quote:Op dinsdag 9 januari 2007 23:59 schreef Suzanna het volgende:
Poemojn, ik ben geen lid van een kerk, we gaan wel elke zondag naar vrienden en hebben daar bijbelstudie bij hen thuis. Die wonen echter allemaal in Brabant dus kunnen niet vaak komen (meesten hebben zelf ook kinderen of werken door de weeks). Dus behalve mijn moeder heb ik eigenlijk niemand die KAN komen helpen in mijn kennissen/familiekring.
Leah, ik denk dat ik dat niet zo prettig zou vindenmaar als niets anders lukt kan het misschien nog best leuk zijn zelfs. Moet even aan het idee wennen
... voor mijn gevoel zouden zulke jongeren zoiets alleen maar vervelend vinden maar dat hoeft natuurlijk niet.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 00:07 schreef Leah het volgende:
[..]
Hahaha! Schaam je niet, ik heb het verzoek toen afgewezen. Ik had helemaal geen zin in nog iemand die ik moest begeleiden, naast de twee plurkjes
.
De reden waarom ik het toch even noem is omdat een kennis van mij het wel gedaan heeft (had 4 kinderen kort op elkaar, waarvan 1 tweeling) en die was er zeer tevreden over.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:02 schreef YPPY het volgende:
Jammer dat home-start niet lukt Suzanna. Ik weet dat er homestarts zijn die wel in andere gemeentes ondersteuning bieden dan waar ze eigenlijk voor zijn. Misschien dat wvk dat aan kan kaarten bij jouw gemeente. Ze kunnen het dan inkopen.
Wat je zou kunnen doen is Humanitas bellen. Zij hebben vaak projecten waar gezinnen centraal staan, Home Start is vaak van hen. Misschien weten zij waar jij terecht kunt nu je buiten home start valt. Misschien dat waves in Leiden een tip heeft waar je kunt zoeken. Zij hebben een vrijwilligersvacaturebank.
Ik verwacht van niet, maar misschien kun je onder mantelzorg vallen, dan zou je via die ingang wat kunnen proberen.
Nr van humanitas en mantelzorg staan in de gemeentegids. (onder het kopje maatschappelijke dienstverlening)
quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:09 schreef innovative het volgende:
[..]
Suzanna, ik coordineer de creche/kinderopvang in de kerkelijke gemeente van mijn ouders. En ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat er zéker jongeren zijn die graag met kinderen bezig zijn en wat meehelpen, en dat een deel van hen dat ook heel goed kan. Ik ben weleens heel erg verbaasd geweest door een meisje van 15 dat één kindje aan 't verschonen was, en passant ook nog wist te voorkomen dat een ander zijn tuitbeker op de kop hield en intussen vrolijk door kon praten met mij (ik had ook een paar kids rondom me...)
En, ook al ben je geen lid van een kerk, je kunt op zich best proberen of daar iemand is die je wil bijstaan. Is toch een beetje de basis van een hoop kerken, vrijwilligerswerk.
Nouja, ik kan me er wel wat bij voorstellen. In zekere zin kies je natuurlijk zelf voor gezinsuitbreiding, dus dat het dan druk is met drie kindertjes had je van te voren kunnen inschatten. Moet de gemeente daarom daar maar geld instoppen? Tuurlijk, het kan zijn dat je het van te voren niet zag aankomen of omdat een van de andere kids moeite heeft met de nieuwe gezinsvormen of dat de bevalling erg zwaar was en je daarom nog niet helemaal meer in orde bent, maar voor dat soort dingen vind ik niet dat de belastingbetaler hoeft te betalen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:32 schreef Suzanna het volgende:
Yppy heeft het al een beetje uitgelegd, de gemeente kan het 'inkopen' en sommige gemeentes (waaronder de mijne dus) vinden dat niet nodig of willen daar geen geld aan besteden. Jammer jammer.
ja, ok, niets aan kunnen doen. Maar het heel druk hebben met drie kinderen is toch echt iets waar je zelf wel wat aan kan doen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:05 schreef YPPY het volgende:
Troel, Suzanna bedoelt (en ik ook) dat niemand in haar gemeente in aanmerking komt voor home start, ook niet de gezinnen dus die problemen hebben waar ze niets aan kunnen doen.
Ik voer dan ook helemaal geen discu-hu-sie, ik geef mijn mening. En daar is het hier wel de plek voor.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:17 schreef kozakken het volgende:
Maar dat is hier toch niet de discu-hu-sie troel!
Suzanna, heeft je huisarts of het cb mss geen idee van een vangnet bij jou in de buurt?
En dat probeer ik dus te doenquote:Op woensdag 10 januari 2007 12:14 schreef Troel het volgende:
[..]
ja, ok, niets aan kunnen doen. Maar het heel druk hebben met drie kinderen is toch echt iets waar je zelf wel wat aan kan doen.
Huisarts heb ik niet gevraagd, maar de wijkverpleegkundige vertelde me juist dat Home-start dus niet gaat werken bij mij omdat ze niet buiten de grenzen van Leiden gaan. Zij had nog veel meer gezinnen die in aanmerking zouden komen hiervoor maar die buiten de boot vielen om die reden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:17 schreef kozakken het volgende:
Suzanna, heeft je huisarts of het cb mss geen idee van een vangnet bij jou in de buurt?
Ik vond het de eerste keer vooral heeeel raar (en maakte me zorgen of mijn man wel goed voor Noa zorgdequote:Op woensdag 10 januari 2007 13:31 schreef Moonah het volgende:
Ik ga me maar weer eens wat meer begeven in het maatschappelijke leven.
Vanochtend was het eerste wat ik tegen mijn lief zei:
"Schat, Thies had me toch een vuile broek vannacht..."![]()
![]()
Zo dadelijk met een vriendin naar een theatervoorstelling. Op zich best leuk, maar ik zit er de hele week al tegenaan te hikken. Dan ben ik ongeveer 4 uur weg bij Thies. Ik heb gekolfd, zijn papa is thuis, hij slaapt nu lekker... Maar toch, ik vind het maar niks.
Maar dan denk ik maar weer even aan de geweldige gespreksstof van vanochtend om toch maar de moed te verzamelen mijn menneke even te verlaten....
Begin dan niet aan drie kinderen!?!quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:27 schreef Suzanna het volgende:
Het gaat er zelfs niet om dat ik in de problemen zou zitten o.i.d., nee, ik kan gewoon niet zo vaak de deur uit met drie kinderen en dat is niet alleen voor mij vervelend maar ook voor hen.
