Nu het hier toch toevallig over anticonceptie gaat (sorry dat ik niet reageer op alle dames die het moeilijk hebben hier...
![]()
ik leef wel mee met jullie!! Ingrid, Pm-girl, evenstar, snoopy, Sugar en vele anderen!
![]()
voor jullie en veel sterkte!!)
Mijn huisarts belde vandaag op om te vragen hoe het ging (hele aardige vrouw die veel meegeleefd heeft met ons sinds we hier wonen) en ook wat voor anticonceptie ik wilde gaan gebruiken, we hadden het er al eerder over gehad. Nu raadde ze me de prikpil aan, die moet dan eens in de 14 weken (prik in de bil
![]()
) en is ook heel betrouwbaar. Ze zei dat het goed samenging met borstvoeding geven en dat dat geen probleem was, maar het lijkt me toch wel raar, zo'n hele hoop hormonen ineens.
Ik denk dus zelf meer aan Cerazette o.i.d., die je ook samen met de bv kunt gebruiken en elke dag op dezelfde tijd ingenomen moet worden. Dat is dan wel weer een nadeel, maar ik denk dat het me wel gaat lukken, gewoon elke ochtend bij het opstaan. Heeft iemand hier ervaring mee, of met de bovengenoemde prikpil? ik heb echt geen idee wat het allemaal met je doet, ik heb nog nooit de pil geslikt omdat ik er nogal negatieve ervaringen over heb gehoord.
Nog een vraagje, even over iets heel anders, weet niet goed of het hier thuishoort...
Mijn verloskundige had mij het telefoonnummer van een instantie gegeven die Home Start heet, die helpt gezinnen met jonge kinderen met de opvoeding en praktische problemen. Ze werken met vrijwilligers die dan elke week een dagdeel langs kunnen komen om je te helpen. Voor mij zou het ideaal zijn omdat zo iemand ook bijvoorbeeld mee kan gaan naar het consultatiebureau (ik kan dat nu echt niet alleen, met drie kleintjes...) of andere dingen waar ik echt naartoe moet, of een uurtje kan oppassen zodat ik rust heb bijv.
Klik hier voor de link van home-startMaarrr nu blijkt dat dus niet te kunnen in onze gemeente, ze zitten wel in Leiden maar dat is dan ook echt alleen maar voor Leiden bedoeld! Ik vind het echt heel jammer, mijn wijkverpleegkundige (is vanochtend langsgeweest) zei dat ze 15 gezinnen zelfs had die ervoor in aanmerking kwamen, met ons erbij gerekend geloof ik. Zij zou het nog eens proberen te regelen.
Maar mijn vraag is eigenlijk... weet iemand van jullie misschien of er een andere organisatie is die ook zoiets doet? of is de enige optie dan eigenlijk zelf op zoek naar zo iemand gaan? (via marktplaats/advertentie in supermarkt o..i.d.)
Sorry voor mijn lange verhaal
![]()
maar ik hoop dat er iemand wat 'licht op de zaak kan werpen'... alvast bedankt!