abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44766953
Vervolg van: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders deel 31

De disclaimer:
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het \"hoe gaat het met de moeders\" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Laatste vraag/post van Ingrid19:
quote:
Op woensdag 27 december 2006 14:06 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ik heb nu geen pil oid. Maar de ha van de hapost vroeg wel gelijk of ik aan de pil was. Is hier bij de ha of de apotheek altijd naar gevraagd.

Spiraaltje overweeg ik trouwens serieus. Moet nog ff ervaringen opzoeken. Want zo zonder iets, heb ik megaveel last, zoals helaas nu.
  woensdag 27 december 2006 @ 14:30:12 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_44767258
Ingrid, is de nuvaring niet wat voor je dan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44768079
quote:
Op woensdag 27 december 2006 14:14 schreef innovative het volgende:

[..]

In SEX liep/loopt er een topic over Mirena, volgens mij. Want ik neem aan dat je last van je menstruatie bedoelt? Dan is een hormoonhoudend spiraaltje idd vaak een idee (van een koperspiraaltje schijnt 't erger te worden). Wellicht daar even zoeken?

Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 3

Met de linkjes naar 1 en 2 in de OP.
Tnx. Ik bedoel idd last van menstruatie. Ga het van de week ff lezen, aangezien fok er telkens mee kapt hier.

Troel, dat lijkt me een raar ding.
  woensdag 27 december 2006 @ 18:35:06 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44769961
Het staat mij uberhaupt een beetje tegen, iets wat in je zit, voor langere tijd, zoals het spiraaltje.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 27 december 2006 @ 18:36:15 #5
94046 PM-girl
pi_44769985
Dubbel
*
pi_44770426
Eindelijk heb ik de pc bij mijn vader even kunnen bemachtigen. Volgende week heb ik mijn laptop weer, maar die is nu bij manlief dan kunnen we elkaar zo af en toe spreken en zien over de msn.

Ik ben de kerst erg goed doorgekomen. Heb me lekker aan het slapen, voeden en rusten van Maud gehouden en het was ook erg gezellig. Eindelijk een kerst zonder strijd. En dat was voor mij echt nieuw. Dus ik kan met veel plezier melden dat ik een leuke kerstdag heb gehad. Tweede kerstdag was een beetje een bijkomdag. Want door alle gezelligheid was het net iets later geworden dan gepland.

Vandaag zijn we bij mijn zus op de koffie geweest en daarna even lekker wezen stadten in Veldhoven city. VoedingsBH's gescoord bij de Hema....zijn in de aanbieding

Morgen komt een vriendin bij me op de koffie. Heerlijk....vakantie.

Evenstar, las je stukje in het vorige topic....mooi

Heb zelf spiraaltje gehad en ga het nu ook weer nemen. Het heeft voor mij zoveel voordelen dat ik het idee van 'iets in me' voor lief neem.

Moonah, waar zit je? Is alles goed? Met jou? Met Thies?
  woensdag 27 december 2006 @ 21:04:16 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_44775484
quote:
Op woensdag 27 december 2006 17:25 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Tnx. Ik bedoel idd last van menstruatie. Ga het van de week ff lezen, aangezien fok er telkens mee kapt hier.

Dat vond ik in eerste instantie ook, maar het is best handig. Plus je zit er niet lange tijd aan vast. Je kan het proberen, ook hiervan is gewoon een topic.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 december 2006 @ 00:04:40 #8
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44782018
Spiraalte is ook eenvoudig te verwijderen hoor. En je hoeft er nooit aan te denken, hormonen zijn plaatselijk en je wordt lekker niet ongesteld (als je mazzel hebt )
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  donderdag 28 december 2006 @ 00:59:03 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44783397
Chacama fijn dat je zo;n fijne kerst dagen gehad hebt, je klinkt relaxt
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 28 december 2006 @ 10:29:25 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_44787259
quote:
Op donderdag 28 december 2006 00:04 schreef Neuk het volgende:
Spiraalte is ook eenvoudig te verwijderen hoor. En je hoeft er nooit aan te denken, hormonen zijn plaatselijk en je wordt lekker niet ongesteld (als je mazzel hebt )
Mijn schoonmoeder werd juist erger ongesteld (als in, soms elke week, soms drie weken lang)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 december 2006 @ 12:20:23 #11
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44789206
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:29 schreef Troel het volgende:

[..]