Ow, je wilt dus zeggen dat je je na die twee kids niet bedacht hebt dat drie kids wellicht een stuk drukker zou zijn? Misschien had je je van te voren kunnen indenken dat dat het geval zou zijn. Om antwoord te geven op je vraag, ja, eigenlijk ben je dus zo dom.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:35 schreef Suzanna het volgende:
Troel, nogmaals...lees mijn eerste vraag eens door??! ik HEB NU AL drie kinderen... wat heeft het dan voor zin om mij te zeggen 'begin er niet aan'... (of ben ik nou zo dom?)
HOW, ik zeg niet dat in jouw geval er te weinig geld is, alleen dat ik dat in mijn omgeving zie. Wat ik probeer te zeggen is dat je van te voren had kunnen bedenken dat drie kinderen veel tijd kosten en dat je dan achteraf niet moet gaan klagen dat je te weinig tijd hebt. Zoals ik in mijn omgeving mensen hoor klagen dat ze geen plek hebben voor nog een kindje, tja, houd dan je benen bij elkaar of doe aan anticonceptie, laat de boel steriliseren of wat dan ook.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:45 schreef Suzanna het volgende:
Even een reactie op jouw kleine letters: bij ons is NIET te weinig geld en ruimte voor nog een kleintje. Dus daar hoef je je echt niet over te verbazen. Je hebt weer iets aangenomen wat niet waar is. Ja, we zjin echt niet de rijkste mensen, maar we hebben echt genoeg geld en ruimte (ieder kind een eigen kamer lijkt me toch wel genoeg??!) voor onze kinderen.
Troel, men ongeloofelijk wat kun jij nu doordrammen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:48 schreef Troel het volgende:
Ik heb er wel degelijk mee te maken of mensen voor hulp aankloppen bij wat voor instantie, aangezien ik daar via de belastingen netjes aan meebetaal. Ja, zelfs als het een vrijwilligersorganisatie betreft.
Tja, en ik wil ook wel eens iemands mening niet, maar helaas houdt niet iedereen daar altijd rekening mee en dat is maar goed ook, want anders zou Nederland een verschrikkelijk dood land worden.
Okee, dat neem ik van je aanquote:HOW, ik zeg niet dat in jouw geval er te weinig geld is, alleen dat ik dat in mijn omgeving zie.
Dat doe je wel en vervolgens weet je ook nog eens niet op te houden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik voer dan ook helemaal geen discu-hu-sie, ik geef mijn mening. En daar is het hier wel de plek voor.
Ik bemoei me met dingen die ik hier en in mijn omgeving zie. Dan ben ik maar bot door te zeggen wat ik denk (en wat echt wel meer mensen denken). Dan reageren er mensen maar niet meer op me, so what? Er zijn zoveel dingen die een mens inslikt omdat je geen zin hebt om een discussie te beginnen, sommige dingen ga je daarom juist wel aankaarten.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:48 schreef sjak het volgende:
Troel, ik begrijp echt niet waar jij je mee bemoeit!
Tnx for asking.quote:[b]Op woensdag 10 januari 2007 17:58 Hoe gaat het eigenlijk nu met jou. Met je hormonen, je lijf? Trek je dat allemaal een beetje?
Moet je wel mee oppassen, want volgens mij mogen au pairs wettelijk gezien niet werken buiten dat wat ze bij hun gastgezin doen. En zelfs daar mogen ze "maar" 30 uur per week worden ingezet voor kinderverzorging en licht huishoudelijke taken (dweilen en stofzuigen is bijv. al "zwaar" huishoudelijk werk).quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Suzanna, heb je al eens gedacht over een au-pair? En dan bedoel ik niet per se bij jullie in huis, maar vaak hebben die meiden wel een aantal (mid)dagen vrij en verdienen ze graag een centje bij met schoonmaken/ oppassen/boodschappen doen e.d.
Valt stofzuigen serieus al onder zwaar huishoudelijk werk? Dus dat doet een kraamverzorgster ook niet? Of mogen die dat wel?quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:18 schreef innovative het volgende:
[..]
Moet je wel mee oppassen, want volgens mij mogen au pairs wettelijk gezien niet werken buiten dat wat ze bij hun gastgezin doen. En zelfs daar mogen ze "maar" 30 uur per week worden ingezet voor kinderverzorging en licht huishoudelijke taken (dweilen en stofzuigen is bijv. al "zwaar" huishoudelijk werk).
Way offtopic verder... Geen idee hoe het met een kraamverzorgster zit, maar ik heb een tijd geleden een heel artikel over au pairs zitten lezen (althans, what to do als gastgezin, meer), en daar stond onder andere in dat dat soort dingen niet mogen, omdat ze alleen licht huishoudelijk werk mogen doen. Reden was voornamelijk bescherming tegen uitbuiting. Niet zozeer fysiek (een mens kan best stofzuigen), maar meer omdat die meisjes met een heel ander idee naar Nederland komen dan als goedkope huissloof dienen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:20 schreef Troel het volgende:
Valt stofzuigen serieus al onder zwaar huishoudelijk werk? Dus dat doet een kraamverzorgster ook niet? Of mogen die dat wel?
Ah, oké, een kennis van me doet het zo (2 middagen per week hulp van een au pair) en voorzover ik van haar en het meisje had begrepen viel dat prima binnen de regels, maar als dat niet zo is moet je het niet doen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:18 schreef innovative het volgende:
[..]
Moet je wel mee oppassen, want volgens mij mogen au pairs wettelijk gezien niet werken buiten dat wat ze bij hun gastgezin doen. En zelfs daar mogen ze "maar" 30 uur per week worden ingezet voor kinderverzorging en licht huishoudelijke taken (dweilen en stofzuigen is bijv. al "zwaar" huishoudelijk werk).
lap jij je ramen elke week troel? nee toch?quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Valt stofzuigen serieus al onder zwaar huishoudelijk werk? Dus dat doet een kraamverzorgster ook niet? Of mogen die dat wel?
De taken van de kraamverzorgster
1. Ze helpt bij de bevalling, wanneer deze thuis plaatsvindt. Ze ondersteunt jou maar is er ook om de verloskundige te helpen.
2. Gedurende de kraamtijd kijkt ze hoe het met jou en je baby gaat. Ze geeft dit door aan de verantwoordelijke verloskundige.
3. Ze verzorgt jou en je baby. Ze controleert jullie temperatuur, bekijkt de ontwikkeling van je baby en controleert dagelijks de stand van de baarmoeder.
