Hier heeft dat ook ff tijd nodig gehad. Ik was net weer bijgekomen van de bevalling, weer beginnen contrabas en tuba studeren, beetje conditie opbouwen en dan ineens die klap en leek niks weer belangrijk buiten Fons...quote:Op zondag 24 december 2006 12:01 schreef snoopy het volgende:
Verder gaat het met mijzelf wel wat beter nu. Ik was nogal emotioneel de laatste dagen. Ontlading van de spanning denk ik en tegelijkertijd het gelukkige gevoel dat alle weer goed is gekomen.
gaat toch wel lukken zeker....alleen of je ook mee kan kletsen is dan de vraag. Beterschap in elk geval. En lekker gorgelen met kruidenbitter....quote:Op zondag 24 december 2006 19:46 schreef Ingrid19 het volgende:
Men, heb een fikse keelontsteking. Heb er antibiotica voor. Kim was al snotterig, zo steek je elkaar aan he.
Duim maar dat ik morgen kan gourmetten.
Verder gaat het wel.
Stond niet voor niets gorgelen....niet drinkenquote:Op zondag 24 december 2006 20:00 schreef snoopy het volgende:
Ik vraag me af of antibiotica en kruidenbitter een goed combinatie is.
Maar iig van harte beterschap!
Kruidenbitter is alcohol, dat heeft niet zo veel zin om te gebruiken om te gorgelen maar smaakt wel lekker en medicinaalquote:Op zondag 24 december 2006 22:12 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb geen flauw idee wat kruidenbitter is. Zullen we dan ook vast niet hebben. Kun je ook met iets anders gorgelen,wat helpt?
Ja hoor, ik heb me voorgenomen om na de kerstvakantie maar weer eens naar de les te gaan. Als ik nog binnenmag...quote:Op zondag 24 december 2006 13:23 schreef snoopy het volgende:
Heel herkenbaar BM. Maar gelukkig is het allemaal goedgekomen en daar moest ik maar eens van gaan genieten![]()
![]()
Gaat het inmiddels weer goed met jou?
bouillon maken van zo'n blokje en dat proberen zo warm mogelijk te drinken met kleine slokjes helpt ook tegen keelpijn.quote:Op zondag 24 december 2006 22:41 schreef owlet het volgende:
[..]
Kruidenbitter is alcohol, dat heeft niet zo veel zin om te gebruiken om te gorgelen maar smaakt wel lekker en medicinaalZout water helpt maar verder is alles vooral verzachtend en is het meer een kwestie van uitzieken. Sterkte!
ongeveer na 9 maand bv...quote:Op maandag 25 december 2006 14:47 schreef Bass-Miss het volgende:
Komt wel goed met onze kindjes!
Een andere vraag: Wanneer werden jullie weer ongesteld?
Mooi, Evenstarquote:Op dinsdag 26 december 2006 02:04 schreef _evenstar_ het volgende:
hopenlijk is het iets anders of zet het anders snel door..
Ik ben week.. ben al een aantal dagen terug aan het denken aan een jaar terug ( vast heul herkenbaar) ben gewoon alles in mijn hoofd aan het herleven.. maf hoor..
wat is het toch snel gegaan dat jaar.. een heftig jaar in alle opzichten.. ondanks de verdrietige dingen een prachtjaar.. en wat is het fijn om van zoveel kanten te horen ( artsen/familie/vrienden/ jullie maar ook vreemden.) dat ze een lief rustig mooi vriendelijk kind is.. dat ik het als moeder goed doe.. en al weet je dat zelf ook wel..
het is fijn om toch die bevestiging te horen zeker nadat er toen ik zwanger was verschillende mensen hun twijfels uitgesproken hadden en zeiden dat ik het toch niet kon..
nog 3 4 nachtjes slapen.. 1 jaar.. 1 jaar arwen.. 1 jaar mama.. mama.. het mooiste/het beste/het fijnste wat er is..
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:59 schreef linda856763 het volgende:
Eva is ergens in de kersttijd 2005 verwerkt
quote:Op woensdag 27 december 2006 08:42 schreef linda856763 het volgende:
Oe, en PV: pil en antibiotica, da's geen veilige combi toch?... Toch een rubberplantage steunen deze maand?
De ha zegt wel dat het te slikken is in combi met bv, maar niet dat het geen goede combi is met de pil?quote:Op woensdag 27 december 2006 09:46 schreef Githa het volgende:
Meestal staat dat in de bijsluiter dan wel op het etiket PV, ik geloof niet dat de huisarts dat zelf zegt.
Veel huisartsen gaan er - ten onrechte - vanuit dat pilsliksters zelf weten dat antibiotica niet samen gaan met de pil. Overigens is het je apotheker die dit voor je in de gaten hoort te houden, zoals overal geadverteerd is de apotheker "degene die zorgt dat jouw medicijnen het beste voor je zijn", en is hij ook degene die alles weet over wisselwerkingen. Zijn fout, dus...quote:Op woensdag 27 december 2006 09:35 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Is dat zo??? even lezen... nou dat zou dan een mooie blunder zijn van de huisarts!
edit: oh shit! Wat stom, zeg! Tot zover mijn blinde vertrouwen in het oordeel van de HA betreffende medicijnen!![]()
Uhm, als er in de dagen voor het vergeten dan wel tijdens het gebruik van de antibiotica al seks is geweest, dan kan dat sperma nog wel even overleven tot een eisprong en heb je kans dat je alsnog de pineut bent. Het kan dus zijn dat er een noodmiddel (spiraaltje zou kunnen) nodig is.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:21 schreef Brighteyes het volgende:
Even naar de apotheek en vragen wat de beste oplossing is, en het antwoord zal zijn dat je even een tijdje condooms moet gebruiken.
Niet zo leuk, maar wel afdoende!
Zo'n huisarts hoort het te melden hoor, de mijne is het ook al eens vergetenquote:Op woensdag 27 december 2006 10:03 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
edit: het zal wel aan mijn onoplettendheid te wijten zijn.![]()
Nogmaals, da's de taak van de apotheker.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Zo'n huisarts hoort het te melden hoor, de mijne is het ook al eens vergetenen toen ik boos belde kreeg ik excuses.
Uhm... sorry hoor... zo had ik de vraag niet begrepen.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:39 schreef innovative het volgende:
[..]
Uhm, als er in de dagen voor het vergeten dan wel tijdens het gebruik van de antibiotica al seks is geweest, dan kan dat sperma nog wel even overleven tot een eisprong en heb je kans dat je alsnog de pineut bent. Het kan dus zijn dat er een noodmiddel (spiraaltje zou kunnen) nodig is.
Volgens mijn huisarts is het de taak van de apotheker te controleren, maar zijn taak om de medicijnen uit te schrijven en dus te letten op wat hij uitschrijft aan welke patient. Ik ben geneigd hem daar toch echt in te geloven. Uiteraard had de apotheek het ook even moeten melden, maar dat deed volgens hem niks af aan zijn verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:45 schreef innovative het volgende:
[..]
Nogmaals, da's de taak van de apotheker.
Was geen aanval, meer een aanvullingquote:Op woensdag 27 december 2006 11:48 schreef Brighteyes het volgende:
Uhm... sorry hoor... zo had ik de vraag niet begrepen.
Maar ja, dan zou ik idd maar even bij de ha langs gaan als je niet nu al een 2e kindje wil.
Kerstkater?quote:Op woensdag 27 december 2006 12:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ok.![]()
Ik ben een beetje uit mijn hum geloof ik.![]()
Tijd om uit te waaien!
Nee, dat hangt af van het type antibiotica. Staat als het goed is in de bijsluiter daarvan, en je kunt 't natuurlijk altijd aan je apotheker vragen.quote:Op woensdag 27 december 2006 12:43 schreef Ingrid19 het volgende:
Maar is het dan bij elke antibiotica dat de pil niet meer betrouwbaar is?
Ik heb nu geen pil oid. Maar de ha van de hapost vroeg wel gelijk of ik aan de pil was. Is hier bij de ha of de apotheek altijd naar gevraagd.quote:Op woensdag 27 december 2006 14:01 schreef innovative het volgende:
[..]
Nee, dat hangt af van het type antibiotica. Staat als het goed is in de bijsluiter daarvan, en je kunt 't natuurlijk altijd aan je apotheker vragen.
En waar minder rekening mee wordt gehouden: de morning after pil is ook minder betrouwbaar, dus is de enige oplossing bij een vergissing cq. niet lezen cq. artsen/apothekers die hun mond houden om een spiraaltje te laten zetten...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |