quote:Op woensdag 27 december 2006 14:06 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ik heb nu geen pil oid. Maar de ha van de hapost vroeg wel gelijk of ik aan de pil was. Is hier bij de ha of de apotheek altijd naar gevraagd.
Spiraaltje overweeg ik trouwens serieus. Moet nog ff ervaringen opzoeken. Want zo zonder iets, heb ik megaveel last, zoals helaas nu.
Tnx. Ik bedoel idd last van menstruatie. Ga het van de week ff lezen, aangezien fok er telkens mee kapt hier.quote:Op woensdag 27 december 2006 14:14 schreef innovative het volgende:
[..]
In SEX liep/loopt er een topic over Mirena, volgens mij. Want ik neem aan dat je last van je menstruatie bedoelt? Dan is een hormoonhoudend spiraaltje idd vaak een idee (van een koperspiraaltje schijnt 't erger te worden). Wellicht daar even zoeken?
Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 3
Met de linkjes naar 1 en 2 in de OP.
Dat vond ik in eerste instantie ook, maar het is best handig. Plus je zit er niet lange tijd aan vast. Je kan het proberen, ook hiervan is gewoon een topic.quote:Op woensdag 27 december 2006 17:25 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Tnx. Ik bedoel idd last van menstruatie. Ga het van de week ff lezen, aangezien fok er telkens mee kapt hier.
Troel, dat lijkt me een raar ding.
Mijn schoonmoeder werd juist erger ongesteld (als in, soms elke week, soms drie weken lang)quote:Op donderdag 28 december 2006 00:04 schreef Neuk het volgende:
Spiraalte is ook eenvoudig te verwijderen hoor. En je hoeft er nooit aan te denken, hormonen zijn plaatselijk en je wordt lekker niet ongesteld (als je mazzel hebt)
Was dat met een mirena of met een koperspiraaltje? De laatste heb ik het wel vaker van gehoord, de eerste nog nooit.quote:Op donderdag 28 december 2006 10:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder werd juist erger ongesteld (als in, soms elke week, soms drie weken lang)
Ik was gewoon Kerst aan het vieren en daarna ervan aan het bijkomen met mijn ventje.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:50 schreef chacama het volgende:
Moonah, waar zit je? Is alles goed? Met jou? Met Thies?
quote:Op donderdag 28 december 2006 14:08 schreef Bar_en_Mar het volgende:
is een draagdoek geen idee voor je Moonah
Pffff Moon..ik krijg al een raar gevoel in mijn buik als ik dit léés..dat wordt nog watquote:
Stil jij!quote:Op donderdag 28 december 2006 16:12 schreef linda856763 het volgende:
Fijn PM-girl, dat je een goed gevoel bij de therapie hebt. En over die andere functie: ben jij er stiekem niet één (net als ik) die zich in élke functie verantwoordelijk voor alles en iedereen voelt?
En hoe is het met jou, heb je inmiddels het hele ziekenhuisgebeuren een plekje kunnen geven?quote:Op donderdag 28 december 2006 16:18 schreef snoopy het volgende:
Fijn dat de therapie goed voelt PM. Ik hoop dat je je snel weer fijn gaat voelen![]()
Mijn moeder werd ook langer en vaker ongesteld met een mirenaquote:Op donderdag 28 december 2006 12:20 schreef sjak het volgende:
[..]
Was dat met een mirena of met een koperspiraaltje? De laatste heb ik het wel vaker van gehoord, de eerste nog nooit.
Yep, doe ik ook. Ben net wezen shoppen!quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:14 schreef chacama het volgende:
Zou je toch willen aanraden om voordat je echt weer gaat werken te gaan oefenen.
euh nou ja euh tja dat is bijzaakquote:Op donderdag 28 december 2006 15:19 schreef Moonah het volgende:
[..]Dat zou ik heerlijk vinden. Maar dat helpt niet bij het loslaten he....
quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:40 schreef Bar_en_Mar het volgende:
[..]
euh nou ja euh tja dat is bijzaak
Wil ook wel geregeld langskomen hoor, houd ik Thies wel bij me.... doen we aan langszaam afbouwen![]()
![]()
Wat toevallig! Ik las je bericht en dacht: daar heb ik gisteren tijdens het (alleen) shoppen ook over nagedacht..quote:Op vrijdag 29 december 2006 14:18 schreef Moonah het volgende:
Yep, doe ik ook. Ben net wezen shoppen!![]()
Maar liefst anderhalf uur zonder mijn menneke...
de eerste paar dagen is het ook raar...quote:Op woensdag 27 december 2006 17:25 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Tnx. Ik bedoel idd last van menstruatie. Ga het van de week ff lezen, aangezien fok er telkens mee kapt hier.
Troel, dat lijkt me een raar ding.
Nee hoor, is niet brutaal.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:25 schreef Brighteyes het volgende:
Moonah, even brutaal maar mag ik vragen hoe het met 'papa' is? Het lijkt me voor hem zo'n lekker gevoel dat het ook voor hem allemaal op z'n plek gevallen is na alle twijfels over wel of niet een kindje.
Lachen doet 'ie al volop, check m'n sig...quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:18 schreef lcicle het volgende:
Thies kan zich straks steeds beter zelf redden. Zichzelf amuseren, beetje spelen en lachen.
wat dacht je van de macdonalds?quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:36 schreef linda856763 het volgende:
we zijn net uit eten geweest, mét Eva.. Ik ben voor de bevalling nog uit eten geweest met A. met de gedachte: 'dit is voor het laatst in lange tijd, de volgende keer zal wel in een pannekoekenrestaurant zijn". En nu zaten we gewoon fijn aan een tafeltje, kinderwagen ernaast, Eva lekker slapend...
![]()
Die ook...quote:
He Ik80, ik heb dat ook heel erg gehad, begint nu minder te worden. Ik ben er mee naar de huisarts geweest omdat ik me er ook zo'n zorgen over maakte en die had het hele fijne verhaal dat het inderdaad hormonaal was. Ze zag het ook veel bij vrouwen in de overgang (en bedanktquote:Op donderdag 28 december 2006 22:50 schreef ik80 het volgende:
Ik ben nu 7 weken geleden bevallen en heb last van mijn gewrichten, vooral in een aantal van mijn vingers, buigen en strekken doet zeer.
Ook mijn heupen doen soms nog zeer (bij bepaalde houdingen of als ik raar heb gestaan)
Mijn kuiten zijn daarbij ook behoorlijk gevoelig, net alsof er kramp in moet schieten maar net niet (het gevoel er vlak voor zeg maar, beetje vaag...)
Is dit herkenbaar voor anderen na een bevalling?
Maak me er zorgen over, maar durf er niet aan te denken.
Ahwww die is liefquote:Op vrijdag 29 december 2006 18:41 schreef Moonah het volgende:
Lachen doet 'ie al volop, check m'n sig...
quote:PM, wat goed dat de haptoman bevalt!
Gheghe, zie je het voor je?
Aan de ene kant zeg ik ookquote:Op zondag 31 december 2006 09:02 schreef Belana het volgende:
poemojnjij doet 2 weken na je bevalling alweer de weekboodschappen
ga ff lekker kraamvrouw wezen johlaat je verwennen
Ow dat doe ik ook al hahahaquote:Op zondag 31 december 2006 09:02 schreef Belana het volgende:
Dan helpt het zo intensief dromen ook niet echt. Hoop dat je snel weer opknapt PM.quote:Op zondag 31 december 2006 09:45 schreef PM-girl het volgende:
Poemojn, het lijkt me alleen maar hartstikke fijn dat je het zo kan toch? Lekker genieten van Myrthe ook, prima! Let je wel op je lichaam en je herstel?
(ik droom altijd heel veel en gedetailleerd, ook wel eens over Fok (remember de zolder Moonah)vannacht was jij aan de beurt Poemojn! in de krant stond een geboorte-advertentie, geboren: dochter van Poemojn en Poejm(!) - de echte namen worden volgende week bekend gemaakt!)![]()
Ik maak het even niet zo goed, waardoor ik ook extra moe ben.
Deed ik ook. Ik móest gewoon even de stad in, eruit! Gevolg daarvan was wel dat paplief dacht dat ik meteen de wereld weer aankon...quote:Op zondag 31 december 2006 09:02 schreef Belana het volgende:
quote:Op zondag 31 december 2006 13:03 schreef Moonah het volgende:
PM, wat is er?