4. Ze geeft je informatie en weet vaak allerlei handige tips omdat ze al jaren moeders en baby's ziet.
5. Ze zorgt voor het bezoek, je partner en je andere kinderen.
6. Ze doet het huishouden.
Ik vind dit op Google, maar je hoort ook wel eens dat ze niet gaan ramen lappen enzo, wat ook wel bij het huishouden hoort vind ik.
Hmf. Eva wordt ook nog eens 18quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:08 schreef snoopy het volgende:
Voordat Thies 18 is ga je vast wel weer met een goed gevoel op pad![]()
Wat heb je dat mooi gezegd linda-met-de-vele-nummerquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:24 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Ik ben blij met jullie, gek hè.
---
Nog even wennen aan weer een 'nieuwe jas' dat is het wel. 'Oude jassen (oude manier van leven) passen vaak zo goed. Maar de nieuwe is ook mooi
o ja naar het theater is zooooo leukquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:05 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, jammer dat je niet hebt kunnen genieten zoals je voorheen kon. Maar ook positief, dat je je zo verbonden voelt met je kindje, want ook dat is heel belangrijk, voor hem!
En over een jaar of 6, 7 kun je samen met hem naar het theater en wie weet ook shoppen, spelletjes spelen en andere leuke dingen doen! (kom je je wel nog even melden in het meet-topic?)
En ik mail je even
Dat is ook wel zo. Maar ja, dat is nu juist het probleem.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:58 schreef Mibos het volgende:
Ingrid wel een vervelend verhaal hoor met dat maatschappelijk werk afzeggen/worden afgezegd maar misschien moet je je voet iets steviger tussen de deur zetten en aan blijven dringen! Het lijkt nu (niet beledigend bedoeld overigens) of je het meteen accepteert als hun afzeggen. Gewoon meteen zeggen van nee ik zit met hoge nood en wil dan graag het gesprek met een ander voortzetten maar nog wel deze week bijvoorbeeld.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:26 schreef dutchie het volgende:
Ach Moonah, goed dat je gegaan bent. En ookal is het voor jou niet makkelijk om los te laten, ik vind het wel heel erg schattig.
(en dit van de dame die tijdens een ziekenhuisopname de tieten stond te flashen voor de ramen)
Pff, ik lees hier telkens maar over mama's die blijkbaar al volop sexen. Ik ben dan best jaloers...quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:21 schreef chacama het volgende:
Oh, en ik ben officieel ongesteld. En ga vrijdag dus maar meteen het spiraaltje laten plaatsen. Man blij...geen rubers nodig...
Hm, het gaat wel. Maar daar is alles wel zo mee gezegd.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:50 schreef Moonah het volgende:
Bass-Miss, ik vraag me af hoe het inmiddels met jou is? Hoe voelt het werken nu? Nog steeds niet oké? Of went het een beetje?
OMG Wat ben jij toch een naar drammerig personage af en toe. Unbelievable.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Begin dan niet aan drie kinderen!?!
Daarna voelt het net zo, maar je hebt wel plezier gehadquote:Op woensdag 10 januari 2007 23:52 schreef Moonah het volgende:
[..]
Pff, ik lees hier telkens maar over mama's die blijkbaar al volop sexen. Ik ben dan best jaloers...
In mijn hoofd heb ik wel zin (tussen mijn benen ook wel...) maar ik dúrf niet.... Alles voelt bij mij nog zo beurs en kwetsbaar...
Ben er nog niet aan toe gekomen. De zin is er hier ook wel, alleen nu nog de zin omzetten in tijd. Maar, goed een beetje huverig ben ik ook wel. En de tube met glijmiddel zal zeer dichtbij zijn. Ik weet van de vorige keer dat het de eerste paar keer toch echt pijnlijk was. Niet ondragelijk, maar wel pijnlijk.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:52 schreef Moonah het volgende:
[..]
Pff, ik lees hier telkens maar over mama's die blijkbaar al volop sexen. Ik ben dan best jaloers...
In mijn hoofd heb ik wel zin (tussen mijn benen ook wel...) maar ik dúrf niet.... Alles voelt bij mij nog zo beurs en kwetsbaar...
Oh, maar ik voel me niet gedwongen hoor.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:35 schreef owlet het volgende:
Moonah, ik zou me zeker niet gedwongen voelen als ik jou was. Je hebt een behoorlijk heftige bevalling meegemaakt en je bent lichamelijk (en geestelijk?) dat nog niet helemaal te boven.
Maar misschien kan je het een keer proberen. Alleen maar voorzichtig proberen en meteen stoppen als het niet goed voelt.
Dat snap ik dus ook niet helemaal, want overal lees en hoor je dat je ob's voortaan een maatje groter kan kopen, maar zo voelt het dus niet?quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:35 schreef owlet het volgende:
Veel glijmiddel is wel noodzakelijk ja, het is allemaal wat strakker dan voor de bevalling (wat nou, uitgelubberde moeders![]()
Ja hoor, ik kan kiezen wat ik doe. Alleen geen geld dan natuurlijk he.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:10 schreef PM-girl het volgende:
BassMiss, kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld 2 of 3 daagjes op te passen in plaats van een hele week? Dat is ook wel veel hoor, maar ik weet niet of je dit zo kunt regelen? En ik vermoed dat het niet echt in loondienst is dus ouderschapsverlof zal er ook niet inzitten? (als ze dat hebben in Belgie?)
Ik ben hier ook nogal vooral moeder hoor, ook in bed. Ook hier nog angst en pijn, blijkt. En Simon erbij op de kamer is voor mij nu ook niet echt iets wat ik kan vergeten!
Laat dan *piep* Djeez actie ondernemen!!!quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:27 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo. Maar ja, dat is nu juist het probleem.
Suus:* en MoonahKan me goed voorstellen dat het moeilijk is om je hummeltje achter te laten.
het is meer zo dat je door de hormoonhuishouding wat droger bent daar van onderen vaak als je het mij vraagt. dat gaat weer over trouwens hoor.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:24 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook niet helemaal, want overal lees en hoor je dat je ob's voortaan een maatje groter kan kopen, maar zo voelt het dus niet?
En dat alles toen anders was. Dat bijvoorbeeld Storm nog niet geboren was en dat Sugar zelfs in haar frustratie de naam van onze Romme bijna goed had geradenquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:03 schreef kozakken het volgende:
kozakkenman het is gelukt maar je moet nog even wachten voor de uitslag
En dat de buik van slaapmeisje nog maar half zo groot was met haar nieuwe liefde (en dat ik haar ook graag zo'n bevalling gun)quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:30 schreef Sugar het volgende:
Ja hee, sjommejomme, ik check speciaal in the f*cking middle of the night...![]()
Nu. Hier. Met. Berichten!
