Poemojn, ik weet niet of je dit leest maar ik vind het fijn voor je dat alles zo goed gaat.
En PM-girl
![]()
rot al die dingen zeg. Wanneer moet je weer werken?
Wij zijn nogal raar het nieuwe jaar in gegaan. Ik had ons beloofd dat ik wat leger zou zijn tegen deze tijd. Niet gelukt. Ik ben zo moe en boos en verdrietig en aan de andere kant ben ik daar zo klaar mee. En na wat confrontaties met mezelf vorige week en reacties van andere mensen, besloten het toch maar anders aan te pakken. Heel rot vind ik het om mijn dochter verdrietig te zijn soms omdat ik in tranen uitbarst als ik haar niet versta en tegelijkertijd de kraan loopt en de tv aanstaat en dat gewoon al te veel is. Of als ze juist heel vrolijk is en ik niet met haar meedoe. Rot om te bemerken dat we nieuw servies moeten kopen omdat ik alles uit m'n handen laat vallen en te weten dat dat niet het enige is dat er nu kapot gaat. Frustrerend om te merken dat ondanks alle energie die ik er in steek, ik me nog niet veel beter voel. Gesprekken met mensen waar ik veel waarde aan hecht, varierend van het is oke tot waar ben je mee bezig? Tot een oordeel van iemand die waarschijnlijk dagelijks mensen zoals ik nu ben over de vloer heeft: als je zo doorgaat ben je kapot als je vijfentwintig bent, als je het nu goed aanpakt dan ben je heel ergens anders als je vijfentwintig bent.
Vijfentwintig, dat is anderhalf jaar nog. Ver maar ook dichtbij. Voor mijn gevoel is dat oud maar eigenlijk is het jong. Die zomer wordt mijn dochter vier. Voelt ook heel oud maar is nog zo jong.
Alles kan dan gewoon nog, voor ons.
Dat is goed denk ik.
Mijn huisarts gaat morgen alsnog wat voorschrijven. Weet niet precies wat, voor het weekend alleen telefonisch consult gehad na een gesprek met iemand anders. En ik ga de komende tijd niet werken. Jammer van de baan die ik nu heb maar ja, dat zal ook wel weer een keer komen. Waarschijnlijk zal het niet zo lang duren voordat ik weer halve dagen kan werken.
Even ruimte om wat rust te vinden (Jolie gaat wel naar de oppas) en nieuwe dingen op me in te laten werken. En een nieuw ritme. Om dingen met mijn dochter te doen, want eigenlijk voelt het tussen ons weer veel beter de laatste tijd. Het is echt mijn andere gevoel waardoor we niet zo goed samen kunnen. En om haar te helpen met deze dingen en allerlei andere dingen waar ze nu mee bezig is.
Het voelt gek en ik voel me soms bang. Moest het ook echt even vertellen hier. Aan de andere kant doe ik het maar gewoon, omdat het anders toch niet beter zal gaan waarschijnlijk. En dat wil ik wel, heel erg graag. Ik hoop maar dat het werkt. Voor ons samen.