
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:46:58 #183
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45448305
Ingrid wat vervelend zeg, zo'n infectie én een schimmel... Ik heb wel een schimmelinfectie gehad en dat ging over met zalf smeren...maar als het maar niet overgaat lijkt me dat zo vervelend!

Mibos nog een extra...

Evenstar

Linda Fijn toch juist??!! Ik ben blij voor je

Kozakken, wat kun jij dingen toch leuk en lief omschrijven... en ik ben het helemaal met je eens!
(moet toch eens de kinderen aanleren om te blijven slapen als ik beneden pianospeel 's avonds...lijkt me juist zo heerlijk voor ze als ze eraan gewend zijn, ik vond dat vroeger heerrrrrrlijk als er pianogespeeld werd als ik in bed lag...)
pi_45449752
Suzanna, je ondertitel

Dames, ik bén ook blij, ik denk soms alleen dat er wat anders van mij verwacht wordt, door 'de omgeving' whatever that may be. Waarschijnlijk is dat mijn eigen zeikerige innerlijke stemmetje, die het nooit goed genoeg vindt. Maar dan beredeneer ik het allemaal nog eens: A. is blij, Eva is blij, ik ben blij, en wat 'anderen'mijn innerlijke zeikstemmetje dus van onze oplossing mogen denken

Goed zo Ingrid, wordt maar eens heel pissig! Gelijk heb je, en het is hoog tijd daarvoor! en sterkte met de schimmel/infectie

[ Bericht 4% gewijzigd door linda856763 op 17-01-2007 20:32:10 ]
Eva
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:54:52 #185
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45450680
Ik ben zo moe...
We hebben hier wat spannende tijden achter de rug en nu is er eindelijk goed bericht. En is mijn lijf gewoon moe. Alle ballen in de lucht houden, zorgen voor je gezin, zorgen aan je kop en je werk en je sociale leven gaan ook gewoon door. En niets aan de buitenwereld laten merken, alles is goed.
Maar ik ben ondanks het goede nieuws gewoon strontmoe en wil morgen het liefst even bijslapen of bijkomen. Maar ik moet gewoon werken, al genoeg dagen ervoor opgenomen nu.
Ik spreek een beetje warrig hè? Moest gewoon even mijn zegje doen.
pi_45450821
dutchie, kan je echt echt echt niet nog een dagje vrijnemen en bijslapen? Desnoods ziekmelden?
Sterkte
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:58:37 #187
103793 kozakken
Living the life
pi_45450837
Je spreekt idd warrig dutsj
Het klinkt idd alsof jullie behoorlijk wat voor de kiezen hebben gehad. Fijn dat er goed nieuws was. En nu net zoals Snoopy dat al eerder postte over haar en Lis nu bijkomen van alle emoties. (toch? )
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:59:47 #188
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45450900
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:58 schreef snoopy het volgende:
Desnoods ziekmelden?
Vind ik ook.
Ik vind dat je je sowieso mag ziekmelden als je je zo voelt.
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:02:18 #189
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45450972
Ja nou hè Kozakken dat laatste klopt idd.
Heb me echt al een paar weken groot zitten houden voor het mannetje om hem te steunen en daarom is denk ik nu mijn lijf/emoties even goed van slag. Ik zou eigenlijk hartstikke blij moeten zijn, net zo blij en opgelucht als hij, maar zo voel ik me niet. Tranen zitten hoog, heel hoog.

Ach, het is maar een dagje werken. Dat moet wel te doen zijn, moet het ook niet overdrijven.
pi_45451023
Dutchie, vaak voel je pas ná je inspanning (geestelijk of lichamelijk) hoe móe je eigenlijk bent. Niet raar en heel gewoon, en volgens mij kun je daar best een dagje voor ziekmelden, om erger te voorkomen...
Eva
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:07:06 #191
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45451123
Nou, ik ga mezelf even vermanen hier. Ga lekker onder de douche en dan kruip ik maar eens lekker naast mijn o zo geliefde mannetje. Morgen voel ik me vast beter.
  † In Memoriam † woensdag 17 januari 2007 @ 21:13:29 #192
81992 Githa
pi_45451366
Dutchie doen wat goed voelt hoor!

Ik heb dat vermannen gevoel ook een beetje, ik heb de laatste weken toch wel weer erg veel last van, tja, waar heb ik last van.... Ik voell me verdrietig, onzeker, de waarom vraag blijft maar hangen en ga zo maar door en vanmiddag had ik een hele lap tekst voor dit topic getypt en uiteindelijk bij het het doorlezen heb ik alles gewist zo van als ik dit nu typ dan is dat net zoiets als toegeven aan....
en nu typ ik het toch maar niet zo uitgebreid, en misschien maar goed ook want ik ben bang dat wanneer ik me er aan toe geef, het einde (weer) zoek is.... en dat wil ik gewoon niet, want was is er nu feitelijk aan de hand
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:14:15 #193
3142 m@x
pi_45451395
Dutsj Probeer je niet zo groot te houden joh. Uit je verhaal begrijp ik dat de zorgen inmiddels over zijn. Die spanning moet er uit. Als je het op gaat kroppen krijg je het later dubbel zo hard terug.
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:16:39 #194
3142 m@x
pi_45451491
Het zelfde geldt voor jou Githa. Natuurlijk is je vermannen en vooral maar doorgaan soms het beste maar het kan zo opluchten om je hart te luchten. Dat dat soms de problemen of het gevoel heel tastbaar maakt is moeilijk maar het kan tegelijkertijd ook zo opluchten dat de hobbel die je moet nemen opeens niet meer zo hoog lijkt. Voor jou ook een -je
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:19:57 #195
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45451590
Lief Dutchieke toch... Dat had ik helemaal niet door. Wat naar dat jij/jullie je zo gevoeld hebben. Ik hoop dat je je morgen ziek meldt. Je 2 dames redden zich vast een dagje. Kun jij lekker thuis blijven en een beetje tot rust komen voor zover dat lukt met al die mannen.
Dikke zoen, laat je weten als ik ergens kan helpen? (Al is het maar de heren een paar uurtjes lenen. )
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:21:08 #196
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45451643
Githa, lieve stoere Githa. Ik hoop voor jou en jullie dat je snel in rustiger vaarwater komt. Gewoon je leven leven, zonder alle poespas en rotte dingen. Kus hoor.
  † In Memoriam † woensdag 17 januari 2007 @ 21:23:58 #197
81992 Githa
pi_45451748
Het komt allemaal goed en het gaat ook goed, met Jordy iig! dus wat miep ik dan he
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:34:28 #198
103793 kozakken
Living the life
pi_45452132
Het is natuurlijk een heel normaal fenomeen. Zolang je je sterk moet houden voor een ander ben je sterk. Maar zodra de ander weer 'verder kan' heb je dus niets om sterk voor te zijn en kom je weer toe aan je eigen gevoelens.
Of dat nu het steunen van je partner of je kind is. Of gewoon iemand in je omgeving. Dat vergt heel veel kracht en nu heb jij tijd om 'bij te komen'.
Neem die tijd ook wel!
  † In Memoriam † woensdag 17 januari 2007 @ 21:45:30 #199
81992 Githa
pi_45452535
Weet je wat raar is, dat ik het zo logisch zie voor een ander, voor Dutchie nu bijv. en zo onverklaarbaar voor mezelf.

Nouja, ik heb het de vorige keer laten gaan en geuit en eigenlijk is me dat niet zo goed bevallen. Klinkt heel raar, maar ook dat neemt weer nieuwe problemen met zich mee.
Ik doe het per dag en met een slechte dag per uur.... vanmiddag stond het huilen me nader dan het lachen, bij alles en dan moet je gaan werken en heeft het daar ook zijn uitwerking, maar nu gaat het wel weer en eigenlijk is dat ook wel goed, dat je gewoon even niet toegeeft en dat beetje goed gevoel even terug hebt.
Ik wil/kan het gewoon niet en natuurlijk gaat het daarmee niet over, datkrijg je een keer terug. Dat besef ik best, maar later is ook prima.
Ik ga het van de week wel aangeven op mijn werk, maar dat is dan ook alleen aangeven, puur zodat er hopelijk wat begrip is vanuit mijn baas als ik een slechte dag heb, dan hoef ik me daar hopelijk niet meer zo schuldig over te voelen en voel het ook niet meer alsof ik zo onbekwaam ben enzo....

Wat kan een mens gek denken he
  woensdag 17 januari 2007 @ 21:48:37 #200
108648 cattie
lieve moeder
pi_45452671
Githa en Dutchie heel veel sterkte!
pi_45452821
Mensen kunnen heel gek denken Githa. Maar het valt toch echt niet mee wat jij allemaal op je bordje krijgt hoor.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat het voor mij als een enorme opluchting voelde dat mijn huisarts aangaf dat ik nog maar niet moest gaan werken en dat dat geen aanstellerij was omdat ze mij een hele stoere vond (ik wist niet wat ik hoorde ). Als ze niks had gezegd had ik vandaag op mijn werk gezeten en dat was niet goed geweest.
en Githa, jij bent een nog veel stoerdere. Dus doe voorzichtig met jezelf
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:17:14 #202
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45456677
Snoopy

Dutchie

Githa

Evenstar
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:37:25 #203
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45457407
Meiden (waar is nou die knuffelsmilie?)
Lekker douchen!
  donderdag 18 januari 2007 @ 01:11:18 #204
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45459621
Githa en dutchie

ik denk dat het ook wel moeders eigen is, om maar door te gaan en te gaan en maar sterk moeten zijn ( van hun zelf) verdriet mag niet want je moet er zijn voor je kindje(s) je man/vriend..
we gunnen onszelf het verdriet niet de rust niet.. en soms.. dan escaleert het..
pi_45461746
Sjak,
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:01:42 #206
94046 PM-girl
pi_45462992
Linda, wat fijn dat je zo de balans hebt in je leven, super toch? En laat je omgeving maar kletsen, ik denk dat je misschien stiekem nog wel een voorbeeld bent voor anderen, om het 'anders' te doen dan anderen.

Dutch, denk aan jezelf he, als werken er even niet bijkan, moet dat ook niet!

Githa, ik vind het altijd knap als ik lees waar jullie allemaal aan staan, en ik je toch vooral helpende en lieve posts voor anderen zie schrijven! Ook voor jou geldt dat je wel aan jezelf moet denken!
*
pi_45463121
Dutchie, ik hoop dat je snel even flink kan uitrusten! Die moeheid... bah bah bah...en bij jou is het al helemaal logisch dat je nu helemaal op bent. Ik vind het wel een goede reden om je ziek te melden hoor...
(en anders is het gelukkig ook weer snel weekend, hopelijk heb je dan ook vrij) Sterkte!

Githa, dat herken ik wel heel erg, dat je een heel verhaal typt en het dan helemaal weer weghaalt. Er niet aan toe willen geven eigenlijk. Fijn dat het wel goed gaat met Jordy, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat het automatisch met jou ook goed moet gaan? Ik kan me voorstellen dat je er echt doorheen zit hoor... heb je ook alle recht toe!
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:29:54 #208
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45463657
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:45 schreef Githa het volgende:
Weet je wat raar is, dat ik het zo logisch zie voor een ander, voor Dutchie nu bijv. en zo onverklaarbaar voor mezelf.
Wat kan een mens gek denken he
Dat ken ik!
Ik weet precies wat een ander moet doen. Hoor mezelf nog zo vorige week goede raad geven aan een huilende collega. En wat was ze me dankbaar. Maar je bent gewoon harder voor jezelf.
Ik vind het bij jou dus ook veel logischer dat je je zo voelt zoals je je voelt, vind dat jij veel harder die knuffel en rust nodig hebt dan ik.
Ik zou nu vandaag gewoon idd rust willen, maar ik voel me zo vreselijk verantwoordelijk voor mijn baan en mijn collega's dat ik vandaag maar gewoon even doorbijt. Ookal zou ik vandaag gewoon het liefst op de bank willen ploffen en gedachteloos voor de honderduuzendste keer LOTR willen kijken. Lekker meejanken met Frodo als Gandalf in de duisternis valt en vooral als Boromir sterft. Ik gun het mezelf zo, maar kan het mijn collega's niet aandoen.

Lishe, ik heb het hier exrpes niet verteld, eigenlijk alleen maar familie en onze beste vrienden. Zo van, als ik niks zeg dan is er ook niks aan de hand. En tegen de mensen die het wisten heb ik heel nonchalant gedaan. Stukje zelfbescherming. Wat Githa al zei, als je er eenmaal aan toegeeft waar eindigt het dan? En dat was het laatste wat ik nodig had. Het ging nu ook niet om mij, het mannetje had mij nodig. En toen ik gister in het zh na het onderzoek zijn opgeluchte door slaapmiddelen verdoofde glimlach zag toen knapte ik wel. En de rest van de dag zaten de tranen zo hoog. Heb ik altijd, het gaat goed tot de spanning voorbij is, daarna sta ik pas te shaken. En da's best lastig, want de rest van de wereld gaat gewoon vrolijk door. Ik vertel je het hele verhaal binnenkort nog wel eens.
Maar het zijn slopende weken geweest en godzijdank is alles goed. Dat is gewoon mijn mantra.

En lieve dappere Githa, gij stoer wijf.
pi_45464218
Je bent stoer Githa, alle toestanden om Jordy heen, het einde dat daarbij niet in zicht is. Toch moet je wel op jezelf letten, maar dat is moeilijk. Ontkennen is gewoon makkelijker. En handiger vaak, omdat alle toch doorgaat.

Fijn dat er nu een rustiger tijd komt Dutchie. Hopelijk kun jij nu weer steun zoeken bij hem, sta je weer quitte.

Zo stom, dat je een ander wel zegt wat hij of zij moet doen, maar dat je het niet doet voor jezelf. Raar biologisch iets.
*OUD heilige*
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:55:26 #210
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45464282
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:29 schreef dutchie het volgende:

[..]

-knip-

En lieve dappere GithaDutchie , gij stoer wijf.
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:07:10 #211
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45464615
Lief...
Jullie zijn trouwens allemaal lief.
pi_45465183
quote:
voor de honderduuzendste keer LOTR willen kijken. Lekker meejanken met Frodo als Gandalf in de duisternis valt en vooral als Boromir sterft.
Dat doe ik ook
Niet alleen met LOTR trouwens, er zijn nog een paar flims waar ik nogal emo van wordt. Die Tina Turner-film bijv met die scene dat ze hem eindelijk es terugslaat. Zit ik gewoon mee te meppen
En erna heb ik een woest soort energie

Vandaag ga ik Githa en dutchie maar een hart onder de riem steken. Het gaat niet echt lekker met een hoop dames hier zeg, snie eerlijk dat leven...
  † In Memoriam † donderdag 18 januari 2007 @ 12:36:27 #213
81992 Githa
pi_45467578

Wat Dutch zegt, jullie zijn allemaal lief!

Het is zo fijn om hier soms wat dingen te delen zonder dat daar consquenties aan vast zitten.
  donderdag 18 januari 2007 @ 18:16:42 #214
108648 cattie
lieve moeder
pi_45480979
Dutchie, gisteravond had ik geen tijd om lang te reageren, dus nu maar even spuit 11:
Wat ontzettend rot dat jullie zo in spanning hebben gezeten, maar wat ontzettend fijn dat alles toch goed is. Ik kan me voorstellen dat je jezelf groot hebt gehouden. Dat kost heel veel energie, dus als je nu een beetje instort, snap ik dat wel. Neem alsjeblieft even de tijd om weer bij te komen, dat heb je nodig en dat verdien je. Jammer dat je vandaag moest werken, maar heb je nu morgen en dit weekend wel tijd om even flink bij te komen en uit te huilen?
Dikke knuffel en laat je maar even lekker gaan!
pi_45485427
Voor iedereen!

Wil ff laten weten dat ik mw NOG STEEDS niet heb kunnen bereiken. Na vele emailtjes en telefoontjes. Ben er nu echt zat van. Ik hoop dat ik een ander kan krijgen. Iemand enig idee hoe dat werkt? Gewoon met hoofdkantoor bellen?
pi_45485496
Nee, morgen de huisarts bellen en hem even duidelijk maken dat je de mw op geen enkele mogelijkheid te bereiken kan.
dan de situatie uitleggen hoe het ervoor ging voordat je haar niet te pakken kreeg.

en dan aansporen op een totaal andere aanpak dat je het nodig hebt
pi_45485821
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:08 schreef _Bar_ het volgende:
Nee, morgen de huisarts bellen en hem even duidelijk maken dat je de mw op geen enkele mogelijkheid te bereiken kan.
dan de situatie uitleggen hoe het ervoor ging voordat je haar niet te pakken kreeg.

en dan aansporen op een totaal andere aanpak dat je het nodig hebt
Is ook een goed idee. vind het nu zo raar. Ik weet dat ze er wel is, want er wordt gezegd dat ze met een client in gesprek is. Zeg dan eerlijk dat je neit wilt helpen, omdat ik 20 maart naar de psych ga. Dat idee hebben djeez en ik nu.
pi_45486072
tja ik krijg de psycholoog ook niet altijd gelijk te pakken en is hij ook idd met een client in gesprek.
al ben ik tegenwoordig al een tijd in het bezit van zijn prive mobiele nummer, krijgt niet iedereen overgens, dus bevind me echt in een luxe positie.

Maar ga gewoon naar je huisarts
pi_45486113
Raar hoor Ingrid, en goed dat je boos bent/wordt....

Wat voelde ik me vandaag ineens kwetsbaar, door die storm. Voor mezelf kan het me niet schelen, maar we hebben nu een kindje! A was met Eva naar zijn ouders, redelijk dicht bij mijn werk. Ik zat op het werk en kon geen trein meer nemen, dus hij heeft me opgehaald. Maar het spookte flink door mijn hoofd: 'er zal maar wat met ons gebeuren'. gelijk maar besloten om na te gaan denken over een voogd voor Eva Wij zijn nu bij mijn schoonouders en blijven slapen. A heeft vanmiddag nog extra voeding voor Eva, en een schoon slipje voor mij gehaald
Eva
pi_45486196
Die onderste regel is wel heel schattig Linda.

En nadenken over een voogd kan nooit kwaad. Het is geen leuke gedachte maar je wilt toch dat je kindje goed terecht komt en getouwtrek in de familie dan is ook niks.
pi_45488146
Door die storm was ik wel blij dat Anna en ik iig samen waren. Kan ze altijd eten.

Kan ik mezelf al nomineren voor de 'domste moeder award'?

Vanmiddag zou ik met Anna weg gaan, gewoon hier in de stad. Ik zet haar in het autostoeltje en als ze vast zit, merk ik dat ik mijn voet net in een plas water (in de goot) heb gezet. Ik stap achteruit en laat de autodeur los door de wind. Deur vliegt dicht, op slot, sleutels in de auto en Anna ook. J. op z'n werk meer dan een half uur weg en treinen die bijna niet reden. Ik stond bijna te janken daar, maar dat schoot ook niet op. Naar de buren, of zij het nummer van de anwb hebben. Ze konden alleen het algemene info nummer vinden, maar dan krijg je tig doorkeuzenummers en geen pechhulp. Tijdens het gesprek merkte ik dat de huissleutels in mijn jas zaten. Snel naar binnen gerend en ik wilde op internet het nummer zoeken. Maar door de storm (?) site anwb superstraag. Weer naar buiten, kijken hoe het met Anna ging. Onderweg een hamer uit de berging gehaald om eventueel de ruit in de kunnen slaan. Het ging nog goed, ze zat te lachen. Weer naar de buren die nu wel hun pasje konden vinden. Anwb gebeld. Die zouden komen, maar het kon lang duren. Inderdaad. Drie kwartier. In de stromende regen. Anna zat er niet mee. Die zat te lachen naar me en viel zelfs in slaap. Die anwb-man had de auto zo open.

Wat een schrik.
*OUD heilige*
pi_45488173
O ja, en nu het ergste. Toen ik de sleutels weer vast had, bedacht ik mee dat J.'s autosleutels altijd aan de kapstok hangen als hij met de trein naar zijn werk gaat.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † donderdag 18 januari 2007 @ 21:15:22 #223
81992 Githa
pi_45488327
Yppy, eerst een voor de schrik.
Ik kan me levendig voorstellen hoe jij je gevoeld moet hebben op dat moment, maar weet je, dit is echt zoiets wat ons allemaal kan overkomen, dus dom echt niet!

Gelukkig zat Anna er niet zo mee, dat zou het allemaal nog moeilijker hebben gemaakt, maar gelukkig is ze weer lekker binnen en kun je weer lekker knuffelen!
  Jubileum moderator donderdag 18 januari 2007 @ 21:16:02 #224
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45488357
Ow Yppy wat een verhaal
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_45488410
Yppy
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:19:44 #226
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45488511
Oh, yppy, wat vreselijk rot moet je je gevoeld hebben!
Lekker douchen!
pi_45488672
YPPY!!!
Overeenjaarlachjehieromovereenjaarlachjehierom...
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:33:22 #228
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45489128

En over 15 jaar wordt het tegen je gebruikt: "Ja maar mam, het is flauw dat ik nu niet to 05.00 uur mag stappen. Je moet me leren loslaten daar heb je altijd al moeite mee gehad want toen ik nog een baby was liet je me ook gewoon in de auto zitten met de deuren op slot. "
Lekker douchen!
pi_45489213
Yppy wat zal jij in de zenuwen gezeten hebben terwijl je daar naast die auto stond.
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:40:38 #230
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45489510
yppy voor de schrik
pi_45490006
Jeetje Yppy dat is ff schrikken zeg...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_45497836
De ergste schrik kwam gisteravond pas. Ik ben alsnog weggegaan, om te voorkomen dat ik nooit meer met Anna met de auto zou durven. Toen ik vertelde waarom ik zo veel te laat was, was er eerst schrik en daarna idd lachen (bij dat stuk over de sleutel aan de kapstok).

Volgendjaarlachikhieromvolgendjaarlachikhierom.

Het positieve is wel dat ik bevestigd heb gekregen dat Anna meestal een makkelijke lieverd is.
*OUD heilige*
pi_45497958
YPPY wat een verhaal zeg. Gelukkig is het goed afgelopen en bleef Anna cool
  vrijdag 19 januari 2007 @ 10:57:00 #234
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45500558
Oh wat een eng avontuur Yppy!
Worst nightmare van elke ouder lijkt me...
Hoewel er natuurlijk nog veel meer worst nightmares zijn....

En wat een stoere Anna!
pi_45501291
yppy wat een toestand! en die sleutels aan de kapstok, ooh ik kan 't me levendig voorstellen dat ik daar ook niet aan zou denken. gelukkig is 't allemaal goed afgelopen maar wat een rot uur moet dat voor jou geweest zijn zeg.
pi_45502987
Yppy, wat eng!
tipje van de dochter van een autohandelaar voor alle moeders-met-kinderen-en-een-auto: met een nummerplaat of een vergelijkbaar stevig maar dun plaatje of stokje (metalen kleerhanger!) tussen ruit en rubber in de deur duwen en trekken krijgt bijna elke auto wel open. Bij de meeste auto's kan je het slot-pinnetje zo open duwen
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:39:22 #237
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45503230
Owlet dat is gelijk ook een leuke tip voor evt. dieven...

Goed om te weten dus!

Yppy, mén wat zou ik ook zijn geschrokken zeg. Ik vind Anna ook erg stoer zeg! Emma zou moord en brand hebben gegild denk ik (en Noa al helemaal, die begrijpt al zoveel)
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:45:00 #238
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45503403
Dat doet de wegenwacht volgens mij ook zo, gewoon een stuk ijzer tussen de deur.
Owlet, ben jij deze week getrouwd? Zo ja, heb ik het versclag ergens gemist
Lekker douchen!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:46:24 #239
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_45503455
Arme Dutch en Githa. Sterkte meiden! Een dikke kus voor jullie en hopelijk snel betere tijden.
pi_45503714
Yppy ! Heel soms doe ik een boodschapje om de hoek bij de Turkse groenteman, als Eva ligt te slapen. Maar elke keer check ik 3 keer of ik mijn sleutels heb, voor ik de deur dicht trek... het is me al eens gebeurd namelijk , maar gelukkig had ik toen de achterdeur open gelaten...

Wij gaan lekker een weekendje met ons drieën weg, naar een bungalowpark. Lekker niks doen, uit eten, zwemmen als Eva dat ook leuk vindt en badderen en lekker bij de open haard

Eva
pi_45503917
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:53 schreef linda856763 het volgende:
Yppy ! Heel soms doe ik een boodschapje om de hoek bij de Turkse groenteman, als Eva ligt te slapen. Maar elke keer check ik 3 keer of ik mijn sleutels heb, voor ik de deur dicht trek... het is me al eens gebeurd namelijk , maar gelukkig had ik toen de achterdeur open gelaten...

Wij gaan lekker een weekendje met ons drieën weg, naar een bungalowpark. Lekker niks doen, uit eten, zwemmen als Eva dat ook leuk vindt en badderen en lekker bij de open haard

Ik heb het een keer gehad dat ik de vuilniszak weg ging gooien, geen sleutel meegenomen, Amber in bedje. Ik loop de trap af, naar de container, kom terug, harde wind.. onze eigen deur dicht... toen was ik wel even in de stress.. Had ook geen telefoon bij me. Gelukkig was de buuf thuis en die heeft onze sleutel... maar nu check ik ook zeker een keer of 2 of ik mijn sleutels wel bij me heb.

Linda, fijn weekend!!

en nu ga ik weer terug mijn bedje in... pff keelpijn, suf en heb geen stem meer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:03:52 #242
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45504093
Pff, wat een enge dingen allemaal. Ik ben ook altijd bang dat er iets gebeurd als ik even de deur uitloop.
Beterschap Vicky!
Fijn weekend LInda, heb je zwemluiers mee voor Eva?
Lekker douchen!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:31:26 #243
94046 PM-girl
pi_45505038
YPPY, wat schrikken zeg! Ik ben daar ook zo bang voor, gelukkig kan onze auto niet dichtgegooid op slot, je hebt echt de sleutel nodig! Maar soms als ik iets uit de auto pak, ben ik weer bang dat de voordeur dichtwaait (ook al zit de knip dan open). En gisteren was ik er ook niet gerust op met de storm, Simon was wel thuis maar ik ging werken, toen ik wegging was ik even bang dat er iets met mij zou gebeuren, waardoor Simon geen mama meer had!

Vraagje, die zwemluiers, zijn die ook bestand tegen spuitpoep?
*
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 13:33:29 #244
81992 Githa
pi_45505102
hmmmz, ik zou het niet weten Pm-girl, maar volgens mij is niks bestand tegen spuitpoep
pi_45505366
Ff snel, want fok ligt er hier telkens uit. Nu heb ik ff de kans.
Jullie zullen het haast niet geloven, maar...... mw heeft gebeld. Jaja, had het niet meer verwacht.
Ik had gisteren een pissige mail gestuurd en dat heeft toch geholpen blijkbaar.
Ze komt as donderdag hier langs. Zal dan wel zeggen dat ik het vreemd vind dat ze niet eerder heeft gebeld.
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 13:51:23 #246
81992 Githa
pi_45505399
Dat had je eigenlijk nu moeten zeggen Ingrid, maar wat gaf ze als reden op dan?
pi_45510661
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:51 schreef Githa het volgende:
Dat had je eigenlijk nu moeten zeggen Ingrid, maar wat gaf ze als reden op dan?
Eigenlijk wel, maar op dat moment durfde ik niet.
Ze gaf geen reden op. Ze zei wel dat we dan alles bespreken. Ze komt dan op huisbezoek.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 18:30:39 #248
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45512319
Nou, goed dat ze uiteindelijk heeft gereageerd Ingrid. En nu kun je op je gemak op een rijtje zetten wat je zoal met haar wil bespreken.
pi_45512784
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:58 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik heb het een keer gehad dat ik de vuilniszak weg ging gooien, geen sleutel meegenomen, Amber in bedje. Ik loop de trap af, naar de container, kom terug, harde wind.. onze eigen deur dicht... toen was ik wel even in de stress.. Had ook geen telefoon bij me. Gelukkig was de buuf thuis en die heeft onze sleutel... maar nu check ik ook zeker een keer of 2 of ik mijn sleutels wel bij me heb.

Linda, fijn weekend!!

en nu ga ik weer terug mijn bedje in... pff keelpijn, suf en heb geen stem meer
Wat dacht je van:

-zoontjelief dat de onderste knip van de keukendeur dichtdraait terwijl ik de was op sta te hangen?
-zoontjelief die de sleutel van het balkon omdraait terwijl mijn man daarop staat te roken (toen heb ik, in B.A.-stijl de voordeur(knip) ingetrapt
  vrijdag 19 januari 2007 @ 19:01:49 #250
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45513110
Mwana bij ons was het een neefje. Maar mijn man heeft ook even B.A. uitgehangen. Schrok wel even van het eindresultaat toen ik thuis kwam.

Vicky beterschap.

Linda heel veel plezier.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 19:06:29 #251
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45513264
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:50 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat dacht je van:

-zoontjelief dat de onderste knip van de keukendeur dichtdraait terwijl ik de was op sta te hangen?
-zoontjelief die de sleutel van het balkon omdraait terwijl mijn man daarop staat te roken (toen heb ik, in B.A.-stijl de voordeur(knip) ingetrapt
Wat dacht je van oppassen op een jongetje van 4, erachterkomen dat de fiets die je aan een (invalide)paaltje had vastgezet niet meer daar staat maar verderop in de bosjes ligt dus dat je maar even naar beneden rent, kind binnen laat, om je fiets weer - aan datzelfde invalidepaaltje - vast te zetten. En dat dan uiteraard de deur in het slot is gevallen maar die dat jongetje goddank open kan krijgen

Overigens is mijn fiets toen twéé keer door 2 oudjes met een ladder over die paal heen getild, onder het mom van, zij zijn invalide dus het is hun paal dus ik mocht mijn fiets er niet vast zetten Hóe invalide bén je dan als je dat nog kunt
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_45513318
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 19:06 schreef texelonia het volgende:

[..]

Wat dacht je van oppassen op een jongetje van 4, erachterkomen dat de fiets die je aan een (invalide)paaltje had vastgezet niet meer daar staat maar verderop in de bosjes ligt dus dat je maar even naar beneden rent, kind binnen laat, om je fiets weer - aan datzelfde invalidepaaltje - vast te zetten. En dat dan uiteraard de deur in het slot is gevallen maar die dat jongetje goddank open kan krijgen

Overigens is mijn fiets toen twéé keer door 2 oudjes met een ladder over die paal heen getild, onder het mom van, zij zijn invalide dus het is hun paal dus ik mocht mijn fiets er niet vast zetten Hóe invalide bén je dan als je dat nog kunt
pi_45513319
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat dacht je van:

Klinkt bekend! Zusje dat de sleutel die nog in de achterdeur zat omdraaide, terwijl wij allemaal lekker in de tuin waren. Gevolg: krijsend kindje dat volledig in paniek raakt, en ik die door mijn pa door het openklapbare badkamerraam ben gewrikt om weer open te doen... (wel op de begane grond hoor )

overigens heb ik al ongelofelijk vak toegang tot ons huis gekregen via ramen... Vergeet zelf nog weleens sleutels. Hoe vaak ik al niet met een ladder parmantig het huis rond gestruind ben... En niemand die de politie belt he?
pi_45513414
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 19:07 schreef innovative het volgende:

[..]

Klinkt bekend! Zusje dat de sleutel die nog in de achterdeur zat omdraaide, terwijl wij allemaal lekker in de tuin waren. Gevolg: krijsend kindje dat volledig in paniek raakt, en ik die door mijn pa door het openklapbare badkamerraam ben gewrikt om weer open te doen... (wel op de begane grond hoor )

overigens heb ik al ongelofelijk vak toegang tot ons huis gekregen via ramen... Vergeet zelf nog weleens sleutels. Hoe vaak ik al niet met een ladder parmantig het huis rond gestruind ben... En niemand die de politie belt he?
Mijn buren zijn me ook zwaar tegengevallen toen ik die deur in stond te hengsten idd
pi_45518391
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:30 schreef Moonah het volgende:
Nou, goed dat ze uiteindelijk heeft gereageerd Ingrid. En nu kun je op je gemak op een rijtje zetten wat je zoal met haar wil bespreken.
Goed plan!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 21:56:08 #256
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45518866
Gniffel, dus bij jullie gaat "beter een goede buur dan een verre vriend" niet op.

Mijn ergste actie was dat ik een keer de sleutel in de voordeur heb laten zitten bij het op slot draaien. Die hing dus aan de buitenkant. Op zich geen probleem, ware het niet dat mij nog thuis was en van binnen uit de sleutel niet meer in het slot kreeg om de deur open te draaien. Hij moest uiteindelijk buren uit bed bellen om hem te bevrijden uit het huis
Lekker douchen!
pi_45519029
wat is eigenlijk een invalidenpaaltje?

ik heb toen ik 3 was ook eens de badkamer van binnen op slot gedraaid (zat een gewone sleutel in) en de sleutel eruit gehaald. m'n moeder maar aanwijzingen geven. ze had zich geloof ik uiteindelijk al half door 't (kleine) badkamerraampje geperst toen 't me ineens toch lukte de sleutel weer terug te draaien.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 22:08:52 #258
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45519352
Hier ook al een aantal in/opsluitingen gehad, hoor. Ons huis zit zo in elkaar dat je er dan ook echt niet meer in kan (als de sleutel aan de binnenkant van de deur zit). Garagedeur (electrisch ) forceren en er een zo klein mogelijk kind doorproppen is dan het enige wat nog mogelijk is .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 22:14:01 #259
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45519512
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 21:59 schreef bixister het volgende:
wat is eigenlijk een invalidenpaaltje?
Ik bedoelde zo'n paal met bord met nummerbord erop bij een invalideparkeerplek Perfect om je fiets aan op slot te zetten
©Dumbo
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:42:49 #260
108648 cattie
lieve moeder
pi_45539190
PM-girl, ik vroeg me tijdens het koken opeens af hoe het met jou gaat. Hoe was het deze week, heb je alweer wat meer gewerkt?
pi_45540041
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 21:56 schreef sjak het volgende:
Mijn ergste actie was dat ik een keer de sleutel in de voordeur heb laten zitten bij het op slot draaien. Die hing dus aan de buitenkant. Op zich geen probleem, ware het niet dat mij nog thuis was en van binnen uit de sleutel niet meer in het slot kreeg om de deur open te draaien. Hij moest uiteindelijk buren uit bed bellen om hem te bevrijden uit het huis
Wel een handige truc voor over een jaar of 16, als Jetske uit gaat. Gewoon de sleutel binnen in de deur laten zitten. Dan moet ze jullie wel wakker maken als ze naar binnen wil, weet je meteen of ze op tijd is
pi_45543165
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 19:14 schreef innovative het volgende:

[..]

Wel een handige truc voor over een jaar of 16, als Jetske uit gaat. Gewoon de sleutel binnen in de deur laten zitten. Dan moet ze jullie wel wakker maken als ze naar binnen wil, weet je meteen of ze op tijd is
Mijn vader dreigde altijd ons op te komen halen als we te laat kwamen. Met zo'n lullig hoedje op dattie droeg tijdens het schilderen. Nou, geloof me, dat flik je dus één keer dat je het café uitgeplukt wordt voor de ogen van je vrienden door een veertiger met vissershoedje
pi_45543564
Die van mij kwam me al tegemoet fietsen als ik 10 min later was dan afgesproken, doordat de trein te laat was.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 21:24:12 #264
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45544501
Dat zou zeker handig zijn innovative, alleen wonen we nu in een ander huis en ik houd er nu al niet van als ze me wakker maakt 's nachts ik kan me niet voorstellen dat ik dat over 16 jaar wel leuk ga vinden

Mijn moeder bleef wakker liggen tot we thuis waren en dat ook hadden gezegd En als je te laat was zat ze beneden met een kop koffie, en dan maakt ze dat je je zo schuldig voelde....ik wilde daardoor niet graag te laat komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door sjak op 20-01-2007 21:29:14 ]
Lekker douchen!
pi_45544562
Mijn moeder sliep altijd heel licht als ik op zaterdagavond weg was. Moest altijd even zachtjes fluiten als ik weer thuis was en dan kon ze rustig gaan slapen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 20 januari 2007 @ 21:28:54 #266
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45544610
Zachtjes fluiten... Wat een leuke regel!
pi_45544659
Ik mocht gelukkig zelf weten hoe laat ik thuis kwam, maar m'n moeder sliep inderdaad ook heel licht.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 20 januari 2007 @ 21:31:26 #268
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45544691
Mijn moeder vroeg dan meestal: "Was het leuk' Ik zei dan meestal "ja" en ging naar bed. Maar een keer had ik zo veel plezier gehad dat ik op d'r bed ben gaan zitten en de verhalen heb verteld, een uur later ging ik pas slapen Ze heeft het daarna nooit meer gevraagd, mocht niet meer van mijn vader
Lekker douchen!
pi_45544739
Ik mocht ook wel zelf weten hoe laat ik thuis kwam toen ik wat ouder werd, maar toch wilde mijn moeder altijd graag weten als ik thuis was
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † zaterdag 20 januari 2007 @ 21:33:15 #270
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45544747
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 19:06 schreef texelonia het volgende:

[..]

hier kan bert visscher niet tegenop !
hilarisch!
pi_45560784
Ik mocht ook altijd zelf weten hoelaat ik thuis was. De 1e keer weet ik nog goed dat mn moeder op de bank lag te slapen. Ze wilde weten of ik heelhuids thuis was gekomen en hoe het was.
Ik weet nog dat ik toen voor de 1e keer drank op had, 6 glazen passoa-jus.

Ontopic Heb 1 mixje uitgetest, dat gaat best met de ad medicijnen.
Vraag me af of ik in combi met de ad medicijnen een joint mag hebben.
pi_45561202
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:20 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik mocht ook altijd zelf weten hoelaat ik thuis was. De 1e keer weet ik nog goed dat mn moeder op de bank lag te slapen. Ze wilde weten of ik heelhuids thuis was gekomen en hoe het was.
Ik weet nog dat ik toen voor de 1e keer drank op had, 6 glazen passoa-jus.

Ingrid, ik weet niet of het wel zo verstandig is te gaan blowen. Je bent op dit moment geen emotioneel stabiel persoon, om het maar even zo uit te drukken. Voor blowen zijn inmiddels sterke aanwijzingen dat het psychoses en andere psychische problemen in de hand werkt. Ongeacht de antidepressiva, lijken depressiviteit/labiliteit en blowen in combinatie met elkaar me behoorlijk riskant.

Wat Githa ook al zegt onder me, je bent wel móéder!

[ Bericht 2% gewijzigd door innovative op 21-01-2007 15:39:01 ]
  † In Memoriam † zondag 21 januari 2007 @ 15:36:27 #273
81992 Githa
pi_45561355
Ik ben het met innovative eens Ingrid, daarbij denk ik dat het zeker niet verstandig is als je de verantwoordelijkheid over Kim hebt.
  zondag 21 januari 2007 @ 18:44:08 #274
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45567058
Ingrid, ik sluit me aan bij de vorige dames. Niet gaan blowen hoor.
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:34 schreef kozakken het volgende:
Vanavond was ik boven aan het rommelen. De jongens lagen net in bed en ik was nog wat (van de enorme berg) strijk aan het wegwerken. En terwijl ik zo heen en weer liep, dan weer even zachtjes bij de een en dan weer eventjes bij de ander op de slaapkamer schoot het me opeens door het hoofd:
zo voelt veilig aan.
In je bed, terwijl je ouders nog wat aan het rommelen zijn. En dan heel voorzichtig in slaap glijden...
Deze post is me de hele week bij gebleven. Je omschrijft dat gevoel zó mooi!
Vanmiddag had ik iets vergelijkbaars.
We reden terug van een weekendje schoonouders. J lag naast me te slapen, Thies achterin. Ik was me er zó van bewust dat ik verantwoordelijk was voor mijn mannen, mijn gezin. Op een gegeven moment begon het meer dan hard te regenen, het water kletterde met bakken op de voorruit en ik vond het eigenlijk best eng ineens. Voelde me enorm kwetsbaar. Stel je voor dat ik in een slipspoor zou raken, wat als de ruitenwissers het niet meer konden bijbenen.. . Ik merkte dat ik gespannen was. Voelde me erg opgelucht toen de hevige bui voorbij trok. Maar mijn mannen sliepen gewoon door, zich volledig overgevend aan mij, compleet vertrouwend op mama....
  zondag 21 januari 2007 @ 18:51:02 #275
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45567279
Trouwens, wij hebben vandaag feest.
Thies is een jaar geleden verwekt....
  zondag 21 januari 2007 @ 19:08:43 #276
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45567849
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:44 schreef Moonah het volgende:
Deze post is me de hele week bij gebleven. Je omschrijft dat gevoel zó mooi!
Vanmiddag had ik iets vergelijkbaars.
We reden terug van een weekendje schoonouders. J lag naast me te slapen, Thies achterin. Ik was me er zó van bewust dat ik verantwoordelijk was voor mijn mannen, mijn gezin. Op een gegeven moment begon het meer dan hard te regenen, het water kletterde met bakken op de voorruit en ik vond het eigenlijk best eng ineens. Voelde me enorm kwetsbaar. Stel je voor dat ik in een slipspoor zou raken, wat als de ruitenwissers het niet meer konden bijbenen.. . Ik merkte dat ik gespannen was. Voelde me erg opgelucht toen de hevige bui voorbij trok. Maar mijn mannen sliepen gewoon door, zich volledig overgevend aan mij, compleet vertrouwend op mama....
En dat doet mij weer heel erg denken aan déze post, van Kozakken ook.
quote:
Op maandag 13 november 2006 23:43 schreef kozakken het volgende:
En zo zat ik zondagavond in de auto terug naar huis met al mijn mannen. Het was rustig, want iedereen lag te slapen na een vermoeiende dag spelen bij vrienden.

En het enige wat ik kon denken (behalve de route) was: Dit is nu mijn kostbaarste bezit En ik voelde me zo gelukkig, zo compleet en tegelijkertijd zo vol van bewust van alle gevaren buiten. Maar in de auto speelde dat even niet. Ik was als enige wakker en had mijn grootste goed om me heen en mocht dat ook nog naar huis brengen.
pi_45568197
Ik dacht al! Het kwam me zo bekend voor

Ik kan er ook van genieten om met z'n vieren in de auto te zitten of thuis te zijn. Echt lekker wij met z'n viertjes. Heerlijk gevoel
pi_45568506
Nog ff voor de duidelijkheid, ik zou nooit blowen als Kim er bij is natuurlijk!
pi_45568541
Ik denk dat ze bedoelden terwijl je thuis bent met Kim. Dus ook als zij ligt te slapen.

Als je niet zo lekker in je vel zit kan je het blowen beter achterwege laten. Ik heb zelf in het verleden daar wel eens minder prettige ervaringen mee gehad, je kan in een soort 'bad trip' raken.
  zondag 21 januari 2007 @ 21:18:03 #280
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45568568
Maar blowen kan ook dag/dagen erna nog effect hebben op hoe je je voelt Ingrid...
©Dumbo
pi_45568668
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:20 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik vraag me af waarom je een mixje 'uit test' als er toch heel duidelijk op AD medicijnen staat dat het niet goed is in combinatie met alcohol?
Natuurlijk kan 1 glas alcohol misschien geen kwaad maar ik heb toch nooit de behoefte gehad om het uit te proberen voor het geval die waarschuwing er toch daadwerkelijk niet voor niks opstaat.

Ik wil je niet aanvallen hier maar ik vind het gewoon niet slim om de bijsluiter van AD medicijnen te negeren.
pi_45568799
quote:
Op zondag 21 januari 2007 21:32 schreef reese.com het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom je een mixje 'uit test' als er toch heel duidelijk op AD medicijnen staat dat het niet goed is in combinatie met alcohol?
Natuurlijk kan 1 glas alcohol misschien geen kwaad maar ik heb toch nooit de behoefte gehad om het uit te proberen voor het geval die waarschuwing er toch daadwerkelijk niet voor niks opstaat.

Ik wil je niet aanvallen hier maar ik vind het gewoon niet slim om de bijsluiter van AD medicijnen te negeren.
Als het lukt reageer ik morgen wel, want fok ligt er hier constant uit, kan niet zien of mijn post gelukt is.
  zondag 21 januari 2007 @ 22:15:46 #283
94046 PM-girl
pi_45569029
Moonah jij kunt anders ook een gevoelige snaar raken bij lezers hier! Mooi gevoel he!

Ik vind de verliefdheid gewoon weer opnieuw uit, sinds de geboorte van Simon

Morgen weer werken, het werk an sich gaat best goed, daar was ik verder niet bang voor. (Linda en nog iemand anders, jij vroeg er nog naar, lief!)
Maar verder... het doet me zoveel te gaan werken, ik weet verder even niet wat ik er verder mee wil. Nu werk ik nog therapeutisch, ook ivm voordeel werkgever.

Ingrid, ik zou ook geen enkel risico nemen hoor
*
  zondag 21 januari 2007 @ 22:38:16 #284
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45569183
quote:
Op zondag 21 januari 2007 19:08 schreef Sugar het volgende:

[..]

En dat doet mij weer heel erg denken aan déze post, van Kozakken ook.
[..]
Plagiaat!

Blijkbaar een vaak voorkomend gevoel! Hoe vreemd ook met nieuwbakken moeders wier hormonen door hun lijf gieren...

PM, sterkte morgen.
pi_45569258
Moonah, wat mooi omschreven...

PM, succes morgen!

Ingrid, lijkt me nou niet zo slim om te gaan blowen. Ook niet als Kim er is. Zoals al aangegeven versterkt een joint je stemming en als je depressief bent en je gaat blowen heb je kans dat het alleen maar versterkt.. sowieso snap ik nooit wat mensen aan blowen vinden, maar dat is mijn mening..
Tja en een glaasje alcohol nemen, moet je zelf weten, maar als in de bijsluiter van de AD medicijnen staat dat je het niet moet doen zal dat wel een reden hebben..

En zoals ook al aangegeven.. je bent moeder en draagt de verantwoording over een kind dat zelf weinig tot niets kan... stel dat er wat gebeurd.....

Ik vind het mijn mening! behoorlijk onverantwoord...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_45569288
PM
pi_45569395
quote:
Op zondag 21 januari 2007 22:49 schreef Vicky het volgende:

Ingrid, lijkt me nou niet zo slim om te gaan blowen. Ook niet als Kim er is. Zoals al aangegeven versterkt een joint je stemming en als je depressief bent en je gaat blowen heb je kans dat het alleen maar versterkt.. sowieso snap ik nooit wat mensen aan blowen vinden, maar dat is mijn mening..
Dat je het niet snapt is natuurlijk geen mening
Als je in een leuke, gezellige bui bent kan het echt heel leuk en enorm lachen zijn als je geblowd hebt (of bijv spacecake gegeten hebt). Of je kan heel diepzinnige, vreselijk filosofische vind je dan zelf gesprekken hebben. En natuurlijk moet idd ieder dat voor zich weten. Zo lang je niet de verantwoording draagt voor een ander, that is.

Zelf heb ik beiden trouwens al in geen jaren meer gedaan. Naar mijn idee hoort het toch een beetje bij een bepaalde fase van je leven en dat is imo niet dezelfde als waarin je moeder wordt.
  zondag 21 januari 2007 @ 23:32:19 #288
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45569447
Alcohol met Ad ik deed dat ook ooit es, nog geen kinderen, nog geen sprake van kinderen, maar dat heb ik geweten....

Alles beleefde ik nog heftiger...

Ingrid ik zou die AD heel serieus nemen, en lekker alleen met water inemen of frisdrank...
Dan maar even geen joints, en geen alcohol...
pi_45570242
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:51 schreef Moonah het volgende:
Trouwens, wij hebben vandaag feest.
Thies is een jaar geleden verwekt....
Gefeliciteerd!
Dat dacht ik vorige week ook ineens.
Dus eigenlijk is Fons ietske ouder dan Thies ipv omgekeerd.
  maandag 22 januari 2007 @ 08:37:39 #290
103793 kozakken
Living the life
pi_45570532
quote:
Op zondag 21 januari 2007 22:38 schreef Moonah het volgende:

[..]
Blijkbaar een vaak voorkomend gevoel! Hoe vreemd ook met nieuwbakken moeders wier hormonen door hun lijf gieren...
Wat mooi dat jullie het zo mooi vonden
Bijzonder he, dat zoveel van die emoties toch ook overeenkomen. Op dezelfde momenten je kwetsbaar voelen en zo intens opeens kunnen genieten van dat grote bezit.
En ik ben dol op heel goede plagiaat
  maandag 22 januari 2007 @ 08:57:45 #291
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45570723
quote:
Op maandag 22 januari 2007 07:45 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dat dacht ik vorige week ook ineens.
Dus eigenlijk is Fons ietske ouder dan Thies ipv omgekeerd.
Dat jullie dat zo precies weten, zeg
Iedere golf van de zee,
pi_45570808
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:57 schreef Neuk het volgende:

[..]

Dat jullie dat zo precies weten, zeg
Alle belangrijke zwangerschapsdata op een rij!
1e dag laatste menstruatie:
3 januari 2006

Gemiddelde duur cyclus:
28 dagen

Vruchtbaarste dag:
16 januari 2006

Datum van eisprong (ovulatie): 17 januari 2006

Innesteldag:
22 januari 2006

Bloedtest mogelijk vanaf:
27 januari 2006

Thuistest mogelijk vanaf:
29 januari 2006

Niet ongidag (Red Devil Day): 31 januari 2006

Periode waarin de meeste
geboorte afwijkingen onstaan:
7 februari 2006
t/m
14 maart 2006

Begin aanleg belangrijkste organen:
7 februari 2006

Belangrijkste organen gevormd op:
14 maart 2006

Het risico van een miskraam neemt af op: 28 maart 2006
Hier begint jouw tweede trimester

Je kindje is levensvatbaar vanaf:
13 juni 2006

Jouw derde trimester begint op:
11 juli 2006

Je mag thuis bevallen vanaf:
19 september 2006

Je was uitgerekend op dinsdag :
10 oktober 2006

pi_45570856
quote:
Op zondag 21 januari 2007 21:05 schreef Ingrid19 het volgende:
Nog ff voor de duidelijkheid, ik zou nooit blowen als Kim er bij is natuurlijk!
Dat bedoelde ik ook niet te zeggen.

Waar het mij om gaat is dat blowen, zeker als je al depressief bent of daar aanleg toe hebt, de kans behoorlijk vergroot dat je er nog dieper in schiet. Dat je dus, in plaats van "niet lekker in je vel" totaal van de wereld raakt. Niet alleen op het moment dát je blowt, maar zeker ook voor langere termijn. Dan kun je Kim wel een avondje uitbesteden, maar als jij echt helemaal in de psychische vernieling draait, komt Kim hoe je het ook wendt of keert na zo'n logeerpartij (o.i.d.) weer terug bij een moeder waar ze totaal niets meer aan heeft.

En ik vind het niet verstandig dat risico te nemen. Als je al weet hoe je je nu voelt, bedenk dan maar eens hoe het is om het nog tien keer heftiger te ervaren.
  maandag 22 januari 2007 @ 09:12:33 #294
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45570914
Och Ingrid...
Wat moet ik zeggen?
Denken jullie wel eens gewoon na, voordat je iets doet?
pi_45573180
Goedemorgen allemaal,

hier gaat alles zijn gangetje en die therapie mijn god ik lijk wel een oud omaatje als ik daar vandaan kom maar goed alles voor het goede doel toch? Hebben een vakantie geboekt voor eind mei om lekker de bergen in te trekken in Oostenrijk... Doel is dat ik pijnloos kan lopen van de gondel naar 2 km verderop om in de hut te gaan eten!!! Nu is alles nog erg pijnlijk en niet handig...

Verder zijn we het afgelopen weekend weer oom/tante en nichtje geworden van een heel speciaal meisje met het Downsyndroom. Dit was overigens niet bekend maar gelukkig zijn mijn zwager en schoonzusje net zo nuchter als wij en ze is hoe ze is en ze komt er op haar manier ook wel. Ze heeft alleen een vergroot hartje en dat gaan ze vanaf vandaag verder onderzoeken in welke mate het is en of het goed te behandelen is... Het is raar ik was gelijk met haar in verwachting en wij wilden het ook niet laten testen net als mijn schoonzusje en wij hebben een kerngezonde dochter en hun een Downkindje met de naam Gabriella naar de aartsengel (naam vond mijn zwager heel erg bij haar passen) en het is echt een droppie om te zien ook... Met de bekende downoogjes kijkt ze je heel intens aan superlief...

Mag ik even iets vragen??? Ga er even vanuit van wel... Ik word een beetje kriegel als mensen tegen mij gaan zeggen van bevallen moet je samen delen en het is het mooiste moment van je leven... Nou niet dus kijk naar de gevolgen van mijn bevalling dan is de tijd die ik nu beleef met onze dochter veel mooier en als ik alles weer zelf kan dan wordt het nog mooier, toch? Maar de bevalling het mooiste moment van mijn leven echt niet!!!

Ingrid blijf wel een beetje logisch denken niet alleen voor jezelf maar ook voor Kim want met blowen los je niets op. Na een jointje komt het toch weer terug of je wil of niet...

Sugar en Moonah hoe gaat het met jullie en Moonah ik ben altijd positief hoor!!! Met alles dus ook met dit...

Suus ik kwam mijn buuf tegen en toen heb ik het even voor je gevraagd was geen moeite hoor!!!

voor iedereen
pi_45573215

Terug van een heel fijn weekendje met man en kind. Wel verkouden nu. En Eva ook.

En wij denken ook nog regelmatig terug aan 'belangrijke' data... Vorige week was het bijv een jaar geleden dat wij een positieve test hadden...

Mibos, ik zie het nu pas: Ik vond de hele bevalling ook geen barst aan hoor, en ik heb niet eens zo'n heftige bevalling gehad...
Eva
pi_45573282
Wij hier 8 maart een positieve test en 9 maart het aan onze ouders en zussen/broers verteld...
22 maart de termijnecho en ga zo maar door hoor!!! Neuk dat je dat niet meer weet???
pi_45573399
Al die data weet ik ook nog heel goed Ik kan me ook niet voorstellen dat ik die ooit vergeet.

Ingrid, die waarschuwingen tegen alcohol bij bepaalde medicijnen is niet alleen omdat het direct gevaar kan (misselijkheid etc.), maar vaak ook omdat alcohol de werking van een medicijn kan verminderen/versterken. En dat merk je misschien niet, maar dat kan dus wel degelijk schadelijk zijn.
  maandag 22 januari 2007 @ 11:29:04 #299
94046 PM-girl
pi_45573584
Hier is Simon begin januari verwerkt en dit weekend was HET weekend van de ontdekking! Heb er wel bij stil gestaan.

Vanmorgen stond in de krant een artikel over begeleiding van ontzwangerende vrouwen, dat 6 weken na de bevalling door de vk te kort is, dat dat ook 9 maanden moet zijn.
Een kwart van de nieuwe moeders ontwikkelt depressieve gevoelens, 10 procent een PND.
Ook lichamelijke klachten komen veel voor, maat worden vaak niet gemeld bij huisarts.
*
  maandag 22 januari 2007 @ 11:33:23 #300
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45573688
Ingrid ik vind het erg onverantwoord, de waarschuwing bij de medicatie staat er niet voor niks bij!
Driugs gebruik want ja blowen valt nog steeds onder drugsgebruik, wanneer je een kind in je buurt hebt ook al slaapt het vind ik gruwelijk.
Wat als er wat gebeurt met kim, ze wordt ziek. ik moet er niet aan denken.
Daarbij financieel gezien gaat het jullie niet lekker.
En dan ga je geld uitgeven aan alcohol en wiet?!?!?!?!?!?!?!?! sorry maar in mijn optiek is Kim en haar eten en verzorging jullie prioriteit en niet het uit testen van mixjes en jointjes.
Van dat geld van die wiet/drank kun je een heel leuk jurkje/broekje/truitje whatever dan ook halen voor kom.
Iets waar ze meer aan heeft dan ouder(s) die onder invloed zijn
pi_45573713
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:10 schreef Mibos het volgende:

Mag ik even iets vragen??? Ga er even vanuit van wel... Ik word een beetje kriegel als mensen tegen mij gaan zeggen van bevallen moet je samen delen en het is het mooiste moment van je leven... Nou niet dus kijk naar de gevolgen van mijn bevalling dan is de tijd die ik nu beleef met onze dochter veel mooier en als ik alles weer zelf kan dan wordt het nog mooier, toch? Maar de bevalling het mooiste moment van mijn leven echt niet!!!
Hoi Mibos, gefeliciteerd met je nichtje

Ik had ook een rotbevalling (met een staartje) en nee, het was zeker niet het mooiste moment van mijn leven. Sterker nog, ik kan geen bevallingsverhalen horen of lezen (ook al zijn ze rot) en 14 maanden na dato heb ik er vrijwel nog nooit over gepraat of het zelfs maar opgeschreven. Ik geniet wel van elk moment met mijn dochter, dat is nog steeds even sterk als het eerste moment dat we elkaar in de ogen keken. Straks wordt het, als je weer mobieler bent, nog mooier hoor. Geniet ze
Variety is the spice of life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')