abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 21 november 2006 @ 10:07:43 #1
81992 Githa
pi_43740405
Hoe gaat het nu met de moeders deel 29

De disclaimer:
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En hier weer verder!

Laatste post van Tex:
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 08:12 schreef texelonia het volgende:
Luchtbel wat naar dat je je nog steeds zo rot voelt. Maar ik vind het echt zo knap zoals ermee om probeert te gaan! Ik weet zeker dat het over een tijdje weer helemaal goed gaat komen! Sterkte

Ik heb idd iets minder gepost de laatste tijd, maar dat was vooral vanwege drukte. Het gaat eigenlijk wel z'n gangetje hier. Volgende begin ik zelfs aan een nieuwe baan Het is maar tijdelijk, voor de kerstperiode, maar toch. Het is in een winkel en daarin had ik tot nu toe nog geen ervaring, dus wie weet vind ik hierna wel makkelijker iets anders. Bovendien zeiden ze zelf dat als ik het leuk vond ik dat gewoon aan moest geven, zodat ze konden kijken of er tegen die tijd een nieuwe opening was, of eventueel op een andere afdeling.
In elk geval een wat leukere afsluiting van 2006, en wat 2007 gaat brengen zien we dan wel weer
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:02 schreef Luchtbel het volgende:
Gelukkig maar Tex. Wel druk meteen, kerstperiode in een winkel. Geeft wel een vertekend beeld soms maar aan de andere kant, meteen in het diepe heeft soms ook wel wat Hoop voor je dat het bevalt en dat je er nog wat aan over zult houden. Als zoiets nu leuk is, alleen maar fijn toch. Heb je meteen weer meer energie vaak ook om in jezelf en Noah en in je studie te steken, als je wat beter in je vel zit weer. Succes
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:04 schreef Githa het volgende:
Tex wat goed hé... fijn joh! en extra geld voor de feestdagen is natuurlijk ook heel lekker
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:18:06 #2
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43740644
Deze moeder is vanmorgen bij de HA geweest ivm dat haaruitval!

Mijn talgklieren zijn dus flink van de rel en zijn aan het ontsteken

Resultaat = roos (maar daar gebruikte ik dus al een shampoo voor) maar ook het feit dat als ik ga douchen die talgkliertjes zich openen door de warmte en omdat ze dus ontstoken zijn direct de haren loslaten. Vandaar dus ook dat ik alleen zoveel haar verlies tijdens het wassen én niet met borstelen! Ik moet nu na half 4 speciale shampoo halen om die ontstekingen tegen te gaan en om de hoofdhuid weer te kalmeren enzo...
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_43741470
Nou Ireth, ik hoop van harte voor je dat die speciale shampoo afdoende is.
quote:
Op maandag 20 november 2006 22:04 schreef Luchtbel het volgende:
Maar ik ben zelf iemand die wel wat over gehouden heeft aan bepaalde dingen van mijn moeder. Waarschijnlijk op een heel ander niveau maar het speelt wel mee soms. Daarom dat ik er nu ook veel tijd in wil steken om hier bovenop te komen, niet alleen voor mezelf en voor haar nu. Maar voor de toekomst, van alletwee.
Luchtbel, juíst het feit dat je je er zo bewust van bent wat jouw gemoedstoestand evt voor impact op Jolie kan hebben, maakt het al een veel minder grote valkuil. Jij wéét wat het risico kan zijn als je je te veel laat meevoeren door je negatieve gevoelens. Heus, dat maakt een wereld van verschil!!
En schuldig voelen lost niets op he, dat vreet alleen maar energie..

Tex, wat goed dat het nu best goed gaat!
Succes met je baan!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:25:02 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43742283
Tex, gefeliciteerd met je baan! Ik heb voorheen met Sinterklaas in een speelgoedwinkel gewerkt, heerlijk was dat, ik mis het ontzettend, zeker als ik even langs ga daar in deze tijd.
Welke winkel is het?

Ireth, ik hoop voor je dat de shampoo resultaat heeft.

Luchtbel, heel veel sterkte, nogmaals. Het is een beetje een nietszeggende reactie, maar daarom niet minder gemeend.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † dinsdag 21 november 2006 @ 12:38:21 #5
43556 miss_dynastie
pi_43744390
Wat fijn dat je een baan hebt, tex, heel veel succes en plezier!
pi_43755925
Tex, wat leuk dat je een baan hebt! Succes en ik hoop dat je er mag blijven!
  Jubileum moderator dinsdag 21 november 2006 @ 20:09:13 #7
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43759974
Fijn Tex en wie weet wat er nog uit een tijdelijk contract kan groeien als je het leuk vind.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 21 november 2006 @ 22:42:15 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43766103
Tex wat fijn, hopenlijk zit er een leuk staartje aan

ireth hopenlijk gaat de shampoo zijn werk doen.

bah na 3 jaar medicijn vrij weer aan de inhalers najah als t maar helpt

Vanochtend bij de huisarts in de wachtkamer gebuurt gesprek gehad met vrouw waravan het kindje dus net zo als arwen reageerde ietsjes ouder was wel andere voeding en geen reflux. Maar de zelfde reacties als arwen.
Nu wordt dat kindje binnenkort opgenomen om allerlei voedings provocaties te doen om zo te kijken wat wel en niet kan.
Paniekvogel als k soms ben moest ik aan arwen denken. Ik hoop zo dat dat haar en ons bespaard wordt.
En dan dacht ik dat ike r al beter mee om kon gaan
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43766393
Ireth, wat vervelend.
Evenstar, moeilijk hoor, als je zoiets tegenkomt wat je zo aan je eigen meisje doet denken.....
Tex, ik ben heel, heel blij voor je! Wie weet vind je het heel leuk en mag je blijven.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_43772487
Leuk Tex in een winkel. En inderdaad handig met het oog op werkervaring.

Dat is dan wel even schrikken evenstar. Maar is zoiets als opname aan de orde dan?

Vanochtend belde ik het kdv (Anna slaapt nog, dus we zijn later) "met de moeder van Anna"
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43775050
Tex, gefeliciteerd met je baan

Ireth, wat gek. Kan dat zomaar gebeuren die onstekingen? Of heeft dat met stress te maken ofzo?
Ik hoop voor je dat het snel over is.

Met deze moeder gaat het heel goed eigenlijk. Ik heb er een heerlijk kindje bijgekregen. Het valt me echt reuze mee qua drukte. Ze is nu 7 weken en eet en slaapt en lacht
Gisteren voor het eerst uit eten geweest met collega's. Voelde wel gek. Het is toch elke keer die denkbeeldige navelstreng wat verder uitrekken. En dat is wennen. Maar het was ook heel gezellig en heb veel gelachen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 22 november 2006 @ 11:20:00 #12
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43775882
quote:
Op woensdag 22 november 2006 08:12 schreef YPPY het volgende:
Leuk Tex in een winkel. En inderdaad handig met het oog op werkervaring.

Dat is dan wel even schrikken evenstar. Maar is zoiets als opname aan de orde dan?

Vanochtend belde ik het kdv (Anna slaapt nog, dus we zijn later) "met de moeder van Anna"
gelukkig nog niet , maar de rest van het eerste jaar was zo overeenkomstig en de reacties en nu dus met de voedselprovocatie van dat kindje ging het ook weer mis en vandaar opname, en die angst heb ik wel wat als..
Voorals nog veelstedruk maken om nog niets eigenlijk , maar het is wel een scenario wat kan gebeuren.
  Jubileum moderator woensdag 22 november 2006 @ 20:34:54 #13
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43795770
quote:
Op woensdag 22 november 2006 08:12 schreef YPPY het volgende:

Stoer is dat he?
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:42 schreef snoopy het volgende:
Het is toch elke keer die denkbeeldige navelstreng wat verder uitrekken. En dat is wennen.
Dat vind ik heel treffend omschreven
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_43813320
Tex wat leuk!!

LB, dikke

Evenstar, kan me voorstellen dat je ook zo gaat denken.. Hoop dat opname voor Arwentje niet nodig is!

Snoopy, heerlijk die lachjes! En je omschrijving vind ik ook heel treffend!

Ireth, wat klote zeg! Hoop dat de shampoo goed gaat helpen!!

Met deze mamma gaat het eigenlijk wel goed. Behalve dat ik het totaal niet naar mijn zin heb op mijn werk... Ik ben ook wel aan het kijken naar wat anders, maar ik wil maar 3 dagen werken... ach, ik gooi geen oude schoenen weg voordat ik nieuwe heb...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_43816422
Zo grappig vind ik dat, in mijn sector kun je bijna alleen maar parttime werken. Het lukte maar niet iets fulltime te vinden voor ik zwanger was. Nu is het wel handig.

Dat lijkt me echt niks evenstar. Hopen dat het niet zover komt.

Ik dacht dat moeder zijn moeilijk was, maar misschien vind ik dochter zijn nog veel moeilijker. Ik wil doen wat het beste is, volgens ons, voor Anna. Ook al is dat niet wat oma het liefste heeft. Ooit hoop ik daar mee om te kunnen gaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 23 november 2006 @ 12:46:39 #16
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43816715
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:37 schreef YPPY het volgende:
Zo grappig vind ik dat, in mijn sector kun je bijna alleen maar parttime werken. Het lukte maar niet iets fulltime te vinden voor ik zwanger was. Nu is het wel handig.

