abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44393806
Vervolg van Hoe gaat het nu met de moeders deel 30

De disclaimer:
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En hier weer verder!

Joepie tis me gelukt, voor het eerst een topic geopend!
pi_44393899
Laatste post:
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat scheelt dan weer, anders zit je mooi ff 16 wk zonder inkomen...
Bij mijn collega was het ook al foutgegaan, na 6 weken kreeg ze het. Daar zit ik dus alweer overheen geloof ik. Malle instanties
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:25 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Joh toen ik zwanger was van Benthe toen moest ik bewijzen dat ik vrouw ben. Ik stond geregistreerd als man
Moest helemaal naar de Burgelijke Stand van de Gemeente toe. Gelukkig werd gewoon mijn salaris vanuit werk overgemaakt en kreeg het werk het gewoon wat later....
Deze keer geloofden ze me wel in ene keer trouwens
pi_44394076
Whahaha Stiekemurd, moest je je rok ook optillen bij de burgerlijke stand of zag je er zo ook wel wulps genoeg uit?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44394087
shit ging wat fout. en nu is kim ineens wakker.
tot straks.
  woensdag 13 december 2006 @ 15:44:57 #5
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44394389
Stiekemurd, mogen de belegen moeders niet meer meeposten ? En schiet jij eens op met zelf weer nieuwe moeder worden!

Ik voel sinds gisteren mijn knip ineens weer, door het koude weer wellicht. Hmmm.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44394680
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:36 schreef Mwanatabu het volgende:
Whahaha Stiekemurd, moest je je rok ook optillen bij de burgerlijke stand of zag je er zo ook wel wulps genoeg uit?
Ja ik had toen wel zoiets van uhhh......... laat maar En ik kwam toen ook hoogzwanger bij het loket aan (ik had al verlof)
Maar bij de gemeente stond ik natuurlijk goed, anders zou ik toch geen goed paspoort en rijbewijs e.d. hebben. Bij de gemeente vonden ze het zooo raar, want het schijnt dat het UWV de gegevens uit de gemeente dossiers haalt. Ennieweej UWV.... breek me de bek niet open

Maar goed, we dwalen af.. ik meld me hier weer wel als beeb er is
  woensdag 13 december 2006 @ 15:55:13 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44394751
Zooo, haakjes eromheen en het belegen deel kan ook weer mee doen.
pi_44394846
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:55 schreef Brighteyes het volgende:
Zooo, haakjes eromheen en het belegen deel kan ook weer mee doen.
Oooh nu zie ik het pas haha. Ik snapte PM al niet.....
Sja het is de eerste keer in 5 jaar dat ik op Fok zit een topic open.....
pi_44396014
quote:
Op woensdag 13 december 2006 15:44 schreef PM-girl het volgende:
Ik voel sinds gisteren mijn knip ineens weer, door het koude weer wellicht. Hmmm.
haha misschien kun je 'm als barometer in gaan zetten en de nieuwe weervrouw worden.
  woensdag 13 december 2006 @ 17:07:11 #10
94046 PM-girl
pi_44397495
Die Bix!

"En dan nu het weer met PM-girl"
"De komende dagen wordt er waterkou verwacht, in pijnlijke euhhh, heftige mate!"

Bij sbs6 misschien wel ja! Haha
*
  woensdag 13 december 2006 @ 17:11:54 #11
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44397657
"En voor het weer schakelen we nu over naar de knip van PM-girl"
En dan zo'n fijn beeld erbij....
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_44397704
Was laatst een film op tv waarin een dom blondje aan d'r borsten kon voelen of het ging regenen en die ging ook weervrouw worden
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 13 december 2006 @ 17:14:29 #13
94046 PM-girl
pi_44397740
Jaja, nu is mijn fantasie wel weer genoeg geprikkeld met jullie! Niemand anders heeft dit fenomeen, kou=knippijn?
*
  woensdag 13 december 2006 @ 17:14:42 #14
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44397746
Nou die kan dan bij V8 aan de slag.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 13 december 2006 @ 17:15:27 #15
94046 PM-girl
pi_44397772
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:14 schreef dutchie het volgende:
Nou die kan dan bij V8 aan de slag.
Waarom ben jij overigens nog blauw?
*
pi_44398240
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:14 schreef PM-girl het volgende:
Jaja, nu is mijn fantasie wel weer genoeg geprikkeld met jullie! Niemand anders heeft dit fenomeen, kou=knippijn?
Nope, gelukkig niet.

Ik heb het wel met mijn litteken op mijn rug. Die overigens een streepjescode is.
pi_44398261
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:11 schreef dutchie het volgende:
"En voor het weer schakelen we nu over naar de knip van PM-girl"
En dan zo'n fijn beeld erbij....

Daar ging mn soep (ik vind dat ik niet sociaal aan tafel hoeft te eten met een aso-peuter die eerst de plee blank zet, dan een kwartier loopt te blčren omdat hij zijn natte kleren niet uitwil en als klapstuk zijn sokken in zijn soep parkeert: toedeledokie!)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44401901
Voor de positiviteit: uwv heeft mij nog steeds niet betaald. Ik heb wel al twee bevestigingen gehad, maar sta/stond niet als zwanger geregistreerd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_44401976
quote:
Op woensdag 13 december 2006 17:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Daar ging mn soep (ik vind dat ik niet sociaal aan tafel hoeft te eten met een aso-peuter die eerst de plee blank zet, dan een kwartier loopt te blčren omdat hij zijn natte kleren niet uitwil en als klapstuk zijn sokken in zijn soep parkeert: toedeledokie!)
Ik ga vaker aan jou denken als ik er even doorheen zit. Dan kan ik alles wel weer relativeren en in het juiste perspectief zetten....tenzij ik zooooo moe ben dat me dat zelfs niet meer lukt.
  donderdag 14 december 2006 @ 13:42:14 #20
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44423822
Ik ben al 6 weken mama!

omg wat een treurige tvp
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  donderdag 14 december 2006 @ 14:05:07 #21
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44424530
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:42 schreef Neuk het volgende:
Ik ben al 6 weken mama!

omg wat een treurige tvp
Gefeli

mijn tvp
  donderdag 14 december 2006 @ 14:10:09 #22
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44424708
quote:
Op woensdag 13 december 2006 19:31 schreef YPPY het volgende:
Voor de positiviteit: uwv heeft mij nog steeds niet betaald. Ik heb wel al twee bevestigingen gehad, maar sta/stond niet als zwanger geregistreerd.
Jeetje wat vervelend zeg
Ik ga vanaf de 15e ook met verlof maar omdat mijn werkgever de aanvarag indient bij het UWV krijg ik gewoon doorbetaald door mijn werk. (althans, volgens het scenario zoals ik het heb begrepen *afklopt* )
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 14:27:45 #23
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44425283
quote:
Op donderdag 14 december 2006 13:42 schreef Neuk het volgende:
Ik ben al 6 weken mama!

omg wat een treurige tvp
Welnee, een hartstikke blije tvp toch!
Al zes weken je kleine piraatje op de wereld, mooi hoor
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_44425414
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:10 schreef Vivi het volgende:

[..]

Jeetje wat vervelend zeg
Ik ga vanaf de 15e ook met verlof maar omdat mijn werkgever de aanvarag indient bij het UWV krijg ik gewoon doorbetaald door mijn werk. (althans, volgens het scenario zoals ik het heb begrepen *afklopt* )
Vandaag weer gebeld. Gelukkig maar dat het voor mij extra is en dat ik er niet afhankelijk van ben. Ik krijg ook via mijn werkgever doorbetaald, maar daarnaast had ik een ww uitkering omdat ik afgelopen april ontslagen ben (lpf in Rotterdam, bezuinigingen), dat zou worden omgezet in een zwangerschaps/bevalling uitkering. Ja inderdaad, al twee bevestigingen, maar verder niks op mijn rekening.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_44425496
Met moeder zijn gaat het allemaal prima. Ik kan me over grieperig voelen heen zetten en me inzetten voor Kendahl. Ik ben alleen zo MOE. Mijn moeder denkt dat het komt omdat ik weinig vlees eet, paplief is een vegaboy.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_44425608
ik dacht even dat je bij de LPF gewerkt had yppy!
pi_44425945
Neeeeeeeeeeeeee! Zij kwamen 'aan de macht' in Rotterdam en vonden mijn werk niet belangrijk genoeg om te financieren. Veiligheid/criminaliteit enz. was prioriteit en gehandicapten stonden ergens onderaan op het lijstje.
*OUD heilige*
pi_44426499
quote:
Op donderdag 14 december 2006 14:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Met moeder zijn gaat het allemaal prima. Ik kan me over grieperig voelen heen zetten en me inzetten voor Kendahl. Ik ben alleen zo MOE. Mijn moeder denkt dat het komt omdat ik weinig vlees eet, paplief is een vegaboy.
[leek-modus]zou kunnen toch? Ik dacht dat vlees een goede bron van ijzer is. Appelstroop, dat is ook goed! Met een glas jus 'd orange voor de opname [/leek-modus]

Hier alles best. Nóg luier dan eergisteren, ik heb vanochtend gewerkt op de laptop in mijn bedje... Ik ben moe moe moe, door de ongesteldheid denk ik. Sja, alweer (vroeger altijd cyclus va n5 weken , nu krap 4) maar ik ben blij toe, want ik voelde me een paar dagen daarvoor zo gek en raar dat ik dacht: het zal toch niet!!??
Eva
  donderdag 14 december 2006 @ 15:29:32 #29
94046 PM-girl
pi_44427165
O, dan is een menstruatie heel welkom Linda!

Neuk, het gaat vlug he! 6 weken alweer.

Volgens mij zorgt het weer/seizoen ook voor moeheid bij veel mensen nu.
*
pi_44429652
quote:
Op donderdag 14 december 2006 15:29 schreef PM-girl het volgende:
O, dan is een menstruatie heel welkom Linda!
Even ter verduidelijking, we letten heus op, maar ja, je weet het niet, straks ben ik die 0.01% bij wie het condoom niet werkt ofzo
Eva
pi_44430051
Ik was van de week de pil vergeten
Maar het zal wel goed zijn..
  donderdag 14 december 2006 @ 17:15:49 #32
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44430585
Pv zorg je wel goed voor jezelf meis en linda

Ik wil hier bij deze nog iedereen bedanken voor de steun en het meeleven met Arwen, echt het greep me vanmiddag echt naar de keel, zo lief zo mooi en zo bijzonder

Dank jullie
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44430762
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik wil hier bij deze nog iedereen bedanken voor de steun en het meeleven met Arwen, echt het greep me vanmiddag echt naar de keel, zo lief zo mooi en zo bijzonder

Dank jullie
daar hebben we elkaar toch voor

zwengel je msn eens aan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 14 december 2006 @ 17:22:12 #34
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44430793
ja het raakt me gewoon enorm juist omdat je toch nog heel vaka onbegrip tegenkomt

zo even nara de winkel, zwengel hem later wel even aan
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44432620
Met de hulp van de wijkverpleegkundige en de vermoeidheid komen nu geloof ik de kraamtranen goed los. Ik doe even niets anders dan huilen. Er razen op dit moment zoveel tegenstrijdige gevoelens en gedachten door mijn hoofd dat ik bijna aan mezelf ga twijfelen. Gelukkig weet ik dat ik te moe ben om op mijn gevoelens te kunnen vertrouwen, maar toch. Morgen naar de HA in eerste instantie voor Maud, maar ik geloof dat ik zelf ook maar even ter sprake moet komen. En als ik straks minder moe ben, misschien - wellicht - als het nodig is - maar eens mijn psycholoog bel om weer eens verteld te krijgen dat ik niet alles hoef te kunnen. Ik weet het wel, maar nu moet ik het weer leren om het ook te doen....of beter gezegd niet te doen.

Evenstar ik blijf je een stoere mama vinden.
pi_44432664
Chacama
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 15 december 2006 @ 09:49:58 #37
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44448626
Zodadelijk naar de HA voor het plaatsen van een Mirena. Die gyn met zijn verhaaltje over 'de 1e 3 mnd met het geven van borstvoeding ben je wel veilig, hoor! Doen ze in Afrika ook!' vertrouw ik niet zo. Er zijn teveel kindjes in Afrika...
Iedere golf van de zee,
pi_44448879
O echt Neuk, zei hij dat? Want tegen mij zei mijn huisarts dat het voor Afrika goed genoeg was (bij gebrek aan beter, het elke dag slikken van een pilletje werkt daar blijkbaar niet zo) maar dat het echt niet betrouwbaar genoeg is.
Eva
pi_44449033
Hihihihi, Neuk.
Loopt de bv niet terug bij Mirena? Ik slik die verotte minipil. Voordeel is wel dat ik minder merk van de hormonen.
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:09:13 #40
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44450729
Neuk, heb er vanochtend ook even aangedacht om het bij de HA ter sprake te brengen, maar voorlopig ben ik toch nog te moe voor al dat liefdes gedoe....

/vanmeafschrijfmodus aan/

Nadat gisteren de wijkverpleegkundige was geweest en er een aantal dingen besloten zijn, is bij mij de twijfel toegeslagen. De twijfel aan mezelf en aan mijn kunnen cq falen. Vanochtend werd dat door de HA versterkt. Hij denkt dat Maud is afgevallen en heeft niet eens naar de slokdarm gekeken. De wijkverpleegkundige is zojuist langs geweest om te wegen en ze is sinds dinsdag 75 gram aangekomen. Om nu te zorgen dat ze voldoende binnenkrijgt en minder spuugt gaan we twee voedingen vervangen door flessen. 1 voeding wordt half bv en hlf KV en de andere wordt voledige KV. Doel van deze actie is het inbouwen van rust voor mij en wat meer groei en minder spugen voor Maud. Ik weet dat dit het beste is voor mijn kleine meisje, maar het gevoel van falen blijft. En het is niet alleen ten op zichte van Maud dat ik dat voel, maar ook t.o.v. Fleur, mijn man en mezelf. Ik heb het gevoel dat ik Fleur te kort doe in de aandacht die ze verdiend. En dat terwijl ze elke dag zegt dat ze een leuke dag heeft gehad. En ook mijn man krijgt volgens mijn gevoel niet dat wat hij verdiend. Nu heeft ie een jankende vrouw die alleen maar of loopt te klagen of loopt te janken. En dat is niet wat ik wil. En t.o.v. mezelf faal ik omdat ik niet kan doen wat ik vind dat ik zou moeten kunnen. Het lukt me niet om en voor mijn gezin te zorgen en voor het huishouden en om de dingen voor de zaak te doen die moeten gebeuren. En als dat allemaal niet lukt, lukt het dus ook niet om voor mezelf te zorgen.

Ik weet dat ik dit allemaal niet van mezelf zou moeten verlangen, maar dat is de ratio. Mijn gevoel geeft dus aan dat ik waardeloos ben. En dat terwijl ik weet dat het niet zo is. Maar hoe buig ik dit gevoel om in het rationele. Het feit dat ik het niet allemaal hoef te kunnen. Dat ik gewoon een kraamvrouw ben. Herstellend van een bevalling met een lichaam dat nog vol zit met hormonen. Het is zo tegenstrijdig. Ik weet dat ik de lat lager moet leggen, maar het gevoel van falen komt dan om de hoek kijken.

Ik moet mijn best doen om beter voor mezelf te zorgen....alleen dan kan ik ook voor mijn gezin zorgen.

/vanmeafschrijfmodus uit/
pi_44450842
ik snap het van die voeding niet zo goed chacama. 75 g sinds dinsdag is toch genoeg?
sterkte met de rest, niet zo streng zijn voor jezelf, je zit in feite nog in je kraamperiode!!!

[edit]dat zeg je zelf dus al, zie ik, maar verdorie zo is het ook! sterkte. en je doet wat je kunt, die eerste tijd is gewoon echt hartstikke lastig qua verdelen van tijd, energie en aandacht. en ook nog eens aan je eigen herstel toekomen. [/edit]
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:22:27 #42
24188 Belana
kloon van belana
pi_44451080
chaca, joehoe, ga je ff kalm aan doen! jij staat ook op instorten zo! daar heeft niemand wat aan. dat gevoel van falen snap ik helemaal, maar zul je van je af moeten zetten. als je daarin blijft hangen kan je alleen nog maar huilen meid. en bovendien faal je niet, gewoon echt niet.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 15 december 2006 @ 11:29:17 #43
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44451295
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:13 schreef bixister het volgende:
ik snap het van die voeding niet zo goed chacama. 75 g sinds dinsdag is toch genoeg?
sterkte met de rest, niet zo streng zijn voor jezelf, je zit in feite nog in je kraamperiode!!!

[edit]dat zeg je zelf dus al, zie ik, maar verdorie zo is het ook! sterkte. en je doet wat je kunt, die eerste tijd is gewoon echt hartstikke lastig qua verdelen van tijd, energie en aandacht. en ook nog eens aan je eigen herstel toekomen. [/edit]
Omdat ze licht was bij de geboorte (3005 gram) en dus ver onder de grafiek hangt, willen ze graag dat ze iets meer aankomt. Zeg maar een soort van veiligheidsmarge extra inbouwen. Ze weegt nu 3200 gram. Dat is dus in de eerste maand 200 gram aangekomen. En of dat veel of weinig is weet ik zelf eigenlijk niet eens.
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:22 schreef Belana het volgende:
chaca, joehoe, ga je ff kalm aan doen! jij staat ook op instorten zo! daar heeft niemand wat aan. dat gevoel van falen snap ik helemaal, maar zul je van je af moeten zetten. als je daarin blijft hangen kan je alleen nog maar huilen meid. en bovendien faal je niet, gewoon echt niet.
En daarom schrijf ik het hier neer. Want als ik het nog eens van jullie lees, gaat mijn gevoel het misschien ook wel geloven. Het lijkt wel alsof ik het overal op een briefje moet gaan schrijven, maar goed. Ik WEET dat ik niet faal. ik WEET dat ik voor mezelf moet zorgen!!! En nu moet ik het allemaal nog gaan voelen ook. DOEN DUS!!
pi_44451412
minimaal 90 gram per week was toch goed? Dan is 75 gram in 3 dagen prima!
Chacama, je weet dat jij het bent die de druk zo hoog legt, jij bent ook de enige die het weer ervan af kan halen. Maar ik zal het ook nog eens zeggen: je hoeft niet alles spic en span te hebben, Fleur is tevreden, Maud houdt van je, hoe dan ook. Je man kan ook wel ff wat hebben toch, je hoeft niet altijd een zonnig humeur te hebben en alles op orde en perfect en en en...
Goed voor jezelf zorgen: als je dat niet doet, heb je straks ook niets meer te geven...
Eva
pi_44451482
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:29 schreef chacama het volgende:
Omdat ze licht was bij de geboorte (3005 gram) en dus ver onder de grafiek hangt, willen ze graag dat ze iets meer aankomt. Zeg maar een soort van veiligheidsmarge extra inbouwen. Ze weegt nu 3200 gram. Dat is dus in de eerste maand 200 gram aangekomen. En of dat veel of weinig is weet ik zelf eigenlijk niet eens.
Grafieken . Ik snap het niet hoor. 6 pond is toch een prima gewicht voor je meissie. En zo niet, dan toch, dat hoort bij Maud.
quote:
En daarom schrijf ik het hier neer. Want als ik het nog eens van jullie lees, gaat mijn gevoel het misschien ook wel geloven. Het lijkt wel alsof ik het overal op een briefje moet gaan schrijven, maar goed. Ik WEET dat ik niet faal. ik WEET dat ik voor mezelf moet zorgen!!! En nu moet ik het allemaal nog gaan voelen ook. DOEN DUS!!
Precies!
Eva
pi_44451761
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:29 schreef chacama het volgende:

[..]

Je moet niet tellen vanuit het geboortegewicht maar het gewicht wat ze woog toen ze was afgevallen, wat alle baby's doen. Merlijn woog 3050 gram bij de geboorte, dus erg licht vind ik die 3005 gram niet. Hij zit nu nog steeds op het onderste lijntje gerekend van de 2800 die hij woog op dag 4 nadat hij was afgevallen. Alleen vandaar uit kun je naar het gewicht kijken of een kindje goed aankomt. Dus niet die 200 gram maar .... Dan valt het allemaal wel mee, want 75 gram in 4 dagen is erg netjes hoor. 90 gram in een week in het min. dus dat haalt ze wel. (Bij de huisarts zat een kindje van 4,5 maand dat nog meer woog dan Merlijn nu met bijna 12 maanden. )

Deze moeder is vandaag maar eens met haar diarree naar de dokter geweest. Ik wil niet niet nog meer afvallen want ik zit nu op een BMI van 18, minder gaat fout. Mijn ontlasting moet nu worden opgestuurd (een drol in een envelop dus )naar het ziekenhuis voor een kweek. Het liefst had hij de vergrote schildklier laten controleren maar dat vond ik geen probleem vormen, evenals de internist. Meteen ook gevraagt naar het mogen blijven voeden, omdat mijn dietiste heeft gedreigd dat ik met ondergewicht echt moet stoppen met de borstvoeding. Maar dat was echt niet nodig volgens de huisarts. Yes. Ik voel me er verder goed bij, dus.
pi_44451892
Toen ik bij de controle van zes weken in het ziekenhuis kwam, was de arts ook niet zo tevreden met de groei van Kendahl. Terwijl de rest hem juist de hemel in prees. Het komt allemaal wel goed, Chacama!
  vrijdag 15 december 2006 @ 12:08:02 #48
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44452436
tis niet gelukt hier. Helaas! Wachten op de 1e menstruatie dan maar.

Het lijkt me erg vervelend als je kindje niet zo groeit als in de boekjes maar dat trekt later toch wel bij? Elk kind is toch anders?
Iedere golf van de zee,
pi_44452551
Chacama, het ontbreekt me nu even aan tijd om uitgebreid te reageren en eigenlijk is het al uitgebreid hierboven en in de andeer topics gezegd: Jij en je twee dochters doen het uitstekend en Maud is echt niet te veel afgevallen! Ik hoop dat je lekker de rust kan vinden om die paar weken kraamtijd door te komen. Daarna zal het echt makkelijker gaan. En tot die tijd lekker met Maud in bed blijven!
pi_44452869
Helemaal mee eens, succes ermee Chacama!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')