Nee ik heb er al langer last van, daarom zit ik nu ook even in de ziektewet. Het ging weer even wat beter, maar gisteren en vandaag dus niet. Dat dromen heb ik al mijn hele leven, heel gedetailleerd over de onbenulligste dingen (zoals supermarkt, televisie-uitzendingen of dus geboorte-advertentiesquote:Op zondag 31 december 2006 14:16 schreef YPPY het volgende:
Dat is vervelend PM.Was het alleen van de week? Of nu ook nog? Kun je het nu makkelijker van je af zetten? Het is zo'n emotioneel gedoe allemaal. Het klinkt zo bekend wat je schrijft. Die dromen ook. Ik heb zo vaak het idee dat ik daar door vermoeider wakker wordt dan dat ik ging slapen. Ik hoop dat het snel beter gaat bij je.
Nu weer wel!quote:de foto van Simon werkt niet
Op zich helpt dat wel, al wil ik niet te veel op internet neerpennen, wel aan de actieve lezers hier, maar niet zomaar voor Jan en allemanquote:Op zondag 31 december 2006 17:24 schreef lcicle het volgende:
PM-girl, schrijf hier maar af en toe lekker van je af.. Helpt al een beetje denk ik, als je je gedachten met mensen kunt delen.
Hopelijk kun je vanavond genieten van de jaarwisseling, de eerste met jullie kleine Simon erbij!
Dat klinkt bekend. Dat heb ik ook. Denk dat het erbij hoort. Alleen moet je het weten te relativeren anders wordt je inderdaad overmeesterd door angst.quote:Op zondag 31 december 2006 17:35 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
PM, ik weet tuurlijk niet hoe erg het is bij jou. Maar ik heb hier ook regelmatig enge beelden in mijn hoofd. Zo ook nu weer: vriendlief is al uren weg, terwijl hij eventjes zou gaan. Nu weet ik uit ervaring dat hij wel vaker ineens lang wegblijft en dan doodleuk binnenkomt alsof er niets aan de hand is. Eerst denk ik dan dat hij autopech heeft en dan hoor ik buiten vuurwerk en zie ik ineens een uitgebrande auto voor me...
Niet bang zijn LB. Je hebt blijkbaar een aantal nieuwe stappen ondernomen op een nieuwe weg.quote:Op maandag 1 januari 2007 23:02 schreef Luchtbel het volgende:
Het voelt gek en ik voel me soms bang.
Neem het heft in eigen handen PM.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:11 schreef PM-girl het volgende:
Vandaag moet ik bellen over hoe nu verder, maar ik durf het nog niet zo goed. (waarom bellen ze mij ook niet!).
Ik kan op zich wel weer werken denk ik, maar niet direct op mijn eigen plek, daar moet je meteen 100% staan en kun je niet proberen of het gaat.
Knap!quote:Maar, de tweede inentingen van Simon vanmorgen heb ik drooggehouden!!
Ja, oké wat betreft het depressie-deel, dat voel ik veel minder.quote:
Ik hoop van harte dat het je zal helpen bij de verwerking van je bevalling.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:50 schreef Mibos het volgende:
Hier toch een klacht ingediend tegen het ziekenhuis en ook op gesprek geweest met een zorgcoordinator van de afdeling verloskunde. Wij krijgen een schriftelijke terugkoppeling over de gesprekken die zij houdt met de desbetreffende personen en n.a.v. die gesprekken komt er nog een tweede gesprek met ons. We wachten het maar even af...
Lieve LB,quote:Op dinsdag 2 januari 2007 07:36 schreef Sugar het volgende:
Ik hou van je en van je aanpak en je doorzettingsvermogen. Maar ook gewoon van jou. Zo. Amen.
Wordt het ook 'jullie jaar' Bar? (Ik vroeg me gewoon af hoe het ook met jullie saampjes gaat.) Als ik te vrij vraag moet je gewoon lekker deze vraag negeren hoor. Is ook goed.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:02 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Ik wil nogmaals dat 2007 mijn jaar gaat worden, een jaar waarin het gewoon beter met me gaat, en dat ik eindelijk terug mezelf ga vinden en zijn.
Hier bellen ze wel, alleen hadden we afgesproken dat ik zou bellen, zodat ik het initiatief nam (maar reken maar dat ze erop zaten te wachten vandaag!).quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:30 schreef kozakken het volgende:
Lief PM-girl. Dank je wel![]()
Ik probeer altijd de opmerkingen die ik tegen kom en die me raken op te schrijven. Soms komen ze van pas en soms worden ze ook tijdelijk mijn eigen lijfspreuk.
Dat is deze heel lang geweest.Sterkte ook voor jou. Weet je, stom genoeg zijn ze op het werk waarschijnlijk helemaal niet met je bezig maaar met hun werk
(Zo was het hier in ieder geval toen ik heel lang bij huis ben geweest. Niet vergeten hoor, maar gewoon druk en positief 'onverschillig')
Dus is het ook niet dat ze niet willen bellen, maar dat ze er veel minder aan denken dan jij. (Zal ik er nog maar een tegenaan gooien dan?Zware tijden houden geen stand, maar mensen wel! )
Ik doe kinderopvang momenteel. Thuis dus mag ik eigenlijk niet klagen, kweet het.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:56 schreef PM-girl het volgende:
BassMiss, misschien begrijp ik het niet, maar hoezo moet je Fonske laten huilen als jij werkt? Werk je aan huis?
Ik denk dat dat er zeker mee te maken kan hebben. Je vraagt natuurlijk heel veel van je lichaam. Je wilt de productie hoog houden en maakt jezelf dus ook middenin de nacht er voor wakker (zou ik ook doen). Verder heb je een heel helingsproces achter de rug. Op de eerste plaats natuurlijk van je baarmoeder, maar toen dat allemaal een beetje heel was, zijn je borsten problemen gaan leveren. Dit kost kracht. Het is toch iets waar je lichaam tegen moet vechten om het allemaal weer goed te maken.quote:Op woensdag 3 januari 2007 09:55 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik eet veel producten waar ijzer in zit, zeker omdat we vegetarisch eten. Zou het ook te maken kunnen hebben met dat het me laatste tijd zo tegenzit met bv etc.
Niet oververmoeid bedoel je?quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:12 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Nee, dat ben ik niet. Is dat een neusspray waar een stof in zit die het tsr stimuleert? Vaag.. Maar met mijn tsr is gelukkig niets mis hoor.
Nee, ik bedoelde dat ik niet degene met de neusspray benquote:Op woensdag 3 januari 2007 10:17 schreef chacama het volgende:
[..]
Niet oververmoeid bedoel je?
Ja, die neusspray is er. Ik gebruik hem zelf niet, maar heb er wel in het bv topic overgelezen. Zal me vergist hebben mbt trs bij jou.
Vanavond dan maar al die kroelmomenten dubbel en dwars inhalen. Dat is dan ook wel weer lekker. Over een poosje kijk je door het raam en dan krijg je de grootste glimlach ooit en twee uitgestrekte armpjes. En nog iets later hoor je voetstapjes in de gang die je maar voor willen zijn bij het openen van de deur....quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:32 schreef linda856763 het volgende:
Ik lees hier over veel moeders die het moeilijk hebben op dit moment. Allen een dikke![]()
of twee
Met mij gaat het goed, ik ben weer officieel aan het werk. Ik voel me hier erg welkom, leuk! Wel vervelend om vanochtend even bij mijn slapende Evaatje te kijken, wetend dat ik haar vanavond pas weer zie. Ze is zo lief en zacht en warm, en ruikt zo lekker*zucht*
En nu weer aan het werk
quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:42 schreef chacama het volgende:
[..]
Vanavond dan maar al die kroelmomenten dubbel en dwars inhalen. Dat is dan ook wel weer lekker. Over een poosje kijk je door het raam en dan krijg je de grootste glimlach ooit en twee uitgestrekte armpjes. En nog iets later hoor je voetstapjes in de gang die je maar voor willen zijn bij het openen van de deur....
Lief is dat he! Ik heb hier een spookje dat heel ondeugend om het hoekje van de voordeur kijkt en dat heel hoog gilt 'Mammmmaaaaaaa!!!!!!' Dan maakt je hart toch elke keer weer een sprongetje.quote:Op woensdag 3 januari 2007 12:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik had hier altijd twee knullen die me als een rugbyscrum tegemoet rosten in de gang nog![]()
quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:09 schreef PM-girl het volgende:
Linda, wat fijn dat het werk je weer goed bevalt, is toch weer een verandering! Heb je al een mooie foto op je bureau staan?
Troel, ik heb vanavond mijn zwager hierover gesproken (die wel een beetje thuis is in juridische materie) en hij zei idd iets vergelijkbaars. Zo'n ziekenhuis is zo zwaar verzekerd tegen dit soort zaken, compleet ingedekt en iedereen houdt elkaar de hand boven het hoofd. Hij gaf me wel kans als ik er de media bij zou halen. Dan hebben ze een reputatieprobleem. Maar ja, dat is niet zo mijn manier.quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:57 schreef Troel het volgende:
Ik weet dat het ingaan van zo'n klachtengebeuren verschrikkelijk moeilijk is
Ik doe momenteel eigenlijk gewoon thuiskinderopvang. Dacht dat dat ideaal ging zijn maar heb het gevoel dat ik er niet genoeg voor Fons kan zijn. Is ook wel zo natuurlijk, die andere kindjes hebben mij ook nodig dus kan niet de hele dag met hem alleen bezig zijn zoals eerst...quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:57 schreef Lishe het volgende:
Ja hoor Bass-miss, ik zat ook liever thuis op de bank te genieten van dochterlief. Maar het went. Een nieuw ritme zoeken. De grapjes van je collega's weer snappen. Flexibeler worden en minder zorgen maken of het met je kindje wel goed gaat. Ik hoop dat het bij jou ook gewoon een kwestie van wennen is.
Ik geloof dat dit een van de redenen is waarom er op een kinderdagverblijf geen kindjes van de juffen mogen zitten. In elk geval niet in hun eigen groep. (Niet kwaad bedoeld naar jou toe) Ik snap dus wel dat het moeilijk is om je aandacht te verdelen. Misschien helpt om te bedenken dat het voor Fonske straks erg leuk is om zoveel aandacht te krijgen van al die andere kindjes. Het is nu even schipperen met je tijd, maar straks misschien wel extra leuk.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:02 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik doe momenteel eigenlijk gewoon thuiskinderopvang. Dacht dat dat ideaal ging zijn maar heb het gevoel dat ik er niet genoeg voor Fons kan zijn. Is ook wel zo natuurlijk, die andere kindjes hebben mij ook nodig dus kan niet de hele dag met hem alleen bezig zijn zoals eerst...
Pfff, ik heb zelfs de indruk dat ik dan beter helemaal niet kan thuis was en zijn papa voor hem kon zorgen in die tijd.
Wel, op deze moment zou ik het meteen doen, maar dan intssn weer op het gemak beginnen met muziek en dat dan weer kunnen opbouwen zonder dat de gelddruk er is.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:19 schreef YPPY het volgende:
Nou BM, ik zou thuis kunnen blijven als ik graag wil (als we tenminste in deze flat blijven wonen), maar ik ben bang dat ik dan gek wordt van mezelf. Hormonen he, niks is goed.
Tot hij zijn keel open zet zeker.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:33 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Je mag Fonske hier gerust gratis droppen hoor,mocht je buitenshuis willen gaan werken Bass-Miss
Ik zal het onthouden, maar mis hem voorlopig al als hij bij zijn papa op schoot zit. Die lacht me dan altijd uit dat ik weer jaloers word...quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:38 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Neehoor ik doe het gratisga ik wel met hem wandelen enzo hoor:P
is gemeen zeggen zo, maar mocht je ooit heeel heeel moeilijk zitten hij is hier welkom hoor
quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:44 schreef Bar_en_Mar het volgende:mama zijn is toch ook het mooiste wat er is toch Bass-Miss
Jij bent gewoon van de ene op de andere dag gestopt? Gewoon gekeken of het financieel haalbaar was en tegen je baas gezegd dat je bij nader inzien toch liever voor je meisje zou zorgen?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:11 schreef owlet het volgende:
Verstandelijk zou ik zeggen: "kijk het nog even aan". Maar gevoelsmatig was ik gister al gestopt (en da's ook precies wat ik heb gedaan![]()
Sterker nog, ik ben niet eens aan het werk gegaan na mijn verlof. Ik zou twee dagen in de week gaan werken, op die dagen zou mijn moeder Ronja hier op komen halen. Soms zou ze haar ook terugbrengen, soms zou ik haar op komen halen. Mijn moeder woont vijfentwintig kilometer verderop.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:56 schreef Bass-Miss het volgende:
Jij bent gewoon van de ene op de andere dag gestopt?
Ik denk dat je best vandaag de huisarts kan bellen. Of langs kan gaan bij het GGZ.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:08 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik zet het hier maar neer, omdat het hier ws beter past.
Ik heb net ggz gebeld, maar niks wijzer geworden. Werd telkens doorgeschakeld.![]()
Ik denk dat het het handigste is dat ik maandag de ha bel. Wat denken jullie?
oeh, dat moeten ze mij niet flikken. dan sta ik daar zo aan de balie.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:08 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik zet het hier maar neer, omdat het hier ws beter past.
Ik heb net ggz gebeld, maar niks wijzer geworden. Werd telkens doorgeschakeld.![]()
Ik denk dat het het handigste is dat ik maandag de ha bel. Wat denken jullie?
Ik hou jullie zeker op de hoogte...quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:05 schreef Moonah het volgende:
ongeluk.
Mibos, ik wens je veel succes met je klachtengedoetje. Erg dapper van je! Hou je ons hier op de hoogte?
Zelf ben ik er niet over uit. Mijn lief vindt dat ik die (in zijn ogen verspilde want bierkaai) energie beter aan mijn herstel en aan Thies kan besteden.
Fijn! trots zijn op jezelf klinkt heel simpel, maar dat is het niet altijd. En nu ben je weer een stukje minder aan huis gebondenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:39 schreef Ingrid19 het volgende:
En nu ben ik ook trots op mezelf omdat ik (we) voor het eerst met Kim heb gefietst. Klinkt miischien raar, maar is wel zo.
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:48 schreef owlet het volgende:
[..]
Fijn! trots zijn op jezelf klinkt heel simpel, maar dat is het niet altijd. En nu ben je weer een stukje minder aan huis gebonden
Ja echt wel. ik durf nu wel alleen te fietsen met Kim. Maar dan eerst wel korte stukjes.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:44 schreef pinquit het volgende:
fijn he ingrid, als je het eenmaal doorhebt, bij ons lukt het ook steeds beter
alleen wilde max gisteren na het boodschappen doen, niet meer in zn zitje![]()
en hij is zoo sterk, dan gaat ie helemaal met zn rug hol als ik m optil![]()
Kim vond het superleuk. Kletste onze oren van de kop.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:13 schreef PM-girl het volgende:
Ingrid, lekker dat het fietsen goed is gegaan! (hoe vond Kim het?)
Ja, hehe, ben nét klaar!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:13 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, ben je nog steeds aan het poetsen? Zo bedoelde ik het niet
Dat klinkt ook niet lekker nee...quote:Op zondag 7 januari 2007 10:35 schreef Sugar het volgende:
Jammer, Mwana! Hoop met je mee dat Nune snel weer in dat betere ritme komt.
Wij hebben hier sowieso dat slechte ritme nog. Storm komt om ongeveer 12 uur 's nachts en om 4 uur nog een keer. Zes flessen dus ook nog steeds. Na de fles van 4 uur gaat ie vaak maar moeizaam slapen. We zijn elke dag om half zes wakker en ik ben helemaal kapot.
Daar ben ik dus ook bang voor, dat het straks geen noodzaak of troost meer is maar gewenning. Maar laat me weten als en hoe je bezig gaat met afleren, ik herinner me echt bar weinig van hoe dat ook alweer ging blijkt nuquote:Op zondag 7 januari 2007 10:53 schreef Sugar het volgende:
En bovendien schelen ze ruim anderhalve maand!![]()
Nee, Storm is dit gewoon gewend nu en we zullen hem het echt af moeten leren, denk ik.
"Snel" omvatte iig niet "vannacht"quote:Op maandag 8 januari 2007 08:14 schreef chacama het volgende:
Mwana, succes met Nune. Hopelijk hebben jullie snel een beter ritme.
Oudste woont niet meer thuis sinds kort, gaat het goed mee, heeft meer duidelijkheid en rust. Morgen komt hij weer een nachtje.quote:Hoe is het nu verder. Die kleine in combi met de oudste enz.
*droomt*quote:Maud heeft vannacht voor het eerst een nachtje doorgetrokken. Wel op KV, dus of het vannacht weer lukt dat is de vraag. Maar ik heb dus om 4 uur heel vreemd in het wiegje gekeken en een meisje in totale ontspanning nog zien liggen. Ze werd pas om half 6 wakker.
De mantra die hier geld is geloof ik wederom...het is maar een fase....(die hopelijk heel snel voorbij is)quote:Op maandag 8 januari 2007 08:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
"Snel" omvatte iig niet "vannacht"![]()
[..]
Oudste woont niet meer thuis sinds kort, gaat het goed mee, heeft meer duidelijkheid en rust. Morgen komt hij weer een nachtje.
[..]
*droomt*
Heerlijk joh, duim voor je dat je die ontspanning vannacht weer ziet![]()
Hehehequote:Op maandag 8 januari 2007 08:37 schreef chacama het volgende:
[..]
De mantra die hier geld is geloof ik wederom...het is maar een fase....(die hopelijk heel snel voorbij is)
Het zal meer rust geven voor hem en voor jullie dus ook. Maar het lijkt me wel moeilijk. Ik zal wel even in het andere topic gaan lezen om te zien hoe het allemaal is.
Ja, die rust hoop ik ook te kunnen zien. Of misschien juist niet, want dan slaap ik om 4 uur dus ook.
Haar kan vrij lang uitvallen (eigenlijk alsnog uitvallen is het he, je verliest nu ineens wat je in je zwangerschap niet verloor oid) maar hoewel ik ook hele plukken wekenlang uit het doucheputje kon harken* heb ik nog steeds een mooie bos over hoor.quote:Op maandag 8 januari 2007 11:16 schreef cattie het volgende:
He PM-girl, wat vervelend dat het je niet lekker zit! Met wie heb je morgen een gesprek? Wat zou je zelf het liefste willen, nog een tijdje helemaal niet werken?
Ik heb een vraagje voor jullie. Ik verlies nu al een tijdje veel haar. Ik weet dat dat van de zwangerschapshormonen kan komen, maar het gaat maar door. Tot hoelang is dat normaal? Zelf maak ik me nog geen zorgen, ik heb geen kale of dunwordende plekken, maar mijn man maakt zich wel zorgen. En hij maakt zich al zoveel zorgen om mij. Ik schijn door de gebroken nachten er steeds verrotter uit te gaan zien...
Zet hem op morgen dan he! Eerst jezelf, dan de baas en die hele kermis. Andersom gaat gewoon niet.quote:Op maandag 8 januari 2007 10:58 schreef PM-girl het volgende:
Net bij de bedrijfsarts geweest en zoals ik verwachtte, ze wil me weer zsm een uurtje of wat aan het werk hebben. Ze heeft ook wel gelijk, wat Githa elders ook schrijft, de drempel wordt dan lager. Dat ben ik met ze eens, maar toch ben ik ontevreden over het gesprek, haar inbreng, mijn inbreng, de uitkomst, nee, het zit me niet lekker. Morgen heb ik nog een ander gesprek en hoop ik dit duidelijker te kunnen maken.
![]()
het is niet MAAR een weekje het is een week, een lange week, elk uur dat een kindje opgenomen is is gewoon teveel.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:22 schreef snoopy het volgende:
Ja maar jemig, Het was maar een weekje en mijn meisje is weer helemaal beter dus ik denk dan: wat zeur ik nou? Het is toch eind goed al goed! En toch ben ik zooooooooooo moe![]()
abosluut...quote:Op maandag 8 januari 2007 14:28 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
het is niet MAAR een weekje het is een week, een lange week, elk uur dat een kindje opgenomen is is gewoon teveel.
Je zit constant in spanning gaat het wel goed , doe ik het wel goed, wordt ze snel beter enzo voorts.
Al weet je verstandelijk dat het zo is vaak heb ej wel dat innerlijke gevoelsstemmetje
Daarbij had je een heel streng en vermoeiend ritme, je bioritme is ehct even anders gezet daardoor, plus je geeft BV.
Dat hakt er in snoopy heel erg zelfs en bij de een is die vermoeidheid sneller weg, bij de ander duurt het wat langer.
En meer als het de tijd geven die je nodig hebt kun je niet doen![]()
en troost je ik doe na een jaar ook nog steeds regelmatig een dut op de bank en ben ik chronishc vermoeid door het zorgen maken. en ik denk met mij velen..
Precies. Soms dan ben je aan het bellen en dan valt zomaar de verbinding weg. Erg irritant en lastig!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:07 schreef _evenstar_ het volgende:
telfoon via @home.. en ik en diaan en andere @home users kunnen bevestigen dat @home loopt te stieren en te rommelen, waardoor je dus werkelijk vaak niets kan...
Bij mij geven die verschijnselen sinds de geboorte van mijn jongste mijn eisprong aan.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:53 schreef Moonah het volgende:
Even plastisch hoor, maar daar kunnen jullie vast wel tegen.
Ik vloei niet, heb geen buikpijn, maar wel een piepklein beetje bloederig slijm. Al een paar dagen. En af en toe een wat zeurderig gevoel. Hoe is dat bij jullie weer op gang gekomen?
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:53 schreef Moonah het volgende:
Ik vrees dat er een menstruatie aan zit te komen.
Even plastisch hoor, maar daar kunnen jullie vast wel tegen.
Ik vloei niet, heb geen buikpijn, maar wel een piepklein beetje bloederig slijm. Al een paar dagen. En af en toe een wat zeurderig gevoel. Hoe is dat bij jullie weer op gang gekomen? Want ik kan me van bv Linda (toch?) herinneren dat die ineens veel meer vloeide dan voorheen....
Ah ja, eisprong. Zou idd kunnen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:06 schreef Leah het volgende:
[..]
Bij mij geven die verschijnselen sinds de geboorte van mijn jongste mijn eisprong aan.
Oh, wij zijn nog niet toe aan anticonceptie....quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:09 schreef linda856763 het volgende:
[..]en hoe!
. Maar de tweede keer was normaal hoor, en ik zit nu te wachten op de 3e keer.
. Niks aan de hand, gewoon opgelet rubbertjes enzo, maar toch vind ik het eng en vreselijk spannend. Dus ik ga toch maar weer aan de pil. Even doorbijten, en wennen aan de hormonen.
Tnx.quote:goed je weer te zien trouwens, ik begon net te denken, hé, waar is Moonah
quote:
Waar, maar ook dat heeft weer nadelen: mogelijk zwaardere ongesteldheid, in principe voor 5 jaar, moet geplaatst worden door een arts...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:45 schreef Ingrid19 het volgende:
Er zijn ook andere opties dan de pil he. Ik zit bv te denken aan een spiraaltje, maar de ha vind dat geen goed plan.
Heb je al wel eens van de nuvaring gehoord Linda?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:06 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Waar, maar ook dat heeft weer nadelen: mogelijk zwaardere ongesteldheid, in principe voor 5 jaar, moet geplaatst worden door een arts...
De Mirena dacht ik niet. Maar weet ik niet zeker. Ik dacht bij koperspiraal vaak zwaardere ongesteldheid.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:06 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Waar, maar ook dat heeft weer nadelen: mogelijk zwaardere ongesteldheid, in principe voor 5 jaar, moet geplaatst worden door een arts...
Yep. Heb zelfs nog in het topic meegepost, en heb die ook maar weer gehaald. Vond ik ook niet ideaal vanwege de hormonen, maar ik kreeg wel de indruk dat het 'beter' was dan de pil.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:09 schreef easy-going het volgende:
[..]
Heb je al wel eens van de nuvaring gehoord Linda?
Oh hier juist helemaal niet. Had van de pil wel beetje last van hormonen, maar dat zag ik achteraf pas, niet tijdens het pilgebruik. Maar van de nuvaring werd ik echt heeel erg neerslachtig en had er ook totaal geen zin in seks meer door. Maar goed, dat is voor iedereen natuurlijk weer andersquote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:42 schreef linda856763 het volgende:
Yep. Heb zelfs nog in het topic meegepost, en heb die ook maar weer gehaald. Vond ik ook niet ideaal vanwege de hormonen, maar ik kreeg wel de indruk dat het 'beter' was dan de pil.
Hahaha! Schaam je niet, ik heb het verzoek toen afgewezenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 23:59 schreef Suzanna het volgende:
Leah, ik denk dat ik dat niet zo prettig zou vindenmaar als niets anders lukt kan het misschien nog best leuk zijn zelfs. Moet even aan het idee wennen
... voor mijn gevoel zouden zulke jongeren zoiets alleen maar vervelend vinden maar dat hoeft natuurlijk niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |