abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 januari 2007 @ 10:35:05 #251
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45102410
Jammer, Mwana! Hoop met je mee dat Nune snel weer in dat betere ritme komt.

Wij hebben hier sowieso dat slechte ritme nog. Storm komt om ongeveer 12 uur 's nachts en om 4 uur nog een keer. Zes flessen dus ook nog steeds. Na de fles van 4 uur gaat ie vaak maar moeizaam slapen. We zijn elke dag om half zes wakker en ik ben helemaal kapot.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_45102561
quote:
Op zondag 7 januari 2007 10:35 schreef Sugar het volgende:
Jammer, Mwana! Hoop met je mee dat Nune snel weer in dat betere ritme komt.

Wij hebben hier sowieso dat slechte ritme nog. Storm komt om ongeveer 12 uur 's nachts en om 4 uur nog een keer. Zes flessen dus ook nog steeds. Na de fles van 4 uur gaat ie vaak maar moeizaam slapen. We zijn elke dag om half zes wakker en ik ben helemaal kapot.
Dat klinkt ook niet lekker nee...
maar stiekem ben ik ook wel opgelucht dat ik niet de enige ben, gemeen he?

Heb je bij Storm een idee waar het door komt?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 7 januari 2007 @ 10:53:31 #253
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45102601
En bovendien schelen ze ruim anderhalve maand!

Nee, Storm is dit gewoon gewend nu en we zullen hem het echt af moeten leren, denk ik.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_45102710
quote:
Op zondag 7 januari 2007 10:53 schreef Sugar het volgende:
En bovendien schelen ze ruim anderhalve maand!

Nee, Storm is dit gewoon gewend nu en we zullen hem het echt af moeten leren, denk ik.
Daar ben ik dus ook bang voor, dat het straks geen noodzaak of troost meer is maar gewenning. Maar laat me weten als en hoe je bezig gaat met afleren, ik herinner me echt bar weinig van hoe dat ook alweer ging blijkt nu
(Mijn jongste zoontje was altijd zo lekker makkelijk, zo makkelijk dat ik gewoon vergeten ben hoe ik alles bij hem voor elkaar kreeg, gek he?)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 7 januari 2007 @ 13:46:38 #255
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45106489
Mwana, erg vermoeiend zo, 'gelukkig' ben je inderdaad niet de enige. Succes!

Ingrid, fijn dat Kim ook genoten heeft, dat moet jou ook een goed gevoel geven!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 8 januari 2007 @ 08:14:06 #256
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45134516
Mwana, succes met Nune. Hopelijk hebben jullie snel een beter ritme. Hoe is het nu verder. Die kleine in combi met de oudste enz.

Maud heeft vannacht voor het eerst een nachtje doorgetrokken. Wel op KV, dus of het vannacht weer lukt dat is de vraag. Maar ik heb dus om 4 uur heel vreemd in het wiegje gekeken en een meisje in totale ontspanning nog zien liggen. Ze werd pas om half 6 wakker.

Ingrid lekker genieten van die fietstochtjes.
pi_45134688
quote:
Op maandag 8 januari 2007 08:14 schreef chacama het volgende:
Mwana, succes met Nune. Hopelijk hebben jullie snel een beter ritme.
"Snel" omvatte iig niet "vannacht"
quote:
Hoe is het nu verder. Die kleine in combi met de oudste enz.
Oudste woont niet meer thuis sinds kort, gaat het goed mee, heeft meer duidelijkheid en rust. Morgen komt hij weer een nachtje.
quote:
Maud heeft vannacht voor het eerst een nachtje doorgetrokken. Wel op KV, dus of het vannacht weer lukt dat is de vraag. Maar ik heb dus om 4 uur heel vreemd in het wiegje gekeken en een meisje in totale ontspanning nog zien liggen. Ze werd pas om half 6 wakker.
*droomt*
Heerlijk joh, duim voor je dat je die ontspanning vannacht weer ziet
  maandag 8 januari 2007 @ 08:37:08 #258
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45134717
quote:
Op maandag 8 januari 2007 08:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

"Snel" omvatte iig niet "vannacht"
[..]

