Tijdens het zwangerschapsverlof verzorgt het UWV de uitkering.
Echter blijkt dat het UWV een grote, logge, burocratische instantie is, die regelmatig de plank misslaat. Regelmatig zie ik in de zwangerschapstopics en moederstopics de raarste dingen van het UWV voorbijkomen.
En aangezien er best 'lach-voer' bij zit, leuk genoeg om te bundelen in een topic
![]()
Dus, flaters/blunders/missers/rare dingen van het UWV? Juist
![]()
(en nee dames ik ga niet quoten, maar de afgelopen weken is er genoeg voorbij gekomen wat ik hier eigenlijk wel thuis vind horen).
Gister kreeg ik de volgende brief van ze:
quote:
Geachte mevrouw T.
Bij ons is bekend dat u sinds nog niet bekend weer beter bent. Daarom beeindigen wij uw uitkering met ingang van die datum.
![]()
waarschijnlijk ben ik weer 'beter' als m'n zwangerschapsverlof is afgelopen, lijkt me. En m'n uitkering stoppen per 'n.n.b.' is ook echt duidelijk.. (en ik ben al 4,5 jaar getrouwd en heet geen T. meer
![]()
)
Nou krijgt m'n werkgever dezelfde brief en als het goed is krijgen zij ook het geld van het UWV, ik geloof dat er iemand op PZ vandaag weer eens een telefoontje mag plegen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.