abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44807598
Fijn om te horen Leah.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 28 december 2006 @ 22:50:03 #27
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_44809962
Heel herkenbaar, ik vind het al lastig om idd zelf eerder naar bed te gaan en Lotte beneden te laten...
Maar het zal hopelijk ook steeds beter gaan want ook ik moet over een paar weken aan het werk.

Ik ben nu 7 weken geleden bevallen en heb last van mijn gewrichten, vooral in een aantal van mijn vingers, buigen en strekken doet zeer.
Ook mijn heupen doen soms nog zeer (bij bepaalde houdingen of als ik raar heb gestaan)
Mijn kuiten zijn daarbij ook behoorlijk gevoelig, net alsof er kramp in moet schieten maar net niet (het gevoel er vlak voor zeg maar, beetje vaag...)

Is dit herkenbaar voor anderen na een bevalling?
Maak me er zorgen over, maar durf er niet aan te denken.
  vrijdag 29 december 2006 @ 01:13:50 #28
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44814760
Geen zorgen over maken . Het hoort echt allemaal bij een pas bevallen lijf.

Veel mensen denken dat als de baby er eenmaal uit is, dat je lijf dat ook wel wel weet. Dat is niet zo .

Je lijf (en je geest) hebben een topprestatie geleverd, dat heeft tijd nodig om weer op zijn plek te komen. Wat in 9 maanden "gebouwd" is heeft ook 9 maanden nodig om weer af te bouwen. Neem je rust, voor zover mogelijk, en stel niet teveel eisen aan jezelf en aan je kindje.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 29 december 2006 @ 09:02:06 #29
24188 Belana
kloon van belana
pi_44817701
heel herkenbaar ik80 het gaat weer over maar kan ff duren. wat leah zegt, het is niet niks hoor zo'n bevalling die stijve gewrichten heb ik ook (gehad, begint nu echt minder te worden) en ik denk dat dat iets hormonaals is. nou komt in mijn familie fybromyaligie voor en ik denk dat het zoiets is. Ik heb ook erg last van aanhechtingen van spieren bij mijn bekken bijvoorbeeld. het oort erbij.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 29 december 2006 @ 14:14:33 #30
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44825053
Moonah, fijn dat je de kerst goed bent doorgekomen. Dat loslaten is echt extreem moeilijk. Zou je toch willen aanraden om voordat je echt weer gaat werken te gaan oefenen. Ik he bdat bij Fleur ook moeten doen. Ben 3 weken van te voren begonnen. Eerst 2 uurtjes naar de oppas. De week erop een halve dag en de laatste week een hele dag. Zo kon ik gewoon even mijn tranen laten gaan, zonder dat er collega's bij waren. Toen ik eenmaal aan het werk was belde ik in eerste instantie wel 3x op een dag om te te horen dat alles goed was.
Nu bij Maud is het makkelijker. Op de eerste plaats omdat ik de oppas al 3 jaar ken en ze als een moeder is voor me. En op de tweede plaats omdat ik op 5 minuten van d'r af werk. Dus als er iets is dan ben ik er zo.

Begin trouwens helemaal tot rust te komen hier in het Brabantse. Heb een lekker schema nu. Om kwart voor zeven sta ik op dan kleed ik zelf aan en verschoon vervolgens Maud. Dan krijgt die lekker te drinken en gaat in de wipper. En dan kan ik rustig eten en me om Fleur bekomeren. EN het is alsof Fleur het weet, maar die slaapt nu tot acht uur ipv half zeven....nu maar kijken of ze dat ook als d'r papa hier is.
pi_44825117
Leah...
Jij weet me toch ook elke keer weer een hart onder de riem te steken! Dankje!
Mijn lief en ik hebben er gisteren nog eens goed over gesproken. We gaan gewoon weer lekker ons gevoel volgen. En dat gevoel zegt dat wij en Thies het heerlijk vinden om zo veel en zo dicht bij elkaar te zijn. Hij is nog zo klein eigenlijk. Hij kan de liefde, warmte, veiligheid en geborgenheid die wij hem kunnen ( en willen!!) bieden nog zo goed gebruiken. Dus, dat doen we dan ook maar gewoon! Als ik over een poosje ga werken is Thies de hele tijd bij zijn papa (die draait avond-/nachtdiensten) en dat voelt wel goed.

PM, wat goed dat de haptoman bevalt!
Gheghe, zie je het voor je?

Oh trouwens, laatst maakte ik me toch zo'n zorgen om het niet aankijken door Thies... Nou, zowel zijn vader, zijn oma als ik zien heel duidelijk vooruitgang daarin!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_44825214
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 14:14 schreef chacama het volgende:
Zou je toch willen aanraden om voordat je echt weer gaat werken te gaan oefenen.
Yep, doe ik ook. Ben net wezen shoppen!
Maar liefst anderhalf uur zonder mijn menneke...
En zijn papa gaat ook regelmatig met hem de hort op, 3 uur is tot nu toe het maximum geweest. Toen heb ik gebeld.

Fijn Chaca dat je rust vindt!
pi_44825956
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:19 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat zou ik heerlijk vinden. Maar dat helpt niet bij het loslaten he....
euh nou ja euh tja dat is bijzaak
Wil ook wel geregeld langskomen hoor, houd ik Thies wel bij me.... doen we aan langszaam afbouwen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44826001
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 14:40 schreef Bar_en_Mar het volgende:

[..]

euh nou ja euh tja dat is bijzaak
Wil ook wel geregeld langskomen hoor, houd ik Thies wel bij me.... doen we aan langszaam afbouwen
pi_44827276
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 14:18 schreef Moonah het volgende:
Yep, doe ik ook. Ben net wezen shoppen!
Maar liefst anderhalf uur zonder mijn menneke...
Wat toevallig! Ik las je bericht en dacht: daar heb ik gisteren tijdens het (alleen) shoppen ook over nagedacht..
Inmiddels heb ik er niet meer zo'n moeite mee om Merlijn alleen te laten, maar in het begin kreeg ik zelfs al de kriebels als iemand anders alleen al naar hem kéék! Leah beschrijft het hierboven inderdaad mooi, en zo voel ik het ook. M'n lichaam en geest moeten hem los laten, en dat duurt gewoon even.
Tijdens het shoppen dacht ik ineens: heej, ik ben moeder! haha! Was het een helemaal vergeten. Ik bedacht me dat ik nu veel makkelijker afstand van hem kan doen en dat dat gevoel dus echt slijt. Het gaat natuurlijk nooit helemaal weg, en maar goed ook

Thies kan zich straks steeds beter zelf redden. Zichzelf amuseren, beetje spelen en lachen. Dat helpt ook denk ik. Niet dat je hem helemaal alleen laat natuurlijk, maar je hoeft hem niet constant te verzorgen enzo.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_44828820
quote:
Op woensdag 27 december 2006 17:25 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Tnx. Ik bedoel idd last van menstruatie. Ga het van de week ff lezen, aangezien fok er telkens mee kapt hier.

Troel, dat lijkt me een raar ding.
de eerste paar dagen is het ook raar...
Maar als je er eenmaal aan gewend bent is het een ideaal ding
Zou niet meer anders willen eigenlijk
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  vrijdag 29 december 2006 @ 17:10:45 #37
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44830762
Goeie tip van dat opbouwen met de oppas chacama... Ik denk dat ik daar ook es aan moet beginnen dan (nog 3 weken )
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 29 december 2006 @ 17:25:37 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44831306
Moonah, even brutaal maar mag ik vragen hoe het met 'papa' is? Het lijkt me voor hem zo'n lekker gevoel dat het ook voor hem allemaal op z'n plek gevallen is na alle twijfels over wel of niet een kindje.
pi_44833517
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:25 schreef Brighteyes het volgende:
Moonah, even brutaal maar mag ik vragen hoe het met 'papa' is? Het lijkt me voor hem zo'n lekker gevoel dat het ook voor hem allemaal op z'n plek gevallen is na alle twijfels over wel of niet een kindje.
Nee hoor, is niet brutaal.
Je krijgt de groeten van hem roept 'ie...
J. vindt het ge-wel-dig om vader te zijn! Hij geniet met volle teugen van Thies. Hij zorgt super voor hem, is heel lief en we hebben vergelijkbare opvoedkundige ideeën. Hij kan mijn overbezorgdheid goed relativeren, hij steunt me waar hij kan... Ik kan me niet beter wensen.
Ik heb er even (naja, jaartje of wat.... )op moeten wachten voor hij 'om' was, maar dan hedde-ok-wa...
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 15:18 schreef lcicle het volgende:
Thies kan zich straks steeds beter zelf redden. Zichzelf amuseren, beetje spelen en lachen.
Lachen doet 'ie al volop, check m'n sig...
En ook jij bedankt voor je bemoedigende woorden.
pi_44835265
Moonah, ik dacht net nog, ik zie zo weinig een fotootje van Thies, maar ik moet gewoon ff op je sig klikken .

Hier gaat het goed . Manlief en ik (ik ga hem maar A. noemen denk ik, is makkelijker) A. dus, hebben beiden het gevoel dat wij door Evaatje nog dichter bij elkaar komen. Eigenlijk zoals jij het omschrijft Moonah. . Eva is een onzettend lief en braaf en makkelijk kind. Ik vind het wel heel fijn, omdat ik juist zoveel twijfels had over moeder worden. Ik heb het gevoel dat ik niet zo ontzettend in het diepe wordt gegooid met een huilbaby of krampjes of ziektes. Waarschijnlijk had ik dan net zoveel van haar gehouden, maar zo is het zo fijn en goed. Ik tel mijn zegeningen
we zijn net uit eten geweest, mét Eva. . Ik ben voor de bevalling nog uit eten geweest met A. met de gedachte: 'dit is voor het laatst in lange tijd, de volgende keer zal wel in een pannekoekenrestaurant zijn". En nu zaten we gewoon fijn aan een tafeltje, kinderwagen ernaast, Eva lekker slapend...
Eva
  vrijdag 29 december 2006 @ 19:48:56 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44835625
*zwaait even naar Moonah-man...
Leuk om te horen!
  † In Memoriam † vrijdag 29 december 2006 @ 21:17:48 #42
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44838921
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 19:36 schreef linda856763 het volgende:

we zijn net uit eten geweest, mét Eva. . Ik ben voor de bevalling nog uit eten geweest met A. met de gedachte: 'dit is voor het laatst in lange tijd, de volgende keer zal wel in een pannekoekenrestaurant zijn". En nu zaten we gewoon fijn aan een tafeltje, kinderwagen ernaast, Eva lekker slapend...
wat dacht je van de macdonalds?
pi_44839009
wij zijn met Thijs geregeld uit eten geweest, en die hebben we eigenlijk niet vaak gehoord hoor
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_44840168
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 21:17 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wat dacht je van de macdonalds?
Die ook... . Maar een gewoon 'grote-mensen-restaurant' kan dus voorlopig ook nog. . Bar_en_Mar, het kán blijkbaar, maar ik had het van te voren niet verwacht...
Eva
pi_44840353
ja het kan echt, en doordat Thijs best geregeld mee ging, was het voor hem meestal ook geen straf, en we gingen ook vaak op schappelijke tijden zodat het soms nog rustig was en dat Thijs lekker kon kruipen en spelen in de zaak
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:34:56 #46
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44841512
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:50 schreef ik80 het volgende:

Ik ben nu 7 weken geleden bevallen en heb last van mijn gewrichten, vooral in een aantal van mijn vingers, buigen en strekken doet zeer.
Ook mijn heupen doen soms nog zeer (bij bepaalde houdingen of als ik raar heb gestaan)
Mijn kuiten zijn daarbij ook behoorlijk gevoelig, net alsof er kramp in moet schieten maar net niet (het gevoel er vlak voor zeg maar, beetje vaag...)

Is dit herkenbaar voor anderen na een bevalling?
Maak me er zorgen over, maar durf er niet aan te denken.
He Ik80, ik heb dat ook heel erg gehad, begint nu minder te worden. Ik ben er mee naar de huisarts geweest omdat ik me er ook zo'n zorgen over maakte en die had het hele fijne verhaal dat het inderdaad hormonaal was. Ze zag het ook veel bij vrouwen in de overgang (en bedankt ).
Lekker douchen!
  vrijdag 29 december 2006 @ 23:25:28 #47
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44843122
Ik80, hier hetzelfde verhaal. Ik had er niet eens bij stil gestaan eigenlijk ik dacht dat ik maar weer es moest gaan sporten en spieren moest gaan trainen. Ik loop dus echt niet soepel meer, en mijn knieën zijn ook stroef... Tja rug e.d. ook dacht ik dat dat kwam door verkeerde houdingen bij het voeden e.d. maar sinds ik er op let heb ik er nog net zo veel last van. Maar ik voel me niet zielig hoor!
Iedere golf van de zee,
pi_44850920
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 18:41 schreef Moonah het volgende:
Lachen doet 'ie al volop, check m'n sig...
Ahwww die is lief
Lacht Thies ook al mét geluid? Dat is nog zooooveel liever!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:00:48 #49
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44852191
quote:
PM, wat goed dat de haptoman bevalt!
Gheghe, zie je het voor je?
Moonah, wil je niet van die rare dingen zeggen, ik heb nogal een visuele fantasie namelijk!
En wat lacht Thieske mooi!

Chacama, fijn dat het goed gaat nu, ligt vast aan de brabantse lucht!

Ik80, zo te lezen hoort het er een beetje bij, heb het zelf niet gehad, maar succes ermee! Helpt een warm bad niet?

Wij zijn al een keer of 3 of 4 wezen eten met Simon erbij, pannenkoekenhuis ook! Gaat goed, hij slaapt meestal, behalve gisteren, ik liet een bord te hard op de tafel klatsen en toen was het brullen van schrik.
Gelukkig waren opa, oma en oudoom en -tante mee, dus zitplaatsen genoeg voor Simon!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:53:55 #50
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44853367
Wat is Thies een liefje, Moon! Heeft ie altijd een muts op? Ben benieuwd naar zijn haartjes <3
Iedere golf van de zee,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')