Mijn schoonmoeder werd juist erger ongesteld (als in, soms elke week, soms drie weken lang)
Was dat met een mirena of met een koperspiraaltje? De laatste heb ik het wel vaker van gehoord, de eerste nog nooit.
Lekker douchen!
pi_44791793
Chaca, goed te lezen dat je de Kerst goed bent doorgekomen en de rust hebt kunnen nemen die jullie nodig hadden.
quote:
Op woensdag 27 december 2006 18:50 schreef chacama het volgende:
Moonah, waar zit je? Is alles goed? Met jou? Met Thies?
Ik was gewoon Kerst aan het vieren en daarna ervan aan het bijkomen met mijn ventje.
Op zich gaat het wel goed hier hoor.
Maar ik ga echt een serious problem krijgen met het loslaten van mijn menneke. Tijdens de kerstdagen was hij eigenlijk de hele tijd bij ons, en gisteren heb ik heel veel met hem lekker in bed liggen knuffelen en slapen.
Vandaag is het echter weer tijd om het 'normale' leven weer op te pakken. Dus heb ik Thies in zijn bedje gelegd toen hij slaperig werd. Zelf ging ik naar beneden, beetje opruimen, wasje draaien, je kent het wel. Maar ik had zo'n naar gevoel in mijn buik, knopen. Ik kon het niet precies duiden. Tot Thies na een uurtje begon te pruttelen (hij kon de slaap niet vatten, what's new... ). Toen herkende ik het gevoel in mijn buik: Ik voelde me schuldig dat hij in zijn eentje boven lag.... terwijl hij het ws gewoon best wel naar zijn zin had. Ik ben maar naar boven gegaan onder het mom van "hem in slaap helpen' (= knuffelen...), maar eigenlijk was het vooral omdat ik hem had gemist en bang was dat hij tekort kwam.
Ik vind dat zo lastig. Het liefst heb ik mijn ventje de hele dag bij me, of iig op een plek waar ik hem kan zien, even een aaitje kan geven. Pfff, hoe moet dat als ik over een poosje weer ga werken?
Iemand die dit herkent? Tips om ermee te leren omgaan?

Ik zit nu alweer met tranen in mijn ogen....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_44792191
is een draagdoek geen idee voor je Moonah
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44792230
Herkenbaar Moonah. Heel erg. En tips: sja, ik druk het weg, omdat ik zie hoe tevreden mijn meissie in bed ligt. Duimpje erbij, naar haar andere handje kijken, of naar de mobiel, en na 5 minuten slaapt ze. Maar toch vind ik het ook wel zielig, zo'n ukkie alleen in bed. Weet niet of je gevoel negeren voor jou een goede optie is.

Hier is het grote loslaten ook ernstig begonnen. Gisteren ben ik de hele dag op kantoor geweest, en ik moest toch weer een paar traantjes laten de dag er voor. Het voelt nu alsof ik nu echt, voor het eggie, weer begin (is ook zo, volgende week werk ik weer (bijna) fulltime. Het was heerlijk om weer op kantoor te zijn, en fijn om mijn liefjes daarna weer terug te zien, maar het voelt ook wat verscheurd.
En gisteravond zijn we samen uit geweest (even wat drinken en naar de bios) Babyfoon en sleutel bij de buren gebracht (Eva wordt echt nooit wakker 's avonds, dus dat kon, vonden wij -eigenlijk geen verschil met dat wij beneden zitten) Nog wel snel even een rookmelder geinstalleerd.
Buurmeisje stuurde nog een sms-je toen we in de bios zaten dat alles goed ging en ze nog steeds sliep. Het was leuk en goed en daarna heeeeeel fijn om met Evaatje te knuffelen. En nu moppert ze, ik ga haar halen
Eva
pi_44794783
quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:08 schreef Bar_en_Mar het volgende:
is een draagdoek geen idee voor je Moonah
Dat zou ik heerlijk vinden. Maar dat helpt niet bij het loslaten he....

Linda, negeren is geen optie, daar krijg ik dus die buikpijn van.
Goed dat het bij jullie zo oké ging gisteravond!
  donderdag 28 december 2006 @ 15:56:55 #16
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44796015
quote:
Op donderdag 28 december 2006 13:55 schreef Moonah het volgende:
*verhaal*
[..]
Pffff Moon..ik krijg al een raar gevoel in mijn buik als ik dit léés..dat wordt nog wat
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 28 december 2006 @ 16:07:11 #17
94046 PM-girl
pi_44796377
Moonah, ik herken het wel, ik vind dat ook lastig. Gevoelsmatig zou ik Simon ook liever beneden in de wagen laten slapen ipv boven. Maar mijn verstand 'weet beter' en dus leg ik hem boven, daar slaapt hij ook beter moet ik zeggen. Alleen als hij dan wakker wordt, moet je eerst naar boven voor het speentje en dan ben je er niet bij het eerste kikje. Soms huilt hij dan en dat grijpt me wel eens aan.

Linda, ik wilde net vragen aan je hoe het was met je werk, of je al weer helemaal begonnen was. Ja dus. Ik denk dat elke herstartende moeder moeite heeft, zeker de eerste tijd.

Ik ben vandaag weer bij de haptotherapie geweest, was erg positief. Ik denk zeker dat ik er baat bij ga hebben, misschien zelfs nu al een beetje.
Het gaat ook wel wat beter inmiddels, al komt dat denk ik ook door het feit dat ik nu even in de ziektewet zit, de druk van het bijna moeten gaan werken is er af, dus dat scheelt in het aantal dingen waar ik me druk over hoef te maken!
Stiekem vraag ik me ook wel eens af of ik niet een andere functie zou willen, waarbij ik me niet zo verantwoordelijk zou hoeven voelen.
*
pi_44796584
Fijn PM-girl, dat je een goed gevoel bij de therapie hebt. En over die andere functie: ben jij er stiekem niet één (net als ik ) die zich in élke functie verantwoordelijk voor alles en iedereen voelt?
Eva
  donderdag 28 december 2006 @ 16:17:02 #19
94046 PM-girl
pi_44796730
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:12 schreef linda856763 het volgende:
Fijn PM-girl, dat je een goed gevoel bij de therapie hebt. En over die andere functie: ben jij er stiekem niet één (net als ik ) die zich in élke functie verantwoordelijk voor alles en iedereen voelt?
Stil jij!

Nee dat klopt wel Linda, maar weet je wat het is? Nu met mijn huidige baan is er echt een probleem als ik er niet ben, je kunt de kindjes immers niet alleen laten. En zou ik bijvoorbeeld op kantoor werken(die ervaring heb ik ook), dan kun je je ook onmisbaar voelen maar is het niet zo direct nood aan de man als je 1 dagje er niet zou zijn.
Daarbij maakt dit werk me vaak erg onzeker, ook dit hoort bij mij, maar zou bij een eventuele andere functie minder zijn, denk ik zo.
*
pi_44796768
Fijn dat de therapie goed voelt PM. Ik hoop dat je je snel weer fijn gaat voelen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 28 december 2006 @ 16:24:30 #21
94046 PM-girl
pi_44796974
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:18 schreef snoopy het volgende:
Fijn dat de therapie goed voelt PM. Ik hoop dat je je snel weer fijn gaat voelen
En hoe is het met jou, heb je inmiddels het hele ziekenhuisgebeuren een plekje kunnen geven?
*
pi_44797045
Eh bijna Het valt me serieus tegen hoeveel 'last' ik daar van heb gekregen. Echt een beetje emotioneel terwijl ik me daarvoor zo geweldig voelde. Ineens is alles zo kwetsbaar. Maar het komt goed hoor PM!
  donderdag 28 december 2006 @ 16:29:04 #23
94046 PM-girl
pi_44797116
Ja maar het is eigenlijk ook logisch dat het zo'n impact heeft op je. Als je 'alleen maar' een babytje hebt, zo klein, dan weet je ergens wel dat het kleintje zo kwetsbaar is en dat er dingen kunnen gebeuren, maar jullie hebben er echt even aan gestaan.
Dan wéét je pas echt dat je kleintje nog zo klein is.
Maar gelukkig nu alles weer beter en met de tijd krijgt het wel zijn plekje denk ik!
*
pi_44806533
quote:
Op donderdag 28 december 2006 12:20 schreef sjak het volgende:

[..]

Was dat met een mirena of met een koperspiraaltje? De laatste heb ik het wel vaker van gehoord, de eerste nog nooit.
Mijn moeder werd ook langer en vaker ongesteld met een mirena
  donderdag 28 december 2006 @ 21:47:47 #25
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44807352
Moonah, herkenbaar hoor! Ik heb Freek dus ook gewoon heel veel bij me gehad, en mezelf het loslaten nooit opgedrongen. Kwam vanzelf. Ik heb wel veel langer verlof gehad, ben weer gaan werken toen Freek bijna 5 maanden was en toen was het ook goed, kon ik het wel.
Overigens wel doordat mijn moeder bij Freek was, de band met miijn moeder is dusdanig dat ik haar het prettigst vond om bij mijn kind te zijn.

Snoop, Dreumes heeft met 6 weken in het ZH gelegen, ook jouw gevoelens zijn voor mij erg herkenbaar. Komt goed hoor! Het heeft even tijd nodig, om al die schrik een plaatsje te geven.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_44807598
Fijn om te horen Leah.
  donderdag 28 december 2006 @ 22:50:03 #27
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_44809962
Heel herkenbaar, ik vind het al lastig om idd zelf eerder naar bed te gaan en Lotte beneden te laten...
Maar het zal hopelijk ook steeds beter gaan want ook ik moet over een paar weken aan het werk.

Ik ben nu 7 weken geleden bevallen en heb last van mijn gewrichten, vooral in een aantal van mijn vingers, buigen en strekken doet zeer.
Ook mijn heupen doen soms nog zeer (bij bepaalde houdingen of als ik raar heb gestaan)
Mijn kuiten zijn daarbij ook behoorlijk gevoelig, net alsof er kramp in moet schieten maar net niet (het gevoel er vlak voor zeg maar, beetje vaag...)

Is dit herkenbaar voor anderen na een bevalling?
Maak me er zorgen over, maar durf er niet aan te denken.
  vrijdag 29 december 2006 @ 01:13:50 #28
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44814760
Geen zorgen over maken . Het hoort echt allemaal bij een pas bevallen lijf.

Veel mensen denken dat als de baby er eenmaal uit is, dat je lijf dat ook wel wel weet. Dat is niet zo .

Je lijf (en je geest) hebben een topprestatie geleverd, dat heeft tijd nodig om weer op zijn plek te komen. Wat in 9 maanden "gebouwd" is heeft ook 9 maanden nodig om weer af te bouwen. Neem je rust, voor zover mogelijk, en stel niet teveel eisen aan jezelf en aan je kindje.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 29 december 2006 @ 09:02:06 #29
24188 Belana
kloon van belana
pi_44817701
heel herkenbaar ik80 het gaat weer over maar kan ff duren. wat leah zegt, het is niet niks hoor zo'n bevalling die stijve gewrichten heb ik ook (gehad, begint nu echt minder te worden) en ik denk dat dat iets hormonaals is. nou komt in mijn familie fybromyaligie voor en ik denk dat het zoiets is. Ik heb ook erg last van aanhechtingen van spieren bij mijn bekken bijvoorbeeld. het oort erbij.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 29 december 2006 @ 14:14:33 #30
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44825053
Moonah, fijn dat je de kerst goed bent doorgekomen. Dat loslaten is echt extreem moeilijk. Zou je toch willen aanraden om voordat je echt weer gaat werken te gaan oefenen. Ik he bdat bij Fleur ook moeten doen. Ben 3 weken van te voren begonnen. Eerst 2 uurtjes naar de oppas. De week erop een halve dag en de laatste week een hele dag. Zo kon ik gewoon even mijn tranen laten gaan, zonder dat er collega's bij waren. Toen ik eenmaal aan het werk was belde ik in eerste instantie wel 3x op een dag om te te horen dat alles goed was.
Nu bij Maud is het makkelijker. Op de eerste plaats omdat ik de oppas al 3 jaar ken en ze als een moeder is voor me. En op de tweede plaats omdat ik op 5 minuten van d'r af werk. Dus als er iets is dan ben ik er zo.

Begin trouwens helemaal tot rust te komen hier in het Brabantse. Heb een lekker schema nu. Om kwart voor zeven sta ik op dan kleed ik zelf aan en verschoon vervolgens Maud. Dan krijgt die lekker te drinken en gaat in de wipper. En dan kan ik rustig eten en me om Fleur bekomeren. EN het is alsof Fleur het weet, maar die slaapt nu tot acht uur ipv half zeven....nu maar kijken of ze dat ook als d'r papa hier is.
pi_44825117
Leah...
Jij weet me toch ook elke keer weer een hart onder de riem te steken! Dankje!
Mijn lief en ik hebben er gisteren nog eens goed over gesproken. We gaan gewoon weer lekker ons gevoel volgen. En dat gevoel zegt dat wij en Thies het heerlijk vinden om zo veel en zo dicht bij elkaar te zijn. Hij is nog zo klein eigenlijk. Hij kan de liefde, warmte, veiligheid en geborgenheid die wij hem kunnen ( en willen!!) bieden nog zo goed gebruiken. Dus, dat doen we dan ook maar gewoon! Als ik over een poosje ga werken is Thies de hele tijd bij zijn papa (die draait avond-/nachtdiensten) en dat voelt wel goed.

PM, wat goed dat de haptoman bevalt!
Gheghe, zie je het voor je?

Oh trouwens, laatst maakte ik me toch zo'n zorgen om het niet aankijken door Thies... Nou, zowel zijn vader, zijn oma als ik zien heel duidelijk vooruitgang daarin!
pi_44825214
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 14:14 schreef chacama het volgende:
Zou je toch willen aanraden om voordat je echt weer gaat werken te gaan oefenen.
Yep, doe ik ook. Ben net wezen shoppen!
Maar liefst anderhalf uur zonder mijn menneke...
En zijn papa gaat ook regelmatig met hem de hort op, 3 uur is tot nu toe het maximum geweest. Toen heb ik gebeld.

Fijn Chaca dat je rust vindt!
pi_44825956
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:19 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat zou ik heerlijk vinden. Maar dat helpt niet bij het loslaten he....
euh nou ja euh tja dat is bijzaak
Wil ook wel geregeld langskomen hoor, houd ik Thies wel bij me.... doen we aan langszaam afbouwen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_44826001
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 14:40 schreef Bar_en_Mar het volgende:

[..]

euh nou ja euh tja dat is bijzaak
Wil ook wel geregeld langskomen hoor, houd ik Thies wel bij me.... doen we aan langszaam afbouwen
pi_44827276
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 14:18 schreef Moonah het volgende:
Yep, doe ik ook. Ben net wezen shoppen!
Maar liefst anderhalf uur zonder mijn menneke...
Wat toevallig! Ik las je bericht en dacht: daar heb ik gisteren tijdens het (alleen) shoppen ook over nagedacht..
Inmiddels heb ik er niet meer zo'n moeite mee om Merlijn alleen te laten, maar in het begin kreeg ik zelfs al de kriebels als iemand anders alleen al naar hem kéék! Leah beschrijft het hierboven inderdaad mooi, en zo voel ik het ook. M'n lichaam en geest moeten hem los laten, en dat duurt gewoon even.
Tijdens het shoppen dacht ik ineens: heej, ik ben moeder! haha! Was het een helemaal vergeten. Ik bedacht me dat ik nu veel makkelijker afstand van hem kan doen en dat dat gevoel dus echt slijt. Het gaat natuurlijk nooit helemaal weg, en maar goed ook

Thies kan zich straks steeds beter zelf redden. Zichzelf amuseren, beetje spelen en lachen. Dat helpt ook denk ik. Niet dat je hem helemaal alleen laat natuurlijk, maar je hoeft hem niet constant te verzorgen enzo.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_44828820
quote:
Op woensdag 27 december 2006 17:25 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

de eerste paar dagen is het ook raar...
Maar als je er eenmaal aan gewend bent is het een ideaal ding
Zou niet meer anders willen eigenlijk
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  vrijdag 29 december 2006 @ 17:10:45 #37
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44830762
Goeie tip van dat opbouwen met de oppas chacama... Ik denk dat ik daar ook es aan moet beginnen dan (nog 3 weken )
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 29 december 2006 @ 17:25:37 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44831306
Moonah, even brutaal maar mag ik vragen hoe het met 'papa' is? Het lijkt me voor hem zo'n lekker gevoel dat het ook voor hem allemaal op z'n plek gevallen is na alle twijfels over wel of niet een kindje.
pi_44833517
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:25 schreef Brighteyes het volgende:
Moonah, even brutaal maar mag ik vragen hoe het met 'papa' is? Het lijkt me voor hem zo'n lekker gevoel dat het ook voor hem allemaal op z'n plek gevallen is na alle twijfels over wel of niet een kindje.
Nee hoor, is niet brutaal.
Je krijgt de groeten van hem roept 'ie...
J. vindt het ge-wel-dig om vader te zijn! Hij geniet met volle teugen van Thies. Hij zorgt super voor hem, is heel lief en we hebben vergelijkbare opvoedkundige ideeën. Hij kan mijn overbezorgdheid goed relativeren, hij steunt me waar hij kan... Ik kan me niet beter wensen.
Ik heb er even (naja, jaartje of wat.... )op moeten wachten voor hij 'om' was, maar dan hedde-ok-wa...
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 15:18 schreef lcicle het volgende:
Thies kan zich straks steeds beter zelf redden. Zichzelf amuseren, beetje spelen en lachen.
Lachen doet 'ie al volop, check m'n sig...
En ook jij bedankt voor je bemoedigende woorden.
pi_44835265
Moonah, ik dacht net nog, ik zie zo weinig een fotootje van Thies, maar ik moet gewoon ff op je sig klikken .

Hier gaat het goed . Manlief en ik (ik ga hem maar A. noemen denk ik, is makkelijker) A. dus, hebben beiden het gevoel dat wij door Evaatje nog dichter bij elkaar komen. Eigenlijk zoals jij het omschrijft Moonah. . Eva is een onzettend lief en braaf en makkelijk kind. Ik vind het wel heel fijn, omdat ik juist zoveel twijfels had over moeder worden. Ik heb het gevoel dat ik niet zo ontzettend in het diepe wordt gegooid met een huilbaby of krampjes of ziektes. Waarschijnlijk had ik dan net zoveel van haar gehouden, maar zo is het zo fijn en goed. Ik tel mijn zegeningen
we zijn net uit eten geweest, mét Eva. . Ik ben voor de bevalling nog uit eten geweest met A. met de gedachte: 'dit is voor het laatst in lange tijd, de volgende keer zal wel in een pannekoekenrestaurant zijn". En nu zaten we gewoon fijn aan een tafeltje, kinderwagen ernaast, Eva lekker slapend...
Eva
  vrijdag 29 december 2006 @ 19:48:56 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44835625
*zwaait even naar Moonah-man...
Leuk om te horen!
  † In Memoriam † vrijdag 29 december 2006 @ 21:17:48 #42
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44838921
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 19:36 schreef linda856763 het volgende:

