abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44702243
Wij hebben 1 kerstbezoek afgezegd dit keer ivm met Lis. Het gaat nu wel heel goed met haar maar het leek ons beter het zo rustig mogelijk te houden. We gaan dus wel naar mijn schoonouders morgen want daar hebben de kinderen eigen kamers met eigen bedjes.

Verder gaat het met mijzelf wel wat beter nu. Ik was nogal emotioneel de laatste dagen. Ontlading van de spanning denk ik en tegelijkertijd het gelukkige gevoel dat alle weer goed is gekomen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_44703249
quote:
Op zondag 24 december 2006 12:01 schreef snoopy het volgende:

Verder gaat het met mijzelf wel wat beter nu. Ik was nogal emotioneel de laatste dagen. Ontlading van de spanning denk ik en tegelijkertijd het gelukkige gevoel dat alle weer goed is gekomen.
Hier heeft dat ook ff tijd nodig gehad. Ik was net weer bijgekomen van de bevalling, weer beginnen contrabas en tuba studeren, beetje conditie opbouwen en dan ineens die klap en leek niks weer belangrijk buiten Fons...
pi_44704482
Heel herkenbaar BM. Maar gelukkig is het allemaal goedgekomen en daar moest ik maar eens van gaan genieten

Gaat het inmiddels weer goed met jou?
  zondag 24 december 2006 @ 14:40:54 #254
24188 Belana
kloon van belana
pi_44707585
zulke dingen snap je pas echt als je het zelf mee maakt denk ik. ben blij dat Fons en Lis gewoon weer opgeknapt zijn. voor jullie
stormy waters...
sailin'
pi_44716292
Men, heb een fikse keelontsteking. Heb er antibiotica voor. Kim was al snotterig, zo steek je elkaar aan he.
Duim maar dat ik morgen kan gourmetten.

Verder gaat het wel.
pi_44716315
En nog een voor Lis en Fons.
  zondag 24 december 2006 @ 19:57:30 #257
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44716533
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:46 schreef Ingrid19 het volgende:
Men, heb een fikse keelontsteking. Heb er antibiotica voor. Kim was al snotterig, zo steek je elkaar aan he.
Duim maar dat ik morgen kan gourmetten.

Verder gaat het wel.
gaat toch wel lukken zeker....alleen of je ook mee kan kletsen is dan de vraag. Beterschap in elk geval. En lekker gorgelen met kruidenbitter....
pi_44716607
Ik vraag me af of antibiotica en kruidenbitter een goed combinatie is.
Maar iig van harte beterschap!
  zondag 24 december 2006 @ 20:06:46 #259
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44716769
quote:
Op zondag 24 december 2006 20:00 schreef snoopy het volgende:
Ik vraag me af of antibiotica en kruidenbitter een goed combinatie is.
Maar iig van harte beterschap!
Stond niet voor niets gorgelen....niet drinken
pi_44719625
Ik heb geen flauw idee wat kruidenbitter is. Zullen we dan ook vast niet hebben. Kun je ook met iets anders gorgelen,wat helpt?
pi_44720342
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:12 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb geen flauw idee wat kruidenbitter is. Zullen we dan ook vast niet hebben. Kun je ook met iets anders gorgelen,wat helpt?
Kruidenbitter is alcohol, dat heeft niet zo veel zin om te gebruiken om te gorgelen maar smaakt wel lekker en medicinaal Zout water helpt maar verder is alles vooral verzachtend en is het meer een kwestie van uitzieken. Sterkte!
pi_44725014
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:23 schreef snoopy het volgende:
Heel herkenbaar BM. Maar gelukkig is het allemaal goedgekomen en daar moest ik maar eens van gaan genieten

Gaat het inmiddels weer goed met jou?
Ja hoor, ik heb me voorgenomen om na de kerstvakantie maar weer eens naar de les te gaan. Als ik nog binnenmag...
En vrijdag moeten we weer op controle en bespreken wat er verder nog moet gebeuren van onderzoeken en zo...
Daar zie ik dan wel tegenop.
pi_44725924
Dat kan ik me voostellen BM, dat je daar tegenop ziet
pi_44732330
Komt wel goed met onze kindjes!

Een andere vraag: Wanneer werden jullie weer ongesteld?
  maandag 25 december 2006 @ 14:49:05 #265
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44732384
Bij volledige BV kan dat best een tijdje duren BM

Ik zelf was een vroege; met vier maanden.. maar ik ook ben ook vaak genoeg verhalen tegen gekomen van een jaar
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44732895
Ellende, bij mij is het aan het komen denk ik.
  † In Memoriam † maandag 25 december 2006 @ 15:56:05 #267
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44734058
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:41 schreef owlet het volgende:

[..]