Oudste woont niet meer thuis sinds kort, gaat het goed mee, heeft meer duidelijkheid en rust. Morgen komt hij weer een nachtje.
[..]

*droomt*
Heerlijk joh, duim voor je dat je die ontspanning vannacht weer ziet
De mantra die hier geld is geloof ik wederom...het is maar een fase....(die hopelijk heel snel voorbij is)

Het zal meer rust geven voor hem en voor jullie dus ook. Maar het lijkt me wel moeilijk. Ik zal wel even in het andere topic gaan lezen om te zien hoe het allemaal is.

Ja, die rust hoop ik ook te kunnen zien. Of misschien juist niet, want dan slaap ik om 4 uur dus ook.
pi_45134863
quote:
Op maandag 8 januari 2007 08:37 schreef chacama het volgende:

[..]

De mantra die hier geld is geloof ik wederom...het is maar een fase....(die hopelijk heel snel voorbij is)

Het zal meer rust geven voor hem en voor jullie dus ook. Maar het lijkt me wel moeilijk. Ik zal wel even in het andere topic gaan lezen om te zien hoe het allemaal is.

Ja, die rust hoop ik ook te kunnen zien. Of misschien juist niet, want dan slaap ik om 4 uur dus ook.
Hehehe
En die mantra staat hier op repeat ja
  maandag 8 januari 2007 @ 10:58:22 #260
94046 PM-girl
pi_45136893
Net bij de bedrijfsarts geweest en zoals ik verwachtte, ze wil me weer zsm een uurtje of wat aan het werk hebben. Ze heeft ook wel gelijk, wat Githa elders ook schrijft, de drempel wordt dan lager. Dat ben ik met ze eens, maar toch ben ik ontevreden over het gesprek, haar inbreng, mijn inbreng, de uitkomst, nee, het zit me niet lekker. Morgen heb ik nog een ander gesprek en hoop ik dit duidelijker te kunnen maken.
*
  maandag 8 januari 2007 @ 11:16:12 #261
108648 cattie
lieve moeder
pi_45137316
He PM-girl, wat vervelend dat het je niet lekker zit! Met wie heb je morgen een gesprek? Wat zou je zelf het liefste willen, nog een tijdje helemaal niet werken?

Ik heb een vraagje voor jullie. Ik verlies nu al een tijdje veel haar. Ik weet dat dat van de zwangerschapshormonen kan komen, maar het gaat maar door. Tot hoelang is dat normaal? Zelf maak ik me nog geen zorgen, ik heb geen kale of dunwordende plekken, maar mijn man maakt zich wel zorgen. En hij maakt zich al zoveel zorgen om mij. Ik schijn door de gebroken nachten er steeds verrotter uit te gaan zien...
pi_45138139
quote:
Op maandag 8 januari 2007 11:16 schreef cattie het volgende:
He PM-girl, wat vervelend dat het je niet lekker zit! Met wie heb je morgen een gesprek? Wat zou je zelf het liefste willen, nog een tijdje helemaal niet werken?

Ik heb een vraagje voor jullie. Ik verlies nu al een tijdje veel haar. Ik weet dat dat van de zwangerschapshormonen kan komen, maar het gaat maar door. Tot hoelang is dat normaal? Zelf maak ik me nog geen zorgen, ik heb geen kale of dunwordende plekken, maar mijn man maakt zich wel zorgen. En hij maakt zich al zoveel zorgen om mij. Ik schijn door de gebroken nachten er steeds verrotter uit te gaan zien...
Haar kan vrij lang uitvallen (eigenlijk alsnog uitvallen is het he, je verliest nu ineens wat je in je zwangerschap niet verloor oid) maar hoewel ik ook hele plukken wekenlang uit het doucheputje kon harken* heb ik nog steeds een mooie bos over hoor.
En dat met die zorgen over de gebroken nachten is idd lief (en hier ook bekend). Laat dat haar hem aub niet nog bezorgder maken, het lijkt erger dan het is hoor.

*na de vorige zwschappen that is
  maandag 8 januari 2007 @ 12:28:39 #263
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45139010
Oh PM, wat rot. Ik zag net dat je idd ook een gesprek had nu.
Met wie heb je morgen nog een gesprek dan? En heb je nu al iets toegezegd? Of werkt dat helemaal niet zo en moet je gewoon doen wat zo iemand zegt?

He, vind het rot voor je.
pi_45139468
quote:
Op maandag 8 januari 2007 10:58 schreef PM-girl het volgende:
Net bij de bedrijfsarts geweest en zoals ik verwachtte, ze wil me weer zsm een uurtje of wat aan het werk hebben. Ze heeft ook wel gelijk, wat Githa elders ook schrijft, de drempel wordt dan lager. Dat ben ik met ze eens, maar toch ben ik ontevreden over het gesprek, haar inbreng, mijn inbreng, de uitkomst, nee, het zit me niet lekker. Morgen heb ik nog een ander gesprek en hoop ik dit duidelijker te kunnen maken.
Zet hem op morgen dan he! Eerst jezelf, dan de baas en die hele kermis. Andersom gaat gewoon niet.
pi_45140274
PM, balen dat het gesprek niet fijn verliep

Sjoeg, sterkte morgen, ik denk aan je

Ik heb net mijn baas gebeld en gezegd dat ik op advies van de huisarts volgende week nog niet met werken begin. Ik denk dat het ziekenhuisgedoe er een beetje ingehakt heeft en nu ben ik dus ook nog ziek geworden en heb een ander ziek kind waardoor ik nogal oververmoeid ben op het moment.
Ik hoop dat ik snel een beetje meer uitrust en me net zo lekker ga voelen als voor Lis ziek werd. Dat wil ik gewoon weer terug dat gevoel.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 8 januari 2007 @ 13:46:54 #266
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45141059
PM, succes morgen dan en suug jij ook.

Snoopy goed dat je eerst op wilt knappen. En ik duim voor je dat je snel weer uitgerust bent.

Hier had ik het idee dat ik behoorlijk was uitgerust, maar na 2 middagen niet dutten, ben ik nu weer moe. Dus zo maar weer even liggen. Tja, moet ook niet zo eigenwijs zijn...hihi. Donderdag gaan we weer terug naar huis....pfff heb ik nog geen zin in.
  maandag 8 januari 2007 @ 13:52:17 #267
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45141200
PM snoop en mwana en alle anderen een dikke
denk altijd op de eerste plek aan jezelf !
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_45141352
Snoop goed aangepakt!!!! Eerst er helemaal zelf weer bovenop komen hoor. En het was ook best heftig met Lis

PM ook jij een Hopelijk kan je het morgen beter verwoorden/overbrengen
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 8 januari 2007 @ 13:59:50 #269
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45141457
Snoepje, goe gedaan!
Alle andere mama's hier ook een dikke kus natuurlijk. Wat een moeilijke gesprekken.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 8 januari 2007 @ 14:20:33 #270
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45142121
Goedzo snoop! Dat ziekenhuisgebeuren zal er inderdaad best ingehakt hebben. Kan me voorstellen dat je tijd nodig hebt om daar van bij te komen.

PM, jammer dat je zo'n rotgevoel aan het gesprek hebt overgehouden. Misschien helpt het om morgen alles op te schrijven wat je wil zeggen. Gewoon als houvast. Heb je gelijk iets om in je handen te houden. Daar ga ik namelijk altijd raar mee friemelen als ik een rotgesprek heb.

Cattie, Kai is al een tijdje twee en mijn haar valt nog steeds uit. Ik heb gelukkig genoeg maar ik vind de structuur heel erg veranderd sinds mijn zwangerschap. Het is heel dof en slap, een beetje futloos.

Oh ja, ritme, wat is dat? Telkens als we denken een bepaald ritme te pakken te hebben gooit Kai het roer weer rigoreus om. Na mijn gejuich dat hij 's ochtends later wakker werd is hij er abrupt mee gestopt en zijn we weer terug bij af (een uurtje of 5, half 6). Ik ben moe!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_45142175
Ja maar jemig, Het was maar een weekje en mijn meisje is weer helemaal beter dus ik denk dan: wat zeur ik nou? Het is toch eind goed al goed! En toch ben ik zooooooooooo moe
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 8 januari 2007 @ 14:26:35 #272
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45142333
Tropenjaren snoop
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 8 januari 2007 @ 14:28:39 #273
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45142405
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:22 schreef snoopy het volgende:
Ja maar jemig, Het was maar een weekje en mijn meisje is weer helemaal beter dus ik denk dan: wat zeur ik nou? Het is toch eind goed al goed! En toch ben ik zooooooooooo moe
het is niet MAAR een weekje het is een week, een lange week, elk uur dat een kindje opgenomen is is gewoon teveel.
Je zit constant in spanning gaat het wel goed , doe ik het wel goed, wordt ze snel beter enzo voorts.
Al weet je verstandelijk dat het zo is vaak heb ej wel dat innerlijke gevoelsstemmetje
Daarbij had je een heel streng en vermoeiend ritme, je bioritme is ehct even anders gezet daardoor, plus je geeft BV.
Dat hakt er in snoopy heel erg zelfs en bij de een is die vermoeidheid sneller weg, bij de ander duurt het wat langer.
En meer als het de tijd geven die je nodig hebt kun je niet doen

en troost je ik doe na een jaar ook nog steeds regelmatig een dut op de bank en ben ik chronishc vermoeid door het zorgen maken. en ik denk met mij velen..
  maandag 8 januari 2007 @ 16:21:10 #274
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45146222
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:28 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

het is niet MAAR een weekje het is een week, een lange week, elk uur dat een kindje opgenomen is is gewoon teveel.
Je zit constant in spanning gaat het wel goed , doe ik het wel goed, wordt ze snel beter enzo voorts.
Al weet je verstandelijk dat het zo is vaak heb ej wel dat innerlijke gevoelsstemmetje
Daarbij had je een heel streng en vermoeiend ritme, je bioritme is ehct even anders gezet daardoor, plus je geeft BV.
Dat hakt er in snoopy heel erg zelfs en bij de een is die vermoeidheid sneller weg, bij de ander duurt het wat langer.
En meer als het de tijd geven die je nodig hebt kun je niet doen

en troost je ik doe na een jaar ook nog steeds regelmatig een dut op de bank en ben ik chronishc vermoeid door het zorgen maken. en ik denk met mij velen..
abosluut... Mama (en papa) zijn is mooi, maar de uitspraak van mijn mama zal ik nooit vergeten.... de overtreffende trap van moe is toch echt moeder.
pi_45173756
Ff snel, zonder te lezen update.

Mw gaat niet door. Want ze zou op huisbezoek komen, maar dat lukt toch niet.
Nu heb ik weer een keelontsteking en gaat praten niet makkelijk, dus heel erg vind ik het niet. Heb ook nog beetje koorts
We spreken zsm af, ze mailt nog. Mail omdat de foon het weer eens niet doet.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:34:37 #276
35189 Troel
scherp en bot
pi_45173934
Ingrid, probeer erachteraan te gaan, want het is nu al de zoveelste keer dat het dus niet goedkomt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:53:41 #277
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45174446
Nah, wat een gedoe bij de MW zeg.... je lijkt wel een speelbal Ingrid.
En hoe komt het toch dat die telefoon het bij jullie telkens niet doet?

Snoop, neem je tijd hoor vrouwke.

PM, ben benieuwd naar het gesprek vandaag met je leidinggevende.

Ik vrees dat er een menstruatie aan zit te komen.
Even plastisch hoor, maar daar kunnen jullie vast wel tegen.
Ik vloei niet, heb geen buikpijn, maar wel een piepklein beetje bloederig slijm. Al een paar dagen. En af en toe een wat zeurderig gevoel. Hoe is dat bij jullie weer op gang gekomen? Want ik kan me van bv Linda (toch?) herinneren dat die ineens veel meer vloeide dan voorheen....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:07:38 #278
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45174789
telfoon via @home.. en ik en diaan en andere @home users kunnen bevestigen dat @home loopt te stieren en te rommelen, waardoor je dus werkelijk vaak niets kan...
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:27:36 #279
24188 Belana
kloon van belana
pi_45175277
gaat het nou weeeer niet door??? wat raar toch zeg..... heeeeeeeel vreemd.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:35:55 #280
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45175476
Moonah. Ook hier het vermoeden van ongesteldheid. En als het niet zo is graag uitleg...

Ik vloei nog steeds maar sinds eergister ook rood bloed. Mijn vermoeden is ( op basis van slecht drinken van Maud en het gevoel vn mindere productie) dat ik dus ongesteld ben. Anders heb ik dus een wondje in mijn baarmoeder neem ik aan. Want vers bloed is neem ik aan niet gebruikelijk na de zwangerschap. Correct me if I'm wrong...
pi_45175531
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:07 schreef _evenstar_ het volgende:
telfoon via @home.. en ik en diaan en andere @home users kunnen bevestigen dat @home loopt te stieren en te rommelen, waardoor je dus werkelijk vaak niets kan...
Precies. Soms dan ben je aan het bellen en dan valt zomaar de verbinding weg. Erg irritant en lastig!
We zijn er strontflauw van.
Sinds we zijn verhuist hebben we met vooral de telefoon heel veel problemen.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:06:25 #282
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45176427
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:53 schreef Moonah het volgende:

Ik vloei niet, heb geen buikpijn, maar wel een piepklein beetje bloederig slijm. Al een paar dagen. En af en toe een wat zeurderig gevoel. Hoe is dat bij jullie weer op gang gekomen?
Bij mij geven die verschijnselen sinds de geboorte van mijn jongste mijn eisprong aan.
handig ook, nooit gevoeld, ben je klaar met kinderen krijgen, voel je je eisprong
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_45176505
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:53 schreef Moonah het volgende:
Ik vrees dat er een menstruatie aan zit te komen.
Ik vloei niet, heb geen buikpijn, maar wel een piepklein beetje bloederig slijm. Al een paar dagen. En af en toe een wat zeurderig gevoel. Hoe is dat bij jullie weer op gang gekomen? Want ik kan me van bv Linda (toch?) herinneren dat die ineens veel meer vloeide dan voorheen....
en hoe! . Maar de tweede keer was normaal hoor, en ik zit nu te wachten op de 3e keer. . Niks aan de hand, gewoon opgelet rubbertjes enzo, maar toch vind ik het eng en vreselijk spannend. Dus ik ga toch maar weer aan de pil. Even doorbijten, en wennen aan de hormonen.
goed je weer te zien trouwens, ik begon net te denken, hé, waar is Moonah

Snoopy, niet te hard voor jezelf zijn hoor! Je hebt geestelijk en lichamelijk een opdonder gehad.
Eva
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:44:40 #284
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45177430
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:06 schreef Leah het volgende:

[..]

Bij mij geven die verschijnselen sinds de geboorte van mijn jongste mijn eisprong aan.
Ah ja, eisprong. Zou idd kunnen.
Die heb ik altijd wel goed gevoeld, maar voelde toch anders geloof ik. Plus geen bloederig slijmverlies.
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:09 schreef linda856763 het volgende:

[..]

en hoe! . Maar de tweede keer was normaal hoor, en ik zit nu te wachten op de 3e keer. . Niks aan de hand, gewoon opgelet rubbertjes enzo, maar toch vind ik het eng en vreselijk spannend. Dus ik ga toch maar weer aan de pil. Even doorbijten, en wennen aan de hormonen.
Oh, wij zijn nog niet toe aan anticonceptie....
Van alleen maar friemelen hoop ik toch niet zwanger te raken en het echte werk... nou.... daar wacht ik nog even mee.
Overigens wil ik écht niet meer aan de pil. Van mijn 17e tot mijn 36e vind ik lang genoeg.
quote:
goed je weer te zien trouwens, ik begon net te denken, hé, waar is Moonah
Tnx.
Soms heb ik niet zo'n in in Fok.... Ik heb immers zoooooo'n leuk speelkameraadje hier.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45178428
Ja, mijn speelkameraadje ligt te slapen, dus dan maar Fok hè. Ik wil eigenlijk ook niet meer aan de pil, maar zonder vind ik toch echt niet jofel, aldoor maar bang om zwanger te raken... . Dan maar die rothormonen weer.
Eva
pi_45179334
Er zijn ook andere opties dan de pil he. Ik zit bv te denken aan een spiraaltje, maar de ha vind dat geen goed plan.
pi_45179488
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:11 schreef texelonia het volgende:
d'r telefoon die het niet doet
Kan ik niet helpen.

Ik heb 3/4 gesprekken gehad. Ik wacht nog even af en denk dat het handig is om het op te schrijven, zodat ik haar dat kan geven als ik er niet uit kom.
pi_45180071
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:45 schreef Ingrid19 het volgende:
Er zijn ook andere opties dan de pil he. Ik zit bv te denken aan een spiraaltje, maar de ha vind dat geen goed plan.
Waar, maar ook dat heeft weer nadelen: mogelijk zwaardere ongesteldheid, in principe voor 5 jaar, moet geplaatst worden door een arts...
Eva
pi_45180150
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:06 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Waar, maar ook dat heeft weer nadelen: mogelijk zwaardere ongesteldheid, in principe voor 5 jaar, moet geplaatst worden door een arts...
Heb je al wel eens van de nuvaring gehoord Linda?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_45180284
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:06 schreef linda856763 het volgende:

[..]

De Mirena dacht ik niet. Maar weet ik niet zeker. Ik dacht bij koperspiraal vaak zwaardere ongesteldheid.
De huisarts kan hem plaatsen. De man hier doet het, de vrouw niet.
Maar ik zoek het allemaal nog uit. Heb geen zin meer in de pil.
Volgens mij kun je op www.anticonceptie.nl erover lezen.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:22:20 #291
94046 PM-girl
pi_45182833
Oe, menstruatie, heb (gelukkig) nog geen ervaringen van na de zwangerschap, dus kan het niet vergelijken.

Ik heb straks het gesprek gehad op mijn werk en begin volgende week op therapeutische basis, 2x3 uurtjes. Heel voorzichtig allemaal, ben er wel tevreden mee hoe het nu zal gaan (denk ik).
Gesprek was ok, beter dan gisteren en ondanks de toch heel eerlijk kunnen zijn.
Ik moet nu, behalve het moeilijke stukje werk, ook verder met een aantal persoonlijke dingen. Langzaamaan blijkt dat niet alles met het werk te maken heeft, maar vooral met een stuk ontwikkeling van mezelf.
Hoe confronterend ook, dingen worden nu steeds duidelijker en dat is prettig, dan kan ik beter en concreter aan de slag met hapto ed.

Heb overigens gisteren ook een uurtje of wat in de zaak meegeholpen, oefenen om Simon achter te laten. Ging prima, zoals eigenlijk ook verwacht en ook ik vond het niet zo moeilijk.

[ Bericht 10% gewijzigd door PM-girl op 09-01-2007 17:37:32 ]
*
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:42:06 #292
94046 PM-girl
pi_45185473
Ingrid, hier even verder dan.
Ik bedoel het niet als aanval. Ik lees hier al vaker dat je van de gesprekken die je wel hebt gehad bij het AMW je weinig steun hebben gegeven en niet het effect heeft wat je gehoopt had.
Waarom dat is, weet ik natuurlijk niet, kan allerlei oorzaken hebben. Van wat ik lees zijn die gesprekken voor jou ook niet prioriteit nummer 1, zeker niet nu je een afspraak gepland hebt staan bij de psycholoog(al gevraagd of je vroeger kunt komen?).
Daarom vroeg ik me af hoe zinvol het is voor je om door te gaan met het afspraken maken afzeggen/laten afzeggen ervan.
Volgens mij moet je zo ongeveer weer opnieuw beginnen na al die annuleringen, je vindt het zelf zo te lezen ook niet echt heel belangrijk (want je gaat er verder niet achteraan om snel een nieuwe afspraak te krijgen) en je krijgt binnenkort andere begeleiding.

Of zit ik nu helemaal verkeerd?
*
pi_45185515
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:09 schreef easy-going het volgende:

[..]

Heb je al wel eens van de nuvaring gehoord Linda?
Yep. Heb zelfs nog in het topic meegepost, en heb die ook maar weer gehaald. Vond ik ook niet ideaal vanwege de hormonen, maar ik kreeg wel de indruk dat het 'beter' was dan de pil.

PM-girl, wat fijn dat je zulke inzichten krijgt! Maar het is niet makkelijk, lijkt me. Waar ik heel veel aan had, ooit, en soms nu nog: soms moet je snoeien (pijn/verdriet hebben, diep gaan) om te kunnen bloeien...
Eva
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:01:14 #294
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45186211
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:42 schreef linda856763 het volgende:
Yep. Heb zelfs nog in het topic meegepost, en heb die ook maar weer gehaald. Vond ik ook niet ideaal vanwege de hormonen, maar ik kreeg wel de indruk dat het 'beter' was dan de pil.
Oh hier juist helemaal niet. Had van de pil wel beetje last van hormonen, maar dat zag ik achteraf pas, niet tijdens het pilgebruik. Maar van de nuvaring werd ik echt heeel erg neerslachtig en had er ook totaal geen zin in seks meer door. Maar goed, dat is voor iedereen natuurlijk weer anders
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:18:38 #295
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45191995
Nu het hier toch toevallig over anticonceptie gaat (sorry dat ik niet reageer op alle dames die het moeilijk hebben hier... ik leef wel mee met jullie!! Ingrid, Pm-girl, evenstar, snoopy, Sugar en vele anderen! voor jullie en veel sterkte!!)

Mijn huisarts belde vandaag op om te vragen hoe het ging (hele aardige vrouw die veel meegeleefd heeft met ons sinds we hier wonen) en ook wat voor anticonceptie ik wilde gaan gebruiken, we hadden het er al eerder over gehad. Nu raadde ze me de prikpil aan, die moet dan eens in de 14 weken (prik in de bil ) en is ook heel betrouwbaar. Ze zei dat het goed samenging met borstvoeding geven en dat dat geen probleem was, maar het lijkt me toch wel raar, zo'n hele hoop hormonen ineens.
Ik denk dus zelf meer aan Cerazette o.i.d., die je ook samen met de bv kunt gebruiken en elke dag op dezelfde tijd ingenomen moet worden. Dat is dan wel weer een nadeel, maar ik denk dat het me wel gaat lukken, gewoon elke ochtend bij het opstaan. Heeft iemand hier ervaring mee, of met de bovengenoemde prikpil? ik heb echt geen idee wat het allemaal met je doet, ik heb nog nooit de pil geslikt omdat ik er nogal negatieve ervaringen over heb gehoord.

Nog een vraagje, even over iets heel anders, weet niet goed of het hier thuishoort...
Mijn verloskundige had mij het telefoonnummer van een instantie gegeven die Home Start heet, die helpt gezinnen met jonge kinderen met de opvoeding en praktische problemen. Ze werken met vrijwilligers die dan elke week een dagdeel langs kunnen komen om je te helpen. Voor mij zou het ideaal zijn omdat zo iemand ook bijvoorbeeld mee kan gaan naar het consultatiebureau (ik kan dat nu echt niet alleen, met drie kleintjes...) of andere dingen waar ik echt naartoe moet, of een uurtje kan oppassen zodat ik rust heb bijv. Klik hier voor de link van home-start
Maarrr nu blijkt dat dus niet te kunnen in onze gemeente, ze zitten wel in Leiden maar dat is dan ook echt alleen maar voor Leiden bedoeld! Ik vind het echt heel jammer, mijn wijkverpleegkundige (is vanochtend langsgeweest) zei dat ze 15 gezinnen zelfs had die ervoor in aanmerking kwamen, met ons erbij gerekend geloof ik. Zij zou het nog eens proberen te regelen.
Maar mijn vraag is eigenlijk... weet iemand van jullie misschien of er een andere organisatie is die ook zoiets doet? of is de enige optie dan eigenlijk zelf op zoek naar zo iemand gaan? (via marktplaats/advertentie in supermarkt o..i.d.)

Sorry voor mijn lange verhaal maar ik hoop dat er iemand wat 'licht op de zaak kan werpen'... alvast bedankt!
pi_45192484
Kun je niet via je kerkelijke gemeente hulp krijgen Suzanna? Je bent toch lid van een kerk? Vaak is er wel iets als zusterhulp, bel anders eens met diakonie oid om dat na te vragen.

Op Fok lopen wel topics over anticonceptie, kijk anders eens in LIF of SEX.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 23:02:08 #297
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45196728
Suzanna, ik ben eens benaderd door het plaatselijke ROC (school) die willen graag leerlingen plaatsen in gezinnen die bv net een tweeling/drieling/kindertjes kort op elkaar hebben. Zodat de hedentendaagse pubers een reel beeld krijgen wat er nou allemaal komt kijken bij kleine kindertjes .

Nou zul je ze misschien niet alleen kunnen laten bij je kinderen, maar je hebt wèl een extra paar handen over de vloer.

Misschien die eens bellen als iets anders niet lukt?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 23:59:08 #298
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45199006
Poemojn, ik ben geen lid van een kerk, we gaan wel elke zondag naar vrienden en hebben daar bijbelstudie bij hen thuis. Die wonen echter allemaal in Brabant dus kunnen niet vaak komen (meesten hebben zelf ook kinderen of werken door de weeks). Dus behalve mijn moeder heb ik eigenlijk niemand die KAN komen helpen in mijn kennissen/familiekring.

Leah, ik denk dat ik dat niet zo prettig zou vinden maar als niets anders lukt kan het misschien nog best leuk zijn zelfs. Moet even aan het idee wennen ... voor mijn gevoel zouden zulke jongeren zoiets alleen maar vervelend vinden maar dat hoeft natuurlijk niet.
  woensdag 10 januari 2007 @ 00:07:05 #299
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45199255
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 23:59 schreef Suzanna het volgende:

Leah, ik denk dat ik dat niet zo prettig zou vinden maar als niets anders lukt kan het misschien nog best leuk zijn zelfs. Moet even aan het idee wennen ... voor mijn gevoel zouden zulke jongeren zoiets alleen maar vervelend vinden maar dat hoeft natuurlijk niet.
Hahaha! Schaam je niet, ik heb het verzoek toen afgewezen . Ik had helemaal geen zin in nog iemand die ik moest begeleiden, naast de twee plurkjes .

De reden waarom ik het toch even noem is omdat een kennis van mij het wel gedaan heeft (had 4 kinderen kort op elkaar, waarvan 1 tweeling) en die was er zeer tevreden over.
pi_45203008
Jammer dat home-start niet lukt Suzanna. Ik weet dat er homestarts zijn die wel in andere gemeentes ondersteuning bieden dan waar ze eigenlijk voor zijn. Misschien dat wvk dat aan kan kaarten bij jouw gemeente. Ze kunnen het dan inkopen.
Wat je zou kunnen doen is Humanitas bellen. Zij hebben vaak projecten waar gezinnen centraal staan, Home Start is vaak van hen. Misschien weten zij waar jij terecht kunt nu je buiten home start valt. Misschien dat waves in Leiden een tip heeft waar je kunt zoeken. Zij hebben een vrijwilligersvacaturebank.
Ik verwacht van niet, maar misschien kun je onder mantelzorg vallen, dan zou je via die ingang wat kunnen proberen.

Nr van humanitas en mantelzorg staan in de gemeentegids. (onder het kopje maatschappelijke dienstverlening)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')