we zijn net uit eten geweest, mét Eva. . Ik ben voor de bevalling nog uit eten geweest met A. met de gedachte: 'dit is voor het laatst in lange tijd, de volgende keer zal wel in een pannekoekenrestaurant zijn". En nu zaten we gewoon fijn aan een tafeltje, kinderwagen ernaast, Eva lekker slapend...
wat dacht je van de macdonalds?
pi_44839009
wij zijn met Thijs geregeld uit eten geweest, en die hebben we eigenlijk niet vaak gehoord hoor
pi_44840168
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 21:17 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wat dacht je van de macdonalds?
Die ook... . Maar een gewoon 'grote-mensen-restaurant' kan dus voorlopig ook nog. . Bar_en_Mar, het kán blijkbaar, maar ik had het van te voren niet verwacht...
Eva
pi_44840353
ja het kan echt, en doordat Thijs best geregeld mee ging, was het voor hem meestal ook geen straf, en we gingen ook vaak op schappelijke tijden zodat het soms nog rustig was en dat Thijs lekker kon kruipen en spelen in de zaak
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:34:56 #46
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44841512
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:50 schreef ik80 het volgende:

Ik ben nu 7 weken geleden bevallen en heb last van mijn gewrichten, vooral in een aantal van mijn vingers, buigen en strekken doet zeer.
Ook mijn heupen doen soms nog zeer (bij bepaalde houdingen of als ik raar heb gestaan)
Mijn kuiten zijn daarbij ook behoorlijk gevoelig, net alsof er kramp in moet schieten maar net niet (het gevoel er vlak voor zeg maar, beetje vaag...)

Is dit herkenbaar voor anderen na een bevalling?
Maak me er zorgen over, maar durf er niet aan te denken.
He Ik80, ik heb dat ook heel erg gehad, begint nu minder te worden. Ik ben er mee naar de huisarts geweest omdat ik me er ook zo'n zorgen over maakte en die had het hele fijne verhaal dat het inderdaad hormonaal was. Ze zag het ook veel bij vrouwen in de overgang (en bedankt ).
Lekker douchen!
  vrijdag 29 december 2006 @ 23:25:28 #47
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44843122
Ik80, hier hetzelfde verhaal. Ik had er niet eens bij stil gestaan eigenlijk ik dacht dat ik maar weer es moest gaan sporten en spieren moest gaan trainen. Ik loop dus echt niet soepel meer, en mijn knieën zijn ook stroef... Tja rug e.d. ook dacht ik dat dat kwam door verkeerde houdingen bij het voeden e.d. maar sinds ik er op let heb ik er nog net zo veel last van. Maar ik voel me niet zielig hoor!
Iedere golf van de zee,
pi_44850920
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 18:41 schreef Moonah het volgende:
Lachen doet 'ie al volop, check m'n sig...
Ahwww die is lief
Lacht Thies ook al mét geluid? Dat is nog zooooveel liever!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:00:48 #49
94046 PM-girl
pi_44852191
quote:
PM, wat goed dat de haptoman bevalt!
Gheghe, zie je het voor je?
Moonah, wil je niet van die rare dingen zeggen, ik heb nogal een visuele fantasie namelijk!
En wat lacht Thieske mooi!

Chacama, fijn dat het goed gaat nu, ligt vast aan de brabantse lucht!

Ik80, zo te lezen hoort het er een beetje bij, heb het zelf niet gehad, maar succes ermee! Helpt een warm bad niet?

Wij zijn al een keer of 3 of 4 wezen eten met Simon erbij, pannenkoekenhuis ook! Gaat goed, hij slaapt meestal, behalve gisteren, ik liet een bord te hard op de tafel klatsen en toen was het brullen van schrik.
Gelukkig waren opa, oma en oudoom en -tante mee, dus zitplaatsen genoeg voor Simon!
*
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:53:55 #50
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44853367
Wat is Thies een liefje, Moon! Heeft ie altijd een muts op? Ben benieuwd naar zijn haartjes <3
Iedere golf van de zee,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')