Kruidenbitter is alcohol, dat heeft niet zo veel zin om te gebruiken om te gorgelen maar smaakt wel lekker en medicinaal Zout water helpt maar verder is alles vooral verzachtend en is het meer een kwestie van uitzieken. Sterkte!
bouillon maken van zo'n blokje en dat proberen zo warm mogelijk te drinken met kleine slokjes helpt ook tegen keelpijn.
dat is wat smakelijker dan zout water.
pi_44734660
quote:
Op maandag 25 december 2006 14:47 schreef Bass-Miss het volgende:
Komt wel goed met onze kindjes!

Een andere vraag: Wanneer werden jullie weer ongesteld?
ongeveer na 9 maand bv...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44739467
bijna 18 mnd..
en nu maar afwachten

Beterschap Ingrid!
pi_44739670
Ik heb het dus al steken na 10 weken. Belachelijk!
  dinsdag 26 december 2006 @ 02:04:08 #271
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44744270
hopenlijk is het iets anders of zet het anders snel door..

Ik ben week.. ben al een aantal dagen terug aan het denken aan een jaar terug ( vast heul herkenbaar) ben gewoon alles in mijn hoofd aan het herleven.. maf hoor..
wat is het toch snel gegaan dat jaar.. een heftig jaar in alle opzichten.. ondanks de verdrietige dingen een prachtjaar.. en wat is het fijn om van zoveel kanten te horen ( artsen/familie/vrienden/ jullie maar ook vreemden.) dat ze een lief rustig mooi vriendelijk kind is.. dat ik het als moeder goed doe.. en al weet je dat zelf ook wel..
het is fijn om toch die bevestiging te horen zeker nadat er toen ik zwanger was verschillende mensen hun twijfels uitgesproken hadden en zeiden dat ik het toch niet kon..
nog 3 4 nachtjes slapen.. 1 jaar.. 1 jaar arwen.. 1 jaar mama.. mama.. het mooiste/het beste/het fijnste wat er is..

[ Bericht 13% gewijzigd door _evenstar_ op 26-12-2006 03:06:03 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44745885
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 02:04 schreef _evenstar_ het volgende:
hopenlijk is het iets anders of zet het anders snel door..

Ik ben week.. ben al een aantal dagen terug aan het denken aan een jaar terug ( vast heul herkenbaar) ben gewoon alles in mijn hoofd aan het herleven.. maf hoor..
wat is het toch snel gegaan dat jaar.. een heftig jaar in alle opzichten.. ondanks de verdrietige dingen een prachtjaar.. en wat is het fijn om van zoveel kanten te horen ( artsen/familie/vrienden/ jullie maar ook vreemden.) dat ze een lief rustig mooi vriendelijk kind is.. dat ik het als moeder goed doe.. en al weet je dat zelf ook wel..
het is fijn om toch die bevestiging te horen zeker nadat er toen ik zwanger was verschillende mensen hun twijfels uitgesproken hadden en zeiden dat ik het toch niet kon..
nog 3 4 nachtjes slapen.. 1 jaar.. 1 jaar arwen.. 1 jaar mama.. mama.. het mooiste/het beste/het fijnste wat er is..

Mooi, Evenstar .

Hier nog 1 nachtje. We gaan vanmiddag denk ik samen met Merlijn versieren, vind hij erg leuk denk ik. Mooi ook om te zien gisteren toe hij zijn eerste kerstfeest had wat meneer allemaalzat weg te werken. Jeeh, hulp had hij niet eens meer nodig. Vorig jaar om deze tijd was ik doodziek, had buikgriep, dacht ik . Moest toen naar gyn aan de CTG en bloeddrukmeter. Ze hebben toen nog gestript, maar Merlijn had blijkbaar tweede kerstdag nog geen zin om te komen al had ik al 3 cm ontsluiting (verder geen weeën). De volgende dag moest ik terugkomen voor de inleiding .......
pi_44750336
Hoe ging het met de Kerst chacama? Nog wat gerust?

De heb ik nu al Evenstar. Een jaar terug wist ik 4 dagen dat ik zwanger was. Een jaar geleden aten we visschotel bij mijn schoonouders waar ik stiekem alle mosselen uit zat te vissen. Zo raar.

Kerst is voorbij. Anna was ontzettend van d'r doen en ik kreeg spontaan een toeschietreflex toen ze maar zat te huilen bij mijn moeder. Ik wil haar dan zo graag wegpakken en knuffelen. Gourmetten op deze manier (twee keer een half uur boven gezeten met Anna) is wel goed voor de lijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_44750411
Evenstar je klinkt zo trots!

Hier ging het gourmetten gelukkig goed. Heb langzaam gegeten. De antibiotica helpt goed.

Kim heeft best veel mee gegeten. Ik ben trots dat ze goed kan eten en gezellig mee kwebbelen.
pi_44753714
Toch een tijd van reflectie he, zo aan het eind van het jaar. Eva is ergens in de kersttijd 2005 verwekt

[ Bericht 2% gewijzigd door linda856763 op 26-12-2006 22:14:54 (oeps :@) ]
Eva
pi_44754695
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 20:59 schreef linda856763 het volgende:
Eva is ergens in de kersttijd 2005 verwerkt
pi_44755337
erretje weggehaald...
Eva
pi_44759546
Vergeet ik verdorie de minipil en de antibiotica.... vanwege gebrek aan regelmaat tijdens de feestdagen. Gister ging het nog wel, maar vandaag.... Dan heb je een vrij leuke gezellige avond en dan eindigt de avond met het realiseren van dit feitje.. Die pil werkt sowieso niet echt voor mij, veel te stipt. Maar ik heb weinig keus.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_44762746
Oe, en PV: pil en antibiotica, da's geen veilige combi toch? ... Toch een rubberplantage steunen deze maand?
Eva
pi_44763067
quote:
Op woensdag 27 december 2006 08:42 schreef linda856763 het volgende:
Oe, en PV: pil en antibiotica, da's geen veilige combi toch? ... Toch een rubberplantage steunen deze maand?
Is dat zo??? even lezen... nou dat zou dan een mooie blunder zijn van de huisarts!
edit: oh shit! Wat stom, zeg! Tot zover mijn blinde vertrouwen in het oordeel van de HA betreffende medicijnen!
  † In Memoriam † woensdag 27 december 2006 @ 09:46:51 #281
81992 Githa
pi_44763152
Meestal staat dat in de bijsluiter dan wel op het etiket PV, ik geloof niet dat de huisarts dat zelf zegt.
  woensdag 27 december 2006 @ 09:58:59 #282
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44763268
hier krijg ik bij zulke dingen altijd een waarschuwing van de apotheek
(maar ja, hier krijg je weer medicijnen mee die over de datum zijn )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44763306
quote:
Op woensdag 27 december 2006 09:46 schreef Githa het volgende:
Meestal staat dat in de bijsluiter dan wel op het etiket PV, ik geloof niet dat de huisarts dat zelf zegt.
De ha zegt wel dat het te slikken is in combi met bv, maar niet dat het geen goede combi is met de pil?
Ik heb alleen gekeken naar de bv.
edit: het zal wel aan mijn onoplettendheid te wijten zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 27-12-2006 10:20:12 ]
pi_44763685
quote:
Op woensdag 27 december 2006 09:35 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Is dat zo??? even lezen... nou dat zou dan een mooie blunder zijn van de huisarts!
edit: oh shit! Wat stom, zeg! Tot zover mijn blinde vertrouwen in het oordeel van de HA betreffende medicijnen!
Veel huisartsen gaan er - ten onrechte - vanuit dat pilsliksters zelf weten dat antibiotica niet samen gaan met de pil. Overigens is het je apotheker die dit voor je in de gaten hoort te houden, zoals overal geadverteerd is de apotheker "degene die zorgt dat jouw medicijnen het beste voor je zijn", en is hij ook degene die alles weet over wisselwerkingen. Zijn fout, dus...
  woensdag 27 december 2006 @ 10:45:09 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44763744
Ja, het is idd de apotheker die in de computer moet zien dat er een waarschuwing bij hoor. Vaak staat het ook op het labeltje van de pillen.
pi_44764174
Dus wat moet ik nu doen?
  woensdag 27 december 2006 @ 11:21:20 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44764304
Even naar de apotheek en vragen wat de beste oplossing is, en het antwoord zal zijn dat je even een tijdje condooms moet gebruiken.
Niet zo leuk, maar wel afdoende!
pi_44764642
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:21 schreef Brighteyes het volgende:
Even naar de apotheek en vragen wat de beste oplossing is, en het antwoord zal zijn dat je even een tijdje condooms moet gebruiken.
Niet zo leuk, maar wel afdoende!
Uhm, als er in de dagen voor het vergeten dan wel tijdens het gebruik van de antibiotica al seks is geweest, dan kan dat sperma nog wel even overleven tot een eisprong en heb je kans dat je alsnog de pineut bent. Het kan dus zijn dat er een noodmiddel (spiraaltje zou kunnen) nodig is.
  † In Memoriam † woensdag 27 december 2006 @ 11:41:50 #289
43556 miss_dynastie
pi_44764691
quote:
Op woensdag 27 december 2006 10:03 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
edit: het zal wel aan mijn onoplettendheid te wijten zijn.
Zo'n huisarts hoort het te melden hoor, de mijne is het ook al eens vergeten en toen ik boos belde kreeg ik excuses.
pi_44764749
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Zo'n huisarts hoort het te melden hoor, de mijne is het ook al eens vergeten en toen ik boos belde kreeg ik excuses.
Nogmaals, da's de taak van de apotheker.
  woensdag 27 december 2006 @ 11:48:04 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44764799
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:39 schreef innovative het volgende:

[..]

Uhm, als er in de dagen voor het vergeten dan wel tijdens het gebruik van de antibiotica al seks is geweest, dan kan dat sperma nog wel even overleven tot een eisprong en heb je kans dat je alsnog de pineut bent. Het kan dus zijn dat er een noodmiddel (spiraaltje zou kunnen) nodig is.
Uhm... sorry hoor... zo had ik de vraag niet begrepen.

Maar ja, dan zou ik idd maar even bij de ha langs gaan als je niet nu al een 2e kindje wil.
  † In Memoriam † woensdag 27 december 2006 @ 11:51:51 #292
43556 miss_dynastie
pi_44764884
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:45 schreef innovative het volgende:

[..]

Nogmaals, da's de taak van de apotheker.
Volgens mijn huisarts is het de taak van de apotheker te controleren, maar zijn taak om de medicijnen uit te schrijven en dus te letten op wat hij uitschrijft aan welke patient. Ik ben geneigd hem daar toch echt in te geloven. Uiteraard had de apotheek het ook even moeten melden, maar dat deed volgens hem niks af aan zijn verantwoordelijkheid.
pi_44765144
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:48 schreef Brighteyes het volgende:
Uhm... sorry hoor... zo had ik de vraag niet begrepen.

Maar ja, dan zou ik idd maar even bij de ha langs gaan als je niet nu al een 2e kindje wil.
Was geen aanval, meer een aanvulling En verder idd rubberfabriekjes sponsoren...
  woensdag 27 december 2006 @ 12:18:57 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44765471
Ok.
Ik ben een beetje uit mijn hum geloof ik.
Tijd om uit te waaien!
  woensdag 27 december 2006 @ 12:20:29 #295
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44765515
voor brighteyes
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 27 december 2006 @ 12:21:06 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44765533
Lief!
pi_44765775
quote:
Op woensdag 27 december 2006 12:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ok.
Ik ben een beetje uit mijn hum geloof ik.
Tijd om uit te waaien!
Kerstkater?
pi_44766054
Maar is het dan bij elke antibiotica dat de pil niet meer betrouwbaar is?
pi_44766581
quote:
Op woensdag 27 december 2006 12:43 schreef Ingrid19 het volgende:
Maar is het dan bij elke antibiotica dat de pil niet meer betrouwbaar is?
Nee, dat hangt af van het type antibiotica. Staat als het goed is in de bijsluiter daarvan, en je kunt 't natuurlijk altijd aan je apotheker vragen.

En waar minder rekening mee wordt gehouden: de morning after pil is ook minder betrouwbaar, dus is de enige oplossing bij een vergissing cq. niet lezen cq. artsen/apothekers die hun mond houden om een spiraaltje te laten zetten...
pi_44766701
quote:
Op woensdag 27 december 2006 14:01 schreef innovative het volgende:

[..]

Nee, dat hangt af van het type antibiotica. Staat als het goed is in de bijsluiter daarvan, en je kunt 't natuurlijk altijd aan je apotheker vragen.

En waar minder rekening mee wordt gehouden: de morning after pil is ook minder betrouwbaar, dus is de enige oplossing bij een vergissing cq. niet lezen cq. artsen/apothekers die hun mond houden om een spiraaltje te laten zetten...
Ik heb nu geen pil oid. Maar de ha van de hapost vroeg wel gelijk of ik aan de pil was. Is hier bij de ha of de apotheek altijd naar gevraagd.

Spiraaltje overweeg ik trouwens serieus. Moet nog ff ervaringen opzoeken. Want zo zonder iets, heb ik megaveel last, zoals helaas nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')