Dat lijkt me echt niks evenstar. Hopen dat het niet zover komt.

Ik dacht dat moeder zijn moeilijk was, maar misschien vind ik dochter zijn nog veel moeilijker. Ik wil doen wat het beste is, volgens ons, voor Anna. Ook al is dat niet wat oma het liefste heeft. Ooit hoop ik daar mee om te kunnen gaan.
Lastig is dat als grootouders hun eigen opvattingen hebben.. hier het aandringen op dat het ons kind was en hun kleinkind, en dat wij bepalen/denken te weten wat goed is voor arwen.
Ja we zullen foutjes maken, net zoals elke andere ouder en zoals hun dat ook hebben gedaan.
Maar dat ze ons wel de kans moeten geven om die te maken.
Dat ze af en toe eens voorleggen helpt hier redelijk goed.
pi_43822841
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:46 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Lastig is dat als grootouders hun eigen opvattingen hebben.. hier het aandringen op dat het ons kind was en hun kleinkind, en dat wij bepalen/denken te weten wat goed is voor arwen.
Ja we zullen foutjes maken, net zoals elke andere ouder en zoals hun dat ook hebben gedaan.
Maar dat ze ons wel de kans moeten geven om die te maken.
Dat ze af en toe eens voorleggen helpt hier redelijk goed.
Het is nog altijd mijn/ons kind dus wij bepalen wat goed is voor Amber. Tuurlijk mogen mijn (schoon) ouders tips geven, maar ik/wij bepa(a)l(en) hoe we Amber opvoeden..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_43824521
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:25 schreef PM-girl het volgende:
Tex, gefeliciteerd met je baan! Ik heb voorheen met Sinterklaas in een speelgoedwinkel gewerkt, heerlijk was dat, ik mis het ontzettend, zeker als ik even langs ga daar in deze tijd.
Welke winkel is het?
Het is bij de Bijenkorf. Heb er best wel zin in. Al vind ik het ook wel eng, hihi. Wil natuurlijk een verpletterende indruk achterlaten Maar ben niet echt zo sociaal ofzow, dus ben benieuwd hoe dat gaat...
Zoals ze het erover hadden is het erg makkelijk om na dit contract een ander contract te krijgen als er een opening is/komt, dus ik hoop dat het echt zo makkelijk blijkt te zijn Maar heb al bij veel winkels gesolliciteerd en elke keer kreeg ik te horen dat ze iemand zochten met ervaring, en dat heb ik dan tenminste (een beetje)!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_43824774
wat leuk tex, gefeliciteerd! misschien kom ik je wel een keer met een bezoekje verblijden, mijn werk is daar vlakbij. (don't worry, niet meteen hoor. of een keer lunchen in town?) op welke afdeling ga je werken?
pi_43824903
hey grappig bix Ik ga op de kerstafdeling werken, vandaar het tijdelijke
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 23 november 2006 @ 18:04:22 #21
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43826625
Fijn Tex, echt fijn! Gefeliciteerd, ook al is het misschien maar tijdelijk.
pi_43827369
Tex wat een fijn nieuws s6 met je nieuwe job !!!

Evenstar rot is dat dan he, zoiets wil je op zo een moment helemaal niet horen en weten. sterkte ermee

alle andere moeders geniet lekker van die kinders

HIer een engelen mama die loopt te klooien met een maag/darm ontsteking
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_43827705
Tex gefeliciteerd met je baan!

Evenstar dat zijn dingen die je dan net niet wil zien/horen. Maar het gaat goed komen!

Bar maag/darm onsteking is k*t, hopenlijk ben je er snel vanaf!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 23 november 2006 @ 21:21:12 #24
95752 crew  Chell
Kluns
pi_43833277
Ooooh de kerstafdeling! Wauw wat gaaf Tex! Gewoon de hele dag tussen al die mooie spullen
  donderdag 23 november 2006 @ 21:42:25 #25
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_43834045
Hier nog een Bijtje van de Bijenkorf.. Texelonia!
Ik werk bij de Rotterdamse vestiging!

Ik heb daar een vast contract, voor 1 jaartje.. 20 uurtjes per week!
Is prima te combineren, met een studie die ik erbij volg..

En de kerstafdeling is leuk! leuk! leuk!
Mijn collega's komen dagelijks onder de glitters de kantine binnen!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')