Kozakken!!!!![]()
En dat iedereen zo meeleefde en op nieuws wachttequote:
en dan lieve, lieve LB die ik het eerste het nieuws vertelde (hier op fok danquote:
Zoveel prachtige felicitaties en gelukwensen.quote:
Had je dat speciaal voor mij nagevraagd? wat liefquote:Op woensdag 10 januari 2007 17:21 schreef Mibos het volgende:
Suus, ik had het er vanmiddag nog even over met de buuf en hun konden toendertijd ook aangeven als het niet zou klikken dat er een ander meisje zou komen. Hebben het nooit aan de hand gehad maar het hoorde wel tot de mogelijkheden...
We hebben toevallig een meisje wat als au-pair werkte hier ook al gehad om te helpen met schoonmaken. Op dit moment hebben we ook een schoonmaakster (een studente komt hier zowat elke week drie uur schoonmaken, ze is net langsgeweest) maar we hebben echt geen geld voor meer van dat soort dingen. Dit kost ons al 30 euro per week (10 euro per uur) en dat loopt snel op. Ik wil haar nog 4 weken elke week laten komen en daarna 'op aanvraag' als het nodig is want ik wil het toch weer zelf helemaal gaan oppakken dan.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Suzanna, heb je al eens gedacht over een au-pair? En dan bedoel ik niet per se bij jullie in huis, maar vaak hebben die meiden wel een aantal (mid)dagen vrij en verdienen ze graag een centje bij met schoonmaken/ oppassen/boodschappen doen e.d.
Suzanna, tien euro per uur is véél hoor! Ik ken genoeg mensen die voor een stuk minder huishoudelijke klusjes willen verrichten. Als je bijv. bij de thuiszorg gaat werken als 21-jarige (zo oud was jouw studente ook, toch) verdien je iets van 8,60 oid. Dan heb je ook nog eens een "psychisch belastend baantje" in "de zorg". Daarnaast is schoonmaken nou niet echt werk waar je je doctoraal voor moet hebben gehaald, en voor intelligenter werk verdien je als student ook iets van rond de 10 euro...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:43 schreef Suzanna het volgende:
We hebben toevallig een meisje wat als au-pair werkte hier ook al gehad om te helpen met schoonmaken. Op dit moment hebben we ook een schoonmaakster (een studente komt hier zowat elke week drie uur schoonmaken, ze is net langsgeweest) maar we hebben echt geen geld voor meer van dat soort dingen. Dit kost ons al 30 euro per week (10 euro per uur) en dat loopt snel op. Ik wil haar nog 4 weken elke week laten komen en daarna 'op aanvraag' als het nodig is want ik wil het toch weer zelf helemaal gaan oppakken dan.
Bruto of netto?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:22 schreef innovative het volgende:
Als je bijv. bij de thuiszorg gaat werken als 21-jarige (zo oud was jouw studente ook, toch) verdien je iets van 8,60 oid.
Het was zelfs 8,30 per uur, bruto. Dat was zelfs nog iets hoger dan de CAO bepaling (8,21 per uur). Gewoon huishoudelijk werk, thuishulp A.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bruto of netto?
10 euro is een prijs die je tegenwoordig heel veel hoort voor huishoudelijk werk, dus ik denk niet dat je gauw iemand kan vinden voor minder die het werk ook (goed) doet.
Ik denk dat het misschien ook aan de beschikbaarheid ligt? Hier is best schaarste, ik hoor zelfs al bedragen voorbij komen van 12,50 per uur (niet heel vaak, maar het wordt dus al wel betaald door sommigenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:49 schreef innovative het volgende:
De meeste werksters in mijn omgeving (volwassen vrouwen) verdienen ook tussen de 8 en 9 euro per uur...
Hier ook hoor, 10 euro per uur. Maar we hebben dan ook wel een hele goede!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bruto of netto?
10 euro is een prijs die je tegenwoordig heel veel hoort voor huishoudelijk werk, dus ik denk niet dat je gauw iemand kan vinden voor minder die het werk ook (goed) doet.
Als rasechte Brabo moest ik even heel hard lachen om deze zin!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik heb alles geknipt en geplakt,uitgeprint en in Fonske zijn doos gestoken.
Komt even uit lurkstand... Ik ben ook studente, en babysit erg vaak (minstens één keer per week) maar ik verdien slechts 3 euro per uur, zelfs wanneer ik babysit op 4 kindjes (waarvan 2 van 2jaar en 2 van 4jaar). Vriendinnen van mij die ook vaak babysitten doen het ook allemaal voor 3 à 4euro per uur. Ik vind 6,5euro per uur dus eigenlijk best veel. Je kan dus misschien best wel een babysit vinden die het voor minder doet... Goed bedoeld hoor!!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 19:24 schreef Suzanna het volgende:
Ik denk ook wel dat het een normaal bedrag is, ik vind het zelf wel veel om te betalen (maar ook om te verdienen als studente PER UUR). Maar goed, het is het nu nog wel waard, al werkt het meisje niet héél snel, ze doet het wel heel goed en netjes. Dat vind ik eigenlijk het belangrijkste nu. Ze is ook onze oppas voor heel af en toe (we hebben nog een oppas die minder per uur verdienten die wil ik natuurlijk vaker
) en daar verdient ze 6,50 per uur mee...het is best veel werk met onze twee kleintjes.
Je bent hier ook welkom hoor!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:31 schreef heaven7 het volgende:
Ik vind 10 euro per uur érg veel, ik kom je wel helpen voor 6 euro per uurStudente van 21. Als ik dadelijk klaar ben met de opleiding verdien ik in de kinderopvang bij lange na niet zoveel! Toch wel een zwaardere (zowel psychisch als lichamelijk) baan dan poetsen lijkt me..
Ik wil hier graag ook even mijn two cents ingooien. Je kan misschien best iemand vinden die het voor minder doet maar ik vind het wel een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:03 schreef Moi.com het volgende:
[..]
Komt even uit lurkstand... Ik ben ook studente, en babysit erg vaak (minstens één keer per week) maar ik verdien slechts 3 euro per uur, zelfs wanneer ik babysit op 4 kindjes (waarvan 2 van 2jaar en 2 van 4jaar). Vriendinnen van mij die ook vaak babysitten doen het ook allemaal voor 3 à 4euro per uur. Ik vind 6,5euro per uur dus eigenlijk best veel. Je kan dus misschien best wel een babysit vinden die het voor minder doet... Goed bedoeld hoor!!
Je weet dat voor studenten 't verschil tussen bruto en netto nogal klein is? Er zijn verschillende studentenregelingen die 't voor een werkgever een stuk goedkoper maken. Verzekeringspremie is iets van 3 % van het brutoloon, dus ook dat is niet écht een reden om zo over te betalen. Al ben ik het met je eens dat 3 a 4 euro per uur wel heel weinig is... Euro of 8 per uur lijkt mij redelijk.quote:Op zondag 14 januari 2007 10:41 schreef reese.com het volgende:
Maar ik reageerde in eerst instantie vanwege de bedragen die hier genoemd werden. Natuurlijk is dat nog altijd ieder voor zich maar als het minimum bruto uurloon voor een 21 jarige rond de 6 euro ligt waarbij die persoon dan wel verzekerd is, vind ik het heel redelijk om dat bedrag dan netto te betalen aangezien er wel een grote verantwoordelijkheid op de schouders rust.
Graag, alleen zal je dan wel flink in de buurt moeten wonen vrees ikquote:Op zondag 14 januari 2007 10:24 schreef sjak het volgende:
[..]
Je bent hier ook welkom hoor!
Ezra, gisteren alweer een half jaar, gefeliciteerd
Ik verdiende met mijn eerste oppasbaantje (17 t/m 19 jaar) slechts ¤2,- per uur voor 4!! jonge kids. Dat vond ik uiteindelijk toch te gek dus ben er ermee gestopt. Nu pas ik af en toe wel eens op (21 jaar dus) voor ¤3,- per uur, 2 kids. Niet veel maar ik vind het ongelooflijk leuk die kinderen af en toe te zien, dus eigenlijk is het mooi meegenomen dat ik er nog wat geld voor krijg ookquote:Op zondag 14 januari 2007 11:42 schreef lady-wrb het volgende:
en toch vind ik dat de verantwoordelijkheid van een oppas behoorlijk onderschat wordt.
het is niet enkel chips eten en tv kijken. je moet ervan opaan kunnen dat bij calamiteiten adequaat gehandeld wordt.
en dat kan je van giechelbollen van 13 of 14 niet verwacht worden. die hebben zelf nog leiding nodig.
Eerder ergerquote:Op zondag 14 januari 2007 12:18 schreef E.T. het volgende:
Ik zou bijjna de telefoon pakken en 'm bellen om thuis te komen(had verwacht dat dat bij een tweede minder zou zijn, maar dat blijkt dus van niet)
Hahaha, Nune is de derde, en mijn nest moet VOL blijven!quote:Op zondag 14 januari 2007 12:18 schreef E.T. het volgende:
Swets is even buiten een rondje aan het lopen met zijn kroost..
Hij is nu een minuut of 5 weg en ik heb het idee dat de niet zichtbare navelstreng die er nog is, aan het einde van z'n rek is![]()
Ik zou bijjna de telefoon pakken en 'm bellen om thuis te komen(had verwacht dat dat bij een tweede minder zou zijn, maar dat blijkt dus van niet)
Shit zeg, lees ik eens een keer in dit topic om me alvast een beetje voor te bereiden op wat komen gaat en dan zit ik hier met tranen in mijn ogen achter mijn laptoppiequote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:11 schreef kozakken het volgende:
En dat de buik van slaapmeisje nog maar half zo groot was met haar nieuwe liefde (en dat ik haar ook graag zo'n bevalling gun)
[..]
Ik zat me net af te vragen hoe het bij jou gaatquote:Op zondag 14 januari 2007 13:04 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Shit zeg, lees ik eens een keer in dit topic om me alvast een beetje voor te bereiden op wat komen gaat en dan zit ik hier met tranen in mijn ogen achter mijn laptoppieWat heb je dat allemaal mooi geschreven kozakken
![]()
ik wou het niet over het tarief hebben. ik wou alleen even kwijt dat ik van een oppas ook enig verantwoordingsgevoel verwacht. en dat ik dat niet van zo'n deerne van pak m beet 12, 13 en soms zelfs 14 verwacht.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:07 schreef Moonah het volgende:
[don't-wannabe-modje-modus] Oppas tarief Hier verder?![]()
Het rommelt nog niet hoorquote:Op zondag 14 januari 2007 13:19 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik zat me net af te vragen hoe het bij jou gaat
Heb je al zin in dit topic?
(verkapte rommelt-het-al-post)
Ik heb nog even gereageerd in het andere topic, het was niet mijn bedoeling hier een discussie te starten, mijn excusesquote:Op zondag 14 januari 2007 14:28 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik wou het niet over het tarief hebben. ik wou alleen even kwijt dat ik van een oppas ook enig verantwoordingsgevoel verwacht. en dat ik dat niet van zo'n deerne van pak m beet 12, 13 en soms zelfs 14 verwacht.
enne.... zouden jullie een mannelijke oppas een optie vinden? heeft mijn vriendin wel eens gehad en die heeft rare dingen met het kind uitgespookt.
Wij hadden er één hier, jongen van een jaar of 17 ofzo. Was een heel rustige, verlegen jongen, die te bang was om van de bank af te komen. Sterker nog, op een gegeven moment mocht ik wat langer opblijven als hij kwam, want dan zorgde ik iig dat hij één glas cola naar binnen kreeg. Hij durfde namelijk al niet eens aan de speciaal neergezette eet- en drinkspulletjes te komen, laat staan aan onsquote:Op zondag 14 januari 2007 14:28 schreef lady-wrb het volgende:
ik wou het niet over het tarief hebben. ik wou alleen even kwijt dat ik van een oppas ook enig verantwoordingsgevoel verwacht. en dat ik dat niet van zo'n deerne van pak m beet 12, 13 en soms zelfs 14 verwacht.
enne.... zouden jullie een mannelijke oppas een optie vinden? heeft mijn vriendin wel eens gehad en die heeft rare dingen met het kind uitgespookt.
dat was dus een gevalletje wie past nou op wie?quote:Op zondag 14 januari 2007 15:16 schreef innovative het volgende:
[..]
Wij hadden er één hier, jongen van een jaar of 17 ofzo. Was een heel rustige, verlegen jongen, die te bang was om van de bank af te komen. Sterker nog, op een gegeven moment mocht ik wat langer opblijven als hij kwam, want dan zorgde ik iig dat hij één glas cola naar binnen kreeg. Hij durfde namelijk al niet eens aan de speciaal neergezette eet- en drinkspulletjes te komen, laat staan aan ons![]()
Hee dutchiequote:Op maandag 15 januari 2007 13:21 schreef dutchie het volgende:
Hé Mwana!Zit je hier?
Ik vroeg laatst in het babietjestopic al of iemand je nog had gezien. Zit je gewoon hier.
Kom hier dus niet zoveel.
Lief he!quote:Op maandag 15 januari 2007 15:23 schreef Neuk het volgende:
(met warme handen want hij wrijft ze eerst warm eer hij Brent op pakt!Ik denk daar zelfs nooit aan!).
3 uurtjes zijn wel te doen he!quote:Op maandag 15 januari 2007 20:44 schreef Neuk het volgende:
haha PM! Maar ik heb idd een lief broertje
Knap dat je de dag hebt vol gehouden!
Of je nou 3 uurtjes gaat werken of 8, als je voor het eerst na de bevalling weer begint moet je toch dezelfde drempel over. Goed dat je 'm hebt kunnen nemen!quote:
Dat dacht ik nou ook. 3 of 8 maakt niets uit als je er niet op ingesteld bent is het heel erg lang.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:32 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Of je nou 3 uurtjes gaat werken of 8, als je voor het eerst na de bevalling weer begint moet je toch dezelfde drempel over. Goed dat je 'm hebt kunnen nemen!
Ik moest al huilen toen ik laatst 's ochtends alleen naar de Arbo-arts ging.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:32 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Of je nou 3 uurtjes gaat werken of 8, als je voor het eerst na de bevalling weer begint moet je toch dezelfde drempel over. Goed dat je 'm hebt kunnen nemen!
Met mij gaat het goed hoor. Vroeg me echt ad hoe het met jou was, want ik dacht dus dat je je al een tijdje niet had laten zien. Was dus niet zo.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hee dutchieAlles kats kits? (<- zwolle-jive)
Kom ook maar eens kijken in dat babietjestopic dan
Hier ook nog ontevredenheid met mijn lijf. maar ik kon tot op heden de discipline niet opbrengen om die laatste 5 kilo kwijt te raken. wil nu wle mijn best gaan doen, want die buik en mijn taille storen me. daar zit alles namelijk. ook trainen moet ik en kan ik steeds niet opbrengen, ben 's avonds blij als ik zitquote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:06 schreef Sugar het volgende:
Dutchie, voel jij je alweer jezelf, qua lijf ook enzo? Voor jou was dat ook wel belangrijk, toch?
En Belana en Sjak, voor jullie? Iedereen vindt dat natuurlijk wel belangrijk, maar herinner me het ook van jullie, dacht ik.
Mibos, wat een respect heb ik voor je instelling zeg!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:24 schreef Mibos het volgende:
Sugar dat denk ik juist voor jou en Moonah... Ben er echt niet negatief over want het is zoals het is en het kan alleen maar beter gaan net als bij jou en Moonah! We gaan er met zijn allen voor om te genieten van onze nieuwbakken hummels!!!![]()
Wat een gedoe zeg!quote:Op woensdag 17 januari 2007 10:23 schreef Mwanatabu het volgende:
Jaaah het UWV weer in de bocht!
Had de geboorte al telefonisch gemeld, er nog een schriftelijke verklaring achteraan gestuurd en....niks.
"Vergeten in het systeem te zetten..."![]()
Word maar eens kwaad! Daar heb je alle reden toe als ik het zo lees...quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:58 schreef Ingrid19 het volgende:
En, nog steeds niks van mw gehoord! Kan haar niet bereiken en ben er wel een beetje flauw van zo.
Van medicijnen tegen schimmel kunnen bacteriele infecties juist weer verergeren...quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:58 schreef Ingrid19 het volgende:
Heb sinds vorige week woensdag last van jeuk aan vagina, dacht dat het weer een schimmel was. Daar medicatie voor gehad. Het werd maar niet beter en steeds erger en roder.
Dus toch maar naar de ha geweest zonet. Is het een infectie! Met een minispoortje schimmel. Hij heeft meteen onder de microscoop gekeken. Dus nu antibiotica gehad, waar je weer schimmel van kunt krijgen. En dus weer (ander) schimmelspul mee. Pfff.
Ik sukkel sinds kerst met mijn gezondheid. Het mag nu wel eens beter worden hoor!
En, nog steeds niks van mw gehoord! Kan haar niet bereiken en ben er wel een beetje flauw van zo.
Dat dacht ik ook al! Gut wat naar van je linda dat je beeb en werk zo goed kunt combineren!quote:
Tis nogal een gedoe zo.quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:54 schreef innovative het volgende:
[..]
Van medicijnen tegen schimmel kunnen bacteriele infecties juist weer verergeren...Zo blijf je lekker in een cirkeltje gaan, rot zeg!
Goed plan. Ik word er gewoon pissig van! Probeer haar al sinds vorige week te bereiken.quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
Word maar eens kwaad! Daar heb je alle reden toe als ik het zo lees...
Vind ik ook.quote:
Dat ken ik!quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:45 schreef Githa het volgende:
Weet je wat raar is, dat ik het zo logisch zie voor een ander, voor Dutchie nu bijv. en zo onverklaarbaar voor mezelf.
Wat kan een mens gek denken he![]()
quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:29 schreef dutchie het volgende:
[..]
-knip-
En lieve dappere GithaDutchie , gij stoer wijf.
Dat doe ik ookquote:voor de honderduuzendste keer LOTR willen kijken. Lekker meejanken met Frodo als Gandalf in de duisternis valt en vooral als Boromir sterft.
Is ook een goed idee. vind het nu zo raar. Ik weet dat ze er wel is, want er wordt gezegd dat ze met een client in gesprek is. Zeg dan eerlijk dat je neit wilt helpen, omdat ik 20 maart naar de psych ga. Dat idee hebben djeez en ik nu.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:08 schreef _Bar_ het volgende:
Nee, morgen de huisarts bellen en hem even duidelijk maken dat je de mw op geen enkele mogelijkheid te bereiken kan.
dan de situatie uitleggen hoe het ervoor ging voordat je haar niet te pakken kreeg.
en dan aansporen op een totaal andere aanpak dat je het nodig hebt
Ik heb het een keer gehad dat ik de vuilniszak weg ging gooien, geen sleutel meegenomen, Amber in bedje. Ik loop de trap af, naar de container, kom terug, harde wind.. onze eigen deur dicht... toen was ik wel even in de stress.. Had ook geen telefoon bij me. Gelukkig was de buuf thuis en die heeft onze sleutel... maar nu check ik ook zeker een keer of 2 of ik mijn sleutels wel bij me heb.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:53 schreef linda856763 het volgende:
Yppy! Heel soms doe ik een boodschapje om de hoek bij de Turkse groenteman, als Eva ligt te slapen. Maar elke keer check ik 3 keer of ik mijn sleutels heb, voor ik de deur dicht trek... het is me al eens gebeurd namelijk
, maar gelukkig had ik toen de achterdeur open gelaten...
Wij gaan lekker een weekendje met ons drieën weg, naar een bungalowpark. Lekker niks doen, uit eten, zwemmen als Eva dat ook leuk vindt en badderen en lekker bij de open haard![]()
![]()
Eigenlijk wel, maar op dat moment durfde ik niet.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:51 schreef Githa het volgende:
Dat had je eigenlijk nu moeten zeggen Ingrid, maar wat gaf ze als reden op dan?
Wat dacht je van:quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:58 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb het een keer gehad dat ik de vuilniszak weg ging gooien, geen sleutel meegenomen, Amber in bedje. Ik loop de trap af, naar de container, kom terug, harde wind.. onze eigen deur dicht... toen was ik wel even in de stress.. Had ook geen telefoon bij me. Gelukkig was de buuf thuis en die heeft onze sleutel... maar nu check ik ook zeker een keer of 2 of ik mijn sleutels wel bij me heb.
Linda, fijn weekend!!![]()
en nu ga ik weer terug mijn bedje in... pff keelpijn, suf en heb geen stem meer
Wat dacht je van oppassen op een jongetje van 4, erachterkomen dat de fiets die je aan een (invalide)paaltje had vastgezet niet meer daar staat maar verderop in de bosjes ligtquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:50 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat dacht je van:
-zoontjelief dat de onderste knip van de keukendeur dichtdraait terwijl ik de was op sta te hangen?
-zoontjelief die de sleutel van het balkon omdraait terwijl mijn man daarop staat te roken (toen heb ik, in B.A.-stijl de voordeur(knip) ingetrapt![]()
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:06 schreef texelonia het volgende:
[..]
Wat dacht je van oppassen op een jongetje van 4, erachterkomen dat de fiets die je aan een (invalide)paaltje had vastgezet niet meer daar staat maar verderop in de bosjes ligtdus dat je maar even naar beneden rent, kind binnen laat, om je fiets weer - aan datzelfde invalidepaaltje
- vast te zetten. En dat dan uiteraard de deur in het slot is gevallen maar die dat jongetje goddank open kan krijgen
![]()
![]()
Overigens is mijn fiets toen twéé keer door 2 oudjes met een ladder over die paal heen getild, onder het mom van, zij zijn invalide dus het is hun paal dus ik mocht mijn fiets er niet vast zettenHóe invalide bén je dan als je dat nog kunt
Klinkt bekend! Zusje dat de sleutel die nog in de achterdeur zat omdraaide, terwijl wij allemaal lekker in de tuin waren. Gevolg: krijsend kindje dat volledig in paniek raakt, en ik die door mijn pa door het openklapbare badkamerraam ben gewrikt om weer open te doen... (wel op de begane grond hoorquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat dacht je van:
-zoontjelief dat de onderste knip van de keukendeur dichtdraait terwijl ik de was op sta te hangen?
-zoontjelief die de sleutel van het balkon omdraait terwijl mijn man daarop staat te roken (toen heb ik, in B.A.-stijl de voordeur(knip) ingetrapt![]()
Mijn buren zijn me ook zwaar tegengevallen toen ik die deur in stond te hengsten iddquote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:07 schreef innovative het volgende:
[..]
Klinkt bekend! Zusje dat de sleutel die nog in de achterdeur zat omdraaide, terwijl wij allemaal lekker in de tuin waren. Gevolg: krijsend kindje dat volledig in paniek raakt, en ik die door mijn pa door het openklapbare badkamerraam ben gewrikt om weer open te doen... (wel op de begane grond hoor)
overigens heb ik al ongelofelijk vak toegang tot ons huis gekregen via ramen... Vergeet zelf nog weleens sleutels. Hoe vaak ik al niet met een ladder parmantig het huis rond gestruind ben... En niemand die de politie belt he?
Goed plan!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:30 schreef Moonah het volgende:
Nou, goed dat ze uiteindelijk heeft gereageerd Ingrid. En nu kun je op je gemak op een rijtje zetten wat je zoal met haar wil bespreken.
Ik bedoelde zo'n paal met bord met nummerbord erop bij een invalideparkeerplekquote:Op vrijdag 19 januari 2007 21:59 schreef bixister het volgende:
wat is eigenlijk een invalidenpaaltje?
Wel een handige truc voor over een jaar of 16, als Jetske uit gaat. Gewoon de sleutel binnen in de deur laten zitten. Dan moet ze jullie wel wakker maken als ze naar binnen wil, weet je meteen of ze op tijd isquote:Op vrijdag 19 januari 2007 21:56 schreef sjak het volgende:
Mijn ergste actie was dat ik een keer de sleutel in de voordeur heb laten zitten bij het op slot draaien. Die hing dus aan de buitenkant. Op zich geen probleem, ware het niet dat mijnog thuis was en van binnen uit de sleutel niet meer in het slot kreeg om de deur open te draaien. Hij moest uiteindelijk buren uit bed bellen om hem te bevrijden uit het huis
![]()
Mijn vader dreigde altijd ons op te komen halen als we te laat kwamen. Met zo'n lullig hoedje op dattie droeg tijdens het schilderen. Nou, geloof me, dat flik je dus één keer dat je het café uitgeplukt wordt voor de ogen van je vrienden door een veertiger met vissershoedjequote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:14 schreef innovative het volgende:
[..]
Wel een handige truc voor over een jaar of 16, als Jetske uit gaat. Gewoon de sleutel binnen in de deur laten zitten. Dan moet ze jullie wel wakker maken als ze naar binnen wil, weet je meteen of ze op tijd is![]()
hier kan bert visscher niet tegenop !quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:06 schreef texelonia het volgende:
[..]
Wat dacht je van oppassen op een jongetje van 4, erachterkomen dat de fiets die je aan een (invalide)paaltje had vastgezet niet meer daar staat maar verderop in de bosjes ligtdus dat je maar even naar beneden rent, kind binnen laat, om je fiets weer - aan datzelfde invalidepaaltje
- vast te zetten. En dat dan uiteraard de deur in het slot is gevallen maar die dat jongetje goddank open kan krijgen
![]()
![]()
Overigens is mijn fiets toen twéé keer door 2 oudjes met een ladder over die paal heen getild, onder het mom van, zij zijn invalide dus het is hun paal dus ik mocht mijn fiets er niet vast zettenHóe invalide bén je dan als je dat nog kunt
Ingrid, ik weet niet of het wel zo verstandig is te gaan blowen. Je bent op dit moment geen emotioneel stabiel persoon, om het maar even zo uit te drukken. Voor blowen zijn inmiddels sterke aanwijzingen dat het psychoses en andere psychische problemen in de hand werkt. Ongeacht de antidepressiva, lijken depressiviteit/labiliteit en blowen in combinatie met elkaar me behoorlijk riskant.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:20 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik mocht ook altijd zelf weten hoelaat ik thuis was. De 1e keer weet ik nog goed dat mn moeder op de bank lag te slapen. Ze wilde weten of ik heelhuids thuis was gekomen en hoe het was.
Ik weet nog dat ik toen voor de 1e keer drank op had, 6 glazen passoa-jus.
OntopicHeb 1 mixje uitgetest, dat gaat best met de ad medicijnen.
Vraag me af of ik in combi met de ad medicijnen een joint mag hebben.
Deze post is me de hele week bij gebleven. Je omschrijft dat gevoel zó mooi!quote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:34 schreef kozakken het volgende:
Vanavond was ik boven aan het rommelen. De jongens lagen net in bed en ik was nog wat (van de enorme berg) strijk aan het wegwerken. En terwijl ik zo heen en weer liep, dan weer even zachtjes bij de een en dan weer eventjes bij de ander op de slaapkamer schoot het me opeens door het hoofd:
zo voelt veilig aan.
In je bed, terwijl je ouders nog wat aan het rommelen zijn. En dan heel voorzichtig in slaap glijden...
![]()
En dat doet mij weer heel erg denken aan déze post, van Kozakken ook.quote:Op zondag 21 januari 2007 18:44 schreef Moonah het volgende:
Deze post is me de hele week bij gebleven. Je omschrijft dat gevoel zó mooi!
Vanmiddag had ik iets vergelijkbaars.
We reden terug van een weekendje schoonouders. J lag naast me te slapen, Thies achterin. Ik was me er zó van bewust dat ik verantwoordelijk was voor mijn mannen, mijn gezin. Op een gegeven moment begon het meer dan hard te regenen, het water kletterde met bakken op de voorruit en ik vond het eigenlijk best eng ineens. Voelde me enorm kwetsbaar. Stel je voor dat ik in een slipspoor zou raken, wat als de ruitenwissers het niet meer konden bijbenen.. . Ik merkte dat ik gespannen was. Voelde me erg opgelucht toen de hevige bui voorbij trok. Maar mijn mannen sliepen gewoon door, zich volledig overgevend aan mij, compleet vertrouwend op mama....![]()
quote:Op maandag 13 november 2006 23:43 schreef kozakken het volgende:
En zo zat ik zondagavond in de auto terug naar huis met al mijn mannen. Het was rustig, want iedereen lag te slapen na een vermoeiende dag spelen bij vrienden.
En het enige wat ik kon denken (behalve de route) was: Dit is nu mijn kostbaarste bezitEn ik voelde me zo gelukkig, zo compleet en tegelijkertijd zo vol van bewust van alle gevaren buiten. Maar in de auto speelde dat even niet. Ik was als enige wakker en had mijn grootste goed om me heen en mocht dat ook nog naar huis brengen.
![]()
Ik vraag me af waarom je een mixje 'uit test' als er toch heel duidelijk op AD medicijnen staat dat het niet goed is in combinatie met alcohol?quote:Op zondag 21 januari 2007 15:20 schreef Ingrid19 het volgende:
OntopicHeb 1 mixje uitgetest, dat gaat best met de ad medicijnen.
Vraag me af of ik in combi met de ad medicijnen een joint mag hebben.
Als het lukt reageer ik morgen wel, want fok ligt er hier constant uit, kan niet zien of mijn post gelukt is.quote:Op zondag 21 januari 2007 21:32 schreef reese.com het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom je een mixje 'uit test' als er toch heel duidelijk op AD medicijnen staat dat het niet goed is in combinatie met alcohol?
Natuurlijk kan 1 glas alcohol misschien geen kwaad maar ik heb toch nooit de behoefte gehad om het uit te proberen voor het geval die waarschuwing er toch daadwerkelijk niet voor niks opstaat.
Ik wil je niet aanvallen hier maar ik vind het gewoon niet slim om de bijsluiter van AD medicijnen te negeren.
quote:Op zondag 21 januari 2007 19:08 schreef Sugar het volgende:
[..]
En dat doet mij weer heel erg denken aan déze post, van Kozakken ook.![]()
[..]
Dat je het niet snapt is natuurlijk geen meningquote:Op zondag 21 januari 2007 22:49 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, lijkt me nou niet zo slim om te gaan blowen. Ook niet als Kim er is. Zoals al aangegeven versterkt een joint je stemming en als je depressief bent en je gaat blowen heb je kans dat het alleen maar versterkt.. sowieso snap ik nooit wat mensen aan blowen vinden, maar dat is mijn mening..
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 21 januari 2007 18:51 schreef Moonah het volgende:
Trouwens, wij hebben vandaag feest.
Thies is een jaar geleden verwekt....![]()
Wat mooi dat jullie het zo mooi vondenquote:Op zondag 21 januari 2007 22:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
Blijkbaar een vaak voorkomend gevoel! Hoe vreemd ook met nieuwbakken moeders wier hormonen door hun lijf gieren...
Dat jullie dat zo precies weten, zegquote:Op maandag 22 januari 2007 07:45 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Dat dacht ik vorige week ook ineens.
Dus eigenlijk is Fons ietske ouder dan Thies ipv omgekeerd.![]()
Alle belangrijke zwangerschapsdata op een rij!quote:
Dat bedoelde ik ook niet te zeggen.quote:Op zondag 21 januari 2007 21:05 schreef Ingrid19 het volgende:
Nog ff voor de duidelijkheid, ik zou nooit blowen als Kim er bij is natuurlijk!
Hoi Mibos, gefeliciteerd met je nichtjequote:Op maandag 22 januari 2007 11:10 schreef Mibos het volgende:
Mag ik even iets vragen??? Ga er even vanuit van wel... Ik word een beetje kriegel als mensen tegen mij gaan zeggen van bevallen moet je samen delen en het is het mooiste moment van je leven... Nou niet dus kijk naar de gevolgen van mijn bevalling dan is de tijd die ik nu beleef met onze dochter veel mooier en als ik alles weer zelf kan dan wordt het nog mooier, toch? Maar de bevalling het mooiste moment van mijn leven echt niet!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |